Diskuse nad tématem |
Doprava z USA, Jabberwocky, 3/31/2023 11:13 AM Přátelé, máte někdo osobní zkušenost s dopravou lodě přes Atlantik? Vím, je to drahé, prakticky neproveditelné atd., ale povedlo se to tady někomu? Když totiž vidím inseráty, kde se nabízí např. prakticky nepoužitá royalexová OT Appalachian, kousek od Bostonu a za bratru 800 amichechtáků, tak střídavě blednu, rudnu a slzím. Já celkem sleduju německé Ebay Kleinanzeigen, kde se v záplavě Gatzů, Bavarií apod. sem tam něco zajímavého objeví (teď třeba jetý Dagger Venture 17 za 540 tojro nebo starší Mad River Explorer ještě s dřevěnými borty za 730 tojro), ale ta Amerika … to by člověk brečel. Jinak kdybyste někdo věděli o tom, že se někde ve stodole válí nevyužitý OT Penobscot nebo ještě líp ta Appalachian nebo tak něco za „americkou“ cenu, tak si to prosím Vás nenechávejte pro sebe. Materiál ideálně royalex, PE nechcuk. Děkuju uctivě. Reply
|
|_Re: Doprava z USA, Střelec, 3/31/2023 1:14 PM Asi budeš muset sehnat nějakého v Evropě dlouhodobě žijícího Američana. Ti mají právo nechat si čas od času poslat lodní kontejner osobního majetku (nepodléhá proclení), v tom se nějaké "drobnosti" velikosti kanoe ztratí... Reply
|
|_Re: Doprava z USA, Jabberwocky, 4/1/2023 9:07 AM To je docela zajímavý nápad, děkuji. O tom jsem nevěděl. Reply
|
|_Re: Doprava z USA, Chobotnice, 3/31/2023 6:12 PM Trpělivost. Samozřejmě nejlepší období na nákup je pozdní podzim. Ale takhle jsem koupil v DE zcela holou šlupku Mad river Explorer za 200€. Pravda pak na tom bylo dva dna práce nastrojit borty, sedačky a dát to do pucu. Dvě velký pixly pucu na to padly. No ale jsem s Duhovkou spokojenej. Jo a ty dřevěný borty se dělaly současně s plastovejma, to byla vyšší výbava. Chce to furt číhat. Já takhle číhám na jeden konkrétní starej truhlářskej stroj. No svýho času jsem dělal turné po DE, kde jsme dopoledne nabrali u Frankfurtu děckej možák, nejetej za 160, pak cestou jeden royalexovej Nova Craft Prospector a večer druhej Prospector v Brémách a domu. Najeto 2000km za 24 hodin. Jo, kde jsou ty časy kdy se dalo objednat v HGčku Old Town Charles river a za měsíc byl tu. Ale z Ameriky bych to viděl slabě. Nicméně dost lodí je i v GB a IT. Z Německa mi příde že to hodně stahujou Poláci, na jejich internetech je vidět pozoruhodný množství krásnejch kanackejch kánojí. Reply
|
|_Re: Doprava z USA, Jabberwocky, 4/1/2023 10:07 AM Jo jo, vím, trpělivost růže přináší. Mne vlastně také překvapilo, že jsem ty inseráty našel teď, a ne třeba v listopadu. Ale člověk nikdy neví. Pro Koljušku (OT Pack) jsem si rovněž jel v květnu… Co se týče Apalačanky u Bostonu, té podle inserátu zemřel majitel a ovdovělá paní ji prodává včetně vaků atd. Jinak já nejsem ani zdaleka tak šikovný jako Ty, takže spíš potřebuji loď v dobrém stavu a pokud možno bezúdržbovou (royalex s vinylovými borty), než abych nastrojoval slupku. Ale když už si tu takhle povídáme, měl bych na Tebe dotaz ohledně „skid plates“ (jak to vůbec překládat? záplaty?) Tuším že na canoetripping.net jsem se dočetl, že se nedoporučuje kevlar, nýbrž cosi, čemu říkají dynel. Třeba tady: www.canoetripping.net/threads/... Dá se tohle vůbec u nás koupit, nebo je to zase nějaká zaoceánská nedostupnost? Děkuji za komentář k evropským zemím. O Německu a Británii vím, o Polsku a Itálii jsem nevěděl. Měl bys odkazy na nějaké konkrétní weby, jako jsou pro německy mluvící země Ebay Kleinanzeigen a Canadierforum? Allegro mi přišlo dost prázdné a pro Itálii ani nevím, kde začít. Reply
|
|_Re: Doprava z USA, Chobotnice, 4/1/2023 10:54 AM Vono vobecně je největší problém né z čeho, ale jak to na tu loď přilepit. Protože na plasty nic nedrží. Takže tam bych se soustředit, jakej na to používaj primer. Třeba na seakajaky se dodatečně dává "keelstrip" buď kevlar, nebo karbonkevlar, ale to krom estetiky nedává smysl. Dynel bude nějakej druh vlákna, jsou různý obchodní názvy. Třeba Kevlar je taky značka DuPont pro Aramid. Pak je běžnej diolen, to je takovej skoro kevlar. Bacha že tyhle tkaniny neustříneš ničim krom spešl nůžek na kevlar, nebo starožitnejch nůžek po dědovi s nápisem Solingen. Já to zkoušel aplikovat jednou, usoudil jsem že mi stačí relativně úzkej a použil diagonální proužek. Vono totiž vokraje kevlaru se strašně třepí a nepřišel jsem na to, jak to udělat hladký krom zbrousit, to otřepený přetřít pryskyřicí, zbrousit atd, několik kol. to se u toho proužku dost eliminuje. A ten konec se dá přiformovat kusem igelitu, nebo něčeho. Nebo použít loď jako formu, na ní vytobit tyhlek plates (Skid plates - smykové pláty), vodloupnout a přilepit něčim jako je mamut, nebo Sikaflex 291i. No moje rada je jezdit vodu a né jezdit šutry. Na druhou stranu, vono pokud se to neprorazí nárazem, tak probrousit royalex dá taky fušku. Reply
|
|_Re: Doprava z USA, Jabberwocky, 4/1/2023 11:49 AM „Smykové pláty“ se mi líbí :-) Nevím jak na PE, ale na royalex se za Velkou louží tyhle kevlarové a dynelové smykové pláty lepí celkem běžně. Vídám to u lodí na kudrnatou vodu na fotkách pořád dokola. Taky se pořád na diskusích hádají, jestli se to má dělat preventivně (protinázor: „Je to hnusný a šplouchá to!“), nebo až když je potřeba (protinázor „To je pozdě, když už mám v lodi díru!“) Jenže u toho používají hantýrku, kterou neumím přeložit do evropských názvů zboží. K dynelu jsem našel tohle: en.wikipedia.org/wiki/Dynel a třeba v Británii se koupit dá: www.fyneboatkits.co.uk/accesso... Víc jsem zatím nehledal. Jinak samozřejmě souhlasím, že jezdit se má voda, a ne kamení, ale občas to holt člověk nevychytá nebo neukormidluje. Nebo mu vodu z řeky zcizí zlotřilý mlunář. No, spíš se ale snažím případně dopředu nachytřit, protože na vodě jsem letos zatím nebyl ani jednou, a jestli se na ni snad nějak v geologicky dohledné době dostanu, tak asi leda ve zdrži Šítkovského jezu a tam nebezpečí z prodření opravdu nehrozí… Reply
|
|