Diskuse nad tématem |
Vltava - pokuta, Windy, 9/26/2025 2:04 PM  Pro zajímavost: />www.novinky.cz/clanek/krimi-vodak-dostal-pokutu-za-to-ze-splouval-vltavu-na-su mave-na-paddleboardu-40540744#dop_ab_variant=0&dop_id=40540744&dop_req_id=HRmKh24u7M5-202509261155&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart Reply
|
|
|_Re: Vltava - pokuta, Eki, 9/28/2025 10:04 AM  Ahoj Vladimíre, takováhle politická prohlášení a agitace sem myslím nepatří, zkusme se toho prosím zdržet. Spíš by mě zajímalo, zda ta pokuta byla jen za plavbu na paddleboardu v povoleném úseku (na kánoi lze splouvat v určitých časech bez poplatku úsek Lenora - Soumarský Most a pak od Pěkné), nebo to bylo navíc v tom placeném úseku? Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Slávka, 9/28/2025 8:01 PM  Podle článku to bylo z Lenory. Je mi divné, že to neodchytili a nezakázali hned na startu, když tam všechny vyplouvající kontrolují. Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Eki, 9/28/2025 8:18 PM  Vlastní Lenora většinou leží již mimo území Národního parku, tam splouvat lze. Problém může nastat od soutoku Teplé Vltavy s Řasnicí, protože od něj teče Teplá Vltava po hranici NP a park si to vysvětluje tak, že tu už platí jeho pravidla. Na druhé straně tu je poměrně málo míst k odchycení divokého vodáka (most hned za soutokem, Rechle, silniční most v Soumaráku). Stabilní boudu má NP až na Soumarském mostě. Čili bych tipoval odlovení u jednoho ze tří mostů a nebo připlul až k boudě na Soumarském mostě. Reply
|
|
|_Re: Vltava - pokuta, Eki, 9/29/2025 9:35 AM  Hranici NP určuje zákon, ne geoportál: Popis hranice Národního parku Šumava ...na Hliniště, kde přechází na říčku Řasnici a po ní pokračuje až k soutoku s Vltavou. Dále probíhá po Vltavě až k železničnímu přejezdu u Velké Nivy. Odtud je hranice vedena po železniční trati k Volarům, přechází na Luční potok... Jinak tu zprávu o sledování úlomků vodních rostlin dělali kolegové z našeho ústavu, poptám se ti Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Poustva, 9/29/2025 10:45 AM  dík za korekci a dík za poptání Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Chobotnice, 9/28/2025 10:24 PM  Podle článku má autor hokej v tom, kde se musí registrovat. Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Střelec, 9/29/2025 9:12 AM Placenej úsek bejval ze Soumaráku do Pěkný, současnej stav neznám. Cochcárna různejch rezervačníků jde ale občas za hranici zákona a neškodilo by bránit se (v lepším případě) soudně. Z minulosti byly zdokladovány případy na Křemelné, kdy si rezervačníci dojeli pro kajakáře autem až do řeky, nebo chytali rafťáky pomocí lana nataženého přes řeku. Vodáci jsou pro ně škodná už od bolševika, což se řešilo v usneseních ZKNV od konce osmdesátek až do jeho zrušení V době, kdy se omezení pro vršek Vltavy dělalo, o paddleboardech tady nikdo nevěděl, že existují. Tudíž je nemohl omezit, ani zakázat. Jiná otázka je stav vody - za malý vody se toho může hubou při pádech přeorat víc, než samotným prknem. Co se týká hybridů prkna s kajakem (tlustý prkno se sníženou "vaničkou" uprostřed), už se to tady nabízí pár let, ale rozšířený to moc není. Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Večerníček, 9/29/2025 10:21 AM  Příspěvek od Vladimíra, proto, že od Vladimíra, se nechá tolerovat. Tiše trp a nežaluj (říkávala do svých devadesáti mé ženy babička). Nicméně i Václava odkaz probudil z mrtvých. Abychom splnili letošní předsevzetí, co pěkného slušného spácháme i s Gumou letos v listopadu? Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Eki, 9/29/2025 11:28 AM  Ahoj Večerníče, jistě Vladimír (pokud to tedy byl on, a ne nějaký proruský troll za něj se vydávající), každý má právo na občasné deprese, spojené s výpadkem mozkové činnosti... Na tvoji otázku - má duše je plna očekávání a jako orel bělohlavý krouží nad krajinou, vyhledávajíc vhodné říční oběti pro naši výpravu. Jde o to, aby to neskončilo jako na jaře, kdy na Sálu mi bylo jeti samostatně... Jsem otevřen návrhům na společná splutí i s Gumou, blíže raději na soukromný email... Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Střelec, 9/29/2025 1:04 PM Kde, Eki, bereš tu drzost diktovat, co jiní smí a nesmí a ještě k tomu přidat ty režimní žvásty o ruských trolech? A zrovna u ilustrace skutečnosti, že jsme de facto bezprávní stát, kde místo zákonů rozhodují prachy a vyšší zájmy? Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Eki, 9/29/2025 1:14 PM  Ahoj Střelče, takové věci sem nepatří, jak píšu výše  . Prodáváš ještě tu pálavu, nebo už ji koupil Večerníček? Reply
|
|_Re: Palava, Večerníček, 9/29/2025 2:50 PM  Ahoj Cenzore, po tvém upozornění, výtce, reklamě se na Vladimírův odkaz podívá aspoň dvakrát tolik návštěvníků zdejšího webu než doposud. Připomněl jsi mi jednoho dávného bývalého vodáckého kamaráda, tehdy se jednalo nikoliv o Vladimíra ale o Kavola. Palavu jsem od Střelce nekoupil, ale zájem mám. Nadále místo diskusí a výměn názorů zůstanu raději pevně na vodě. Reply
|
|_Re: Palava, Eki, 9/29/2025 3:06 PM  Také mám zájem o pálavu, neboť ta moje už je sice funkční, ale za 20 let skoro prošoupaná z mých plaveb. Co ty návrhy na společnou plavbu, byly by nějaké? Reply
|
|_Re: Palava, kavol, 9/29/2025 10:45 PM neber jméno ... nadarmo no, já souhlasím se Střelcem, potažmo tedy Vladimírem, že bychom si měli připomínat, v jakém státě žijeme, a jako vodáci měli táhnout za jeden provaz proti státní zvůli, nikoli umlčovat se navzájem kdyby to dotyčný dotáhl k ústavnímu soudu, měl by to teoreticky vyhrát na základě mnoha precedensů, kdy tento říká, že jde o duch zákona, nikoli literu, a pokud ne, byl by čas vyjít s halapartnami pod okna, jak zde bývalo dobrým zvykem ... vždyť to zdůvodnění je naprosto na hlavu obrácené, právě protože pisatel vyhlášky s paddleboardy nepočítal (což je ovšem jeho chyba, ani v té době to nebyla žádná novinka, natož věc neznámá), nemělo by být automaticky bráno, že je zakazuje - až tu budeme mít ten zákaz spalováků, a někdo vymyslí motor na jednorožčí prdy produkující vůni duhy a ten nejčistší vzduch, tak za něj provozovatel bude pokutován jen kvůli zastaralé legislativě, která prosadila elektro s výfukem nikoli na silnici ale v komínu elektrárny, přestože motor na jednorožčí prdy bude ještě čistší než to elektro? - no zjevně jo, protože nejde o nějakou "ekologii", ale jen mastění si kapsy správných skupin a ukazování plebsu, kdo je tady pán, že? Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Kouďa, 10/3/2025 8:58 AM  Ahoj Eki. Kdyby to nemusela být Pálava a vyhovovalo i modré Rio, rok výroby 2021 málo jeté, dej vědět. Reply
|
|_Rio versus Pálava, Eki, 10/3/2025 9:56 AM  Ahoj Kouďo, na značce mi moc nezáleží, ale jsou pálava a rio srovnatelné? Podle popisu má Pálava 17,5 kg a Rio 23 kg. Vzhledem k tomu, že má Rio rukáv, tak mi přijde spíš podobné Barace? Jaké jsou Tvoje zkušenosti se singlováním Ria? Reply
|
|_Re: Rio versus Pálava, Kouďa, 10/3/2025 11:03 AM  Ahoj Eki. Rio je srovnatelné spíš s Barakou - na divočejčí vodu vylévací rukáv a hlavně jiný materiál. Proto i těžší a větší ve složeném stavu. Úplně jsem ho nesingloval... i když, jeli jsme v nefunkčním deblu (nepádlující lenoch vepředu) s dcerkou H.Brod - Světlá n/S. Takže vlastně singl a dal jsem i okrouhlickej volej za protivětru. Každopádně ale Pálava je menší a pojede jinak. Spíš kdybys chtěl, můžu ti ho půjčit na vyzkoušení, aby sis řekl jestli to má pro tebe cenu. P.S. My ho kupovali na jaře 2021 těsně než se zvedly ceny materiálů. Maslel jsem, že se v dětech probudí vodácká vášeň a teď se mi válí doma Rio a Baraka. Alespoň to Rio1 proháním a Baraku. Reply
|
|_Re: Rio versus Pálava, Eki, 10/3/2025 11:21 AM  Ahoj Kouďo a dík za vysvětlení a nabídku. Já baraku (23,5kg) taky mám, funkční a 6 let starou, používám na debla a zejména těžší vody. I s loďákem jí k vlaku unesu, ale už obtížněji, na singlování moc není. Pálavu (17,5kg) používám dost v singlu na víkendovky a trochu na lehké vody v deblu, je to pohodlné splutí s dostatkem bagáže a dobře jí unesu na zádech k vlaku. Ale stárne mi, tak bych rád časem nahradil něčím obdobným, lehčím než baraka. Pak ještě na úplně lehké jednodenní singlované věci používám packraft (3,5kg), do toho se ale bagáže moc nevejde Reply
|
|_Re: Rio versus Pálava, Kouďa, 10/3/2025 11:29 AM  Jasanka.. podobné zkušenosti a výběr lodí Nevěděl jsem na co to chceš, ale na tohle Rio není. Už jsem párkrát koukal po různých nafukovacích/skládacích singlech, ale je to sakra drahý... takhle kdyby bylo něco jako Barča bejby... jako singlík, ne pro mimina  to by bylo něco. Reply
|
|_Re: Rio versus Pálava, Kouďa, 10/3/2025 11:19 AM  Ještě k Pálavě... pouštěl jsem v rámci GTX šrotovného svou starou ucházející Pálavu ještě s nabukovacíma palubama na špici a zádi. Držely ty starý Pálavy pěkně v lajně. Ty nové se kroutí a ten hadr, co tam je, pouští dovnitř víc vodu. Tak jsem šel do Barči jako druhého rodinného stroje.. Reply
|
|_Re: Rio versus Pálava, Střelec, 10/3/2025 1:05 PM Jednu Pálavu nové verze tady nabízím v inzerci, pořídil jsem dropstič kanoi a u Petra na ní leží zdrbávka i s fotkama. Původní Pálava byla lepší než nová, Rio doporučuju v odlehčené verzi (cca 16 kg), lze tam dát sedačku na střed pro jízdu v singlu. Je to sice línější, ale má to chobot a jevilo se mi to manévrovatelnější, než Pálavy. Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, HonzaC, 10/3/2025 11:54 AM Zkuste se držet tématu a nezatahovat do vlákna absolutně nesouvisející věci ;) Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Václav, 9/29/2025 12:05 AM Vladimíre????? Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Vladimír, 10/2/2025 11:04 PM  Vážení a milovaní, ve společnosti neustále probíhá diskuse. Na rozdílných úrovních a na různá témata. Jejich spektrum odráží rozmanitost našeho života a otevřenost vůči těmto tématům i kvalitu diskuze (včetně míry svobody). Pokud uvedu odkaz na pozoruhodný hlas (je jistě otázka, do jaké míry je relevantní, a dělám to velice výjimečně), není v tom nic politického. Je to pouze odkaz na hlas, který pokládám za pozoruhodný. Politiku v tom dělají ti, kteří ji do diskuse zanášejí. Kteří se zvednutým ukazovákem (v lepším případě) a jako za komančů určují, na jaká témata a vodkáď pokáď ta společenská diskuze jako má bejt. Takže: Že mně dnes ráno bolelo v krku může bejt? (nic politického) Že jsem splul Jizeru a bylo málo vody taky? (pozor, leccos by se tam našlo) Že úřady na Vltavě blbnou a je to jen kamínek z mozajky postihující nás život v širokém spektru třeba ve stavebnictví (jsem ze stavařské rodiny) nebo v oblasti motorizmu (všechna ta fujtlačítka a omezení), v čem se to liší? Ale už počítám vykřičníky. Vždyť to není politika, to je každodenní život, a když odmítám vidět, že král je nahý, najednou jsem okomentován x vykřičníky? Politiku do toho vnášíte vy, miláčkové, nikoli já. Velice si vás vodáckých kamarádů vážím a respektuji váš pohled na věc. Akorát vás prosím, respektujte také moji svobodu hledět na svět kolem sebe a diskutovat o něm nepoliticky, leč reálně. Pokud možno, bez politizujících vykřičníků. Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Vladimír, 10/2/2025 11:08 PM  Pardon, otazníků. Von ten otazník může bejt horší než stádo vykřičníků. Reply
|
|
|_Re: Vltava - pokuta, Poustva, 10/3/2025 8:26 AM  Diskutovat všechna témata je třeba, jinak se jedinci uzavírají do bublin podobně smýšlejících a to vede k polarizaci názorů a to vede k nešťastné společnosti neschopné diskuse. ALE: 1) je praktičtější diskusi dělit podle témat, aby byla přehlednější, tj. zde diskutovat témata související s vodou. Jasně, i politika může souviset s vodou, ta hranice není ostrá a musí být také diskutována. Např. když se objeví koment, který už považuješ za off topic, tak to v klidu napíšeš, jako to udělal Eki. Teda místo "to sem nepatří" by asi byla šťastnější formulace "toto pokladam za příliš off topic". Imho není správný směr napsat ještě větší off topic (Kdyby Eki skočil z okna...) 2) politika už se stala natolik citlivým tématem, že je praktičtější ji diskutovat osobně, tj. včetně neverbální komunikace a s jistototou, že se nebavíš s robotem. Jinak se ti hrozně snadno stane, že chceš upozornit na zajímavý názor a během chvilky začnou lítat granáty v podobě "proruských trolů", "cenzorů" a několikanásobné interpunkce. Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Eki, 10/3/2025 9:47 AM  Ahoj Vladimíre, to jsem rád, že jsi to byl ty, už jsem se bál, že ti někdo heknul účet Ano, bavme se o čemkoli. Ale myslím, že by to tu mělo mít nějakou užší návaznost zejména k vodáctví a k probíranému diskusnímu tématu. Co se reálně stalo: chlápek jel na paddleboardu po NP a dostal od strážce pokutu. Tu odmítnul zaplatit, odvolal se k soudu. Soudy dvojí instance posoudily podle zákona a shledali, že chlápek pokutu zaplatit má. Pokud by byly pravdivé ty příspěvky o bezpráví a moci peněz u nás, tak by buď: 1) chlápek uplatil nebo zastrašil strážce a článek by nevzniknul 2) chlápek vypadl "náhodou" z okna a novinář, který by o tom zkusil napsat, by byl poslán na Sibiř, a článek by taky nevzniknul Nepleťme si bezpráví a osobní nesouhlas s nějakým předpisem. Předpis jde změnit legislativní iniciativou, netřeba hned brát vidle Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Jabberwocky, 9/28/2025 12:47 PM  A co kdyby to nebyl stand-up-paddleboard, nýbrž sit-on-top kajak? Třeba tahle věc je obojí: www.amazon.com/Freein-Inflatab... Smí se na SOTu stát? Na SUPu sedět? Zkoumal by úřad, zda je slovo „kajak“ uvedeno v dokumentaci? Směl by SOT se SUPem v daném úseku na vodu? Nebo by SOT musel SUPa nechat na břehu? Otázky, otázky… Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Eki, 9/28/2025 8:01 PM  Takže vidím šanci pro paddlebardisty v rámci kontroly strážcem parku si na lodi sednout a pokusit se ho přesvědčit, že jde o speciální kánoi či kajak. Jsme v Čechách, takže ukecat se dá často leccos Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Chobotnice, 9/28/2025 10:02 PM  Já si teda troufám poznat, že je ti paddleboard, na kterym sedí mamlas, co neumí na tom stát a pádlovat paddleboardovym pádlem. (ty plováky, ne ktrerejch sedí a šťouchá čímsi do vody jedna a často i více bytostí, bejvaj prakticky neřízený. A to i na tak širý ploše, jako je střední Berounka) Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Jabberwocky, 9/29/2025 6:53 PM  No ale pozor, Eki. Packraft taky není kajak. Robfin Bobr může, ale Robfin Packraft nemůže. Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Eki, 9/29/2025 8:11 PM  Ahoj, to si myslím, že je otázka právního výkladu. To, co soudy v tomhle případě zřejmě posuzovaly, bylo, zda paddleboard může plout po Národním parku. A jelikož v těch zákonných předpisech o paddleboardu nic není, soudy logicky rozhodly, že pokuta má být zaplacena. Ovšem, pokud bych plul na packraftu a tvrdil, že je to kajak, tak by soud musel posoudit, zda tomu tak je. A z logiky věci by myslím došel k názoru, že ano, že se jedná o zvláštní typ kajaku Ale zkoušet to nebudu, za to mi ta soudní tahanice nestojí Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Jabberwocky, 9/30/2025 12:23 AM  No, jo. ALE. Kdyby paddleboardista tvrdil, že jel na kajaku, musel by soud rovněž zjišťovat, zda je to kajak. A tady se dostáváme na tenký led, jelikož některé paddleboardy se prodávají coby SUP/SOT. Tedy roli hraje ne předmět sám, nýbrž jeho pojmenování v dokumentaci či na e-shopu. Dá se rovněž dokoupit „kayak conversion kit“, tedy čti: látková sesle s řemínkem. Když ji přidělám, mám kajak. Sedět už netřeba. A zase naopak, např. robfiní packraft v popisu kouzelné slovíčko nemá, tedy papírově nemůže. A i kdybychom zneuznali obyčejný SUP, že to tedy není kajak, pak v zásadě stejný plovák, jen tlustší a s prohlubní, už se prodává coby jednoznačný SOT. A pořád se bavíme o kosmetických variacích na totéž, tedy „nafukovací lehátko“ (to by ostatně také nesmělo) s ponorem asi tak 5 cm… Aby se mi správně rozumělo – nesnažím se to dál zamotat. Sarkasticky poukazuji na absurditu předpisu v současném znění i výkladu. Pokud se, teď už vážně, shodneme na tom, že ten předpis má primárně chránit přírodu a sekundárně umožnit vodákům za pro přírodu vhodných podmínek si řeku v NP sjet, pak tady naprosto selhal. Přírodu neochránil, neb jí od SUPu nic nehrozilo, a vodáka, který nic nepoškodil, zbuzeroval a skasíroval. Pak se ale těžko lze divit, že podobné předpisy a výklady vyvolávají nespokojenost, frustraci a pocity šikany slabšího silnějším. Byť by třeba byly původně míněny i dobře. Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Eki, 9/30/2025 8:19 AM  Ahoj, v podstatě souhlas, právním předpisem nelze podchytit všechny eventuality. Ale jsem na druhou stranu rád, že u nás je takovýto úsek v podstatě vymáhaný jen jeden, v Rakousku a Německu jsou jich desítky, viz různé zákazy nafukovaček a tak podobně  . Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, kavol, 9/30/2025 9:17 AM nás ale nezajímá, že v Americe bijou černochy ... úsek s tímto režimem je sice jen jeden, ale zakázaných je jich nechutně mnoho :-( Reply
|
|
|_Re: Vltava - pokuta, Chobotnice, 9/29/2025 10:09 PM  Mně příde Packraft taky jako kajak, Sedí se v tom jako v kajaku, cáká se divnym pádlem jako v kajaku... Podvyživený Safárko. Reply
|
|
|_Re: Vltava - pokuta, Chobotnice, 9/28/2025 10:06 PM  A do toho tu máme další zajímavost, jak bylo letos sucho, dalo se splouvat za saisonu tři dny. Prej správa párku uvažuje o změně pravidel. Ale ani z článku na Ekolistě a na Prachatickym denníku už vubec mi neni jasný, esi chtěj dát limit na 45, nebo 55 cm. Eště při vývoji internetu a informačních technologií se nabízí při popisovanym případu kulminace prostě dosažení limitu aktualizovat průběžně. ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zp...prachaticky.denik.cz/zpravy_re...Reply
|
|_Re: Vltava - pokuta, Poustva, 9/28/2025 11:00 PM  imho ten flastr má určitou logiku: v NP (cca od Lenory) je obecně zakázáno splouvání. Aby se dala Teplá Vltava splouvat, zveřejnila správa NP záměr, portal.cenia.cz/eiasea/detail/...že by to chtěla v nějakém režimu povolit, provedla hodnocení dopadu na žoužel, zjistila že přijatelný, tak jí to Krajský ouřada posvětil. Ale to hodnocení provedla pouze pro kajaky a kanoe, né pro padloše. Tj. byla schválena výjimka pouze pro vyjmenovaná plavidla, takže imho nelze argumentovat materiálním aspektem přestupku, tj. že padloš není ničivější než kanoe. To hodnocení asi proběhlo zejména na základě: BÍLEK O. (2011): Řízené splouvání Teplé Vltavy v úseku Soumarský most – most u Pěkné. Předběžné vyhodnocení významnosti vlivů záměru na evropsky významné lokality a ptačí oblasti („screening report“). – GeoVision Plzeň. Depon. in Správa NP a CHKO Šumava. Kteroužto se mi online nepovedlo najít, nemáte to náhodou někdo (Dane?  ). Součástí by měl být prediktivní model početÚlomků = fce(intenzitaSplouvání), co by mě zajímal, pže to trochu učím... Obecně jsou chlapci a děvčata ze správy NP v tomto případě "ti hodní", co pro nás prosazují výjimku ze zákona navzdory "ten zlejm", viz např. www.irozhlas.cz/veda-technolog...Reply
|
|
|_Re: Ad Vltava, Poustva, 9/30/2025 3:17 PM  Není to ono, ale jak jsem zjistil, publikace, co jsem chtěl , by taky nebylo ono (není v ní popis modelu) Měl jsem chtít: Kladivová, V., Simon, O., .Maciak, M. 2010. Monitoring společenstva makrofyt Teplé Vltavy ohroženého splouváním a vybraných chemických a fyzikálních parametrů. Zpráva pro NP Šumava. 46.s Kdybyste náhodou ty nebo Eki měli, budu rád za sdílení, jinak si napíšu SNPŠ. Výcuc z popisu modelu jsem totiž našel jako přílohu 1A k záměru, na který jsem odkazoval výše. Zaujalo mě třeba, že ve zprávě tebou odkazované je fcí počet_úlomků = f(počet_lodí) prostě proložena přímka bez ohledu na průtok a udávají r2 = 0,794. Ve výcucu popisu modelu z přílohy 1A je to obdobné, ale regresní koeficient se přepíná při výšce hladiny 61 cm a vyšlo jim r2 = 0,71. Jak jsem psal jinde, myslím, že se do roka a do dne někde potkáme, kdyby to náhodou nechtělo dopadnout, tak tomu budem muset jít trochu naproti Reply
|
|_Re: Ad Vltava, Eki, 9/30/2025 4:42 PM  Ahoj Poustvo, poslal jsem dotaz přímo autorce zprávy, až se ozve, dám vědět Reply
|
|_Vltava - počet listů pádel, Chobotnice, 9/29/2025 10:15 PM  Podle mně je to šance pro AVTS se zaháčknout u paddleboardistů jako etablovaná veličina schopná jednat s vorgánama na vyšší, úrovni než je běsnění v internetovejch ďiskusích. A s tim bych svez eště jednu věc. Né, že bych nepustil chlup, ale příde mi nespravedlivý, abych v singlu platil stejnej poplatek za loď jako deblkajak, kterej uvolní mnohem víc oný vodních rostlin a tak dále. Tedy upravit ty pravidla tak, aby byly spravedlivý jako na vorganizovanym splouvání Botiče, tedy poplatek za každý list pádla. Při poplatku 300Kč za list pádla by správa Šunapu zůstala u většinovýho typu plavidla - tedy deblovka na svejch. Reply
|
|_Re: Vltava - počet listů pádel, Medák, 9/30/2025 3:50 PM Ne že bych chtěl být poslem špatných zpráv, ale fakt bych se nevsadil, že ten tvůj nápad nebude s nadšením přijat. Jen v lehce pozměněné formě, tedy že stávající poplatek za loď bude za ten tvůj list pádla ... To samé se týká i těch ostatních nápadů. Z hlediska vodáků dávají celkem smysl, z hlediska NP než řešit co je co a na čem se ten úsek splouvat smí nebo nesmí a kdy a jak je o dost jednodušší to zazdít celé. Zejména když veřejnost jak slyší Vltava, tak si okamžitě vybaví jen to letní peklo pod Vyšákem (o nějaké Lenoře nebo Soumaráku značná část našich spoluobčanů v životě neslyšela a na mapě by to nenašli ani za prase), což moc sympatií nevyvolává. Jen blbněte ... P. S. ... ano, je to hnusně defétistický postoj, ale pokud jde o NP, tak s ohledem na platnou legislativu taháme za hodně kratší konec a ačkoli zde neplatí, že méně je někdy více, tak ale furt rozhodně platí, že méně je sakra víc nežli nic. Reply
|