Home
Czech Rep.
Divoká Orlice
River Divoká Orlice - comment to river
77%
Raft.cz recommends these rentals to rents of boats on this river
Až 3denní splutí Divoké a spojené Orlice v délce 45 km, na které potkáte jen jeden jez. Již brzo zde bude vyhlášena přírodní památka. Splujte si tuto ojedinělou řeku.
Name:
Petr,
Date:
2/19/2024
Pozor v horní části ze Záhoří je několik padlých stromů - největší zátaras je v lese (
mapy.cz/s/poteganaho), kde jsou popadané stromy nejen přes řeku, ale i všude kolem. Já jsem zastavil vlevo, ale asi lepší průchod by byl vpravo.
Name:
Petr,
Date:
4/24/2023
Dnes jsme zkoušeli plout ze Žamberka. Varování, nejezdit! Hodne popadanych stromu, silný proud.
Name:
Jirka,
Date:
3/20/2019
Vršek pod Záhořím začíná být více zarostlý křovím, ale projet se dalo všechno. Hlavně pod Neratovem leželo asi šest stromů, muselo se přetahovat, zastavit se dá všude v pohodě.
Name:
Tom,
Date:
4/13/2015
11.4.2015 na plastových deblovkách úsek Neratov-Klášterec za stavu 43 cm na vodočtu v Klášterci. 3 stromy přes řeku, všechny po prohlédnutí jakžtakž sjízdné.
Name:
Petr,
Date:
7/25/2014
Pod mostem na Zemské bráně, tedy v místech, kde se dá jedině před následujícím těžkým úsekem přistát, leží strom. Je nutné zastavit výše nad mostem, ale třeba ho vyšší voda odplaví.
Name:
Velryba,
Date:
3/30/2012
28.3. jsme jeli Divokou Orlici na otevřené lodi v úseku Trčkov nad lávkou -
> Bartošovice (22 km) za stavu 24 cm/3,75 m3 v Orlickém Záhoří a 44 cm/9,07 m3 v
> Klášterci n.O. Nikde jsme nedřeli o dno ani nechytali o kameny. Za tohoto
> průtoku byl proud v ostrých zatáčkách a opakovaných esíčkách zvládnutelný, mnoho
> kilometrů dlouhé souvislé peřeje mezi Neratovem a Bartošovicemi měly vlny, které
> ještě nezalévaly a nad všemi stupni z kilometráže se dalo zastavit (1 nebo 2
> jsou za zatáčkou), zbytky jezu na km 80,2 jsou jen vlnka. Pro mě nejkrásnější
> řeka v obtížnosti ww I.
Name:
vašek,
Date:
3/23/2012
18.3 jsem jel za 17 kubiku v Liticích úsek Helvíkovice - Kostelec. Vody pro Litičák dostatek i když elektrárna běžela. Pozor na jez nad Bohousovou km 37,3 - dělal ošklivý válec. Je označen varovnou tabulí. Někdy bývá vlevo jszyk (při průtoku cca 12 kubíků ) a pak se dá vcelku bezpečně sjet - prohlídka nutná. Jízek na 35,6 doporučuji projet průvalem vpravo u břehu. Přes korunu moc vody nejde a je pod ní válec. Jez v Liticích a jez na 29,6 jsem raději přenesl. Jez nad Potštejnem je bezpečně sjízdný vlevo (vpravo od ostrova). Nesjízdný jez nad Doudleby - v levém břehu cca 30 m nad jezem je naraženo oko z betonářské oceli - výborná stupačka pro vystupování.
Name:
wera,
Date:
7/28/2011
Dne 23.7.2011 jsme využili velké vody a jeli jsme horní tok Divoké Orlice při stavu 60cm,který je málokdy sjízdný.Jeli jsme z Orlického záhoří do Kláštěrce n.Orl.Začátek byl dost úzký a náročný,potkali jsme několik popadaných stromů a větví,které jsme museli překonat.Občas bylo obtížné včas zastavit.
Na vodu sme sa vybrali z Kostelce pri stave vody v Kostelci 25 cm (udaje na Raft.cz). Pri tomto relatívne nizkom stave sme nemali problémy, že by sme niekde drhli a naopak v meandroch sa dal prúd celkom pekne zvládať. Rieka tiekla striedavo svižne no pred sútokom s Tichou výrazne spomalila. Množstvo vody dovoľovalo pekne sa splaviť aj cez kamenné jezy pred a za Krnovicami (celkom boli 2) už na spojenej Orlici. Najkrajšia perej bolo až vo Svinaroch.
V meandroch pieskové nánosy vytvárajú pekné pláže, naproti ktorým sú vysoké brehy s hlbokou vodu pod nimi. 2 spadnuté stromy na Orlici šlo pekne preplávať bez nejakých problémov. Aj keď sa čistota vody postupne zhoršovala, stále sa bolo príjemné plaviť po Divokej a spojenej Orlici a iste si to zopakujeme.
Name:
Václav Vojtíšek,
Date:
4/4/2008
1.4. jsem sjel na kajaku úsek Trčkov - Zemská brána. Průtok v Záhoří kolem 1.8, v Klášterci 7 kubíků (Stavy a průtoky www.pla.cz). Méně vody nedoporučuji. Pozor na spadlé stromy, je jich je docela dost i na spodní části, kde je již řeka mohutnější a často jsou v peřejích nebo skryté za zatáčkou. Krajinově velmi hezký úsek nad Záhořím lze doporučit jen milovníkům malých toků za nepříliš vysokého stavu vody (místy velmi úzké koryto, vrbičky, opravdu hodně padlých stromů).
Obtížnost řeky je myslím trochu podhodnocena, vidím to spíše tak WW I+ než WW I.
Pozor hlavně na dojezd k Zemské bráně, zejména za vyšší vody - kdo nemá min. na WW II udělá lépe,
když přistane pořádný kus před mostem !!!
Pozn.
Spád je vyšší než 3,8 promile uvedených v kilometráži (SHOCART 1998).
V úseku Trčkov - Záhoří ty zhruba 4 promile jsou,
ale v ze Záhoří do Neratova je spád 7,5 promile.
Z Neratova na Zemskou bránu je to 5,2 promile.
(vypočteno z nadmořských výšek a vzdáleností v kilometráži)