Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/morava/dyje.aspx

end of dam - reservoir Nové Mlýny175.4 - 46,2ZWC
    bottomreservoir Nové Mlýny - mouth into Moravy46,2 - 0.0ZW

Řeku už jeli: (77)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
13 Krhovice, jez 117,7 - Hrádek, most 106,5 ZW, WW I 10.8.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: 120 cm, cca 20 m3/s Znojmo (asi).., 116 cm Hevlín 18,2 m3/s Popis: Chtěl jsem využít zvýšený stav vody při pouštění přehrady. I když nakonec přesný stav vody bohužel nevím. Vodu totiž v 8 ráno vypnuli, resp. Ve Znojmě ze stavu vodoctu 130 cm bylo 80 Cm. Nicméně dle informace z Povodí Moravy by snížení vody se mělo projevit v Krhovicich až za 4 hodiny. A já začal v 11,50. V reálu nevím, nějaký úbytek vody na březích byl vidět ( pod jezem cca 5 Cm, ale o 500 m níž v meandru u kempu, kde navíc je velké zužení to vypadalo skoro na 30-40 cm, dál tak 5-10 cm.).Ovšem vody bylo na jezu evidentně mnohem víc oproti stavu když jsem to jel při 90 cm.A průměr jsem měl taky vyšší, ted 8,3 km/h (při 90 cm - necelých 5 km/h)a stále tekoucí. Navíc při 90 cm téměř chyběla voda v některých meandrech a mírné dření. A pro zajímavost vodáci v kempu v Krhovicích říkali,že ubylo hodně vody (což v tom uzkem meandru i vypadalo) a vodáci na malém raftu, co jsem je dojel těsně před cílem, kteří vyjeli po 10 hodině (tedy 2 hodiny přede mnou) pro změnu říkali, že žádný pokles nepozorovali a že v kempu ještě bylo vody jak včera a ráno. Tipuju nakonec tedy, že jsem jel cca 120 cm, přesně se to asi vypočítat nedá, nebo aspon já to neumím, v Hevlíně (95,3 ř. km- tedy 37,5 km pod hrází ve Znojmě, a 22,4 km za Krhovicemi) byl ještě plný stav -tedy 116 cm při mém startu (ve 12 hodin) a jen o 3 cm mín když jsem byl v cíli (v 13,30). A pro zajímavost v Krhovickém Mlýnském náhonu (Stará Dyje) teklo o 6 cm mín vody oproti maximu rannímu, tedy 90 cm ve 12 hodin. Jinak v kempu v Krhovicích mě vodáci u řeky pobavili a zároven zklamali, když mi říkali při mém zastavení u nich, že už můžu jet, že už se nemusím bát, že voda už opadla ...-((. Tak jsem jim říkal, že já právě se hnal z Brna, abych ji ještě stihl, protože v sobotu a v neděli jsem nemohl. A oni, že včera vyjeli s 10 kanoemi a 8 nemají...-)). A že ještě tedy raději čekají až voda opadne uplně. Při porovnání s blízkou Jihlavou z Mohelna je asi o něco lepší a zajímavější Jihlava i při tomto vyšším stavu Dyje. Tento usek je o kilometr delší proti kilometráži, což jsem zjistil už minule.

6 Státní hranice 209,4 - Podhradi, most 204,1 ZW 8.7.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: 59cm, , 6,2 m3/s Podhradi Popis: Mel jsem jet jen na prvni most v CR, pak kousek od mostu bohuzel začne stojata voda az do Podhradi . Navic uz hodne siroka reka od mostu , predtim v meandrech jeste sympaticky středně siroka. Cca 10m-15m. I celkem tekouci , obcas i perejky. Prumer celkove diky stojaté vode v zaveru 6,9 km/h. Predtim ale sympatickych 7,3 km/h. Najeto vcetne rakouského useku 7,2 km. Takže díky tomu, že rakouský usek byl 1,5km (dle map.cz, v reálu to nešlo poznat,kde je hranice...), tak najeto přesně 5,7 km včetně 300m useku společné hranice. Po prvni most u nás bych dal 4 hvezdicky. Z auta jsem videl dokonce 3 dvojice na plastovkách na vode !

Ondráš K.
11 Krhovice - Hrádek ZW 27.6.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: Znojmo 87 cm Popis: Vody ideálně, ani jednou jsme nedrhli, krásně čistá a supr ledová a docela teče.

Windy
2 ústí Želetavky - most Bítov ZW 13.6.20 packraft Hodnoceni
Vodočet: Popis: Dojezd ze Želetavky. Pěkné okolí.

Selfish
47 Přehrada - vzdutí - přehrada ZW 13.6.20 seakajak Hodnoceni
Vodočet: vodočet Podhradí, stav: 69 cm, 8.8 m3/s, úsek: nad PN Vranov Popis: Z lančovské zátoky téměř do podhradí a zpět

Adam P.
27 Znojmo most pod hrází - Krhovice - Hrádek ZW 16.5.20- 17.5.20 plastová kánoe Hodnoceni
Vodočet: 3 m3/s 61cm Znojmo Popis: Vodácky strašná, ale zábavou, přírodou, počasím i skupinou skvělé splouvání Dyje. Když jsme jeli Dyji při 66-67cm ve Znojmě, tak se to dalo, ale teď při 61 cm to bylo hrozné. Není nám známo proč se rozhodli hrázní pustit vodu až den po našem odjezdu v pondělí, ale tohle se dalo jet jen na voleji. Toho naštěstí bylo dost, takže se většina trasy dala, díky umělým i přirozeným vzdutím byla většina řeky splavná, ale v místech kde teče jsme větsinou přetahovali lodě, a v lepším případě dřeli a odráželi se pádlem.. Ale byl to fakt vopruz, tohle byla naše pátá Dyje a kdyby tak vypadala první, tak sem už nepáchnem. Jinak jsme měli naprosto skvělý langoš v Sokolnické chatě na konci Znojma v Nesechlebech, a v Krhovicích jsme si udělali skvělý večer s kytarou a táborákem. A druhý den oblíbený skákací kmen uprostřed řeky v meandrech mezi Křídlůvkami, Oklesovičkami a Valtrovicemi byl stále použitelný i když rok od roku se víc a víc blíží úplnému rozkladu. S Ivi na háčku i kormidle se jelo fajně, až na to 50ti násobné přetahování oba dny - ještěže jsme jeli jako vždy nalehko. Banda byla super jako vždy, jelo nás 7 vyder už tradičně od Iva.

Slávka
7 Bulhary-odb.Zámecké Dyje a Janohrad-Břeclav ZW 8.5.20 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: Přiblížení k Zámecké a Staré Dyji a následný dojezd k autu. Líný veletok.

Turms
5 Nové Mlýny - Bulhary ZW 12.4.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: vodočet Ladná, stav: 16 cm, 11.8 m3/s, úsek: z Nových Mlýnů Popis: Rodinné koronavirové splouvání na půjčené Gumotex Thaya. Pohodová plavba i za minimálního stavu vodu. Kolem maximální stav rybářů. Za Bulharama přenášení na Zámeckou Dyji.

Zobrazit další podrobnosti o této řece ze zápisníku
River guide:

Tisk kilometráže:

Od říčního km:     do říčního km:

Detailní výpis:

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

28.06.15 Dyje: 25.6-27.6.2015 Jsme jeli ze Znojma do Pasohlávek. Na cca. 110km padlý strom přes celou řeku. Dal se ... více
10.07.13 Dyje: 10.7.2013 jsme na Pálavě sjeli Zámeckou Dyji z Bulhar k Janohradu, tedy asi 11km. Varování před divo ... více
29.07.12 Dyje: 29.7.2012 spluta Dyje od Bulhar, přes Zámeckou Dyji a Břeclav až na soutok s Moravou s cílem v Hohen ... více
05.09.11 Dyje: U Dyje je hlavním pozitivem příroda, protože řeka moc neteče. jel jsem ji 4.9. při stavu 5,4m3/s v H ... více
28.04.11 Dyje: O Velikonocích jsme spluli 100kilometrový úsek z Břeclavi do Bratislavy po Dyji a Moravě (2,5 dne). ... více
19.09.10 Dyje: S partou odrostlých vedoucích vodáckého oddílu s dětmi a kamarády jezdíme na začátku léta různé toky ... více
07.09.09 Dyje: Dneska jsme sjeli Dyji z Drosendorfu na vzdutí přehrady Vranov. Start u jezu nad Drosendorfem bez pr ... více
03.08.09 Dyje: 24.-26.7 jsme sjeli úsek Moravské Dyje z Vnorovic do Raabsu a následně spojenou Dyji z Raabsu do Pod ... více
02.09.08 Dyje: Ahoj! Jeli jsme 30.8.2008 Mlýnskou strouhu. Stav vodočtu Hevlín byl 23cm. Na jezu v Krhovicích to vy ... více
25.04.05 Dyje: V neděli 24.4.2005 jsem se plavil na člunu Helios Gumotex od silničního mostu ve Znojmě 131,1 k siln ... více