Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Jihlavka-mezi-Ivancicemi-a-Pohorelicemi.aspx?ID_clanku=2102 edit=3

Jihlavka mezi Ivančicemi a Pohořelicemi

Diskuse nad článkem
..., HH, 6/10/2019 10:37 AM
Vladimíre, je pár lidí, které znám jen přes internet a hrozně rád bych je poznal osobně. Jsi jeden z nich. Možná se to nepovedený nepovede a nikdy se nepotkáme, ale díky Tobě je můj život i tak hezčí. Při čtení Tvých článků na mě dýchá pohoda jako třeba z Karpatských her od Miloslava Nevrlého. Díky Ti za to. A doufám, že nám toho ještě hodně napíšeš.

Reply

celou?, kavol, 6/10/2019 1:39 PM
tak já su zmaten ... píšeš "celou", ale zároveň výstup v Pohořelicích

z Pohořelic k ústí je to ještě kus - takže máš stále prostor se tam vrátit ...

náhon bere docela dost vody, takže kolem Přibic se Jihlava zase stává malou říčkou zcela jiného charakteru než nad Cvrčovickým monstrjezem

- teda za typického nízkého stavu, kdy toho přes jez nejde zdaleka tolik, jak na fotce v článku

vůbec je to celé takové zmatené, jmenuješ potok v Jihlavské ZOO ale popisuješ úplně jinou řeku

taky píšeš, že se nesplouvá najednou, ale zároveň se rozplýváš nad dobami, kdy nebyly přehrady, a to se tedy celá jezdila normálně na týden

a že jsi na dolním úseku ještě nebyl, ale přitom ženy řeku již spluly, a dokonce s tebou

pravdu má kolega, takového zmatkáře jistě stojí za to poznat Smajlík

Reply

|_Re: celou?, Windy, 6/10/2019 1:51 PM
Je to marný, je to marný, je to marný... Potok u jihlavské ZOO se jmenuje Jihlávka. S dlouhým á. Ale to, Kavole, jistě víš. Stejně jako víš, protože minimálně zde už o tom byla řada diskusí, že Jihlavka je mezi určitými lidmi běžné pojmenování řeky Jihlavy. (Takže Vladimír sem žádný zmatek nevnesl.) Vždy znovu a znovu to tu vyvolá jazykovědné diskuse. A já se zase nechala na tu provokaci nachytat :-)

Reply

|_Jihlavka, zuzana, 6/10/2019 2:18 PM
Prostě my na Moravě jí říkáme Jihlavka (jako se Vendule říká Vendulka, protože ji máme rádi. Jeli jsme ji aspoň 50x v úseku Mohelno-Ivančice, naposledy včera. Je to řeka učitelka, nováček (jako včera vnuk) si dá tak jednoho čochtana (ti lepší na modré deblovce s dítětem nejmíň 10 - ale to byli mimořádní talenti). Ta část z Ivančic se trochu táhne a je fakt, že končit se má v Ivani (které zase říkáme Iváň, i když je to blbě, ale líp se to říká). Odtud se ovšem hůř dostává autobusem domů. Vláďo zdravím, ta paní u splavu byla fotografka a básnířka Petra Badinová, příště ji pozdravuj. Takže žádný zmatek, jen krásné vyprávění a Milana jsi popsal perfektně. Snad to nebude číst. Naštěstí nemá rád počítače. Zuzana

Reply

|_Re: Jihlavka, kavol, 6/10/2019 4:01 PM
právě mám-li řeku rád, tím spíše nevidím důvod urážet ji ponižováním na úroveň nějakého bídného potoka

koneckonců, on snad Vladimír nemá rád Milana, že jej dle stejného principu netituluje Milánek?

a nepřivlastňuj si Moravu ... nevím o tom, když jsme v končinách u toho ústí, že by sousedi měli potřebu říkat "Svratečka" či "Dyjička" (což je vesnice u Telče)

Reply

|_Re: Jihlavka, zuzana, 6/10/2019 5:42 PM
Máš to marný, i oficiální stránky Káčat (KTL), kteří pořádají zájezdy píší: 21.6.2019 – 23.6.2019
ČPV JIHLAVKA
ČPV Jihlavka – velmi jednoduchá řeka, kousek od Brna
Celý příspěvek →

Místo konání: Mohelno
Vedoucí: Zajda
Druh akce: Z,V
Cena: 100 Kč Smajlík

Sun sport: Jihlavka - krásná řeka s nádherným okolím
Přivezeme Vám loď až k řece
Řeka Jihlavka (též Jihlava, Jihlávka) meandrující v přenádherném údolí je vodná pro vodáky všech stupňů pokročilosti. Obtížnost WW I společně s výhledy do okolí slibuje vodácký zážitek opravdu pro každého. Řeka je svoji šířkou a průtokem (cca 13 kubíků) vhodná pro kánoe, rafty i kajaky.

První a bezesporu nejkrásnější část plavby v úseku Mohelno - Ivančice měří 22 km a trvá cca 3 až 4 hodiny. Start je v Mohelně přímo pod hrází a během splutí se nabízí mnoho možností k zastavení, spočinutí a občerstvení. Meandry, peřejky a množství sjízdných jezů - nic z toho Vás během Vaší plavby nemine.

Druhý úsek - Ivančice - Pravlov - nabízí klidnější ale vodnatější svezení (zde už je Jihlavka pod soutokem s Oslavkou). Většina vodáků končí v Ivančicích, takže plavba po spodní části Jihlavky je výrazně romantičtější. Méně lidí, o to více živočichů v řece i na březích. Tři jezy (Ivančice - nesjízdný, Skřipský Mlýn . sjízdný a Dolní Kounice - nesjízdný), spousta meandrů, starý "Eiffelův" železniční most. To vše Vás čeká na tomto neprávem opomíjeném úseku Jihlavky.

Od roku 1971, kdy jsem řeku jela poprvé v rámci VTJZ, jsem nikdy neslyšela "jedeme na Jihlavu". Je mi tě líto, ale můžeš se zlobit, můžeš s tím nesouhlasit, ale to je tak asi všechno, co s tím můžeš dělat. Tak si letos zase dáme třikrát Jihlavku, ať se Kavol třeba staví na hlavu.

Reply

|_Komolení a šišlání, Honza, olifor~email.cz, 6/23/2019 3:40 PM
Zdrobňování názvu řek je takový zvláštní a trochu divný moravský svéráz. Neznám nikoho, kdo by třeba ve Slezku říkal Odře Odravka, ani v Čechách, kde žiju, jsem nikdy neslyšel název Vltavka nebo třeba Labíčko. Jasně, máme tady Jizerku nebo Sázavku, ale to jsou potoky, které si nepleteme s Jizerou a Sázavou. :-) Možná by měla redakce téhle pa - lidové tvořivosti bránit, aby si tenhle skvělý vodácky portál uchoval svoji odbornou úroveň.

Reply

|_Re: Komolení a šišlání, Vladimír, 6/23/2019 7:41 PM
Máš pochopitelně pravdu. Co na tom, že jsou to názvy naše, co u těchto řek žijeme a podědili jsme je od našich vodáckých učitelů a vzorů. Holt jsme ti hloupí, nevzdělaní, neinformovaní a frustrovaní Moraváci. Chtělo by to nějaký centrální úřad, pochopitelně v Praze, který by určoval ty správné a korektní názvy a učil nás, jak máme řeky, na kterých jsme se naučili a vyrazili do světa, jmenovat.
Nechceš se toho ujmout? Získáš i zásluhy za odbornost tohoto webu. Smajlík

Reply

|_Re: celou?, Honza, 6/10/2019 4:26 PM
Windy, souhlasím. S Kavolem je to marný. Myslím že to je živoucí ilustrace pojmu "chytrej jak rádio". Nikdo o ty kecy nestojí, ale stejně to bude hrnout pod tlakem.
Ahoj Honza

Reply

|_Re: celou?, Vladimír, 6/10/2019 3:40 PM
Pro Kavola:
www.raft.cz/Clanek-Dolni-Jihla...
Nejdřív čti a potom pis. Smajlík

Reply

|_Re: celou?, kavol, 6/10/2019 3:51 PM
nějak mi to při čtení zcela zaniklo v tom neustálém zvonění

budiž, tak ti tedy chybí už jen úsek z Ivaně do Svratky

takže stále je co napravit :-p

Reply

|_Re: celou?, Eki, 6/10/2019 4:48 PM
Ahoj a dík Vladimírovi za krásný inspirativní článek Smajlík .
Kavol má, bráno z faktického hlediska, v mnohém pravdu, já to zkouším číst jako poezii. Jako velké plus beru, že Jihlavu si všichni, včetně Vladimíra (dík, že jsi zas začal psát), píšou do zápisníčku jako Jihlavu. Dokonce ani němčináři tam necpou Iglau či podobně.
Taky jsem se v těch úsecích trochu ztratil - k celému splutí určitě ještě zbývá odtáhnout kánoi od pramene do Horní Cerekve Smajlík .

Reply

|_Re: celou?, Vladimír, 6/10/2019 5:18 PM
Jo, ale ona je tam jaksi rezervace. Bádal jsem na netu po tom, co se tam smí a co se nesmí, protože bych to rád splul až do jezera, ale nedobádal jsem se. Pokud má někdo aktuální info, zda se Jihlavka smí splouvat až do jezera a odtud k hrázi nebo nějakému místu, kde se dá inteligentne vytáhnout a odtransportovat loď, budu rád.

Reply

|_Re: celou?, Eki, 6/10/2019 6:08 PM
Ahoj, já jsem to před pár lety tuším z Ivaně na soutok se Svratkou splul a dál po prostřední nádrži. Nikdo mě nezastavil. Jen myslím k tomu kostelíku na ostrůvku se ofiko nesmí. Tobě jako Moravákovi to při nejhorším prominou, my ostatní to máme horší Smajlík . Ale radši se neptat. To dáš Smajlík

Reply

|_Re: celou?, Večerníček, 6/10/2019 6:39 PM
Jihlavku mám také rád. K celému jejímu splutí mi chybí její nejtěžší úsek. Odtáhnout kánoi od pramene do Horní Cerekve aspoň po střelnici. A vyrovnávací nádrž Mohelno. Soutok Svratky s Jihlavou je impozantní. Pohodlně se nechá loď vytáhnout v Strachotíně nebo u Dolních Věstonic. V Strachotíně se nechá pohodlně přetáhnout přes hráz, přes silnici. U Dolních Věstonic jsem na přetažení se do spodní nádrže využil mrtvá ramena. Hrázného, rybáře, místní zvědavce, strážce všehosi jsem vždy jen slušně pozdravil dobrý den. Můj poslední trip na Jihlavce sólo od Mohelna po Břeclav patří k těm, které bych si chtěl zopakovat. Pochopitelně nikdy ne na gumě, to bych Jihlavce neudělal. A nemusí to být opět sólo.

Reply

|_Re: celou?, Tibor, 6/11/2019 5:34 AM
Rezervace je typu PR, tedy: Do PR a PP je vstup povolen, ovšem s tím omezením, že nesmíme ohrozit předmět ochrany tohoto chráněného území.

Reply

|_Re: celou?, Honza, 6/11/2019 7:54 AM
Nás Honzů je dost (celé Čechy - český Honza) a všichni jsme dobří.
I poměrně přísně chráněné území je v podstatě přístupné po veřejné cestě; a řeka je takovou veřejnou cestou.

Reply

|_Re: celou?, kavol, 6/11/2019 9:15 AM
myslíš PR Věstonická nádrž

drusop.nature.cz/ost/chrobjekt...

z obecné úpravy nesmíš vstupovat mimo cesty, což se nás na vodě netýká, jak už napsal kolega

ohledně plavby se vyhlašovací dokumentace odkazuje na vyhlášku SPS č. 4/1991, kterou neumím dohledat, zato Google ví, že už jsem se tím jednou zabýval tady:

www.raft.cz/Clanek-Berounka-Za...

Reply

|_Re: celou?, , 6/11/2019 8:36 PM
Já to zkoumal, když jsem jel Dyji a nakonec jsem vyzkoumal, že tam kotví lodě mapy.cz/s/3tAO8
Dohledal jsem jenom zákaz spalovacích motorů.

Reply

Poezie, Aleš N., 6/10/2019 8:32 PM
Opravdu krásný článek Vladimíre, pohlazení na duši, díky.
Přestože s Jihlavkou nemám tak silný vztah a zatím jsem měl možnost splout jen relativně malý kousek, tak vím, že se na ni vrátím. Smajlík

Reply

|_Re: Poezie, Kouďa, 6/11/2019 7:27 AM
Tak přestože jsem tuto řeku ještě nejel, jen jí mlsně obhlížel během služebky v Jihlavě, mám to stejně. Díky Vladimírově poetické duši si člověk jeho cestu užije pomalu jak kdyby tam byl.
Krásný článek Smajlík

Reply

|_Re: Poezie, mekie, mekie~centrum.cz, 6/13/2019 8:10 AM
Jo,jo Vladimír je poeta. Ještě že takové psavce na Raftu máme. Jihlavu jsme jeli minulý týden a za týden (23.6.) pojedeme zase. Sice jsem se ještě nedostal do takového uvolněného stavu, kdy by mne lákalo jezdit vodu, která neteče a tak si ostatní části řeky necháváme na později. Ale část Mohelno - Hrubšice jezdíme rádi a tak často, jak se pouští voda z přehrady. Přece jen je to pro nás (jiho)moraváky srdcovka.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama