Home 
Romania 
Vaser
River Vaser
85% 
-
Source of:
nord of Eastern Karpat near border
-
Lenght of river in km:
50
-
Difficulty:
|
Part
|
river km
|
Difficulty
|
bottom | Novicior - mouth into Viseu | 19 - 0 | WW II-III |
- Conditions:
Rapids are last 15km with the rock steps. Paddling is enable maybe 25 km - difficulty WW II-III, 3 weirs and many fallen trees.
- When, who, how long, type of boat:
The limits are defined almost for canoe. For kayaks can limit a few cm less, for rafts higher.
Part | when | Water gauge | type of boat | recommended for | speed of flow |
bottom | almost all year | | kayak, raft | experts | |
- Character of river:
Part | width or character | countryside |
bottom | 7 - 12m | nice, narrow valley, forest |
- The best part:
bottom
- Dangerous part:
- Usual put in and take off point:
- Continue on river:
- Access to river:
road only to Viseu de Sus, where is mouth into Viseu. Next is possible way only by old train www.wassertalbahn.ch - picture in photo section
- Camps:
(Add new link
)
Řeku už jeli: (11)
jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku)
Chystám se na ni
Kdo |
Km |
Trasa |
Obtížnost |
Datum |
Loď |
Hodnocení |
Miloš H.
|
20 |
Paltin zastávka úzkokolejky - Vişeu de Sus vlaková zastávka úzkokolejky Mocănița |
|
3.5.24 |
nafukovací kajak |
|
Vodočet: Vodočet Vişeu de Sus 95 cm na internetu |
Popis: S CK Kudrna. Krásná peřejnatá řeka podél úzkokolejky s parními lokomotivami a výletními vláčky. |
Ivis
|
5 |
Brod za mostem a před kostelem v Cartierul Valea Pestilor 4,5 - soutok s Viseu |
WW I, WW II, WW III |
19.8.23 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: Píšou zde v průvodci ze sjízdné celoročně, no nevím, pro mě jo, ale na kajaku plastovem určitě par míst by neslo… nicméně vody celkove celkem fajn, možná par cm víc by neškodilo. Po chvíli za kostelem kaskada (taková rozbita skalní žebra), ale relativně v pohodě, pak už celkem Ok pohodové ww1-2. Chtělo to Koncit ale jak je v průvodci na cca 2,5 ř. Km. Pak totiž před dalším kostelem zúžení za této vody do dvou mezer ( cca 1-2 m širokými) mezi dalšími skalními žebry ( designove moc pěkné), ale dost drsarna a nebezpečné. Všechna voda se valila jen tudy! No a pak jsou ještě dva velké stupně kamenite. Průměr 5,9 Km/h. Teoreticky by se dalo začít výš, ale už tam byla jen sterkova cesta a nechtěli jsme nechávat auto jen tak mimo obydlí. |
Libor
|
19 |
Paltin - Mocanita Viseu de Sus |
WW I, WW II |
3.5.18 |
nafukovací kajak |
|
Vodočet: |
Popis: Na začátek vodáckého sjezdu se dá dojet pouze lesním vláčkem s parní lokomotivou. Připojili nám speciální vagón na lodě. V současné době je vláček turistickou atrakcí, ale moc krásnou. Ve Viseu de Sus je i velké železniční muzeum. Samotný sjezd byl velmi příjemný. V údolí žije málo lidí, proto je řeka na rumunské poměry velmi čistá. Nebyly tam žádné padlé stromy, takže plavba byla i velmi souvislá. Největší peřej je asi 2 km před koncem a má obtížnost asi ww2+. Pro mě to byl nádherný den s kombinací super vodáckého a železničního zážitku (pracuji u ČD). |
kosto
|
20 |
stanica Paltin - Viseu de Sus |
WW I, WW II |
30.4.18 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: Po dlhom jednani a otaznej doprave sa nam nakoniec rano podarilo naviazat lode na vlacik pre drevorubacov (turisticke uz boli obsadene, listky si je potrebne rezervovat vopred). Vybavujeme si zastavenie na stanici Palatin (konecna pre turistov, nas vlak vsak pokracuje az k hraniciam s Ukrajinou, celkovo 48km a 4,5h jazdy).
Na rieke je par mensich skokov. Hned na 2. pri Palatine sa pred par rokmi utopili dvaja Rumuni, za VV pozor. Inak cista rieka s peknymi perejkami, neskor obtiaznost klesa na WWI.Více na webu. |
Anna K.
|
50 |
žel.stanice Coman 47°44'35.775"N, 24°49'1.365"E → Viseu de Sus |
WW II, WW III, WW IV, WW V |
11.4.18- 13.4.18 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: |
Pavel M.
|
38 |
Comanu - nádraží Viseu |
WW II, WW III |
11.4.18- 13.4.18 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: nadstav |
Popis: První den: Začátek 1km za Comanu 43km úzkolejky, nepřehledný tok, častý výskyt stromů v řece, časté přenášení, končíme kousek za Macarlau (bývalá nádrž na plavení dřeva s cca 20m výpustí) za celý den spluto cca 6km.
Druhý den: ze začátku lépe jak včera, návštěva minerálního pramenu v Suligu. Objevují se velké stupně se silným vývarem. Končíme kousek za Botizu za mostem přes řeku, kde se údolí zužuje a úzkokolejka jede skrz tři tunely. Až do Bardau jsou k vidění velké stupně s velmi silnými vývary za našeho stavu nejetelné. Kus neseme a pak stopujeme drezínu, která nás veze až do Paltinu (z Bardau vypadá řeka již ok).
Třetí den: Vynecháváme stupeň v Paltinu a pak frčíme až k nádraží úzkolejky ve Viseu |
zuzana
|
15 |
Kilometr 15 železnice - Viseu de Sus |
WW II |
8.7.16 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: S Laďou na barace |
Vladimír
|
15 |
km 16 - Viseu de Sus |
WW II |
8.7.16 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: |
Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
18.08.11
Vaser:
odjezdiště vláčku je asi 2,5km nad soutokem, ve Viseu je nečekaně problém se na něj doptat, cca na p ...
více
01.06.10
Vaser:
Ceny úzkokolejky se podstatně zvýšily a jsou (pro rok 2010 - www.wassertalbahn.ch) 43Lei (260Kč) sez ...
více
07.06.04
Vaser:
Jestlize pojedete na Wasser mistni nazev Apa je nutne si domluvit pro dopravu do udoli uzkokolejku. ...
více
Add Hotline
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.