Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/forum-Re--Ruske-packrafty.aspx?ID_prispevku=4701

Discussion forum Ruské packrafty


Diskuse nad tématem
Ruské packrafty, Martin, 12/19/2020 9:19 AM
Rozhodl jsem si udělat radost a pořídit si packraft. Vzhledem k vysokým cenám Alpack, MRS a pod. a mně nepříliš vyhovujícímu stylu Robfina, jsem se porozhlédl na východě. Rusové mají docela širokou nabídku v různých cenových relacích. Ale i ty nejdražší jsou, i s poštovným, clem a daní docela dost zajímavé.
Základní přehled najdeme tady: packraft.club/obzor-pakraftov/...
Po shlédnutí mnoha videí a přečtení mnoha testů a zkušeností jsem dospěl k tomu, že má cenu se zaobírat následujícími výrobci:
Sergej Karžajev a jeho Birdy packrafts (
www.birdypackraft.com/ ). Otec ruského packraftingu a výrobce asi nejdražších a materiálově nejlepších lodí. Osobně jsem se rozhodl jít do jeho Ivolgy. Má tedy poněkud specifickou špricku, ale podle všeho je to dobře vymyšlené. Dvoukomorový systém, materiál kvalitní nylon s TPU vrstvou, délka 270 cm, dobře vymyšlené dno, vysoká nosnost, hmotnost necelé tři kila (s obaly, šprickou, sedátkem cca 3 a půl). Lze leccos nechat udělat na míru.
Cena s platbou přes Pay Pal, poštovným a clem někde okolo 16000,- korun.
Time Trial - to už je docela velký podnik, vyrábějící rafty a širokou paletu PVC a TPU loděk. ( timetrial.ru/produktsiya/sverk... ) Dost dlouho jsem přemýšlel o jejich Sputniku 1 se šprickou. Je dost těžký (skoro čtyři kila, s obalem, šprckou atp. skoro šest), ale robustní. Bohužel má méně kvalitní materiál dna než Karžajev a pár mušek. Dělá se i ve vylehčené verzi, a i ta by podle vyjádření výrobce, s nímž jsem si dopisoval v klidu dává ww3. Ceny (bez cla poštovného atp.) začínají lehce nad 5000,- korun. Zaslání do čech, platba přes Pay pal a individuální úpravy nejsou problém.
Biluty od River Fordu ( xn--b1aeck6aidb8a.xn--p1ai/sho... ) - dle všeho slušné Nylon/PVC rafty za velmi slušné peníze. Prodávají i přes e-bay.
Triton ( triton-ltd.ru/pakrafti/pakraft... ) - trochu těžké, materiálové průměrné.
Splav dělá slušné kopie Alpacky Llama za slušný peníz: www.splav.ru/catalog/snaryazhe...
A pro šetřílky jsou ukrajinské výrobky Red River - těžké, ale začínající na cenách lehce nad 2000,- kč. redriver.com.ua/g46214829-pakr...

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Vladimír, 12/20/2020 11:45 AM
Já si myslím, že i když jsou ruské pakrafty (cituji) " dle všeho slušné Nylon/PVC rafty za velmi slušné peníze", neměl by si je nikdo pořizovat, protože hrozí zvýšení naší závislosti na Rusku (zvláště vodáků), jsou vysoce rizikové z hlediska naší národní bezpečnosti a majitelé takového packraftu budou vydíratelní (nejen na mělčinách). Smajlík

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Ivis, 12/30/2020 9:48 PM
Přesně Smajlík. Krásně jsi vypíchnul Vladimíre, co nám servírují v novinách a televizi.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Vladimír, 12/30/2020 10:42 PM
To máš těžký, jako pamětník a samorostlý protestant s filosofickým a informačním vzděláním jsem na některé věci alergický. Navíc nejsem rád, když ze mně někdo dělá vola.
Chvála Bohu všechny mé lodě jsou ideologicky nezávadné. Stavěl jsem je buď sám, anebo mají prokazatelně tuzemský původ. Smajlík

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Střelec, 12/31/2020 4:30 PM
Vladimíre, pokud si stavíš lodě sám, byl bys v Německu na policejním seznamu podezřelých extrémistů - kromě preperů a členů různých pofidérních hnutí se do něj zařazují už i kutilové a zahrádkáři. Zkrátka každý, kdo něco umí a dokáže bez státního dohledu a kontroly korporací. Smajlík

Reply

|_packrafty z Tramtárie, Eki, 1/1/2021 5:47 PM
Ahoj a hezký Nový rok.
Vladimíre, dobrý vtípek, na takové tvrzení jsem samozřejmě nikde nenarazil, lze koupit cokoli, nafukovačka prostě není atomka Smajlík .
Na druhou stranu nákupem do určité míry něco a někoho finančně podporuju. Letos máme 30.výročí ukončení naší okupace, a ne všechny země mají to štěstí Smajlík . Podpora toho či onoho režimu je samozřejmě otázkou svědomí každého jednotlivého soudruha Smajlík

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Vladimír, 1/1/2021 9:53 PM
Ahoj Eki! Když něco kupuji, myslím především na svůj prospěch anebo na prospěch těch, pro které kupuji a nepletu do toho ideologii. Slyšel jsem hezkou definici ideologie, že když nemůžeme poznat vše, poznáme to co umíme a povýšíme to na celek. Jsi taky pamětník a jako starý chlap jistě víš, kolikrát jsme se pletli, kolik věcí bylo (je) jinak, než nám říkali a než jsme si mysleli. Takže kupuji podle potřeby, ceny a vkusu a svědomí do toho nepletu. Pošetilost nechávám mladším. Smajlík

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Dobrý vodák, 1/2/2021 9:05 AM
milý Eki,

ono je vždy jednodušší ukázat na cizí vinu než si přiznat, že nebýt našich vlastních lidí, jak říkáš jednotlivých soudruhů, tak by nebylo možná co oslavovat. Možná když je ten Nový rok, tak nejlepší si přát, abychom časem nemuseli oslavovat ukončení ekonomické závislosti na opačné straně, kterou vedou jen dobré úmysly.

