Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/forum-Loket--Pernstejn.aspx?ID_prispevku=3668

Discussion forum Loket -Pernstejn


Diskuse nad tématem
Loket -Pernstejn, river: Ohře, martin, 8/4/2015 11:52 AM
Chystame se s partou 14.8.2015 na vodu na usek Loket-Pernstejn
bohuzel podle dosud zjistenych informaci o stavu vody mam obavy zda to ma cenu ohri sem jel us vicekrat ale budu rad za kazdou informaci o sjizdnosti a tak.dekuji

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Večerníček, 8/4/2015 12:59 PM
O letních prázdninách stále stejné, dokola opakované dotazy. Chci jet na vodu, hlavně s partou, v době, kdy není voda, a na místa, kde není voda, protože jsme si určili termín, a už rok se chystáme, tradice je tradice (tak je to spravne, tak to ma byt). Užijte si v partě svůj svobodně vybraný kamenolom. Dostane se vám ceny k nezaplacení. Jako kdyby počet získaných informací zvedal hladinu vody. A přitom jsi vodu jel us vícekrát. Všechno je sjízdné, i nesjízdné je sjízdné.

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, martin, 8/4/2015 2:01 PM
Z vasi odpovedi soudim ze to asi neni nejlepsi nacasovani bohuzel termin sem si nemohl vybirat.

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Wikk, 8/12/2015 3:46 PM
Odpověď hodná ignoranta!
Myslím, že dotyčný se dotazoval věcně. Sám řeším podobný problém a to i když vím, že Ohře bývá sjízdná za nízké vody. Ale s ohledem na déle trvající sucha, která v posledních letech nemají obdoby, je otázka celkem nasnadě a odpovědi od lidí, kteří se zrovna z řeky vrátili nejvíc fundované. I v budoucnosti bude jasné, že za tohoto bídného stavu (KV - 35cm; 3,92 m3/s) je možné jet alespoň z Lokte do KV, alespoň z reakcí mi to tak vyplývá, což považuji na Ohři za nejhezčí úsek. Díky tedy navrátivším přizpívajícím.
Hledal jsem na netu dokonce i webkamery. Nenašel jsem v tomto kraji jedinou fční, natož fční, která by byla nasměrovaná na vodu.

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Večerníček, 8/17/2015 1:32 AM
Co si představuješ pod slovem ignorant?

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, kavol, 8/17/2015 8:55 AM
válka je mír, svoboda je otroctví, nevědomost je síla ... však víš :-)

ignorant tedy asi bude ten, co si ráčil všimnout že je (bylo) sucho

neignorant pak ten, co sice má spoustu informací, ale stejně potřebuje někoho jiného, aby mu z nich vyvodil závěr (že je sucho)

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Wikk, 8/17/2015 10:15 AM
35cm není stav bez vody a i když se všude hlásí, že je vody nedostatek, dotaz na skutečný obraz v řece je nasnadě. Navíc kdekdo ví, že Ohře opravdu tu vodu mívá i v suchých létech. A proto mi odpověď typu: "Lidi jsou asi vadní, že se ptají stále na to samé a když je sucho, tak je sucho." jeví se ignorantskou. Například o Ohři neexistuje jediná zmínka, jak to vypadá za podmínek, které minulé dva měsíce zuřily na našem území. Webkamery v tomto kraji, když už fungují a jsou aktuální, nejsou obráceny na řeku. Asi bych pochopil, kdyby na tento jeden tok těch dotazů bylo neúměrně mnoho, ale já našel třeba až tento. Informace o řece ani tady na Raft.cz nejsou moc detailní s ohledem na délku toku.
Například mně zkušenosti lidí, kteří se aktuálně vrátili z řeky, pomohly. A rád se o své podělím:
V sobotu jsme za stavu v KV 36cm/ 4,28ccm sjeli úsek Loket - KV. Byla to velice příjemná technická plavba s občasným zvýšeným dnem v obtížnosti maximálně ZWC. Nenastala jediná situace, která by mě donutila opustit loď a táhnout. Všechny tři jezy, které jsme překonávali byly splavné buď rybím přechodem, nebo nově vybudovanou kartáčovou šlajsnou.
Oproti loňsku mě překvapilo vyšší množství odpadků ve vodě. Zrovna v CHKO je to dost ekl. Přisuzuji to zvýšené návštěvnosti vodáků.

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Wikk, 8/17/2015 10:20 AM
"Spolehlivěšího nenajdeš přítele než získané zkušenosti."

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, kavol, 8/17/2015 12:38 PM
obecně to tu bylo skutečně nespočetněkrát

zda to "má cenu" si musí každý vyhodnotit sám za sebe - viz níže Markéta vs Zdeněk - na to neexistuje odpověď od nikoho druhého

kromě toho, co je kdo ochoten skousnout, vstupuje do hry také to, jak je kdo schopnej, anebo, přiznejme si to, taky jak je kdo tlustej (případně kolik vozí v lodi zbytečností)

předminulej tejden jsme jeli za nízkýho stavu Salzu, já jsem si to i přes o 20 kg těžšího háčka užil, zatímco kolegové, co měli v součtu aspoň o 50 víc a měli problém se čtením, první den seděli co pár metrů, a háček na vodu zanevřel (zatímco obecně asi 2/3 výpravy byly vyloženě nadšený, pro naprostou většinu to bylo to nejtěžší co kdy jeli, a já jsem se naopak nebál je tam vzít právě protože bylo málo vody)

obdobně na Ohři, to jsem tu zmiňoval docela nedávno, prozměnu za vyššího stavu, z Tršnice do Kynšperka, my jsme byli v pohodě a líbilo se nám, že to teklo, a jiná parta co jsme se družili na tábořišti, byla naprosto otrávená, že se furt koupali, protože to teklo ...

tak co chceš na takovej dotaz odpovídat ... Večerníček to možná napsal trošku drsněji, ale já s ním souhlasím, pokud někdo říká "ohri sem jel us vicekrat" tak na co doprčic potřebuje nějakou webkameru a podobně, tak snad si z tý řeky něco trošinku pamatuju a asi nebyl pokaždý úplně stejnej stav a dokážu si trošku představit, jak se to mění, případně i interpolovat dle zkušeností z ostatních řek ... takhle fakt za chvíli budeme muset tisknout návod na každou ruličku toaleťáku, páč si lidi bez vodění za ručičku ani neutřou zadek :-/

(a toho se fakt nechci dožít; neustálé vymýšlení, jak lidi ochránit před nima samýma, vede akorát do pekel)

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Wikk, 8/18/2015 12:02 PM
Původní otázka nebyla, jestli má cenu ten úsek jet, ale jestli má někdo aktuální zkušenost a je to možné. To jestli to má cenu, je skutečně na každém z nás, jak vidno původní tazatel se rozhodl nejet, neb ne celý úsek by za to stál. Ale toto rozhodnutí se nedá udělat na základě arogantní odpovědi, že všude hlásí sucho, tak je sucho. Navíc od někoho, kdo tam evidentně v tuto dobu nebyl. To je odpověď, kterou dá člověk, který nečte, na co se dotyčný ptá, tedy ignoruje jeho otázku a rovnou mu přehraje vlastní povýšenou odpověď. Odpovědí mohlo být, "Pokud si jistý nejsi, radši zvol něco, kde to lze ověřit, nebo si jistý budeš" Nebo i to, co dělává Kmochy, doporučí jiné odkazy, například na jiné diskuze, na fotky, video, článek, ale to protože Kmochy má přehled, nebo ví, kde je jaká fotka, ale rozhodně se nevyjadřuje, pokud nic neví a jen potřebuje dotyčného tazatele utřít, že je sucho, tak co by asi čekal. To totiž vypovídá pouze o nezájmu o problematiku věci a o omezenosti v rozhledu.

Na základě zkušeností může posuzovat člověk, který má bohaté zkušenosti z dané řeky, z daného úseku. Sám se přiznám, že jsem to sice několikrát jel, ale ne tolikrát, abych si udělal obrázek, jak to tam asi vypadá za opravdu nízkého stavu. A právě proto, že vím, z jiných řek, že jsou úseky, které se dají jet, a dokázal jsem si to představit i tady, byl jsem rád, že jsem našel diskuzi, která byla zrovna o úseku, který jsem řešil, a byly zde i odopvědi lidí, kteří se právě vrátili. Protože nejen, že jsem nenašel relevantní diskuzi, ani relevantní informace v popisu řeky v průvodci tady ani v papírovém, ale ani například tu webkameru, která by mi poskytla pohled na koryto. A jelikož jsem organizoval vodu pro skupinu lidí, kteří to u mě poptali, byla sjízdnost v úseku z Lokte, informace celkem důležitá.

Kavole, pokud máš touhu o tom dále diskutovat, převedl bych tuto debatu na mail - viz můj profil ;-)

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, kavol, 8/18/2015 2:53 PM
ano, mám jistou touhu pokračovat, a ne, na mail to převádět nebudu, Večerníček má také v profilu mail a přesto jsi měl potřebu setřít ho tady ...

vůbec myslím, že tato metadiskuse o diskusi je zajímavou příležitostí k reflexi nejen pro nás dva (tedy pokud se někdo bude s tou mojí spoustou písmenek obtěžovat, že ;-))

> Původní otázka nebyla, jestli má cenu ten úsek jet

no já nevím, já tam čtu

"... mam obavy zda to ma cenu ..."

ok, můžeš namítnout, že podle tebe to nebylo součástí otázky, ale pak říkáš:

> ale jestli ... je to možné

což je totéž v bleděmodrém; viz výše, co je možné ("má cenu") pro jednoho, není možné ("nemá cenu") pro druhého

> ... na základě arogantní odpovědi ...

hlavněže máš správnou nálepku, abys druhého patřičně shodil :-/

mně na tom nic arogantního nepřijde, pokud bych to měl nějak hodnotit, tak je to otrávené, podrážděně ironické

ano, není úplně správné si na takyvodákách vylívat nějaké svoje frustrace, ale na druhou stranu pokud tito jsou jejich zdrojem, je vcelku logické dát jim to najevo

a mírné nakopnutí, aby lidé používali vlastní hlavu, pokud padne na úrodnou půdu, není nikdy na škodu

ostatně jak se dále o té odpovědi vyjadřuješ, nemám pocit, že bys ji četl poctivěji, nežli jak tvrdíš, že Večerníček četl (tedy spíše nečetl) otázku - sám si do ní promítáš nějaké svoje představy, které asi nejsou tak úplně v souladu s realitou

narozdíl od Kmocháčka tedy Večerníček nedal hned na první pokus konkrétní link - adresu, avšak domnívám se, že nevyžaduje nijaký zvláštní intelektuální výkon vyvodit, že když říká, že je dotaz opakovaný, tak tady ta diskuse nejspíše skutečně je a že stačí hledat, popřípadě pokud je někdo na hledání levej jak já, tak poprosit o upřesnění

a taky že to upřesnění poskytl, již včera psal 'viz Je Ohře "jetelná" z 3. 7. 2015', z čehož snad už není problém dohledat http://www.raft.cz/forum-Je-Oh...

a když se tam podíváš, zjistíš, že je naprosto mimo tvoje obvinění "Navíc od někoho, kdo tam evidentně v tuto dobu nebyl."

takže nakonec se mi to jeví tak, že tu Večerníček "učí rybařit" poté, co rozdal všechny ryby, zatímco dav řve "máme hlad, naval další"

> Na základě zkušeností může posuzovat člověk, který má bohaté zkušenosti z dané řeky, z daného úseku.

krásná tautologie, jasněže když zkušenosti nemá, tak podle nich soudit nemůže, a když je má, tak může :-)

pokud jde o to "bohaté", tož ... pakliže tazatel "jel us vicekrat", co bohatšího může být?

on ji nejel jednou, ne dvakrát, ne několikrát, ale VÍCEkrát ... jak máme vědět, že mu je to málo, když průměrný šimpanz si fixuje spojení po nějakých třech opakováních? - máme mít o ostatních tak nízké mínění, že k nim budeme apriori přistupovat, jako by byli hloupější než šimpanz? - to by teprv byla ta správná arogance, považovat ostatní automaticky za intelektuálně podřadné ...

ok ok tohle ode mě není fér, přeci jen situace s řekou je složitější, nejde o řízený experiment v krátkém časovém úseku a hlavně za jiného stavu to vypadá jinak a tedy je třeba zapojit fantazii, nestačí mechanické opakování; na druhou stranu také bych očekával, že když už je někdo schopný plánovat si výpravu na vodu, bude v tomto na "trošku" jiné úrovni než šimpanz ;-)

já mám také rád dostatek informací předem, ale abych se nemohl rozhodnout o něčem, co znám, bez informace o úplně přesně konkrétní situaci mírně odlišné než co jsem viděl, nebo dokonce bez webkamery, uff, nezlob se, ale to mi přijde až zvrhlé

> byl jsem rád, že jsem našel diskuzi ... nejen, že jsem nenašel relevantní diskuzi

tak našel nebo nenašel? - hergot rozhodni se :-)

ta - předchozí - diskuse tu je, viz výše, a že jsi ji nenašel by spíše bylo důvodem zamyslet se, zda jsi se dostatečně snažil, nežli označovat za ignoranta toho, kdo poukázal, že tu je (a kdo v ní již své - aktuální - zkušenosti předal)

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Večerníček, 8/18/2015 4:08 PM
Martin si se založením diskuse nedal žádnou práci, což je patrné. Na nic se nezeptal. Žádnou otázku nepoložil. Veřejně oznámil svůj záměr a vznesl prosbu. Předem poděkoval. Do diskusního fóra jsem se jako první vložil já se svým oznámením, přáním a úvahou. Shrnul jsem hojné nápady vydat se o letních prázdninách navíc v době extrémního sucha na suché a polosuché řeky výše uvedeným způsobem. Ignoranství ani frustrace v tom z mé strany není. Nejsem otrávený ani podrážděně ironický. Snad jsem byl jen suše ironický, protože bylo sucho, protože jsem se právě vrátil z vody, z Metuje a Opatovického kanálu. Následně jsem vzal kolo a odjel na cyklo vandr do Českého lesa.
Kluci a holky, dejte si fofolu a hoďte se do pohody.
Není čas na diskuse, je čas se vydat na Zákolanský potok či jinou strouhu kolem Prahy, která teče. Užijte si svoji zábavu. Život teče rychle.
Na trhu chybí vodácký průvodce po dočasně suchých českých a moravských řekách.

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Večerníček, 8/17/2015 1:41 PM
Konkrétně o Ohři se vedla diskuse viz Je Ohře "jetelná" z 3. 7. 2015. Stejnými dotazy se to zde o letních prázdninách (mimo vodáckou sezónu, jak tvrdím já) pravidelně opakovaně v diskusích jen hemží. Nikde jinde jsem nenašel pohromadě tolik detailních informací o vodě a vodáctví než tady na serveru raft.cz. Pochopitelně obecně platí, že nejvíce informací získáš z vlastních zkušeností. V tomto případě pomůže více a častěji jezdit na vodu, dvakrát do stejné řeky nevstoupíš. S autem to jde lépe (viz loňský Vavřinec). Minulý týden jsem obdržel mail následujícího znění: "Všechny české řeky jsou sjízdné. Doporučujeme Range Rover, Jeep či jiné SUV, s výjimkou Labe, kde stačí Felicie." Na vodu jezdím s Felicií. Nejspíš pojedu na Labe. Tvé příspěvky, odpovědi a vysvětlení mi neladí k tvému profilu a uvedeným vodáckým přátelům viz Hospoda Na Mariánce. Asi jsi potřeboval 12. 8. diskutovat. Měj se fajn a užij si své trojky a čtyřky.

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Ondřej K., 8/4/2015 1:57 PM
Ahoj,

právě jsme se s partou vrátili z Ohře (29.7.-1.8.), jeli jsme úsek Sokolov - Perštejn, stav vody 39cm a první den nám trošku pršelo jinak bez deště. Na Ohři jsme byli poprvé a dle komentářů v diskuzích jsme čekali jen to nejhorší. Možná právě přes nízká očekávání jsme byli příjemně překvapeni. Velmi totiž záleží s jakou partou lidí tam jedeš a jaký je účel tvojí cesty. Pokud jsi zkušený vodák, jako většina přispěvatelů zde v diskuzích, tak tě to asi bavit nebude. My jsme parta nově již bývalých vysokoškoláků co jezdí každý rok jinou řeku vždy s dopředu daným datem (nemáme vlastní lodě)a byla to naše třetí voda (2013-Vltava, 2014 - Sázava). Jeli jsme tam si především užít dovolenou tím, že vypadneme z kanceláří, přes den si zapádlujeme na řece a večer si dáme pár pivek, karty, kostky a zazpíváme. Nečekáme od řeky nějaké ultra sportovní vyžití přes to že jsme parta sportovně velmi založených lidí.

A teď k vodě. Za stavu 39cm, do Karlových Varů naprosto v pohodě, byl tam volej před jezem v Tuhnicích. Po KV až po Perštejn naprosto všude peřejky a spousta kamenů, kde musíš hledat cestu korytem abys nenarazil na mělčinu nebo nesejmul šutr. Nováčci a slabší háčci s tím měli často problém, nám se osvědčila taktika držet si rozumné rozestupy a vepředu ti nejlepší kteří ukazují směr. Kromě jedné mělčiny která se fakt nedala objet (někde mezi Vojkovicemi a Perštejnem) jsem kvůli nedostatku vody nemusel ani jednou z lodi. Párkrát jsme museli z lodi že jsme netrefili správnou cestu.

Shrnul bych to jako slalom mezi šutry, ale oproti Sázavě skoro žádné voleje (klasika jen nadjezí) a oproti Vltavě musíš teda totálně dávat pozor. Měli jsme plastové kanoe na těžko, na raftu to nesjedeš (jeden raft jsme potkali a katastrofa). Nás to bavilo neb už nejsme úplní začátečníci ani zkušení vodáci. Kempy a příroda taky fajn! Určitě se na Ohři ještě vrátíme ale fakt za většího stavu vody.

Tvůj problém ale je že máš ještě míň vody než my (teď 36cm) a předpověď je špatná, pokud najdeš volné lodě na Vltavě jeď Vltavu (musíš jet v atypický den jinak tě ušlapou lidi a vožralové na raftech), pokud nemáš už možnost, posuň si trasu do Kynšperka/Sokolova a jeď: (Kynšperk) - Sokolov - Loket - KV - Radošov - Vojkovice (Vojkovice - Perštejn asi nejvíc šutrů a mělčin ale asi už nám taky klesala voda).

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, martin, 8/4/2015 2:10 PM
Moc dekuji za odpoved pojedu to asi z toho Sokolova do Vojkovic nebo to uplne zrusim uvidime. Smajlík

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, el, 8/9/2015 11:23 AM
Ničeho se neboj jeli jsme 2xvydra a palava z Tršnice 3.8 až 7.8 z Tršnice do Vojkovic bez háčků(malé děti) stav vody kolem 37cm nic moc. A dalo se to, kličkuješ a hledáš koryto, ale plasťáky vydržej všechno. Do Perštejna bych se moc nepouštěl kolem Boče vody málo. Raději bych splouval z Kynšperku (nádraží blízko) do Vojkovic. Z Tršnice taky dobrý jen žádná možnost občerstvení u vody jen v Nebanicích u mostu 300m od řeky. Kempy v pohodě Kynšperk Dronte, Královské Poříčí U Barona, Loket Maskáč, U Dvořáků Dubina a Vojkovice tábořiště. Pivo všude chlazený a ve Vojkovicích výborná zmrzlina :)) . Sociálky neřeším, čisto všude a když nemáš na ně žaludek hurá do přírody, nejsme v hotelu. Každopádně voda v pohodě jak děti tak my jsme si to užili a potkaly plno super lidiček. Ahooj Smajlík

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, martin, 8/9/2015 1:21 PM
Děkuji za odpověď jen mám porat strach aby ještě více neklesla voda přece jen vyrazime 14.8.No uvidime každopádně děkuji za každou radu AHOOJ Smajlík

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, kavol, 8/9/2015 10:23 PM
neber to tak tragicky, přehrada nad Chebem má nějakej minimální odtok ... navíc cejtím v kostech, že navzdory předpovědím v dohlednu něco sprchne (ale necejtim, jestli i na Ohři) ;-)

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, kavol, 8/9/2015 10:25 PM
> přehrada nad Chebem má nějakej minimální odtok ...

p.s. dneska jsme byli v Bitýšce, a jez byl skoro zatopenej, zbejvalo z něj tak půl metru, tzn. brněnská přehrada je plná co se do ní vejde, tak kde se to vzalo, když je prej furt takový sucho?

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Kmochacek, 8/11/2015 11:25 PM
Prýgl má nejspíš stejnou pozici jako Slapy v Čechách - upřednostnění rekreační funkce = udržování stálé a vysoké hladiny. Vodu do nich pak při suchu zajišťují klesající Vír / Orlík.

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Andrea, 8/11/2015 5:53 PM
Mužu se zeptat, jestli jste plavbu vystornovali? Řešim ten samý problém... půlka posádky už jet nechce

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Markéta, 8/10/2015 1:10 PM
Ahój,
evidentně jsme podobná partička lidí. Jelo nás 8, na kánoích z Dronte, veškerou bagáž si vozíme sami na lodích. Jeli jsme z Tršnice, v plánu bylo dojet do Klášterce nad Ohří. Po 12 km kamenného pole z Vojkovic do Pernštejna jsme to vzdali a lodě odevzdávali právě v Pernštejně o den dřív. Jeli jsme tak řeku od 3.-8. 8..
Průjezd Loktem byl hezký, nepříjemně nás překvapila cena kempu za Loktem (100 Kč na hlavu + 10 Kč ubytovací poplatek).
Svatošské skály jsou z řeky opravdu efektní, před nimi je u zbytku starého mostu nějaký kemp, my se tam stavovali akorát na jídlo - bez vos, které nám znepříjemňovali snad každou zasetávku (pokud jste alergičtí rozhodně si vemte nějaké prášky nebo tak něco s sebou), to byla výborná zastávka.
Karlovy Vary jsou z řeky poměrně nehezké táhlé město, katastrofální je ČOV za městem - z řeky se pak stává nevonící stoka.
Taky si dávejte pozor na poměrně dlouhé úseky bez kempů, ale pokud vám nevadí tábořit na volno, dají se najít dobrá místa.

Ráda bych vám tak doporučila skončit už ve Vojkovicích nebo někde tam, hrabat se až do Pernštějna je podle mého názoru již na nic, akorát si zkazíte náladu.

Tak ať se vám voda vydaří

Ahój
Markéta

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Luky, 8/12/2015 12:12 PM
Ahóóój:-)

Úsek Loket - Perštejn jsem jel s manželkou 9.-11.8., tak se rád podělím o čerstvé dojmy.
Kemp v Lokti za 100,-Kč se i mně zdá moc. Od poslední návštěvy před čtyřmi lety se tu k lepšímu nic nezměnilo(čistota a velikost soc.zařízení). Patrně majitel dlouhodobě hřeší na atraktivitu místa. Nicméně ráno "předčilo" večer - z předsíňky stanu nám byla ukradena igelitka s jídlem na tři dny. Dovedete si jistě představit, že ještě než jsme vypluli, jsem s Ohří na manželku dojem neudělal:-( Další zážitky přicházely s volně tekoucí vodou. Zastávka na oběd těsně před Svatoškama(z mého pohledu v novějším kempu) - slušný. A dále směr Hubertus. Moje oblíbené tábořiště nezklamalo. Za 40,-Kč na noc v příjemném prostředí se vyplatí:-) Následující den se zastávkou na oběd v Dubině "U Dvořáků" rovněž neměla chybu. Stejně tak, v rámci současných podmínek, voda v korytě. První dva dny až do Vojkovic to šlo(místama i jelo Smajlík . To už se ale nedá říci o noci ve zdejším kempu(60,-Kč/osoba-noc). Na noc si provozovatel vzal volno a nechal tak řádit partu opilců. Což v kombinaci s kytarou a řevem do 1:30 byla nepěkná tečka. Do konfliktu jsem nešel. Chápu, že kytara k vodě patří, ale i to má svoje meze. Zvlášť, když tam nejsou sami. Resp.hráli přesilovku k počtu obyvatel kempu. Závěrečný den do Perštejna to bylo trápení. Vody až do Perštejna je málo a často jsme přetahovali. Momentálně doporučuju plavbu zakončit ve Vojkovicích. Ukončení "U včelky" před mostem nám milým přijetím vylepšilo náladu. Opakovaná spokojenost s půjčovnou "Leština" - díky!
Omlouvám se za dlouhé čtení, ale nechtěl jsem zapomenout i na to dobré!
Luky

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, martin, 8/12/2015 5:05 PM
Ahoj vsem chci podekovat za prispevky ale po dlouhem premysleni a taky po domluve s prateli sme nakonec plavbu zrusili pojedeme bud pozdeji nebo as pristi rok vsem dekuji AHOJ Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Zdeněk, 8/13/2015 1:49 PM
Ahoj Markéto,
kromě toho, že mi hlava nebere, jak někdo může chtít jet Ohři při cca 3,5 kubících průtoku ve Varech a ještě si to pochvalovat (ale to je na vkusu každého soudruha), mám jen pár poznámek.
Na Ohři nahoře leží Cheb (cca 40 tisíc obyvatel), potom Sokolov (cca 25 tisíc), pak K.Vary (cca 50 tisíc), mezi tím je ještě několik měst a městeček (Kynšperk, Loket, Ostrov, H.Slavkov ...) v součtu s dalšími 30-40 tisíci obyvatel, které také do řeky se..u - tedy ty přibližně 3,5 kubíky, co v řece v K.V. tečou, jsou tak akorát to, co v součtu projde v těch místech čističkami. Nesmíš se tedy divit, že podle toho řeka vypadá a voní ... plavbu v takové situaci sis vybrala sama.
A pod Vojkovicemi je pár hezkých peřejek a za slušné vody celý ten úsek docela teče - třeba peřej těsně pod Stráží, v oblouku než se řeka definitivně přimkne k silnici, je podle mého názoru na Ohři snad nejlepší - za opravdu pořádné vody (ve Varech 150 a víc cm)se už sakra blíží WW 3 - na otevřené lodi ji už začínám "šidit", na zavřené mi jdou vlny už občas přes hlavu ... Také peřejka na starém rozvaleném jezu mezi Stráží a Bočí je za pořádné vody docela pikantní ... ""letním" jezdcům na otevřené lodi ve dvou a s bagáží bych ji určitě nedoporučoval ... A navíc, mlynář (hospoda ve mlýně u toho nového hnusného jezu) pod Vojkovicemi v Jakubově má dost dobré pivo (možná nejlepší na Ohři - mlynáři mám u tebe jedno zdarma, za reklamu). Takže pokud ještě vůbec někdy bude pořádná voda a dostaneš se v tu dobu na Ohři, určitě nekonči ve Vojkovicích - uvidíš, bude se ti to líbit.
A nakonec - ne PERNŠTEJN, ale PERŠTEJN !!! Ten první je někde na Moravě ...
Ahoj Zdeněk z Perštejna

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Markéta, 8/13/2015 2:59 PM
Ahoj Zdeňku,
v první řadě bych se chtěla omluvit za zkomolení názvu Vaší obce. Nejsem místní, a tak jsem se nechala zmást kolektivním omylem.

Problematiku ČOV studuji, mám tedy představu jak by řeky za výpustí ČOV měly vypadat (a jak ve skutečnosti vypadají). Ale to je na jinou debatu. Jen jsem chtěla tazatele upozornit na některé aspekty, které z kilometráže nevyčte.

Dále také jsme parta, jak vy říkáte, letních vodáků. Volíme si tedy takové řeky, které jsme schopni vlastními silami sjet. Velmi dobře jsme si uvědomovali, že za jiného stavu vody řeka vypadá úplně jinak. A pokud máte obavy - na Ohři jsem jistě nezanevřela a i teď vím, že nekončí ve Vojkovicích ;) .

Ahoj
Markéta

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Večerníček, 8/17/2015 2:26 AM
Ahoj Zdeňku,
čtu Tě rád. Odpovídáš pravdivě tak, jak účastníci diskusí nechtějí slyšet. Skvělá hospoda ve mlýně Jakubov s atmosférou a dobrým pivem, s přiměřenými cenami za blbé dotazy je u nejhnusnějšího jezu už jen od pohledu. Snad se jednou prolomí.
Řeky jsou fajn, je ale dobré je navštěvovat, aspoň pro mě, v době, když mají vodu. Příkladem taková Ohře je hezká řeka pro vodního turistu splouvače kochače od Chebu po Litoměřice.

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Zdeněk, 8/17/2015 9:05 AM
Kdyby šlo jen o hnusný jez - to bych mlynářovi snad i odpustil. Kdysi tam i nějaký jez býval, ale když jsem začal na Ohři jezdit, byl už dávno rozvalený a hodně roztahaný a byl z něj jen zvýšený nájezd do peřeje ... A o tu jde ...Hned pod tím "jezem" je ostrov a řeka tenhle ostrov z 90% obtékala zleva, po druhé straně ostrova - tam, co se dnes jezdí, nebo spíš tahá - bývalo jen takové malé, hodně zarostlé rameno, které se dříve ani nedalo projet. A na té levé straně byla krásná (určitě dvojková)a dost dlouhá (dobrých 300 m, za velké vody i delší) peřej, kde jsem před nějakými 40 roky v mém vodáckém mládí piloval divokovodní grify a konal hrdinské činy ... A tahle peřej končila přímo na velkém balvanu, na kterém končilo i dost lodí, takže tu i bývala sranda.
Už krátce po zřízení hospody (před 20-25 roky)začal mlynář to pravé rameno prohrabávat, jak si upravoval náhon ke mlýnu), potom tomu jednou pomohla i velká voda ... prostě vlevo teklo pořád méně vody, už před cca 10-15 roky byla peřej dobře sjízdná a pořádně chlupatá jen za jarních vod, většina řeky už tekla vpravo, naposledy jsem peřej jel letos v březnu a byla to bída.
No a po postavení té hrůzy - MVE s náhonem a jezu (říkáme tomu po vzoru "gabčíkovo" na Dunaji "mlynářovo")- už do peřeje nejde skoro žádná voda, něco málo jen na jaře, v létě je to úplně suché a smradlavé ... vše je usměrněno doprava, do náhonu. Když tam jedu, rve mi to srdce ... a dobré pivo u mlynáře na to pomáhá jen trochu.
Ale "jez" - píšu v uvozovkách, protože to není žádné pořádné stavební dílo - se už začíná hroutit, letos na jaře byl už v prostředku narušený, vypadlo mu tam pár betonových bloků, dal se tudy i sjet (asi tady se nejspíš cvakli ti lednoví vodáci, co se jeden z nich utopil), když vidím, jak je to provedené, dávám tomu jednu hodně velkou vodu s plovoucími ledy (to tu už nebylo snad 5-6 roků)... Takže se možná i dožiju toho, že ten "jez" tu zase nebude - ale on to nejspíš bude opravovat, ta investice do MVE byla moc velká ...
Kdyby si alespoň čistil ty své šlajsničky na tom jezu, aby se daly projet, kdykoli sem ale přijedu, má je zapadané naplaveným svinstvem a neprůjezdné ... zvyšuje to nátok do MVE ... naposledy jsem ji v pohodě (za větší vody) projel někdy před 2 roky.
Ale jinak mlynář není špatný chlap, má jen jiné priority ...

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, kavol, 8/17/2015 12:54 PM
> Ale jinak mlynář není špatný chlap, má jen jiné priority ...

jó ... byl jsem tam předtím někdy asi 2006, to to zrovna měli nějak rozestavěný, hodili jsme řeč, jak se stavěj topicí jezy atd., a voni jak prej strašně myslej na vodáky, a právěže to bude skvělý, jak maj vodácí rádi, a že tam maj naplánovanou super propust, že to bude ještě líp sjízdný než doteď bylo a tak dál

no tak když jsem to viděl po dokončení, slušně řečeno, je to hnus velebnosti ... projektant nechť se nesmaží v pekle, nýbrž musí to stále dokola splouvat, dokud jeho duši někdo nevysvobodí přestavbou na něco rozumnýho ... osa šlajsny, kterou je potřeba najet rovně na střed, v ostrým úhlu s proudem nad ní do náhonu, no fakt výborný ...

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Zdeněk, 8/17/2015 1:50 PM
Ano, tyhle plky mi tehdy také mlynář vyprávěl ... také o tom, jak má dvě turbiny po asi 4 kubících a jak se samozřejmě budou odstavovat podle stavu vody ... praxe je taková, že na turbiny teče pořád vše, co řeka dá, teprve když je v řece víc, než pojmou, zbývá i na řeku ...
Ale ten jez je takhle navržený úmyslně - základní myšlenka byla, že je na našich řekách už neúnosně moc lidí, přirozená selekce se s ohromným rozmachem vybavení (helmy, vesty, neopreny, lepší lodě, hlavně nepotopitelné nafukovačky ...) zastavila a tak je potřeba přírodě trochu pomoct - prostě kdo se netrefí do úzké šlajsničky, postavené skoro kolmo na proud, nemá nárok na další existenci na řece a musí vyhynout ... Na česlech před MVE se to potom mělo vybírat, z toho mladšího a hezčího se měly dělat (jako přidružená výroba) hambáče, guláše a "masa dvou barev" (opálené - neopálené) pro "kvalifikované" vodáky v hospodě, z toho ostatního potom žrádlo pro mlynářovy psy a návnady pro rybáře ...
Dnes tohle řešení mlynář zdůvodňuje tím, že to vlastně vůbec šlajsny nejsou ani neměly být, že jsou to rybí přechody ... a ryby si prý už poradí.

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Střelec, 8/17/2015 2:26 PM
Až mu česla ucpe nějaká rozlehlejší vzducholoď, nebo pramička se skautama bude mít po legraci. A pokud se to povede skautíkům, ještě ho bulvár obviní z vraždění neviňátek.

Co se týká architekta - toho by mohli při opravě zazdít do jezu, aby dýl vydržel. Bejval to takovej milej ranně středověkej zvyk - někoho při stavbě zazdít, aby stavbu jeho duch chránil. Moc hezky je to popsaný v knížce "Svitky z Londýnského mostu"....

Reply

|_Re: Loket -Pernstejn, river: Ohře, Radim, 8/14/2015 5:45 PM
Jel jsem 10-13.8 Loket-Perštejn.
Parádní zážitek nikde nikdo! Klid na každou peřej dost času i na priražení ke kameni na kávu fotku..... Radošov jež nejvíc nezažil jsem letos lepších 8 hodin na jezu. Pak bouřka liják.
Pro jednoho s lodí vody akorát.

Reply


 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

 
11/26/2024 3:50 PM Zaklíněný kajakář na řece v Tasmánii trpěl dvacet hodin. Museli mu uříznout nohu, aby ho mohli vyprostit.
11/22/2024 2:11 PM Jednání sněmovny přerušeno do úterý, kdy pravděpodobně dojde na projednání energetického zákona. Je tedy ještě čas na oslovování poslanců, kdo tak neučinil.
11/18/2024 1:21 PM Časopis Pádler nabízí vánoční vodácký balíček, který zahrnuje předplatné na rok 2025, funkční triko Sensor a dárkový certifikát. Více na padler.cz.
10/24/2024 10:55 AM Včera bylo potvrzeno správcem toku pouštění vody na Botiči dne 3.11.2024. Propozice k akci jsou v kalendáři akcí. O den dříve v sobotu se můžete vydat i na Rokytku a strávit tak víkend na pražských stokách.
10/23/2024 9:34 AM Video z toho nejlepšího na Vavřinci 2024 je na youtube.com.
26.11. Bazar prodám: Prodam kvalitni padla na kajak. Karbonova zerd ,kvalitni plastove listy . Pro pravaka ,uhel natoce

21.11. Bazar prodám: EXO ZION SLALOM L, prodám tenhle sportovní HalfSlice Creek. Rychlá a obratná loďka. Super na kanál n

20.11. Bazar prodám: Prodám silně jetý (odřená paluba, lehce odrbané síťky) nelepený kajak Gumotex Framura s příslušenstv

11.11. Bazar prodám: Prodám 2ks stehenních klekacích popruhů na nafukovací kanoe. Pasují na lodě: Rio (Kutlíci); Baraka+

11.11. Bazar prodám: Prodám vodáckou dvoučinnou ruční pumpu. Tlak: 1,3 bar Objem: 2 × 2,0L Celková délka/výška : 47cm

30.10. Bazar prodám: C1 Dagger Cascade vč vybavení

26.10. Bazar prodám: Liquidlogic Remix XP10

21.10. Bazar prodám: Soused prodá 2x Pálava (červená a zelená), jetá 3 dny, staří ca 4 roky, 2 vesty, 4 pádla, 2 pumpy, 2

15.10. Bazar prodám: OC Indian Canoe Probe II NA VYŽÁDÁNÍ POŠLU VICE FOTEK, JSEM Z LIBERCE

03.10. Bazar prodám: Suchý oblek , vel. XL, pánský – NOVÝ Vhodné pro kajak-divoká voda , pacraft , sea-kajak , a jiné

Vtip Karla Macase
06.10. Morávka: Račí mor - Morávka, od srpna 2024 do odvolání. https://beskydy.nature.cz/-/raci-mor-beskydy
26.09. Úpa: Pozor, Viktorčin splav v Ratibořicích je po povodních v září 2024 poničen. Beton, který tvořil parab
25.09. Svratka: strom v Borači po povodni není, ale kolem Černvíru je několik stromů přes řeku
19.09. Černá: Neprůjezdné jen hned za Benešovem, za mostem v Ličově a před soutokem s Malší. Před jezem do vypuště
12.09. Svratka: Cca 50 m před žel. mostem v Barači (říční km 85,1) padlý mohutný strom s větvemi přes celé hlavní ko
18.08. Ploučnice: Úsek Mimoň- Boreček, to samé Boreček-Brennský Mlýn - podplování pod kmeny stromů, stromy zasahující
08.08. Ohře: 8.8.24 Ohře 143,4km Stupeň v Boči - cca 800 metrů za tímto stupněm se bourá, nebo staví nová pěší lá
20.06. Jihlava: Brod mezi Letkovicemi a Alexovicemi https://mapy.cz/s/fupajenape byl opraven a zvýšen. V minulosti š
10.06. Morava: Ahoj, pod Hrabenovským mostem (315,2) je pravotočivá zatáčka a hned za ní čerstvě (9.6.2024) padlý s
09.06. Svitava: Pozor před Maloměřickým mostem je nově vyskládaný brod z betonových panelů, jejich pozice se mění v

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.