Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Nesplouvejme-blbe.aspx?ID_clanku=2227 edit=2

Nesplouvejme blbě

Diskuse nad článkem
Re: Žel, Zdeněk, 11/19/2021 11:21:40 PM
Nesplouvejme blbě a nepišme ještě hůř než hůře.

Reply

Horka u Olomouce, Honza, 9/28/2020 12:32:36 PM
Ahoj,

jenom drobnost k Moravě z Postřelmova:
"Horka u Olomouce" neexistuje, zato kupodivu "Horka nad Moravou" ano. :-)

Reply

Re: pojmenování, Eki, 9/20/2020 8:05:23 PM
Ahoj Martine, článek jen konstatuje, že splouvači využívají půjčovny. To samozřejmě neimplikuje, že by všichni klienti půjčoven byli splouvači. Půjčovny určitě zajištují vodácký zážitek i pro další širokou plejádu lidí, třeba i rodiny s dětmi, v tom máš pravdu. Proto v článku chybí nějaké laciné odsouzení půjčoven.
Tvůj návrh přesunout splouvače do Prahy, je nerealizovatelný. Část potenciálních splouvačů už tu je (pařníky a tak). Praha je světově přitažlivé místo a proto tu jsou i světové ceny (pro bohaté Číňany, Rusáky a zápaďáky), takže i po slevě na ně většina splouvačů nebude mít. V Praze je vysoká hustota obyvatelstva, existují tu vyhlášky o nočním klidu, takže tu beztrestně nelze v noci dělat takový bordel, který jsou splouvači zvyklí produkovat Smajlík

Reply

Re: omyl?, Martin A., 9/20/2020 4:53:37 PM
Ad "Jsou dokonce známy případy, kdy parta vodáků splouvačů vůbec nevyplula a nechala se jen se vším převést do další občerstvovny Smajlík ".
A máme řešení!
Prostě to chce vybudovat síť občerstvoven a linkovou dopravu mezi nimi, někde daleko od řeky a od přírody,
a je to vyřešené :)

Třeba někde v Práglu. Tam jsou prý letos méně využívané, potažmo levnější, občerstvovny, tak už stačí jen ta doprava.
K tomu mají v Práglu i MHD... tak vlastně stačí jen tu myšlenku zpropagovat, občerstvovače přesměrovat do pražských hospod, mezi nimiž se budou pohybovat tramvajemi, a je to :)

Reply

Re: pojmenování, Martin A., 9/20/2020 4:50:32 PM
Pokud jde o název, tak Foglar používal pojem "takyturisti".
Ale "pseudo-" mi přijde mnohem výstižnější.

Ale pozor na směšování dvou věcí:
1) že někdo vypluje s půjčeným vybavením na Cyrila, Husa a Metoděje (nebo i jindy v létě), a většinu roku nepluje
2) že je někdo v lihu, a stánky ho zajímají víc než voda, potažmo ohrožuje sebe i jiné a obtěžuje jiné, příp. nechává odpadky, apod.

Bod 1 snad není nic špatného. Problém je bod 2.
Článek významně naznačuje, jako by to bylo totéž. Asi tam bude velká korelace, ale totéž to není.


Reply

Re: Lezaci, Medved, 9/9/2020 1:41:48 PM
Hele, ja si myslim, ze nektery veci se hejbou. Ted jsme byli o vikendu (4.- 5.9.) na Sazave, a v sobotu jsme nocovali v Tynci. A byl jsem velmi mile prekvapenej. Taboriste vcelku plny, ale presto ani jeden repracek na vode a ani jeden repracek v kempu! Vecer sli vsichni relativne rozumne spat, nikdo tam nevyrvaval opilecky kecy, a jediny, kteri tam delali curbes, jsme byli my s kytarama. Coz mi prijde uplne super! Prislo mi, jako by ti "pravi" vodaci pockali na zaver sezony, aby si to taky sjeli. Vsichni v pohode, deti blbli s micem, dospeli si palili ohynky a vladla vseobecna pohoda. Takze to evidentne vypada tak, ze zacatek prazdnin patri dementum, ovsem konec vodackejm dusim.

Reply

Re: Vltava bez splouvačů - náv, Eki, 9/9/2020 11:56:26 AM
Ahoj Adélo, pěkně a trefně popsaný. Taky mám Vltavu moc rád, když je bez splouvačů, viz www.raft.cz/Clanek-Vodactvi-za... Smajlík

Reply

Vltava bez splouvačů - návod, Adéla Bláhová, 9/9/2020 11:36:50 AM
Ahoj, sjeli jsme několikrát naši nejkrásnější řeku Vltavu bez nebo za minimálního výskytu splouvačů - zde návod jak na to:
vlastní loď Pálavu nafukujeme kolem 18 hodiny ve Vyšáku. Ideálně začínáme ve dnech neděle - až středy, mimo hlavní prázdniny a hlavně mimo víkendy.
Dáváme na vodu 18:30, když splouvači jsou již z vody a zpití se válejí v kempech. Jedeme do tmy. Když už není téměř vidět, zapíchneme to někde v u břehu roští a soukromě bez stanu bivakujeme. Pokud se to povede třeba jako v karanténě letos na jaře - je to ideální a můžete si i posedět u ohýnku.
Ráno vyrážíme kolem 8. Řeka je prázdná. Když se kolem 11 hodiny začíná plnit, zrychlíme pádlování, případně uděláme zastávku v již vyprázděném kempu na občerstvení a povzbuzení těch splouvačů, kterým je po večírku tak špatně, že vyjet s kamarády prostě nemohli. Do Boršova dojíždíme večer druhý den, kdy jsou již splouvačí v hospodě a při vyloďování tudíž nečíhá žádné nebepečí.

Vltava je krásná, nenechte se odradit. Jeli jsme i na Velikonoce a kromě vydrýska a Rudánka Hrušínského chytajícího ryby pod Rožmberkem, jsme fakt v řece nikoho nepotkali. A to jsme byli 2 laminátky a Pálava.

Reply

Re: Lezaci, Český Honza, 9/7/2020 3:07:42 PM
V primitivní socialistické době, kdy pláže a tábořiště byly zamořeny tranzistoráky, šlo vysílání zarušit (stejně velká většina posluchačů poslouchala jednu stanici). Ale na princip zarušení netu už budu moc zastaralej ...

Reply

Re: Lezaci, Jarda, 9/7/2020 2:26:47 PM
Repráčky jsou mor. Někde to jde dohodou, někde, když je osazenstvo opilé tak, že nevnímá, se stačí plížením, plazením přiblížit a přístroj vypnout. Většinou si toho ani nevšimnou.
A někde člověk narazí (bohužel stále častěji).

Jedna smutná oběť je na Vltavě tábořiště U Veverek, kde se majitel kvůli neochotným pařícím repráčníkům několik nocí nevyspal, a tak tábořiště zavřel s tím, že potřebuje být čerstvý na provoz občerstvení, vaření jídla, apod. Už mu to za ty nervy nestálo.

Reply

Re: ..., Eki, 9/7/2020 10:48:30 AM
Ahoj Poustvo, proti technickýmu pokroku tu snad nikdo nic nenamítal. Za mě ať si každej jezdí na čem chce, mě třeba otevřela baraka další level sjízdný obtížnosti. Ikdyž jsem byl teď v sobotu na Sázavě z Týnce a rafty s klientama se občas píchly na kámen a ucpaly řeku... Spíš jde o tu hlučnost a chování těch opilců Smajlík (v Průměrném vodákovi 1982 je ještě podíl vodáků-alkoholiků odhadován na 3 procenta, nebylo tolik možností se občerstvit). Proto jsem se snažil dát návod, jak se jim vyhnout. Smajlík

Reply

Re: pojmenování, Vojta, 9/6/2020 2:10:43 PM
..to je jiný ústav...byla to parta kolem Junka co zpracovával ten film...

Reply

Re: pojmenování, Český Honza, 9/4/2020 9:35:56 AM
Byl seriál, Vodácká putování s Lukášem Pollertem. Pollert vždycky jel po nějaké řece a vzal si k tomu někoho ze seriálu Proč bychom se netopili. Na Vltavě měl Vaculíka - Křižáka, podle knížky vodáckého borce. Je pravda, že na roli neseženete herce vybaveného patřičnými schopnostmi, problémy řeší kaskadéři. No a Vaculíka voda svezla přes jez ve Vyšáku, dole přejel cvaklé turisty a kynul do kamery, jaký je king. Nás za přejetí cvaklé lodě okolí nemilosrdně obrátilo.

Reply

Re: ..., Viktor, 9/3/2020 2:28:23 PM
Tak já taky přispěju svou troškou do klína. Kdysi sem v trutnově na festu pořídil tajdle od Jasukumy www.fler.cz/zbozi/rasta-hamaka... a je to super věc. Teda za předpokladu, že si před deštěm nad ní natáhnete plachtu nějak rozumně. Ne jak já letos v květnu, kdy sem si tim vcelku překazil plán sjéct celou Sázavu za 4 dny. Ten fígl s dekou, co šahá až na zem spočívá v zastavení proudění vzduchu pod zádama a tim chlazení. Diagonálně se na ní leží, aby se leželo rovně, a ne prohnutě.

Reply

Re: ..., Kouďa, 9/2/2020 9:42:37 AM
Smajlík Smajlík Smajlík hezký a vtipný počtení. Pasáže o nastupování po pětipivu mi spravily náladu. První zalehnutí se mi zdařilo dobře, ale kvůli nočnímu puzení jsem musel absolvovat druhé nasedání v rozespalosti a byť fanoušek Laurela a Hardyho, to co následovalo nemělo rozhodně být poctou jejich kumštu Smajlík

Reply

Re: ..., Chobotnice, 9/2/2020 9:24:05 AM
Něco zasvěcenějšího povídání vod Possuma: microadventures.cz/microadvent...
Jináč s tim Underquiltem je to jak se spacákama, čim lehčí a sbalitelnější, tim dražší. Asi to je na uvážlivej výběr.

Reply

Re: ..., Kouďa, 9/2/2020 9:01:05 AM
Já šel původně do Armyshopu koupit nějakou slušnou celtu. Pořídil jsem 3x3m nylonovou v setu i s kolíky a šňůrami v malém, úhledném a diskrétním futrálku na zip. Trochu jsem se zakecal s prodavačem a odnesl si i hamaku z podobného materiálu. Lehoučká a malá ve složeném stavu. Sice za víc, než z Decathlonu, ale leží se v ní dobře. Obepíná taky, ale při pokecu jsem dostal tip, že je dobrý ležet lehce napříč, ne v ose provazů a jde to. Problém s posunováním karimámy během spaní mám stejnej a to se během spaní moc nehejbu. Len ta zima od chrbáta nad ránom, ta sa mi něpáčí.
Hodil jsem do strejdy googla ten underquilt a koukám tedy jak tele na nový vrata. Pominu-li cenovou hladinu, tak sbalený 35x21cm...to je další spacák, to jde úspora místa stranou Smajlík. Holt tedy dále pokus/omyl a snad někdy zvolám Heuréka s něčím ve složeném stavu malým, lehkým, ale účinným Smajlík

Reply

Re: ..., Chobotnice, 9/2/2020 7:38:26 AM
Já mám takovou nejlevnější hamaku z decathlonu. Stojí asi tři stovky a poslouží. Akorát znalci na ní nadávají, že je trošku strečová a tedy člověka hodně obepíná. Ale je to moje první hamaka, teď jsem spokojený. Dovnitř si dávám když je potřeba nafukovací karimatku. Používám karimatku hubou nafukovací, protože jde sbalit na malý zlomek objemu samonafukovacích karimatek. Těch 12 fouknutí už mě nezničí, za toto jde ráno velmi snadno sbalit, což se nedá říct o té samonafukovací. Problém trošku byl, že ta karimatka se různě přesouvala a třeba jsem se ráno probudil a ona byla napříč hamaky. Tak jelikož mám hamaku za pár korun, tak mi nebylo líto tam všít 2 tkalouny, pod které zasunu karimatku a ta krásně drží tam kde potřebuji. Ale teď v létě jsem spal jenom v dece. Je fakt že já se na spaní venku docela dobře oblékám. Teplé šusťákové kalhoty, nějaké termo triko a super teplé ponožky. Chladnějším období samozřejmě používám nějaký solidně teplý spacák. No a pak mám ještě celtu, která se věší nad hamaku. Buď co se tam dá dát normální obdélník, nebo ideální je kosočtverec, který musí být střižený tak aby vlákna šla jako po úhlopříčce. To se taky běžně prodává, i když já si to podle svého zvyku ušil. Jinak potom na to zateplení zespodu se používá pro ty znalejší věř, která se jmenuje underquilt. To je takový jako druhý spacák, který je pověšený těsně pod hamakou asi by se to dalo nějak nouzový bastlit, ale vždycky ta funkce nebude úplně to ono. Teď jsem zrovna koukal na sadu hamaka Celta underquilt a celé to vyšlo okolo 5000. Potom samozřejmě špičkové výrobky budou stát ještě hodně víc. Tolik ve stručnosti u mých kusých poznatcích o hamání. Smajlík

Reply

Re: ..., Kouďa, 9/2/2020 7:16:12 AM
Hoj, jakou máš hamaku? Nejni ti po ránku zima od spodu, když máš jen tu deku?
Měl jsem v květnu kombinaci hamaka a spacák s dutým vláknem. Chlapík v shopu mi radil si pod hamaku podvěsit deku jako izolaci. Dal jsem si pod sebe aluminatku a přesto bylo po ránu kapku frišno na záda.

Reply

Lezaci, Medved, 9/1/2020 11:36:35 PM
Shodou okolnosti jsem byl letos okolo svatku C&M na Sazave, konkretne v kempu Horka. To, co se tam odehravalo, bylo uplne stejne, jako na Vltave. Prijel preplneny vlak, ktery se na Horce vyprazdnil, a tato banda lidi se vrhla do preplneneho kempu urvat misto pro stan. Tu particka hokejistu hrde si nesouci kilogramy alkoholu a bezdratovej repracek, tu jina banda vykrikujic hesla, kdo se jako prvni opije a pozvraci, sem tam hesla lehce rasisticka, vsichni uz nacati, proste idylka na zacatku leta. Obdivoval jsem predevsim ty hokejisty, kteri meli vuli zpivat. Bohuzel jim to vubec neslo a navic znali jenom choraly ze stadionu. Ale to nadseni, kdyz zjistili, ze z pisnicly Vysoky jalovec umej cely text. To tu pisnicku zopakovali osmkrat, a kazdej v jiny tonine. Nicmene co me asi drtilo nejvic, byly prave ty repracky. Zvlast po pulnoci, kdyz byly nahlas. A ze ty repracky dneska umej vykreslit ty basy a vejsky. To si clovek pripada spis jak na diskotece, nez v kempu. Na kytaru neumej, tak si to daj v originale z netu. At zijou wifiny v kempech. Nicmene ja jsem se rozhodl v pul jedny rano, ze nejblizsi repracek proste vypnu, protoze me nevyslovne rozciloval. Chvilku jsem si pripadal jako duchodce, co nema pochopeni pro tu dnesni mladez. Pak jsem si sam sobe vynadal, ze takhle proste ne, a presne - jsme v kempu. Tady by mely po pulnoci drncet maximalne kytary. Tak jsem se blizil k repracku a premyslel, jak to udelat, abych vypnul repracek a zaroven nedostal po ciferniku. A prisel jsem na indianskou lest - prisel jsem k nim a povidam: "Kluci, moc pekne hrajete, je to fakt pekny, ale kdybyste to ztlumili, tak by to bylo super, mame tu maly deti". A stal se zazrak, nikdo mi zadnou neubalil, oni to vypli uplne, a jeste se omluvili! No, takze takhle jsem tam jeste povypinal dalsi tri repracky, jedno auto, a s pocitem dobre odvedeny prace jsem si sel lehnout. Akorat jsem jeste nevymyslel, jak vypinat repracky pres lidem, ktery je maj pres den v barelu na lodi a mysli si, jak moc to neni skvely. Kazdej napad ocenim, kdybyste ho meli. Kazdopadne sazim na to,ze nadchazejici zariovej vikend bude na rekach bozskej klid a to je presne ten cas, kdy je potreba vyrazit. Treba se nekde potkame :-)

