Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/bulharsko/cerny_iskar.aspx
Home Bulgaria Černi Iskar Mapa

River Černi Iskar

81% Oblíbenost řeky


  • Source of: under Maljovice
  • Lenght of river in km: 30
  • Difficulty:
      Part river km Difficulty
    upperchata Vada - Govedarci30 - 10WW II
    bottomGovedarci - confluence with B. Iskar10 - 0WW I - III

  • Conditions: one of the best river in Bulgaria with clean water. The river traverses in moutains without civilization and without omnipresent shamblesis. Upper part is navigable only by very high water level and it is narrow brook. Bottom part is more wide with fast stream, waves and stoppers.
  • When, who, how long, type of boat:
    The limits are defined almost for canoe. For kayaks can limit a few cm less, for rafts higher.
    PartwhenWater gaugeTopically hydro.bg Actual water level
    upperin spring or after rainminimum: 70 cm
    part: Od Vada
    water gauge: Beli Iskar
    time (gauge): 24.11. 08:00
    11 cm
    1.84 m3/s
    bottomminimum: 60 cm
    part: Od Govedarci
    water gauge: Beli Iskar
    time (gauge): 24.11. 08:00
    11 cm
    1.84 m3/s
    Statistika sjízdných dnů v měsíci - part Od Vada
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 2024000218000000
    Rok 20230000158000000
    Rok 20220002182000000
    Rok 20212000190000000
    Rok 2020000094000010
    Průměr0001163000000

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - part Od Govedarci
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 20240001026000000
    Rok 202300002219000000
    Rok 20220003266000000
    Rok 20213001309000000
    Rok 202000101911000010
    Průměr1003259000000

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Character of river:
    Partwidth or charactercountrysidetype of boatrecommended forspeed of flow
    uppernarrow, stonemoutains, forest valleykayak, inflatable canoes with a self-bailing floorexperts 
    bottom8 - 12 mkayak, inflatable canoes with a self-bailing floorexperts 

  • The best part: all
  • Dangerous part: fallen trees and low foot bridges
  • Usual put in and take off point:
  • Continue on river: Iskar
  • Access to river:
  • Camps: (Add new link )


Řeku už jeli: (10)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
1 -soutok s Beli Iskar WW I, WW II 12.8.23 packraft Hodnoceni
Vodočet: Popis: Splut jen krátký závěrečný úsek před soutokem s Beli Iskar (čímž vzniká Iskar). Jelikož zde voda stačila za jinak podlimitniho stavu. A vlastně nejvíc vody z tří Iskarů.

Pavel M.
13 most nad Goverdatsi - první stupeň v Samokovu WW I, WW II, WW III 30.4.19 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 60-70cm vodočet Popis: Za začátku úzká říčka málo vody, více vody až přítokem v Goverdatsi a ještě lépe v Malé Carkvi (kaskádka). Řeka se často dělí do ramen.

Fík
17 1x od hotelu nad Govedarci, 2x od usti Levi Iskar az po usti Bily Iskar WW I, WW II, WW III 10.5.18- 12.5.18 kajak Hodnoceni
Vodočet: 70cm, 60cm Popis:

Maňas
13 1x od hotelu nad Govedartsi, jednou od soutoku s Levi Iskar WW I, WW II, WW III 10.5.18- 12.5.18 kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis:

Hanz
17 od hotelu nad Govedarci - Samokov WW I, WW II, WW III 10.5.18 kajak Hodnoceni
Vodočet: 70cm Popis: malo vody, trochu to pripomina Belou

Had
3 WW II, WW III 8.5.15 kajak Hodnoceni
Vodočet: 120cm Popis: Popis: Cestou domů na závěr, ještě jedno sklouznutí na Iskaru.Při tom to stavu uplně jiná řeka z pekný WW2 brutální WW3+ několik koryt a nepoznávál jsem to a neveděl kudy jet!! Vlivem vysokých teplot předchozích dní v pohoří Rily tál sníh, kterého bylo na hřebenech ještě stále hodně a navíc v noci spadlo v horách dost mm srážek. Víceméně dvojnásobný vodní stav, než při naší první návštěvě na začátku výletu. Splutí od Govedarči hodně rychlá WW III z kopce na soutoku s Levim Iskarem krysa ještě před kaskádou, která je u obce Malá Carkva. Kaskáda za tohohle stavu WW IV (proplaval jsem jsi to na úchytu) POZOR!!!Sebezáchrana je zde téměř nemožná vzhledem k absenci vracáků, rychlosti a spádu toku! Po kryse jsem dál již nepokračoval. Ztráta morálu.Přes řeku bylo nutné se dostat na házečce.Vysednout nejpozdejc za mostem co sme spali,Jinak začíná velkej masakr nepřehlený uplně jiná řeka jak na hoře tak i dole několik koryt který vedou rovnou do vrbiček .za toho stavu dolu nejezdit ,uplaval nám kajak nedal se 3 km dostat ke břehu.Našli sme ho až vSamokovu asi po 5 hodinách .Průjezd městen omezen je tam asi 5 stupnu kategorie VHS

Dodo
5 WW III 8.5.15 kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis: Cestou domů na závěr, ještě jedno sklouznutí na Iskaru. Vlivem vysokých teplot předchozích dní v pohoří Rily tál sníh, kterého bylo na hřebenech ještě stále hodně a navíc v noci spadlo v horách dost mm srážek. Víceméně dvojnásobný vodní stav, než při naší první návštěvě na začátku výletu. Splutí od Govedarči hodně rychlá WW III vysedačka kousek pod silničním mostem

Klouček
3 WW III, WW IV 8.5.15 kajak Hodnoceni
Vodočet: 125cm Popis: Cestou domů na závěr, ještě jedno sklouznutí na Iskaru. Vlivem vysokých teplot předchozích dní v pohoří Rily tál sníh, kterého bylo na hřebenech ještě stále hodně a navíc v noci spadlo v horách dost mm srážek. Víceméně dvojnásobný vodní stav, než při naší první návštěvě na začátku výletu. Splutí od Govedarči hodně rychlá WW III z kopce na soutoku s Levim Iskarem krysa ještě před kaskádou, která je u obce Malá Carkva. Kaskáda za tohohle stavu WW IV (proplaval jsem jsi to na úchytu) POZOR!!!Sebezáchrana je zde téměř nemožná vzhledem k absenci vracáků, rychlosti a spádu toku! Po kryse jsem dál již nepokračoval. Ztráta morálu.Přes řeku bylo nutné se dostat na házečce.


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
River guide:

Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.