Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/rumunsko/cerna.aspx
Home Romania Cerna Mapa

River Cerna

80% Oblíbenost řeky


  • Source of: in Karpat
  • Lenght of river in km: 60
  • Difficulty:
      Part river km Difficulty
    uppergorge Coroaia - ][p r.km 49.560 - 43WW I-III (X)
    middle][p r.km 49,5 - Water gauge 41,349,5 - 41,3WW III-IV
    Water gauge 41,3 - begin of canyon41,3 - 33WW IV
    canyon - B. Herculane33 - 25WW III
    bottomB. Herculane - mouth into Dunarea25 - 0WW I (IV)

  • Conditions: very difficult river with hot mineral sources in all valley. On river km 33 has already built the dam, what changed water in canyon.
  • When, who, how long, type of boat:
    The limits are defined almost for canoe. For kayaks can limit a few cm less, for rafts higher.
    PartwhenWater gaugetype of boatrecommended forspeed of flow
    upper  kayakexperts 
    middle Water gauge r.km 41,3 - 240 cmkayakexperts 
    bottomdepend on emit from a dam open boatexperiences - mimo průjezdu lázněmi 
  • Character of river:
    Partwidth or charactercountryside
    upper valley
    middlenarrownice canyon

  • The best part:
  • Dangerous part: middle - quick starts of cascade. river km 25 has high weir - tranport! Difficult part is in spa town - WW IV with navigation
  • Usual put in and take off point:
  • Continue on river:
  • Access to river: road very well without part km 33 - 27.
  • Camps: in village Cerna-Sat. (Add new link )


Řeku už jeli: (3)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
9 Most za Baile Herculane a pritokem Belareca - Toplet, most WW I, WW II 14.7.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: Cerna je opravdu cerna..-), respektive tmavě hnědá, kalna. Jelikož jsem jel autem od soutoku s Dunajem z Orsova, tak jsem čekal pohotovou ww1, jak je v průvodci…, ale začátek byl první 2 Km ww2 až 2 plus a velká rozvodnena řeka … navic hloubka víc než 2 m, jelikož jsem padlem nedosáhl na dno.., no pak další kilometr skutečně ww1, mirne perejky i chvíli ze tekoucí, no pak ale při zuzenich na cca10m, normálně šířka 15-22 m, opět peřeje ww2. A při kalna vode občas ne moc čitelné. Na začátku Barza cikanska osada a dost nechutne.. až na blití..-)), pak ještě mrtvá srna… tam jsem možná 5 hvězd přehnal..spis jen4. Průměr 8,1 Km/h

kosto
8 WW III, WW IV 21.5.16 kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis: Vody je nad priehradou minimum, limnigraf pri lávke pri penzióne Dumbravita ukazuje 205cm – splavné. Tu sa dá aj kempovať v prírode. Ideme 8 km nad penzión, začíname pri lávke na 84 cestnom km. Po ceste ešte vidíme jeden strom cez rieku, ale dá sa prekačičkovať cez korunu naľavo. Plavíme do priehrady, technická WW III-IV(X), drop-pool-drop. Vody je málo, netlačí, pekné technické jazdenie. 500 metrov pred výstupným miestom je náhon na elektráren a mlyn s výškou 3m a nasledujúcim sifóništom, nesplavné (X), prenášame po pravej strane. Nabudúce asi skončiť pred týmto spotom, posledných 200m do priehrady za to nestojí. Černa – technická WW III-IV (X), 8km. Vodný stav 205cm, 8km nad Dumbravita Cerna Start: IsvernaDN67D – N45,01412 E22,54858 WWIV! spot: N44,99389 E22,52028 Strom! N44.98094 E22.50135 Hať, sifon! – X – N44.97630 E22.49573 Cerna End – Dumbravita: N44,97259 E22,49246 – dá sa až k elektrárni +500mVíce na webu.

kosto
8 spod priehrady – Baile Herculane WW III, WW IV 20.5.16 kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis: Cerna Start – N44.929598, E22.448227 (strmo dole, alternativne pri moste, ale pridete o najlepšie pereje na úvod) Cerna hať ! a žumpa (WW IV) – N44.90699 E22.43201 Cerna End – N44.86985 E22.40780Více na webu.

Vlastimil B.
9 Ústí Belareca - Barza WW I 7.5.13 singl Hodnoceni
Vodočet: Popis:


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.