Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/forum-Oprava-palavy-nebo-nova-lod.aspx?ID_prispevku=5172
Půjčovna lodí Otava tour

Discussion forum Oprava palavy nebo nova lod?


Diskuse nad tématem
Oprava palavy nebo nova lod?, covex, 6/23/2025 10:59 AM
Mam vic nez 20 let starou palavu (jeste s nafukovacimi vlnolami), ale zacinaji se vsude mozne rozlepovat svy. Tak rikajic pri kazde ceste "neco upadne", ale boky a podlaha zatim vzduch drzi. Na jednom miste to ale zalepim a jinde to zase povoli - je to ale tak ze se to proste rozlepuje, nedrzi lepidlo. Umi to nekdo opravit nejak lip?

Jinak jsem zvazoval co noveho - palavu uz asi znovu nekoupim - sice vydrzela hodne, ale je to drina na tom jezdit. Potrebuju neco pr 2.5-3 lidi + nejakou bagaz. Koukal jsem na nove dropstitch lode jako treba AQUA MARINA Tomahawk Air C3 - nema s tim nekdo zkusenost. jak funguje na ceskych rekach pripadne porovnani s gumotexama co s tyce kvality? Cena je skoro polovicni... ne ze bych nechtel podporit ceskeho vyrobce, ale zatim mi moc duvod nedavaji.

Reply

|_Re: Oprava palavy nebo nova lo, kavol, 6/23/2025 2:27 PM
pokud dobře vidím, tak Gumotex se na dropstitch ještě nedal, takže nevím, co chceš porovnávat, je to úplně jiná kategorie lodí

jestliže českými řekami myslíš to, co se jezdí v létě, tedy Spojené rybníky Sázavské a podobně, tak tam bych vůbec směrem Pálava neuvažoval, laminát jede proklatě líp, a pokud se nechce spravovat a je dost síly na nošení, tak ten plast není zase o tolik horší

nicméně předpokládám, že pevnou loď nechceš z důvodů skladování, přepravy a podobně ... potom by dropstitch teoreticky měla být významně lepší alternativa, akorát teda v reálu jsem dropstitch kánoi ještě nepotkal, tak tedy nevím, jak v praxi, když si to nikdo nekupuje :-)

každopádně co se týče výrobce, od Aqua Mariny jsem potkal už pár paddleboardů, a nevypadá to, že by s drncáním po šutrech měly nějaký větší problém oproti jiným značkám, takže bych si dovolil doufat, že to s kvalitou nebude tak špatné

na českého výrobce bych se s klidem vykašlal, protože ten už evidentně kašle na českého zákazníka, když se podívám na ty ceny v jeho shopu ...

Reply

|_Re: Oprava palavy nebo nova lo, covex, 6/23/2025 4:02 PM
Nojo, spojene rybniky, na rychlejsi vode ta pomalost palavy tak neboli.

Nafukovacka je vyhoda - vlakem nahoru, po rece dolu. Souhlasim ale, ze ty dropstitch lode jsem taky nepotkal, jen paddleboardy. Proto se ptam tady jestli s tim nekdo uz nejel - ta reklamni videa vysmatych rodinek na pruzracne vode jsou hezka, ale nicnerikajici. Jinak gumotex ma hybrida - Thaya ma dropstitch dno (a sedacky) a burty borty.

Reply

|_Re: Oprava palavy nebo nova lo, Tibor, 6/24/2025 8:23 PM
Gumotex se snaží, v nejmenovaném německém obchodě třeba upgradovaná Framura pod jménem Aurion. Ale už je to tak drahé, těžké a neskladné že je lepší pořídit pevnou loď.

Reply

|_Re: Oprava palavy nebo nova lo, Střelec, 6/25/2025 6:50 AM
Sorry, ale pokud bydlíš v paneláku v garsonce v pátém patře bez balkonu a nemáš k dispozici externí skladovací prostory a auto, můžeš si pevnou loď tak akorát nacpat do libovolného tělesného otvoru.

Jediná rozumná náhrada za nafukovačku je Chobotničákovo skládací speciál, ale ten se od drahého Gumotexu díky technologii cenově lišit nebude, ale spíš bude dražší a méně odolný.

A že Gumotex zachrápal dobu a my pro něj nejsme trh je známo už dlouho. Čínská produkce sice není eko/bio, ale technicky i cenově je o řádný kus vepředu.

Reply

|_Re: Oprava palavy nebo nova lo, Jabberwocky, 6/23/2025 2:52 PM
Ahoj, když koukneš v diskusi kousek zpět www.raft.cz/forum-Nafukovaci-k... , zmiňoval Střelec Spineru Molveno 430 a dokup kanoistických sedaček. Zkušenost žádnou nemám, ale obecně jsem četl, že dropstič nemá vnitřní pogumovanou vrstvu, a tedy v případě prodření začne pouštět dřív vzduch. Váhově ta loď vychází podobně jako pálava, cenově jako pálava před posledním předcovidovým zdražením, jen to asi kvůli dropstiči bude větší balík.

Reply

|_Re: Oprava palavy nebo nova lo, Střelec, 6/24/2025 2:39 PM
Bude to po sbalení hrouda, ale jízdně určitě velmi slušná. Happysport tu Spineru Molveno 430 nabízí jako ojetinu za cca 15, kanoistiské sedačky seženeš na padlujte.cz (bohužel asi za trojku), celkem odolný skládací rudlík kolem litru v Baumaxu. Kdyby se tahle dropstičovka objevila na trhu hned začátkem roku, koupil bych si ji místo ojeté Pálavy.

Co se týká dropstiče, mám už nějaký pátek kajak Flair. Vnější plochy jsou odolnější než vnitřní. laminátové výztuže původní sedačky mi lehce odřely podlážku a začlo to mírně probublávat (guma je opravdu jen zvenku, protože uvnitř jsou chlupy), tak jsem to zalepil - přezáplatoval. Daleko hlubší škrábance zvenku jsou bez následků. Ale Flair dělá asi jiná fabrika, než Spinery a AM Tomahawky.

Reply

|_Re: Oprava palavy nebo nova lo, Střelec, 6/25/2025 6:56 AM
V případě tvého zasloužilého vraku bude asi nejlepší naporcovat ho na záplaty a rozprodat po kouskách. U mě na záplaty skončil ve druhé půlce devadesátek Tandy 380. O záplaty nadstandardních rozměrů je občas docela zájem.
Pak se můžeš podívat, co je v nabídce jinde (viz níže).

Reply

|_Re: Oprava palavy nebo nova lo, covex, 7/28/2025 3:34 PM
Tak pro dokumentaci - poslal jsem Palavu do Gumotexu a tam ji celou prelepili za cca 4500,- trvalo jim to ani ne mesic - pokud to par let jeste vydrzi nez v ni bude nejaka fatalni dira, tak muzu setrit na novou, ovsem ne laminatovou.. :)

Reply

|_Re: Oprava palavy nebo nova lo, Střelec, 7/31/2025 8:49 AM
Tak to hoši v Gumotexu ty generálky dost zlevnili.

Cca tejden zpátky jsem pořídil Spineru Molveno 430 jako kanoe set (komplet základní kajak + pumpa, kanoistický sedačky/dodo - kolejničky na kedry si musíš došroubovat sám/ a skládací pádlo, ze kterýho uděláš jedno kajakový, dvě kanoistický, nebo jedno "pevný" SUPový) za necelých 23 000,-. O víkendu jsem to testoval na stojatý vodě (Lipno) jako singlkajak, klasickou singlovku i jako debla a jede to dost pěkně. Stabilita je v provedení kanoe trochu zajímavá - sedačky z lepenýho dřeva jsou na úrovni horního okraje bortů, ale zase není problém dostat pod ně nohy na klečáka, hranatej profil lodě se na vachrlatosti dost podílí. Holej trup odhaduju na zhruba 15 kg, v základu (deblkajak) to má nominálně 17 kg, set pro přepravu kurýrem měl nominálně 26 kg, ale včetně krabic a obalovýho materiálu. Ty dřevěný sedačky jsou hodně těžký, ale pokud se zabalí jen to, co bude potřeba na konkrétní akci, nemělo by to přelézt 20 kg a zabrat víc místa než 50x40x100 cm. Takže ideální na malej skládací rudlík, projede to vnitřníma dveřma ve vlaku. Ještě s tím musím vylézt na tekoucí vodu a dát to v plen na OCmánii. Pokud nebude Žralok zase v gypsu, určitě toho vytáhne výkony, ze kterých by se výrobce osypal hrůzou... Smajlík

