Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Prepravnik-na-vzducholod.aspx?ID_clanku=2294 edit=3
Půjčování lodí na řece Bóbr

Přepravník na vzducholoď

Diskuse nad článkem
nákupní tašky na kolečkách, žralok, 4/26/2021 10:52 AM
Jelikož vlastním několik nákupních tašek na kolečkách pro babky na nákup , taky už jsem nad něčím takovým přemýšlel . Mám dokonce i 2 větší asi pošťácký ( 1 látkovou a druhou sklopnou drátěnou konstrukci ) . Celkově mají všechny lehčí konstrukci jak tvůj rudlík , který používám v autě , tak je otázka kolik by vydržely . Kolečka mají ale zasejc větší . Případně mé vozíky přenechám nadšenému kutilovi , páč se na to stejně nedostanu .

Reply

|_Re: nákupní tašky na kolečkách, Střelec, 4/26/2021 11:28 AM
RVHP tašku jsem kdysi používal, doteď mám upravenou verzi původní kostry. Bohužel to nešlo skládat a hodí se to jen k velkým lodím, do kterých se to vejde (Pálava, Rio). Ve vlaku je ale problém dostat to do "sítě" na zavazadla. Asi spáchám ještě jednu variantu s univerzálním užším a delším pytlem na srolované singly.

Reply

|_Re: nákupní tašky na kolečkách, Večerníček, 4/26/2021 12:43 PM
Mám Rio. A rudlík. Plastový. Kupovaný. Rudlík byla nutnost pro přepravu Ria zabaleném v jeho originálním obalu jedním člověkem, pěškobusem, vlakem. Protivná zůstala přeprava pumpy s hadicí.

Reply

Usárna na kolech :-), Jabberwocky, 4/26/2021 11:24 AM
Moc pěkné. V té barvě a s těmi popruhy to trochu připomíná usárnu na kolečkách :-) Když máš složený rudlík potom v lodi, jak řešíš, aby Ti ji nějaký ostřejší díl nepoškodil? Balíš ho do něčeho nebo dáváš dovnitř do vaku?

Já zvolil coby pojezd fofrtašku z Lidlu: www.lidl-shop.cz/p/topmove-nak... Mám starší model s teleskopickým madlem, nikoli skládacím. Pro přepravu lodí je vysouvání praktičtější. Vozím na tom swinga 1 a pálavu (ne tedy dohromady) a jsem spokojený. Šití bych nezvládl ani manuálně, ani psychicky, takže provozuji systém gumicuků :-) Složený podvozek pak podložím hadrem a přicvaknu shora na zadní palubu lodi tak, že kolečka koukají vzadu do stran. Není to moc elegantní, člověk musí dávat pozor, kudy jede, aby se nezamotal nebo nezachytil, ale na turistiku se s tím dá žít. Odkoukal jsem to na trubce od Rakušanů a Němců (Steve Flusswanderer a další), jen jsem šel levnější cestou fofrtašky, a ne značkového vozíku jako oni.

Reply

|_Re: Usárna na kolech :-), Střelec, 4/26/2021 11:51 AM
Usárnou to v devadesátkách začlo. Nastavily se řemínky, Tandy 380 se ve formě "hada" naroloval kolem věcí na táboření a celý se to zamotaný do celty vrazilo do usárny. Než jí upadly popruhy.

Složený rudlík do dropstiče nebalím, jen ho důkladně přikurtuju k lodi pod bagáž. Na stojatý vodě se loď nekroutí, ani neskáče a z rudlíku nic moc ostrého netrčí. Do klasiky by šel zvrchu na bágl a byl by asi balenej v přepravním pytli. Postupem času jsem zjistil, že přepravovat holou nafukovačku je poněkud vošajstlich a párkrát se mi stalo, že jsem musel lepit různé ďoubance ještě před plavbou. Takže postupně dojde na pytle pro hlavní provozní kusy. Vozejk je ideální pro hůř skladný exempláře, nebo pokud se jede na dýl a loďák na hrbu je narvanej vybavením a zásobama.

Reply

|_Re: Usárna na kolech :-), Poustva, 4/27/2021 12:30 AM
Jaka to ma ložiska? Zadřel jsem kolejda s kluznými ložisky poté, co na ně nacákala říční voda. Nahradil jsem je těmito
www.obi.cz/transportni-kola-a-...
Po cca 30 km mají fest rozdrbané pneumatiky od štěrku, jinak OK, ale dávám je do loďáku, raději bych nějaké řešení pohoditelné do lodě...

Reply

|_Re: Usárna na kolech :-), Střelec, 4/27/2021 8:32 AM
Tenhle kousek skutečná ložiska nemá, jen kusy trubky z červeného kovu (mezi osou a plastem koleček). Kolečka jsou na ose dost volně, takže bylo na každou stranu nutno přidat podložku navíc, aby nešmajdaly a občas to chce namazat vazelínou. Málokdy se s tim jede víc jak dva kiláky v kuse (z nádraží k vodě a zpátky), takže to postačuje.

Reply

Autobus?, Vladimír, 4/26/2021 12:57 PM
Něco podobného mám taky (růdlík z Lídlu) a vozím na tom singla, baraku a katamarán (ten hůř, konstrukce včetně sedačky a šlapadla je lehce neskladnější). Ve vlaku bez problému, většinou vedle kol anebo v prvním kupé od vchodu. Nezkoušel jsem ještě autobus (asi mám trauma z mladistvého období, kdy jsme na výchozí stanici ukecali řidiče a hodili slalomku do uličky, pak ale přistupovali lidi a nemohli kvůli lodi dál, zvenčí to musel být náramný pohled na prázdný autobus a u řidiče chumel naštvaných lidí). No ale plánuji nějaké ty akce v zahraničí, sice žádné Vrbětice, ale i tak mám strach spolehnout na délkový autobus. Študoval jsem dopravní pravidla třeba Flixbusu a tam je to vágní (řidič uzná?), ale anžto je třeba koupit jízdenku předem, co když pak neuzná? Máte někdo zkušenosti s dálkovou dopravou objemných a netradičních zavazadel (mezi které se různá ta kolovadla na gumáky řadí)?

Reply

|_Re: Autobus?, Střelec, 4/26/2021 1:26 PM
Pokud z toho nic netrčí a tvoří to víceméně kompaktní blok, mělo by se to vejít do kategorie "kufr na kolečkách".

Kdysi před lety jsem se musel pohádat v úschovně zavazadel v na nádraží v Plzni - bába chtěla za trakař s festovně přivázanou lodí zaplatit jako za dvě zavazadla. Tak jsem jí řek, že tam ukládám jeden kus a pokud bude počítat dva, že budu taky dva chtít. A jestli se to pokusí rozebrat, necham ji zavřít za poškozování cizí věci. Sklapla.

Reply

|_Re: Autobus?, hanizek, 4/26/2021 4:10 PM
Ahoj

Zkušenost mám - provozujeme to takto se ženou už několik let. Máme dokonce naprosto identický rudlík (jen je z Hornbachu) a vozíme na něm 100l vak (Pálava + další vybavení).

Většinou s tím jezdíme vlakem a většinou Polsko nebo ČR. Že by nás vyhodili/nepustili do vlaku či autobusu, to se nám ještě nestalo. Většinou po nás ani nechtěli zaplatit. Ideální situace je, když je ve vlaku zavazadlový oddíl (byť pak musí člověk platit). V polských vlacích většinou místo na bagáž je. Buď mají vyčleněno zvlášť kupé na bagáž, nebo jsou tam regály (vagony typu "letadlo").

Horší je to v polských autobusech - v mezimětských není prostor pro kočárky, takže tam s tím člověk celkem překáží. Občas řidiči nadávají, ale nikdy nás nevyhodili a vždycky jsem dojeli.

Reply

|_Re: Autobus?, hanizek, 4/26/2021 4:11 PM
Dálkový autobus byl absolvován jednou a bylo to vpohodě - loď jela v kufru.

Reply

|_Re: Autobus?, HH, 4/27/2021 2:54 AM
Já jsem vozil několik let plastové IGO na splutí Moravice autobusem z Branky do Podhradí. Vždycky mi ho dali dolů do úložného prostoru. Pak ale řidiči opavského TQM začali remcat a já se hádám nerad. Navíc jsem přesedlal na creekovku, která je větší - a větší by teda bylo nepochybně i to remcání. Když tak bych si raději napřed vyžádal souhlas na dispečinku daného přepravce a tím bych pak řidiče a jeho protesty zkusil uchlácholit. Ale podle přepravního řádu má stejně poslední slovo on. Tak raději dnes logistiku řeším jinak. Vzducholoď je na přepravu operativnější, ovšem její jízdní vlastnosti mě holt neuspokojí.

Reply

..., HH, 4/27/2021 11:32 AM
Nechci nikomu vnucovat svůj názor, jen bych využil tuhle debatu k tomu, abych ty, kteří teprve zvažují koupi lodě, ponoukl k zamyšlení, co od ní očekávají. Pokud sportovní jízdu a směřují ke splouvání WW III a výše, nebo si chtějí hrát ve vlnách, válcích a vracácích, ať uvažují o pevné lodi kvůli jejím jízdním vlastnostem. Pokud je ale jejich cílem čundrování, ať zváží, jestli místo klasické vzducholodi nesáhnout raději po packraftu. Tyhle starosti s přepravníky si kompletně ušetří, ba spolu s lodí pohodlně unesou i další výbavu nutnou k bivakování. Je to jen můj čistě osobní názor, ale kdybych hledal loď, která mi poskytne maximum svobody pro toulání na mírně tekoucích vodách, jednoznačně bych dnes volil packraft.

Reply

|_Re: ..., Jabberwocky, 4/27/2021 12:02 PM
Tohle je výborná připomínka. Nikdy neškodí se trochu víc zamyslet, případně před koupí i víc možností vyzkoušet. Na druhou stranu ale do rovnice mohou vstupovat i další proměnné. Typicky rodina, která se chce taky vozit. No a když už pak doma třeba ta pálava je, může být pro někoho lepším řešením používat ji i na singlí toulání, než třeba utrácet peníze za další loď. I za cenu obtížnější přepravy.

Reply

|_Re: ..., HH, 4/27/2021 12:27 PM
Nechci dělat reklamu, ale třeba hned první shop, který jsem otevřel, nabízí pro 2 osoby Robfin Family (8,25 kg) nebo Kokopelli Twain (dokonce pouhých 6 kg, ale nechutně drahý).

Reply

|_Re: ..., Jabberwocky, 4/27/2021 4:05 PM
Určitě, a cenově vychází Robfin jen o málo dráž než pálava. Ale rodina, to může znamenat i porcelána. Taky ne každý dává přednost kajakovému sezení a pádlování. A tak dál. Čili ten zepelín klasické (někdo řekne možná zastaralé) konstrukce si pořád svoji cílovou skupinu najde. Ale naprosto s Tebou souhlasím, že než automaticky brát pálavu, nikomu neuškodí se trochu zamyslet a poptat.

Reply

|_Re: ..., Střelec, 4/27/2021 12:29 PM
Packraft? Váhově dobrý, objemově po sbalení taky, ale pro mě nepoužitelný - je to taková překombinovaná dinghy. Pumpa ani pádlo (troj- i čtyřdílné) dost dobře srolovat nejdou a budou někde trčet pořád.

Reply

|_Re: ..., HH, 4/27/2021 12:49 PM
Mám-li na výběr mezi malým 8,5 kg vážícím rancem na zádech, ze kterého trčí pádlo, a nebo pojízdnou taškou, na které vleču 18-23 kg balík, byť úhledně zabalený, ze kterého netrčí už nic, já volím ranec na zádech. Odpadnou mi starosti s životností koleček, s tím, jak ji dostat do lodě, jak mi ta taška při jízdě neustále tancuje, a můžu pohodlně projít jakýmkoli terénem. Ale tisíc lidí - tisíc chutí, neberu Ti Tvoje přesvědčení, jistě pro něj máš své důvody.

Reply

|_Re: ..., Vladimír, 4/28/2021 12:52 AM
Kdo chce, ten si s čímkoliv cestu k vodě najde. V raném vodáckém mládí jsme jeli na závody ve slalomu z Brna do Koměříže. My mlaďoši na korbě náklaďáku s loděmi nad hlavou (co kdyby se to utrhlo a spadlo, poprvé vodácké helmy z NDR "Wilde" na sobě, mlátili jsme se sekerou po hlavách a radovali se, co vydrží). Starší člen oddílu (Pan Závodník) na kole, kajak na rameni, když jsme ho u Vyškova míjeli, vypadal jako divný šnek. Taky dojel. Kritéria, která nás v tomto novém sportu motivovala - nic není nemožné. Kde je vůle je cesta, stačí chtít. Smajlík

Reply

|_Re: ..., Vladimír, 4/28/2021 12:58 AM
A troška nadšení. Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.