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Eki, 1/2/2021 10:55 AM
Ahoj Vladimíre a Dobrý vodáku, jsem moc rád, že i v novém roce si tu můžeme svobodně a v klidu vyměňovat názory, ikdyž nás občas nějaký Petr onálepkuje za "chudáky" a označí za pacienty léčebny Smajlík
Jsem taky rád, že mohu, ale nemusím, kupovat nějaké produkty. Převažující názor v Česku je bezpochyby takový, jak píše Vladimír - starat se jen o svůj okamžitý prospěch. To, co nechápu, je prezentovaný pocit hrdosti, který to doprovází. Některé ruské produkty jsou světoznámé - napadá mě třeba vodka, Kalašnikov, Novičok a rakety Bug. Byl bych raději, kdyby byly světoznámé ty packrafty. Přeju vše dobré v Novém roce Smajlík

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Pepura, 1/2/2021 7:54 PM
Mám s tím problém, mezi Ruskými vodáky mám kamarády a nerada bych je bojkotovala. Myslim, že výrobci plavidel se rekrutuji z nich. A co se materiálu týká, byly doby, kdy Rusko bylo TOP.
Přiznám se, že odmítat vše ruské mi přijde trochu zjednodusujici.

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Petr, 1/2/2021 10:00 PM
Co se týká ruských produktů, které jsi zde uvedl, zcela jistě jde ve všech případech o špičkové a světem uznávané výrobky.
Pokud jde o ty rakety, tak je to typ BUK, nikoli BUG.
Je to sice skoro padesát let stará technika, ale jak vidno, stále plně funkční.
Pokud nebudeš číst pouze bulvární listy a Bakalovy plátky, zjistíš, že těch výrobků je mnohem více a možná mezi ně patří i ty packrafty.
Zkus se někdy zvednout ze židle a do toho Ruska se zajeď podívat.Nádherná příroda, přátelští lidé a v krámech? Naprosto to samé co u nás. Ceny - poloviční. O kulturních památkách ani nehovořím, to je kapitola sama pro sebe.
Měj se, otevři oči a nevnímej svět černobíle.
Petr

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Guma, guma.plovouci~seznam.cz, 1/2/2021 11:20 PM
Samozřejmě, proto, kdo může, chce bydlet v Rusku. Ti, co jsou tady, plní pouze úkoly!

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Vladimír, 1/3/2021 10:16 AM
No tak Gumo, to snad ne. Smajlík

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Eki, 1/3/2021 11:32 AM
Ahoj Vladimíre, u vás v Brně to je jinak. My v Praze máme desetitisíce Rusů. Nemám nic proti nim, zvyšují ceny bytů a tak, ale většinou se chovají slušně. Pak tu máme i velkou ambasádu, stovky zaměstnanců. Občas někoho pošlou domů kůli špionáži. Nesmí moc, aby nám v Moskvě zbyl alespoň velvyslanec Smajlík .
Petrovi dík za pozvání, by jsem v Rusku 2x - na Urale i u Bajkalu bylo docela hezky. Komu by šly peníze z mého víza? Do války na Ukrajině?
Raději třeba Kanada nebo Chile, tam to ještě neznám Smajlík

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Guma, guma.plovouci~seznam.cz, 1/3/2021 11:45 AM
Ahoj Eki,
vidím, že bychom si rozuměli nejen na vodě.
Nějakou bychom spolu dat mohli. Těším se na jaro, až bude tepleji. Nejsem otužilý ruský medvěd, abych zvládal i zimu na vode :)
Hodně zdaru v tomto roce!
G

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Cesky Andrej, 1/3/2021 1:25 PM
Pajo,za chvili ti zacina demonstrace Milionu chvilek,tak at to neprosvihnes. Pak nam napis co je noveho,kolik nasli spionu a tak.

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Buzna, 1/3/2021 2:36 PM
Andreji, zeptej se svého velícího důstojníka, kam máš jít trollit ted. Tady už to vyhasíná.

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Tonda, Polasekantonin02~gmail.com, 1/3/2021 1:50 PM
Racku moc kecáš a málo píšeš domu ale más pravdu ti lidé tam nemůžou za ty režimu co je pronásledují už víc jak sto let u nás ten bordel nebyl ani polovinu a dáváme se z toho dohromady už přes třicet let

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Aleš N., 1/3/2021 11:10 AM
Ahoj všem,
vážím si toho, že se můžeme svobodně rozhodovat, jak a podle čeho se budeme rozhodovat Smajlík .
Když se budeme bavit třeba o těch státech, tak většina má nějaké mouchy, stačí jít dostatečně hluboko do historie. Třeba to Rusko, ale i Čína, Německo, USA…, všechny mají nějaké škraloupy. Teď jsem např. dlouho vybíral mobil, měl jsem nějaké parametry a mezi nimi bylo i to, aby pokud možno nebyl z Číny. No, a nakonec z Číny je, co nadělám (a hlavní důvod rozhodně nebyla cena). Většina mobilů, co máme po kapsách, jsou z Číny (bez ohledu na značku).
Asi nejsem natolik odhodlaný, abych vždy dokázal nadsadit morální rozměr nad všechny ostatní zájmy - technické, kvalitativní, odborné, ekonomické…
Možná nám tu chybí silné a viditelné morální autority?
Navíc, představují lidi/firmy v konkrétním státu to samé, co stát samotný? Asi ne.
Proč bych pak nemohl jezdit na ruském packraftu? Klidně Smajlík
.

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Ivis, 1/3/2021 6:38 PM
aby mobil pokud možno nebyl z Číny...Smajlík. Teda ne, že bych preferoval zrovna čínskou značku mobilu, ale myslím, že nás sleduje mnohem mín než ten americký... I když se nám to američtí soudruzi snaží namluvit. A když se jim to náhodou uplně nedaří, tak se to snaží všemožně zakázat... nebylo to už jednou zde v jiné formě před těmi 30 a více lety? Smajlík

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Guma, 1/3/2021 8:18 PM
Kapitalista sleduje zákazníka, aby na něm vydělal. Komunista/imperátor, aby jej kontroloval. Vzhledem k tomu, že všichni mobilní operátoři v ČR díky své hlouposti a nenažranosti svou kompletní síťovou infrastrukturu nabídli Huawei, od které ji nyní (už mnoho let) zpětně outsourcujou a jsou na ní závislí, tak si nedělej iluze ani o jednom.

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, kavol, 1/3/2021 9:43 PM
pokud jsme u těch iluzí, tak nevím, jestli je větší omyl, že by kapitalista nechtěl kontrolovat, anebo to, že by zde snad v současnosti vládnul klasický kapitalismus ...

Reply

|_Re: packrafty z Tramtárie, Guma, guma.plovouci~seznam.cz, 1/3/2021 10:52 PM
Ale jo, kapitalista chce kontrolovat, pokud z toho něco bude mít.
Jak nazvat současný systém fakt nevím. Tržní kapitalismus to není, když ztráty podnikatele teď hradí daňový poplatník.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Petr, 1/1/2021 8:29 PM
Ahoj Vladimíre,
naprostý souhlas, lépe to snad ani napsat nelze. A nejhorší jsou ti chudáci, kteří do nákupu vodáckého materiálu montují okupaci, politickou orientaci výrobce atd. To jsou pacienti zralí na léčbu.
Jinak co se týká nákupu samotného uvedeného packraftu, rozhodně bych se toho nebál.A pokud je za solidní cenu šel bych do něj.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Guma, 12/20/2020 9:48 PM
A jak to teda Martine po tom roce hodnotíš? Zejména mě zajímá, zdali je to dobře vyrobené a jak to reaguje na českou šutrovanou v řece.
Díky
Guma

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Václav, 1/3/2021 7:27 PM
Docela by mě zajímaly ty ukrajinské produkty - za plus mínus čtyři tisíce packraft se šprajdou, váha do šesti kilo je pořád slušná. Navíc Ukrajina není Rusko Smajlík Má někdo zkušenost?

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Václav, 1/5/2021 1:02 PM
Psal jsem dotaz na redriver (s gůgl ukrajinským překladem), zatím řádná reakce...

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Martin, 1/5/2021 3:57 PM
S těmi jsem osobně nekomunikoval. Pouze s Birdy Packraft a Time Trial. Berte to ale tak, že do 6.ledna mají vánoce.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Jirka, 1/11/2021 2:39 PM
Jak to dopadlo s Redriver ,odpověděli Ti?Kdyžtak bych se přidal k objednávce.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Viktor, 1/13/2021 6:28 AM
Já jim psal mail a taky bez odpovědi. Snad leda si to poslat k někomu do Zakarpat a udělat si tam po skončení čínský chřipky výlet.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Vaclav, 1/13/2021 7:13 AM
UK bez odpovědi...


Reply

|_Re: Ruské packrafty, Martin, 1/5/2021 4:08 PM
Trochu mě překvapilo, kam se směr této debaty posunul...
Tento příspěvek byl míněn jako určitá pomoc těm, kteří by rádi packraft, a nejsou moc ve vatě. Kdyby je dělali zajimavé v Zimbabwe, postnul bych to taky. Opravdu jsou nutné všechny ty kecy okolo?
Pokud vás zajímají recenze vlastníků a vládnete azbukou, zadejte do vyhledávače yandex.ru, jméno firmy, či výrobku a slovo обзор (recenze) - něco vám určitě vyplave.

PS: V Rusku jsem kdysi strávil skoro rok svého života, spřátelil se se spoustou skvělých lidí, prošel spoustu míst (Altaj, Sajany,Centrální Sibiř, Bajkal, Ural, Karélie, Solovky atp.), v devadesátých letech odtud kamarádům přivezl spoustu věcí (třeba cepíny měli skvělý a levný), ale z hlediska geopolitického ho pro nás považuji za hrozbu.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Aleš N., 1/5/2021 6:44 PM
Martine, pro někoho je důležitý cíl, pro někoho cesta...
Souhlasím, že kecy jsou nadbytečné, naopak neurážející diskuze je žádoucí Smajlík .

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Ivis, 1/5/2021 6:48 PM
škoda, že jsi neodpověděl na otázku, jak se ptal Guma, viz :
A jak to teda Martine po tom roce hodnotíš? Zejména mě zajímá, zdali je to dobře vyrobené a jak to reaguje na českou šutrovanou v řece.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Martin, 1/5/2021 8:55 PM
Špatně jsme si rozuměli. Já jsem teprve objednal. Vycházím z recenzí, videí a diskuzí na ruském webu. Takže osobní zkušenosti předám za rok. Vzhledem k tomu, že většina lidí na tom jezdí řeky na Sibiři, Altaji a pod,tak třeba Birdypackrafts z toho vycházejí v recenzích velmi dobře. Zkus použít tu metodu, o které jsem psal - yandex.ru (pro vyhledávání na ruském webu mnohem lepší než Google).

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Martin, 1/5/2021 9:05 PM
Opravdu neznám detaily pro všechny výrobce. Je to prostě zmapování trhu. Mně osobně zaujaly ty nejdražší od Karžajeva. Až bude chvíle, pokusím se dohledat pár recenzí po několika letech užívání, co jsem četl. Nejsem prodejce, nabízím pouze možnost náhledu na některé, v Čechách ne úplně známé možnosti.Pokud to někoho zaujalo, je na něm, aby pátral dál.

Reply

|_Re: packrafty, Eki, 1/6/2021 1:44 PM
Ahoj, neurážející debata je přínosná a to, že se tu občas vzhledem k reakcím někam stočí, je taky normální.
Jak vidíš přednosti a slabiny packraftu obecně? Chápu, že na Aljašce či v Rusku si často musíš loď nosit na zádech, do letadla ti taky 17 kg pálavy většinou zadara nevezmou...
Co na tom kusu gumy (která vypadá jako kříženec kajaku a pneu od traktoru Smajlík) stojí přes 16 tisíc Kč? Je ta cena vyšponovaná kůli módě či značce? Dočkáme se tím pádem okopírovaných levných packraftů v prodeji i u nás? Smajlík

Reply

|_Re: packrafty, Aleš N., 1/6/2021 8:13 PM
Ahoj,
ty odkazy ruských a ukrajinských výrobců, co tu Martin dal, jsou zajímavý, prozkoumal jsem je.
Kámoš má 2 poměrně kvalitní (a drahý) packrafty, oba z materiálu klasického pro tyto produkty, totiž takového toho lehkého (a hodně slabého) materiálu, množná nylon? - když tak mě opravte. Asi je to tak správně, páč co jsem tak navnímal, tak hlavní, a pro někoho možná rozhodující parametr, je hmotnost - co nejnižší.
Na mě to ale prostě nepůsobí dobře, mám radši věci festovnější, což v tomhle případě znamená silnější a těžší, v tom mi jsou třeba sympatičtější ty ukrajinský Red River. Ne že bych ho chtěl zítra koupit, ale zkusím pohledat nějaké henty recenze Smajlík .

Reply

|_Re: packrafty, Guma, guma.plovouci~seznam.cz, 1/6/2021 10:06 PM
Faktem je, že by to nějakou konkurenci chtělo. To co letos předvedl Gumotex se zdražením o cca 25% mi připadá jako trestuhodnost. Ten český packraft Robfin mi připadá taky předražený...

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Mirčus, 1/7/2021 1:49 AM
Ahoj Martine, velice si vážím Tvého úsilí a vložené energie do hledání "yandexování" veškerých informací ohledně ruských a ukrajinských packraftů. Navíc podělit se o získané informace s ostatními a nenechat si je jenom pro sebe Smajlík Přišlo mi to zajímavé hned jak jsi napsal svůj první příspěvek 19.12.2020 ve kterém píšeš, že zvažuješ koupi ruského packraftu. Nechtěl jsem se k tomu vyjadřovat z důvodu, že ortodoxně zastávám výhody pevné lodi, ať už kajaku, singlu či ócéčka. Ale reakce lidí, které v debatě následovaly a které jsou úplně mimo dané téma Smajlík lidí, kterých si jinak upřímně vážím a věřím, že to nemysleli nikterak zle Smajlík mě přiměli svěřit se s vlastní zkušeností s packraftem jako takovým a možná i podat odpověď na některé otázky, které zde již zazněly, jako přednosti a slabiny packraftu obecně a použití versus české řeky... Když vynechám ruské vodáky, kteří to v tomto směru mají opravdu zmáknuté : přejdou pěšky s packraftem či katamaránem přes vysoké hory obtížným terénem, aby se po několika dnech pěšího putování nalodili na pramínek, potok o šíři metru a půl, který se za další den vleje do říčky a za týden pak do Jeniseje po kterém proplují stovky kilometrů liduprázdnou nehostinou tajgou, což je po vodě mnohem jednoduší než po souši (tedy s vyjímkou nevodáků, kteří mají strach z početných parogů pojmenovaných většinou po utonulých vodácích), obzvláště s veškerou bagáží. Protože né nadarmo se říká, že Rusko je balšoje. Ale vrátím se k tématu, kdy nemusím z čech chodit daleko a sice průkopníci packraftů ze sousedního Německa. V roce 2010 jsem potkal na Bahře s Gottleubou Svena z Německa, který splouval málo známé divoké řeky a potoky v Sasku na packraftu. Jeho veliké nadšení mu vydrželo až do dnes a na packraftu splul opravdu kde co viz. www.packrafting.de/2016/05/tou...
spousta vodáckých terénů, který zná velká většina z vás : Ploučnice, Ohře, Sázava, Kwisa, Bobr a další v packraft reportážích zde : www.packrafting.de/2012/
Sven došel na cestě packraftingu dokonce tak daleko, že provozuje v Dráždanech obchod s veškerým poradenstvím viz. www.packrafting-store.de/#
Tolik ze starší historie našich německých sousedů. U nás však celkem nedávno rozšířil výrobu na packrafty ROBfin, který má dlouholetou praxi s nafukovačkami a Robert Kazík si dal na svém packraftu opravdu záležet a snažil se vychytat vše do posledního detailu v praxi na vodě. Což je dobře vidět i z jejich videa : www.youtube.com/watch?reload=9...
a není to pouze reklamní trik, že materiál vydrží skoro všechno. Měl jsem s jejich pacrafty ROBfin možnost seznámení na divoké vodě v Gruzii a vážně hodně dobrý. Jak zmiňoval zde v debatě Aleš N. že má raději festovnější materiál, tak to je přesně packraft ROBfin hodně festovní materiál s kompromisem váhy okolo 5kg. Martine Ty jsi psal, že Ti ROBfin nesedl. Proč? Za cenu okolo 16000kč se totiž aktuálně dá koupit i jejich starší modelová řada 2020 viz. www.kajakarshop.cz/packrafty/p...
a za poslední dva roky musím říci, že se na vodě u nás v čechách hojně rozmnožili. Packrafty ROBfin jsem potkával jak na turistické Vltavě, kde na nich pádlovali převážně děti(například: pod Č.Krumlovem klučina 10-let v packraftu s Tátou plovoucím vedle něj v singl kánoi)tak i na divoké vodě Kamenice a Jizera z Mýta ostřílení borci, kteří na stará kolena vyměnili kajak za packraft. A zde se dostávám k tomu proč někdo přešel z pevné lodi právě na packraft anebo proč jiný rovnou s packraftem začal a nesedl raději do kajaku. Zde jsou nejprve přednosti či výhody packraftu, jako takového : úplně stejně, jako každá nafukovačka Ti zkrátka odpustí chyby za které by Tě okamžitě trestala pevná loď zvrhnutím, jako špatný náklon a průjezd válcem. Všichni zasvěcení mi dají za pravdu. Co kdy snadno a lehce propluli na nafukovačce, ať už velké vlnoválce nebo jámy jak kráter po granátu tak to proplavali následně v pevné lodi hlavou dolu.Když to velmi zveličím, tak je to hodně podobné jako s raftem plným pacošů, který se řítí dolu jako tank, hlava nehlava a jedno jestli někde udělá chybu a najede do vlny bokem. Né nadarmo se říká, že s nafukovačkou roste na vodě falešné sebevědomí. Její přednosti jsou zkrátka lepší stabilita a odpouštění chyb. Avšak celková výhoda packraftu a využití pro který vznikl je právě jeho fantastická mobilita a transport, kdy ho složíš do batohu a přejdeš přes hory do dalšího údolí, kde pramení řeka po které popluješ divočinou. Není to loď, kterou si dovezeš na střeše svýho auta na otvírání řeky Doubravy, ale její využití je právě v objevování méně dostupných potoků a horských řek v neprobádaných končinách, kde cesta je cíl. Putování na několik dní. Expediční využití, kde není možnost dopravy jinak, jak po vlastních Smajlík to je hlavní předností packraftu. A slabiny bych viděl v tom, že si na něj rychle zvykneš a nebudeš chtít měnit. Protože my lidé jsme od přírody pohodlný a líný tvorové a jakmile si můžeme vybrat pohodlnější a lehčí cestu před námahou a dřinou, strmou kopcovitou cestou, která se navíc stále klikatí a je samá díra, tak zvolíme tu snazší cestu. Někdy svou roli sehraje i strach, který se dostaví úměrně s pokročilým věkem a stářím. Teď se dostávám k příkladům ze skutečného vodáckého života, proč někteří ostřílení vodáci a vodačky přešli z kajaku na packraft. Jedna kamarádka nadaná celoživotní kajakářka z oddílu se mi svěřila proč jezdí už druhým rokem pouze v packraftu :zkrátka v kajaku začala mít strach při plavbě na divoké vodě byla najednou posedlá strachem a nemohla se soustředit. Na packraftu si byla zase jistá a mohla dál pádlovat na divoké vodě... Stejně tak jeden kajakář se mi svěřil, že to co pádluje v packraftu by s kajakem nikdy nesplul. V packraftu se cití bezpečně. Další příklad za všechny z vlastního kmene : můj syn Jonáš 9-let bojoval s kajakem a nezvládal náklony a neuměl eskymovat, kvůli tomu sedal pokaždé do kajaku se strachem v očích, že se cvakne. Pak mu loni v létě na Soče pujčili packraft a najednou byl na koni. Nebál se a cítil se v něm lépe stabilně a bezpečně. Na konci řijna za nadlepšeného vodního stavu v packraftu sám splul Koritnici (sice proplaval soutěsku, ale sednul a jel dál) viz. www.youtube.com/watch?v=AjPE3T...
Proto i pro začínající vodáky-děti je packraft pohodlnější a lehčí cesta k samostatnosti, kdy už přestanou dělat tátovi háčka v debl kánoi a začnou pádlovat sami za sebe Smajlík Otázkou zůstává jestli ta pohodlnost a falešný pocit bezpečí v tomhle případě u dětí je ta správná cesta? Nebo je raději nepřestat drilovat v kajaku a rovnou dál učit těm správným návykům? U nás dospělých už je přirozené, že se s věkem začínáme více bát a přestáváme být tkzv. mladí a nebojácní Smajlík naopak se stává to, že nám strach stále častěji zastře naší mysl a těžké místo na řece, které jsme ještě před pár lety bez rozpaků jeli skoro po slepu, teď raději přeneseme Smajlík Proto nic proti nikomu, kdo hledá cestu bezpečí a přejde na stará kolena do packraftu Smajlík určitě je daleko důležitější hlavně nepřestat pádlovat a splouvat dál všechny ty nádherné, čisté a kouzelně šumící vodní toky, řeky a potoky seskakující po kamenech z hor do údolí Smajlík

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Aleš N., 1/7/2021 12:11 PM
Ahoj, velikej, ale fakt velikej klobouk dolů! O kolik zkušeností ses dokázal podělit, nelitovals času otevřeně popsat pocity a vlastnosti...
Rozhodně jsem se packraft nechystal a ani nechystám (teď) koupit, ale někde vzadu v hlavě to pro mě byla jedna z možných budoucích cest. Asi tak, jak trefně popisuješ s tím zvyšujícím se věkem Smajlík .
Takže možná někdy v budoucnu? Proč ne. Teď sice taky stále ještě jednoznačně preferuji pevné lodě (i když mám i Rio, na kterém taky občas pluji), ale člověk nikdy neví, jak se věci vyvinou Smajlík Smajlík .

Reply

|_Re: Ruské packrafty, kavol, 1/7/2021 8:32 PM
prosímtě, nějak mi v tom textu uniklo, jaká je teda ta výhoda packraftu proti klasické vzducholodi, kromě té hmotnosti - jak je to s tou odolností, a co jízdní vlastnosti (jasně, u klasiky taky nemůžu porovnávat Pulsar se Seawave, ale tak obecně, jak si vůči sobě stojí modely podobného zaměření)?

ohledně výchovy se raděj nebudu rozepisovat, snad jen že základ je učit používat hlavu, že je vždy potřeba hodnotit konkrétní okolnosti ... a na vodě že první je otázka, jak zvládnu případný průšvih, a teprve potom jak moc je pravděpodobné, že se do něj dostanu v závislosti na typu plavidla

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Martin, 1/8/2021 2:57 PM
Ahoj,
moc díky za úžasnou reakci.
Já jsem taky pán středního věku a blbovzdornost už tak nějak potřebuju :-).
Ale hlavně mě láká ta možnost donést si plavidlo někam, kam se s pevnou lodí jen tak nedostanu. V devadesátých letech jsem zažil, jak si vodáci na Kučerlu na Altaji tahali kajaky dva dny na zádech. Ti movitější na koni...
Třeba v norských horách mě to vždycky strašně cuká, co všechno by se dalo sjet. Nebo naopak Laponsko (nebo třeba Karélie), kam taky rád vyrážím, by se stalo mnohem průchodnější. A mimo expedice - je fajn sednout na motorku, nebo vlak, něco si v neděli odpoledne sjet, a pokud jede člověk sám, nemuset řešit nandavání na střechu, na konci cesty uschování lodě, a návrat pro auto a cestu pro plavidlo.
K tomu RobFinu - je to samovylévací a těžké (a samozřejmě robustní). A spíš na divokou vodu, něž expediční Já radši něco ze šprickou. Kvalitní ekvivalent k němu koupíš v Rusku za 8000,- kč. Ten nejkvalitnější, s poloviční váhou (Datel,) vyjde na 12000,- (www.birdypackraft.com/%D0%BF%D... ).
Tady je video s Datlama www.youtube.com/watch?v=VIgk7a...
I když si samozřejmě velmi vážím toho, že se do toho u nás někdo pustil, nést na delší túře packraft s pádlem a vybavením o 3,5 kila těžší je rozdíl.
Cestovnější Ivolga (žluva) už je váhově i materiálově téměř na úrovni MRS, Alpacky apod. A tam jsou ceny jinde. Pokud by teď nebyl problém s cestováním, tak mi to někdo se známých přiveze a bez poštovného a cla jsem taky někde u 12000,-.
A dokáže víc, než na co se já budu kdy ochoten pustit.
www.youtube.com/watch?v=U3bOgW...

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Petr, 1/8/2021 9:17 PM
Ahoj Martine,
toho Robfina jsem taky zkusil a mám z toho obdobné poznatky jako ty. Poměrně těžký, i když festovní, ale nejvíce mně vadí, že člověk je prakticky neustále ve vodě. Pokud bych si měl něco takového pořídit, tak jedině v provedení se šprickou. Moc si nedovedu představit na tom jet třeba Salzu na podzim v dešti. To by byl člověk vymrzlej jak sobolí h.... Já jezdim převážně na pevný lodi a tam je člověk pokud nevykrysí relativně v teple a suchu.Ale všechno má své pro i proti.
Ty Ruský produkty na který jsi dával odkazy vypadají hodně dobře. Tohle až sem začne někdo vozit, tak budou mít místní výrobci velkej problém, ale konkurence je potřeba.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Mirčus, 1/11/2021 10:21 PM
Ahoj Martine,
tak to potom neni co řešit a určitě Ivolga se šprickou dobrá volba. Zhlédl jsem všechny ty videa i mnohé další od Ded Medved a je vidět, že tyhle Birdy packrafts od Sergej Karžajev jsou nejlepší z trhu v Rusku, kvalitní a váhově hodně nízko. Určitě splňují zmíněné požadavky, jsou lehké, snadno zbalitelné a hlavně dobré jízdní vlastnosti, jak je vidět mají to vyzkoušené v praxi při putování po Sibiři. U toho ROBfina je pravdou, že sedíš často v bazénku zalitý studenou vodou a pokud nemáš kvalitní suchý oblek řádově od 20tisíc kč výše tak dost trpíš, vůbec nemluvě o mokré kombinaci kalhoty neopren+suchá bunda=masakr. Ale to je ten Datel od birdypackraft stejný typ, také nemá špricku a použití spíše na divokou vodu, kde to hodně šplouchá. Pravda je cena někde jinde. Kdežto Ivolga je turistika na pohodu s plnou bagáží, přesně jak píšeš Norsko nebo Laponsko, kde dojdeš pěšky k jezeru kam by jsi se musel jinak nechat dopravit z Kiruny hydroplánem za nemalé peníze a ještě né všude. Nafoukneš packraft a plavíš se dolů neznámou krajinou a když se vyskytne překážka v dalším plutí, sfoukneš packraft, dáš do batohu a jdeš po svých, než se nalodíš na jinou řeku či jezero. To je přesně smysl packraftingu. Cestování zdar Smajlík

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Lubor, lubor~kanoe.cz, 1/16/2021 7:19 PM
Ahojte, dám jsem zcela hloupou otázku, je možné nebo existuje nějaká varianta, aby se v tom dalo klečet a pádlovat pádlem s jedním listem? Nejsem militantní antikajakář, ale z kajaku mě bolí záda po půl hodině už od mlada. Packraft přitom považuju za dobrej vynález a podle mě by stačilo mít fixaci popruhů uprostřed, pro nás, co bychom se na tom chtěli i naklonit, jinak vím, že kamasutra je na tom taky lepší při klečení Smajlík Smajlík Smajlík
thingstolucat.com/ks-packrafti...

Viz fotka dole 2 lidi, 2 kola a kdoví co dále na jednom packraftu a týpek klečí s jednolistým pádlem.

packrafting.org/forums/viewtop...

Má tedy nějaký z zěch všech PR možnost se připnout tak, aby byly nohy u kraje = popruhy ve dně? Nevíte někdo?

Mimochodem, nesnášel jsem klečení v nafukovačkách a až jsem od Roberta pořídil tu Ameriku, která má popruh ve dně pro každou nohu poctivě a zvlášť, tak jsem změnil názor.

Díky


Reply

|_Re: Ruské packrafty, Václav, 1/16/2021 11:00 PM
To byl taky jeden z důvodů, proč jsem pekraft dal stranou. Za celou dobu jsem ale jednolisté pádlo nikde nezaregistroval a je otázka, jestli by ta lodice s jedním poctivým listem nedělala brikule...

Reply

|_Re: Ruské packrafty, žralok, zralok~email.cz, 1/17/2021 5:38 PM
O tvar pacraftu aby fungoval jako C1 ( sedačka a popruhy nejsou všechno ) se už leta snaží výrobce přesvědčit Martin Taichman

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Klasik, klasik~machr.cz, 1/13/2021 2:20 PM
Ahoj Mirčusi,
1)bych se chtěl přidat k poklonu od Aleše N.
2)bych se rád podělil o jednu zkušenost z loděnice v Blankenesse (pro potočníky to je krásná čtvrť na spojeném Labi v Hamburku ... docela čilý provoz včetně záoceánských lodí ... dle větru a přílivu něco mezi Dunajcem a Nechranicema s provozem, který asi nejde v Čechách k ničemu přirovnat). Čekal jsem tam až poteče voda opět dolů. Po proudu ve směru od Cuxhaven přijela dáma v nejlepších letech na onom kapesním plavidle. Vyfoukla všechno jedním ventilem a rozepla zip a vyndala nějakou bagáž. Klíče neměla, ale do sprchy trefila ... Říkala, že někam dojela vlakem a vrátila se po vodě. Na moji poznámku, že se ještě teď za ni bojím, když vidím na čem přijela, tak se smála a ukázala mi, že v tom uvnitř má něco další vak, kdyby náhodou (jestli to je standard netuším, jsem neznalý). Myslím, že by ji to i s tím vakem vozilo přílivem nahoru a dolů, než by ji někdo vytáhnul, nebo přejel. Dodneska jsem se přes ten zážitek zcela neprokousal, když si vezmu, jak divokou tvář mi tam ten "rybník" ukázal, tak se v duchu klaním její odvaze (či nerozvážnosti?). Je fakt, že já jsem zjevně měl velké "štěstí" na počasí (vítr, skočný příliv, ...) a obvyklé zážitky z úseku od Hamburku do Cuxhaven až tak veselé nejsou.
AHoj Klasik Smajlík Smajlík Smajlík
PS: Mimochodem, tvoje rady a odkazy mi tenkrát moc pomohli. Ještě jednou dík.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Klasik, 1/13/2021 2:59 PM
... ale fuj ... taky to nyní vidím.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Viktor, 1/18/2021 6:11 PM
Vtipný, jak to pár dnů po zmíňce tady, že starý model Robfin za 16000 Kč, zdražili o cca 2000 Kč. www.kajakarshop.cz/packrafty/p...
A to jsem o něm celkem uvažoval.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Karlos, 1/18/2021 10:50 PM
Dočkej času, blýská se na lepší zítřky a vypadá to, že co nevidět zde bude dostupný kvalitní vodácký materiál za solidní ceny.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Viktor, 1/19/2021 2:42 PM
Ale ale, že by se Red river někomu uráčil odpovědět? Jsem napnutej jak kšandy. Kdo se má furt tahat s tim 25Kg Scoutem Smajlík

Reply

|_Re: packrafty, Eki, 1/7/2021 7:52 PM
Pěkný, dík za zpracování, něco jsem se dozvěděl. To by bylo skoro na samostatný článek Smajlík

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Miro, 1/14/2021 8:33 PM
Nasiel som v Rakusku predavane packrafty sputnik, cena je o nieco vacsia ale stale polovica americkych: www.sputnikraft.com/phone/abou...

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Martin, 1/15/2021 3:21 PM
Přidávám další recenze na ruské packrafty. Jsou tam i další, které nemám ve svém přehledu.
vk.com/@packrafters-wwpackraft...

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Václav, 1/16/2021 12:15 AM
Mě tedy packrafting zaujal již někdy kolem roku 2012, kdy se tu objevily články o plavidlech tohoto typu. Staří klasici se jim v komentářích trochu vysmívali ve smyslu, že kvalitou odpovídají dětskému nafukovacímu člunku, ve kterém již o nějaký ten rok zpátky (pack)raftoval Otakar Štěrba po českých potocích a rozvodněných říčkách. Potom se packrafty objevovaly čím dál častěji i na splutích atp. Od nákupu mě kromě lenosti a ceny americké produkce odradil i fakt uvedený v jednom článku o splouvání severské řeky na packraftech. Totiž že člověk sice ušetří na váze lodi při jejím transportu na zádech, ale stejně musí táhnout neoprén, vestu, pádlo. Tzn. že představa o absolutní volnosti "jdu si lehký jako pták, uvidím potok, hup do lodi a dál po ní"je trochu iluzorn, protože k váze člunu musím připočítat další pomůcky. Pořád samozřejmě lépe, než transportovat Baraku na hřbětě, když se o člověka pokouší infarkt po pár stech metrech....

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Libor, 3/8/2021 10:02 AM
Ve svém úvodním příspěvku Martin okamžitě odmítl packrafty Triton s důvodem, že jsou těžké. Nevím, kde k tomu přišel. My jsme si nechali dovézt z Ruska packraft této značky, který váží 2,7 kg. Na jeho tvaru je vidět, že se výrobce snažil okopírovat packrafty Alpacka. V naší rodině už máme tři packrafty - Alpacka Mule, Triton 230 a Robfin L Big Bro. Mohu tedy srovnávat. Packraft Robfin je poněkud jiné kategorie - byl konstruován tak, aby dokázal sjíždět i velmi těžké řeky při co nejmenší hmotnosti. Tato váha ale je přece jenom poněkud vyšší než u klasických packraftů - konkrétně 6,25 kg. Budu tedy spíše srovnávat packrafty Alpacka a Triton. Packraft Triton má velmi podobný tvar jako Alpacka Llama, je tedy menší než Mule - má užší špičku. V Tasmánii jsme jeden Mule používali pro transport celé skupiny divočinou bez mostů. Je možné v něm převést druhou osobu přes řeku na druhou stranu. V Tritonu by to bylo obtížnější, ale také by to patrně šlo. V čem je větší rozdíl - to je rychlost. Triton je pomalejší než Mule. Sjížděli jsme v nich několik řek a vždy vodák v Mule ujížděl tomu v Tritonu i po výměně lodí, tedy ve vodákovi to nebylo. Na první pohled vypadají podobně, ale přece jenom Rusové ten tvar nedokázali okopírovat dokonale. V čem je výhoda Tritonu - je samozřejmě cena. Nás přišel tento packraft na asi 7000 Kč. Dovezla nám ho jedna Ruska - ušetřili jsme trochu na poštovném. Oba packrafty máme bez špricky. Používáme je na vody do ww2. Na vodu těžší máme Robfin a K1. Václav píše, že stejně není vodák svobodný - musí mít neoprén a další vybaveni, ale i tak, když teď jedu na vodu s packraftem, mám mnohem menší batoh než obvykle a ujdu s ním i mnoho kilometrů k řece. Dá se s ním opravdu v pohodě dělat kombinovaná pěší a vodácká turistika. Přitom lehčí peřeje zvládají i bez špricky docela dobře. S Mule jsem jel i Vltavu při 50 kubících a Kamp v Rakousku - ww2+. Jsou určitě stabilnější než třeba Gumotex Helios.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Martin, 3/8/2021 11:50 AM
Ahoj, vycházel jsem z údajů na jejich stránkách a v recenzích. Mohlo se leccos změnit, a jsem rád za jakékoliv doplnění :-). Během 14 dnů by mi měl dorazit packraft od Karžajeva (Birdy packraft), tak dám vědět.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, rkoudy, 3/15/2021 8:04 PM
Tak taky s trochou do mlýna. První pckraft jsem kupoval asi před 6 lety z Německa. Když jsem ho na ČPV Nýrsko nafukoval připadal jsem si jak z Marsu. Přesvědčen že mam packraft z nějaké zemně na západ jsem každému tvrdil že je z Némecka. Jaké bylo mé překvapení když jsem dovnitř lepil úchyty na kolení úvazy a našel štítek s výrobcem. Vyrobeno v ruské federaci. Nortik je dvojče toho Drakeboat W nebo Packraft 230D. Je v Německu ten z levnějších. Pro porovnání www.packrafting-store.de/Packr... Prořízl jsem o roxor dno na Belé, nic podstatnějšího. Poté jsem koupil Americký Kokopelli Nirvana a nestačil jsem se divit, jedna vada za druhou. Dvakrát jsem loď posílal zpět na výměnu a závada se opakovala. Nakonec jsem ventily co se trhaly ve sváru vyhodil a dal klasiku z baraky a je pokoj. Za cenu 1400 eur a Nortiku 900 eur, se můžou amíci ač je vymysleli můžou od Rusů učit. Jo a než jsem si packraft pořídil poptával jsem něco podobného v Robfinu. Zkrácenýho bobra s kterým tenkrát vyšli. Bylo mi řečeno že to nebude mít výtlak. Teď vyrábí něco podobného. Říkají tomu packraft. Packraft je lehká loď která se dá složit do batohu a nic neváží. To se o jejich nedá říci. Je to jen zmenšený bobr. Ahoj Roman


Reply

|_Re: Ruské packrafty, Martin, 4/28/2021 10:26 PM
Tak po různých peripetiích je to doma. Určitě napíšu recenzi.
Jo a Red River do Čech neposílají.Здравствуйте
У нас нет доставки в Чехию
Мы продаем на территории Украины.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Václav, 4/29/2021 10:04 AM
Napiš info, docela by mě to zajímalo - vč.zkušenosti s posláním a ceny atp. Díky. V.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Martin, 4/29/2021 12:13 PM
Mám Ivolgu od Birdy packraft, standartní, dvoukomorová (www.birdypackraft.com/%D0%BF%D... po převážení samotnej člun s opěrnejma úvazama a přípravou na špricku 3,1 kg. Pak k tomu mám špricku, vkládací nafukovací dno, nafukovací pytel, látku na záplaty (dávaj k tomu i lepidlo, ale do zahraničí to nejde), sedačku, opěrku zad, a dva lodní pytle(základ je packraft, opravná sada, pytle a nafukovací pytel - zbytek za doplatek). I s poštovnym 52450,- rublů - což je necelejch 16000,- + clo. Ale to je z ruskejch fakt ten nejdražší (v základu stojí 32 200,- rublů).
Podobně vybavenej a těžkej (akorát maličko hůř vymyšlenej) lze objednat tady: timetrial.ru/produktsiya/sverk... lehce přes 30 000,- rublů. Platby přes Pay Pal, nebo Western Union, do čech není problém. Poštovný cca 4000,- rublů.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Václav, 5/17/2021 9:50 PM
Platil jsi předem? Koukal jsem, že v nabídce jsou i výrazně levnější plavidla, případně katamarany...

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Jirka, 5/16/2021 1:57 PM
Ahoj,prvně bych chtěl poděkovat Martinovi,díky němu jsem
zjistil,že se lodě vyrábí i na východ od nás.Loď nepotřebuji ultralehkou abych s ní chodil po horách,
proto se mi hned ze startu líbil Redriver.Jezdí za mnou kluci z Ukrajiny,tak dovéz to nebyl takový problém.Vzal jsem nakonec kajak i packraft.Kajak je samo víc na olej,packraft do divoké vody.Zatím jsem najel
s oběma tak 100km,tak ještě to není tolik,ale materiálově to vypadá fakt festovně,kajak je ještě ze silnějšího PVC,když se nafoukne řekl bych,že loď je pevnější než Rio co jsme měli než se nám rozpadlo SmajlíkMěli jsme bohužel to první.
Na packraft,jsem nebral ani nafukovací dno,tak je loď díky nízkému těžišti opravdu stabilní,www3 by neměl být problém.
Když se podívám na ceny Gumotexu,určitě to může být pro někoho dobrá alternativa.
Ozvu se za rok v jakém stavu jsou lodě.Ať to jezdí na vodě Smajlík
Když budete mít zájem nebo něj.dotaz napište na mail.

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Martin, 5/16/2021 9:15 PM
Ahoj, a jaký je mail? Martin

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Jirka, 5/16/2021 10:42 PM
Ahoj, sagvan09~seznam.cz
Jirka

Reply

|_Re: Ruské packrafty, Martin, 8/1/2021 9:25 PM
Parádní srovnávací tabulka na všemožné packrafty ruské i světové. docs.google.com/spreadsheets/d...

Reply


 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

 
9/15/2021 7:32 AM A další změny ve vodáckých akcí. Vavřinec poteče o týden dříve 16-17.10. a akce na Ostravici 25.9. spojená s upouštěním přehrady Šance se ruší. Jsou práce v korytu, které se nestihly dokončit.
9/14/2021 9:30 AM V kalendáři akcí jsou aktuální propozice k akci Hamerský potok. Vše zůstává shodné s jinými ročníky, jen zatím není přislíben vláček. Pozor, na stránkách organizátora jsou technické problémy a zůstávají tam staré informace z loňska.
9/13/2021 8:02 AM Do kalendáře akcí bylo přidáno Zamykání Mže dne 25.9. spojené s upouštěním přehrady po dobu akce.
9/8/2021 8:58 AM Smutná zpráva z Botiče. Opravuje se přeliv hráze, což potrvá až do roku 2022. Letošní rok se voda nepustí a akce se musí zrušit. V ohrožení je i následující rok.
9/7/2021 9:04 AM V sobotu 18.9. se v náhradním termínu koná 11. ročník Sázavského Samba Maratonu. Závod nabízí trasu 36 km ze Zlenic do Pikovic i rodinný závod 19 km ze Zbořeného Kostelce do Pikovic. Více na sambamaraton.cz.
8/20/2021 1:42 PM Středočeský kraj minulý týden schválil žádost AVTS o zápis do krajského Seznamu nemateriálních statků tradiční lidové kultury a zároveň získal nominaci do národního seznamu. Celkově jsou 3 zápisy v krajských seznamech a zároveň 3 nominace do národního seznamu.
8/2/2021 3:28 PM Pozor na zahájení stavebních pracích na mostních objektech přes Lužnici a náhon v Plané nad Lužnicí a jejich blízkosti. Z důvodu bezpečnosti osob při provádění stavebních prací bude omezen pohyb v blízkosti mostních objektů.
7/26/2021 8:04 AM Na řece Isel v Rakousku pod Huben se utopil 60letý vodák, který splouval řeku s ostatními na raftu. Ten se v peřeji převrátil a zatímco ostatní bez potíží doplavali ke břehu, jeho vytáhli již v bezvědomí.
16.09. Bazar prodám: Prodám gumotex safari.stari asi 5 let v dobrém stavu.+nepromokavý vak ..70.l

15.09. Bazar koupím: Dagger MX 7.5, lehce propadlé dno, jinak perfektní stav, včetně 2ks vaků

13.09. Bazar prodám: Predám raftový čln Gumotex Pulsar 420. Raft je v zachovalom stave, pravidelne servisovaný u výrobcu.

09.09. Bazar prodám: Suche kalhoty PALM(XXL), 3x polite. Cena 1750Kc. Tel.:773 994 686

09.09. Bazar prodám: Neoprene you oblek (2mm), vel.M, Cena 500 Kc (dohoda mozna)

07.09. Bazar prodám: Suche kalhoty PALM(XXL),3x pouzite,cena 1750kc.Tel.773 994 686

06.09. Bazar prodám: Prodám ZET Raptor vyrobený z původního nesmrtelného plastu, pár sezon jetý, hodná rychlá loď, která

06.09. Bazar prodám: Helmu Sweet Protection Rocker, ježděná několik sezón, pár škrábanců, ale jinak v bezvadném stavu. Ve

05.09. Bazar prodám: Vertex + 2 ks pádel

05.09. Bazar prodám: Prodám rafty Colorado 450 (šestimístné) od firmy Gumotex v modré a zelené barvě. Rafty jsou v celkov

Vtip Karla Macase
13.09. Enns: Pro úsek Gstatterboden od železničního mostu není již možné parkování podél řeky. Lze jen naložit a
31.08. Sáva Dolinka: 600 m za silničním mostem a jezem u Hrušice, tedy na 20,4 km probíhá zásadní úprava koryta řeky. Pů
27.08. Pilica: Aktuálně probíhá v Sulejowě bagrování koryta - bude to trvat celý podzim (tuším, že do konce listopa
22.08. Bílina: Ve Rtyně nad Bilinou čerstvě zbourali železobetonových most, kdy jim betonové bloky s železnou výzt
11.08. Váh: V horne části pod Královskou Lehotou pozor na spadnutý strom cez rieku, nedá sa obísť naľavo, treba
04.08. Ipeľ: Dobrý den, od letošního roku provozujeme na Ipli půjčovnu kanoe a paddleboardů. Úsek řeky od Holiše
03.08. Ploučnice: Spluto 29.7.-31.7. od Průrvy do Žízníkova Tábořiště: - pod Průrvou je občerstvení (https://obce
29.07. Jihlava: 24.7. a 25.7.2021 jsme jeli na Pálavě z Dolní Smrčné na Kratochvílův mlýn za stavu cca. 70 cm, což j
26.07. Isel: 26.7.2021 řeka Isel po 50-leté vodě v 6/2021 je hodně změněná oproti tomu, jak ji vodáci posledních
20.07. Salza: Ahoj, po víkendové povodni sjelo do řeky několik kamenných lavin, a plavalo v ní dost klád. Ale již

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama