Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Naklady-na-registracni-system-na-Teple-Vltave.aspx?ID_clanku=1945 edit=2

Náklady na registrační systém na Teplé Vltavě

Diskuse nad článkem
Re: Průvodci, ladous, 11/5/2017 7:10:17 PM
Několik let zpátky jsem to také jel s přiděleným průvodcem. Pán na prahu šedesátky zapáleně celou cestu vykládal, co je k vidění nalevo a co napravo.

Tehdejší cena mi přišla adekvátní, letos už bych se ošíval.

Reply

Re: Už tam nejezdím, Klasik, 11/1/2017 9:14:45 AM
My jak to nemáme zrovna "za bukem", tak to naše děti vůbec neznají Smajlík .

Dětem to podávám asi tak, že my to máme jinde, kde je klid a hezky volno, dá se tam "být v krajině", kdežto tam je to "jejich" a mimo "nich a jejich kšeftu" tam nikdo nesmí. To přeci nechceme, zažít ani podporovat. Proto tam ani nejedeme. Takto nás vychovává park. Nevím jestli to je cíl, ale je to jasně odhadnutelný výsledek. Díky náš "milý parku". Smajlík

Ono to zase není takový výkřik krásy, aby si z toho člověk kecnul na zadek a jezdil tam slintat každý rok i když, já už si to asi ani nepamatuju. Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Už tam nejezdím, Vachťák, 10/26/2017 11:43:45 PM
My jsme si to s dětským oddílem už hezkých pár let nesjeli a to nám teče Soumarák za bukem. Finančně se to fakt nedá. Asi budem muset sehnat nějakou dotaci, aby stát zaplatil státu a děti se podívaly na to nejhezčí v našem okolí.
Kontroly byly, jsou a budou. Za komanče to byli jak PS, tak i ochranáři, teď už jenom ochranáři. Někdo přece ten Mrtvý dnes už živý luh před plebsem hlídat musí.
Už tam nejezdím ani sám. Nástup pod dohledem mne ponižuje, o tajném dohledu nemluvě. A že tam je, to se ví.

Reply

Re: Cena, Zdeněk, 10/20/2017 10:06:41 AM
Třikrát dvě haizl báby za sebou je na filtr už hodně.

Reply

Cena, Kimbo, 10/20/2017 2:18:07 AM
Vždy jsem obdivoval ty, kteří se starali o děcka. Jak na suchu, tak i na vodě, kde je to přecejen větší odpovědnost. S Petrem naprosto souhlasím. Naopak nevěřím informacím od pana Dvořáka. A jestli opravdu prodělávali, pak si měli dopředu zjistit jaká bude režie, kolik lidí jsou schopni zaplatit. Taky jsem nikde neviděl dvě ..../.-/.---/--../.-.. báby na jednom WC. Kontrolní stanoviště? Tak to mne zamrazilo. Jet řeku pod dohledem nějakého místního blba, který by se jinde neuplatnil, to mne jímá hrůza. Ale je to na Šumavě, takže by se daly postavit ty věže - špačkárny, co byly na čáře. No vida, hned by ušetřili.
Je mi to líto, ale na horní Vltavu už nepojedu.
P.S: to sprosté slovo jsem dal podle starýho pana Morse. Tak, jak si s tím filtr poradí? Minule mne to seřvalo.

Reply

Cena, Kimbo, 10/20/2017 2:17:11 AM
Vždy jsem obdivoval ty, kteří se starali o děcka. Jak na suchu, tak i na vodě, kde je to přecejen větší odpovědnost. S Petrem naprosto souhlasím. Naopak nevěřím informacím od pana Dvořáka. A jestli opravdu prodělávali, pak si měli dopředu zjistit jaká bude režie, kolik lidí jsou schopni zaplatit. Taky jsem nikde neviděl dvě ..../.-/.---/--../.-.. báby na jednom WC. Kontrolní stanoviště? Tak to mne zamrazilo. Jet řeku pod dohledem nějakého místního blba, který by se jinde neuplatnil, to mne jímá hrůza. Ale je to na Šumavě, takže by se daly postavit ty věže - špačkárny, co byly na čáře. No vida, hned by ušetřili.
Je mi to líto, ale na horní Vltavu už nepojedu.
P.S: to sprosté slovo jsem dal podle starýho pana Morse. Tak, jak si s tím filtr poradí? Minule mne to seřvalo.

Reply

Cena, Kimbo, 10/20/2017 2:15:44 AM
Vždy jsem obdivoval ty, kteří se starali o děcka. Jak na suchu, tak i na vodě, kde je to přecejen větší odpovědnost. S Petrem naprosto souhlasím. Naopak nevěřím informacím od pana Dvořáka. A jestli opravdu prodělávali, pak si měli dopředu zjistit jaká bude režie, kolik lidí jsou schopni zaplatit. Taky jsem nikde neviděl dvě ..../.-/.---/--.. báby na jednom WC. Kontrolní stanoviště? Tak to mne zamrazilo. Jet řeku pod dohledem nějakého místního blba, který by se jinde neuplatnil, to mne jímá hrůza. Ale je to na Šumavě, takže by se daly postavit ty věže - špačkárny, co byly na čáře. No vida, hned by ušetřili.
Je mi to líto, ale na horní Vltavu už nepojedu.
P.S: to sprosté slovo jsem dal podle starýho pana Morse. Tak, jak si s tím filtr poradí?

Reply

Re: Škeble, Eki, 10/19/2017 5:52:43 PM
Ahoj, s těma rybářema máš pravdu, sám jsem jich tam několik v době zákazu splouvání viděl holinkama hamtat po těch chráněných štěrkových lavicích.
Na druhou stranu je dobře, že sem ty informace Petr dal. Jedná se o jediný placený úsek v ČR a Vltavu je možné bez poplatku splout jak nad Soumarákem, tak od Pěkné. Když jsem četl kolik různých zákazů splouvání z hlediska ochrany přírody je v Rakousku a Bavorsku, tak jsem se zhrozil Smajlík , doufám že ČR nepůjde tímhle směrem a udržíme svobodu (nejen) splouvání.

Reply

Re: Škeble, Klasik, 10/19/2017 9:56:28 AM
Mimochodem, toho duháka do Evropy nepřinesla kachna v peří, ale rybáři. Ačkoliv se o problému ví, tak hoši asi jíkry stále dováží.

"Původně se tento druh vyskytuje v západní části severní Ameriky, kde žije v horských potocích, velkých řekách a v příbřežní části oceánu. Vytváří tam řadu forem, podobně jako v Evropě pstruh obecný. V roce 1880 byly importovány do Evropy jikry pstruha duhového a brzy nato se dovezly i k nám. Pstruh měl původně obohatit faunu našich tekoucích vod... Dovozy jiker pstruha duhového do Evropy a k nám jsou realizovány i v současnosti, přičemž jde hlavně o linie s požadovanými vlastnostmi, například se jedná o formu „kamloops“, která je vyšlechtěna pro produkci konzumní ryby intenzívním výkrmem."

Jak říká Monte, všechno jsou to účelové polopravdy.

Reply

Re: Úspory, šangve, 10/19/2017 8:45:26 AM
No NP jsou vyděračské organizace, které zabraly určité území a vybírají mýtné za vstup. Kromě toho obce dostávají 100 miliónů na údržbu laviček a cedulí a pod., což u takových obcí, kde se vybírá vzdušné je další akt zeleného teroru, jak ve jménu ochrany přírody ukrást z veřejných peněz co největší balík. Uvážíme-li fakt, že KRNAP zaměstnává 250 lidí, tak ochrana přírody též slouží jako zástěrka pro zaopatřovací sociální instituci.

Reply

Re: Škeble, Monte, 10/18/2017 12:16:38 PM
Mladé larvy cizopasí na pstruzích, ale pouze na "pstruhu potočním".
Pstruha potočního ale úspěšně vyžírá invazivní druh ="Pstruh duhový" , což je fakt , který do budoucna rozmnožování uměle vysazených perlorodek moc nepřeje.
Dalším paradoxem je , kam nesmí šlápnout vodák , tam asi může šlápnout rybář ( ten asi svojí stavbou těla nadělá méně škody ...)
P.S. všechno jsou to účelové polopravdy , zneužívané pro vyhnání lidí z přírody .




Reply

Re: Úspory, Monte, 10/18/2017 12:05:43 PM
Platí už i pěší ( stejné podmínky jako u splouvání=registrace,poplatky,průvodci ):


www.npsumava.cz/cz/1081/sekce/...

www.npsumava.cz/cz/1459/sekce/...

Zřejmě to bude nový trend .
Taktika na civilisty stále stejná , tzn. :

1)Uzavřít turistům přístup do míst kam se po r. 1989 normálně smělo ( po uvolnění pohraničního pásma armádou ...)
2) Dovolit to jedině s průvodcem ...
3) Zpoplatnit to a udělat si z toho vlastní místní byznys
4) Když peníze na průvodce , zelené ekobusy a ochranářské jeepy nebudou stačit, tak to zdražit...

Reply

Re: Úspory, Klasik, 10/18/2017 1:35:18 AM
Ten dotaz se mi líbí. Co pěší? Mimochodem dotace či příspěvky na provoz park nebere od nikoho žádné? Kde se ještě takto vyrovnávají náklady na omezení?
Z druhé strany je jedno snadné řešení, zakázat vše. Myslím, že Jirka Mrkos ví, jak se vhodně ptát a věřím, že to dělá.

Reply

Re: Úspory, Aleš N., 10/17/2017 6:37:04 PM
Je to neuvěřitelně neekonomický provoz, že i při tak vysoké ceně (500 Kč/loď/den) se systém s odpisy neufinancuje. Na druhou stranu mi není jasné, kdo přišel na premisu, že by měl být samofinancovatelný, tedy že výběr pokryje náklady. Kolik se vybírá od cyklistů na výstavbu, provoz a údržbu cyklostezek v NP Šumava ? Kdo ty náklady z čeho platí ? Proč mají vodní turisté za návštěvu parku platit a jiní turisté ne ? Takové otázky jsou myslím legitimní.

Reply

Re: Škeble, Eki, 10/17/2017 6:34:34 PM
Ahoj, oni mají odchovnou stanici v takovém meandru, kde ty škebličky vypiplávají, kdysi jsem to viděl. Starší mlži žerou detrit, což je takové rozmělněné listí, mladé larvy cizopasí na pstruzích, pak se nějak zavrtávají do dna.

Reply

Re: Škeble, Monte, 10/17/2017 12:05:53 PM
"několik mladších jedinců, kteří však pravděpodobně pocházejí z vysazení provedeného v rámci záchranného programu" - tedy, jestli tomu dobře rozumím tak tam přežilo pár perlorodek, které tam po "vymyšlené" perlorodce dovezli z Blanice nebo odkud...?!

Reply

Re: strašná dřina, Robert, 10/16/2017 8:13:49 PM
Ahoj, taky se divím, proč musí vybírání poplatků, které zvládne jedna bába se základním vzděláním, vyjít na skoro sto tisíc měsíčně.

Reply

Re: Průvodci, Pepura, 10/16/2017 5:05:09 PM
My jsme pluli s průvodcem, ve volnějším vláčku, jel první a byla určena poslední loď. Stavělo se na obou povolených místech, vždycky nám vykládal o historii a přírodě, dost stručně, v případě dotazů byl rád za zájem a téma rozvedl.
Čekala jsem to horší.
Ale je to teda dost drahý, o cenách půjčoven v místě ani nemluvím.

Reply

Re: Úspory, Eki, 10/16/2017 4:54:11 PM
Ahoj, bohužel každý národní park je v podstatě stát ve státě a je na něm co a za jakých podmínek na svém území povolí. Můžeme ovlivnit jen u voleb nebo hůře peticema (cyklolobby je na tom o dost lépe). Všechny národní parky u nás zakazují splouvání řek a potoků (Dyje, Hřenská Kamenice, Řasnice,...). Splouvání za poplatek je nepříjemné, ale není tak tvrdé jako úplný zákaz, který je daleko běžnější. Možnost splutí Křemelné i dalších toků bych uvítal....
Úsek jel s průvodcem bohatší kamarád s dětma a liboval si to - průvodce jim prý docela pěkně vyprávěl, co tam žije a co vidí.

Reply

Re: Škeble, Jirka, 10/16/2017 3:08:11 PM
Poslední jednání Pracovní skupiny pro splouvání toků v NPŠ nemělo k dispozici aktuální vyhodnocení, ale poslední závěry monitoringu (provedl VRV a.s.,Praha a VÚV TGM, v.v.i. Praha v září 2015) populace perlorodky říční v oblasti Vltavského luhu jsou následující (část z 6 str.vyhodnocení):
Byl prokázán výskyt lastur a perlorodek v celém řešeném úseku, bylo objeveno několik nových lokalit a bylo prokázáno i několik mladších jedinců, kteří však pravděpodobně pocházejí z vysazení provedeného v rámci záchranného programu. Bylo tím prokázáno přežití části jedinců vysazených v rámci záchranného programu na přelomu tisíciletí. Celkově je hustota osídlení nízká, vyšší počty jedinců se vyskytují poblíž přítoků. Nepodařilo se prokázat výskyt glochidií, což se dalo předpokládat vzhledem k nízké hustotě výskytu dospělců a způsobu rozmnožování perlorodek. Všichni zjištění jedinci vykazovali pravidelné přírůstky.
Perlorodka pravděpodobně v současné době ve Vltavě nevytváří samo-rozmnožující populaci, ale nachází zde vhodné podmínky k životu a růstu jedinců včetně juvenilů a je zde potenciál takovou populaci podpořit vhodnými zásahy dle záchranného programu.
Při hodnocení úspěšnosti celého projektu, lze konstatovat, že polopřirozený odchov perlorodky říční se zdařil. Výsledkem je šest odchovných cyklů s výstupem 35500 exemplářů juvenilních perlorodky říční stáří 1+. Následně po odchovu v přirozeném prostředí je výstupem 6657 exemplářů stáří 2+ a 1124 exemplářů stáří 3+ atd.
Vyhodnocení rovněž konstatuje, že se zlepšil stav biotopu a že při současné úrovni regulace nedochází k poškozování jedinců perlorodky vlivem vodáctví a současný systém je funkční....


Reply

Průvodci, OBr, 10/16/2017 2:52:08 PM
Za prvé velké díky autorovi, že se (asi zejména jako reakci na diskuzi pod nedávným článkem) pídil po tom, jak na tom celá tato věc finančně je.

Za druhé k věci: Také by mě zajímalo, jak fungují ti průvodci. My ho teď v září s sebou neměli - byli jsme v našem čase jen osamocená loď a ta pluje sama.
Pokud je však skupina, pochopil jsem, že průvodce je pak této skupině přidělen - ale jak to funguje? Všichni plují celou dobu "ve vláčku" za sebou? (Pak to musí být opruz a ne zážitek) Nebo mají sraz každé 2 kilometry? Pauza všichni spolu? (zlatá naše pohodová chvíle o samotě na soutoku) Pokud někdo víte, opravdu rád se to dozvím.

Tak či tak, na této položce by opravdu šlo asi ušetřit nejvíce. Pokud jsou termíny po hodině a cesta je na čtyři hodiny (plus cesta zpět) tak musí mít neustále směnu 5 průvodců (plus někdo kdo je sváží zpět na Soumarák + obsluha registračního místa). Pokud by místo těchto pěti byl na řece (nebo u řeky) jeden, který by namátkově kontroloval registrace a chování, nejen že by to vyšlo levněji, ale i lidi by si cestu mnohem více užili...

Reply

Škeble, littlejarda, 10/16/2017 1:15:30 PM
Pokud je mi známo, tak ony perlorodky jsou pouze v jednom úseku řeky... mimochodem, kterým se nejezdí Smajlík

Reply

strašná dřina, Jirka J., 10/16/2017 11:58:26 AM
Chudák ta "obsluha registračního místa", musí odbavit někdy i 25 lodí za den, tu dřinu si vůbec neumím představit.

Reply

Re: Průvodci, Klasik, 10/16/2017 11:32:01 AM
Jirko, existuje vyhodnocení (důvěryhodné) vlivu omezení plavby? Pokud si pamatuji, tak byla nejen ta vypečená pohádka, ale i studie a sledování nějakých úlomků rostlin. Tam by mě zajímalo jestli se výsledek zlepšení dostavil.

Jestli to stálo za to, nebo jestli by nebylo dostatečné a vyhovující se vrátit alespoň k prvotnímu modelu, kdy se jezdilo od určitého vodního stavu zcela bez registrace.

Reply

Průvodci, Jirka, 10/16/2017 10:59:54 AM
Ahoj,
podle informací z letošního jara Správa NPŠ uvažuje o ukončení činnosti průvodců v tomto úseku. Nutnost regulace a registrace zůstane neb je to základní podmínka studií pro splouvání zmiňovaného úseku. Následná větší četnost kontrol se dá očekávat....
O tom, že "ledy možná povolují" svědčí skutečnost, že při jednání na jaře byla rovněž pracovní skupina pro splouvání toků v NPŠ pověřena nastavením podmínek pro případné (regulované) splouvání řeky Křemelné. Zřejmě to nebude za rok, ale už pouhé připuštění dalších možných vodáckých aktivit v NPŠ je krokem vpřed, ostatně podobným způsobem v minulosti probíhala jednání o zpřístupnění řeky Vydry z Modravy k Antýglu.

Reply

Re: Úspory, Valec, 10/16/2017 10:51:24 AM
Okrem Tebou zmienenej položky "435 000,- průvodci" sa dá škrtnúť aj "470 206,- obsluha registračního místa" ...a zaviesť platbu cez paywall alebo appku.

Reply

Erár, Papouš, 10/16/2017 10:05:27 AM
klasická ukázka toho, jak hospodaří erár. Vyberou nehorázný háky a stejně nevyjdou.

Reply

Úspory, Kouďa, 10/16/2017 9:56:52 AM
Jel jsem ten úsek naposledy 2007, pak tuším zavedli ty regulace. Současný stav jsem ještě nezažil, pokud se budu mýlit, opravte mě.
Ty poplatky už zavedli, asi je jen tak někdo už nezruší, možná i odpuzují klientelu sjíždící Vltavu od Vyšáku. Konstatuji jen status quo.
Nechápu ale, když jsou ve ztrátě, že neškrtnou jednu dost podstatnou položku - 435000 Kč - průvodci. Netuším, jak to funguje, jestli se ten člověk nechá jen tak vozit, nebo každou chvilku upozorňuje, že jste střihli zatáčku moc zostra, pádlo ponořili moc hluboko, atp. Ale z mého pohledu je to drahá zbytečnost. Nota bene pokud bude doprovázet bandu vykalených hovádek, tak pokud nebude průvodce mistrem světa v karate, bude jen tiše sedět v lodi a modlit se, aby už byl v Nové Peci.

Reply

cena, žralok, 10/16/2017 9:45:51 AM
Tak to bude pěknej ranec , až z těch peněz budou chtít začít platit třeba i údržbu nástupních míst a pod .

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama