Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/morava/brezna.aspx
Home Czech Rep. Březná Mapa

Brook Březná

78% Oblíbenost řeky


  • Source of:
  • Lenght of river in km: 15
  • Difficulty:
      Part river km Difficulty
    upperŠtíty - Jedlí12.6 - 8.8WW II
    bottomJedlí - mouth into Moravské Sázavy8.8 - 0.0WW I

  • Conditions: From village Stity is a deep valley with rapids. River basin is partially clamped in the navigation wall (road) from one side, by middle or high water level until WW II +. Under the village Jedle the valley splits and difficulty falling. River basin is usually without trees.
  • When, who, how long, type of boat:
    The limits are defined almost for canoe. For kayaks can limit a few cm less, for rafts higher.
    PartwhenWater gaugeTopically CHMU Actual water level
    upperin springminimum: 120 cm
    part: ze Štítů
    water gauge: Hoštejn
    time (gauge): 22.11. 13:00
    změna vodočtu nebo limitu: 3/9/2023
    91 cm
    1.14 m3/s
    bottomin springminimum: 110 cm
    part: od Drozdo. Pily
    water gauge: Hoštejn
    time (gauge): 22.11. 13:00
    změna vodočtu nebo limitu: 3/9/2023
    91 cm
    1.14 m3/s
    Mapa sjízdnosti Statistika sjízdných dnů v měsíci - part ze Štítů
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 2024920000100300
    Rok 20233128124000000010
    Rok 202231500000110216
    Rok 20212167000100001
    Rok 202011512005153872
    Rok 20191419011001000
    Průměr8168101011126

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - part od Drozdo. Pily
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 202400000200501
    Průměr00000200501

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Character of river:
    Partwidth or charactercountrysidetype of boatrecommended forspeed of flow
    upper5 - 8 mvalley, forestkayak, inflatable canoes with a self-bailing floorexperiences 
    bottom7 - 10 mopen boatbeginners 

  • The best part: Štíty - Jedlí
  • Dangerous part: bad stop in front of the weirs and fallen trees in upper part
  • Usual put in and take off point: Štíty 12.6, Jedlí 8.8, Hoštejn 0.0
  • Continue on river: Moravská Sázava
  • Access to river: road very well
  • Camps: (Add new link )


Řeku už jeli: (10)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
1 soutok s M. Sazavou - proti proudu směrem k jezu a zpět na soutok WW I 13.3.24 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 100 cm, 1,8 m3/s Popis: krácení chvíle při čekaní na auto..-))). Po splutí Mor. Sazavy na 3x s rekordním nejdelším denním splutím této řeky všech dob !! (37 km). Nejprve od soutoku naročnější padlovaní proti proudu, ale díky nizkému stavu vody to celkem s obtížemi šlo při kraji. Z jezu teklo jen minimalní množství. No a pak už kratké hezké splutí opět na soutok ..-)))

Ivis
5 Hostejn- soutok s Mor. Sázavou a pak Drozdovska Pila - soutok s M.Sázavou WW I 21.2.24 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 113cm, 4,4 m3/s Popis: 2x poprvé Pri spluti Mor. Sázavy závěrečný úsek této říčky. A pak z D. Pily a průměr 8 km/h. Nicméně 2x strom, první jsem musel obnest , podruhé s obtížemi podplout. Oba po 1 km. A pak ještě po 2,2 km jeden strom který sel přejet. Díky tomu jen 4 hvězdy. Jinak vody Ok. Chtělo by tento dolni úsek dat limit 110 cm. Zbytečně svítí červená…

Kuba Ryppel
5 Štíty-Jedlí WW I, WW II 25.2.23 kajak Hodnoceni
Vodočet: Hoštejn, stav: 119 cm, 11.30 m3/s Popis: příjemná říčka, padlý strom pouze jeden, v pohodě podjízdný, ale při stavu 1 cm pod deklarovaným optimem jsem čekal míň šutrování. 10 cm vody navíc by dost pomohlo.

Jura
4 Štíty - pod Crhovem WW I, WW II 14.1.23 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: Hoštejn, stav: 105 cm, 7.15 m3/s Popis: Bohužel jsme si nevšimli, že průtok byl ovlivněn opravou vodočtu. Vody bylo ve Štítech asi polovina. Sice to tam ještě šlo, ale níže v peřejnaté části bylo časté dření. Pod prvním jezem ubyla voda ještě více a my jsme to tam zabalili. Návrat do Zábřehu pro auto autobusem.

Ivis
4 Jez 3,7- soutok s Mor. Sazava 0,0 WW I, WW II 5.1.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 102 cm 6,4 m3/s Hostejn Popis: Oblíbeny závěrečný hezky bezproblémový úsek této řeky. Bez překážek. Za tohoto stavu blizko limitu v pohodě sjízdné, jen jez ( kaskada) měl malo vody a na kamenech jsem se zasekl. Průměr 7,5 Km/h.

Ivis
4 Drozdovska pila, nahon, výtok z MVE - soutok s M. Sázavou WW I 26.2.22 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 94 cm, 4,5 m3/s Popis: Hezky dolni úsek, i když 2x spadeny strom nutne přenést. Stupen v kilometrazi je jen kamenná perejka. Jen před soutokem nutné obnest MVE. Sel jsem zleva, ale je tam pak zbytečně strmý břeh. Možná lepší zprava, i když je to okolo domu. Průměr 7,6 Km/h. S prenasenimi 35 minut.

Colon nikotin
14 Štíty - Holštejn WW I, WW II 12.3.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: vodočet Hoštejn, stav: 95 cm, 4.5 m3/s, úsek: ze Štítů Popis: Pěkný,ale chtělo by to víc vody.

Ivis
14 Štíty,konec, Říční ulice před pěší lávkou 13,2- soutok s Moravskou Sázavou 0,0 WW I, WW II 10.3.20 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 92 cm, 3,99 m3/s Popis: Po klidném začátku ve Štítech se pak pod jezem (stupněm) zvýší spád a hezky se to rozteče. Stále peřejky. Minule jsem končil po 8 km a po té co pak přišli postupně 3 jezy, dokonce první odvedl dost vody a lehké dření zhruba 500m, a před třetím zase docela dlouho stojatá voda, tak jsem chvíli litoval, že jsem chtěl najet víc kilometrů. Ale poslední skoro 3 km se to opět hezky rozteklo a i když už širší tak docela dobré. Najeto 13,5 km. Průměr 6 km/h včetně přenášení asi 3 jezů a 1 stromu přes celou řeku.


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
River guide:

Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.