Reply

Re: ..., Chobotnice, 9/1/2020 10:01:36 PM
Něco proti dřevěnejm lodím? Péřák žel nemám, tak se musim tahat s ohromnou obludou z dutýho vlákna, krom léta, kdy mi stačí pruhovaná přikrývka z ovčí vlny alá Hudson bay company. ideálně v hamace, tu i s dekou za svítání odvážu, hodim do loďáku z voskovou emulzí impregnovanýho lněnýho plátna a tradá. Smajlík

Reply

Re: pojmenování, Střelec, 9/1/2020 6:39:07 PM
Vavřinečák - před mnoha lety tam za velké kosy vypustil Cvok nějaké Američany. Cvok tehdy používal modré Pálavy a modré vesty Rosana. Jednou z klientek byla i černoška - po několikeré koupeli ale byla dokonale modrá - skvěle ladila s lodí a vestou a kdyby jí svítily červeně oči, vypadala by jak Chiss ze Star wars (emzáci s modrou kůží a červeně zářícíma očima - viz admirál Thrawn).
O rok či dva později tam (prozměnu za teplého počasí) nějací joudové s raftem zažehlili známého na kajaku do vývratu a ještě mu za to vynadali.

Reply

Re: ..., Poustva, 9/1/2020 4:27:54 PM
Ty když se ráno vyhrabeš z péřáku, sbalíš věci do loďáku z pogumovaného plátna a naskočíš do žebrovky, zatímco kůň, co tě k vodě donesl, se poklidně pase na břehu? Podle mě taky využíváš možností doby, jen třeba holt jiných a třeba v jiné míře, tak se mi zdá pokrytecké hejtit splouvače. Ale zase jsem až do 2010 jezdil na rovných lyžích a ohrnoval nos nad carvovými, protože na carvových se k vleku zvládne skutálet každý jouda (snowboardisty bych na hůlku napichoval dodnes)

Reply

Re: pojmenování, Český Honza, 9/1/2020 3:26:04 PM
S názvem "pseudovodáci" spokojeně souhlasím: "Ahoj, hoď sem pádlo ... jsem už vodákem?" versus dril a praxe. Splouvač je (podle mě) termín poněkud neúctyhodný; pokud loď řídím, manévruji s ní, pak sjíždím. Jedu-li autem, řídím jej a reguluji jeho pohon. Nečiním-li toto, nejedu nebo skončím ve škarpě.
P. S. Pokud nejde o autopilota Tesly.
I když je voda moudrá - když jí do toho nekecáte, proveze vás - autopiloti se na našich tocích nevyskytují. A i kdyby, byli by stejně závislí na aktivním pohonu.

Reply

Re: pojmenování, jozka, 9/1/2020 2:32:32 PM
Nevyzpytatelne jsou cesty evoluce. U tech posledne jmenovanych zrejme doslo k nejakemu krizeni s populaci lumiku, coz by vysvetlovalo jejich skupinove vyskyty i sebevrazedne tendence. Sice to dlouho vypadalo, ze na rozdil od populace lumiku preziji vse, ale jak ukazuje letosni leto, zrejme maji jen trochu vyssi prah preziti.

Reply

Re: ..., jozka, 9/1/2020 2:28:33 PM
Kolega jest zrejme skepticky k teoriim pana Darwina.

Nezkusime sehnat grant na nejaky vyzkum, kde bychom naucili octomilky popijet a navstevovat vodni toky? Treba by ten vyvoj sel nejak ohnout, aby byly vysledky priznivejsi...

Reply

Bacha, Pepura, 9/1/2020 10:25:03 AM
Nepište to všude, za pár roků tam nebude k hnutí....

Reply

Re: pojmenování, Vladimír, 9/1/2020 9:29:09 AM
Já bych byl pro název "pseudovodáci" (pseudos znamená řecky lživý). Nalhávají sobě i ostatním že jsou něco, co nejsou. Splouvač je termín úctyhodný, všichni přece splouváme, ne?
Jinak mi v Ekiho velice hezké studii chybí popis a zhodnocení dalších dvou (pod)kategorií lidí, kteří se na řekách pohybují:
Jedny bych označil jako splouvače anóbrž kandidáty nebo podnož obecného vodáctví. Jsou to ti, které jsem včera viděl na splutí Jihlavky - lidi často s dětmi i na raftech a lodích z půjčoven, kteří splouvali přece jen sportovnější vodu v evidentní snaze užít si řeku a přírodu, ale očividně nepatří do ranku těch peřejemi profláklých a zkušených: Obecně řečeno, mám je rád.
A pak je zde další druh, kvůli kterým jsem přestal jezdit na akce typu Hamerák či Vavřinec, kdy se tito na půjčených vzducholodích bez odpovídajících dovedností i znalosti zásad provozu na peřejnaté vodě s hrůzou v očích nechávají vláčet proudem a vytvářejí kolizní situace, které mi znepříjemňují plavbu. Vyskytují se často ve skupinách a je leší nechat je předjet. Nevím, jak je nazvat, k jejich neivní sebedůvěře chovám směs despektu i obdivu.

Reply

Re: pojmenování, Chobotnice, 9/1/2020 8:51:18 AM
To je pobočka od VÚVR, nebo úplně jiný ústav? youtu.be/0o33bPBboDs

Reply

Re: Splouvači, Chobotnice, 9/1/2020 8:28:52 AM
Naja...

Reply

Re: Splouvači, fajtik, 9/1/2020 8:20:44 AM
Labe z Ústí do Německa.....

Reply

pojmenování, Vojta, 9/1/2020 8:12:55 AM
Pak by ovšem vědecký výzkumný tým z Výzkumného ústavu vodní turistiky (který má na svědomí i uvedený film Statisticky průměrný vodák) měl uvažovat o samostatném názvu nového druhu, například Kryptovodakus (Possonium occultatum) či Pseudovodakus, ale i jakkoliv výstižně jinak...

Reply

Re: ..., Střelec, 9/1/2020 6:56:49 AM
Lepší je tomu cirkusu ujet, ideálně za svítání.

Co se Poustvy týká, podcenil prudké mutace způsobené moderními materiály (nitrilonem, valmexem a plastem). Dřevní vzducholodě z gumotextilu a gumy na základě přírodního kaučuku by se v půjčovnách neuplatnily pro malou odolnost. Laminátky z téhož důvodu vystřídal plast hned, jak to šlo. To spolu s prudkým rozšířením počtu obžerstvoven a následně i plovoucích barů urychlilo vývoj a z pouhého poddruhu je teď samostatný druh.

Reply

..., HH, 8/31/2020 10:43:25 PM
V tom článku je jedna - podle mého názoru - velmi důležitá myšlenka, kterou já se dlouhodobě poměrně úspěšně řídím: Ať už během organizovaných akcí nebo na exponovaných úsecích letních řek se ty nejhorší zácpy pohybují ve vlnách. Stačí tedy pochopit, kdy se vyplatí zastavit, protáhnout si nohy, natáhnout se do trávy, udělat si gáblík, odskočit si na krátký výlet nebo třeba potrénovat nájezdy do vracáku - a nechat ten cirkus odjet dostatečně daleko.

Reply

Re: Splouvači, Chobotnice, 8/31/2020 9:46:46 PM
Ne, nasedali jsme v Čechách... Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: omyl?, Eki, 8/31/2020 8:28:47 PM
Ahoj a dík za reakce Smajlík
Vážený pane kolego, materiál, ze kterého vycházíte, dobře dokumentuje vodáky v laminátové prehistorii. Bohužel doba poněkud pokročila, už není třeba loď vlastnit, laminát vytlačily nezničitelné plastovky a rafty. Vodák splouvač se díky půjčovnám a občerstvovnám vyvinul, podle mého názoru, v samostatný poddruh. Vedle potravin dokonce už není třeba v lodi převážet ani bagáž, některé půjčovny vám jí převezou na další stanoviště. Jsou dokonce známy případy, kdy parta vodáků splouvačů vůbec nevyplula a nechala se jen se vším převést do další občerstvovny Smajlík Smajlík

Reply

omyl?, Poustva, 8/31/2020 8:01:28 PM
Vážený pane kolego,
v publikovaných výsledcích staršího (ale dle mého názoru stále aktuálního) výzkumu o chování statisticky průměrného vodáka [1] se vyskytují charakteristické znaky (zejm. období aktivity a potrava), které připisujete vodáku splouvači. Na druhou stranu vědecká komunita přítomná obvykle na zdejším fóru výskyt vodáka splouvače v době předplastové vylučuje. Domnívám se proto, že se nejedná o nový druh, pouze se někteří jedinci vodáka obecného v příznivých podmínkách chovají poněkud invazivně. Dále se domnívám, že neexistuje některými autory popisovaný vodák pravý a vodák plachý, ale jedná se pouze o poněkud zkostnatělé jedince vodáka obecného.
Na základě vlastního výzkumu naopak mohu potvrdit, že období aktivity je u většiny vodáků velmi krátké a lze se jim tak snadno vyhnout.
Poustva

[1] Statisticky průměrný vodák [online]. In: . [cit. 2020-08-31]. Dostupné z: www.youtube.com/watch?v=eT7Zsk...

Reply

Re: Splouvači, P, 8/31/2020 7:36:55 PM
Byl to Inn?

Reply

Bohužel to tak je , Vaca, 8/31/2020 2:40:14 PM
Jo letos na sázavě jsme pár takových lihojezdců taky potkaly ale proti vltavě pohodička. I když asi to bylo i tím že nejdřív dva dny v kuse pršelo, a pak to pro změnu dole docela teklo :-). Na mě teda od Krhanic až moc ale zase byla docela zábava pozorovat co tam někteří předváděly.

Reply

jiné řešení, Střelec, 8/31/2020 12:54:31 PM
V létě provozuju hladkou vodu na Lipně - střídam půjčenou bezpapírovou plachetnici a svuj dropstičovej kajak (když neni plachetnice k mání). Lágruju po dohodě u soukromníka na pozemku a je to bez problémů a bez davů. Akorát je třeba dávat pozor na houstnoucí motorový provoz a na náhlé změny počasí.

Reply

Splouvači, Chobotnice, 8/31/2020 11:15:41 AM
No, vona Vltava bývá v klidu už ze Zlatý koruny, protože pro většinu z nich je na hranici možností dojet za obvyklý štyry dny tam. V Budějkách jsou dost blbý přenášky.
Beerounku jsem jel teď v letě už od stadionu, takže start už na Mži a ten vrrěek je fakt pěknej a je tam i spousta míst kde vodák obecný nevyžadující na večer stánek s chmelovou břečkou může složit hlavu. Rovněž ouplnej spodek Berounky, Jedno jestli z Řevnic, nebo až z Černošic od posledního jezu je pěknej. Z tech Černošit to i splňuje parametry mírně tekoucí řeky, dokonce je tam pár peřejek s vlnama. Ale nejsou tam stánky, krom na cyklostezce, nebo normální hospody a neoperují tam půjčovny.
Pak spodek Vltavy z Vraňan, kde jsme se ženou posledně soulodili už flák za Lužcem 6km/h podle GPS. Tam neni na březích vubec nic, dole rezervace. A je to kousek vod Prahe a kdo neni línnej pádlovat, může vyjet kanálem zpátky nahoru.
Ale zážitky z tehle popisovanejch vod překryl nedávný zážitek, kdy jsme se ženou jeli jednu tajnou řeku, kde jsme nasedli a po asi 130km bez jedinýho jezu, jen tekoucí proud skončili, protože jsme prostě museli domu. Nejvíc za den bylo 52km, s prstem v nose a zastávkama, lenošením a tak. Jo a tam byla na březích k dispozici opět solidní gastronomie, ne dieta smažňák&klobása. Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama