Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Kousek-Odry-do-more-II-II--Dolne-Siadlo---more.aspx?ID_clanku=2259 edit=2

Kousek Odry do moře II/II Dolne Siadlo - moře

Diskuse nad článkem
Re: Sever, Chobotnice, 12/24/2020 4:06:50 PM
Mně připadá že to frčí i v Ústí samotnym, ale tam to může bejt subjektivní pocit, jak a Střekově člověk buď nasedne, nebo vyjede z komory po absolvování toho šílenýho voleje nad tim. Někdy bych to tam chtěl zkusit za průtoku aspoň 1000kb, což tam ještě furt neni žádný drama, ale už by to asi valilo dost. Posledně jsme měli 180kb.

Reply

Re: Sever, Guma, 12/24/2020 11:14:36 AM
Já jsem zkoušel kousek z Ústí se silný větrem do zad a stejně jsem to brzy vzdal. Jinak k té rychlosti. Pocitově bych řekl, že nejvíce Labe fičí v okolí Dolního Žlebu (možná kousek před ním), než pak před Hřenskem zase trochu zpomalí. Rychlost netuším, ale pocitově bych řekl, že při stavu vody 150 cm v Děčíně se kolem toho Žlebu k 8-10 km/hod blížit může.

Reply

Re: Sever, Chobotnice, 12/23/2020 7:53:53 PM
Včera jsem si s ním dost psal. Dříve nepádloval vubec. Po proudu má k dnešku najeto 500km. Dunaj prej čim blíž k prameni, tim horší. Ještě k tem rychlostem - v tom odkazu na Labe co jsem dával výše, tak mají i zpracovanou různou rychlosť proudu při různý výšce hladiny. Škoda že to nemají k průtoku, s tim by se pracovalo líp. Předlóni jsem chtěl po plavbě se seakajakářema do Mělníka vypádlovat zpátky do Prahe, ale nevyšel základní předpoklad - byl vypuštěný plavební kanál. Takže jsem musel vypádlovat proti proudu, který tam mám změřený za normálního průtoku až 6km/h podle GPS. Ale v Lužci už jsem to nedával, šmrdolit se okolo břehu hrozilo rozbitím pádla o šutry, v proudu jsem stál na místě. Tak jsem byl nucenej přistát a vynýst tři kilometry i s bagáží nad jez ve Vraňanech. Pak už to až do Troje ke kanálu šlo, trojská peřej proti proudu je taková třešínka na dortě.

Reply

Re: Sever, Chobotnice, 12/23/2020 7:43:47 PM
Tady je něco podobnýho o Labi v úvodu, ale podle mejch zkušeností je to o něco nadsazený. Třeba 10 teče Dunaj pod Vídní, ale to je sakra sypačka.

Reply

Re: Sever, Guma, 12/23/2020 4:02:46 PM
Motivace? Měl krizi a chtěl dokázat něco mimořádného. Je to velký svéráz. Pak k tomu dal charitativní nadstavbu, ale prvotní motivace to nebyla.

Reply

Re: Sever, Vladimír, 12/23/2020 3:42:22 PM
To bezesporu. To je na čestnou olympijskou medajli. Díval jsem se, měl (na Dunaji) denní průměr kolem 45 km a jel to v zimě. Zajímalo by mně jádro jeho motivace.

Reply

Re: Sever, Slávka, 12/23/2020 1:02:03 PM
No a právě proto valím voči, že se do toho někdo pustí dobrovolně, opakovaně a na takové vzdálenosti.

Reply

Re: Sever, Vladimír, 12/23/2020 12:14:48 PM
Doplním pohledem do vlastních vod. Když pouštějí do Svratky v Bystrci vodu z přehrady (mám to kousek za barákem a jezdím to dost často a i Ty to jistě znáš), je v úseku nad lávkou od šaliny taky dost problém vypádlovat to (na singlu, ale i na deblu) proti proudu, musím dělat traverzy do chabých vracáků podle břehu. A rychlost proudu je tam tak 5-6 km za hodinu, dá se to srovnat s chůzí po cestě kolem řeky. Což koneckonců odpovídá i rychlosti čiperného dlouhodobě udržitelného pádlování na této lodi (ale ani seakajaky nejsou o moc rychlejší). Prostě při rychlosti proudu kolem šesti km makáš a víceméně stojíš na místě. Takže i když jste v tom Moháči dřeli jak koně, tak ten proud i za povodňové vody o moc rychlejší nemusel být.
No ale uznám, že za povodňové vody je to i makačka na bednu, řeka je tak široká a silná a ten proud kolem tak valí a valí... Smajlík

Reply

Re: Sever, Vladimír, 12/23/2020 11:59:19 AM
Nevěřím.
Bratislava na řk 1860 má n.v. 150m. Až do Visegrádu to teče dost rychle, určitě 5 km za hodinu, ne-li víc. Visegrád na řk 1697 má n.v. 110 metrů.
Spád mezi Bratislavou a Visegrádem je čtvrt metru na kilometr. Spád mezi Visegrádem a ústím je 6,5 cm na kilometr. To se na promile snad ani nedá spočítat. Jo, jsou tam místa, kde to valí víc, a místa, kde to stojí, a bavme se o nich. Ale průměr... Holt svý si musíš odpádlovat.Smajlík

Reply

Re: Sever, Slávka, 12/22/2020 10:30:39 AM
Dunaj v Německu je pomalá teplá nížinná řeka. Na rychlosti i chladu mu přidají až přítoky z Alp, hlavně Inn. A zejména když taje nebo v horách hodně prší. Kdysi jsme za povodňového stavu byli nuceni v Mohači vypádlovat kilometr proti proudu, protože jsme přejeli nádraží, kde jsme chtěli skončit. Nemohli jsme jet kolem břehu, tam byly zakotveny lodě, tak jsme museli do proudu. Ač na deblu, po tom kilometru jsme toho měli opravdu dost.

Reply

Re: Sever, Guma, 12/22/2020 8:53:21 AM
Ahoj Vláďo,
tady jsem našel hezký rozbor Dunaje včetně rychlosti. Píšou, že při středním stavu vody je rychlost 3-10 km/hod. Od Železných vrat do Turnu Severin je to 6,5-9 km/hod.
www.danubecommission.org/dc/de...
Je tam všechno, šířka, síla větru, srážky, rychlost atd.
Guma

Reply

Re: Sever, Guma, 12/22/2020 7:51:26 AM
Až uvidí ty tvoje lodě, tak bude zírat :) V Polsku je hodně dobrých stavitelů lodi. Mají tam na to i školy. Mimochodem, vyrábí tam i ty skládané loďky (Faltbooty): kajakiskladane.pl/

Jj Jirka Oliva je borec. Dostalo mě, jak si táhl ten kajak na kolejdach za kolem, aby mohl pokračovat na severu :)

Reply

Re: Sever, Vladimír, 12/21/2020 11:24:01 PM
Dunaj 9 za hodinu neteče - možná někde v Německu, tam to neznám. Pěkně teče tak do Visegrádu, může dělat 5-6 km, podle vody. Pak už tak tři, někde i míň. Taky podle toho kde se plavíš, nejrychlejší v plavební dráze,ale to je s rizikem.
Každopádně splouvat řeky proti proudu je pěkná makačka nejen na sval, ale i na nerva. Kdyžý se ty břehynechtějí pohnout...

Reply

Re: Sever, Chobotnice, 12/21/2020 11:15:22 PM
Jak je dnes ten svět malej a spojenej, tak už s nim ko-muníkuju. O akci Jirky Olivy, kdy obeplul půl Evropy a zakončil to vypádlováním ze Severního moře po Labi a Vltavě do Prahe nevěděl.

Reply

Re: Sever, Guma, 12/21/2020 10:51:24 PM
No jo, na vítr je nejlepší brzo vstávat a pozdě končit. Nejvíc fouká pravidelně mezi 11 a 18 hod.
Ten Robert Tomalski je neuvěřitelný. 3600 km proti proudu Volhy. To samé Dunaj. Je jediný, komu se to podařilo. Když si vezmeš, že Dunaj teče 9 km/hod, musíš pádlovat aspoň 10 km/h, aby ses za hodinu dostal o kilak dal...

Reply

Sever, Chobotnice, 12/21/2020 9:43:47 PM
A ještě s tim větrem - pokud fouká v Polsku na 90% sever, tak to má pak určitou logiku jezdit polský řeky proti proudu jako Robert Tomalski. Smajlík No na Pilica maraton mně varovali, že se jede s velkou pravděpodobností proti větru.

Reply

Volné řeky, Chobotnice, 12/21/2020 9:16:23 PM
Ještě jsem si s tou Odrou vzpomněl na polské nadšence, kteří bojují proti fragmentaci řek (který maj za následek i to, že když někdo otráví 40km řeky, tak tam živý ryby odspod nemaj jak doplout a obecně, nebejt fragmentace řek, nebyly by řeky tolik odkázaný na umělý vysazování ryb) a za přírodní stav hydrosféry obecně. To by se mi líbilo i u ás, ale celý to je o dostatku nadšenců, který by to tahli. wolnerzeki.pl/o-nas/

Reply

Dobrý, Chobotnice, 12/21/2020 8:52:11 PM
Dost dobrý. Dávat na Safárku terény, na který by byl spíš seakajak... A díky za ty odkazy. ta plavba na vydlabanym modřínu, to se musim přiznat že zejména ta bezstarostnost, která z toho na mne vane, to je pro mně minimálně momentálně nedosažitelnej level... Smajlík

Reply

Re: Eště se ptám, Guma, 12/21/2020 4:05:47 PM
Ahoj Vláďo,
když to vezmu od konce, pak Dziwna je jediná možnost, pokud chceš dojet až do moře. V tom Svinoústi by Tě do plavebního kanálu, domnívám se, nepustili. Štětínskému zálivu se taky nevyhneš.
Takže se můžeš rozhodnout, zdali pojedeš tou Východní či Západní Odrou. Podle mě ta Východní poteče lépe, ale zase ta Západní je hezčí. Jinak Odra jako taková je poměrně v pohodě. Myslím, že poslední jez je ve Wroclawi.
Nejtěžší úsek je ten ze Štětína, ale i ten se dá v pohodě absolvovat. Když bys měl pech na počasí, vítr a velké vlny, tak si počkáš na lepší (pokud nespěcháš).
Zbytek řeky bude v pohodě. Můžeš jet dokonce kratší variantou z Hrádku nad Nisou po Nise. Někdy v minulosti to dali skauti/pionýři na pramicích z Liberce. viz trochu o tom v úvodě tohoto článku: vodni.skauting.cz/upload/casop...

Podruhé bych to jel, čistě ze zvědavosti, tou Východní Odrou.
Nejhorší bylo asi to, že kvůli tomu rákosí se dlouho nedá zastavit, aby ses protáhl. Ale jak říkám, když máš čas a nenecháš se stresovat, tak to bude pěkná, pohodová plavba. Kromě toho, v Polsku je vždycky fajn.

Měj se
Guma

Reply

Eště se ptám, Vladimír, 12/21/2020 3:11:55 PM
Tak jsem si celou tu cestu dopodrobna vygůglil (letecký pohled) a dobrý, fakt dobrý. Eště by mně zajímalo, co ti během cesty dělalo největší problémy (třeba tvrdé sezení jako mně) anebo co bys udělal jinak?
Smajlík Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:  
Name:  
Email:  
Vaše reakce:  
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama