Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/forum-packraft-z-Decatlonu.aspx?ID_P=33270 ID_prispevku=4834

Discussion forum Re: packraft z Decatlonu


Diskuse nad tématem
Re: packraft z Decatlonu, Jeff, 11/18/2021 12:47 PM
Ahoj jeste jsem narazil na tyto stranky

packraft.pl/

je tam clanek s recenzí na packraft Itiwit vztahujici se k videu
Tady jsem okopčil preklad:


PACKRAFT ITIWIT PR500
Packraft Itiwit PR500 - Decathlon
VLOŽENO NA OD DANIELA

Cena - 2299 PLN, 580 $, 500 EUR

Takový pokročilý model balení je dostupný mnoha lidem. Za 2 300 PLN dostaneme balíček vyrobený z TPU (termoplastický polyuretan, mnohem dražší než například PVC). Navíc zde máme ISS (Internal Storage System) dostupný v modelech, jejichž cena je minimálně dvojnásobná. Několik lidí, se kterými jsem mluvil, řeklo, že cena Packraftu je nakonec tak atraktivní, že se rozhodnou jej koupit. Sada obsahuje také 6 přídavných náplastí - 3 velké a 3 malé a lubrikant na zámek TiZIP.

Výrobce uvádí, že hmotnost kompletu je 3,8 kg. Velmi mě překvapila váha samotného Packraftu, který je mnohem lehčí, váží 2595g. Přes jeden kilogram bylo „vyhozeno“ na příslušenství, které má v jiných produktech poloviční váhu.


Váhy:

-sedačka váží až 0,38 kg

- vak na pumpu 0,35 kg

- 0,38 kg pásy (po výměně karabin za zablokované cca 0,46 kg).

Váha výrobce 3,8 kg obsahuje i návod, záplaty, mazivo na zámek TiZIP.

Po sundání pásů a použití soutěžní tašky a sedačky s váhou sestavy můžeme klesnout na pouhých 2,9 kg. Díky tomu přibereme téměř kilogram na váze.

Na druhou stranu je třeba přiznat, že taška, ač není plně voděodolná, dokáže ochránit naše věci před dočasným navlhnutím či potřísněním. Vysoký tlak, který je jím vytvářen, také umožňuje pumpovat packraft přes jednosměrný ventil, díky čemuž nemáme efekt zpětného vzduchu a nutnost pumpovat packraft přes ústa. Tašku lze také použít jako brašnu na kolo na přední řídítka. V takovém řešení však nemůžeme vesla válet společně s packraftem.


Vnější rozměry:

-délka 230 cm;

- maximální šířka 90 cm;

Vnitřní rozměry:

- maximální šířka 35 cm;

- vnitřní délka 125 cm.

Nosnost udávaná výrobcem je 125 kg.

Doporučená maximální hmotnost přední části Packraftu je asi 15 kg.

Protože packraft je poměrně dlouhý, když je úzký, velmi dobře drží kurz a je rychlý. To se děje za cenu o něco menší stability.


Materiál

Packraft je vyroben z nylonové tkaniny (syntetický polyamid) potažené materiálem TPU - termoplastický polyuretan. Je to velmi odolný a lehký materiál.

Parametry materiálu:

- podlaha 420D, dvojitý uretanový nátěr;

- boční nádrže 210D, jednoduchý uretanový plášť;

- 210D poloviční paluba.

D - Deneniery, lineární jednotka hustoty pro syntetická vlákna.

Na trhu najdeme packrafty s ještě silnějším materiálem (např. podlaha 840D), ale materiál použitý na packraft je opravdu odolný. Pro testovací cestu jsem si vybral jeden z nejtěžších úseků Drawa v Drawieńském národním parku. Plaval jsem několik kilometrů jak přes stromy, tak jsem se prodíral mezi větvemi, které na podlaze a na bocích nezanechaly ani sebemenší stopy.


Barva

Barevné schéma se může na první pohled zdát trochu zvláštní. Kombinace zelené, která nás učiní neviditelnými, s oslnivou oranžovou barvou na zádech a podlaze.

Po pochopení nápadu designéra jsou však barvy dle mého názoru opravdu brilantní. Když plujeme vpřed, je vidět pouze zelená přední část a boky Packraftu, což nám umožní splynout s okolím a například pozorovat zvířata. V případě problémů ve vodě nebo například převrácení oslnivou oranžovou v zádi a podlaze se však stáváme dobře viditelnými.

Sám jsem vždy přemýšlel, jaké barvy v packraftu zvolit - maskovací, ale méně bezpečné, nebo barevné, umožňující identifikaci naší jednotky na velkou vzdálenost. Zde máme dobře promyšlený kompromis. Pokud chceme být méně vidět, můžeme na zadní oranžový prvek nasadit i maskovací síťku.

ISS systém, tedy systém vnitřního úložiště. Voděodolný zip TIZip se otevírá na 50 cm.


Zámek TiZIP nám umožňuje odložit na boky zavazadla, například stan a spací pytel, které při plavbě nepotřebujeme. Skvělé řešení, které je většinou navíc placené. Tady je máme standardně.

Tento systém můžeme vylepšit přidáním prvků pro připevnění našeho nákladu dovnitř, aby se naše zavazadla nehýbala. Měli bychom také pamatovat na jeho rovnoměrné rozložení. Pokud naše předek není zatížen kolem nebo batohem na půlpalubě, vyplatí se přesunout zavazadla dopředu. Díky tomu bude přední část Packraftu při veslování stabilnější.

Pro bezpečnost zátěž vystavenou vlhkosti (v mém případě jde o péřový spacák, který vlhkost snadno chytá), můžeme dodatečně zajistit. ISS je také skvělým místem pro přepravu odpadků po našem kempu nebo nasbíraných během trekkingu. Další výhodou systému ISS je možnost servisu Packraftu zevnitř.

TiZIP má také své nevýhody. Vyžaduje údržbu (mazivo je součástí sady) a maximální čistotu. Jakékoli odtěsnění nebo poškození zámku může být obtížné opravit v terénu.

Packraft na fólii byl naložen na maximální hmotnost určenou výrobcem, tedy téměř 125 kilogramů. Na boky Packraftu jsem zabalil stan, spacák, čistou vodu a dva cyklistické brašny s oblečením a dalším kempingovým vybavením. Zdá se mi, že by to Packraft mohlo trvat pár nebo tucet kilogramů.

Čerpadlo.

Pumpa funguje také jako taška, která se nosí přes rameno. Jeho hmotnost je celých 350 gramů a v praxi takto s paketem na delší vzdálenost nikdo nepojede. Pokud by taška byla plně voděodolná, a zároveň o něco těžší, dala by se během cesty skvěle využít. V systému TiZIP to samozřejmě schovat nemůžeme, protože Packraft nenafoukneme. Výhodou je příprava speciálního místa pod polopalubem, kde jej můžeme uložit.

Úplné nafouknutí packraftu a sedadla je možné bez použití plic za pouhé tři minuty a bez efektu zatahování vzduchu desetinásobným odčerpáním vzduchu z vaku. V klasickém packraft bagu musíme vzduch napumpovat ústy.

Malou nevýhodou je, že pumpa při špatném nastavení silně skřípe při pumpování. Chcete-li snížit skřípání, narovnejte hadici, jak je to jen možné, a konce pevně zatlačte dovnitř. Do pumpování musíme dát více energie než do klasického vaku, protože nasazením na ventil máme vysoký odpor prvku blokujícího proudění vzduchu pouze jedním směrem.

Nouzovým řešením je také hadice, která může prasknout v kompresním vaku.

Na packraft můžeme použít klasickou pumpovací tašku na packraft, která má poloviční váhu, stojí cca 50 PLN.


Polopaluba

Polopaluba znemožňuje co nejpohodlnější postavení kola, protože v tomto místě je nejčastěji umístěn pedál. Skládací pedály jsou zde řešením. Kolo umíme uspořádat tak, že pedály budou mimo polopalubu, ale není to optimální uspořádání kola na packraftu.

Koupání s dítětem nebo psem zabrání i přední „půlpaluba“, která nás neochrání před větším potřísněním nebo deštěm. Složitější bude také schování batohu, když projdeme pod nízkou překážkou;

Packraftova schopnost je WWII a chápu, že je to všechno o námořních vlastnostech. V praxi v takových peřejích v tomto packraftu už budeme mít vodu uvnitř.

WWII kapacita pokryje 99 % řek v Polsku, což jen na některých místech překračuje obtížnost KIC, kromě vydatných srážek.


Stehenní pásy

Stehenní pásy mají standardně odblokované karabiny, které nás po případném pádu mohou zachytit například o vestu nebo neopren a znesnadnit vystupování zpod Packraftu. Tento problém se týká především obtížnějších horských řek. V polských vodách se mi zatím Packraft převrhnout nepodařilo. Tento problém lze snadno odstranit použitím základních horolezeckých karabin. Na druhou stranu na řekách, kterým je packraft věnován, můžeme zcela eliminovat nožní popruhy. Pro začátečníky představují určité nebezpečí, poměrně hodně se vaří a mají pěnový prvek, který nevysychá tak rychle jako packraft a tím pádem ještě zvýší hmotnost stavebnice.


Sedadlo

Sedadlo packraftu se zdálo příliš vysoké a příliš těžké. Tento problém lze snadno vyřešit vypuštěním vzduchu ze sedadla. Pozice se stává mnohem pohodlnější a na zádech jasně cítíte oporu. Velké plus za háčky v polštáři, které jej drží ve stejné poloze. Použití suchého zipu u výrobků konkurence vůbec nefunguje. Postupem času ztrácejí sílu úchopu a polštář se volně pohybuje na packraftu.

Packraft se choval velmi dobře jak na řece, tak na kole.


Abych to shrnul

Za cca 2300 PLN dostaneme packraft vyrobený z TPU a zámek TIZIP s velmi dobrými námořními vlastnostmi. Podobné konstrukce od konkurence stojí 2x až 3x více. Zavedením drobných úprav získáme opravdu dobrý ponton.

Itiwit PR500 by se měl v budoucnu rozdělit na dva modely – jeden s palubou věnovanou divoké vodě a obtížnějším povětrnostním podmínkám a druhý bez poloviční paluby, vhodnější pro snadnější a teplejší vody nebo plavání s dítětem. Současný model je kompromisem. Změnit by se měla i hmotnost sedačky, ta by měla být mnohem menší a použití obyčejné pumpy s taškou.

Námořní vlastnosti jsou obrovskou výhodou Packraftu. Je velmi příjemná na plavbu, rychlá a při vyšší zátěži nemáme točivý efekt, který je charakteristický pro většinu packraftů.

Celkově hodnotím Packraft velmi kladně a určitě jej vyzkouším na mnoha řekách, což nám umožní určit odolnost materiálů - to je těžké ověřit jen pár výjezdy. Děkuji za pozornost a doporučuji vám sledovat kanál, kde budu zveřejňovat další reportáže z výletů na kajaku

Zasílat/zrušit všechny odpovědi z této diskuse na můj email:  

Reply to this comment

Prosím o zápis jen takových diskusních příspěvků a reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nezadávejte ani komerční nabídky, inzeráty nebo jiné skryté nabídky či komerční odkazy. K tomu slouží buď již existující aplikace Bazaar - CZ, Free place in boats, Losses-find, Paddling jobs nebo použijte tiskové zprávy.

Také hodnocení tábořišť a recenze na ně zadávejte přímo k tábořišti u jednotlivých řek!

Příspěvky porušující výše uvedené podmínky budou odstraněny.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Title:
Name:
Email:
Text:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi je automaticky zasílán zakladateli diskuse a těm, na jejichž reakci někdo odpovídá.)
   
 
 

 


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

 
10/2/2025 7:51 AM Akce na Vavřinci se bude konat. Vody je dostatek na oba víkendové dny 11.-12.10 a pouštět se bude sobota: 7:00 - 15:00, neděle: 8:00 - 15:00. Více podrobností na vavrinecky-potok.cz.
9/12/2025 12:35 PM Na Krumlovský maraton se můžete přihlásit maximálně do 5.10. Samotný závod se jede v sobotu 11.10. Více na www.krumlovskymaraton.com.
9/11/2025 11:31 AM Zavírání Mže se bude konat. Voda poteče od 10.00-12.30 z přehrady Lučina.
9/10/2025 8:05 AM Vzhledem k přetrvávajícímu výskytu významného hydrologického sucha v povodí nádrže Žlutice se vodácká akce ČPV Střela dne 21.9.2025 nebude konat.
9/9/2025 2:24 PM Akce na Hamerském potoce se bohužel konat nebude. Všechny rybníky počínaje Ratmírovským mají totální podstav vody a nelze je pustit ani na splutí.
9/5/2025 9:19 AM Akce na Malši pod přehradou Římov se dne 13.9. uskuteční, ale splutí Jihlavy dne 14. 9. je zrušeno pro nepříznivé hydrologické podmínky.
9/4/2025 7:10 AM Byla potvrzena manipulace na VD Seč pro vodácký sjezd Chrudimky, který se má uskutečnit 13.9. od 11 - 14 h.
9/2/2025 11:12 AM AVTS uspěla s odvoláním proti kladnému rozhodnutí stavby MVE Dubina na Ohři. Bylo zrušeno pro nezákonně vydané závazné stanovisko, které asociace napadla v rámci řízení. Více na fb.
7/29/2025 2:14 PM Byla upravena kilometráž Dráwy v Polsku, kdy kromě jiných změn není možné projíždět vojenským pásmem, kde řeka je uprostřed střelnice.
7/21/2025 11:42 AM Měření vodního stavu na Lužické Nise v Hrádku nad Nisou je ovlivněno stavebními pracemi v korytě. Limit sjízdnosti neodpovídá, sledování vodočtu dočasně přerušíme.
15.09. Bazar prodám: Prodám úplně novou, nikdy nenošenou helmu –> Helma Palm Shuck Full-cut je vhodná na divokou vodu,

04.09. Bazar prodám: Výborný kajak EXO SIX i se šprickou pro ježdění na klidné i na divočejší vodě. S obtížností WW4. Při

04.09. Volné místo: Hledám i vodačku (ideál copatá zrzka nad 30let s kerkou zpředu nahoře na pravé noze) pro začátek ke

03.09. Bazar prodám: C1 Dagger Cascade, vč přísl.

30.08. Bazar prodám: Prodáme 1 ks raft Gumotex Colorado 450. Raft plně funkční, možno ihned vyplout. Nadstandartní vybav

29.08. Bazar prodám: viz foto - laminát, olemování dřevěnou lištou, ne příliš stabilní ale jde to

27.08. Ztráta: Snubní prsten-Bílé zlato

26.08. Bazar prodám: Prodám nový,nepoužitý neopren Long John vel.50, neo.kraťasy Hiko vel M-L, starou neopr.soupravu,2x v

23.08. Bazar prodám: Gumotex Thaya včetně vybavení Kayak je úplně nový včetně pádel a pumpy

18.08. Bazar koupím: samba 2

Vtip Karla Macase
02.07. Berounka: POZOR na jezu Liblínský mlýn_100,5 km!!! Došlo k podemletí železných desek v rozpadajícím se jezu
27.05. Jizera: Pozor na rekonstrukci mostu v Přepeřích (ř. km 76,3 hned pod jezem)! 24. V. 2025 stojí pouze pilíře
09.05. Morava: 3.5.2025 dva padlé stromy v úseku Hanušovice-Klášterec, GPS: 50.0338578N, 16.9074819E a 49.9953611N
05.05. Divoká Orlice: Na Divoké Orlici, ř.km cca 28 kousek po podjetí silničního mostu Potštejn - Sopotnice se řeka rozděl
20.04. Otava: Ahoj, dnes 20.4.2025 jsme jeli Otavu ze Sušice do velkých Hydčic. Vodočet Sušice 40 cm. Náhon jezu R
08.04. Otava: Pozor na jezu Mrskoš (ř. km 72,3)! Z důvodu přestavby je koruna jezu v celé šíři snížena (odbourána
25.03. Ohře: Pozor na dva velké kmeny před a za Kynšperkem. Leží vyvrácené kolmo a přes celé koryto. Rozložitá v
25.03. Berounka: Pozor v Liblíně (ř. km 101,5)! Probíhá úplná destrukce mostu Liblín a v proudnici trčí roxory a popa
03.02. Morava: 1. února 25, na úseku mezi Postřelmovem a Mohelnicí jsou 2 padlé stromy přes celou řeku, nejde proje
03.01. Loděnice (Kačák): Kačák je v Českém krasu zapadaný velkými stromy a zarostlý mohutným roštím. Za větší vody je v zásad

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.