Re: Asi nejde jen o vodu, Ešus, psalek~jagacz.com, 2/21/2008 8:32 AMAhoj
1/Zákon 114 v podstatě vymezuje mantinely , ve kterých se může správa NP pohybovat od kraje ke kraji. Zejména v našem případě umožňuje se vůči nám chovat restriktivně, a tak toho využívá.
Kdyby to nedělala, tak neplňuje fakticky své poslání. Takže pokud někde protestovat nebo demonstrovat- tak jedině tam , kde se tento zákon tvořil.
Když se podíváte na vládu minulou a i tu dnešní, tak o vodě vědí akrát to, že jim splachuje záchod. Na lodi snad v životě nejeli.
2/Všichni ochranáři mají dobře v paměti, jak jsme se chovali dřív k nim a podle nich jsme pro okolní přírodu v podstatě likvidační zátěží. Jediný způsob, jak je postupně přesvědčit , že to tak není, je, že dodržíme dohody, které s nimi byly uzavřeny a trvale budeme po nich žádat změny a ústupky v rámci tohoto zákona. Jde to , ale je to zdlouhavé.
K těm dohodám - podívejte se, kolik idi-otů jede na Křemelnou nebo Vydru v době pořádání Čenkárny. To není o ničem jiném , nežli o blbosti, protože v tu dobu slouží všichni ochranáři, kteří na Šumavě jsou.
3/ trvale tlačit na to, aby lidi, co rozhodují na Šumavě o zákazech ( limity, počty lodí , druhy lodí atd), byli nuceni svůj zákaz obhajovat a zdůvodňovat. Demonstrace před správou parku- promiňte, ale tomu se jenom vysmějou, protože nás všechny odkážou na tvůrce zákona 114, který jsou oni povinni dodržovat.
4/taky si můžeme opět jen postesknout, že náš svaz má hodně malou váhu při takovémhle rozhodování třeba proti dalším uživatelům řek , jako jsou třeba rybáři. Jenže to by předseda svazu musel vidět dál nežli na špičku svého nosu. Pozor - není to Jirka Škranc .
5/nějaká regulace je ale nutná, protože
je pravdou to, že obrovský nárůst počtu lodí na Vltavě proti minulým dobám značně škodí.
Moje návrhy na na omezení jsou :
1/ povolenky ke splutí- počty lodí denně vrátit zhruba tam, kde byly před 20 lety - tehdá to zřejmě přírodě tolik nevadilo
2/omezit tím ale i "takyvodácký průmysl" cestovek a půjčoven třeba počtem povolenek pro půjčovny na den
3/zvednout vodní limit
4/Povolenky zpoplatnit ( klidně třeba 100- 200 za splutí) a toho , kdo pojede bez ní, pokutovat
5/pro organizované skupiny lidí umožnit jarní splouvání řek s průvodcem z řad ochranářů , co jsou teď zakázané ( Křemelnou , Řásnici, Studenou a Teplou Vltavu, Losenici atd). Domnívám se, že tam , kam můžou ochranáři s tereňákem, můžou i vodáci.
On ten problém se totiž vyhrotil s tím, že tam , kde dřív jelo 50 lodí za den , a udělaly nějakou škodu na prostředí, tak pokud jich tam dnes jede 100 x tolik , takže ten průšvih je daleko víc vidět a daleko víc vadí.
Aby to při stejném počtu lodí a lidí , jako teď , a dopadu jako byl kdysi, vyšlo nastejno , tak bycho museli se chovat daleko jinak .
Takže jednoznačně omezení ano, ale takové které bude transparentní, vymahatelné, a všemi stranami akceptovatelné, K tomu nám pomáhej pánbu.
Ešus