Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Pojedte-maraton-na-Sazave-a-vyhrajte-kanoi-Samba.aspx?ID_clanku=1611 edit=3

Pojeďte maraton na Sázavě a vyhrajte kanoi Samba

Diskuse nad článkem
Honza, Kánoe v obyváku, 9/15/2014 4:58 PM
Vím, vyhratelnému koni na zuby nesahej a navíc nic proti kánoi Samba, jel jsem v ní letos Litičák a naprostá spokojenost. V rámci možností jede rychle, přitom je stabilní, dá se pěkně ovládat, uveze hodně, je pevná... Ale přesto by mě zajímalo, co si s ní šťastný výherce počne, teda pokud nemá chalupu někde u rybníka či voleje a nebo to není nadšený vodácký motorista s větším vozem s pevnou zahrádkou a přebytečně velkou garáží. Já bych na jeho místě hned po vyhlášení asi hledal někoho, kdo ji vymění za jakoukoli nafukovačku...

Jinak to může být fajn akce, škoda, že mi koliduje s týneckým triatlonem. Tak snad vám aspoň zamávám z mostu.

Reply

|_Re: Honza, Honza, 9/15/2014 5:25 PM
Navíc to vypadá, že letos bude parádní voda. A co si výherce počne s plastovou kánoí je jeho věc, může jí třeba prodat :-)

Reply

|_Re: Honza, Aleš N., 9/15/2014 6:45 PM
Představ si, že existujeme i takoví exoti, co na pevnou otevřenku nedáme dopustit.
Ale dilema vzducholoď kontra plast je jinak samozřejmě pěkné téma k nekonečné debatě u piva či vína... Smajlík

Reply

|_Re: Honza, Vladimír, 9/15/2014 7:59 PM
Vždycky, když ve vodáckém deníku vyplňuji otázku na jaké lodi jsem to jel a uvádím vzducholoď, stydím se. Zvlášť když mám v loděnici sérii krytých i otevřených singl- a debl kanoí. Ale přinutit manželku, aby rezignovala na svůj program a v dešti jako včera mi dělala pendla s pevnou lodí na zahrádce, posunuje stupnici obtížnosti vodních toků daleko za legendární šestku. A tak si hodím tu potupnou, ale stokrát užitečnou pálavu znovu na záda... Smajlík

Reply

|_Re: Honza, Jirka J., 9/17/2014 6:22 AM
Vladimíre, vodáka přece nedělá loď. V roce 92 jsem kupoval Pálavu proto, že jsem chtěl jezdit na vodu a neměl jsem auto. Určitě to nebylo kvůli stabilitě nebo bezpečnosti (v té době se taky nedala nikde vyzkoušet ani si přečíst recenze na webu). A proto jsme k ní taky od začátku přistupovali jako k normální lodi a taky jsme s ní tak zacházeli. A i když mám radši šplouchání pod pevnou lodí, nafukovačku bez výčitek beru, když to výrazně zjednoduší nebo vůbec umožní akci.

Reply

|_Re: Honza, Vladimír, 9/17/2014 8:37 AM
Ahoj Jirko,
stoprocentně podepisuji to, co píšeš Smajlík . Zrovna včera jsem jako sólista hodil pálavu na záda a pak do vlaku směr Náměšť nad Oslavou. A krásně jsem si ji na té pálavce užil, ale přesto jsem si v peřejích nad Pěti prsty říkal: Je to krásná singlířská práce, ale jaké by to teprve bylo vyžitíčko na pevné lodi!
Mimochodem, děkuji vodákům z oddílu Dukovany, kteří mi ušetřili čas, nohy i záda a hodili mne i s pálavou na nádraží... Smajlík

Reply

|_Re: Honza, Jitka a Pepe, 9/20/2014 8:58 PM
To znamená, že se za letošní výkon na vzducholodi stydíš?
My si pořídili vzducholoď také, ale jen proto, že bydlíme v paneláku, a pevnou loď nemáme kde skladovat a hlavně se mi nechce podporovat půjčovny, obzvlášť ty, které půjčí loď kdekomu a také za jakou cenu. Smajlík

Reply

|_Re: Honza, Kmochacek, 9/20/2014 10:56 PM
A balkon... máte?

http://havlickobrodsky.denik.c...

Smajlík

Reply

|_Re: Honza, Jitka a Pepe, 9/21/2014 8:11 AM
Škoda, že nepíšou v jakém bydlí patře?

Reply

|_Re: Honza, Kmochacek, 9/21/2014 10:58 AM
Ve druhým, viz spodek fotky

Reply

|_Re: Honza, Vladimír, 9/21/2014 12:23 AM
Za výkon na vzducholodi se nestydím. Ale vím, že na pevné lodi by byl hodnotnější už jenom proto, že je toho třeba víc umět, míň odpustí a dává šanci se s vodou opravdu pohrát, a ne ji jen splout. Ale každá loď má svoje a pálavka má své výhody třeba na zdivočelé vrbičkárně, kdy je snazší z ní u překážky vyskočit, než se za všelijakých okolností soukat z malého otvoru pevné lodě. Pálavku mám, splul jsem na ní kde co (třeba v zahraničí, kam bereme přívěs, ale ne vlek), mám ji důvěrně rád a budu ji hájit. Ale přesto, pevná loď, to je přece jen jiný level... Smajlík

Reply

|_Nic proti plastu, Honza, 9/16/2014 9:36 AM
Já proti plastu taky nic nemám, pouze připouštím určité (podle okolností někdy malé, jindy zcela neřešitelné) komplikace se skladováním a dopravou, pokud je ten plast v osobním vlastnictví a ne v rukou půjčovny.

Reply

|_Re: Nic proti plastu, Chobotnice, 9/16/2014 1:26 PM
To muže bejt různý. Já mam asi 10 lodí a žádnou vzducholoď... A ve firmě, kde jsem druhdy pracoval bylo na půdě pověšenjch lodí zaměstnanců...

Reply

|_Re: Honza, Kimbo, 9/16/2014 12:23 PM
Kdybych vyhrál Ferarri, taky bych měl problém: u nás v ulici už není místo na zaparkování Smajlík

Reply

Fuj, Martin, 9/15/2014 9:59 PM
Ach jo, zase jedna z těch hnusných komerčních akcí co natahají na vodu spustu lidu...

Reply

|_Re: Fuj, Vladimír, 9/15/2014 10:26 PM
Jo jo, nejvyšší řas myslet na nějaký vodácký underground.

Reply

|_Re: Fuj, Chobotnice, 9/15/2014 10:57 PM
Underwater?

Reply

|_Re: Fuj, Honza, 9/16/2014 9:43 AM
Někdy stačí jet mimo hlavní sezónu a navíc v díře mezi mrakama. Předevčírem v neděli to bylo i na tak profláklém úseku z Týnce do Pikovic prima (a navíc po suchém létě skoro čtyřicet kubíků). Tam kde se v létě stojí fronty na jezech, jsme se synkem potkali celkem asi 3 rodinky s dětmi a jednu partu kajakářů.

Reply

|_Re: Fuj, Kimbo, 9/16/2014 12:27 PM
Chtěl jsem se zdržet podobného komentáře, mluví mi z duše. Bohužel se to tady na Raft.cz stále objevuje. Koryto plné lodí = hnus.

Reply

|_Re: Fuj, Honza, 9/16/2014 10:52 PM
Taky nějak těžko koušu, když si někdo dělá pro svůj zisk z matky přírody prodejnou dě.vku. Ale není to jen o vodě, co vím, je na skalách podobný trend.

Reply

|_Re: Fuj, Chobotnice, 9/17/2014 12:46 AM
Takže příště by i Primátorky měli jezdit na kolečkovejch lodích na letišti? Tohle je zanedbatelná komerce oproti letnímu kolotoči na Vltavě, nebo pod Týncem. Myslim, že se tam sejde celkem sympatickej výběr a ne žádný vožralý hulákající jelita. Dokonce bych si trofal odhadovat, že účastníci dovedou najet do šlajsny s rychlostí a ne se jen nechat nacucnout, takže ani fronty na jezech nebudou. Chtít nějak výrazně profitovat na takový akci, to by byla dost zoufalá myšlenka. Spíš oceňuju Povoďáky za jejich snahu a nadšení něco takovýho pořádat. Jen houšť.

Reply

|_Re: Fuj, Jana E., 9/17/2014 8:00 AM
Milý Martine,

taky patřím mezi tu spoustu lidí na těch "hnusnejch" komerčních akcích. Docela bych ti přála zažít samba maratonovskou máladu a cítit unavený záda po závodě. Není to Fuj akce, je to opravdu vytrvalostní závod pro lidi, co mají vodu rádi. Nebo myslíš, že to pojede někdo, kdo je na vodě náhodou?

Reply

|_Re: Fuj, Monte, muzsesrdcemkovboje~seznam.cz, 9/17/2014 11:20 AM
Nějak mi připadá, že ta fobie z půjčoven už přestává být "IN".To že na lodích z půjčovny jezdí nějací lidé, kteří se nějak chovají není přece vina půjčoven - to je jen zaměňování příčiny za důsledek .
( Může za to názor"České řeky z.....ly půjčovny" nebo "Ty půjčovny, to je největší zlo" apod. )

Ta nenávist k půjčovnám je přehnaná, protože půjčovny např. organizují čištění řeky, prořezávají řeku od padlých stromů , i případně instalují šupny na nebezpečné jezy apod. , nebo se podílí na organizování akce s vypouštěním vody apod.

Lodě mám vlastní , ale mnohokrát jsem si je půjčoval pro celou partu ( protože to bylo prostě pro mě levnější, rychlejší , pohodlnější ) .
S některými půjčovníky mám dodnes nadstadardní vztahy a nestydím se za to .
A už vůbec nechápu , že někoho může prudit akce
nějaké půčovny ( na které se ještě ke všemu musí i pádlovat Smajlík ) organizovaná ve druhé půlce Září Smajlík ? To už mi připadá jako "ortodoxní populismus".

Reply

|_Re: Fuj, Lubor, 9/17/2014 8:30 PM
S tímhle souhlasím od A až do Z. Ještě bych dodal, že taková akce dostane na tu vodu spíš ty slušný lidi co jedou opravdu pádlovat a o to jde. Nezávisle na tom, jestli to organizuje půjčovna či někdo jinej.

Držím maratoncům palce, ať se akce povede a vydrží počasí i vodní stavy.

Reply

|_Re: Fuj, Vladimír, 9/17/2014 8:46 PM
Ono je to těžké. Vše má své kladné i záporné stránky. Zpřístupnění řek pro mnohé, kteří by se na ně jinak nedostali, na druhé straně třeba řeky ucpané vzducholoděmi z půjčoven při soutěžích (Vavřinec) a znechucující tak soutěžící...
Ano, půjčovny dělají spoustu dobrých akcí. Provident a tabákové firmy taky.
Člověk chce být spravedlivý a balancuje mezi odsudkem a přijetím. Jednu námitku mám, totiž že půjčovny umožňují splouvačům (nechci je nazvat vodáky) zkratku od rozhodnutí vydat se na splutí řeky k jeho uskutečnění. Nějak mi mezi tím chybí důkladné seznámení se s prostředím vodáckého sportu, akceptování nepsaných pravidel, postupné učení a výchova překonáváním překážek... což vše musí být, pokud se člověk chce nazývat vodák.
Jistě, každý se pro tuto zkratku může rozhodnout. Ale pak ať se necpe mezi vodáky, ti pravověrní se na ně beztak budou koukat přes prsty (a psát negativní příspěvky do diskusí).
A půjčovny ať dělají svou činnost, ale necpou se na akce, které jsou pro vodáky.
Moje maličkost to vyřešila tím, že na akce s masovým výskytem půjčoven a cestovek nejezdí. Naštěstí je plno dalších potoků a řek, kde může být člověk se svým pojetím vodáctví uspokojen a rád.
Fakt je ale ten, že lidi na lodích s logem půjčovny za své partnery na vodě nepočítám. Smajlík

Reply

|_Re: Fuj, Chobotnice, 9/17/2014 8:55 PM
Taky jsem letos jel z Týnce na sambě z pučovny. Smajlík Smajlík Smajlík Páč jsem chtěl zjistit, jak jede. Akurát na mně koukali jak na ufo, že si beru holou loď, a pádla, vesty, loďák mám svý. (a lepší. Smajlík )

Reply

|_Re: Fuj, Lubor, 9/18/2014 9:34 AM
Vladimíre, to jsou ale dvě různé věci. Ta zkratka, ano, tak to dneska je a je to třeba i v lyžování. Ale nemá to nic společného s půjčovnama. Na jedné straně jsou lidi ve vlastních plastových kajacích, kteří po měsíci ježdění jedou Hamerák a po půl roce Lipno. No a pak si představ, že hodně lidí, kteří dřou od malička slalom a sjezd, jezdí i na letní vodu, nevezmou si své závodní lodě, tak si půjčí loď z půjčovny. Žádná zkratka.

Máš pravdu, že cestovky navážející klioše na některé akce jsou fakt postrach. A pokud dokonce odporuje to navážení propozicím akce, je to prasárna. Zajímaloby mě, jak dopadla ta Střela.

No ale Samba maraton není navážení kliošů na pouštění přehrady...

Reply

|_Re: Fuj, žralok, 9/18/2014 9:39 AM
opsáno z pádla.cz
Střela bude mít zase o víkendu v sobotu 13.9. vody dostatek, dodá jí Žlutická přehrada. Popluje se z Čichořic do Mladotic. Tedy ti, kteří stojí o volné splutí. Oficiálně je volné splutí zakázané, vyjímku mají partneři akci, což v tomto případě je například půjčovna Dronte.

Reply

|_Re: Fuj, lubor, 9/18/2014 10:06 AM
dík Žraloku, to jsem rád, že je to takto.

Reply

|_Re: Fuj, Kmochacek, 9/18/2014 10:01 PM
Lubore, myslím, že je to trochu jinak, než jsi pochopil. "Volné splutí není umožněno vůbec" - citace z propozic. To IMHO platí pro úsek PR Střela resp. úsek závodu.

A skutečnost?

Výjimku z toho mají partnerské půjčovny, např. Dronte a to včetně průjezdu rezervací, protože Mladotice jsou až pod ní
http://www.padlo.cz/clanky/865... .

Jestli je tohle pravda, chce se mi blejt. Smajlík

Reply

|_Re: Fuj, Lubor, 9/21/2014 8:52 PM
aha, to jsem to fakt blbě pochopil. Ale asi to byla vůle pořadatele a jen pevně doufám, že k tomu byl nějaký důvod. Třeba že všichni klienti Dronte pak uklidí okolí řeky a v kýblech nanosí vodu nazpátek do přehrady. Bez toho, že by půjčovna nějak zásadně měla podíl na zdaru této akce moc nechápu, proč by nějací klioši měli mít výhodu před normálním vodákem, co tam přijde s lodí na zádech. Je to nějaký podezřelý, na jedné straně pořadatel zařídí moc hezkou akci a na druhé straně toto???

Reply

|_Re: Fuj, wolejoffka, 9/22/2014 3:45 PM
mno se mi zase chce jako vždycky zeptat: "kdo že to má pravomoc k tomu, aby omezil plavbu ???"

Reply

|_Re: Fuj, Chobotnice, 9/18/2014 10:28 AM
Jojo, než logo půjčovna je docela spolehlivý poznávací znamení, jestli držej pádlo horní rukou za hlavičku, nebo za žerď. Smajlík

Reply

|_Re: Fuj, Vladimír, 9/18/2014 11:04 AM
Ale dyť jo.
Říkám, že člověk hledá ten balanc.

I když informace od Žraloka o tom, že výjimku na Střele má jen určitá komerc, mne nadzvedla. Na takovou akci bych nejel ze zásady. Smajlík

Reply

|_Re: Fuj, Monte, muzsesrdcemkovboje~seznam.cz, 9/18/2014 11:42 AM
"lidi na lodích s logem půjčovny za své partnery na vodě nepočítám" - Vladimíre, to co jsi napsal je přeci přehnané Smajlík .
V tom , jestli mám loď s logem půjčovny to přece není, je to v tom , jak se na té lodi /vodě, v kempu apod. / chovám Smajlík .
To , co jsi napsal neodpovídá Tvému nadhledu... Smajlík

Reply

|_Re: Fuj, Vladimír, 9/18/2014 12:03 PM
Jo, asi jsem to přehnal. Omlouvám se a budu se snažit v mysli i v reálu nebejt fašista. Smajlík

Reply

|_Re: Fuj, Aleš N., 9/21/2014 12:21 PM
Vladimíre, Tvé příspěvky si vždy cením pro jejich nadhled, respekt, moudrost, takže jsem zprvu nevěřil, že je to skutečně od Tebe. Po chvilce mi ale došlo, že jsem se tu pod tlakem už také nechal párkrát vyprovokovat ke zkratkovitým soudům, jsme jenom lidi.
Mmch, Střela byla fajn, stačí vyrazit dřív než vlna klientů (nebo jim ujet), z nich někteří fakt asi netuší, k čemu je hlavička pádla... Smajlík

Reply

|_Re: Fuj, Vladimír, 9/21/2014 1:11 PM
Jo, máš pravdu, někdy má Jekyll stíny na duši nebo ňákou frustraci a pak se na chvilku dostane ke slovu prokletej Hyde.
Ještě jednou, mea culpa, mea culta, popel si sypu na hlavu. Smajlík

Reply

|_Re: Fuj, Vladimír, 9/18/2014 11:10 AM
(Lubor napsal:)
Na jedné straně jsou lidi ve vlastních plastových kajacích, kteří po měsíci ježdění jedou Hamerák a po půl roce Lipno. No a pak si představ, že hodně lidí, kteří dřou od malička slalom a sjezd, jezdí i na letní vodu, nevezmou si své závodní lodě, tak si půjčí loď z půjčovny.

Jo, Lubore, máš pravdu. Akorát že ty první často po dalším půlroce vezou v prkenným spacáku.

Reply

|_Re: Fuj, Martin, 9/22/2014 11:05 AM
Omlouvám se, že jsem tu rozproudil trochu flame a odjel pryč. Jen bych trochu vysvětlil svůj odpor k půjčovnám, resp. k jakékoli komerci na vodě, skalách, horách (pominu, co už tu padlo, že cestovky dokáží znechutit už i Hamerák):
1.) co způsobily všechny ty půjčovny, cestovky, agentury - obrovský nárůst lidí v relativně křehkých ekosytémech posledních zbytků nezastavěné krajiny. Devastaci nejbližšího okolí řek. Lidi, kteří si koupí službu "víkend na vodě" se nenachají během konzumace této služby omezovat nějakými psanými i nepsanými pravidly chování v přírodě.
2.) tento růst je doprovázen obrovským množstvím dalších komerčních aktivit, které zvyšují tlak na krajinu - kempy, hotley, plovoucí občerstvení, nástupní místa, parkoviště, neuvěřitelně megalomanské stavby kolem jezů, aby se náhodou nějaký jouda z půjčovny neutopil nebo nemusel přenést loď
3.) Protože 3/4 lidí na vodě jsou trubky z půjčoven a cestovek (absolventi výše zmíněných zkratek), dochází k nárůstu zranění. Důsledkem toho jsou legislativní změny, které vedou k omezování pohybu na řekách - viz Rakousko nebo třeba u nás plošný zákaz splutí při vyhlášení SPA.
Jasně, daleko větší zásah do života řeky je třeba stavba přehrady nebo MVE, ale to jsou v dnešní době víceméně nezbytné záležitosti (zásoba pitné i užitkové vody, získávání energie), zatímco devastace krajiny kvůli zábavě je prostě hnus.
Není majitelům půjčoven a cestovek trapné, že kvůli pár penězům, které na tom vydělají, předáme krajinu svým potomkům ve výrazně horším stavu, než bychom museli?


Reply

|_Re: Fuj, Medák, 9/22/2014 6:37 PM
Jj, dotované elektřiny z MVE nám vskutku třeba .... asi jako díry v hlavě.

Že je někdo trouba a nabije si čumák je v normální společnosti především jeho problém, on sám i ostatní se z toho aspoň příště poučí. A když ne, jejich boj. Že se to u nás stává pravidelně záminkou k nejrůznějším zblblým regulacím, to není chyba toho kdo si nabil čumák, ale těch, kteří ty regulace vymýšlí. A taky těch, kteří jim k tomu ještě tleskají.

Pokud se lidé chovají slušně a rozumně, tak je úplně jedno na jaké lodi jedou. Pokud ne, tak je to ale jen jejich vina, rozhodně ne vina půjčoven.

A pak je také dobré odlišovat když někdo vyvádí na lodi psí kusy prostě proto, že neumí a nezná, od situace, kdy se skutečně vědomě chová jako pitomec .... že díky chlastu zrovna v tu chvíli moc při vědomí není se nepočítá.

Reply

|_Re: Fuj, Martin, 9/22/2014 9:51 PM
A otázka je, když neumí a nezná, naučí ho půjčovna nebo cestovka? Nenaučí se ani pořádně jezdit, ani pravidlům bezpečnosti, ani slušnému chování v přírodě. To jsou všechno věci, které se postupně předávají zkušenějšími v oddíle nebo partě...

Reply

|_Re: Fuj, Medák, 9/22/2014 11:12 PM
Když neumí a nezná, tak se buď časem nějak naučí, nebo nenaučí. Resp. něco se naučí skoro každý, s trochou zájmu pak úplně každý. Že je na to někdo šikovnější než jiný, to už tak bývá. Pokud se na té vodě chová slušně a není úplně padlej na hlavu, tak si myslím, že tam nikomu překážet nebude. Mně tedy rozhodně ne. A pokud někomu jo, tak by se dotyčný měl spíš zamyslet nad sebou.



Reply

|_Re: Fuj, Monte, muzsesrdcemkovboje~seznam.cz, 9/23/2014 8:58 AM
Nebo se to naučí v oddíle nebo partě, která jede prostě na druhém konci republiky na půjčenejch lodích ...( tohle Ti fakt nedocvaklo ? Smajlík )
A ani o raftech z půjčovny to neplatí stoprocentně -
na raftu může jet taky zrovna buď ožralé totální .ovado nebo rodinka, která přenese nebezpečný jez, uklidí po sobě odpadky a v deset večer jde spát.
Jsou to prostě stále a pořád jen a jen klišé , od kterých se "ortodoxní" nemůžou odpoutat ( např. "kanoe z půjčovny= nevodák",případně "raft na Berounce nebo Vltavě=blbec,potížista" )

Reply

|_Re: Fuj, Jana E., 9/23/2014 12:42 PM
Souhlasím s tebou, Monte.

Celá tahle diskuse mi trochu připadá jako když se trampové hádali, jestli se má vstávat při Rose :-)

Samba maraton byl bezvadnej, bylo to o pádlování, o hezký vodě, o kamarádech, o príma pořadatelích z cestovky, kteří do toho dávají i kus svého srdce. Kdo tam nebyl, ten o tom nic neví.

Reply

|_Re: Fuj, Medák, 9/23/2014 4:02 PM
" ... jestli se má vstávat při Rose." .... to snad záleží na tom, v kolik ráno ji hrajou, ne? Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.