Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Organizace-Hamerskeho-potok-2014.aspx?ID_clanku=1619 edit=2

Organizace Hamerského potok 2014

Diskuse nad článkem
Re: chvála a losování výsledků, Petr Dittrich, 10/24/2014 5:02:41 PM
Mluvil jsem s Honzou Boučkem a zmatky ohledně zaměněných startovních čísel by měly být vyřešny.

Reply

chvála a losování výsledků, Klasik, 10/24/2014 12:30:24 PM
Ale fuj tady něco smrdí ... Smajlík

Když nepochválí jiný, je třeba se pochválit sám. Je fakt, že je u vás co chválit.

PS: Jen tak mimochodem, pamatuješ si, kolik jsi měl Petře číslo na Hameráčku? Ve výsledcích máš totiž uvedeno startovní číslo našeho kajakáře. Ty dětské výsledky jsou zase velmi natěsno. Rozdíl 3 sec u smečkového startu je nářez (první a druhý K1h) a 10 sec na třetího není o moc lepší. Pro tak malé rozdíly nejsou pořadatelé ve smečkách schopni ani regulérně odstartovat závod a již vůbec zajistit trať, aby byly stejné podmínky pro všechny.
Navíc v celkovém hodnocení to nyní v K1h díky prvním výsledkům z Hameráčku vychází na výsledek 392, 391, 390 a potom 3x380. Když si vezmu, že o umístění v celkových výsledcích rozhodují rozdíly v řádu malých vteřin v jednom závodě (to není jen o Hameráčku, ale i o Sázavě a o Teplé), tak ty celkové výsledky připomínají spíše losování. Prakticky máme 3 vítěze a 3 na další pozici. Ani u K1M to tak nabité není (396,393,385,383,380).

Jestli "LETOŠNÍ LOSOVÁNÍ VÝSLEDKŮ v K1h" není důvod k zásadní úpravě pravidel, tak již nevím co jiného.

Reply

Re: není závodník jako závodní, Ešus , 10/23/2014 10:38:13 AM
To je pravda. I té Slávii je to pravda. My jsme tak trošku ve výsledkách vyklidili pozice, protože v jednu chvíli prostě děti nebyly. Teď máme v žácích přes 40 dětí a museli jsme začít odmítat děti. Jenže ta pauza se projevila tak, že vloni odešli asi 3 žáci do dorostu a teď 1-2 roky neodejde nikdo. Ti prckové se ale za pár let vyjezdí, a zase se Bohemka vrátí tam kam patří. Navíc děcka to berou víc jako závod než dospělí, kteří spíš chtějí mít dobrý pocit ze slušně projeté brány, nežli z času. Podle mého názoru oddíl , kterému nefunguje mládež a přechod mezi dospělé musí zákonitě za čas odpadnout. Proto mne Petře moc těší, že u Vás vidím potěr, o který se staráte, protože oni jednou potáhnou oddíl místo Vás. Jen je potřeba si včas vychovat nástupce a odejít do ústraní. Mně se to málem nepovedlo, protože jsem vždycky podlehl nátlaku, že beze mne to nepůjde, zatímco já vnitřně cítil, že už nemám oddílu co dát. Naštěstí se to povedlo a oddíl šlape dál. Přeju Ti a Tvým spolupracovníkům a blízkým, aby vám dlouho vaše grupa šlapala, a pak odvahu k tomu přenechat svoje "dítě" někomu jinému, až přijde čas.
Ešus

Reply

Re: není závodník jako závodní, Petr Dittrich, 10/23/2014 9:59:40 AM
Ne na Hameráku, ale Vavřinci, tam je to bez rozlišení věku.

Reply

Re: není závodník jako závodní, Lubor, 10/23/2014 12:07:41 AM
Hmm, to je dobrej postřeh, že to porovnání není vidět. Výsledky všech věkových kat. dohromady, kde je vyznačeno pořadí ve věkové kategorii (46., 7. žák) by dávalo lepší přehled. Asi by to ale bylo složitý. Jinak ale na Hameráku nevidím Kuře na tradičním 1. místě a za ním na druhém místě žádného Martina.
No nic, stejně držím mladým palce, aby nás předjížděli :-)

Reply

Re: není závodník jako závodní, Pert Dittrich, 10/22/2014 10:06:56 PM
Ono je to také možná tím, že na závodech ČPV jsou kategorie rozděleny na děti a dospělé (což je samozřejmě dobře), takže není porovnání dětí a dospělých. Jen se to ale na nějakém závodě smíchá, výsledky jsou hnedle jiné - Hamerák, na druhém místě v ženských kajacích patnáctiletá Natyna, Vavřinec - na druhém místě v singlech hned za Kuřetem patnáctiletý Martin, v ženských kajacích druhé místo třináctiletá Markéta. Všichni z hradecké Slavie, že by dobrý oddíl?

Reply

Re: není závodník jako závodní, Chobotnice, 10/21/2014 6:09:07 PM
A to je zase chválihodný. Na dostatku dětí je potřeba bojovat na všech frontách... Smajlík

Reply

Re: co se tu vlastně řeší, sommi, 10/21/2014 6:59:52 AM
Konečně trochu střízlivý názor.

Reply

Re: není závodník jako závodní, Lubor, 10/20/2014 3:18:16 PM
Klasiku, jojo, já si fakt všímám víc situace u kánoí, víš, že se kánoe snažím před váma sedícíma zachránit. Kuře je vyjímka mezi turisty s jednolistým pádlem, on s ním totiž umí zacházet, ale proč za sebou nemá hordu puberťáků, kteří by ho doháněli a předháněli, to je fakt záhada. Šikovný dětičky na kánoích má Ešus jako ty nejmladší v oddíle, tak snad již brzy… Dostatek dětí je zárukou prosperity kvalitního vodáctví všech typů, proto se v tom vrtám.

Reply

Re: není závodník jako závodní, Lubor, 10/20/2014 1:03:41 PM
Co blbneš, v minisukni? Snad v dobře přiléhajících neoprenových šortkách, v naší branži, ne? :-)

Reply

Re: není závodník jako závodní, Klasik, 10/20/2014 1:02:49 PM
:) .. že bych tam něco přehlédl ... ale ne, krásných holek tam bylo dost.

K těm závodníkům jak píše Lubor ... třeba Kuře asi nemůže za to, že mu mladíci málo konkurují. Zažil jsem jak mladé soupeře nejen přemlouval k účasti, ale i podporoval radou a vybavením. Bohužel mládí kráčí jiným směrem.

Na Krumlovském maratonu a dříve Mattonce to bylo odlišné. Ale na Berounském maratonu také "důchodci" slušně mladým zatápějí a rozdělení na kategorie je tam ukázkou spravedlnosti. Doporučuji nahlédnout do propozic http://www.vodmar-beroun.cz/pr...

U kajakářů je možná trochu jiná situace, ale ... vlastně nevím. Já žádné osobní negativní zkušenosti nemám. Vypadá, že je to spíš o houževnatosti, která nám starším zůstala a mládí jsme to asi nedokázali patřičně předat.

Možná to jen mladí ukazují jinde a my to nevidíme. I když třeba na Hameráku v kajakářích vidím 2 mladé od nás v půlce první desítky. Taky je škoda, že již není vidět věk.




Reply

Re: není závodník jako závodní, Ešus , 10/20/2014 10:56:12 AM
Lubore, to jsem vůbec nemínil vážně, ale zapomněl jsem tam dát tucet smajlíků. Ber to jako pohled na mladý holky. Taky se po minisukni otočíš, a koukneš, a tiše závidíš.
Akdyž ještě umí jezdit na vodě.....
Ešus

Reply

není závodník jako závodník, Lubor, 10/18/2014 2:52:40 PM
Ešusi, nenech se ovlivnit ostatníma v ČPV, v něm je úplně nepřirozené rozložení věků. Ty veterány co to vyhrávají by měli junioři předjíždět s prstem v nose o dvacet minut. Správně je závodění pro děcka a pro mládež, má to mnoho kladných vlivů. Nadměrné ambice v závodně veteránském věku jsou k smíchu. Myslím, že pak jde spíš o to si něco dokázat a ještě mimo opravdovou konkurenci. I když je lepší si něco dokazovat usilovným pádlováním než nějak jinak.
Je úplně normální si s přibývajícím věkem přizpůsobovat cíle. Tak když nějaké místo nedáš, nic si z toho nedělej: Ti mladí to dají za tebe, ale ty zase umíš dělat organizační věci, na které ti mladí jen tak mít nebudou a za které jsme ti vděční! Ty přece děláš to nejlepší co můžeš dělat, s obrovským elánem a obětavostí zajišťuješ, aby mohly jezdit další generace vodáků. Díky za to.

Reply

Re: není závod jako závod, Ešus, 10/17/2014 10:50:28 AM
Ach jó, to je krásný věk, kdy se ještě člověk může zlepšovat a i se s tím pochlubit. Já už se přehopult do věku, kdy úspěchem je co nejvíc zabrzdit zhoršování a jako vítězství slavím , pokud jsem něco zajel stejně jako vloni. Ale dobře se na ty časy vzpomíná. na slavné škoďárničky, na věčné slunce, krásnou vodu, hezké holky. Nějak mi z těch vzpomínek vypadává ta zasr. zima, hnusný mokrý hadry po ránu, nastrachy z vody ustící v pádění do křovíčka. Nojo, tak alespoň že nás ty mladý ještě tolerují. Vrcholem bylo vloni naše Norsko, které pro naší rodinu a kamarády připravil náš kluk. Dřív jsem ho uklidňoval já a vloni jsem slyšel tu obávanou větu : Táto, neboj, to dáš!". No, jak já jsem po tomhle na Nummedalslagen , úsek Zambezi severu i na raftu měl zadek v kalupu, to si málokdo dokáže představit. Katie, strašně Ti závidím :-)
Ešus

Reply

Re: Zklamání, Monte, 10/15/2014 10:18:35 AM
Tak to vypadá , že nezávodící splouvači by chtěli "respektovat pravidla hry, které určuje pořadatel ", ale ta pravidla nejsou zcela jednoznačná ( pak je mi líto zapálených dětských závodníků i pořadatelů a rozhodčích u branek ...)
U takové masovky už asi nelze spoléhat na nějakou slušnost bez dostatečného vysvětlení , a budou muset nastoupit tvrdší, jednoznačnější pravidla ve stylu "Ordnung muss sein" - pořádek musí být, jak říkají Němci.
Např. mít to vyřízené např.jako zábory při rallye, případně při koupi splavenky si nechat podepsat pravidla - a v nich uvést,co se mi může třeba přihodit, pokud je nedodržím ...Je to smutný vývoj , ale v Česku při podobných akcích asi jediná cesta Smajlík

Reply

Re: Zklamání, Ešus , 10/15/2014 9:43:33 AM
Ahoj
Doprava je počítaná tak, že ten kdo jede dolů před závodem, tak jede jen do Dvorečka, a pak většina lidí jede až dolů. Když jsme kdysi dali první vlak na cca 11 hodinu, tak jel nahoru prázdný , a bus taky, zatímco ve 12 už byl plný.
Ešus

Reply

Re: Zklamání, Klasik, 10/15/2014 9:13:30 AM
To jsou ta čísla, o která bojujeme my, co máme dole děti. Ani nebudu raději psát, v kolik jsem vyjížděl z Plzně, aby to vyšlo. Představa, že bitka bude s ostatními, kteří chtějí jezdit s první vlnou mě nahání strach.

Také je tady početná skupina, která jede závody nahoře i dole. Letos nikdo od nás, ale mezi kajakáři jich vidím dost.

Nějaké "urychlovače" pro startující by Ešusi fakt bodly Třeba prvních 50 čísel plněných odzadu ... s následnou kontrolou na WWW a připravou pro případné následné zbití v případě zneužití (spodní výsledky jsou vždy i za dospělé).

Reply

Re: Zklamání, Ešus , 10/15/2014 8:57:16 AM
Ahoj
před dvěma roky jsem si na toto téma nechal dělat právní rozbor ČUS. Uveřejňoval jsem ho i tady na raftu.
Nemluví pouze o poplatcích ale i o stanovení podmínek při účasti na akci. To zcela jasně mi dává možnost na takovéhle akci i stanovit pravidla a vymáhat dodržení pravidel. Kdo je dodržovat nechce, ať jede budˇna přírodní vodě jindy anebo ať jezdí na řeky, kde je voda vždycky.
Prostě zásadní rozdíl je v tom, že na akci kde je voda obvykle jsou jiná pravidla nežli na vodě, kde voda normálně není.
Ešus

Reply

Re: co fotky, žralok, 10/15/2014 8:20:59 AM
tak změna https://www.youtube.com/watch?v=IL7qg1sVHS8&feature=youtu.be

Reply

Re: Zklamání, žralok, 10/15/2014 7:46:42 AM
pár problémů v tvém scénáři je . Třeba vláček jede první až hodně odpoledne , to by ses načekal a každej nemá tak dobrý oblečení , aby vydržel zevlovat tvým způsobem takovou dobu . Převlékat se do konce závodu také není nic moc . Pokud budu chtít jezdit jako dosud s první vlnou , budu si muset koupit nějaký nízký číslo .

Reply

Re: Zklamání, Kmochacek, 10/15/2014 1:07:45 AM
nepletu si to, ale já rozlišuju právo na poplatek za poskytnuté služby (vyjednanou vodu atd.) a právo(?) pořadatele vykázat některé vodáky z TÉHOŽ toku bez toho, abych si dané veřejně přístupné pozemky pronajal od majitele, ohraničil a tím deklaroval, že tady je teď "Ešusovo" a tedy platí jeho pravidla.

Lidi ve svém konání mohou být omezeny jen a pouze zákony ( a z nich odvozenými předpisy). Je někde k dostání ten právní rozbor ČSU? Zajímalo by mne totiž, z kterých předpisů to lze takto vyvodit.

Nepletu-li se, ani na vrcholných závodech pod Lipnem, Labskou, Josefovým Dolem atd. nikde nemají v propozicích zákaz jízdy v době závodů. Jedná se též o dlouhé přírodní toky byť na "umělé" vodě.

Je nejvyšší čas přestat se spoléhat na slušnost a ohleduplnost na vodě a přijít s těžším kalibrem. Ale ten už musí být dostatečně robustní a řádně zdůvodněný.






Reply

Re: Zklamání, Satek, 10/14/2014 10:12:29 PM
ahoj,ještě jedna poznámka.Věřím tomu že všichni závodníci si berou čísla ,proto že chtějí závodit a je jedno jestli na čas,nebo jen na čistotu jízdy,chtějí porovnat svoji zdatnost s ostatnimi. A nemají číslo jen pro lístek do tomboli a kusu žvance v cíli.Nebo jen proto že dam další jízdu a pořadatel nemuže na mě remcat Smajlík Smajlík

Reply

Re: Zklamání, Satek, 10/14/2014 9:44:54 PM
Ahoj,nedá mě to a taky píšu muj nazor a pohled na věc. Nevidím problem si dat prvni jizdu před závodem,v klidku az dolu,vyjet si vlačkem do kempu,dat si polévku,projit stánky z voáckým matrošem,jít se divat na závodicí,nebo jinak zabít čas do konce závodu.A i potom nějakou jízdu ještě určitě dám. Nemám potřebu na nejčastejší otazku sobotniho večera ,,kolikrat jsi to dal??" odpovídat že x krát Smajlík

Reply

Re: co se tu vlastně řeší, Ešus, 10/14/2014 4:06:08 PM
Máš pravdu, v propozicích je to, aby se lidi v době závodu nepletli ne trati. Dosud to jakžtakž fungovalo, závodníci měli přednost. Fungovalo to i u cestovek. Letos se to zvrtlo a s odpuštěním davy splouvačů, často bez základních znalostí vody a slušného chování bránily lidem s čísli v regulérním projetí tratě. proto musíme změnit propozice ze slušného požádání (upřímně řečeno, pokud jedu bez čísla mezi loděmi s čísly, vždycky se pletu a lidi s čísly omezuji, minimálně tím, že si mne musí hlídat, nebo brnknu do branky a rozhoupu jí atd) změnit znění na zákaz. Jen jsem tak donucen dělat něco, co jsem nechtěl. Víc jsem sázel na inteligenci a pochopení. Bohužel to přestalo stačit a proto příští rok bude trošku jiný.
Ešus

Reply

Re: co se tu vlastně řeší, Hanz, 10/14/2014 3:57:45 PM
Ahoj,
tady musim souhlasit se Zralokem. Rad vyhovim a nebudu se plest do zavodu. Jenze v propozicich nebyl "zakaz splouvani behem zavodu," ale jen zadost, abych se nepletl. To si myslim, je velky rozdil. Marne po zavode lamentovat nad temi, kteri vypluli behem zavodu a snazili se uhybat.

Reply

Re: není závod jako závod, Ešus , 10/14/2014 3:46:43 PM
Tyhle "závody " byly spíš vždycky o pocitu z dobře projeté tratě. Je docela jedno, jestli někdo jede na doraz na čas anebo na čistotu jízdy s vychutnáním branek. Ani jedno není možné, když se tam objeví proud lodí bez čísel a bez ohledů. Proč lidi v brankám mají čekat, až se v tom štrůdlu objeví díra a kromě záludnosti vody ještě mají hlídat lodě, jejichž posádky evidentně loď neovládaji?
Takže splouvači v těch 10 volných hodinách ano, v těch třech pro závod NE.
Ani jeden způsob "závodění" nebyl regulérní.
A to je snad špatně , ne ?
Ešus

Reply

Re: co se tu vlastně řeší, Ešus, 10/14/2014 11:48:45 AM
díky
Ráno stejně máš cca 1,5 hodiny volného ježdění, protže voda jde od 9 hodin a závod začíná, pokud ho neposuneme, v 10:30 na rybníku, takže když někdo odjede před půl jedenáctou z rybníčku do pryč, tak to nevadí. My vyvěsíme cedule, že v době závodu od 10:30 do 13 hodin je trať uzavřena, respektive do projetí posledního jezdce (náš člověk s obráceným barevným číslem). Jeho průjezd trať znovu otevře.
Díky Ešus

Reply

Re: co se tu vlastně řeší, žralok, 10/14/2014 10:00:56 AM
Je mi to jasný , nyní budete mít bohužel těžší práci přenaučit zažité a tudíž si to vyžádá hodně úsilí . Já se propozicemi řídit budu i když mě to ranní ježdění bude chybět , ale mnozí budou potřebovat více hlídání a upozornění z vaší strany .

Reply

Re: co se tu vlastně řeší, Ešus , 10/14/2014 9:54:34 AM
Ahoj Žraloku
zatím ta měkčí formulace stačila. Většinou se tam vyskytovali lidi, co si to slouzli bez čísla před závodem, a nepřekáželi. Letos bohužel nastal extrém, který celou akci znehodnotil. Pro příště budou všude viset cedule o zákazu splouvání vdobě od - do. Posunout nahoru moc závod nejde, maximálně o 30 minut. problém je s tím, že většina přijíždí až v sobotu. Navíc rozhodčí v 9 odchází na brány, aby do těch 10:30 stačili doupravit brankoviště podle aktuálního stavu vody. Prostě zatímstačila slušná žádost, od příště budeme kategoričtější. Řešíme problém , co letos přerostl tolerovatelnou mez a pokud by se objevil znovu, tak můžeme mít po žouželkách.
Ešus

Reply

Re: Zklamání, Ešus , 10/14/2014 9:47:43 AM
Kmocháčku, pleteš si bohužel stále dva pojmy.
1/pokud budu akci pořádat tam ,kde voda teče trvale, tam nemám nárok od lidí bez čísel c okoliv vybírat a cokoliv jim určovat, pokud si řeku na tu dobu neuzavřu. To je případ třeba Sázavy
2/pokud ale dostanu díky pořádání akce vodu tam , kde obvykle není, a bez mé práce by se tam nedostala, tak tam jako pořadatel mám právo vybírat poplatky i od lidí bez čísel, aurčovat pravidla hry pro všechny. Kdo s nimi nesouhlasí, má nezadatelné právo tam jet jindy. Nikdo mne nemůže nutit na takové akci troubu, co mitu akci ničí. Ešus

Reply

Re: co se tu vlastně řeší, žralok, 10/14/2014 9:43:30 AM
Pak je to tedy třeba napsat jasně do propozic páč já jel a to co bylo v propozicích neporušoval . Pokud bude v propozicích zákaz ježdění v době závodu , tak tam nebudu i když pak bych se přimlouval za co nejčasnější start a pouštění vody až co nejtěsněji před ním . Člověka na bazéně co bude lidi bez čísla vracet , jinak v tom bude vždycky chaos . Leta jezdím s první vlnou a poslední jízda ( y ) vychází do závodu přerušovat ježdění na závod by byl opruz .Několikrát během let jsem se ptal vašich při koupi splutěnky a vždy mi bylo zděleno jen abyh nepřekážel v brankovišti , když někdo jede s číslem . Aby se pravidla mohla dodržovat a vyžadovat , je nejdřív třeba je jasně určit a pak také co nejúčelněji vymáhat .

Reply

Re: Zklamání, Ešus , 10/14/2014 9:40:58 AM
Ahoj Monte
ten kdo zastaví na zákazu zatavení, anebo zablokuje autem vjezd k baráku, je blbec a jako s blbcem se sním musí zacházet. Co se týkáá vody, a pravidel hry na akci na ní pořádané, je to stejné jako s vybíráním poplatků na vodě. Na to jsme si nechali dělat právní rozbor. Tam kde voda v korytě normálně není a pořadatel musí vykonat x úkonů k tomu, aby tam byla, má právo stanovit pravidla hry a taky i poplatky. Všichni, kdo se v tu dobu akce účastní, jsou povinni se chovat podle stanovených pravidel, jak na silnici, tak na vodě. tam kde je ale voda obvykle a pořadatel nemusí nic vykonat kvůli tomu, aby se tam objevila, tak tam má právo vybírat polpatky a vynucovat si doržení pravidel pouze od lidí, kteří si zaplatí čísla. Pokud si je nezaplatí, nemusí ani platit za splutí. Je to právní výklad právního oddělení ČUS. prostě pojedeš li Lipno, js povinen se podřídit pravidlům pořadatelů, pojedeš li při nějaké akci od Vyšáku dolů (bude tam třeba maraton), takto záleží pouze na inteligenci.
Ešus

Reply

Re: co se tu vlastně řeší, Ešus , 10/14/2014 9:31:02 AM
V době závodu lidi bez čísel prostě vadí. To že někdo okouní s číslem v bazénku je jeho věc. Uvědom si, jak to vypadá pak na kaskádách , kdy se řítí hafo lidí bez čísel a mezi nimi s čísly. Co to je pro rozhodčí za práci během pár sekund vše rozlišit. Na Hameráku poskytujeme na naše poměry s vodai na malých potokách luxus. Voda pro veřejnost bezt čísel teče 10 hodin, na závody pak další tři. Nechápu, proč lidi bez čísel musí jet na vodu proti slušné žádosti pořadatelů o volnou trať bez lodí, co nejedou závod. Opravdu je na tom něco k nepochopení? Když se jede třeba automobilový závod, nebo cyklistický, a je tam chvíli díra, tak taky vjedou bez problému na trať?
To myšlení opravdu nechápu. Bez práce pořadatelů by se voda v korytě Hameráku vůbec neobjevila, bez dotace ČSK VT by tu akci nikdo nezaplatil. Pokud kvůli neregulérnosti závodu, tak jak to bylo letos, může tato akce vypadnout z ČPV a tím pádem bude po dotaci, a taky po akci. Tohle by si měli lidi, porušující naše požadavky uvědomit.
Ešus

Reply

Re: co fotky, žralok, 10/14/2014 8:36:13 AM
Video OCparty https://www.youtube.com/watch?v=fLQia4C0QH0

ostatních ( neděle dopoledne ) https://www.youtube.com/watch?v=Mk7hN2Qgxb4&list=UUhIkBHolaXdMg607-R31Ueg

Reply

co se tu vlastně řeší, žralok, 10/13/2014 10:32:57 PM
celou dobu ? propozice jsou :

Prosíme, nepleťte se v době závodu na trati! Rafty nesmí v době závodu na trať!

Já jednu jízdu jel v době závodu a nařízení v propozicích jsem splnil . Sice mi bylo divný , když jsem stál na bazénku před brankovištěm a čekal až očíslovaní projedou a oni furt stáli ve vracáku a povídali si . A teď čtu , že jsem mohl být zastřelen , zahákován a kdoví co ještě . Smajlík

Reply

Re: Zklamání, Kmochacek, 10/13/2014 10:19:24 PM
když chci na silnici uspořádat závod a zavřít ji pro dopravu, existují na to paragrafy ( "zvláštní užívání komunikace" ).
Když chci k tomu ale využít jiný veřejně přístupný prostor, domluvím (pronajmu) se s majitelem pozemku (+ ohlásím někam na ouřad), ohraničím ho a uvnitř platí moje pravidla. Jedině tento způsob IMHO lze použít i na vodě.

Pokud tak neučiním, pořádám závod "za provozu", tedy možné účasti i nezávodní veřejnosti. Mohu ale apelovat na slušné chování nezávodníků a jejich smysl pro fair-play. A hlavně dostatečně všechny informovat, co se děje a jak se chovat.

pro Ešuse: vybírání poplatků "za vodu" a zakazování nezávodníkům splouvat jsou dvě rozdílné věci.



Reply

Re: není závod jako závod, Kmochacek, 10/13/2014 9:54:26 PM
OK, ale když mě něco zdrží, tak se to snažím dohnat intenzivním pádlováním k dalšímu brankovišti a pod., ne zkoušet zajet dobře branky a pak se turisticky vydat dál.
Možná jsem to napsal až moc provokativně, ale cílem bylo zamyslet se nad tím, jaký má být ČPV?

Opravdový závod vodních turistů? Potom nějak "dokopat" očíslované ke skutečnému výkonu ale též vypráskat splouvače z trasy.
Ponechat současný stav? Pak ale splouvači na trati nevadí, možná samotný závod i obohatí. Smajlík

Reply

Re: není závod jako závod, Katie, 10/13/2014 9:18:40 PM
Kmocháčku, většinou s Tebou souhlasím, ale teď ne. Já se od svých začátků v čase zlepšila o více než 10 minut. Letos poprvé pod 50 minut a pamatuju se, jakou jsem měla radost, když to bylo pod jednu minutu... O trestnych ani nemluvě. A to pokaždé ještě někde čekáš, protože před tebou někdo je a hýbe ti s brankama... nebo lovíč proti vodu, která nejde jet :-) a pak ji zruší... Prostě můžeš závodit a rozdíl 20 minut v čase není problém!

Reply

Re: není závod jako závod, Kmochacek, 10/13/2014 8:30:16 PM
asi takhle.. pokud zaplavu v závodě, tak jsem během pár minut zas v lodi a snažím se dohnat ztrátu. Naplaváno mám sakra dost, tak snad vím o čem mluvím.
Jak vše pochytat? Pádlo přeci nepustím a loď mi na tom Hameráku většinou ostatní chytí a mě zbývá jen vylít a pokračovat. Trénovat jízdu na divoké vodě a slalom můžu kdykoliv na kanále, nikoliv v měřeném závodě.

Zajet víc jak s 10 min ztrátou ( experti zvládli i víc jak hodinu Smajlík) na Hameráku znamená, že na nějaký závodění prdím a jak píšeš, protože jedu s kámoši, parkuju ve vracácích, dlouhé minuty piluju teoreticky ideální lajnu nad brankovištěm nebo hledám morál a pod.

Aby bylo jasno, já chápu, že je to závod-nezávod, ale pak se jako organizátor nemůžu divit, že spousta lidí bez čísel nemá nutkavou potřebu vždy uhnout vodákovi s číslem, natož dobrovolně nesednout na vodu v době závodu, když vidím, jak někteří očíslovaní "jedou" na výsledek.

Reply

Re: Zklamání, Monte, 10/13/2014 5:32:11 PM
Ahoj , můj osobní názor=2/ účastnit se naší akce s našimi pravidly ( když jsem u někoho na "návštěvě" , tak bych se podle toho měl chovat - např. pokud budu na fotbalovém zápase dělat blbiny , tak mě pořadatel může vyvést ... ) Na řece je to ale s tím právem možná trochu jiné a právně nejednoznačné ( na rozdíl od stadionu nemá 1 vlastníka )- takže s olejem na přední sklo a hasičským hákem z vody by to asi nešlo... Je zajímavé, že tahle diskuse tady frčí, od doby co je raft.cz raftem ( A stále se po těch letech nic nevyřešilo , takže pokud by chtěl někdo používat násilí , měl by si na to udělat právní analýzu ...) Tím nijak nechci v žádném případě znevažovat práci organizátorů ( i když se masovým akcím s čísly snažím vyhýbat , pár jsem jich v minulosti absolvoval a vždy jsem se snažil "respektovat pravidla hry, které určuje pořadatel " ... ) P.S. Toto není názor akademika , ale spíše technokrata

Reply

Re: není závod jako závod, Jirka, 10/13/2014 10:37:53 AM
Ahoj,
vim ze jsou i lidi s cislem kteri opravdu nezavodi, ale to ze ma nekdo cas o 20 minut delsi nez vitez nic neznamena. Staci trochu zaplavat a nez se vse pochyta, vyleje lod atd, tak je 20 min pryc raz dva. Spousta lidi je taky opatrnejch a jedou ve skupince treba po 3 aby si mohli pomahat a pokud to proste jen tak dobre neumi tak prijednou pozdeji. Vi ze na predni mista mit nebudou a tak zavodi mezi sebou o to kdo to projede nejcisteji atd. Vzdyt je to turisticky zavod a jde hlavne o zabavu a kamaradske zavodeni.

Timto se ale rozhodne nezastavam kohokoliv kdo na trati jen prekazi, neuhne, nebo treba dela naschvaly.


Reply

Re: Zklamání, Ešus, 10/13/2014 10:05:36 AM
Právní podklad je na naší straně, protože bez naší práce by se voda v korytě neobjevila. Tím pádem máme právo stanovit jak poplatky, tak pravidla hry. Ten, kdo se akce účastní, tyto pravidla musí respektovat. Pokud je respektovat nechce, tak ať si sám zařídí povolení, zařídí vodu v korytě, a pak ať si v jiném termínu udělá svojí vlastní akci podle svých pravidel.
Má v podstatě na vybranou tři možnosti.
1/ neúčastnit se, 2/ účastnit se naší akce s našimi pravidly 3/udělat si svojí vlastní akci
ešus

Reply

Re: Zklamání, Jirka Myslivec, 10/13/2014 9:45:42 AM
Přidám se k Ešusovi. Už léta letoucí pomáhám Bohemce s Hamerákem jako rozhodčí. Letos jsem stál na poslední bráně na 2. kaskádě, taková ta těsně za poviným zastavením na rozhraní. Lamentujeme na cestovkama, bránit je nechci, mají toho hodně na triku, ale letos jsem měl hlavní problém s jedním inteligentem, co se mi motal v bráně bez čísla. Když jsem mu řekl ať vyjede, sdělil mi, že nemám dělat důležitého, že on všechno vidí, a až něco pojede tak odjede. Jenže za ta léta vím, že je to otázka několika sekund, kdy se v bráně objeví šrumec závodníků a náš inteligent bude překážet. Stačí aby se mi tam prásknul ve chvíli kdy závodníky uvidím, a brána bude neregulérní. Někdo ze závodníklů zase využil vracáku na proti a pak do brány traverzovalo (zvláště debly), v tu chvily by náš inteligent byl taky na facku. Inteligent si však mlel svoje a ještě si stěžoval jak je všechno strašně drahé. Nakonec prostě odjel, ale to mě ( a Romana Lišku, byl tam v tu chvily se mnou) musela Zuzka (co byla se mnou na bráně) držet, aby se nestalo něco důraznějšího. Samozřejmě nám inteligent oznámil, že on rozhodně závod jezdit nebude, a je mu závod ukradenej. Prostě inteligent který si myslí, že stačí jít k porybnému, a ten za dobré slovo pustí vodu.
Milý inteligente. Voda tekla za oba dny asi 11 nebo 12 hodin. Jestli to ve svém mozku pochopíš, zkus z těch 12 hodin jezdit jen cca 9. To ti opravdu přijde málo.
Takže vážení není to jen na nafukovákách od cestovek.

Reply

Re: není závod jako závod, Ešus , 10/13/2014 9:19:52 AM
Zkus navrhnout změnu pravidel. Ideální by bylo navrhnout čas až jako druhý parametr.
Jinak, je to vždycky o rozumu, o úctě. Sebelepší pravidla a měření je v háji, pokud se takovéhle akce berou jako zboží a ne jako setkání kamarádů. Prostě volové se najdou všude - viz to parkování těsně za cedulí zákaz zastavení ve Dvorečku. Tady asi pomůže jedině olej n apřední sklo.
A na lodě bez čísel asi bidlo s hákem :-)
Ešus

Reply

Re: není závod jako závod, Ešus, 10/13/2014 9:15:13 AM
Opět můžeš vycházet ze stejných předpokladů, ze kterých vyšloprávní oddělení ČUS při zdůvodnění vybírání poplatků za puštění vody. Prostě je to nějaká akce, při které pořadatel musí vynaložit určitou práci, aby se mohla pořádat, a pak je oprávněn stanovit cenu a pravidla hry.
Toho byc se držel. Pokd tam poteče přírodní voda, tak je to něco jiného. Ale tady snad nejde o to, zda li to upravují prargrafy, ale o to, zda li mám rozum a úctu l ostatním.
Ešus
Ešus

Reply

Re: není závod jako závod, Katie, 10/12/2014 6:27:00 PM
Ahoj,
hodne lidi jezdi zavod i z jinych duvodu, nez dojet ho rychle. Napr. davaji najevo podekovani poradatelum tim, ze si to cislo proste koupi, i kdyz uz moc nespechaji. Nebo nemaji potrebu jet na cas, ale na presnost a chteji, aby je nekdo ohodnotil. To prece take zavodi... Ale plne souhlasim s tim, ze ti "ostatni" bez cisla tomu zavodu pak moc nerozumi, vidi nektere lidi s cislem placat se u stanku, ve vracacich apod. a tak se jim proste uhybat ani nechce. Zase chapu, ze kdyby jeli s cislem opravdu jen ti, co zavodi, tak by byl ten zavod o dost kratsi (casove). Taky jsem premyslela nad tim, ze kdyby byl v sobotu odpoledne, tak tam taky bylo docela prazdno - ale to nejde: branky by pred tim nekdo urval, vsichni by si projeli trat, uz bychom byli i unavenejsi. vysledky by byly kdo vi kdy atd. atd. atd. Proste vse ma sve pro a proti a osobne se mi moc libi, ze je to otevreny. Pamatuju se, jak jsem to jela prvne dlouho (neumela jsem nic), jak jsem byla diskvalifikovana, protoze jsem jela s prvni vlnou a nemela si kam dat cislo :-D (nevedela jsem to...), jak jsem mela tolik stouchu, ze se divim, ze tam nejaka branka zustala...ale bavilo me to! Tak to mate proste tezk...

Reply

Re: není závod jako závod, Klasik, 10/12/2014 3:36:14 PM
Věčné téma. Je to vlastně závod? Nyní obecně, nejen k Hameráku. Já na to říkám závod to je, ale je to takový "hodně volný styl" a výsledky se nesmí brát moc vážně, neb tomu pojetí neodpovídají. Přesto je zbytečné (a na rozbití úst), když někdo zbytečně regulérnost zhoršuje (start před termínem, blokování na trati atd.)

Jen pro zajímavost. Mezi kluky (tj. mládež - K1 hoši) jsou nyní na prvních dvou místech dva kluci, rozdíl mezi nimi na Sázavě jsou 00:00:02, na Teplé 00:00:13 a největší rozdíl je pouhých 00:01:46 na Střele. Celkem proti sobě oba kluci v rámci ČPV najeli 4:04:48 s kumulovaným rozdílem pouhých 00:02:48 tj. 1,1% celkového času (!!!). Když zanedbáme rozdíl v lodích (tvar není definován), zbývá otázka - jsme schopni jim zajistit regulérní trať, abychom mohli říct, jeden z nich je lepší? Odpověď je jasná. Nejsme!

Před pár lety bylo velké "halo", když Směch psal časy na Otavě2008 na půlminuty. Stejný čas pak měly i 3 lodě (například K1m 3x druhý nejlepší čas). Z mého pohledu to bylo mnohem víc fair play, než současný systém.

Za co bych se přimlouval :
1) omezit přesnost měření času
2) zpřísnit penalizace za nedodržování fair play (blokování, nepouštění vyšších čísel ...)
3) velmi zpřísnit penalizaci za pohyb s číslem na trati mimo závod - jak je vidět, diskvalifikace závodníka je málo. Třeba postihnout i toho, kdo ho na tu startovku napsal například -100 bodu do bodování dospělých (děti to většinou nejsou).

Reply

není závod jako závod, Kmochacek, 10/11/2014 12:59:41 AM
Ahoj Ešusi,
opakovaně jsem hledal nějaké právní předpisy, které opravňují organizátora závodů na přírodní vodě vykázat nezávodníky z řeky. Nic jsem ale nenašel. Tedy je možné, že ani organizátor vrcholných závodů ( Lipno, Labe) žádné takové oprávnění nemá!
Proč si tam ale přesto nikdo nedovolí vjet na závodní trať? A proč se tak hromadně děje na ČPV? Kromně jiného i proto, že každému je jasné, že tam se opravdu závodí...

Podíval jsem se na výsledky letošního Hameráku v kategorii K1:
179 závodníků dojelo, z toho ale 84 s víc jak 20min ztrátou na vítěze, který zajel kolem 38min ( čistý čas jízdy). Tedy cca půlka "závodníků" vlastně nezávodí, jen si vzali číslo a zkusili to. Důvody, proč se zúčastnili jsou různé, ale nijak nad nimi nevyčnívá touha zajet dobrý výsledek.

Proto i částečně rozumím pohledu typického splouvače:
proč bych nemohl na vodu, když závodí jen "pár" lidí a zbytek jen splouvá stejně jako já?

Respekt k závodům a tedy k vodákům s číslem já osobně mám a vždycky uhnu, akorát občas nechápu, proč si to číslo někteří vůbec brali?

Jasně, jsou to závody vodních turistů... Smajlík




Reply

Re: Regulérnost, Ešus, 10/10/2014 4:01:18 PM
o to posouzení regulérnosti jsem výbor požádal já na základě protestů. Přišly od lídí, kteří jsou členy výboru a jejichž názoru si velmi vážím. Jejich reakce byla nerušit výsledky a pokusit se přijmout opatření ke snížení počtu lidí bez čísel. Rozhodně to jsou lidi, zvyklí na chumel lodí, ale letos to prostě bylo přes závit.
Vím, že na 100% lodě bez čísla neomezíme, ale to není důvod proč to nezkusit. Jistým nátlakem na to by mohlo být posunutí startu na dřívější hodinu, a zejména přerušení dopravy ze Dvorečka nahoru v době závodu.
A k tomu větší informační masáž, že během závodu se na vodu bez čísel nesmí. Ten, kdo třeba doprovází loď mládežníků, by od nás dostal sp. číslo, barevně odlišené, aby ho na vodu pustili. Pokud s tím něco neuděláme a příští rok to bude stejný masox, tak bych se škrtnutí Hameráku z ČPV vůbec nedivil.
Ahoj Ešus

Reply

Re: Organizace, Ešus , 10/10/2014 3:37:39 PM
Ahoj Katie
Díky za uznání. Když jsme s Hamerákem zčínali, tak část lidí říkala něco o počátečním nadšení. Já jsem si v tu chvíli řekl, že budu spokojený, když stejně uděláme Hamerák za deset let. No a teď jsme v situaci, kdy se snad ten původní stav stal standardem, a kdy nemám velký problém zajistit lidi do týmů. Letos jsme měli dokonce mírný přetlak. Když se na ty týmy podívám, tak za deset let se 60% lidí vyměnilo, a víc a víc se do toho zapojují naši odchovanci, dneska už dospělí. Byl to kdysi můj sen, aby Bohemka zase dělala celostátní akci. Dělali jsme dřív Labe, Doubravu a Botič. No a letos ten sen ožil už po desáté. Vím, že to nebude věčně, ale doufám, že ještě pár let u nás vydrží skupina organizátorů, a za odpadlé se objeví noví, co máknou. Jedním z výsledků těch deseti let je to, že pořadatelé jiných akcí se snaží dát co nejdřív výsledky na web, protže když to Bohemka dokázala x let po sobě, tak to nebyla náhoda a jde to. A o tom to je. Jsem na ty lidi hrdý.
Ešus

Reply

Re: Zklamání, Hanz, 10/10/2014 9:17:25 AM
Nac brokovnici, to dela ramus, staci vidle. Ostatne mohli by se hodit pri nakladani. Predbihas, pospichas, ukaz, ja ti pomuzu a tu lodku trochu prizvednu. Smajlík

Reply

Re: Zklamání, zenhas, 10/9/2014 7:59:34 PM
Já bych tam postavil pár bouchačů s brokovnicí. To zjedná respekt.
Nebo s bičem a právem ho použít.
A dole bych každému, kdo bude mít šrám po švihnutí ještě přidal. Smajlík

Reply

Re: Organizace, Katie, 10/9/2014 7:21:13 PM
pardon za gramatiku :-x

Reply

Organizace, Katie, 10/9/2014 7:19:02 PM
Ja mela s sebou letos novacka a ten nestihal koukat, jak je to skvele zorganizovana akce. Vsem moc dekujeme, jako kazdy rok!

Mych par postrehu - zavodila jsem a jela jsem. Na rybniku v pohode, zacalo to pri prenosu lode. Nahodni kamaradi povzbuzovali, ale ja vedela, ze neni kam pospichat, protoze predemnou byl strudl lidi. Jak mile prekvapeni bylo, kdyz jsem je tedy dosla a rekla jsem: "Vzdovolenim." Hejno 4-5 kajakaru se rozskocilo do stran a ja mohla nadherne projit! Dekuji. Jenze pred nimi byly 2 baraky ... po slove "Vzdovolenim" se nic nestalo, po zadosti "Vzdovolenim, ja zavodim" se na me osocili a protoze byli vetsi, radeji jsem mlcela a cekala (jo, odpocla jsem si, ale...).

Co se tyka nakladani - velky respekt pred poradateli. V sobotu to by byla pohoda - prislo mi, ze lide byli slusni, radili se do fronty, bavili se...to byli totuz spise zavodnici. V nedeli?! To jsem se na to po 3. jizde vyprdla, protoze kdyz uz jsem nevydrzela a vybuchla (zacla tam tu lod proste cpat), schytal to kamarad, ktery tam taky byl asi i driv. No ja se ani tak nevesla. A dalsim busem to bylo stejny, tak jsem to vzdala. :-(. Jak smutne...

Ale za to chovani si muzeme sami.

Ac jsme nic nevyhrali, tombola byla krasna! Priste doporucuji nedavat dary k sobe, zbude na vic lidi...

Jeste jednou dekujeme!

Reply

Skládám poklonu organizátorům, Jeňa, 10/9/2014 3:11:59 PM
Letos jsem byl na Hameráku poprvé a v hluboké úctě se skláním před celým organizačním týmem. Tuším, co taková organizace vyžaduje, protože mám zkušenosti s organizováním Bystřičky (poněkud méně rozsáhlá akce, kterou někteří možná znáte).
Organizace závodu byla perfektní, doprava byla ukázková a voda byla náročná a pěkná zároveň.


Taky mi někteří zavazeli a rozhoupali branku a já jsem určitě udělal to samé zas někomu jinému. To k tomu patří. Ale setkal jsem se jen se samými slušnými a veselými vodáky. A tak to má být.


A protože jsem měl to štěstí, že jsem vyvázl bez tržných ran, odnáším si jen pěkné zážitky obalené adrenalinem ze všech čtyř kaskád.


Díky!

Reply

Re: Mě to tak strašný nepřišlo, Ešus , 10/9/2014 2:37:06 PM
Ahoj
Tak brzo startovat není možné, protže řada lidí dojíždí ještě v sobotu během dopoledne, a jen půl hodiny p otevření se teprve plní koryto vodou. Navíc před vlastním závodem musí proběhnout výklad tratě. Sart je reálné posunout tak o 30 minut. Jako účinnější vidím to, že v době startu závodu nepojede naše doprava ze Dvorečka nahoru. Prostě nepůjde si sjet v době závodu bez čísel trať a pak si číslo nasadit. Navíc v době závodu chci mít u podchodu a nahrázi lidi, kteří budou upozorňovat na uzavření tratě. To samé chci napsat na cedule, které rozvěsíme po hráz a v kempu.
Uvidíme. Ešus

Reply

Re: Zklamání, Chobotnice, 10/9/2014 2:30:54 PM
Vono vobčas mám problémi s některejma svěřenejma lidma, že nedbaj... A pak se dozvim "nojo, tys jim to řek jen čtyřikrát, ale musíš sedumkrát" Teda to mne neba, ale funguje to. Čili pokud jsou nějaký pravidla, tak o nich blbuvzdorně informovat. Teda dohoda s cestovkama, zdůrazněná informace v upoutávkovejch článkách a cedule s velkema písmenama na hrázi. To vše dohromady by mohlo vést k markantnímu zlepšení. Kdyžtak mužu něco udělat stran výroby cedulí. Jináč stojí za úvahu, jakym způsobem se tam dostávaj cizinci, jestli sólo, nebo s cestovkama a jak je oslovit, nejlépe tak, aby tomu rozumněli. Při závodě zabrali nějaký helmuti se vzducholoděma vracák pod jedničkou, že se nedalo popřádně najet na travers k povinnýmu přistání...

Reply

Re: doprava, Ešus, 10/9/2014 2:25:36 PM
Ahoj Vincku
Letos jsme tam přímo na dopravě měli o dva lidi víc. Zrovna organizace dopravy patří na cellé akci k nejnáročnějším, protože celý den stojíš a nemáš šanci se ani svézt. Ta nakládka není o tom, jestli tam stojí nějaký policajt, ale o slušnosti mezi sebou. Vzhledem k tomu, že příští rok musíme všem možnými prostředky zabránit lodím bez čísel v době závodu, tak musím vzít s sebou o 4 zdatné maníky navíc. Letos jsme po smutných zkušenostech z minula museli nasdit do dopravy dva revizory. Dokázali chytnout asi 12 lidí bez permanentek. Pomalu se měníme v kontrolnía represivní složku. Ono nejvíc pomůže, když se najde pár takových " HADů", co prostě myslí normálně a pomůžou. Hade díky.
Ešus

Reply

Re: Mě to tak strašný nepřišlo, Petra, 10/9/2014 1:38:22 PM
Mně to tak hrozný s lidmi na trati také nepřišlo. Uhýbat se dalo a řada lidí taky uhýbala. Na druhou stranu část závodníků s číslem se zastavovala ve vracácích a povídala si s kamarády. Takže buď nezávodili už od začátku a závod jeli jen kvůli tomu, aby se dostali na vodu už dopoledne, nebo se na trati vyskytovali mimo svou jízdu, což by taky neměli.

Chápu, že je náročná organizace, postavení branek apod., ale osobně bych byla pro závod odstartovat co nejdříve, nejlépe v 9,00-9,30h - pak si nikdo s číslem trať neprojede dopředu, protože tak brzo nevstane a bude se tam cpát mnohem méně lidí bez čísla, protože budou vědět, že závod končí kousek poledni.

Jinak doprava mi přišla dobře zorganizovaná. Nebyla jsem svědkem živelného nakládání nebo dravého vyšoupnutí někým silnějším, asi jsem měla štěstí, ale je pravda, že jsem také slyšela od kamaráda, že se jednou s lodí na vozejk nedostal, ačkoli tam byl dříve než někteří jiní.

Děkuju moc všem, za zorganizování pěkné akce! A doufám, že letošní zkušenosti neodradí organizátory k uspořádání dalšího ročníku.

Reply

Re: Navazovani, líny, 10/9/2014 1:31:26 PM
jojo, každej čeká, že hadi jen syčí a když pak slyší Hada houknout, dějou se věci:-) Smajlík

Reply

Navazovani, Had, 10/9/2014 1:20:03 PM
K tomu navazovani uz je to pohoda ujeste pred 2rokama nez bus zasta il vlek byl plnej.letos sem dal vsechny cile a nikde zadnej problem nebyl.Co se treba taky trochu Wincku zapojit?prijeli sme vlackem a nez slozite resit ci je ktera lod tak sem se toho chyt s zacal to vyndavat sam a ostani se pridali a stacilo jen malinko houknout a slo to:)

Reply

doprava, Vincek, 10/9/2014 12:27:36 PM
Já opravdu uznávám odvedenou práci pořadatelů a děkuji za ní, mám ale připomínku k dopravě z Dvorečku. Myslím, že by bylo vhodný posílit o jednoho člověka organizaci dopravy, protože již druhý rok jsem byl tímhle znechucenej. Lidi jsou lidi a při nakládání lodí na vlek se chovají jako čuňata, nikdo nikomu nepomůže, všichni se vzájemně pletou, je to takový neorganizovaný, agresivní chaos (kdo se dřív nacpe, ten jede) a bohužel ti, kdo se chovají slušně a řadí se jak se má, tak se třeba taky nevejdou. Chce to prostě razantnějšího pořadatele, který to líp ohlídá, protože jsou lidi jako zvířata. Chce to lodě nakládat postupně po jedný a nakonec to všechno bude rychlejší než hromadný chaotický přivazování. Já jsem tím natolik otrávenej, že asi pár let nepojedu:( Ale tím nechci kritizovat, jen to dávám k dobrýmu jako podnět. Ještě jednou díky za odvedenou práci. Smajlík

Reply

Re: co fotky, žralok, 10/9/2014 10:56:09 AM
Bohužel já v sobotu jezdím a v neděli fotím . Odkaz na stránky Hameráku na mé fotky http://www.zralok.estranky.cz/...

aby to bylo komplet na jedné stránce a nemuselo se to složitě hledat . Pod tvým názvem "2014 akce Bohemky" je to hodně schovaný i když já je už našel na stránkách Pivase .

Reply

Re: co fotky, Ešus , 10/9/2014 10:49:47 AM
Ahoj Žraloku
prosím Tě, nemáš ze soboty fotky lodí z půjčoven, které neměly čísla a jely během závodu?
Díky Ešus

Reply

Re: co fotky, Ešus, 10/9/2014 10:46:55 AM
Ahoj
Fotky budou, ale zatím jsou na této adrese http://esschuss.rajce.idnes.cz...
Ešus

Reply

Re: co fotky, Ešus, 10/9/2014 10:46:08 AM
Ahoj
Fotky budou, ale zatím jsou na této adrese http://esschuss.rajce.idnes.cz...
Ešus

Reply

Re: Zklamání, Ešus , 10/9/2014 10:27:47 AM
Ahoj
vyhledem k tomu, že zprávu o neregulérnosti závodu mám od členů výboru, tak jsem o posouzení výbor požádat musel. Reakce obou byla : zabývat se tím, přijít s řešením, protože skutečně to regulérní nebylo ani náznakem ale závod neanulovat.
Zřejmě pro příště postavíme dva lidi na buzeraci lidí bez čísel, po kempu a na přístupech rozvěsíme cedule Po dobu závodu trať pro splutí uzavřena. Neplatí pro negramotné, a asi zrušíme v době závodu dopravu ze Dvorečka nahoru.
Ešus

Reply

Re: Esusovo zklamani chapu, Honza, 10/9/2014 10:03:51 AM
Česká klávesnice s diakritikou stojí 250.- Kč. Pak to dočtu celé.

Reply

Re: Fotoanimace z Hameráku, Kimbo, 10/9/2014 10:00:49 AM
Dušane, pěkné, pěkné. A i roztříděné. Díky.

Reply

Re: Regulérnost, Lubor, 10/9/2014 9:18:40 AM
Střelče, píšeš o něčem jiným než já. Já píšu o tom, že se nemá Hamerák ani jiný závod vyřazovat ze série ČPV jen proto, že se tam motali bezohlední jedinci.

Zamezení výskytu těchto jedinců na závodech je úplně jiná otázka. Někteří akademici i tady na tomto serveru propagují názor, že se nemá nic zakazovat a že zákazy nejsou dostatečně právně podložené. Jako webový diskutér bych tento názor taky zastával, o tom, jak to dopadne, když se vše reguluje, vypovídá třeba zákon o oddílech, který málem zlikvidoval skauty. Ale být přímo na místě v kůži Ešuse a spol a řešit něco s lidma, kteří si fakt nenechají slušně domluvit, rychle bych změnil přístup.
Nepíšu žádnej závěr, to je na hlubší rozbor a právě ten by měl zahájit výbor ČSK VT a ne vyřazovat Hamerák z bodování.

Reply

Re: Regulérnost, Střelec, 10/9/2014 8:11:31 AM
Sport-nesport, tohle je o tom, že řada lidí záměrně ignoruje veškerá (nejen soutěžní) pravidla. A značná část z nich to dělá pro prachy, jíní proto, "že můžou" (protože neexistuje reálnej postih a máme tu "demogracyji").

Reply

Regulérnost, Lubor, 10/8/2014 10:50:19 PM
Ešusi, ahoj. Byl by úplný nesmysl vyřazovat Hamerák ze seriálu ČPV kvůli neregulérnosti, protože i všechny ostatní závody ČPV se jedou s účastí dalších lodí a vždycky tam někdo někomu vjede, rozhoupe bránu a zavazí. A nejen ČPV, i na závodech s vyhrazenou tratí fouká vítr, někomu víc, někomu míň, pulsuje voda - a to se jede třeba nominace na Olympiádu.

Ve sportu je totiž úplně proti podstatě věci svádět svůj neúspěch na vnější podmínky. A jestli někdo zrovna na Hameráku v tomto smyslu protestoval, tak bych ho nebral vážně. Výbor ČSK má dost rozumu na to, aby žádné vyřazování neřešil.

Reply

Re: Zklamání, Vladimír, 10/8/2014 9:23:35 PM
Já na akce typu Hamerák a Vavřinec od určité doby nejezdím právě proto, že nemám rád, když se snažím o sportovní výkon a smete mne nějaká guma s logem půjčovny nebo cestovky přes celou délku lodě.
Což neznamená, že je mi jedno, co se tam děje. Asi by opravdu šlo dojednat s komercí ustanovení, které by dala do smluv s klienty - že nebudou narušovat akce ČSK (či jiných pořadatelů). A fotit hříšníky a když je nelze jinak postihnout, udělat a zveřejnit žebříček nejproblémovějších cestovek či půjčoven, které si to neumí anebo nechtějí zabezpečit. Něco jako Ropák. A zveřejnit, udělat antireklamu.
Je to blbý, dělat policajta, ale jinak to asi nejde.

No a jinak se, Ešusi, nenech zviklat. Rozumím, že toho máš plný brejle (zvlášť po akci), ale spočítej si všechny ty vodácké duše, kterým jsi udělal hezký den. Za živa vstupuješ do vodáckého nebe a až tam budeš natrvalo, postavíme Ti na mostě v místě nejmasovějších vodáckých akcí sochu s hvězdičkami kolem hlavy a navěky odtud budeš koukat krásným vodáckým holkám do výstřihu.
Olé! Smajlík

Reply

Mě to tak strašný nepřišlo, Kruťas, 10/8/2014 7:41:09 PM
Ahoj,
trochu mě překvapilo, že řešíte množství lidí a neregulérnost závodu, ale mě to tak hrozný nepřišlo. Tím že bylo dost vody, tak se dalo uhýbat a většina lodí, které jsem během závodu potkal taky uhýbala. Stejně jsem se choval já při druhé jízdě, kdy jsem dělal doprovod jedné naší deblovce a myslím, že jsem nikoho neomezil v jeho sportovních výkonech. Třeba loni se mi to zdál mnohem větší masakr. A to jsem tentokrát jel v nejexponovanějších časech protože číslo jsem měl v polovině startovního pole.
Každopádně Bohemce dík a zejména Ešusovi a taky člověku co nevím jak se jmenuje, ale viděl jsem ho snad všude: na rozpravě, při kontrole zaplaceného splutí na hrázi, při organizaci nakládání vlaku, večer rozdával tombolu a ráno byl u vyhlašování. Takoví jsou k nezaplacení.
Kruťas

Reply

Re: Zklamání, Ešus , 10/8/2014 6:21:52 PM
Ahoj Ronny
vyloučit cestovky nejde, ani to není náš cíl, protože jsou významnou částí, která kraje rozpočet. Ani to nechceme, protže s většinou se dá mluvit. Bohužel nemám fótky lodí s logy cestovek při závodě. To bych pak mohl jednat s konkrétní cestovkou o dodržování pravidel. Určitě ale musíme pro příště připravit pár opatření, která tento jev omezí, Například třeba tím , že v době startu přestane nahoru jezdit naše doprava. Uvidíme.
Ešus

Reply

Esusovo zklamani chapu, Jirka, 10/8/2014 2:21:41 PM
Naprosto chapu Esusovo zklamani. I me jeden rok pri zavodu vjela hned na prvni kaskade do cesty palava s taky vodaky bez cisla. Bylo to navic tak sikovne ze jsem se musel jednou rukou drzet jejich lode pres pulku kaskady, ale ikdyz to jeli pozpatku tak jsem se mezi brany dostal.

Osobne myslim ze cedule by urcite pomohly, ale proc nechavat vsechno jen na poradatelich. Myslim ze v tomto bychom meli drzet vsichni trochu vic pohromade. Pokud na trati v dobe zavodu uvidim nekoho bez cisla, tak je mu to treba rict a pokud mu to rekne kazdy, tak se mu do vody moc chtit nebude. Dnes si ale kazdy rekne, ze je to prace poradatele a jen tise kouka.

Urcite by tedy stalo za to o pomoc pozadat vsechny zavodniky uz pri vykladu trati. Ti co na trati nemaji co delat to nekdy opravdu jen nevedi a staci jim slusne rict. No a tem u kterych to nepomuze staci poslat lod do Jindrise napred. :-)

Reply

Re: Cedule o zákazu jízdy , Ešus , 10/8/2014 2:09:29 PM
To víš, teď ve mně bouchly saze, ale cedule, pokud příště akce voda bude, dáme na hráz, do průjezdu a v kempu. Budeme se snažit tam taky na dobu závodu někoho postavit, kdo by to hlídal. Letoss jsme prvně postavili hlídku revizorů na permanentky do busů a ve vlaku. Vybrali přes 1000 korun od lidí, co zkoušeli jet zadarmo. probboha proč musím z nás dělat policajty.
Ešus

Reply

Fotoanimace z Hameráku, Dušan, 10/8/2014 2:06:39 PM
kdo máte zájem, je tu cca 80 fotek z Hameráku http://youtu.be/ZGdoq_IcxXQ

Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík
Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Zklamání, Honza, 10/8/2014 12:56:36 PM
"Nechci se dostat do situace, kdy budeme muset fyzicky bránit lidem bez čísel, aby nešli na vodu v době závodu."

Abyste si pak nenaběhli. Poperete se s nějakým agresivním právníkem, co si to bude chtít v době závodu sjet...

Reply

Re: Pěšák nahoru, Chobotnice, 10/8/2014 12:28:49 PM
Jo, navazování mi přišlo celkem v pohodě. A taky jsem se vyskyt u toho kleklýho busu, tak jsem to vzal jako zajímavou inspiraci, že mám celkem lehkou loď, nohy dvě, prošel si to nohoru a viděl okolí ze souše, kam že to vlastně jezdim. Bylo to pěkný a nelituju. Jen jednou za víkend to ale stačí. Smajlík

Reply

Cedule o zákazu jízdy , Dušan, 10/8/2014 12:27:03 PM
vodáků bez čísel během závodu by myslím pomohla každému z nás, kdo takové opoměl, zapomněl nevěděl. Kdo to bude chtít ignorovat, tak bude tak jako tak. Ale budou to jednotlivci. Domníám se, že to opravdu dost lidí neví. Když dáte kolem startu, hráze 2-3 cedule, tak se poučitelní poučí. A doprava pro nezávodníky by taky mohla začít až po závodech. Smajlík

Reply

Pěšák nahoru, Klasik, 10/8/2014 12:11:42 PM
Toho chudáka, co musel jít pěšky nahoru je mi opravdu "líto".

V době masakroidního navazování jsem se naučil chodit pěšky s dítětem (jeden kajak na rameni a druhý za jeden konec v ruce). Většinou jsem tam byli mírně dřív, než naši spolucestující autobusem.

To je další za co dík. Všechna navazování u kterých jsem byl proběhla naprosto v pohodě a bez obavy o mé zdraví a loď.

Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Zklamání, Klasik, 10/8/2014 12:01:41 PM
Z druhé strany jsem byl v cíli dost nasr... a při pohledu na výsledky se to zlepšilo. celou 1. i 2. kaskádu jsem jel v rozhoupaných bránách na maximum. I při sebelepší snaze mě to 2x dostalo (br. 4 + 9). V době mého průjezdu 4. brána proletěla do nové pozice mimo moji dráhu a 9. narazila do mě. Ve výsledkách ty brány mám 2x za 5. Takže rozhodčí díky za přístup rozumný (tu 5 ... třeba bych ji dal a rozhodčí to věděl, takže beru OK).

K té žádosti na výbor ČSK VT o posouzení, zda celý závod anulovat nebo ne ... předpokládám, že to nechceš (celá Kotva Plzeň taky ne). Je to pouze tvůj poctivý přístup. Takže bacha, aby jsi nedopadl jako jeden nejmenovaný plzeňský sjezdař, který kdysi v pohodě vyhrál nějakou kvalifikaci. Jeho tatík a trenér v jedné osobě byl ale naštván, že se na trati flákal (nevím již proč ... možná souběh s nějakým dalším závodem a tím menší konkurence). Vyřešil to tehdy osobitým způsobem. Dal protest, že se mladej flákal na trati. Pořadatel protest nejen přijal, ale navíc uznal za oprávněný a malej Ríša se nekvalifikoval. Jejich tréninky pak pár týdnů probíhaly v "převácené atmosféře". Tato dvojice nás často pobavila. V poslední době mi podobně vášnivé dvojice u vody chybí. Doufám, že odlehčení bodlo. Smajlík

Reply

Re: Zklamání, Ronny, 10/8/2014 11:58:33 AM
Ten pocit naprosto znám a jsem tomu velice rád, že jsem se tohoto mumraje nemohl zúčastnit. Stejné potíže budou bohužel i na Vavřinci, pakli-že to nebude ještě horší. V Česku se rozmohl tento druh podnikání ve velkém a převážná část klientů rádoby "vodáci" o tomto sportu vědí pouze to, že to co drží v pazourech je pádlo. Ale co s ním mají dělat, již nemají tucha. Tudíž o nějakém dodržování zásad jako je závod, bezpečnost na vodě, nebo o nějakých základních pravidlech jak se chovat na vodě, nemůže být tedy ani řeč. Přidá-li se k tomu vžitá informace u většiny těchto lidí, že voda je jen spanilá jízda a chlast, nemůžeme se tomu nijak divit. Rok co rok to na těchto akcích vidíme a stejné, někdy i horší je to i o hlavní vodácké sezóně - o prázdninách. Od dob kdy u nás opět ožila demokracie, se nám volně dýchá. Ale tím, že si každý tu demokracii ve všem vykládá po svém, nám ostatním drtí naše nervy. Tvé rozčarování a zvažování o ukončení Tvé aktivity na podílení příprav v dalším Hameráku naprosto chápu. Tato část "taky vodáků" má hroší kůži a nijak nehledí na tu spoustu příprav a jednání kolem těchto akcí. Nelze tedy cestovky na těchto akcích naprosto vyloučit? Jaká je zodpovědnost cestovek za chování svých klientů na těchto akcích?
Ronny

Reply

Re: Zklamání, Ešus , 10/8/2014 11:18:43 AM
Bohu6el se jednalo i o mnoho lidí, co jeli na plasťácích. Nejednalo se jen o pálavisty z půjčoven. Uvidím , jak se k tomu postaví výbor ČSK VT. My můžeme pro příští rok udělat několik věcí. Pověsit v době startu ceduli Zákaz vstupu na vodu lidem bez čísel, napsat na cestovky, aby garantovaly, že jejich klienti nevstoupí na vodu v době závodu, posunoout start závodu na dřívější dobu, anebo v době závodu zrušit dopravu ze Dvorečka dolů. To hlavní ale neumím - naučit lidi úctě ke druhým. Bohužel se bezohlednost dostala i mezi vodáky a to mně upřímně s.e.r.e.
ešus

Reply

Re: Zklamání, zenhas, 10/8/2014 11:12:19 AM
To je bohužel kombinace lidské hlouposti, bezohlednosti a nenažranosti.

Kdyby půjčovny vydávaly materiál až těsně před koncem závodu, byla by situace možná lepší. Kdo ví?

Reply

Zklamání, Ešus , 10/8/2014 10:50:27 AM
Před pár lety jsem napsal dopis na cestovky, aby jejich klienti respektovali to, že v době závodu je trať pro lodě bez čísel uzavřena. Bohužel letos se to zvrtlo tak, že závod byl neregulérní. Strašně mně to štve, ale žádám výbor ČSK VT o posouzení, zda celý závod anulovat nebo ne. Proč proboha nemáme mezi sebou úctu k sobě? To opravdu ty tři hodiny, kolik trvá závod, nejsme ochotni počkat, navíc když monozí z těch co jeli bez čísel, se potom závodu účastnili? Zamslete se. Pokud to nebude závod ČPV, a já bych se nedivil, kdyby pro příští rok byl Hamerák ze seriálu vyřazen, tak nedostaneme dotace, nebudeme moci zajistit dopravu a tím velm rychle kvůli protestům místních skončí na Hameráku cokoliv. Opravdu tohle chcete? Pokud se sekce na základě neregulérnosti letošní akce rozhodne Hamerák ze seriálu vypustit, tak já budu silně uvažovat o tom , že z pořádání akce vycouvám.
Nechci se dostat dop situace, kdy budeme muset fyzicky bránit lidem bez čísel, aby nešli na vodu v době závodu. V propozicích je to jasně uvedené, říkám to i na výkladu tratě, a je to k ničemu. Proč vy, co jste neměli na sobě číslo, ničíte bezohledně práci stovky lidí, a regulérnost závodu pro ostatní? Proč se hrnete bezohledně do brankovišť, když víte, že tam jsou lidi z závodí a mají starost se správným projetím tratě? Nestydíte se ?
Pokud bych se měl rozhodovat o Hameráku teď, tak s ním končím.
Ešus

Reply

co fotky, žralok, 10/8/2014 9:27:02 AM
Od Pivase budou letos na stránkách Hameráku ?

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama