Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Vltava-roku-1931---20-srpen.aspx?ID_clanku=45

Vltava roku 1931 - 20. srpen

article from serial: Za starých časů | published: 9/11/2000

Ve čtvrtek ráno vstáváme v 6 hod 24 min. Balíme věci a jdeme se mýti, v 7 hod 40 min připravuje Anita snídani a my chystáme vše k odplutí. Počasí je jako vždy, zatím prosvítá slunce, ale jsou velké mraky, bude pršet, jsme po dlouhých zkušenostech o tom přesvědčeni. V 8 hod 48 min, po rozloučení s hostiteli, odplouváme za silného deště a jelikož plují kolem voraři, plujeme k nim a žádáme je, aby nás vzali na vory a mohli jeti s nimi. Přirazili jsme k voru, naložili canoe a sami se usadili a jsme rádi, že to takto pro nás příjemně skončilo. Ač prší, máme náladu, smějeme se, že se hrozně nadřeme. V 9 hod 38 min projíždíme skrze jez,   tak jsme nyní bez práce a můžeme spokojeně pozorovat krajinu. V 10 hod 15 min proplouváme druhý jez. V 10 hod 24 min plujeme pod železničním mostem nad Červenou. Most leží úplně mezi skalami, které jsou porostlé hustě stromy, je to čarokrásný pohled, dívati se naň z vorů, jak se tyčí k nebi. Kolegy Hlína pořizuje snímek mostu. Právě začalo svítit trochu jasněji slunce. Pokračujeme a nedaleko za mostem je další jez, je to třetí, do nějž právě vplouváme v 10 hod 36 min. Ve 12 hod 26 min přijíždíme k Červenickým proudům. Já a kolegy Hlína spouštíme Nautila na vodu a plujeme proudem, jsou to ohromné vlny bičující břehy, které jsou skoro kolmé do vody a jsou zalesněné. Zde je velmi mnoho krásných partií na fotografování, ale bohužel nemůžeme žádné snímky pořídit, jelikož stále prší.

Před dalším jezem vytahujeme Nautila opět na vory. V 1 hod 5 min plujeme kolem hradu Zvíkova a míjíme soutok Otavy s Vltavou. Na Zvíkově se nezdržíme, protože se tam nedá nikde tábořit. Na Zvíkov hodláme se podívati pěšky z příštího tábořiště. Krajina je krásná, ale musíme jí pozorovati pouze z vorů, ohřívajíce se u ohniště, neboť po stálých deštích se velmi ochladilo. V 1 hod 32 min proplouváme další jez, je velký a voda dosahuje skoro k lodím, tak je musíme držet, aby je nevzal proud. Ve 2 hod proplouváme další jez.

Ve 2 hod 30 min plujeme malou peřejí a jelikož jsme blízko tábořiště a na cestě již žádný jez, spouštíme lodě na vodu a plujeme dále sami. Ve 2 hod 55 min přistáli jsme u tábořiště pod Orlíkem a hledáme vhodné místo pro stany. Ve 4 hod jsou stany postaveny a urovnáváme vše uvnitř. Plujeme na druhou stranu než je tábořiště, kde na skále stojí hrad Orlík a je tam též vesnice. Zde nakupujeme nějaké maličkosti na doplnění zásob. Do stanů koupili jsme si slámu, se kterou jsme se museli přeplaviti též přes vodu. V 5 hod 10 min pořizuji snímek partie stromů lemujících břeh s pohledem na vodu u tábořiště.

V 5 hod 41 min postavuji vodu na kávu, majíce na ni již velkou chuť. Potom se myjeme a v 7 hod 24 min jdeme s našimi sousedy na večeři do hostince na Prádle. Vždy, když jdeme nakupovat nebo do hostince, musíme se nechat převést, protože vesnice je na druhé straně řeky. V hostinci jsme byli v 8 hod 32 min, dali jsme si vajíčka se salámem neb jiného jídla nebylo k dostání. V 9 hod 22 min jdeme zpět na převoz a po cestě do tábora připravujeme se na spaní. Já nabíjím desky, abych mohl zítra fotografovati hrad Orlík. V 10 hod 40 min usínáme, v noci silně prší.