Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/morava/jevisovka.aspx
Home Czech Rep. Jevišovka Mapa

Brook Jevišovka

67% Oblíbenost řeky


  • Source of: Komárovice
  • Lenght of river in km: 65
  • Difficulty:
      Part river km Difficulty
    upper and middleGřešlové Mýto - Plaveč64.6 - 38.7WW II-
    bottomPlaveč - mouth into Dyje38.7 - 0.0ZWC

  • Conditions: Upper and middle part has good drop, but it get slowly in two dams.
  • When, who, how long, type of boat:
    The limits are defined almost for canoe. For kayaks can limit a few cm less, for rafts higher.
    PartwhenWater gaugeTopically Povodí Moravy Actual water level
    upperonly shortly in spring or after heavy rainminimum: 125 cm
    part: nad přehradou
    water gauge: Přítok Jevišovice
    time (gauge): 21.11. 20:20
    změna vodočtu nebo limitu: 5/29/2023
    111 cm
    0.169 m3/s
    middledepend on emit from a dam minimum: 60 cm
    part: z Jevišovic
    water gauge: Jevišovice
    time (gauge): 21.11. 20:22
    změna vodočtu nebo limitu: 5/29/2023
    22 cm
    0.13 m3/s
    bottom minimum: 55 cm
    part: od Výrovic
    water gauge: Výrovice
    time (gauge): 21.11. 19:00
    změna vodočtu nebo limitu: 3/14/2024
    24 cm
    0.32 m3/s
    minimum: 95 cm
    part: od Božice
    water gauge: Hrušovany
    time (gauge): 21.11. 20:22
    změna vodočtu nebo limitu: 3/14/2024
    32 cm
    0.55 m3/s
    Mapa sjízdnosti Statistika sjízdných dnů v měsíci - part nad přehradou
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 202440300000700
    Rok 2023000200000000
    Rok 2021000021000000
    Průměr101110002000

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - part z Jevišovic
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 202400000000300
    Rok 2023000100000000
    Rok 2021000010000000
    Rok 2020000000010000
    Rok 2019010000000000
    Průměr000000001000

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - part od Výrovic
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 2024004000001100
    Průměr004000001100

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

    Statistika sjízdných dnů v měsíci - part od Božice
    (Sjízdnost v zimních měsících může být výrazně ovlivěna zámrazy vodočtů!)
    Měsíc123456789101112
    Rok 202400200000900
    Průměr00200000900

    Ještě podrobnější informace o sjízdnosti v tomto úseku?

  • Character of river:
    Partwidth or charactercountrysidetype of boatrecommended forspeed of flow
    upper and middle valley, forest, meadowsopen boatexperiences5 - 6 km/h
    bottom meadowsopen boatbeginners4 - 5 km/h

  • The best part: under dam Jevišovice
  • Dangerous part: narrow brook with possibility to fallen trees
  • Usual put in and take off point: Grešlové Mýto 64.6, Boskovštejn 60.2, Jevišovice 55.2, Plaveč 38.7, Výrovice 33.5, Božice 14.9, Hrušovany n.J. 5.6
  • Continue on river: Dyje
  • Access to river: road well, train not
  • Camps: reservoir Jevišovice 57, Výrovice 35.5 (Add new link )


Řeku už jeli: (9)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Ivis
16 Jevišovice, přítok Nedveka - Plavec, most ZW, WW I, WW II 16.3.24 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 37 cm, 0,96 m3/s Jevišovice odtok Popis: 3,15 hodiny. .. 16 km ale velmi hezke. Hory na jižní Moravě ..-))). Kaskada po 9,8 km přenesena. A poslední jez měl dole kameny a kusy stromů. Ostatní 2 jezy spluty v pohodě. I první v Jevisovicich. První 3 km luxus a navíc tentokrat bez spadenych stromu! To by bylo na víc než 5 hvězd. Pak ale několik stromu bylo bohužel. Nicméně přetahovat jsem musel jen2. Poslední cca 200 m před Plaveci. Udajne 23 cm podstav, nicméně žádný nebyl. Jen první 3 km už limitní. Trosku jsem se bal. Jelikož jsem to minule jel 39cm a bylo tak tak, ale 2 cm min nijak nevadily , jedine doteky byly až po 3 km na 2 kratoučkych místech (jednotky metrů). A pak už vody dostatek zbytek trasy. Velice Hezka příroda. S vodoctem se domluvim s Petrem na úpravu. Patrně to bylo kdysi kvůli vodackym akcím aby to snad šlo jet i na raftu nebo nevím. Nicméně je fakt ze to chce jet až od mostu, pod jezem u přehrady kameny, nicméně je tam of. stejně zakaz až k přehradě. Navíc dodá pak vodu i Nedveka.

Windy
1 ústí do Dyje - nad první most ZW 6.7.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Hrušovany 28 cm Popis: V závěru splutí Dyje vypádlování proti proudu asi 670 m.

Ivis
6 Hrusovany n.J., most - soutok s Dyjí ZW 27.5.23 packraft Hodnoceni
Vodočet: 96 cm, 2,1 m3/s Hrušovany (orient. Vyrovice 47 cm,1,3 m3/s ) Popis: Jevišovka počtvrté ve 4 dnech..-)! Tentokrat zbývající úsek na soutok. Už dnes min tekoucí a průměr o kilometr pomalejsi , přesněji 7,1 Km/h. I občas mírný protivítr. Opět krásné čisté bez překážek. 2x dokonce mirne perejky, jedny těsně před soutokem a druhé na posledním moste predtim. Tímto splutim mám sjetou celou Jevišovku z Boskovstejna 60,2 ř. km až na soutok !!! Jinak tento poslední úsek i tak lepší než z Pravic do Hrusovan.

Ivis
19 Lechovice, most 21,7 - Hrusovany n. J., most 5,3 a pak Boskovstejn, most 60,2- most lesni silnice před přehradou J. 57,6 ZW, WW I 26.5.23 packraft Hodnoceni
Vodočet: Vyrovice 53 cm, 1,6 m3/s, Hrusovany 124 cm, 3,3 m3/s a Jevišovice nad přehradou 119 cm, 0,93 m3/s Popis: Do třetice Jevišovka a 2 useky nejprve dolní a pak poprvé uplně horní, co zde zda se ještě nikdo nejel dle zapisů. Dolní čast tentokrat protažena až do mé rodné vesnice. Konečně..-). I když lepší koncit jak minule v těch Pravicich… Sice dop. konec je až do Hrusovan, ale jednak je tam jediny jez na cele trase od přehrady, navíc před nim min. 200 m stojata voda, a pak sice přírodní úsek… ale.. proste klasika, názorný příklad pro všechny co kritizují komunisty za narovnání řek, na 500 m 3 x spadeny strom i lehce zarustajici kroviska… díky tomu mi i lehce klesl průměr na konečných 7,8 Km/h. Jinak 7,9 Km/h do Pravic, tedy jen o 0,1 Km/h pomalejsi než před dvěma dny kdy prehrada poustela o něco víc, ale nebylo to moc poznat, koneckonců vodočet v cíli byl jen o 5 cm nižší. Pod přehrady přitom ale o 30 cm mín ..! Asi drobné přítoky pomohli. Na trase 2 stupně menší, ktere na Palave predtim byly příjemným zpestřením ( celkove jsou 3 stupně, ale v Boroticich bohužel zátaras jediny na trase), ale teď na packraftu voda až v boxerkach lehce, i když jsem měl super kalhoty polosuche od NRS. Jsou sice imperialistické, ještě ke všemu bohužel od těch prý hodných americanu, kteří nam nyní kažou co mame dělat jako driv ti, co jsou prej dnes pro změnu prý zlý.. no jestli nam to nekažou i synové těch, co predtim vládli …nicméně kalhoty fakt super. Mají navíc kapsu na zip, jsou i lehce prodysne na rozdíl od české konkurence a designove také super. No holt mě skoro vždycky zlaka Us reklama, že je to nej na světě. Nicméně mě jen v tom zboží na rozdíl od některych ostatních....-). No a malou omluvou je, že tato jedna z nejprestižnějších značek vodackych na světě sice sídlí v Idaho, ale v městečku Moscow..:-)), jak jsou si paradoxně podobné nejen v tomto tyto staty..:-) Najeto rovných 16 Km. A pak jsem zkusil poprvé ještě nejhornější usek nad 1. přehradou. Vlastně nejdelší souvisly možny usek před přehradou Jevišovice, protože jsou zde 2 rybníky. Samozřejmě i zde limit 3 m3/s je zbytečně moc, sice už po opadnutí vody to bylo na par místech už limitní (o par jednotlivych kamenů jsem zavadil, ale o 5 cm víc by bylo asi ok. Nicméně většinu trasy vody dostatečně. Problem byl na tomto horním useku spíš se zatarasy - 3 jsem rozebral i pro další vodaky...-), ale i tak 2 stromy byly nutno přenest a i min.2 další zatarasy... na 2,5 km ...škoda nebyt toho celkem pěkné, šířka většinou 3m, místy i 5 m. A rozhodně tento usek není ww2 ale zw až místy ww1 max. I když při 3 kubících, co je zde psany limit by to třeba i mohlo byt na tak uzkém potoce..:-). Jinak tento nejhornější usek max 3 hvězdy, možna jen 2 díky překažkam. Bez překažek klidně 4.

Ivis
16 Jevišovice, přítok Nedveka - Plavec, most WW I, WW II 25.5.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Jevišovice odtok 39 cm, 1,1 m3/s, Plaveč 100 cm, 2,9 m3/s Popis: Průměr nakonec stejny jako včera 7 Km/h, i když z Jevišovic teklo už o půl kubíku mín vody než včera. Ale využil jsem v druhé půlce trasy znalost ze včerejška a nemusel už jet opatrně. Před jezy to ale bylo poznat a na asi 4 jezech min. 100-200m stojata voda už. První 2km velice hezké prostředí, vysoké skaly, velké kameny i větší spad. Vodacky i designově super, řekl bych jedno z Top v ČR nebýt bohužel 3 spadenym stromům, 1 rozlomené žel. lavce nemožné podjet a ještě s nebezpečnymi gumisuky atd.. Takto vlastně vaham, zda příště tyto 2 km raději nevynechat, byl to vopruz a průměr jen 5 km/h. Celkově přesně 16 km, čas díky překážkám nakonec 2,35 hodiny. 2 jezy nesjizdné, poslední před Plavečí, kdy kameny dole i nějaka dřeva a pak i na ř. km 44, kdy je to zůžené cca na 2m a takova kaskada ww3-4, takže raději vynechané. Jinak Ok kromě tedy asi 6 stromů přes řeku. Tento stav už blízko limitu. První 2km určitě.

Ivis
34 Vevcice, most, stupen 46,4 - Plavec, most 38,7 a Prosimerice, most 26,3 - Pravice, most (zamek Emín) 9,0 a Vyrovice, brod před mostem 33,.7 - Prosiměřice, most 26,3 ZW, WW I 24.5.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 42 cm, 1,5 m3/s Jevišovice odtok, Hruš. 129 cm 3,4 m3/s, Vyrovice 82 cm, 4,1 m3/s, Plaveč 120 cm, Popis: 3 useky a velmi rozdílné. Prvni mezi prehradami (of. střední usek), pak rovny, ale hezky tekoucí pod 2. přehradou - 17,5 Km a průměr 8 Km/h a nakonec třetí (horní čast dolního useku) hned pod 2. přehradou 8 km a průměr 8,1 km/h (první půlka 7,5 km/h) . Kdy tento poslední usek byl první 4 km ještě přírodní usek hezky, ale zase díky meandrům 2x spadeny strom (oba šly naštěstí přejet) a min. 2 projetí křovím hustym. 2 jezy, co zde jsou byly ok. první velky jen pohodova šikma plocha a druhy stupen, sice skoro kolmy, ale je to pak takova skluzavka, takže v poho taky. No a druha čast třetího useku už stejné jak z Prosiměřic rovnější, ale zas už bez překažek. Jinak první úsek najeto 8 Km a Průměr 7 Km/h.1x obnášení padlého stromu, 2x spadly strom sel přejet soupáním. Jinak nakonec Ok., i když plno padlých větví a stromu ale ty nezasahova do toku moc. Takže pěkné nakonec. 2. Úsek Zde 1 x zátaras velký pod stupněm po 7,5 km. A pak vodacky nehomologovana lavka po 13,5 Km navíc částečně rozbita. K pobavení nebo spis k pláči jsou zdejší limity vodoctu… na 1. Useku pry podstav 100 procent a vic, přitom vody vsude dost, někde i moc. A dolni úsek, který zde limit nemá, tak jsem měl stále pod sebou 2 m vody… . Ještě ze pri plánování ráno doma jsem se nezalekl a zkušene vyhodnotil, ze když vodocet Plavec co zde není uveden hlásil povodeň, tak to snad bude dobre. Trosku mám resty ke své rodné říčce, respektive rodnému místu kudy tato ricka protéká. Dnes teprve podruhé, přitom mám sjeto už skoro 1800 řek ve 44 státech světa… no Škoda ze zde je uváděn nesmyslný limit sjízdnosti. Pak zde nikdy to nemůže svítit zelené. Chce to opravit. V každém případě trosku můj rest vůči rodnému místu napraven, ricka se dostane tímto splutim mezi me Top řeky, kde mám splute víc než 25 Km. Což mám aktualne už na 80 řekách. A vylepšení i tím, ze je to má další řeka, kde mám najeto nejvíc Km ze všech vodáků zde v jeden den! Zároveň zde i celkove nejvíc km. Tak se trochu lepším v rodném místě…-))

Pepek
17 Prosiměřice most - Pravice most - Emin zámek ZW 24.5.23 packraft Hodnoceni
Vodočet: Popis: Hrozný, rovný kanál bez jediné peřejky.

Brašule
15 Jevišovice - Plaveč WW I, WW II 2.10.11 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: Více na webu.


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
River guide:

Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.