Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/forum-Re--Ruske-packrafty.aspx?ID_P=32312 ID_prispevku=4701
Půjčování lodí na řece Nysa Klodska

Discussion forum Re: Ruské packrafty


Diskuse nad tématem
Re: Ruské packrafty, Mirčus, 1/7/2021 1:49 AM
Ahoj Martine, velice si vážím Tvého úsilí a vložené energie do hledání "yandexování" veškerých informací ohledně ruských a ukrajinských packraftů. Navíc podělit se o získané informace s ostatními a nenechat si je jenom pro sebe Smajlík Přišlo mi to zajímavé hned jak jsi napsal svůj první příspěvek 19.12.2020 ve kterém píšeš, že zvažuješ koupi ruského packraftu. Nechtěl jsem se k tomu vyjadřovat z důvodu, že ortodoxně zastávám výhody pevné lodi, ať už kajaku, singlu či ócéčka. Ale reakce lidí, které v debatě následovaly a které jsou úplně mimo dané téma Smajlík lidí, kterých si jinak upřímně vážím a věřím, že to nemysleli nikterak zle Smajlík mě přiměli svěřit se s vlastní zkušeností s packraftem jako takovým a možná i podat odpověď na některé otázky, které zde již zazněly, jako přednosti a slabiny packraftu obecně a použití versus české řeky... Když vynechám ruské vodáky, kteří to v tomto směru mají opravdu zmáknuté : přejdou pěšky s packraftem či katamaránem přes vysoké hory obtížným terénem, aby se po několika dnech pěšího putování nalodili na pramínek, potok o šíři metru a půl, který se za další den vleje do říčky a za týden pak do Jeniseje po kterém proplují stovky kilometrů liduprázdnou nehostinou tajgou, což je po vodě mnohem jednoduší než po souši (tedy s vyjímkou nevodáků, kteří mají strach z početných parogů pojmenovaných většinou po utonulých vodácích), obzvláště s veškerou bagáží. Protože né nadarmo se říká, že Rusko je balšoje. Ale vrátím se k tématu, kdy nemusím z čech chodit daleko a sice průkopníci packraftů ze sousedního Německa. V roce 2010 jsem potkal na Bahře s Gottleubou Svena z Německa, který splouval málo známé divoké řeky a potoky v Sasku na packraftu. Jeho veliké nadšení mu vydrželo až do dnes a na packraftu splul opravdu kde co viz. www.packrafting.de/2016/05/tou...
spousta vodáckých terénů, který zná velká většina z vás : Ploučnice, Ohře, Sázava, Kwisa, Bobr a další v packraft reportážích zde : www.packrafting.de/2012/
Sven došel na cestě packraftingu dokonce tak daleko, že provozuje v Dráždanech obchod s veškerým poradenstvím viz. www.packrafting-store.de/#
Tolik ze starší historie našich německých sousedů. U nás však celkem nedávno rozšířil výrobu na packrafty ROBfin, který má dlouholetou praxi s nafukovačkami a Robert Kazík si dal na svém packraftu opravdu záležet a snažil se vychytat vše do posledního detailu v praxi na vodě. Což je dobře vidět i z jejich videa : www.youtube.com/watch?reload=9...
a není to pouze reklamní trik, že materiál vydrží skoro všechno. Měl jsem s jejich pacrafty ROBfin možnost seznámení na divoké vodě v Gruzii a vážně hodně dobrý. Jak zmiňoval zde v debatě Aleš N. že má raději festovnější materiál, tak to je přesně packraft ROBfin hodně festovní materiál s kompromisem váhy okolo 5kg. Martine Ty jsi psal, že Ti ROBfin nesedl. Proč? Za cenu okolo 16000kč se totiž aktuálně dá koupit i jejich starší modelová řada 2020 viz. www.kajakarshop.cz/packrafty/p...
a za poslední dva roky musím říci, že se na vodě u nás v čechách hojně rozmnožili. Packrafty ROBfin jsem potkával jak na turistické Vltavě, kde na nich pádlovali převážně děti(například: pod Č.Krumlovem klučina 10-let v packraftu s Tátou plovoucím vedle něj v singl kánoi)tak i na divoké vodě Kamenice a Jizera z Mýta ostřílení borci, kteří na stará kolena vyměnili kajak za packraft. A zde se dostávám k tomu proč někdo přešel z pevné lodi právě na packraft anebo proč jiný rovnou s packraftem začal a nesedl raději do kajaku. Zde jsou nejprve přednosti či výhody packraftu, jako takového : úplně stejně, jako každá nafukovačka Ti zkrátka odpustí chyby za které by Tě okamžitě trestala pevná loď zvrhnutím, jako špatný náklon a průjezd válcem. Všichni zasvěcení mi dají za pravdu. Co kdy snadno a lehce propluli na nafukovačce, ať už velké vlnoválce nebo jámy jak kráter po granátu tak to proplavali následně v pevné lodi hlavou dolu.Když to velmi zveličím, tak je to hodně podobné jako s raftem plným pacošů, který se řítí dolu jako tank, hlava nehlava a jedno jestli někde udělá chybu a najede do vlny bokem. Né nadarmo se říká, že s nafukovačkou roste na vodě falešné sebevědomí. Její přednosti jsou zkrátka lepší stabilita a odpouštění chyb. Avšak celková výhoda packraftu a využití pro který vznikl je právě jeho fantastická mobilita a transport, kdy ho složíš do batohu a přejdeš přes hory do dalšího údolí, kde pramení řeka po které popluješ divočinou. Není to loď, kterou si dovezeš na střeše svýho auta na otvírání řeky Doubravy, ale její využití je právě v objevování méně dostupných potoků a horských řek v neprobádaných končinách, kde cesta je cíl. Putování na několik dní. Expediční využití, kde není možnost dopravy jinak, jak po vlastních Smajlík to je hlavní předností packraftu. A slabiny bych viděl v tom, že si na něj rychle zvykneš a nebudeš chtít měnit. Protože my lidé jsme od přírody pohodlný a líný tvorové a jakmile si můžeme vybrat pohodlnější a lehčí cestu před námahou a dřinou, strmou kopcovitou cestou, která se navíc stále klikatí a je samá díra, tak zvolíme tu snazší cestu. Někdy svou roli sehraje i strach, který se dostaví úměrně s pokročilým věkem a stářím. Teď se dostávám k příkladům ze skutečného vodáckého života, proč někteří ostřílení vodáci a vodačky přešli z kajaku na packraft. Jedna kamarádka nadaná celoživotní kajakářka z oddílu se mi svěřila proč jezdí už druhým rokem pouze v packraftu :zkrátka v kajaku začala mít strach při plavbě na divoké vodě byla najednou posedlá strachem a nemohla se soustředit. Na packraftu si byla zase jistá a mohla dál pádlovat na divoké vodě... Stejně tak jeden kajakář se mi svěřil, že to co pádluje v packraftu by s kajakem nikdy nesplul. V packraftu se cití bezpečně. Další příklad za všechny z vlastního kmene : můj syn Jonáš 9-let bojoval s kajakem a nezvládal náklony a neuměl eskymovat, kvůli tomu sedal pokaždé do kajaku se strachem v očích, že se cvakne. Pak mu loni v létě na Soče pujčili packraft a najednou byl na koni. Nebál se a cítil se v něm lépe stabilně a bezpečně. Na konci řijna za nadlepšeného vodního stavu v packraftu sám splul Koritnici (sice proplaval soutěsku, ale sednul a jel dál) viz. www.youtube.com/watch?v=AjPE3T...
Proto i pro začínající vodáky-děti je packraft pohodlnější a lehčí cesta k samostatnosti, kdy už přestanou dělat tátovi háčka v debl kánoi a začnou pádlovat sami za sebe Smajlík Otázkou zůstává jestli ta pohodlnost a falešný pocit bezpečí v tomhle případě u dětí je ta správná cesta? Nebo je raději nepřestat drilovat v kajaku a rovnou dál učit těm správným návykům? U nás dospělých už je přirozené, že se s věkem začínáme více bát a přestáváme být tkzv. mladí a nebojácní Smajlík naopak se stává to, že nám strach stále častěji zastře naší mysl a těžké místo na řece, které jsme ještě před pár lety bez rozpaků jeli skoro po slepu, teď raději přeneseme Smajlík Proto nic proti nikomu, kdo hledá cestu bezpečí a přejde na stará kolena do packraftu Smajlík určitě je daleko důležitější hlavně nepřestat pádlovat a splouvat dál všechny ty nádherné, čisté a kouzelně šumící vodní toky, řeky a potoky seskakující po kamenech z hor do údolí Smajlík

Zasílat/zrušit všechny odpovědi z této diskuse na můj email:  

Reply to this comment

Prosím o zápis jen takových diskusních příspěvků a reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nezadávejte ani komerční nabídky, inzeráty nebo jiné skryté nabídky či komerční odkazy. K tomu slouží buď již existující aplikace Bazaar - CZ, Free place in boats, Losses-find, Paddling jobs nebo použijte tiskové zprávy.

Také hodnocení tábořišť a recenze na ně zadávejte přímo k tábořišti u jednotlivých řek!

Příspěvky porušující výše uvedené podmínky budou odstraněny.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Title:
Name:
Email:
Text:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi je automaticky zasílán zakladateli diskuse a těm, na jejichž reakci někdo odpovídá.)
   
 
 

 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

5/6/2025 10:17 AM Jez Mrskoš na Otavě bude možné v tomto roce překonávat po již hotovém chodníku u levého břehu, který bude opatřen zábradlím a info cedulemi. Celá stavba včetně propusti bude dokončena až v roce následujícím.
4/17/2025 5:44 PM Zemřel Jaromír Štětina, který v minulém století podnikal přímo neskutečné vodácké výpravy za neobjevenými řekami po celém světě. Mezi jeho největší úspěchy patří splutí Indu na matyldě.
4/17/2025 8:25 AM Do článku o závodech na Labi byl přidán časový plán závodů a volného splutí.
4/9/2025 9:09 AM Na Smědé v Bílém Potoce se plánuje stavba příčných prahů, které by měly zpomalit rychlost proudu v navigaci. Jedná se o snahu na zmírnění povodňových škod, kdy minulá povodeň podemlela základy domu.
4/7/2025 11:24 AM Povodí Labe s.p. plánuje na základě podnětu od AVTS přestavět nebezpečný Viktorčin splav na řece Úpě. Jez byl stržen povodní, a proto je snaha o jeho přebudování na vodácky i migračně prostupný objekt. Jez neměl ani historickou hodnotu, protože původní jez z dob B. Němcové byl zcela jiný.
4/2/2025 8:09 AM Odemykání Doubravy bude vzhledem k nepříznivé hydrologické situaci na VD Pařížov omezeno pouze na sobotu od 10.00 hodin do ????? dle vodního stavu.
4/1/2025 5:44 PM První závod Českého poháru vodáků na řece Otavě plánovaný na 5.4. byl pro nevyhovující stav vody zrušen.
3/31/2025 12:45 PM Na Dívčím Kameni se opět intenzivně pracuje. Jsou zde bagry a další těžká technika. Tentokráte se jedná o povolenou stavbu, která má za cíl vytvořit soustavu rybníčků s biotopy. Stavba MVE povolení zatím nemá, i když investor plánuje udělat v projektu změny: pohyblivý jez a související úpravy nebudou realizovány, bude pouze vodohospodářská úprava z kamenné rovnaniny, odvádět se bude menší množství vody, než v původním záměru (pouze jedna turbína s hltností max. 9m3/s). Více na fb AVTS.
3/25/2025 7:46 AM AVTS se podařilo úspěšně napadnout stanoviska v rámci kladného vodoprávního rozhodnutí pro stavbu MVE Dubina na Ohři. Ministerstvo životního prostředí zrušilo první dvě a konstatovalo, že ani na podruhé Krajský úřad Karlovarského kraje nedokázal napsat takové stanovisko, které by bylo přezkoumatelné. Minulé zrušil pro zcela stejný důvod. Více na fb.
07.05. Bazar prodám: Rabí

07.05. Bazar prodám: Rabí

05.05. Bazar prodám: Přenechám rezervaci dvou lodí na splutí horní Vltavy ze Soumarského mostu 8.5. v 11h.

05.05. Ztráta: Ahoj, 3.5.2025 jsem ztratil vestu od "pujcovnavzducholodi". Kdyby jste vestu nalezli, prosím o infom

04.05. Bazar prodám: Dagger GTX vč. špricky a pádla Dobře ovladatelný riverrunner, používaný, bez oprav. Hmotnost jezdc

29.04. Bazar prodám: Prodám kajak Dagger Mamba MX 8.5,včetně nafukovacích vaků a spricky. Dobrý stav. Neopravovany.

29.04. Bazar prodám: Necky Zip Používané, v dobrém stavu, dno odřené ale jen lehce, žádná díra. Uskladněné v loděnici, c

29.04. Bazar prodám: Necky Witch Používané, v dobrém stavu, dno odřené ale jen lehce, žádná díra. Uskladněné v loděnici

23.04. Bazar koupím: Palava děravou, potřebuji jen jeden plovak.

22.04. Ztráta: O víkendu jsem na závodech ve Špindlu ztratila sjezdové pádlo (Kick the waves, mělo by mít kování a

Vtip Karla Macase
20.04. Otava: Ahoj, dnes 20.4.2025 jsme jeli Otavu ze Sušice do velkých Hydčic. Vodočet Sušice 40 cm. Náhon jezu R
08.04. Otava: Pozor na jezu Mrskoš (ř. km 72,3)! Z důvodu přestavby je koruna jezu v celé šíři snížena (odbourána
25.03. Ohře: Pozor na dva velké kmeny před a za Kynšperkem. Leží vyvrácené kolmo a přes celé koryto. Rozložitá v
25.03. Berounka: Pozor v Liblíně (ř. km 101,5)! Probíhá úplná destrukce mostu Liblín a v proudnici trčí roxory a popa
03.02. Morava: 1. února 25, na úseku mezi Postřelmovem a Mohelnicí jsou 2 padlé stromy přes celou řeku, nejde proje
03.01. Loděnice (Kačák): Kačák je v Českém krasu zapadaný velkými stromy a zarostlý mohutným roštím. Za větší vody je v zásad
03.12. Vltava: Při návštěvě adventních trhů 3x pozor na pražské Vltavě!! 1) Dvorecký most (ř.km 57,2): u nově stav
03.12. Sázava: 6x pozor na Sázavě!! 1) žel. most Vlastějovice (ř.km 113,9): tč. v opravě, lešení podjetelné, na LB
06.10. Morávka: Račí mor - Morávka, od srpna 2024 do odvolání. https://beskydy.nature.cz/-/raci-mor-beskydy
26.09. Úpa: Pozor, Viktorčin splav v Ratibořicích je po povodních v září 2024 poničen. Beton, který tvořil parab

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.