Na vodu roku 1944 - I. díl: ze Staňkova na Rozvodí
Diskuse nad článkem |
Re: ..., Lasička, 8/27/2019 11:43 PMCo je mně známo, tak zdaleka nejvíce sjížděná byla před stavbou kaskády střední Vltava (Štěchovice 1944, Slapy 1956). Štěchovice se stavěly během války a předpokládal bych, že na takové stavbě tehdy panovala ze strany Němců jistá ostražitost. A pak bych taky typoval, že hodně jezdili Sázavu vzhledem k četnosti trampských osad. Během války byl v trojúhelníku mezi Vltavou a Sázavou zřízen Výcvikový prostor SS-Böhmen, vypakovali tam odtud lidi z desítek obcí a pochybuji, že by tam nechávali stanovat trampy. To vyřazovalo zcela jistě část pravého vltavského břehu a dolní levý břeh Sázavy. Ale myslím si, že se tam spíš moc nejezdilo. Tím by se dala vysvětlit obliba Lužnice, ale možná tam byli i jiné důvody. Navíc při pohledu na mapu Sudet a Protektorátu je vidět, že Lužnice ležela takřka celá mimo Sudety. Naproti tomu horní Vltava, většina Ohře, Mže, Dyje (nemám čas to úplně detailně vypisovat) zůstaly v Sudetech - nejspíš tedy úplně mimo dosah. Nějaké info k tomu je možné vyčíst v téhle pěkné knize: www.databazeknih.cz/knihy/lode...
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.