Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Chorvatska-Mreznica-za-nadstandardni-vody.aspx?ID_clanku=2112 edit=3
Půjčování lodí na řece Nysa Klodska

Chorvatská Mrežnica za nadstandardní vody

Diskuse nad článkem
Mrežnica, KIWI, 7/15/2019 11:18 AM
Krásnej vodní stav. Jel jsem to v roce 2002 při návratu z Tary v Černé hoře. Vody jsme ale měli tak třetinu. Tohle musela být nádhera.

Reply

|_Re: Mrežnica, Vladimír, 7/15/2019 3:05 PM
Dnes jsou to dva týdny, co jsem ji jel. Ještě mně bolí ruce. Jezdíváme ji v kuse, u Ratka dáváme pauzu na oběd. Ratko je můj bývalý brigádní komandant z ORA Sava 1968. Když jsme se před pěti léty po desetiletích opět setkali na Mrežnici, tekla rakija proudem a vzduchem se nesla naše hymna:
"Idem, nastupam, nebojim sa rjada. Mladen Stojanovič, najbolja brigáda! Hej uzmi kramp, i kramplaj celo dan..."
a
"Tito je maršal, Tito je genie, Tito je komandant našej armije!"
Hoj bylo na Mrežnici veselo.
Letos Ratko v kempu během našeho průjezdu naštěstí nebyl přítomen, takže jsem dojel střízlivý. Smajlík

Reply

|_Re: Mrežnica, Lasička, 7/15/2019 5:46 PM
Na jeden zátah to je teda docela výkon.
To jsou věci s tím Ratkem... akorát mi, Vladimíre, prosím vysvětli, co to byla ta "ORA Sava 1968"?

Reply

|_Re: Mrežnica, Vladimír, 7/15/2019 6:41 PM
Omladinska Rjadna Akcia (ORA) byly v padesátých a šedesátých letech brigády, které budovaly infrastrukturu Jugoslávie (mosty, dálnice, tratě, regulace řek = to byla zrovna ORA Sava). Sjeli se tam mladí lidé z celé Jugoslávie i ze zahraničí a zadarmo pracovali. Byli rozděleni do brigád po 100 lidech, které nesly názvy hrdinů z války, každá brigáda bydlela v jednom baráku. Byla velká čest se toho zúčastnit a lidi se předháněli, kdo bude pracovat víc (udárnické dny - pracovalo se, dokud nepadnul poslední). Vše se neslo ve velice vlasteneckém, budovatelském a polovojenském duchu (uniformy, nášivky, odznaky) a když i dnes v Chorvatsku řeknu, že jsem byl na ORA, lidi na to slyší.

Reply

|_Re: Mrežnica, Lasička, 7/16/2019 7:12 AM
Děkuju za vysvětlení. Dokážu si ale představit, že budovatelské nadšení nebylo jedinou motivací účastníka z ČSSR. Napadá mně hned několik otázek, ale ty by byly spíš na nějakého jihoslovanského historika než na tebe coby pamětníka a vlastně by ani nepatřily na vodácký server. Třeba v kterých letech tam Čechoslováci jezdili a kdy ne, protože ne vždy byl titovský socialismus naším kamarádem. Nebo jestli tam jezdili levičáci z Itálie, protože těch tam bylo plno... Atp. Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.