Diskuse nad článkem |
Trestné probody plavidla??, Franta, 8/2/2006 9:24 AMA kolik probodnutí lodi má proviňující se vodák k dispoici? A za jak dlouho si může ty probodnuté díry v lodi zalepit - to kvůli plánování odbytu prysky v rámci EU - u pálavistů zas lepidla a záplat ;-))). Reply
|
Novela, Láďa, 8/2/2006 10:49 AMChápu, že běžce před plavidlem vyhláška zavrhla, nicméně plavce by měli naši legislativci před lodě do zákona určitě zakotvit. Reply
|
Opomenutí BEVOP, mowla, mowla~centrum.cz, 8/2/2006 11:34 AMŠakale, vzhledem k tomu, že su - podobně jako ty, heterosexuálně orientovaný chlap, rád bych, abychom si na předání avizované výhry našli prostřednici - doporučuju mladou štíhlou sympatickou pannu s dosud neslíbaným pelem... Akorát mi ještě musíš sdělit, kterého z těch dvou kajakářů na Botiči máš na mysli... :-))) Jen - ještě k té bezpečnosti - zapoměl jsi uvést, že veškeré nástroje a stroje vezené za účelem samoúdržby vodních toků a jejich břehů, budou podle "BEVOP" přepravovány v přívěsném vozíku za lodí (ze speciálně bioaktivního polyetylénu způsobujícího přeměnu vody běžné na živou je začíná vyrábět hned několik tuzemských i zahraničních firem). Vozíky do výtlaku 75 kg mohou být nebržděné, výtlačnější pak musí být povinně opatřeny kotoučovými brzdami a vůdci tažných plavidel jsou pochopitelně povinni mít příslušný vůdčí list... Reply
|
Srandičky, srandičky, Plaváček, plavacek~razdva.cz, 8/2/2006 11:41 AMDěláte si srandičky, ale naši zákonodárci ve své nekonečné moudrosti dokažou všechno znormovat, zakázat a přikázat. Za pár let si třeba před vyplutím budeme kontrolovat jestli namáme propadlý VLPVMP (vůdčí list pro velmi malé plavidlo) a jestli vesty splňují ekologickou homologaci pro použití v přírodě. Reply
|
Diky, diky :-))), jozka, 8/2/2006 12:01 PMZa vcasne informovani, nicmene mam nekolik doplnujicich dotazu: Bude stacit, kdyz hackovi sviti oci? Jak to bude s homologacni rizenim na plavidla a s jejich pripoustenim do bezneho provozu? Ma zavodni lod moznost ziskat homologaci? Budou nutne crash-testy kazdeho druhu lode? Reply
|
|_Re: Diky, diky :-))), Besmi, 8/2/2006 6:39 PMco se týče svítících očí háčka tak je to brané jako přídavné světlo které nesmí překročit zákonem stanovenou svítivost.... připouštět se k sobě smí pouze lodě stejné rasy a s příslušnými doklady o původu .... závodní loď nepotřebuje homologaci protože se s ní nesmí na vodu.... crash test je prováděn příslušným majitelem lodi na vlastní náklady s vlastní lodí a vlastní posádkou Reply
|
|_Re: Diky, diky :-))), jozka, 8/2/2006 10:07 PMaha, toho jsem se bal. Predpokladam, ze svitivost hackovych oci je exaktne prevzata ze zahranicinich norem, kde to popisuji nejak jako "deine Augen September"... Reply
|
|_Re: Diky, diky :-))), Besmi, 8/2/2006 6:39 PMco se týče svítících očí háčka tak je to brané jako přídavné světlo které nesmí překročit zákonem stanovenou svítivost.... připouštět se k sobě smí pouze lodě stejné rasy a s příslušnými doklady o původu .... závodní loď nepotřebuje homologaci protože se s ní nesmí na vodu.... crash test je prováděn příslušným majitelem lodi na vlastní náklady s vlastní lodí a vlastní posádkou Reply
|
Vltava pod Pískem?, Tomáš, 8/2/2006 5:22 PMVltava sice teče přes písek, ale s malým P :-)) Reply
|
Konečně bude pořádek, Vojtěška, jancar~hgsport.cz, 8/3/2006 8:51 AMNo na tom Botyču je to přece Karel, už se těším na tu pusu Šakale a nebudu se holit, aby ten "suchej zip" líp fungoval. Doufám, že někdo zakáže jezdit raftům v pátek odpoledne a během neděle, protože velká plavidla zatěžují provoz i vodoteče zvláště v tomto období. Já bych navrhla i omezení provozu tak, že v liché dny se může jezdit jen po proudu a v sudé zas proti proudu, aby v tom byl konečně pořádek. Obávám se však, že vznikne "podzemní hnutí" zavilých říčních vlků, které se bude vydávat na vodu za tmy (světlo nesvětlo), svítící oči si budou chránit tmavými brýlemi, aby je nebylo vidět a postupně získají vlastnosti "bahníka slepého" a budou řádit na nejedné řece. Reply
|
|_Re: Konečně bude pořádek, Ešus, psalek~jagacz.com, 8/3/2006 9:42 AMJá bych naopak na řece rozdělovali vodáky na deňáky a nočnáky . Nočnáci by se zmazali přes den a v noci by nemuseli latit za baterky . Vzhledem k narvaným závodům ČPV bych přes den pustil trošku vody pro deňáky a v noci bych udělal závody , postavil bych svítící branky .Startovalo by se prvního proti vodě , druhýho by se jela první povoda , mezi tím by se spalo . Vzhledem k tomu , že tam máme kolem 15 branek , tak by se to jezdilo od dovolené , pořadatelé tím pádem ušetří , protože by stačil jen jeden rozhodčí. Odstartoval by a druhý den přešel na povodu atd . Schejbačku bych povolil jezdit jen zásadně 13tého v pátek . Jinak to ovšem není špatný nápad , rozdělit vodáky na noční a denní, protože by se mohlo na řeky , do kempů a do hospod vejít 2x tolik vodáků. vždycky by se po 12 hodinách vystřídali. Půjčovny by nepůjčovaly lodě na jméno , ale pronajímal by sis jen místo v lodi . Prostě bys přijel na tábořiště , vyhodil věci , a další by místo tebe hupsnul do lodě a jel dál . Dodržování všech pravidel by hlídala vodní policie , vybavená nočním viděním (vidinami), žábrami a ploutvemi . Běda , jak by jel deňák v noci a nočňák ve dne . Přeci bychom si v tom nenecháme udělat bordel . Při prvním porušení bys dostal ploutví přes zadeček , při druhém by ta ploutev byla na koso. Já to jinak nevidím , nežli že založíme ministerstvo organizování vodáků , a že totalitně zvolíme Šakala ministrem , a jestli Tě skutečně políbí, tak bys mu mohl , Vojtěško , dělat sekretářku. Vzhůru k mokrým zítřkům. Ešus Reply
|
|_Re: Konečně bude pořádek, Ešus, psalek~jagacz.com, 8/3/2006 9:43 AMJá bych naopak na řece rozdělovali vodáky na deňáky a nočnáky . Nočnáci by se zmazali přes den a v noci by nemuseli latit za baterky . Vzhledem k narvaným závodům ČPV bych přes den pustil trošku vody pro deňáky a v noci bych udělal závody , postavil bych svítící branky .Startovalo by se prvního proti vodě , druhýho by se jela první povoda , mezi tím by se spalo . Vzhledem k tomu , že tam máme kolem 15 branek , tak by se to jezdilo od dovolené , pořadatelé tím pádem ušetří , protože by stačil jen jeden rozhodčí. Odstartoval by a druhý den přešel na povodu atd . Schejbačku bych povolil jezdit jen zásadně 13tého v pátek . Jinak to ovšem není špatný nápad , rozdělit vodáky na noční a denní, protože by se mohlo na řeky , do kempů a do hospod vejít 2x tolik vodáků. vždycky by se po 12 hodinách vystřídali. Půjčovny by nepůjčovaly lodě na jméno , ale pronajímal by sis jen místo v lodi . Prostě bys přijel na tábořiště , vyhodil věci , a další by místo tebe hupsnul do lodě a jel dál . Dodržování všech pravidel by hlídala vodní policie , vybavená nočním viděním (vidinami), žábrami a ploutvemi . Běda , jak by jel deňák v noci a nočňák ve dne . Přeci bychom si v tom nenecháme udělat bordel . Při prvním porušení bys dostal ploutví přes zadeček , při druhém by ta ploutev byla na koso. Já to jinak nevidím , nežli že založíme ministerstvo organizování vodáků , a že totalitně zvolíme Šakala ministrem , a jestli Tě skutečně políbí, tak bys mu mohl , Vojtěško , dělat sekretářku. Vzhůru k mokrým zítřkům. Ešus Reply
|
|_Re: Konečně bude pořádek, kutz, kutz~centrum.cz, 8/3/2006 9:44 AM...a ten druhý je martin mokrejš, takže šakale tu lepou dívku vezmi přes kopírák :o) Reply
|
Přizvání NO, Honza Pok., 8/3/2006 11:45 AMZa neziskové, ale o to důležitější organizace, se tímto ozývá Svaz ledňáčků a Nutrie Země, které bývají opomíjeny. V plánovaném legislativním rámci zaujmeme nestrannou kontrolní funkci. V případě narušení podmínek plavby podnikneme bez varování útok (např. typu země-voda, voda-voda, pojď na mě z boku apod.) a krutě ztrestáme denňáky, nočňáky, horňáky i dolňáky. Metr máme jen jeden a čistotu vodáctví budeme bránit s nasazeným nejen životem!!! Jo, Jarda Jágrů nám poradil, abychom přeměřovaly délku pádel (říkal vesel, ale to neva, je to borec), takže tam taky bacha! Žádný finty a žádné vytahování, že někdo má delší pádlo a tak... Rovnost řas, nutrií, ledňáčků a třech posledních ryb v řece především! Reply
|
Brutřas, , 8/3/2006 12:53 PMDle nepotvrzených informací správa parku vyvinula ojedinělý druh řasy ( s krycím názvem "Brutřas" - viz brutální řasa ). Tento "rostlinoživočich" dokáže údajně v řece rozpárat i plastový kajak od Železného - jako Titanic( pálavu roztrhne jako toaletní papír ) . Zkušební sázení Brutřasu do kamenů na Křemelné by mělo proběhnout 1.týden v Březnu , těsně po skončení x.ročníku Závodu terénních automobilů ochránářských hlídek. Informace jsou z tzv. "Vodiceho zprávy" , která unikla z Ministerstva Odřených kamenů . ( pozn.aut.:Vodice dříve dělal převozníka ve Vraném nad Vltavou !:-) Reply
|
Tak by mne zajímalo..., Petr, 8/3/2006 1:02 PMKrásný článek. Jen by mne zajímalo, co vše se dá nazvat malým plavidlem, které se pak musí řídit plavebním řádem (aspoň podle toho co jsem přečetl minule v jakési diskuzi). Kanoe prý je malé plavidlo. Nafukovací Pálava zřejmě tedy asi taky. A dá se za malé plavidlo považovat již dvě svázané nafouknuté pneumatiky třeba? A co jen jedna nafouknutá pneumatika? A z traktoru nebo z osobáku? A jakého rozměru? A nafukovací matrace? To není malé plavidlo? A větší plovací kruh když na něm sedím? Nějak v tom mám zmatek. Petr Reply
|
|_Re: Tak by mne zajímalo..., Kač, 8/3/2006 1:56 PMKoukala jsem onehdy do vyhlášky (když se debatovalo o zákazu plavby při 2.SPA) a malé plavidlo je cokoliv, co je schopné udržet se na hladině a dá se to trochu ovládat. Takže i duše od traktoru, nafukovací matrace, Glum na kládě, já na kajaku (který je obecně ovladatelný, i když někdy neovládaný ;-)) Kač Reply
|
|_Re: Tak by mne zajímalo..., Petr, 8/3/2006 6:58 PMAha, děkuji za vysvětlení, ale zase jsem s rozumem v koncích, co se rozumí tím "trochu ovládat"? Třeba ta duše, pokud sedím zadkem vprostřed, se mi zrovna moc ovladatelná nezdá, točí se to jak čamrda. (no ten kajak když jsem na něm včera seděl při první lekci "základů umění kajakářského" si taky občas dělal co chtěl). Tak mě napadá, když je i ta matrace plavidlo, to mi teda policisté mohou dát dýchnout do balónku jestli jsem nepožil alkoholický nápoj před jízdou a neřídím matraci pod vlivem alkoholu že? Jesli by mi pak sebrali body? Nebo kdybych nadýchal více, že by mi zrovna sebrali řidičák? :-)) A další nápad: jestlipak je na vodních tocích nějak omezená rychlost? Když teda kajakářští mistři se řítí dolů kaňonem, zdalipak tuto rychlost nepřekračují. Neměli by jim to policisté změřit radarem? Petr Reply
|
|_Re: Tak by mne zajímalo..., Láďa, 8/4/2006 9:18 AMNa regulovaných vodních tocích skutečně rychlost podle vyhlášky omezená je (mám jen tušení, že na 5km/h). Čili kajakáři (a za sebe musím dodat ani kanoisti) v soutěsce obecně pokutovaní nebudou, ale konkrétně Labská soutěska by se za regulovanou možná brát dala :-). Pak by teda hlídali ochranáři spolu s policajty s radarem (asi jako v metru revizor+poliš)? A jak to řešej rychlostní kanoisti a veslaři, mají trvalou výjimku? A na malé plavidlo jsou obecně papíry (Vůdce malého plavidla) - jenže až od nějaké plochy plachet anebo motoru (tj. jen pro motorová plavidla a lodě). Takže body na kanoi ani na duši ti ani teoreticky strhnout nemohou, když na to nemáš vůdčí list. Reply
|
|_Re: Tak by mne zajímalo..., Petr, 8/3/2006 7:06 PMNo vlastně plavající člověk je taky schopen se udržet na hladině a dokonce se i ovládá (někdy, když ovšem čtu některé příkazy a nařízení tak se ovládat přestávám a nemusím ani plavat), takže je asi taky malé plavidlo. No to je zmatek. I kyž ta vyhláška asi spíš zmetek. Petr Reply
|
Vor na řece? Jen na povolení., Kač, 8/4/2006 2:04 PMTak jsem to nevydržela a podívala se na tu Šifru Mistra Byrokrata lépe :-) Vy si z toho děláte srandu pánové, ale.. Zákon upravuje plavbu. Plavbou je provozování plavidla na vodní cestě. Vodní cestou je vodní tok a vodní plocha, na kterých lze provozovat plavbu. Plavbou je… Takže co je to plavidlo? Plavidlem je loď, malé plavidlo, plovoucí stroj, plovoucí zařízení a jiné ovladatelné plovoucí těleso. Malé plavidlo je taky loď , ale do 20 m délky. S plachtou, se strojním pohonem anebo i bez toho všeho (kanoe, pramička, kajak :-) Plovoucím tělesem je vor, předmět(!) nebo pevné uskupení předmětů schopné ovladatelné plavby (pneumatika, trabant, matračka, ?hydrospeed?). U malého plavidla jsou podmínky celkem pohodové. Neváží-li tvůj kajak víc než 500 kg (objektivně, nevážit po pár stovkách metrů přenášení, to váží víc ;-), v povinné výbavě máš mít jen nádobku na vylévání vody (nebo houbu), aspoň jedno pádlo a koňadru nejméně 5 m dlouhou. Jsi-li půjčovna, musíš ještě na každé lodi vyznačit nevyšší přípustný počet osob, které smějí být na palubě. Tento počet určí Státní plavební správa! Fakt. Přesto, že si při svých pokusech s kajakem připadám spíš jako plovoucí těleso, než jako provozovatel malého plavidla… po přečtení zákona jsem se rychle překvalifikovala. Provozuji malé plavidlo. Plovoucí těleso totiž na vodu bez povolení plavebního úřadu vůbec nesmí… Takže vyjedete-li na Berounku na duši od traktoru, je to až za 100 000,- Kč. Beze srandy. Kač Reply
|
výsledek soutěže, šakal, jsaka~quick.cz, 8/5/2006 9:06 PMAhoj! Přátelé deníci i nočníci! Právě jsem se vrátil z Hradu, chci říct z vody, a tak se omlouvám, že jsem nereagoval dříve. Moc jste mne potěšili svými krásnými náměty, myslím, že většinu zařadíme do programu ustavující schůze KEC, jejíž členem jsem se právě zvolil. Ostatně mnozí z vás jistě také přijmou členství, kritériem bude pouze délka řas, která vám roste pod čarou ponoru vašeho plavidla, případně vašeho již dlouho plovoucího tělesa (alespoň 22,3cm kvetoucí části, a pozor na plovoucí úlomky, Jitko! Ty budeš muset hodně prosit!). Vyjímky z tohoto pravidla budou povoleny pouze rozhodnutím většiny členů KEC. A nyní pozor! Vítězem fotosoutěže se stává...(losy los)...Vojtěška!! To jsem si mohl myslet - ta bába fousatá ví o vodě úplně všechnoo! No, pusu snad vyřešíme nějakou tou mimosoudní dohodou.(P.S. Prostřednici mám kdyžtak v záloze taky, to se bude V. divit!)A jako bonus jí nabízím místo tajemnice v KECu. Reply
|
|_Re: výsledek soutěže, Vojtěška, jancar~hgsport.cz, 8/10/2006 3:01 PMAhoj, Šakale vzdávám se ve prospěch toho koho si zvolíš, protože nevím zdaleka všechno. Teď když na to koukám pořádně, tak jsem si uvědomil a marně na to už hodinu koukám, odkud je to prostřední foto. Tak mi to prozraď, prosím. Děkuji ahoj Vojt(ěška) Reply
|