12,5 |
|
Potštát louka pod fotbalovým hřištěm.
Prvních cca 500m WW I–II pozor na lávky a ploty přes potok – nízký profil nutno přenášet.
0,5 km |
12,0 |
|
bridge road weir navigable
Odbočka na Padesát lánů: malý a bezproblémový jezík za mostem (pro ty, komu nevadí start téměř v centru obce, doporučuji coby počátek plavby), odtud cca WW II Pozor na nízký profil lávek v celém úseku obce Potštát! My jsme většinu buďto podjeli nebo přejeli vrchem. V tomto úseku se vyskytuje také větší množství větví zasahujících do koryta, čímž trochu znepříjemňují plavbu a zvyšují obtíže.
1,5 km |
10,5 |
|
weir impassable,
!! Nebezpečný jez - „soukromé sádky“!!: v úseku pod lyžařskou sjezdovkou stojí dům, jehož příjezd je po betonovém mostě. Těsně před mostem je jez s velkým vývařištěm a maskovací sítí!! Krajně nebezpečné!! Při slušném jednání lze od majitele přilehlé nemovitosti získat souhlas k vyzdvižení sítě na příjezdový most. Zde doporučuji zajistit si záchranu ze břehu! Případnou záchranu komplikuje fakt, že vývařiště je přímo pod mostem, který je cca 6 m široký. Možnosti zastavení těsně před tímto jezem jsou ztížené! (Při našem průtoku vody a s našim zabezpečením byl průjezd tímto místem OK.)
0,3 km |
10,2 |
|
bridge footbridge
Peřej Sašova lávka: cca 250m pod jezem „soukromé sádky“ je další dům, za nimž je kratičká, ale krásna peřejka WW III-. Sašovi v těchto místech zvyšovala obtížnost ještě dřevěná lávka. Ostatním už ne (;-).
0,2 km |
10,0 |
|
Peřej pod bílým domem. Při výjezdu z Potštátu je za ostrou zatáčkou pod bílým domem krátká pěkná peřej WW III-. Odtud až ke skalnímu městu cca WW I-II.
0,5 km |
9,5 |
|
Skalní město - průjezd kolem skalního města je asi za WW II bez záludností.
0,3 km |
9,2 |
|
bridge road bridge footbridge
Podmostní peřej!!: Krátká podmostní peřej u dolních skal (Nové skály). WW II and follows vás upozorní na to, že hned po výjezdu z pod mostu je !!dřevěná lávka!!,
která slouží coby přístupová stezka k Dolním skalám (Nové skály). Z tohoto důvodů je vhodné zaparkovat hned v prvním vracáku za mostem a nebo jako mi nadzvednout jeden konec lávky pomocí kladky a tažného zařízení na autě.
0,2 km |
9,0 |
|
Jiříkova prádelna: Cca 50m pod lávkou začíná peřej Jiříkova prádelna WW III. Jeden z nejhezčích úseků plavby (za vyššího stavu vody lze očekávat i vyšší obtížnost). Od tohoto místa již říčka (potok) nepřekoná obtížnost WW II and follows .
0,5 km |
8,5 |
|
bridge road Brigádnický most!! Cca 300m pod Jiříkovou prádelnou je most se sníženou průjezdovou světlostí. Zde jsme s Dokym ve dvou v srpnu 2008 prohloubili koryto o cca 30cm, což při našem stavu vody již umožňovalo průjezd. Těsně před mostem jsme pro jistotu vybudovali dvě hrázky, které tak vytváří vracáky, v nichž je možno vystoupit na břeh.
1,5 km |
7,0 |
|
restaurant Restaurace U tlustého Jana: WW I-II první most pod restaurací „U tlustého Jana“ má malinko snížený profil, druhý je již bez problémů. Doporučuji předem prohlédnout.
0,5 km |
6,5 |
|
Odbočka na Boňkov: Poslední přístupné místo ze silnice před obcí Lhotka, vhodné též pro ukončení plavby.
0,5 km |
6,0 |
|
Pila!! Říčka zde začíná měnit charakter toku a začíná silně meandrovat
!! Pozor na padlé stromy !! WW II (WW II and follows )
1,5 km |
4,5 |
|
bridge road
Lhotka!! Pozor v obci je most se sníženým profilem podobně jako „Brigádnický most“. Lze předpokládat, že jsou-li podmínky na podplutí Brigádnického mostu, pak zřejmě půjde podjet i tento. (My jsme podjížděli oba dva.) Za obcí Lhotka opět říčka silně meandruje!! Pozor na padlé stromy!! WW II (WW II and follows )
1,5 km |
3,0 |
|
bridge road
Dálnice: Průjezd pod dálnicí začíná „sypaným jezem“ a je naprosto bezproblémový. 0,5 km |
2,5 |
|
bridge road
Velká - těsně před mostem v obci Velká je příhodné místo pro ukončení plavby. Dále jsou již jen samé umělé překážky v podobě jezů. Z toho hned ten první jez působí dosti nebezpečným dojmem!! Ostatní jezy nevypadají tak zle. (My jsme zde ukončili plavbu.)
2,0 km |
0,5 |
|
water gauge
v Hranicích 8.3.2009 height (m) 10:30h: 85cm což by mohlo odpovídat průtoku 5m3/s (Týden na to se pokusili naši známí sjet úsek Potštát-Boňkov při vodočtu v Hranicích 60cm a konstatovali, že to bylo na hranici sjízdnosti a moc si to neužili. Osobně bych odhadoval optimální podmínky pro sjezd horní části mezi 80-100 cm na vodočtu v Hranicích )
|