Reply


 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

 
7/29/2025 2:14 PM Byla upravena kilometráž Dráwy v Polsku, kdy kromě jiných změn není možné projíždět vojenským pásmem, kde řeka je uprostřed střelnice.
7/21/2025 11:42 AM Měření vodního stavu na Lužické Nise v Hrádku nad Nisou je ovlivněno stavebními pracemi v korytě. Limit sjízdnosti neodpovídá, sledování vodočtu dočasně přerušíme.
7/18/2025 1:33 PM Trnávka se začíná rekonstruovat. Po téměř 40 letech provozu je nutné opravit dno, sanovat výztuže a upravit kritická místa. Vše by mělo být hotovo do září, kdy mají proběhnout volné tréninky.
7/11/2025 12:03 PM Na řece Otavě v bývalém kempu v Žichovicích na ř.km 83 byl nově otevřen stánek s občerstvením s možností večer posedět u táboráku.
7/3/2025 3:41 PM Dopady zelené energie v praxi. Dva dny se vědělo, že na Dyji chybí v řece kyslík. Přesto MVE fungovala do poslední chvíle a až začaly plavat leklé ryby, byla odstavena. V jezových zdržích totiž dochází k výraznému oteplování, zahnívání sedimentů a šíření sinic, a pak jen stačí, aby voda protekla bez okysličení elektrárnou a výsledek je katastrofální. Nefunguje samočistící funkce řeky, nedojde k žádnému prosycení kyslíkem.
7/1/2025 7:48 AM ČIŽP provedla opakovanou kontrolu na jezu Rábí na Otavě, kdy i přes jedno vedené správní řízení pro nedodržování minimálního průtoku neteklo 11 cm vody na koruně jezu. Až opakované kontroly zajistily dodržování manipulačního řádu a pod jezem se tak dá již bez obtíží plout.
13.08. Bazar prodám: Kajak Pyranha Stretch asi L/XL. Pro jezdce 75-120kg. Ve velmi dobrém stavu, s plnou výbavou - pě

12.08. Bazar prodám: Neopren vel 48

12.08. Bazar prodám: Bunda vel L...nová,použitá min.

12.08. Bazar prodám: Bunda vel L...nová,použitá min.

12.08. Bazar prodám: Bunda vel L...nová,použitá min.

12.08. Bazar prodám: Prodám plovací vestu HIKO, model EXTREM GUIDE. Velikost XL = pro osobu o hmotnosti 80+kg. Výtlak 14

12.08. Bazar prodám: prodám kajak Jackson Super Star,200 cm,s předním dofukovacím vakem a dofukovací sedačkou.Nesvařovaný

12.08. Bazar prodám: Prodám nový nepoužitý neopren Long John vel.50, neo.kraťasy Hiko vel.M-L,starou neopr.soupravu, 2x v

11.08. Ztráta: Nabízíme naše služby při hledání ztracených věcí při vašich cestách po Vltavě. Pro více info návštiv

10.08. Ztráta: Hodinky Garmin Tactical solar

Vtip Karla Macase
02.07. Berounka: POZOR na jezu Liblínský mlýn_100,5 km!!! Došlo k podemletí železných desek v rozpadajícím se jezu
27.05. Jizera: Pozor na rekonstrukci mostu v Přepeřích (ř. km 76,3 hned pod jezem)! 24. V. 2025 stojí pouze pilíře
09.05. Morava: 3.5.2025 dva padlé stromy v úseku Hanušovice-Klášterec, GPS: 50.0338578N, 16.9074819E a 49.9953611N
05.05. Divoká Orlice: Na Divoké Orlici, ř.km cca 28 kousek po podjetí silničního mostu Potštejn - Sopotnice se řeka rozděl
20.04. Otava: Ahoj, dnes 20.4.2025 jsme jeli Otavu ze Sušice do velkých Hydčic. Vodočet Sušice 40 cm. Náhon jezu R
08.04. Otava: Pozor na jezu Mrskoš (ř. km 72,3)! Z důvodu přestavby je koruna jezu v celé šíři snížena (odbourána
25.03. Ohře: Pozor na dva velké kmeny před a za Kynšperkem. Leží vyvrácené kolmo a přes celé koryto. Rozložitá v
25.03. Berounka: Pozor v Liblíně (ř. km 101,5)! Probíhá úplná destrukce mostu Liblín a v proudnici trčí roxory a popa
03.02. Morava: 1. února 25, na úseku mezi Postřelmovem a Mohelnicí jsou 2 padlé stromy přes celou řeku, nejde proje
03.01. Loděnice (Kačák): Kačák je v Českém krasu zapadaný velkými stromy a zarostlý mohutným roštím. Za větší vody je v zásad

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.