Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/forum-Re--packraft-z-Decatlonu.aspx?ID_prispevku=4834
Půjčování lodí na řece Bóbr

Discussion forum packraft z Decatlonu


Diskuse nad tématem
packraft z Decatlonu, Eki, 11/5/2021 9:40 AM
Ahoj, nezkoušeli jste prosím někdo toto: www.decathlon.cz/p/nafukovaci-...
Přemýšlím, zda neobohatit svou flotilu k Vánocům o packraft a minimálně pro začátek bych zkusil něco lowcost, nevim, zda mi to bude vyhovovat. Nějaké zkušenosti k nezaplacení? Předem dík Smajlík

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Jeff, 11/9/2021 11:48 PM
Ahoj na youtube je tato recenze:

m.youtube.com/watch?v=Zl3v0ouM...

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Václav, 11/15/2021 3:31 PM
To nevypadá zle, cena příznivá. Recenze celkem taky. Osobně bych to tipoval na méně náročné svezení někde po klidnějších tocích, když na ně člověk cestou narazí. Psal tam někdo, že při vyšší váze nad 110 kilo může být vratší. Zajímalo by mě, jak je na tom rychlostně na klidné hladině ve srovnání s jinými modely.

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Jeff, 11/18/2021 12:47 PM
Ahoj jeste jsem narazil na tyto stranky

packraft.pl/

je tam clanek s recenzí na packraft Itiwit vztahujici se k videu
Tady jsem okopčil preklad:


PACKRAFT ITIWIT PR500
Packraft Itiwit PR500 - Decathlon
VLOŽENO NA OD DANIELA

Cena - 2299 PLN, 580 $, 500 EUR

Takový pokročilý model balení je dostupný mnoha lidem. Za 2 300 PLN dostaneme balíček vyrobený z TPU (termoplastický polyuretan, mnohem dražší než například PVC). Navíc zde máme ISS (Internal Storage System) dostupný v modelech, jejichž cena je minimálně dvojnásobná. Několik lidí, se kterými jsem mluvil, řeklo, že cena Packraftu je nakonec tak atraktivní, že se rozhodnou jej koupit. Sada obsahuje také 6 přídavných náplastí - 3 velké a 3 malé a lubrikant na zámek TiZIP.

Výrobce uvádí, že hmotnost kompletu je 3,8 kg. Velmi mě překvapila váha samotného Packraftu, který je mnohem lehčí, váží 2595g. Přes jeden kilogram bylo „vyhozeno“ na příslušenství, které má v jiných produktech poloviční váhu.


Váhy:

-sedačka váží až 0,38 kg

- vak na pumpu 0,35 kg

- 0,38 kg pásy (po výměně karabin za zablokované cca 0,46 kg).

Váha výrobce 3,8 kg obsahuje i návod, záplaty, mazivo na zámek TiZIP.

Po sundání pásů a použití soutěžní tašky a sedačky s váhou sestavy můžeme klesnout na pouhých 2,9 kg. Díky tomu přibereme téměř kilogram na váze.

Na druhou stranu je třeba přiznat, že taška, ač není plně voděodolná, dokáže ochránit naše věci před dočasným navlhnutím či potřísněním. Vysoký tlak, který je jím vytvářen, také umožňuje pumpovat packraft přes jednosměrný ventil, díky čemuž nemáme efekt zpětného vzduchu a nutnost pumpovat packraft přes ústa. Tašku lze také použít jako brašnu na kolo na přední řídítka. V takovém řešení však nemůžeme vesla válet společně s packraftem.


Vnější rozměry:

-délka 230 cm;

- maximální šířka 90 cm;

Vnitřní rozměry:

- maximální šířka 35 cm;

- vnitřní délka 125 cm.

Nosnost udávaná výrobcem je 125 kg.

Doporučená maximální hmotnost přední části Packraftu je asi 15 kg.

Protože packraft je poměrně dlouhý, když je úzký, velmi dobře drží kurz a je rychlý. To se děje za cenu o něco menší stability.


Materiál

Packraft je vyroben z nylonové tkaniny (syntetický polyamid) potažené materiálem TPU - termoplastický polyuretan. Je to velmi odolný a lehký materiál.

Parametry materiálu:

- podlaha 420D, dvojitý uretanový nátěr;

- boční nádrže 210D, jednoduchý uretanový plášť;

- 210D poloviční paluba.

D - Deneniery, lineární jednotka hustoty pro syntetická vlákna.

Na trhu najdeme packrafty s ještě silnějším materiálem (např. podlaha 840D), ale materiál použitý na packraft je opravdu odolný. Pro testovací cestu jsem si vybral jeden z nejtěžších úseků Drawa v Drawieńském národním parku. Plaval jsem několik kilometrů jak přes stromy, tak jsem se prodíral mezi větvemi, které na podlaze a na bocích nezanechaly ani sebemenší stopy.


Barva

Barevné schéma se může na první pohled zdát trochu zvláštní. Kombinace zelené, která nás učiní neviditelnými, s oslnivou oranžovou barvou na zádech a podlaze.

Po pochopení nápadu designéra jsou však barvy dle mého názoru opravdu brilantní. Když plujeme vpřed, je vidět pouze zelená přední část a boky Packraftu, což nám umožní splynout s okolím a například pozorovat zvířata. V případě problémů ve vodě nebo například převrácení oslnivou oranžovou v zádi a podlaze se však stáváme dobře viditelnými.

Sám jsem vždy přemýšlel, jaké barvy v packraftu zvolit - maskovací, ale méně bezpečné, nebo barevné, umožňující identifikaci naší jednotky na velkou vzdálenost. Zde máme dobře promyšlený kompromis. Pokud chceme být méně vidět, můžeme na zadní oranžový prvek nasadit i maskovací síťku.

ISS systém, tedy systém vnitřního úložiště. Voděodolný zip TIZip se otevírá na 50 cm.


Zámek TiZIP nám umožňuje odložit na boky zavazadla, například stan a spací pytel, které při plavbě nepotřebujeme. Skvělé řešení, které je většinou navíc placené. Tady je máme standardně.

Tento systém můžeme vylepšit přidáním prvků pro připevnění našeho nákladu dovnitř, aby se naše zavazadla nehýbala. Měli bychom také pamatovat na jeho rovnoměrné rozložení. Pokud naše předek není zatížen kolem nebo batohem na půlpalubě, vyplatí se přesunout zavazadla dopředu. Díky tomu bude přední část Packraftu při veslování stabilnější.

Pro bezpečnost zátěž vystavenou vlhkosti (v mém případě jde o péřový spacák, který vlhkost snadno chytá), můžeme dodatečně zajistit. ISS je také skvělým místem pro přepravu odpadků po našem kempu nebo nasbíraných během trekkingu. Další výhodou systému ISS je možnost servisu Packraftu zevnitř.

TiZIP má také své nevýhody. Vyžaduje údržbu (mazivo je součástí sady) a maximální čistotu. Jakékoli odtěsnění nebo poškození zámku může být obtížné opravit v terénu.

Packraft na fólii byl naložen na maximální hmotnost určenou výrobcem, tedy téměř 125 kilogramů. Na boky Packraftu jsem zabalil stan, spacák, čistou vodu a dva cyklistické brašny s oblečením a dalším kempingovým vybavením. Zdá se mi, že by to Packraft mohlo trvat pár nebo tucet kilogramů.

Čerpadlo.

Pumpa funguje také jako taška, která se nosí přes rameno. Jeho hmotnost je celých 350 gramů a v praxi takto s paketem na delší vzdálenost nikdo nepojede. Pokud by taška byla plně voděodolná, a zároveň o něco těžší, dala by se během cesty skvěle využít. V systému TiZIP to samozřejmě schovat nemůžeme, protože Packraft nenafoukneme. Výhodou je příprava speciálního místa pod polopalubem, kde jej můžeme uložit.

Úplné nafouknutí packraftu a sedadla je možné bez použití plic za pouhé tři minuty a bez efektu zatahování vzduchu desetinásobným odčerpáním vzduchu z vaku. V klasickém packraft bagu musíme vzduch napumpovat ústy.

Malou nevýhodou je, že pumpa při špatném nastavení silně skřípe při pumpování. Chcete-li snížit skřípání, narovnejte hadici, jak je to jen možné, a konce pevně zatlačte dovnitř. Do pumpování musíme dát více energie než do klasického vaku, protože nasazením na ventil máme vysoký odpor prvku blokujícího proudění vzduchu pouze jedním směrem.

Nouzovým řešením je také hadice, která může prasknout v kompresním vaku.

Na packraft můžeme použít klasickou pumpovací tašku na packraft, která má poloviční váhu, stojí cca 50 PLN.


Polopaluba

Polopaluba znemožňuje co nejpohodlnější postavení kola, protože v tomto místě je nejčastěji umístěn pedál. Skládací pedály jsou zde řešením. Kolo umíme uspořádat tak, že pedály budou mimo polopalubu, ale není to optimální uspořádání kola na packraftu.

Koupání s dítětem nebo psem zabrání i přední „půlpaluba“, která nás neochrání před větším potřísněním nebo deštěm. Složitější bude také schování batohu, když projdeme pod nízkou překážkou;

Packraftova schopnost je WWII a chápu, že je to všechno o námořních vlastnostech. V praxi v takových peřejích v tomto packraftu už budeme mít vodu uvnitř.

WWII kapacita pokryje 99 % řek v Polsku, což jen na některých místech překračuje obtížnost KIC, kromě vydatných srážek.


Stehenní pásy

Stehenní pásy mají standardně odblokované karabiny, které nás po případném pádu mohou zachytit například o vestu nebo neopren a znesnadnit vystupování zpod Packraftu. Tento problém se týká především obtížnějších horských řek. V polských vodách se mi zatím Packraft převrhnout nepodařilo. Tento problém lze snadno odstranit použitím základních horolezeckých karabin. Na druhou stranu na řekách, kterým je packraft věnován, můžeme zcela eliminovat nožní popruhy. Pro začátečníky představují určité nebezpečí, poměrně hodně se vaří a mají pěnový prvek, který nevysychá tak rychle jako packraft a tím pádem ještě zvýší hmotnost stavebnice.


Sedadlo

Sedadlo packraftu se zdálo příliš vysoké a příliš těžké. Tento problém lze snadno vyřešit vypuštěním vzduchu ze sedadla. Pozice se stává mnohem pohodlnější a na zádech jasně cítíte oporu. Velké plus za háčky v polštáři, které jej drží ve stejné poloze. Použití suchého zipu u výrobků konkurence vůbec nefunguje. Postupem času ztrácejí sílu úchopu a polštář se volně pohybuje na packraftu.

Packraft se choval velmi dobře jak na řece, tak na kole.


Abych to shrnul

Za cca 2300 PLN dostaneme packraft vyrobený z TPU a zámek TIZIP s velmi dobrými námořními vlastnostmi. Podobné konstrukce od konkurence stojí 2x až 3x více. Zavedením drobných úprav získáme opravdu dobrý ponton.

Itiwit PR500 by se měl v budoucnu rozdělit na dva modely – jeden s palubou věnovanou divoké vodě a obtížnějším povětrnostním podmínkám a druhý bez poloviční paluby, vhodnější pro snadnější a teplejší vody nebo plavání s dítětem. Současný model je kompromisem. Změnit by se měla i hmotnost sedačky, ta by měla být mnohem menší a použití obyčejné pumpy s taškou.

Námořní vlastnosti jsou obrovskou výhodou Packraftu. Je velmi příjemná na plavbu, rychlá a při vyšší zátěži nemáme točivý efekt, který je charakteristický pro většinu packraftů.

Celkově hodnotím Packraft velmi kladně a určitě jej vyzkouším na mnoha řekách, což nám umožní určit odolnost materiálů - to je těžké ověřit jen pár výjezdy. Děkuji za pozornost a doporučuji vám sledovat kanál, kde budu zveřejňovat další reportáže z výletů na kajaku

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Snížák, 11/21/2021 8:31 AM
Ahoj. Packraft Itiwit bych chtel mit pro ucely recenze, ale nebude to driv nez takovy duben 2022. Pak klidne pujcim na ozkouseni. Kazdopadne jsem uz testoval dve lode Itiwit, viz recenze na padler.cz a obe me mile prekvapily. Rozhodne to neni zadna poutova hracka a to same bych predpokladal i u packraftu.

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, David, 3/10/2022 2:36 PM
Ahoj, jen pro info Packraft Itiwit 500 je opět na skladě. David Smajlík

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Střelec, 3/13/2022 6:25 PM
V nabídce Dekáče je ještě jeden packraft - bez vymožeností, za necelou osmičku, váha cca 2,5 kila.

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Eki, 3/14/2022 11:34 AM
Nojo, máš pravdu, našel jsem toto: www.decathlon.cz/p/nafukovaci-...
Zkoušel ho už někdo?
Jen mě ten net píše, že není dostupný, možná koukám blbě.

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Střelec, 5/19/2022 6:43 AM
Tentokrát ne z dekáče:
www.pujcovnalode.cz/produkt/ka...
Už jste to někdo zkoušel? Líbí se mi to jako rybniční loď, byť je to hodně holý a malý.

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Střelec, 6/3/2022 1:52 PM
Krátce po objevení nabídky jsem se byl na tu červenou potvoru poptat u Sikyty, ale nepochodil jsem - jeden ze tří prodaných kusů se mu vrátil na reklamaci, že z toho opadaly nějaký očka a nějaký doplněk byl snad zpuchřelý. Časem se poptám, jak to dopadlo. Obludka z Dekáče je zajímavá, ale asi bych s ní měl problém. Jestli jsem správně pochopil popis v recenzi, je to "jednobuřtová" koncepce a ten jeden buřt má ještě zip. I když se poměr cena-výkon zdá příznivý, tak to technické řešení se mi dost nelíbí. Na jednodenní akce by mi ani nevadily ty jásavě barevné části, ale při nocování v terénu už by na překážku byly.

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Eki, 6/3/2022 1:58 PM
Ahoj, myslíš, že by jásavě oranžová šla přetřít nějakou voskovkou nebo lihovým fixem? Asi vyzkouším na nějaké menší plošce... Smajlík

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Střelec, 6/5/2022 6:43 PM
Přetírat nafukovačky je poněkud problém, nic běžnýho na tom nedrží a lihovej fix je vopruz - má úzkej hrot (běžně k mání do půl centimetru), malej obsah a než dostatečně vybarvíš větší plochu, buď ti dojdou peníze, nebo skončíš ve cvokárně. Ale je to jediný, co spolehlivě drží (i když se to časem odře). Přebarvoval jsem hráškově zelenou mrchu od Gumotexu, skončil jsem u japonskejch modelářskejch sprejů (po testu lihovejch fixů). Držej jakž takž, relativně snadno se odíraj, ale na povrchu zbyde dost na rozbití siluety. Bacha - jsou drahý, malý a ukrutně smrdí. Na Twist 2/1 padlo postupně jějakejch sedm kousků (poslední po roce na odřený fleky). Kombinoval jsem černou, zelenou a hnědou. Doporučovali mi zkusit barvy na plachty kamionů, ale nevim, kde k nim přijít a hlavně nikdo netuší, jestli by byly odolnější proti oděru a rolování, než to japonský svinstvo. Taky by to v silnější vrstvě mohlo po složení lodě mít tendenci lepit...

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Snížák, 6/3/2022 12:08 PM
Ahoj, tady moje recenze packraftu www.padler.cz/recenze-turistic... Pokud bys chtěl vidět osobně, tak ho musím brzy vrátit, ale dokázal bych ho kdyžtak na rychlovku zapůjčit. Kdyžtak se mi ozvi (tel 777 910 428). Snížák

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Eki, 6/3/2022 1:04 PM
Ahoj, dík za recenzi. Packraft jsem si pořídil, získané zkušenosti mohu potvrdit, včetně toho, že se ve vlnách trochu nabírá voda díky šikmé palubě. Mě se nabírala voda i na vlnách na Berounce u Radotína, ale jak píšeš, nic strašného, ve vodě člověk nesedí. Ty labské hrčáky (nevím, zda je to při 50 m3/s úplně WWII, spíš myslím méně) jsi jel s bagáží, nebo bez ní? Smajlík

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Snížák, 6/3/2022 1:11 PM
Díky za validaci recenze Smajlík Hrčáky jsem jel bez bagáže, jen s pár suchýma věcma na převlečení. A s popisem obtížnosti jsem vždy raději opatrnější. Už se mi nejednou stalo, že jsme někde někoho lovili (spíš teda vyloženě na divoké vodě) a vypadlo z něj "no já jsem čet, že to je trojka s pár těžšíma místama" nebo něco podobnýho.

Reply

|_Re: packraft z Decatlonu, Eki, 6/3/2022 1:17 PM
Jo, s prázdnějším packraftem, tak to odpovídá. Já jel ten Radotín s loďákem na špici, tak to samozřejmě zalévání zvýší. Smajlík

Reply


 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

 
7/3/2025 3:41 PM Dopady zelené energie v praxi. Dva dny se vědělo, že na Dyji chybí v řece kyslík. Přesto MVE fungovala do poslední chvíle a až začaly plavat leklé ryby, byla odstavena. V jezových zdržích totiž dochází k výraznému oteplování, zahnívání sedimentů a šíření sinic, a pak jen stačí, aby voda protekla bez okysličení elektrárnou a výsledek je katastrofální. Nefunguje samočistící funkce řeky, nedojde k žádnému prosycení kyslíkem.
7/1/2025 7:48 AM ČIŽP provedla opakovanou kontrolu na jezu Rábí na Otavě, kdy i přes jedno vedené správní řízení pro nedodržování minimálního průtoku neteklo 11 cm vody na koruně jezu. Až opakované kontroly zajistily dodržování manipulačního řádu a pod jezem se tak dá již bez obtíží plout.
6/13/2025 8:45 AM Pro všechny začínající a méně zkušené vodáky připravil časopis Pádler letního vodáckého průvodce nazvaného NA VODU! Stažení je možné zdarma.
5/30/2025 4:57 PM Závody a splutí ČPV Teplá 2025, plánované na sobotu 7.6. 2025, se ruší a důvodu nepříznivých hydrologických poměrů. Organizátor se pokusí uspořádat ČPV Teplá v zářijovém termínu 20.9.2025.
5/19/2025 9:56 AM Jez Mrskoš na Otavě bude možné v tomto roce překonávat v rámci staveniště u levého břehu po vyznačeném koridoru, popř. po již hotovém chodníku, který bude opatřen zábradlím a info cedulemi. Celá stavba včetně propusti bude dokončena až v roce následujícím.
5/14/2025 9:05 AM Pro letošní sezónu bude kemp Lipky na Otavě uzavřen včetně kiosku. Provádí se zde rekonstrukce, výstup lodí bude probíhat na levém břehu u železničního mostu v Horažďovicích.
09.07. Bazar prodám: Prodám nosič na kajak Thule

08.07. Bazar prodám: Pálava (novější verze, zelená barva), druhá jakost (jedna záplata z fabriky) + loďák. Mírně jetá. K

07.07. Bazar prodám: Vodácká vesta HIKO, model EXTREME, velikost XL,výtlak 115N = pro osobu 80+kg. Vyhovuje normě EN 393

07.07. Bazar prodám: Prodám vestu: PEAK UK RIVER GUIDE ve velikosti XXL, pro uživatele 75-95kg, výtlak 70N. Ideální na k

01.07. Ztráta: Ztráta akční kamery Insta 360 Ace Pro 2 přímo ve Vltavě mezi kempem Všeměry Vltavan a Českým Krumlo

29.06. Ztráta: Dnes v Českém Krumlově pod jedním z jezů na Vltavě byla ztracena akční kamera DJI Osmo Action 5. Čer

23.06. Volné místo: Ahóóój, hledám zadáka, v termínu od 13.7. do 18.7.2025 na sjíždění řeky Ploučnice. Jedeme na vydrách

21.06. Bazar prodám: Packraft Robfin S + dělené pádlo TNP Jago

19.06. Ztráta: Ve dnech 15.-19.6.2025 ztratil syn peněženku. Hnědá s florbalkou. Jde mi hlavně o návrat dokladů.

18.06. Ztráta: Ahoj všichni, dnes (18.6.2025) jsem ztratil svůj prsten z pravého zlata. Je široký a má na sobě vzor

Vtip Karla Macase
02.07. Berounka: POZOR na jezu Liblínský mlýn_100,5 km!!! Došlo k podemletí železných desek v rozpadajícím se jezu
27.05. Jizera: Pozor na rekonstrukci mostu v Přepeřích (ř. km 76,3 hned pod jezem)! 24. V. 2025 stojí pouze pilíře
09.05. Morava: 3.5.2025 dva padlé stromy v úseku Hanušovice-Klášterec, GPS: 50.0338578N, 16.9074819E a 49.9953611N
05.05. Divoká Orlice: Na Divoké Orlici, ř.km cca 28 kousek po podjetí silničního mostu Potštejn - Sopotnice se řeka rozděl
20.04. Otava: Ahoj, dnes 20.4.2025 jsme jeli Otavu ze Sušice do velkých Hydčic. Vodočet Sušice 40 cm. Náhon jezu R
08.04. Otava: Pozor na jezu Mrskoš (ř. km 72,3)! Z důvodu přestavby je koruna jezu v celé šíři snížena (odbourána
25.03. Ohře: Pozor na dva velké kmeny před a za Kynšperkem. Leží vyvrácené kolmo a přes celé koryto. Rozložitá v
25.03. Berounka: Pozor v Liblíně (ř. km 101,5)! Probíhá úplná destrukce mostu Liblín a v proudnici trčí roxory a popa
03.02. Morava: 1. února 25, na úseku mezi Postřelmovem a Mohelnicí jsou 2 padlé stromy přes celou řeku, nejde proje
03.01. Loděnice (Kačák): Kačák je v Českém krasu zapadaný velkými stromy a zarostlý mohutným roštím. Za větší vody je v zásad

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.