Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Lekce-na-Kamenici.aspx?ID_clanku=844 edit=2

Lekce na Kamenici

Diskuse nad článkem
Re: Extrem, Had, 1/14/2008 7:53:05 PM
Čao musim stebou suhlasit ,sem proti vám vodácký piskle co se týče kajaku,ale myslim že by lidičkám neměla chybět soudnost a tu sem tu náko nepostřech Kamenici neznám čet sem jen o ni v Hydru a myslim že je to mazec i ve dne natož když si v časovym presu,a tma je ti patách myslimže takle asi ne !!! je to supr návod jak se utopit!!!Ahoj Had

Reply

Re: Kazdemu se obcas zadari, plavacek, 1/10/2008 3:41:22 PM
No jak kdo, ja se na tu kladu rozhodne nenaskladal.

Reply

Posledni flaska, Číva, 1/9/2008 10:17:54 AM
Vcera padla posledni flaska odmeny.Diky Voranžovej:)

Reply

KAMENICE STROMY 2008, Standa Hájek, 1/4/2008 9:33:03 AM
Ahoj jako každý rok budeme společně - raftaři RK STAN, sjezdaři Bohemians a plasťáci prořezávat Kamenici někdy na konci března či začátku dubna podle počasí. Pokud se budete chtít přidat, dejte o sobě vědět.

Reply

Kamenice, kybl, 12/31/2007 11:14:22 AM
Dobře že jsi se nebál svoji příhodu napsat. Doufám že si příběh přečte hodně vodáků a poučí se.

Reply

Re: petr, Číva, 12/25/2007 9:26:35 PM
Late winter afternoon start(15 p.m.), high water level, 2 paddlers (only one knew river from before), many trees in the river in harder bits, thanks to accident one of the paddler swam under 2 big trees with shitload of brunches and lost his kayak there, meanwhile it grew dark, both got lost to each other...Thanks luck nothing happened except little shock and both of them returned home safely, his kayak was rescued one day later..If you need larger summary send me an email

Reply

Re: petr, Číva, 12/25/2007 9:26:18 PM
Late winter afternoon start(15 p.m.), high water level, 2 paddlers (only one knew river from before), many trees in the river in harder bits, thanks to accident one of the paddler swam under 2 big trees with shitload of brunches and lost his kayak there, meanwhile it grew dark, both got lost to each other...Thanks luck nothing happened except little shock and both of them returned home safely, his kayak was rescued one day later..If you need larger summary send me an email

Reply

petr, petr, 12/24/2007 10:22:41 PM
Anyone can give a short summary in English? please

Reply

Re: Repeticio mater..., Dvoukvítek, 12/23/2007 1:46:09 PM
Zdar Mowlo ... tak tohle mocné motto "Kdo neproplul pod ovětveným smrkem nadél neví, co je Belá" mě v myšlenkách vrátilo o několik měsíců zpátky na území jiného státu :)) Taky od té doby značně stoupl můj respekt ke dřevu v korytu.

Reply

Re: Svařák, x, 12/20/2007 4:52:55 PM
...to je peklo, von jesnad všude, to nás pánbůh trestá že jsme se smáli Čívovi!

Reply

Re: Svařák, Karel, 12/20/2007 3:17:02 PM
Proc ne Kosatko, ale bude to Kamoska vodacka nebo turisticka? Zatim nevypada na to, ze by mela mit vodu, ale to se muze samozdrejme snadno zmenit... Ta turisticka by se dala resit docela znacne svarakove ;)

Reply

Re: Svařák, Kosatka, 12/20/2007 3:02:24 PM
a co dát Kámošku na toho Silvestra?

Reply

Re: Svařák, Henry, 12/20/2007 2:38:06 PM
...no tak ja to teda beru..šéfe :))) kdy a kde ?

Reply

Svařák, Prdoch, 12/20/2007 1:48:01 PM
KOnec diskuze jde se na svařák !!!!!!!!!!!!!!!!!!! je to skvělej nápad :-) a uvidíme se někde v roce 2008....

Reply

Pako ?????, Henry, 12/19/2007 7:23:26 PM
jak muze nekdo, kdo si jede strihnout Kamenici byt tak...???? Muze. Vsechno mam za sebou. Jestli ses poucil ukaze cas a je jenom tvoje vec. Protoze kdo ma pravo te soudit ? Jen ty sam. Tak si pekne nafackuj a klekni si do kouta ! : ))) Ber to s humorem. Gratuluji k preziti !

Reply

Re: tak ještě neriskovat jako, Kosatka, 12/19/2007 3:50:24 PM
Anebo nekecat o pítshovinách a jít dělat něco pořádného nebo se projít vánočním parkem dát si svařák vyhnout se všem "trhům" a pokusit se užít si vánoc

Reply

tak ještě neriskovat jako, Nekajakář, 12/19/2007 3:32:16 PM
řidič ("ještě že auta nemají omezovače") a nečekat na průšvih tam. Ten by totiž asi nebyl tak bez následků.

Reply

viz. Bezy, Prdoch, 12/19/2007 11:35:57 AM
Jinak platí že všichni děláme chyby. Tady mně Bezi obviňuje že jsem ho na jeho druhou řeku vzal na Kamenici. Kecá nebyla druhá ale to nevadí, prostě jsem ho provezl, Navarovskou proplaval, kajak se zaklínil tak jsme měli poměrně slušnou záchranu materiálu, Tobogán už radši přenesl, a to vše bylo jetý za malého vodního stavu. Potom Bezi zmizel, na Kamenici se dva roky neukázal, ale když se na ní vrátil tak z něho byl eskymovací borec, který to sjel s prstem v nose. Myslím že z mé strany tam byla taky míra rizika vůči tomuto konkrétnímu vodákovi, ale vzal jsem si to na triko a veděl jsem že se o něj postarám, a myslím že mu to na 100% pomohlo :-) A už na to kašlu a jdu si zpívat Vánoční koledy, musím potrénovat na koncert :-)

Ahoj vodáci, ja už se zase těším na řeky jak o tom píšu sakra ...

Stanďoch s Prďochem

Reply

Aha..., Prďoch, 12/19/2007 11:21:27 AM
Souhlas s Voranžovým, s lidmi s kterými jezdím často musím plně důvěřovat a věřit, jinak můžete jezdit sami :-) Nechtěl jsem kritizovat a proto jsem napsal svůj příspěvek, kde sjem označil za první a velkou chybu čas kdy se lezlo na vodu. Ty ostatní chyby mně až tak nezajímají, ty vyplívají často z logiky situace....

Ale tvůj poslední příspěvek mně donutil napsat nasledující. Bohužel současný svět rychlého spojení mobilů a internetu dovoluje rychlou komunikaci mezi vodáky, a často se stane že na oblibeném startu té či oné řeky se sejde pět vodáků,kteří se navzájem spolu neznají, naskáčou do lodě a hurá .... Souhlas že kajak je sportem jednotlivce, ale ježdění na divoké vodě (viz. vetších obtížností což Kamenice za takového průtoku je) je táké záležitostí sehrané a sladěné skupiny!!
To znamená je velmi důležité vědět s kým jezdíte a jaké jsou navzájem vaše schopnosti na WW. Asi řeknete to je jasný Prďochu to píšou v každý knížce, ale ja si myslím že se na toto často zapomíná. Doba autobusových zájezdů je pryč, a tak přichází jiná doba, která je jiná a nese podle mně více rizika.

Tím popisuji situaci obecně, to znamená nepopisuji tvoji situaci, jel si s přítelkyní, OK, je to parťák kterému naprosto důvěřuješ, to funguje. Ona udělala chybu ve svém úsudku kolik je vody a obavám se že neřešila ani za jak dlouho bude v Jeseném. Otázka ale potom je jak řeku zná a kdo z vás dvou byl vlastně ten nepsaný leadr jehož slovo v takových situacích má větší váhu....

Tím jsem krátce chtěl říci (a že se mi to povedlo) že všichni co to tady čtete občas přemýšlejte s kým, kde a jak jezdíte, a zda je to pro vás to nejlepší ořechové :-)

Reply

Re: Úsudek druhého, Ondra, 12/19/2007 11:12:16 AM
No takhle jsem se spalil ze jsem jel jeden jez na Ostravice podle pani, ktera ukazovala ze brehu jedte tudy je to v pohode....

Palava to projela jakoby nic a ja na hrane zjistil ze dole je takovy mensi vybaristatko, do ktereho jsem najel a padloval jak kralicek Duracel.
Nic mene jsem to nejak nedal apomalu is mne to pritahlo za zadecek a cvaklo..
Nastesti zafungovali spodni proudy a vanhovy zazracne symboly, takze po vyeskymovnai jsem byl uz linii, a vypadloval.
Cumilove nadseni a tleskali, ja byl rad ze prezil

Reply

Re: Úsudek druhého, Voranžovej, 12/19/2007 9:18:59 AM
Tak kdybych neduveroval tem, se kterymi kdy jedu, asi bych mohl rovnou jezdit sam. Šárce verim a jen bych pripomenul, ze tam bylo nekolik okolnosti, ktere vyplodily, co vyplodily. Predevsim to byla MOJE blbost a ne tolik toho šera.Jinak diskuse by ani tak nebyla na miste, jako spis se tech 200 metru po skale projit k avizovanemu mistu.. Stejne jsem si nakonec vyzkousel splhat v tom terenu po tme. I plavat za tmy v ledove rece.

Reply

Úsudek druhého, KubaN, 12/19/2007 8:58:04 AM
Zaujalo mě tohle "spolehnout se na usudek druheho je fakt ulet". Já nejsem bůhvíjakej kajakář, to už se tady přihlásily jiný autority, a začátky si pamatuju velmi dobře. Tehdy vždycky a vlastně i teď když vyrážíme na řeku kterou neznám, se ptám kamarádů, jaký to je, co lze očekávat, jestli si myslej že to sjedu v pohodě, nebo budu mít problémy atd. Občas se mi stalo, že mi někdo poradil blbě, přecenil mé schopnosti a já sám to odhadnout neuměl, pak to dost bolelo, takže toho onoho se už neptám. Jasně, Kamenice uprostřed prosince v půl čtvrtý večer je něco jinýho, tady je asi nesmysl stát na břehu a ptát se kamaráda jestli to sjedu. I když, pět minut diskuze v začínajícím šeru by možná přineslo stejný poznatky, který Voranžovej získal pod tím stromem. Všechny zkušenosti nemusí být notně nabyty pouze prožitkem.

Reply

Ty si maďar!, Hanys, 12/19/2007 7:48:59 AM
...no ještě, že to dobře dopadlo! :o)

Reply

Re: Pocit, Voranžovej, 12/18/2007 10:38:24 PM
Ze bych si z toho nic nedelal??? To tady mam zpytovat nad svym svedomim a psat dokola, jaky jsem pako???? Nejsem typ, co po velke bouracce v aute nesedne rok za volant... Naopak, hned druhy den..... po te akci jsem byl pekelne vyplasenej, ale dva dny nato jsem ji jel znovu... Samozrejme, ze uz nikdy takovou hloupost neudelam a taky budu ockovat lidi kolem sebe, ale preci tady nebudu psat dokola, co je to za pitomost. Kazdy si z toho odnese to, co chce a ja jsem si odnesl hodne. Libi se mi rozebirat veci dal a dal...A sorry, kdyz mi nekdo napise, ze to byla hloupost, to na me vuuubec nezapusobi. jsem dost uvedomely na to, abych si v palici sam srovnal, co jsem udelal... navic, ja tam byl... .:)

Reply

Pocit, Fantomas, 12/18/2007 10:02:47 PM
Když si v závěru článku psal, abychom ti neposílali reakce na téma pitomec, respektoval jsem to, i když sem si to v duchu myslel. Jít na Kamenici v zimě v půl čtvrtý je fakt hloupost, i když ji znáš jako vlastní boty. Ale pořád sem mlčel. S přibývajícími příspěvky se však nemůžu ubránit pocitu, že si z toho nic neděláš. Snad se mýlim. Přeju klidný Vánoce.

Reply

Re: Extrem, Voranžovej, 12/18/2007 8:15:16 PM
Jak jsem doposud zjistil, uelty jsou mym zivotnim kredem:).Ja sam jsem jeden velky ulet mych rodicu:)...

Reply

Re: Extrem, Bezi, 12/18/2007 8:06:04 PM
Souhlasim s Prdochem spolehnout se na usudek druheho je fakt ulet ... ja to jednou udelal a byla to chyba ... Musim uznat ze Kamenice jako moje druha reka na kajaku neni uplne OK ... vid Prdochu :o)) .... Jinak gratuluju, ze se nic nestalo (a tise doufam, ze se tehle blbosti vyvaruju i kdyz obcas mne taky nejaka takova napadne) :o)

Reply

Re: Extrem, Voranžovej, 12/18/2007 7:17:42 PM
Nohama jsem tam byl skoro obema:).jinak to rozhodnuti..neco jako kdyz nekolik mesicu abstinujes,pak prijede mlada..preci bys necekal az do rana,kdy si budes moci jit do obchodu koupit prezervativ.Proste to risknes vecer a budes doufat,ze zadna mrska nebude rychlejsi nez ty:)... Neee, proste se blbe odolava.Ale jak rikam,mne se ta lekce nesmirne libila,protoze jsem jen ochutnal vodu z reky po par douscich,toť vse:).Jinak ty stromy bych vyriznout klidne jel.Jen nevim,jestli bych to tim mym kapesnim nozikem nerezal moc dlouho:).

Reply

Extrem, Prdoch, 12/18/2007 6:00:22 PM
V tom přípádě jsi byl jednou nohou sám víš kde ...
Mně zaraží hlavně jedna věc, a není to jen ve vašem případě. Píšete že tu řeku neznáš a spolehneš se na úsudek toho druhého, ale pokud to mohu posoudit sám za sebe a vznést kritiku tak prvním a tudíž hlavní chybou bylo vlézt na vodu tak pozdě (píšete něco kolem půl čtvrté odpoledne) ???? V zimním čase bych si to nelajznul ani já, ani nikdo jinej kdo zná Kamenici stejně dobře... Na tohle špatné rozhodnotí se zákonitě nabalují další chyby, který můžou vyústit v situaci s tragickým koncem... pár takovejch příběhů znám a začalo to velmi podobně...

Nechci se tady v tom pitvat, ale člověk musí zůstat nohama na zemi s jasným vědomím co může si dovolit a co ne. Na druhou stranu je pravda že ty zkušenosti se nějak získavají, například touto cestou.

Tím vám chci popřát hodně štěstí do Nového roku, a očekávám že až tady napíšu výzvu na prořezání Kamenice, tak se mi ozvete a motorovou pilou to nandáte tomu stromu jak se sluší a patří :-) Ahoj Standoch s Prdochem

Reply

Re: Extrem, Voranžovej, 12/18/2007 11:03:23 AM
Jáááj, neblázni... Kdybych mel neco vymyslet, tak to bude daleko vetsi hardcore.. :). Vsak napis Myvalovi,oni nasli ten muj kajak druhy den.A Soňa (nase ridicka) se konecne naucila ridit... :). .. Balamutit az na aprila :)

Reply

Extrem, Prdoch, 12/18/2007 10:46:07 AM
Hele že je to smyšlené a darovené jako vánoční dárek pro extrémní jezdce :-)

Reply

Něco podobného..., Jirka, 12/17/2007 8:44:14 PM
... se nám stalo kdysi na Krounce za VVV. I v létě nás přepadla tma. Utopené pádlo (nebo 2?), kajak se našel za 2 týdny, šok ze stromu, který padnul v zatáčce chvilku poté, co jsme projeli. Na začátku bylo taky nadšení ze super vody...
Bude možná v Petrově chystané knize.

Reply

Re: vítej, Voranžovej, 12/17/2007 6:14:57 PM
Vis jak, to je ta nase povaha ceska.A proto jsme mozna ve spouste sportech jedni z nejlepsich na svete. Coz tedy se mnou nema nic spolecneho, nicmene myslim, ze jsem rozumny a delam kraviny jez se daji ustat, ale nejvic zkusenosti clove ziska z krizovych situaci. A ty ja docela rad vyhledavam. Vodu nesmirne respektuji, ale aby se clovek hodne naucil, chce to trochu horsi podminky a hlavne kuraze. Ted jsem za to strasne moc rad a abych rekl pravdu,nejradeji bych si neco podobneho strihnul znovu. Nemyslim si, ze jizda ve dvou je kravina...Dokonce mi Mýval rekl, ze nejvic zkusenosti ziskal, kdyz jezdil sam.Je to silene, ale rozhodne pravda.

Reply

Repeticio mater..., mowla, 12/17/2007 6:00:00 PM
No jo - kdo neproplul pod ovětveným smrkem nadél neví, co je Belá...
:-)))
Ale zopakovat si to už taky nechci...
:-)))
Hodně štěstí a přidat trochu opatrnosti, ať nepřibude zbytečně pomníček...
:-)))
A někdy někde ahoj, mowla

Reply

Kazdemu se obcas zadari, Ondra, 12/17/2007 5:18:23 PM
Je dobre ze to pises, ono zalezi hodne na vode a pocasi. Bo nam se na Bynde stalo, ze jsem vybrali spatne rameno a jako blboni se naskladali na kladu. Mo nekteri preskocili, jini vylezli z lodi (vody bylo tak do pul lytek).

Rechtali se jak kone, ale vedeli ze pri vetsim prutoku, nebo nejakem poradnem smrcku by tak veselo byt nemuselo

Reply

vítej, Keny, 12/17/2007 5:09:08 PM
Vítej zpátky mezi živejma. Že jste pitomci řešit nechci, ale je mi jasné že se najde dost dalších pitomců, kteří se z tvého článku nepoučí a dostanou se do průseru. Já si z článku poučení vezmu určitě. S tím stromem jsi měl fakt kliku :-)) tak ať ti vydrží. A to si představ, že by tam jel někdo méně zkušený. Riskovat tmu a jet jen ve dvou je opravdu blbost, ale to už víš sám a pochybuju že bys to někdy chtěl opakovat. Tak někdy někde ahoooj.

Reply

Dík, Adolf, 12/17/2007 2:45:40 PM
Ne každej se dokáže přiznat, že udělal blbost a navíc jí detailně popsat pro poučení ostatních.

Reply

Re: Nenadavam , Voranžovej, 12/17/2007 11:52:20 AM
Tak ve dvou to bylo v pohode. Cvrček řeku zná velice dobře a oba už lecos najeto máme.Byl problém,že ona nepoznala v Plavech,že je to hodně vody, a tak jsme tak trochu netušili, jak to bude vypadat v soutěsce. A podpora ze břehu by byla, jenže to souviselo s tím zdržováním a tmou za zadkem:). Navíc zastavit ve vracáku, kde to bylo možné, dojít k místu, kde by se záchrana eventuelně hodila, to nebyla otázka pár minut, které jsme stejně ani

Reply

Nenadavam , Ondra, 12/17/2007 11:03:42 AM
No ta tma je pruser .. nicmene je tam i nekolik pruserovych kombinaci na ktere autor primo neupozornil.

Jizda ve dvou. Dva se mi osobne zda pri tomhle stavu a obtiznosti docela malo ( mnohem lepe nez jeden, ale kdyby se nedej boze neco stalo...)

Kdyz se jede take splachovadlo, hodi se nejaka podpora ze brehu, ktera pripadne odjisti problematicka mista, (vzhledem k pristupnosti, snehu a zime, se ale o necem takem asi moc uvazovat neda)

Vypada to ze uz neco mate nejeto, a reku znate, coz dela hodne, ale obcas se i mistr tesar utne


Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama