Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Z preplnene-Moravice-do-opustene-Opavy.aspx?ID_clanku=2502 edit=3
Kurzy Vodácké školy záchrany v roce 2025

Z přeplněné Moravice do opuštěné Opavy

Diskuse nad článkem
Hezký, Aleš N., 11/1/2023 7:06 PM
povídání a fajn popis.
Vždycky jsem si říkal, že se mi fakt nechce jet na Moravici na otočku přes celou republiku. To, že se dá další den plout na běžné vodě, je důležitá informace, díky Smajlík .
Na druhou stranu řeka narvaná rafty a vzducholoděmi mě dost odrazuje. Nejlepší bude skloubit to s nějakým vhodným počasím (déšť/sníh), které solární jezdce obvykle bezpečně odrazuje Smajlík .

Reply

škuba ve dně, Střelec, 11/1/2023 7:54 PM
Pokud jsi drbnul dno v pomalu postupující frontě, tedy na suchu, mohl jsi ho obratem zalepit, aby do něj neteklo a než bys přišel na řadu, tak by to stihlo přischnout natolik, aby mohlo bejt aspoň částečně nafouknutý. Není to ideál (později se to musí opravit důkladně), ale je to lepší, než úplně prázdný dno. Menší škuby na bocích jsem zhusta řešil stažením vteřiňákem (před příchodem vteřiňáku sešitím) a klasickým přezáplatováním. Větší jsem řešil záplatou zevnitř a zvenku.

Reply

|_Re: škuba ve dně, Ivis, 11/3/2023 8:49 AM
Noo je to zajímavý, že člověk píchne paradoxně na suchu. Mam pocit, že mam poměr na vodě/na suchu 1 ku 1 ... Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: škuba ve dně, Eki, 11/3/2023 11:29 AM
Jojo, je to tak. U mě poměr píchnutí na suchu/na vodě zatím 2:0. Asi jsem měl na vodě zatim štěstí, nebo dělám něco špatně na suchu.... Smajlík

Reply

|_Re: škuba ve dně, Eki, 11/3/2023 11:58 AM
Ještě doplnění historky, jak to se škubou dopadlo:
1) Volám do nejmenované pražské prodejny a opravny: Mám 5 cm díru ve dně pálavy a potřeboval bych přitom preventivně podlepit dno. Opravna: No a nechcete šrotovné www.raft.cz/Clanek-Pripojte-se...
Je to strašně výhodné. Já: Šrotovné nechci. Chci opravit pálavu. Opravna: OK, to bude mezi 2 až 3 tisíce, doneste ji.
2) Donesl jsem pálavu do opravny. Paní u pultu: Vy jdete na šrotovné? Já: Ne, jsem objednaný na opravu. Technik: Nechcete šrotovné? Já: Ne, chci opravit starou pálavu. Technik: A nechcete radši šrotovné, je to výhodné, nová pálava vyjde na 16 tisíc. Já: Nechci šrotovné, stará pálava mi vyhovuje, nová nemá ty rantly okolo, takže se víc zalívá. Do telefonu jste říkali, že oprava vyjde do 3 tisíc. Technik zanoří prsty do díry ve dně a zvětší ji na 10 cm. Smajlík Technik: Vždyť je to uvnitř vlhké, musíme vysušit. Materiál taky zdražil. Jak tak na to koukám, tak oprava vyjde na 5 až 6 tisíc. Opravdu nechcete šrotovné? Třeba baraka, to je loď. Já: Baraku mám, šrotovné nechci, oprava pořád vychází levněji. Technik: No kdyby to bylo víc než 6 tisíc, tak vám zavoláme.
3) Volá technik: Tak ta oprava vyjde na 8 tisíc. Nechcete radši šrotovné? Já: Šrotovné nechci, objednávku ruším, opravím a podlepím si to sám, materiál mě vyjde na pár stovek a lepidlo tak na stovku...
Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: škuba ve dně, Střelec, 11/5/2023 7:05 PM
Tak to je na kriminál. Pro mě, protože bych je poslal do h..zlu po způsobu Indiana Jonese a oni by skončili v kafilerce.
Byly doby, kdy trojku stála výměna dna ve fabrice i s poštovným. Takže uveď, která firma takhle prasí, at se jí vyhnu. Možná by nebylo od věci napálit i Gumotex, protože tohle hraničí s mafiánskejma praktikama a jsou to jejich zástupci.
Varianta B) nahrávat a ve chvíli, kdy díru ještě víc roztrh volat policajty pro poškozování cizí věci.

Jinak je to poučení, že pokud drbneš na suchu, lep to hned na místě. I když to nepůjde nafouknout, aspoň dovnitř nenateče a nebude to hnít zevnitř.

Osobně jsem na suchu drbnul jenom loď, která byla mý věkový kategorie (cca 50 let stará) a sypala se sama od sebe sešlostí materiálu. Všechny ostatní škuby byly na vodě.

Reply

|_Re: škuba ve dně, Slávka, 11/5/2023 8:31 PM
Tak já mám poměr u nafukovaček 2:1 be prospěch škub na vodě. To na suchu bylo s plně naloženým Heliosem v dunajské deltě o trčící klacík na břehu při přistání na svačinu. A protože kamarádi nechtěli čekat, pokračovali jsme dál s vyfouknutým dnem a kupodivu to bylo výhodnější, v lodi se aspoň udělalo víc místa pro naše zadky. Naštěstí doma opravovat jsem to já nemusela.
Škub v Hadraplánu bylo mnohem víc a je to úplně jiná kategorie. Zatím jsme je zvládli všechny zase zalátovat, ale po poslední výpravě na Rábu už do toho nemáme moc chuti. Těch tam zase je...

Reply

|_žena hrdinná, Dan, 11/6/2023 12:27 PM
Ahoj Slávko,
kousek za dálničním mostem Vadu Oii - Giurgeni (44.7715703N, 27.8720661E), tam kde se oddděluje Bratul Macin, jsem v šumění vln zaslechl úryvek hrdinného eposu o ženě z České republiky, která se tama před nemnoha lety ubírala a v lodi byla TAKÉ sama ... takové příběhy se hluboce vryjí do paměti ... popis lodi se ke mně od rybáře přes vítr a jazykovou bariéru již nedonesl, takže nevím ani, zda kajakem či kanoe, ale těch možných heroin zas tak moc není.

Vladimír na ženu nevypadá ani ze vzdáleného břehu, tak mě napadlo, zda-li TY neznáš náhodou další podrobnosti? O náhody tady totiž není nouze ... ale kdyby chtěly poslední šrámy legendárního Hadraplánu zase vyprávět, tedy o Rábě, přál bych si být mezi prvními u zdejšího ohně a tiše naslouchat :-)

Dan

Reply

|_Re: žena hrdinná, Slávka, 11/6/2023 9:29 PM
Ahoj Dane,
musím tě zklamat, ta heroina jsem já nebyla. V dunajské deltě jsem byla už v červnu roku 1989 v partě 8 kamarádů (4 Heliosy délky 340 cm) a dnes nechápu, jak jsme se do nich dokázali poskládat i se zásobami na týden - v Rumunsku se tenkrát skoro nic k jídlu koupit nedalo, měli tam lístkový systém. Jen si vybavuju, že na první pokus jsme zaskládali loď do rovna a sedli si na vrch, ale to bylo tak vratké, že jsme museli vytvořit aspoň dolík pro zadek a jen hodit nohy nahoru. To už pak šlo.

Reply

|_Re: škuba ve dně, Eki, 11/6/2023 7:40 AM
Ahoj Střelče,
ve jménu firmy je spojeno anglické označení pro loď a označení pro městskou zeleň Smajlík Smajlík
Jinak ceny jsou samozřejmě smluvní, s tím se asi nedá nic moc dělat. Na druhou stranu, snažím se to brát pozitivně, mě to ušetřilo X tisíc a přinutilo překonat lenost a pálavu si zalepit a podlepit sám. Záplaty drží, já jsem se pocvičil v záplatování. Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: škuba ve dně, Střelec, 11/6/2023 1:08 PM
Jo - TA firma, kde to jde s cenama od desíti k pěti a ojetinu nabízeli poslední dobou za skoro stejný prachy jako funglovku.

Když jsem pouštěl do oběhu starej Solar 410 (chvilku před covidem), nechal jsem ho generálkovat u Sikyty. Vyšlo mě to na trojku - kromě narychlo lepených polních oprav, které zvolna opadávaly, tam našel ještě několik drobných děr (nepatrně ufukujících odřenin), o kterých jsem ani nevěděl. Takže se to z mýho hlediska vyplatilo. Jak a za kolik fungujou po covidu nevim. Ale musim pořídit sadu opravnejch setů - většinu lodí mam sekáčovejch a léta tahané opravné sady budou mít vyschlý lepidlo.

Reply

Ta Opava je opuštěná ..., Milan, pujcovnalodiprerov~seznam.cz, 11/1/2023 11:09 PM
... jen zdánlivě. Každoročně (i letos) mám jednu, dvě party, které po víkendovém splutí jarní či podzimní Moravice při příležitosti upouštění Kružberka pokračují další dva dny po Opavě do Ostravy Třebovic a občas mám i fajnšmekry, kteří pokračují po Odře další dva dny do polského Zabelkowa. Trošku nevýhoda je, že v neděli doteče voda z přehrady na druhou etapu až odpoledne ale zkušení to řeší přehozením etap (nutno mít dopravu lodí). Táboření na všech třech řekách a tedy 5-6 etapách řešitelné organizované=placené (louka za penz. Velké sedlo, kemp Podhradí, Areál Dobré Pohody Žimrovice, Areál zdraví Kylešovice, pozemek znovu otevřeného motorestu Oáza Komárov, pozemek penzionu Kamenec Jilešovice a v Ostravě na Odře předposlední noc kemp Landek) nebo i na dalších hezkých místech nadivoko...

Reply

Moravice, Vladimír, 11/1/2023 11:50 PM
Párkrát jsem ji jel, s jednou výjimkou vždy jako masovou záležitost s negativními dojmy, které mi tuto řeku znechutily - je to taková moravská Vltava za nejprudší sezóny. Jednou jsem ji jel (parťák dosvědčí) za stavu, kdy se lodě nakupené na sebe a čekající na vlnu prostě nevešly do řeky, to jako fakt! Takže si schovávám vzpomínky na první splutí (kdy je vše nové) a na tu jednu výjimku, kdy na podzim za pěkného počasí a vody byla řeka skoro prázdná.
Nuž tedy Moravici už nejezdím, ale v pozadí zůstává určitá nostalgie, že teče a že tam nejsem... Smajlík
Ale cením, že si to Eki dokáže vyšperkovat dalšími úseky řek, přiznám se, že na to jsem líný. Anebo spíš si nechci ředit zážitky z té "titulní" řeky souvisejícími úseky, které jsou ovšem o něčem jiném.

Reply

|_Re: Moravice, Eki, 11/2/2023 9:11 AM
Ahoj všem a dík za pěkné reakce na článek.
Problém přeplnění Moravice je umocněn i tím, že pouštění začíná v 8 ráno. Tady nemám šanci vystartovat v 7 a proud klientů předjet, jako na Vltavě. Nicméně myslím, že pro klidné opuštěné splutí během roku od Podhradí se vyplatí zejména po deštích sledovat vodočet v Brance hydro.chmi.cz/hppsevlist/downl... těch potřebných minimálních cca 5 kubíků tam bývá docela často (když jede elektrárna), ale ještě jsem nezkoušel Smajlík
Střelče, lepit záplatu v nervózním, pomalu se pohybujícím štrůdlu klientů půjčoven na úzkém chodníku okolo nádrže Podhradí jsem si, přiznávám, netroufnul... Nicméně pálava je zlatá, že to nafouklé dno v podstatě není pro plavbu nezbytné Smajlík


Reply

|_Re: Moravice, Vladimír, 11/2/2023 11:50 AM
Jo, jednou jsme jeli na dvou válcích Pálavy horní Bialku, bez cvaknutí, artistický výkon ale povedlo se!
Jinak provizorně lepit díru (není-li velká) lze, lepili jsme během akce na Lomnickém potoce. Osušit okolí foukáním z pumpy, vteřiňák z lodního necesérku a pak doma proklínání při důkladné opravě. Ale se zářezem na pádle.

Reply

|_Re: Moravice, HH, 11/3/2023 12:36 AM
Chyba, Eki! Snažit se ostatní předjet je úplně špatně. Malá lekce z logiky, chlapci:
Plujete rychleji než voda teče. Když vyrazíte mezi prvními, za chvíli čelo vlny předjedete, budete naštvaní, že se tlučete prázdným korytem a zezadu se vám přitom na záda budou tlačit ty davy, které vyrazily po vás. Brrrrrr! To je ta nejnechutnější situace. Udělejte to přesně obráceně - nechte ty davy odplout a nasedněte až předtím, než zavřou kohouty. Pokud to máte na dva dny s přespáním v Podhradí, nebo pokud pokračujete dál po Opavě, případně ještě dál po Odře (dá se až do Krzyźanowic), máte přece času dost. To vy pak budete pány situace - když provoz před vámi nepříjemně zhoustne, jednoduše si dáte voraz nebo někde na trošku zajímavějším místě potrénujete a počkáte, než ty davy zase poodjedou dost daleko před vás. Mapa a GPS v mobilu vám umožní snadno si spočítat, kde za vámi už bude sucho - ale to přece dokážete zjistit i prostým pohledem, až půjde voda dolů. Žádný strach, jste přece RYCHLEJŠÍ než voda.
K provizornímu zalepení lze použít TESA pásku, to je řešení jednoznačně nejrychlejší. Už jsem viděl takhle zalepenou i prasklinu v plasťáku.
Pokud jste schopní vyřešit logistiku tak, abyste nebyli vázaní na to, že po splutí potřebujete odpoledne chytit autobus, abyste se dostali pro auto, udělejte to. Pak si jízdu na konci pelotonu a nebo i daleko za ním můžete vychutnat a Moravice se vám odmění. Jestli se budete tlačit v davu na čelu vlny, je to jen a jen vaše chyba.

Reply

|_Re: Moravice, Ivis, 11/3/2023 9:02 AM
Na jaře Moravice teče celkem často a potkat i jen jednoho vodáka je skoro umění. Koneckonců jak zmiňovaná Vltava, není to tak dávno, kdy jsem ji jel v červnu, 30 stupňů, dokonalé slunce cely den, vody pouštěli luxusních 120 cm, ne jak když jsou o prázdninách davy a jen 65 cm, kdy to skoro neteče a na vodě světe div se, nikdo ! Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: Moravice, HH, 11/3/2023 12:03 PM
To můžu potvrdit, mimo organizovanou akci skoro jako by Moravice neexistovala - a přitom někdy na jaře teče a teče... Z Podhradí je to navíc jen přes kopec na horní tok Odry. Pokud má zrovna taky na jaře nebo po deštích dost vody, nasedneš na Hadince na posledních pár stovek metrů po Budišovce a pak do Heřmánek nebo do Jakubčovic máš další dost pěkné svezení. Ale živou duši tam na vodě mimo organizované splutí téměř nepotkáš. Tedy ne že by mi to vadilo. Jen kroutím hlavou, že na tak pěkné řeky lidi jezdí jen na organizované akce a pak si stěžují jak tam bylo narváno.

Reply

|_Re: Moravice, kavol, 11/6/2023 9:47 AM
tož ty organizované akce mají výhodu, že je jasně daný termín

ono když lavíruješ mezi tím, kdy jsou termíny prázdnin, kdy jsou pionýrský akce, akce od dalších kroužků, a co se spoustou příbuzenstva, který je vhodný čas od času navštívit, tak tam moc prostoru na to jet, když zrovna něco teče přírodně, není :-/

maximálně teda naopak, máme dohodnutejch pár termínů, a domlouváme se těsně předem kam, co zrovna teče

Reply

|_Re: Moravice, Jirka J., 11/6/2023 12:46 PM
U řeky bez přehrady to je v pohodě. Ale jak je na začátku přehrada, tak nikdy nevíš, kdy zavřou kohoutek. A jet daleko a přijet k suchýmu korytu se fakt málokomu chce. Kdyby na webu bylo s předstihem alespoň několika hodin napsáno, kolik chtějí pouštět, to by byla slušná pomoc.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.