Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Jizda-behem-povodne.aspx?ID_clanku=1022 edit=2

Jízda během povodně

Diskuse nad článkem
Re: Něco k tomu, Pop, 6/5/2013 11:31:45 AM
Pluji, lezu, morální odpovědnost za riziko záchranářů necítím žádnou. Kdybych já a mi podobní nedělal průsery, hoši by byli bez chleba, u dobráků bez krásného koníčka se silným morálním nábojem. Navíc při dobré záchraně platí základní pravidlo: napřed zachraň sám sebe. (zachraňovaný záchranář situaci jen zhorší) Ale vděčný záchranářům jsem a to velmi silně! Děkuji Vám. Pop

Reply

Sjízdnost Otavy?, Otava?, 7/30/2009 10:52:17 AM
Ahoj vodáci, chci se zeptat, zda někdo tuší, jak je to momentálně se stavem řeky od Sušice do Písku... Za 2 týdny se na Otavu chystáme - ovšem pouze rekreačně (proto pěkně po oleji až do Písku:-D)...poměr sjízdných a nesjízdných jezů???
Díky za odpověď.)

Reply

"házečka", xy, 7/24/2009 8:21:32 PM
Ahoj jeli jsme vodu lužnici při zvýšeném průtoku (klesající stav,ještě jsme čekali),ale člověk nikdy neví jak to bude ve skutečnosti- co kdyby....cvak a fa bisport nemá!!! k zapůjčení "házečku"

Reply

házečka, xy, 7/24/2009 8:11:58 PM
zkusil jsem

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, Klasik, 7/23/2009 12:59:05 PM
Zase typická odpověď "zkušeného vodáka" ... kdy dostanete konečně rozum. No takoví asi nikdy.


Když nemáte na Vltavu na otevřence, tak tam nemáte co dělat ani na raftu a koukejte sedět doma na zadku!

Reply

Re: drobet jsem se pohrabal v , Klasik, 7/23/2009 12:49:30 PM
To je přesně ono. Já se normálně bojím za ně i při tom videu. To je důvod, proč nemám rád letní vodu. Ty hovádka boží jsou bez zábran.

Reply

Re: tak neseďme na zadku, LP, 7/22/2009 8:46:37 PM
Honzo,
zjistil jsem, že se naštěstí pleteš, zasypání vývařišť se začíná často uskutečňovat, ne kvůli vodákům, ale kvůli ochráncům přírody - kvůli migraci ryb. EU na to dává peníze. Vím o několika jezech, kde se to děje a kde je to v plánu, takže ty jezy ze 70. let se prý nelíbí nejen vodákům. Mluvil jsem teď s ředitelem firmy, která to realizuje, zmírnění energie mají vyřešené.

Lubor

Reply

Re: Jezy - článek, Chobotnice, 7/22/2009 11:06:15 AM
Odpověděl jsem ti tam...

Reply

Re: Jezy - článek, kavol, 7/22/2009 10:23:57 AM
někteří tento názor nesdílí, viz http://www.raft.cz/forum.aspx?...

Reply

Jezy - článek, Chobotnice, 7/21/2009 5:24:49 PM
Dost dobrej článek vo nebezpečnejch jezech je na http://xman.idnes.cz/sedm-jezu...

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, Chobotnice, 7/21/2009 5:24:37 PM
jo, jo, dobrym kytaristou se taky človík nestává tim, že si koupí kytáru...

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, kavol, 7/21/2009 11:57:50 AM
děkuji ti náčelníku ...

raft je sice technicky bezpečnější v tom, že nehrozí zalití a zvrhnutí v peřejích (jaké na Vltavě jsou), ale reálně je pro začátečníky nebezpečnější, protože se hůř ovládá, a protože tito na něm více riskují, neboť si myslí, že na raftu se jim nemůže nic stát, anžto exoti jako výše je v tom jen utvrzují ... napsat o tom "odpověď není zodpovědná" je hodně velký eufemismus

btw, nedávno tu někdo dával fotky, jak si to kdysi užili při 50 kubíkách, a měli s sebou i Vydry, šlo o zkušenou partu, a srovnej si to s odkazy, jak se rafťáci topí třeba při 30, a pak ať někdo doporučuje nafukovadlo místo pevné lodě ...

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, woleyoffka, 7/20/2009 5:07:33 PM
Jestli jsem Kavola dobře pochopil, zpochybňoval tvou odpověď na otázku "... jestli je dobré se na rafty vypravit, ještě když jsou všichni začátečníci...", která zněla "Na raftu nebo něčem nafukovacím v pohodě."
Mě to v tomhle případě pro začátečníky v pohodě nepřijde, slečna se ptala 16.7.2009, ve Vyšáku teklo 40 kubíků. A ta podrážděná reakce je asi dílem proto, že se tady dokola furt někdo na Vltavu ptá (celkem netuším, co máte všichni s Vltavou, když teče kde co), a polovina odpovědí je v duchu té tvé - a ta prostě není zodpovědná.

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, Tomik, 7/20/2009 3:31:19 PM
Nevim, kdo z nás dvou je tady blbeček. Píšu snad, že je raft 100%ně bezpečný? To, co jsem chtěl říct je, že na raftech nebo na pálavách ať jedou, protože na nich se to jet dá, ale ať nejezdí na vydrách, protože je to příliš nebezpečné... Toť vše. My jsme jeli na vydrách Vltavu při 40 kubících a šlo to. Předpokládám, že raft při 60ti bude taky OK.

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, oldaf, 7/17/2009 5:53:27 PM
Kdybych měl jezdit na vodu podle toho, jestli se ten rok nikdo nikde neutopil, asi bych musel začít jezdit na kole a na vodu se dívat jen ze břehu. Nejlepší voda to nebyla proto, že byla "nejtěžší" asi mi to nebudete věřit, ale kromě Herbertova a Jelení lávky my jezy nepřipadaly těžší než za normálního stavu vody navíc u Jelení lávky byla v době kdy jsme jeli, možnost zvolit lehčí variantu průjezdu... Samozřejmě je každý dospělý zodpovědný sám za sebe, tedy ten který pod vlivem alkoholu v devět večer dohání kolegy, i ten, který na "velkou" vodu vezme své děti (jako my). Já tu nikomu nechtěl dávat žádné rady...

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, kavol, 7/17/2009 5:03:03 PM
jakože k tomu vypadnutí moc nescházelo; ostatně i tady: http://oldaf.rajce.idnes.cz/S_... se dva zkušení borci teda předvedli, půlka raftu mimo skluzavku ...

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, kmochacek, 7/17/2009 4:40:54 PM
věřím, byl to určitě zážitek, ale...

Když jedu s dětma, musím mít 100% na těžší vodu, abych zvládnul nečekaný události. Pokud to byla tvoje nejlepší Vltava, budiž. Pokud ale nejlepší (= nejtěžší) voda vůbec, tak jsi IMHO riskoval.

Třeba ten Herbertov ( http://oldaf.rajce.idnes.cz/S_... ), vzadu jen jeden dospělý, kdyby na skluzavce vypadnul, raft se stane neovladatelným a viděl jsi ten válec vlevo? Tak proto ty reakce ;-)

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, oldaf, 7/17/2009 3:42:36 PM
Úmyslně jsem se nevyjadřoval k sjízdosti Vltavy ale popsal jsem situaci, ke které při našem sjíždění došlo, a kromě již zmiňovaných potíží na Jelení lávce jsme nikde neměli problém, Herbertov jeli vybrané posádky a největší problém byl zastavit abychom mohli svést další raft. Taky jsem mohl napsat, že si jeden háček zlomil ruku a odradit tak všechny od ježdění na vodu...(bylo to v kempu při hraní bedmintonu...). Od té doby doslova "uplynulo hodně vody", teče mnohem míň vody a tak někomu od kompu radit je holý nesmysl. Takhle můžu jenom zopakovat že to byla nejlepší voda za posledních 25 let co jsem jel...

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, woleyoffka, 7/17/2009 2:06:05 PM
Taky jsem koukal na rajče na ty fotky těch expertů, co do sebe vrážej raftama. Např. Herbertov za tohodle stavu je rozhodně něco, kym bych vzal svoje děti (kdybych se jich chtěl zbavit).

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, kavol, 7/17/2009 1:57:31 PM
a přidám ještě jeden odkaz: http://www.ahaonline.cz/cz/z-d...

"Jen několik hodin před neštěstím, v pátek odpoledne, se na stejném místě převrhl *raft* se studenty gymnázia. Patnáctiletého chlapce záchranáři museli oživovat."

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, woleyoffka, 7/17/2009 1:57:26 PM
A nejlepší je to přes korunu, proto se tam stavěj šlajsny a retardačky. A kdyby bylo málo adrenalinu, tak jet hned za sebou, jak píše kolega níže ("než do něj vrazil náš 4. raft")... a příští léto by mohlo bejt na spoustě řek už prázdno, přirozený výběr to pořeší.

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, kavol, 7/17/2009 1:45:05 PM
jasně, na raftu vše v pohodě, hlavně jezy, blbečku

http://zpravy.idnes.cz/pri-raf...

Reply

Re: Sjízdnost Vltavy???, Tomik, 7/17/2009 11:10:02 AM
Na raftu nebo něčem nafukovacím v pohodě. Na vydrách bych si to asi nelajznul, teda aspoň ne sjezd jezů.

Reply

Re: tak neseďme na zadku, oldaf, 7/16/2009 9:41:52 PM
Jeli jsme Vltavu minulý týden, za takového stavu jsem ji nikdy nejel a byla to nejlepší voda co pamatuju. Jez u Jelení lávky se v tu dobu dal jet "klasicky" t.j. normálně šlajsnou, nebo otevřenou propustí zcela vlevo, tam mi to ale připadalo příliš jednoduché (žádný válec) a tak jsme jeli šlajsnou, ze čtyř raftů jeden ztratil zadáka, kterého to "vykoplo" z lodi a jeden lehčí zůstal na chvíli sedět na kohoutu (než do něj vrazil náš 4. raft). http://oldaf.rajce.idnes.cz/S_...

Reply

Re: Otava, Kremenac, 7/16/2009 5:20:31 PM
Když se nedá náhon přebrodit, tak se dá i s lodí přelézt po stavidle :-), procpat se těma stromkama na ostrůvku a loď spustit na vodu až z ostrůvku (je tam tuším výtok od elektrárny či co, ale tam už v pohodě)

Takhle jsme to udělali před pár lety (Otava v Radešově cca 140cm), poté, co si válec vytáhl loď před námi z náhonu a natáhl pod spádovou desku. Tam je to otočilo, ale naštěstí pustilo a posádce se nic nestalo. Loď pustil válec asi po 10ti minutách...

Ztratili jsme morál a raděj jsme ten težký rotomod táhli houštím... V Sušici jsme pod mostem končili a přišlo nám zbytečné se nechat utopit v jezu...

Reply

Re: tak neseďme na zadku, žralok, 7/16/2009 2:17:27 PM
Za velký vody bejvá ve šlajsně válec co přinutí i raft k lopingu ale podle mě spodem pouší bezproblémově . Pod spádovkou jsem za žádné vody neviděl válec . Pokud je šlajsna drsná , jezdí se přes korunu .Třeba jsou ty informace z dob před přestavbou to zněj trčeli železa schnilé dřevo a to se Krumlov většinou nejezdil a přenášelo myší dírou .

Reply

Re: tak neseďme na zadku, woleyoffka, 7/16/2009 11:59:02 AM
Nevíte někdo, kolik se skutečně utopilo lidí na Jelení lávce (a hlavně za jakého stavu)? Poslední dobou je to takový novinářsky "oblíbený" jez, nicméně je to snad jediný jez se šlajsnou, který je v této souvislosti zmiňován (poznámky typu "...a do šlajsny se netrefíte" neberu vážně).

Reply

Sjízdnost Vltavy???, Tereza, 7/16/2009 8:25:15 AM
Ahoj, chtěla bych se vás zeptat jestli je možné sjet Vltavu? Už se na tuto výpravu chystáme dlouho ale nevíme jestli je dobré se na rafty vypravit, ještě když jsou všichni začátečníci.Měli by jsme vyrazit z Vššího Brodu.Děkuji předem za rady :)

Reply

Re: tak neseďme na zadku, LP, 7/15/2009 9:37:01 PM
Tak už se to začíná dít:

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes....

LP

Reply

Re: Otava, poustva, 7/15/2009 12:33:43 PM
Vlhka zacne byt za cca 95cm na vodoctu v Susici (Za cca 105cm jsem s vydrou na chodniku akorat dosedl mekkce na bricho)

Chodnik je trochu prohnuty, za 125cm by slo tez pohodlne dosednout, akorat o 3m proti proudu (to jsem teda prakticky nezkousel, jen jsem na vodu koukal ze brehu vecer cestou do hospy). Hrazka ma tvar "C" takze i za 125cm byly kraje suche

Reply

Re: Otava, kavol, 7/15/2009 11:42:16 AM
a bude za vyššího stavu suchá?

Reply

Re: Otava, Kuba Turek, 7/14/2009 7:53:12 PM
Přenést doleva přes suchou přepadovou hráz do levého ramena pod most.

Reply

Re: Otava, Aník, 7/14/2009 2:01:50 PM
jj tam jsem si to v neděli taky radši přenesla o kus dál, ačkoli byl stav v pohodě a určitě bych to zvládla, ale jistota je jistota. Jen mi vrtá hlavou, co tam dělat při vyšším stavu, kdy ten náhon nepůjde přebrodit...

Reply

Re: Otava, kavol, 7/14/2009 1:28:38 PM
jo, přenášení Na Fufernách ... z toho jsem v tu neděli (5.7.) fakt neměl dobrej pocit ... náhon vpravo vyplachuje přímo na hranu vracející se vody ... jakože normálně se snažím jezdit s určitou rezervou, tak tady už jsme makali dost solidně, abysme se dostali na odtékající vodu (která nás krásně hodila ven) - nojo, nezvyk na to, že nafukovadlo *nejede* podle kýlu (jako Orlice :-)) ... pro nás by určitě bylo bezpečnější ten jez sjet

Reply

Půjde to?, Tomik, 7/14/2009 10:41:34 AM
Ahoj, v sobotu bysme měli jet Lužnici ze Suchdola, půjde to na vydrách?

Reply

Re: Odpovědnost půjčoven, Robin, 7/13/2009 1:10:40 PM
Ano Pete, souhlasím na 100%.

Reply

Re: Otava, Robin, 7/13/2009 1:03:43 PM
Otavu jsme jeli v termínu 7-10.7, 9 otevřených lodí(první den jen 8).Jelo nás 18 vč.4 cca desetiletých dětí.
Trasu jsme změnily a díky vyššímu stavu vyrazili z Annína(z Radešova by to byl zbytečný risk) místo ze Sušice.V Sušici u jezu na fufernách jsme 7.7 pomohli rozdýchat(2 naši jsou z RZ)dívčinu kterou po chybě při přenášení vtáhnul i s hochem válec v podjezí.Od Sušice už vše probíhalo pohodově.
Přestože jsme se necvakli pouze 4 lodě považuji letošní vodu za jednu z nejlepších a díky dobré partě ochotné si navzájem i druhým pomoct ji zvládli i méně zkušení z nás. Věřím že z chladnou hlavou a rozumem v hrsti je možné zdolat i vodu o zvýšeném průtoku bezpečně. Na závěr mi dovolte malou poznámku, každý musí zkušenosti někde získat,někdy ale mám pocit že někteří přispěvatelé se "mazáky" snad už narodili.

Reply

Re: tak neseďme na zadku, Honza, 7/13/2009 10:01:41 AM
Ale ono to má víc pohledů. Jezy se dají pro vodáky samozřejmě upravit, podívejme se na Vltavu - z vodní turistiky se tam stal velkej kšeft a vodohospodáři se rychle dohodli s obcema a zakalkulovali to do úprav jezů. Výsledkem jsou většinou retarderky, což nadále drží vodohospodářské funkce jezu a přitom umožňuje bezpečný průjezd. Upřímně řečeno, pro zkušené vodáky čistokrevná otrava, starý jezy jsem měl daleko raději. Takže cesta existuje, i když je samozřejmě úplná kravina chtít po povodí, aby zasypalo vany a nechalo si při povodni zničit jezy za stovky miliónů korun. Pokud se ale někdo nechá spláchnout přes korunu vedle retarderky, není žádná obrana. To už je jen o lidech.

Reply

Re: Kristepane, kmochacek, 7/13/2009 8:55:52 AM
nj, jenže voda se jeví pro naprostou většinu lidí jako bezpečná a v tom je ten problém.

Obecný pohled na věc:
Lyžování-je to z kopce = nebezpečí úrazu
Auta - je to rychlý = nebezpečí úrazu
A navíc obé se nejdřív musíš naučit

Ale voda?
je to víceméně po rovině a pomalý, jede to samo a já přece umím plavat !!!

Přirozeně inteligentní si aspoň nechaj poradit...

Reply

Re: Cože, Negr, 7/13/2009 3:19:32 AM
uplně s tebou souhlasím...

Reply

Re: Cože, kavol, 7/12/2009 11:08:16 PM
kdyby sis aspoň ráčil přečíst, na co reaguješ ...

Reply

Re: Cože, Jarda, 7/12/2009 9:51:05 PM
To přirovnání s jinýma půjčovnama vůbec není od věci. Když si někdo půjčí v sobotu lyže, v úterý přijde obleva a ve středu to zmrzne na ledovou horu, to taky nejsou stadardní podmínky pro lyžování. A když na ledu někdo neumí, ať na to neleze. Když pak skončí rozplácnutej ne stromě nebo na zdi, nikoho ani nenapadne hledat vinu v půjčovně.

Reply

Re: tak neseďme na zadku, Chobotnice, 7/12/2009 7:38:14 PM
Hm, zdá se, že o úpravách řek se mírně jedná, i když né zrovna o jezech. Čórt znájet, co to může znamenat pro nás... http://zpravy.idnes.cz/vraceni...

Reply

Re: tak neseďme na zadku, LP, 7/12/2009 3:31:34 PM
Hmm, ono to zase není tak, že by to těm Povodím bylo úplně jedno, jestli se lidi na nějakým jezu topí nebo ne. Asi ne u jezů někde v poli, ale u městských jezů určitě. Nejen vodáci, ale i koupači a ti, co tam spadnou.

Když o tom tak přemýšlím, tak to stejně v kontextu tohoto tématu nemá smysl. Někteří lidé prostě chtějí jezdit jako blázni na motorce nebo v autě, po lavinových terénech na snowboardu nebo na rozvodněné řece bez vybavení, nedá se jim to rozmluvit, uvažují nějak jinak.

Takže nesedím na zadku, snažím se teď něco dělat pro opravdové vodáky, ale těch sprostejch ožralců už mám plný zuby a nechal bych je plavat - doslova :-)

Reply

Cože, Megadeath, 7/12/2009 1:53:50 PM
...lidi,neblbněte! Jasně že jsem nemyslel půjčovny třeba v Praze!!
Ale KUÁ, když si někdo přijede půjčit třeba do Vyšáku otevřenku, s jasným záměrem jet Vltavu a ten týpek v půjčovně samoževí o 80 vteřinovejch kýblech pod přehradou a nedoporučení sjíždět, tak je normální? Já bych mu půjčil velký ho..o, nebo bych mu řekl, že si zaplatí pojištění v hodnotě té lodě. Ale stejně bych, i přes těch pár kaček nevýdělku, mu nepůjčil asi nic!! S ohledem na to, že chvilkama půjčovnu vod.matroše obhopspodařuju a že ešče občas udělám zájezd pro pálavisty (i nezkušené) někam, tak vím co je únosný riziko. I morální. A vždy se všichni z mého zájezdu vrátili živí a zdraví! Klepu to na dřevo......
Opak je poté byznys přes mrtvoly! A přesně slyším ten argument : "když si to nepůjčí u mě (rozuměj přijdu o 400 káčé) tak půjde o půjčovnu níž, kde mu to půjčej!! To je chyba!!
A už to probůh nesrovnávejte s cyklopůjčovnama a jinejma!! To přirovnání je hloupý, obzvášť když jde o povodeň, tedy ne zcela přirozené podmínky pro daný druh odpočinkového sportu!

Reply

Re: Kristepane, Kalup, 7/12/2009 1:41:12 PM
Přesně řečeno, nelze než souhlasit.

Reply

Kristepane, Kosatka, 7/12/2009 12:54:53 PM
Je to jenom o lidech, víc jak polovina si chce rychle užít a ne se zdržovat s nějakejma zbytečnostma jako bezpečnost, pár si jich dá poradit půjčej si vestu kterou původně nechtěli a možná se i zamyslej ale většina na tebe kouká jako na ydyjota co je chce omezovat nebo si na nich namastit kapsu nebo oboje, oni tu Lužnici už jeli desetkrát tak co já jim mám co vykládat. Na jezech je přece to správný vzrůšo. Já už jsem si s Cháronem jednou či dvakrát povídal a nic moc, ale to jim prostě nevysvětlím. Jestli se ale oni s nim chtěj za každou cenu svézt tak ať si to užijou hlupáci.

Reply

Odpovědnost půjčoven, Pete, 7/11/2009 8:20:26 PM
Pokud někdo volá po odpovědnosti půjčoven, je to stejné, jako kdyby v půjčovně lyží odpovídali za to, že lyžař bude jezdit jen po modrý, pokud si někdo půjčí auto v půjčovně tak by půjčovna musela odpovídat za to, že nenabourá. Je to stejně zcestný uvažování. Každý je odpovědný za své činy. Přijměme už jednou osobní zodpovědnost za sebe a za své počínání a nehledejme pořád podstatu vlastních problémů v druhých okolo sebe.

Reply

Re: drobet jsem se pohrabal v , Mira, 7/11/2009 10:18:21 AM
Tak jsem taky pohrabal, a našel "k tématu" tohle:
http://frekvence1.stream.cz/vi...

Ale při prohlížení Žralokovejch odkazů (a těch, co se nabízí jako podobná videa) se vážně divím, že těch průserů je tak málo. Sledovat zoufalce, jak za radostného výskání pasivně couvají do jezu,.... Brr
Nebo někde tady jsem narazil na odkaz na stránky "vodáckého oddílu" - tři dospělí, vzdělaní lidi vyrazí na jedné Barace z Náměště na Oslavku, cvaknou se na prvním stromě....
Asi jsme každej nějak získávali první zkušenosti, ale i kdyby už tehdy byl internet, nelákalo by mě svoji hloupost moc prezentovat.

Reply

Re: tak neseďme na zadku, Honza Hrubeš, 7/11/2009 9:34:43 AM
Lubore, to JE utopie. Tvar vany pod jezem má své důvody. Když se uchýlím k fyzikální terminologii, jde vodohospodářům o to, aby se co nejvíce kinetické energie, přeměněné z polohové energie vody nadržené nad jezem, uvolnilo bezprostředně pod jezem a nevedlo ke zvýšení rychlosti odtékající vody. Z tohoto pohledu je ten bouřící vývar, který nám nahání husí kůži, pro ně žádoucím cílem. Proto se ty jezy dnes staví takto. I kdybychom sebevíc argumentovali zmařenými životy, argument vodohospodářů bude, že při ochraně před povodněmi je výše zmíněný cíl přednostní, že přebudování jezů je mimořádně nákladné, a že tam vlastně nemáme co dělat. Jako vlastník a správce většiny jezů bude správa povodí de facto mít pravdu - to oni určují pravidla na jezech, které jim patří. Můžeme skřípat zuby, můžeme namítat, že vybetonovat koryta a nastavět do nich jezy je blbost, ale to není v našich silách změnit. Snad můžeme tlačit na šetrnější zacházení s vodními toky v budoucnu, ale stěží dosáhneme přebudování již hotových jezů. Vyjímečně se to podařit může - nejspíš tehdy, když budou po velké vodě závažným způsobem poškozeny a budou se rekonstruovat. Tím neříkám, že se o to nemáme pokoušet, každý takto přebudovaný jez je pro nás vynikající zpráva. Jen jsem přesvědčen, že podobné rekonstrukce zůstanou ojedinělé, a že se při hledání řešení musíme víc držet při zemi. Zapustit do navigace kruh na jištění tolik nestojí, dá se to provést rychle a bezpochyby by na jeho instalaci měli zájem i hasiči. Trocha spreje mostu taky neuškodí a varovný nápis může připlouvající nasměrovat k bezpečnému přistání - atd. Nečekejme léta marně na přebudování jezu, když během pár týdnů můžeme několik zásadních opatření ke zvýšení bezpečnosti udělat sami. A nesvádějme všechno na cestovky - informační tabule a letáky je možné umístit do kempů, hospod, na nádraží, a hlavně do blízkosti nebezpečných jezů. To bychom měli chtít po SVOČR a ČSK.

Reply

drobet jsem se pohrabal v netu, žralok, 7/11/2009 8:20:05 AM
a našel pár zajímavých věcí

http://www.youtube.com/watch?v...

sebevrazi zde http://www.youtube.com/watch?v...

Reply

Re: tak neseďme na zadku, LP, 7/10/2009 11:35:11 PM
Honzo, o aktivitách kolem regulací a jezů jsme se tady přece nedávno bavili.
Myslím, že naprostá většina jezů je nebezpečná nezávisle na povodni, kromě vyložených podstavů. Řešení vidím v tom, aby někdo (inža vodař a současně vodák) vypracoval studii o možnosti zvýšit profil dna pod jezem, prakticky dosypat vývarový bazén kamením. To pak prosazovat pro všechny jezy typu Sázava, Dráchov, Rožmberk, Šternberk, Radošov... Není to utopie, nejhorší topící jez, co jsem znal na Svratce, je teď zasypaný a úplně v pohodě. Nevypadá to, že se tady utopilo asi 17 lidí:
http://www.insonance.com/wwwww...

Nejlepší by bylo, kdyby na povodí tlačili radní, zastupitelstva atd., aby se to s jezy takto řešilo.

Lubor

Reply

tak neseďme na zadku, Honza Hrubeš, 7/10/2009 10:22:38 PM
V zásadě se dá říct, že průšvihy byly jsou a budou. Není v našich silách jim jednou provždy zabránit našimi rozbory a moralizováním a nezabrání jim ani žádný zákaz z moci úřední. Všimněme si však, že se téměř všechny odehrávají na středních a dolních tocích a to na jezech. Smrťáky na divoké vodě jsou u nás vyjímečné, ty se našim vodákům stávají spíše v zahraničí a z poněkud jiných příčin. Když víme, kde u nás nebezpečí hrozí, mohl by to být klíč k tomu, jak (i třeba s podporou nějakého grantu) dosáhnout součinnosti mezi vodáckými organizacemi, správou příslušného povodí případně jiným majitelem vodního díla a složkami záchranného systému. Jde o to, aby se k vodákům na tábořišti předem dostaly informace o nebezpečných jezech níže po proudu, možnostech přistání, prohlídky a přenášení. Aby u nebezpečných jezů byly dosažitelné záchranné pomůcky a na nápadném místě zřetelně čitelné informace, kde hledat nejbližší pomoc. Aby se hasiči a záchranáři dokázali k jezu dostat a nebránila jim v tom třeba neprůjezdná komunikace. Aby ti hasiči věděli, že jet do válce pod jez zabiják v plechovce je nesmyslný hazard. Aby u takových jezů byl vždy nějaký štand, ze kterého je možno záchranáře jistit. Zkrátka předem mít připravenu strategii, neimprovizovat zbytečně. My můžeme začít tím, že taková zákeřná místa zmapujeme a navrhneme možná opatření. Někdy stačí i stručné varování nebo informace nastříkané sprejem v místě, kde k tomu vlastník nebude mít výhrady (koza jezu, zeď či most nad jezem apod.) Věřím, že v mnoha případech by vlastník na takové argumenty byl ochoten kývnout. SVOČR či ČSK by také informační tabule v kempech zřejmě dokázaly dohodnout a rozmístit ( a když se s podporou nejrůznějších grantů budují cyklostezky, nejspíš by na takový projekt také něco dokázaly vydyndat). Zatím můžeme aspoň mít oči dokořán a třeba udělat u každého nebezpečného jezu pár fotek, dokumentujících obtížné a zrádné přistání, přístupové komunikace, možnost umístit varování, kruh na jištění atd. Shromážděme je na některém z vodáckých serverů. Tím je v každém případě třeba začít a když vyvineme iniciativu, máme i větší šanci, že jí pak někdo vyjde vstříc a podpoří další kroky.

Reply

Příklad Mont Blanc, Kuba Turek, 7/10/2009 8:16:27 PM
Promiň, ale s tou půjčovnou pod Mt. Blankem je to pěkná konina, co píšeš. Samozřejmě, že ti v Courmayeru nebo Chamonix půjčí, na co ukážeš a kdy to budeš chtít. Žádnou právní spoluodpovědnost nemají. Tu má až parťák onoho pána (její velikost závisí na jeho předchozíh zkušenostech a organitačním postavení postavení v rámci horolezectví). Jiná věc, když se pán bude pokoušet najmout horského vůdce. Ten ho slušně pošle do háje, doporučí mu jinou oblast nebo jiný termín. Horský vůdce je totiž absolutně odpovědný za výběr túr, počasí a všeobecně bezpečnost svého klienta. Když nedávno dva vůdci zavedli francouzskou třídu pod lavinu a několik dětí zahynulo, dostali dva roky natvrdo. Půjčovna sněžnic, odkud třída měla vybavení, nebyla samozřejmě odpovědná za nic. Je to obdobné jako raft guide. Ten je také zodpověný. Ale půjčovna lodí nemá odpovědnost žádnou. Slouží k jiné věci, než učit nebo provázet klienty.

Reply

K pujcovnam, Anicka, 7/10/2009 4:52:24 PM
Ahoj, myslim si, ze od pujcoven lodi lide ocekavaji trosku prilis. Lod je draha, tezka a neskladna a porad se musi nekam vozit, protoze tento servis vodaci ocekavaji. Na druhou stranu nechteji platit navic ani korunu. Pujcovny, aby vydelaly, se musi snazit fungovat co nejefektivneji a rozpujcovat co nejvice lodi. V tomto modelu nezbyva cas na vysvetlovani ani penize na tisteni letaku (pokud by letak stacil, bezpecnost na vode je spise tema na knihu). Myslim si,ze by spise bylo potreba, aby mene zkuseni vodaci vyuzili nabidky cestovek nebo vodackych kurzu - tam by je meli seznamit se zaklady zachrany i jim vysvetlit, kde se skryva nebezpeci na rece. Takto vyskoleny vodak si snad potom nepojede na raftu do valce pro kopaci mic.

Reply

Re: Něco k tomu, Jirka, 7/10/2009 3:17:13 PM
Když už je řeč o morálním hledisku, tak bych ještě víc než lidi postižené povodní na majetku řešil dilema, zda je morální dávat v sázku životy ostatních - tj.především zachraňujícíh hasičů atp. - v případě mé záchrany.

Reply

Něco k tomu, Megadeath, 7/10/2009 2:42:40 PM
Předem Honzo díky, zastal ses našeho stavu a vpodstatě mi mluvíš z duše. Úrazů (oděrky,drobné zlomeniny,šrámy nepočítám) na opravdu těžké vodě je úplný minimum! Z důvodů nemožnosti fatálně chybovat je 100% organizace sjezdu nezbytnou nutnustí. Bere mě čert při představě pána za dubovým stolem, který rozhodne, že všichni maj zákaz vlézt na řeku, když bude mít víc jak střední stav! A pak si bude myslet kolik nebožáků zachránil před jistou smrtí.
Martine, prosím nesrovnávej nesrovnatelný. Autopůjčovny a voda. To sou hrušky s jabkama.
Srovnej to s tím horolezectvím : když přinde tlustej nesportovní páprda pod MontBlanc, s tím že ho chce vylézt a půjčit si materiál v půjčovně. Poslední týden nasněžilo 1metr čerstvýho a dál eště horší předpověď, doporučeno nevycházet z chat! Myslíš že mu ta půjčovna dá matroš a popřeje mu hezkou cestu? Leda prdlajs, páč by byla spoluodpovědná, v tamnějším právním systému! Samozřejmě si může půjčit matroš od kámoše a nikomu nic neříct a hrdině zahynout jako ve filmu!!

Reply

Přestavět jezy?, Petr, 7/10/2009 2:35:58 PM
Jez je takova past, kterou si lidi nalicili samy na sebe. Na jezech se podle mne stane nejvetsi procento nehod na vode. Uz dlouho premyslim nad tim zda by nestalo za to prestavet nejnebezpecnejsi a nejfrekventovanejsi jezy na "bezpecne" - tzn. udelat z parabolickeho nebo kolmeho profilu mirne sikmy nebo kaskadovity. Kazdy usetreny zivot dobry. Petr

Reply

Re: Něco k tomu, žralok, 7/10/2009 2:25:29 PM
S tím kapitánem bych to neviděl tak jednoznačně ! Já sedím na kormidle , ale manželka na háčku je u nás stále kapitán

Reply

Re: Něco k tomu, Honza, 7/10/2009 1:54:29 PM
Martine, ono je to asi trochu složitější, třeba Biolek kdysi půjčoval lodě při velmi vysokém průtoku a půjčovna stojí na břehu Sázavy a lidi nasedali do čerstvě půjčených lodí rovnou před ní. A cvakali se po pár metrech. Půjčovna už se poučila. V zásadě ale souhlasím, že půjčovna může těžkou odpovídat za to, co kdo na vodě udělá. Proto jsem doporučoval pouze aby půjčovny informovaly vhodnou formou o riziku. To je nezabije a někdo se díky tomu třeba nezabije. Spousta malérů je podle mne opravdu z čiré neznalosti. Jinak, i když je to asi trošku paradoxní, i na kanoe a rafty se vztahuje plavební zákon, podle něhož zadák rovná se kapitán - a to včetně odpovědnosti. Nepamatuji se, že by toto ustanovení a takovýto výklad byl použit v praxi při posuzování nehody na vodě, nicméně podle právníků to možné je. Německý model neznám, přiznám se, že v praxi si to nedovedu představit - jak u volné skupiny komukoli zabránit v čemkoli. U horolezců si ho samozřejmě mohu nevzít na lano, ale to je také asi to jediné. U zkušených skupin samozřejmě na obtížnější vodě organizace naprosto přirozeně funguje, obsazení první a poslední pozice nejzkušenějšími, dodržování rozestupů, záchrana v obtížných místech atd. Tam je ale úraz většinou o něčem jiném než o neznalosti, vyplývá z obtížnosti řeky a přirozeného, byť i kalkulovaného, rizika. Úrazy u "lufťáků", to je jiná kapitola a organizace i odpovědnost někoho je tam podle mne naprostou iluzí.

Reply

Re: Otava, Honza, 7/10/2009 1:37:10 PM
3 Geniální. WWW 3 se běžně jezdí třeba na nagukovačkách tak mi ukaž jak zvedáš Rio chytráku :-)). Že ty budeš z nějaké cestovky, která pořádá i kurzy záchrany.

Reply

Re: Otava, kmochacek, 7/10/2009 12:41:11 PM
Nesouhlasím. Auto je "zbraň", lidský tělo není na havárky v takové rychlosti stavěný a ohrožuješ i ostatní nejen sebe a posádku. Taky statistika je jasná, na silnicích asi tisícovka, na vodě pár do roka.
Naprostá většina průserů se stává na jezech a ty s hodnocením obtížnosti vody nemaj nic společnýho.
Spíš se obávám, že by to nešlo cestou selekce (vodičáky), ale obecnýho zákazu, např. Vltava při I.SPA zákaz otevřenek a pod... odškrtnuto, vyřešíno a nikdo nebude řešit zkušenosti :-(((

Reply

Re: Něco k tomu, Martin, 7/10/2009 12:32:46 PM
Nesouhlasím. V autopůjčovně také nejsou zodpovědní za to, když u nich půjčíš auto a vezmeš to do stromu (pokud tedy půjčují auto, které je technicky ok). Proč by voda měla být výjimka?
A co cyklopůjčovny? Mají určovat jak moc prudký musí být kopec, který na půjčeném kole ještě můžeš jet? A co když ti loď/kolo půjčí kamarád? Bude odpovědný?

Co takhle model jaký funguje v Německu při horolezectví - pokud dojde k neštěstí je součást vyšetřování i určení nejzkušenějšího člena skupiny (není-li stanoven předem) a toho, zda neštěstí nemohl nějak odvrátit - třeba tím, že by nezkušeného lezce nechal pod stěnou...

Reply

Re: Otava, Martin, 7/10/2009 12:24:19 PM
A není to tak, že už by nějaká regulace neškodila? Vezmu-li analogii se silničním provozem, tak kdyby neexistovali řidičáky, bylo by mrtvých také víc.
Od WWIII ukážeš u certifikované firmy že znáš základy 1. pomoci, záchranu plaváčka, že umíš zvedat alespoň na klidné vodě a že sjedeš nějaký normovaný úsek (kanál) a dostaneš vodičák (to není slovensky, to je obdoba řidičáku :)
Když by nahoře ubylo kopyt, tak mě jednou za 5 let takováto zkouška nevadí...

Reply

Něco k tomu, Megadeath, 7/10/2009 11:09:34 AM
Už tu bylo řečeno podstatné a plně souhlasím s odpovědností půjčoven a taky s odpovědností organizátorů těchto hazardů. Půjčovny by měly v letáku s upozorněním psát také výčet průserů za posl.pár let s popisem jak a proč (osvěta!!)! Ono zodpovědný rodič (občan) už zváží případná rizika pro sebe a své klony či parťáky!
Petře, jedna věc k tvému článku : jsem zrovna člověk, kterej rád využije povodní k nevšednímu zážitku (obvykle ale mimo standard.vodácké trasy). Samozřejmě s maximální výbavou a s maximálními informacemi o sjížděném úseku a s mnohaletými zkušenostmi z těžké vody. Morální hledisko pádlování za povodní bylo vždy to, co nás dost trápilo a strašili jsme se, jak po nás budou např. házet šutry. Ale spíš se nám stalo, že si rodinka odpočla od uklízení baráku a šla nám na břeh fandit. Možná alibisticky si říkám, že přece pan továrník nezbije chlapečka, který si pouští draka na větru, který mu den předtím sebral střechu továrny!?!?

Reply

Re: Otava, kmochacek, 7/10/2009 9:55:49 AM
to víš, že se to dá sjet, když máš na to zkušenosti ;-).
Řeší se to tady už 2 tejdny. Podívej se do diskuse a posuď sám, jestli na to máš...

Reply

Re: Otava, kaba, 7/10/2009 9:18:17 AM
ahoj vodáci,v neděli jedem na Vltavu z Vyšího Brodu tak bych rád věděl jestli se nechaji všechny jezy sjet a v jakom stavu je řeka

Reply

Re: Otava, pbierevoia, 7/9/2009 10:46:10 PM
Souhlasím! To je největší nebezpečí. Jakmile se začne něco mediálně propírat, tak naši politici zavětří a chtějí být u toho. Samozřejmě jako spasitelé světa.

Reply

Re: Dodatek, Dundee, 7/9/2009 10:34:05 PM
ZPĚT: samozřejmě kecám, bylo tam 180cm..Na první pohled dost, ale mimo jezů nic, kde by šlo o převrhnutí lodě, zatopení lodě atp..("pokud na tom kole nesedíte první den" :o)

Reply

Re: Dodatek, Dundee, 7/9/2009 10:25:56 PM
Sázava 5-7.7. velmi příjemná, žádné drama pro někoho, kdo to na vodě trochu umí a má hlavu na správném místě. V Týnci pevné otevřené lodě nepůjčovali (díky za to, za všechny začátečníky a notorické ožraly), ale to neřešilo situaci, kdy po toku výše lodě napůjčované již den dva byly. Nezbývá doufat, že se to lidi na těch volejích za tu dobu trochu naučili, nebo vyčerpaní vzdali..;o) Ale to je jen o těch, co to teprve zkoušejí. Až na pár míst to nebylo žádné drama (140cm)a většina lidí jezy přenášela (což jsem velmi ocenil). Jinak tvrdit, že Sázava u kláštera je zabiják, tak jako řada dalších jezů je snad politická propaganda. Proboha, dodejte také, že záleží na konkrétní situaci a stavu vody. Ano, je možné nedoporučit sjíždět obecně jakýkoliv jez, ale to také zakážeme řídit lidem auta, aby se nezabili?? Tam kde se dá jednu dobu koupat s dětma v plavkách, může jít o týden později o život..Ale za to nemůže ten jez, za to můžeme my! Vřele souhlasím s názorem, že by půjčovny ve svém vlastním zájmu měli udělat osvětu s malými papírky a kromě itineráře se snažit i poučit o základách bezpečnosti na tocích (kdo jinej už?!) PS: hasiči se málem utopili, to je smutné, ale nedával bych to za vinu topícímu se. Asi také nebyli zrovna erudovaní, to mi nikdo nevymluví..S tou plechovkou, se kterou se tam přibližovali bylo jasné, k čemu dojde a o jištění a postupu radši nemluvit..

Reply

Re: Dodatek, Chobotnice, 7/9/2009 5:54:09 PM
Hm, do dvoulistýho pádla na kánoi se mi nenavážej - to nemá chybu, akurát mám extra dlouhý, spešl na kánoe...

Reply

Re: Otava, Honza, 7/9/2009 3:34:56 PM
Stará debata :-)). O víkendu jsem také jezdil na Otavě, většinou jsme to točili z Čeňkárny, ale poslední den jsme to vzali i dolů. Bylo to poutavý. Spousta dětí částečně i bez vest, skoro všechny jen v plavkách a tričku a při průtrži mračen logicky rozklepaný jak ratlíci, rodiče, kteří si vůbec neuvědomovali, že nejedou po klidné letní řece ... Nechci oživovat neřešitelné téma půjčovny a kdo má odpovědnost, ale jedno by půjčovny podle mne udělat mohly - udělat nějaký leták se základními informacemi a varováním před některými věcmi a automaticky je dávat těm, kdo si lodě půjčují. Nebyl by problém tam dát i základní údaje o hlavních řekách a nebezpečných stavech a tak. Předpokládám, že většina lidí se na to stejně vykašle, ale každý pokus dobrý. Rodiče strach o děti mají, většinou blbnou prostě z neznalosti, třeba by to alespoň někdy pomohlo.

Reply

Re: Dodatek, Aník, 7/9/2009 2:47:40 PM
omg... tak to my jich už snad ani není líto... a ještě se kvůli nim málem utopí zachraňující hasič...

Reply

Re: Dodatek, Petr, 7/9/2009 2:41:44 PM
Údajný důvod, proč do jezu vjeli, byl fotbalový míč. Jez přenesli, ale pak si jeden z nich všiml, že se ve vývařišti mele balón. Tak si pro něho odspodu dojeli ...

Reply

Re: Dodatek, Krokodyl, 7/9/2009 2:38:15 PM
Plne souhlasim s Luborem, dokonce bych rekl, ze tyhle 2 body by snad mely viset na hlavni strance Vaseho serveru.
Je totiz tragedii poslednich let, ze se stale casteji setkavam se spoustou "raftaru" na Vltave , ale ted i treba na Berounce. Chapu lidi, ze kazdej se chce svezt na lodicce. Navic, kdyz je to cenove dostupne. Ale kdyz pak vidim ty nestastniky, co opravdu neznaji ani zaklady jizdy na vode, rafty obsazene bandama opilejch vejrostku (nejsem abstinent), kanoe na kterych se padluje kajakovym padlem a podobny zrudy . Vubec se nedivim ze se pak snadno za velke vody utopi. Jak maji tihle lide ziskat zkusenosti, kdyz si jeden rok sjedou prazdninovou Berounku na raftu za 90cm vody, nic si ztoho nepamatujou, ale vedi ze je to v pohode.
A pak nekoho z nich napadne hele vono to tece je prvni stupen povodnove aktivity-brnkacka jedem-raft sjede vsechno.
Skoda, ze si obcas tihle lide neprectou vyborny clanky s fotkama od Zraloka nebo Kmochacka mozna by trochu prohledli.

Reply

Re: Otava, kmochacek, 7/9/2009 2:30:16 PM
no je to děs!!! Jen aby se toho nechytili politici a nezačali v zájmu ochrany a přežití těch všech vodních telátek regulovat a zakazovat :-(((

Reply

Re: Dodatek, Aník, 7/9/2009 2:25:33 PM
Jo na tom něco bude, nezkušení hlavně neznají sílu vody nad jezem při vyšším stavu. Já jela jako první vodu Vltavu při 40 kubíkách, kamarád Lužnici skoro za sucha. Když jsme pak jeli svou druhou vodu společně, absolutně nechápal, proč už 100m před jezem začínám vyvádět, že už by měl točit ke břehu.
Do toho Strakonického jezu žádný soudný člověk nevjede úmyslně za žádnýho stavu. Tam mohl skončit jen někdo, kdo se nestihl včas dostat ke břehu.
A to že pod některými šlajsnami to často táhne do válce také málokdo ví :(

Reply

Otava, AKu, 7/9/2009 2:10:04 PM
Naprosto souhlasím , o víkendu jsem byl opět využít sjízdnosti Otavy z Čeňkárny a co jsem tam viděl za "televizní zkušené vodáky" z toho mě běhal mráz po zádech. Při nástupním místě se zdálo, že vzhledem k ne zrovna pěkné předpovědi bude otava plná jen vodáků, co si jdou pořádně zajezdit a alkoholické partičky a rodinky povzbuzené nedávno běžícím vodáckým seriálem zůstanou v suchu svých domovů. Jaké bylo překvapení, když jsme se po několika zákrutách přiblížili k vysmáté partičce na otevřených vydrách. Aspoň že měly vesty. Bylo to tak 5 lodí .. z nich tři vylévali po xtém cvaknutí a jedné posádce uplavalo pádlo. Když jsem potom zahlédl jak do lodí nasedají a jak uchopili své pádla .. v jejich případě spíše vařečky, bylo vše jasné. Když jsem si dávali pauzu v Radešově, tak nás celá partička dojela ... i na "klidné" hladině pod mostem se dvě lodě dokázali cvaknout. Nyní již už bez smíchu a s dosti odřenými končetinami. Jak jsem byl rád, že jsem viděl kompletní partičku a že nikdo z nich nezůstal někde výš. Ovšem vrchol teprve přišel, k řece se přiblížila další skupinka a tentokráte i s dětmi. Jeden raft a jedna laminátová vertexa ... Nejprve odrazil raft a zmizel, na vertexu nasedl evidentně manželský pár a jako porcelána obětovali svého potomka, ten na rozdíl od rodičů měl vestu a helmu. Již při nastupování měli první problém, chvilku pádlovali na jedné straně a pak co nám pohled dovolil trochu vrklavě srovnali každý na svou stranu. Z pohledu na ně mi bylo nějak mizerně a litoval jsem dítě, které stejně jako rodiče nevědělo do čeho jde, ale situaci nijak nemohlo odvrátit. Za dvouma zatáčkama jsme je dohnali, děti i z raftu už byly na silnici a evidentně čekali na odvoz. Naštěstí evidentně všichni v pořádku.
Takže když na vodu, tak jedině s respektem!
Adam

Reply

Re: Dodatek, LP, 7/9/2009 1:27:18 PM
Souhlas, tento dodatek vystihuje to, co je skutečně největší hrozba: Nechat se stáhnout do jezu.

K tomu ještě 2 poznámky:

1) Když už se to stane a nedá se přistát, jeďte do válců rovně a pádlujte jak o život, ono to totiž je o život. Pokud je loď rozjetá, má šanci projet. Pokud se stočí bokem a vrátí se k jezu, dostanete se ven až v bezvědomí nebo vůbec. A nepřestávat pádlovat pořád dál, dokud nejsem úplně pryč od jezu. To není pokyn to takto projíždět, to je poslední co se dá dělat, když nelze přistát.

2) Raft je pro nezkušené nejnebezpečnější plavidlo, jeho stabilita dává lidem, kteří neumějí pádlovat, falešný pocit bezpečí. Právě pomalu jedoucí raft ve válci nejsnadněji zůstane viset. Taky nad jezem, když už je loď moc blízko, běžná posádka raftu nemá na to, aby rychle dotraverzovala ke břehu.

99.9% lidí se nic nestane a radám a obavám se smějou. Když jsem ale letos tahal dvakrát plavače bez vesty, tak těm teda do smíchu nebylo.

Lubor

Reply

Dodatek, Jenda, 7/9/2009 11:25:05 AM
Ahoj. Stavy řek v jižních čechách jsou zvýšené, ale za dodržení základních bezpečnostních pravidel bezpečné. Např. Otava, kde se na Pětikolském včera utopil člověk, je bezpečně sjízdná. Ale musím o sobě - o vodákovi - vědět, že na 100% zastavím DOSTATEČNĚ VYSOKO nad každým jezem, nebo mě má kdo pomoci v případě plavání. Momentálně se pohybuji v Českém Šternberku na Sázavě. Je tu velice nebezpečný jez. Minulý týden zde z válce vytáhli chlapa - ten měl štěstí, bylo to bez sanitky. Včera se zde topil kluk, pustilo ho to, až když přestal bojovat, tedy, když se utopil. U něj už to bylo na vrtulník! Minulý týden o 20 km níže - jez v Sázavě, tam to také bylo na vrtulník. Ve dvou případech si jez své oběti "natáhl" přes korunu, v tom jednom po splutí šlajsnou byl vodák nepozorovaně vtáhnut do podjezí zespodu.

Proto, pro všechny vodáky na turistické vodě za těchto stavů: VYSTUPUJTE DOSTATEČNĚ VČAS NAD JEZY A TO JEŠTĚ DŘÍV, NEŽ SI MYSLÍTE. A NASTUPUJTE DOSTATEČNĚ DALEKO POD JEZY A TO TAKÉ DÁL, NEŽ SI MYSLÍTE. UŽ SE NA TO NEMOHU DÍVAT!

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama