Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Kdo-kontroluje-vodaky.aspx?ID_clanku=615 edit=2

Kdo kontroluje vodáky?

Diskuse nad článkem
Re: Plavba samotíží, Josef, 7/11/2020 2:26:54 PM
Plavba samotizi se nevztahuje na malá plavidla bez vlastního pohonu nepodléhající evidenci v rejstříku malých plavidel.

Reply

Re: Plavba samotíží, Jay, 5/28/2015 7:43:51 AM
... ovšem nutno dodat, že se nevztahuje na malá plavidla nepodléhající evidenci, takže kanoe i rafty jsou v pohodě... :o)
Stejné jako na jejich ovládání nemusíte mít certifikát VMP...

Reply

Školní kurzy jsou mimo zákon?, JardaM, 7/8/2011 10:56:45 AM
Ahoj, dle vyhlášky 295/2005 § 10 (1) Požadovaný věk, vzdělání, praxe a odborná způsobilost vůdce malého plavidla jsou a) věk: nejméně 15 let pro kategorii MJ a SJ, nejméně 18 let pro kategorii M a S. Podle toho pak platí, že vodácké kurzy Základních škol s žáky do 15 let věku jedoucí po Vltavě samostatně na kánoi jsou mimo zákon. Je někde nějaký jiný zákon, který by určil, že stačí dozor z jiného plavidla? Samozřejmě že to asi nikdo kontrolovat nebude, ale kdyby se něco stalo, tak je to napadnutelné.

Reply

Re: Tak to už zase nedá mně, Brašule, 8/2/2010 10:05:25 PM
mě ty psaný pravidla nechybí ..
ale koukám na tyto stránky až teď po několika zkušenostech z vody a zjišťuju že víceméně to dodržuju až na nějakej ten RUM .
A taky nechápu "vodáky" keří sou totálně na mol .
teď je jen otázka času kdy se nějakej ten orgán vydá na kontroly do kempů... Smajlík

Reply

Policie sama na hranici zákona, J. Partigo L., 2/7/2006 10:17:25 AM
Když si vezmeme, že u každé havárie se ztrátou života se vyskytnou dříve nebo později příslušnící Policie ČR, pak jsou to vlastně oni, kdo porušují zákon. Vyšetřují případ a nepodají sami zprávu plavební správě ? Pak tedy ta policajtská žebrota má ve své práci dobrý zaopatřovací ústav na účet daňových poplatníků.
Jaromír Partigo Loskot

Reply

Tak to už zase nedá mně, Mirek, 2/6/2006 12:56:14 PM
To ti vážně tak moc chybějí psaná pravidla i na tom potoce?

Reply

Prostě mi to nedá, Míla, 2/3/2006 3:17:56 PM
Prostě mi to nedá, také s k tématu vyjádřit. Osobně to na mne působí tak, že je snaha napasovat pravidla, která zjevně úspěšně fungují v jednom prostředí, na prostředí, které je dost odlišné. Pro srovnání, představte si, že by někdo sáňky,boby, či lyže prohlásil za malé vozidlo a vyžadoval by dodržování veškerých předpisů, které se týkají provozu automobilů. To bychom si užili legrace. Mám za to, že by se nemělo rozdělovat, zda pluji na kajaku či na raftu, ale když už předpisy, tak navléci je přímo na charakter řeky. Jiná je plavba po veletoku, jiná po potoce. Dokážete si představit například lyžaře, jak se přesvědčí o předjíždění tím že se podívá do zpětného zrcátka a rukou naznačí, kam chce zatáčet? Anebo, pokud bychom dle uvedených předpisů měli jednat a uspořádali bychom závod na řece jakpak by to asi vypadalo dle tohoto zákona? :
Předjíždění je povoleno jen tehdy, když se předjíždějící přesvědčil o tom, že s předjížděním není spojeno nebezpečí.
Předjížděné plavidlo musí podle plavební situace umožnit a usnadnit předjíždění. Aby předjíždění proběhlo bez nebezpečí a dostatečně rychle a nenarušovalo plavbu ostatních plavidel, musí předjížděné plavidlo přiměřeně snížit rychlost plavby.

Je zřejmé, že současné předpisy jsou určeny pro něco jiného a je pouze na vodácích, zda iniciují vytvoření vlastních pravidel pro vodní turistiku a přesvědčí kompetentní orgány, že takto to je správně.

Reply

Re: samotíž, mowla, 2/3/2006 12:33:04 PM
Taky mi to nedá, ale dovolím si tvá tvrzení trošku rozporovat - samotíž není totéž, co samoobtěžkání...
zákaz splouvání samotíží znamená, že musíš mít neustále poháněnou loď - tedy brumlat nestačí (osobně jsem, zejména na letních vodách, potkal vodáky, kterí sice slyšitelně blumlali, ale jejich lodi byly stejně unášeny proudem).

Je tedy logickké, že v lodi někdo musí pádlovat - vyjděme z toho:
1. je nutno pádlovat
2. kdo bude pádlovat rozhodne velitel lodi
3. velitelem lodi je zadák
4. zadák je obvykle muž
5. muž rozhoduje pragmaticky
6. pragmatický přístup velí dosáhnout nutného účelu s nejmenší možnou námahou
7. nejmenší možná námaha je námaha nulová
8. tedy zadák nepádluje
9. zadák velí a pádluje háček, obvykle žena
10. zadák je ovšem samozřejmě gentleman a tedy pádlující háčici nenechá pádlováním unudit, ale poskytuje jí všemožné rozptýlení
11. obtěžkání háčice je nepravděpodobné, protože každý vodák ví, že je třeba používat ochranné prostředky

Kdo výbavu podcení, bude nepochybně litovat - někdy je lepší rána hlavou o kámen, než obtěžkání háčice...
Samoobtěžkání bych v zásadě vyloučil, Panna Maria už tady cca 2000 llet nebyla...
Nevylučuji ale samohanu - ovšem je nutno vybrat správnou řeku. Nejlépe silně meandrující neobydlenou krajinou, aby přistižení při ní bylo co nejnepravděpodobnější. Doporučuji Ploučnici - pádlovat jejími meandry je k opí..ání - jak se vyjádřil jeden z mých někdejších spoluplavců.
:-)))

Výše popsané neplatí v lodích s homosexuální posádkou (tedy posádkou, jejíž členové jsou téhož pohlaví), v těchto případech doporučuji členům posádky včasnou domluvu, kdo je zadák a kdo háčice.


Reply

Re: samotíž, šakal, 2/3/2006 8:33:18 AM
to nevydržím si nesmočit... Samotíž, to je jako že musíš mít pořád nastartováno. Musí ti pořád brumlat motor, tak abys byl pořád všem na obtíž. Tak dlouho, až budeš na obtíž i sám sobě. No a to je jedna forma samotíže. Druhá je, že je sice povoleno obtížit paní háčkovou, ale samotíž je ZAKÁZÁNA! Když budeš odhalen jak samotížíš, budeš pokutován a veřejně hanoben.

Reply

???, Jirka Hodic, 2/3/2006 12:21:58 AM
Trochu mě zaráží, že jen tak málo prošetřených nešťastných případů, to je policie tak odborně zdatná i v této oblasti? To je řečnická otázka.
Plavba samotíží, počítá se i na Orlici?

Reply

Plavba samotíží, Petr D., 2/1/2006 11:08:44 PM
Pozor! Řád plavební bezpečnosti zakazuje plavbu samotíží. Takže už žádné soulodění na volejích, ale pořád pádlovat!
Petr D.

Reply

Zákonyxzákazy, Vojta, 2/1/2006 5:15:00 PM
Souhlas, zákony u nás (a nejen u nás) jsou povětšinou zákazy a omezení a tahat je na vodu nebude dobré řešení. Na vodu jezdím právě pro ten určitý pocit "svobody" a pohody.
K americké evidenci - ACA (American Canoe Association) eviduje úrazy na vodě podrobněji a občas se tato data objeví i v jejich časopise. Podrobný rozbor utonutí se např. objevuje 2x ročně na American Whitewater, kde bezpečnostní šéf AWA - Charlie Wallbridge - popíše krátce situaci jak, kde, kdy atd. k ní došlo a co si myslí, že bylo uděláno chybně. Neuvádějí se jména, jen rozbor situace pro poučení ostatních. A plavební řád tam na řekách neplatí.
Vojta

Reply

Re: Voda versus zákony, valy, 2/1/2006 3:37:17 PM
Souhlas, reku beru se vsi pokorou jako svobodnou zalezitost. Do vesty a helmy se ja osobne navlekam radsi cesteji nez vubec. Je to ale me svobodne rozhodnuti a nelibilo by se mi, kdyby mi to nekdo pomoci zakonu vnucoval. U deti je samozrejme situace drochu jina. Presto bych byl s dalsimi zakony opatrny.

Reply

Voda versus zákony, mowla, 2/1/2006 1:35:04 PM
No - vzhledem k množství nepoučených (a někdy nepoučitelných) lidí vyskytujících se na řekách různého stupně obtížnosti u nás, možná se za pár let dočkáme situace, kdy se bude na řekách prohánět říční policie s majákem na kajaku a kontrolovat - zda mají vodáci přilby, vesty, umí plavat či neholdují alkoholu. Asi si pak najdu jinou zálibu - a nebo se nezodpovědně utopím, policii natruc...
:-)))

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:  
Name:  
Email:  
Vaše reakce:  
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama