Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Ploucnice.aspx?ID_clanku=577 edit=3

Ploučnice

Ploučnice je fajn, Václav, 9/26/2005 2:55 PM
Na podzim je jednodenní splutí z Borečku do Brenné totál pohodovka pro romantiky. Prázdná říčka, opuštěná krajina (alespoň zdánlivě), člověk si může připadat jak někde v ruské nebo kanadské divočině. Což je pro nás, věčné Foglarovce, ta největší lahůdka. Docela pěkně jsme zvládali i spojení - auto jsme dopoledne nechali u tábořiště v Borečku u mostu (bacha, prý se tam občas krade). U Brenné jsme loď schovali do roští, šli asi dva kiláky na autobus do Mimoně, co jede kolem čtvrté odpoledne. A z Mimoně další tři k autu, člověku aspoň nezakrněj nohy. A kolem osmé už jsme byli v Praze.

Pěšky, Honza Pok., 9/27/2005 7:25 AM
Teda Václave, to mi připadá lepší jít z Brenné rovnou proti proudu řeky po té písčito-asfaltové cestě do Hradčan. Když v Hradčanech necháš auto (1 km k mostu v Borečku), tak můžeš klidněji pádlovat do Brenné a cestou zpět se můžeš kochat skalami okolo. Není to tak daleko, jak se zdá. A nemusíš stíhat bus :-)

Ploučnice stojí za to, Míla, mila~dronte.cz, 9/28/2005 9:43 PM
Plul jsem Ploučnici před čtyřmi lety a je to řeka, která určitě patří mezi ty, které by vodák měl sjet. Samozřejmě, že adrenalinového kajakáře řeka moc nepotěší, ale pro romantického kanoistu to bude hezký zážitek. Vyplatí se začít v Novinách pod Ralskem, kde se řeka noří do útrob kopce a díky svislým komínům je zde pohodlně vidět.Úžasný zážitek. Od Mimoně je řeka skutečně velmi meandrovitá a cestovní rychlost je něco kolem 2km/hodinu.Za Hradčany potom přibývají skály a řeka je opravdu velmi romantická. Pokud pojedete na Ploučnici na jaře - třeba v květnu, není toho hmyzu ještě až tolik - ale upřímně, přece byste nečekali v lužních lesích sterilní prostředí. Takže dobře radím - vzhůru na Ploučnici!

Stráž pod Ralskem, Kuba Turek, 9/29/2005 1:36 PM
Když teče trochu víc vody (lepší letní voda), vyplatí se jet až od garáží ve Stráži (je tam dokonce i půjčovna kanoí). Jeli jste už někdy tři kiolometry úplně rovně? Tak ze Stráže do Novin si to užijete. Přestože se pádluje v regulovaném korytu, připadáte si jako v přírodě, pouze na začátku se nad vámi objevují různé železné konstrukce, které posléze nahradí olšoví.

Stejně to musel bejt největší, Václav, 9/29/2005 6:38 PM
jak mi vyprávěli vodáci, co mě na stopu téhle bájné řeky (ať žije Foglar!)přivedli poprvé. Toho roští tam bylo krapet víc, když se vydali do neprozkoumané, pouze vojáky lehce devastované, divočiny. Nakonec už neměli sílu prosekávat a zabalili to. Teď už je to v podstatě relaxační plavba, tak jakýpak "střízlivej nejezdi". Pravda je, že poprvé jsem v meandrech vyl nadšením. Při další plavbě o rok později jsem si už říkal, že jezdit několik hodin sem a tam po louce, z jedné její strany na druhou, je poněkud zdlouhavé :-)

|_Re: Stejně to musel bejt nejvě, Václav, 9/29/2005 6:40 PM
"Stejně to musel bejt největší mazec", jsem chtěl napsat.

|_Re: Stejně to musel bejt nejvě, Václav, 9/29/2005 6:42 PM
"Stejně to musel bejt největší mazec hned po revoluci" jsem chtěl napsat, aby to dávalo nějakej smysl. Ne, nejsem zfetovanej ....

|_Re: Stejně to musel bejt nejvě, mowla, mowla~centrum.cz, 9/30/2005 11:01 AM
Tim "strizlivej nejezdi" apod. se mne kamaradky, ktere vedi, ze daleko vice nez na vodni turistiku jsem zamereny na vodni adrenalin snazili pripravit prave na to "jezdeni sem a tam po louce"...
:-)
A musim rict, ze uspesne a rad se na Ploucnici budu vracet.

Ani ne, Kuba Turek, jakub.turek~horydoly.cz, 9/30/2005 9:20 AM
Hned po revoluci to zase taková zábava nebyla. Řeka do České Lípy byla zarostlejší než dnes a hlavně daleko špinavější. Stráž i Mimoň neměly čističku. Jezdilo se doslova tunelama v křoví.

haha, Petr, 10/2/2005 5:16 PM
Tak vida! Nejsem jediný, kdo si prošel peklem. Ale já už v 97 a to byla ještě pořádná divočina! Ahoj!

Ploučnice nemá chybu, Petr Souček, 10/5/2005 9:23 AM
Ploučnici jsme jeli na jaře v roce 2002 a moc se mi líbila. Bližší info si můžete přečíst v našem vyprávění http://www.maestroclub.cz/view.php?cisloclanku=2005031227" target="_blank">http://www.maestroclub.cz/view...

Už se těším až se zase na Ploučnici vydáme

Petr

---
sportovní klub
MAESTRO CLUB Kolovraty

Voda není o pivu, Marek, 10/5/2005 10:34 AM
Někdy zkus uvažovat nad tím, zda je vodní turistika pouze o hospodách a super pařbě na tábořišti a nebo taky o opravdové přírodě (i s pavouky za krkem), samotě a rozjímání.

|_Re: Voda není o pivu, mowla, mowla~centrum.cz, 10/6/2005 9:36 AM
Tak nevim, je-li tohle na mne...
:-)
Myslim, ze svuj pristup k turistice jsem vysvetlil v poslednim odstavci, pavouci mi nevadi, strazne pocasi taky ne, samotu - mezi prateli - vitam...
:-)))
Na druhou stranu - netvrdim "zmrtvit se", ale k turisticke vode, podle mne, nejake to pivko ci panak proste patri...

Pívo je bašta, Honza Pok., wwtri~seznam.cz, 10/6/2005 11:28 AM
Fakt nejsem Mirek Dušín. Stopy jsem odléval a bobříky lovil do doby, než mi legálně nalili první pívo.
Protože si hlídám zdraví, dodržuji na (letní a pohodové) vodě pitný režim. Vypít denně při pádlování min. 3-4 litry tekutin není žádná sranda. Studánek cestou pomálu a nealko sladký a drahý humus. Takže jedno k snídani, dvě do oběda, nějaké ke sváče a už je tu večer u ohně s přáteli. Veselý kalíšek k tomu jen na lačno ráno (prevence např. bakterií ve vodě pod kafilérkou) a možná i na dobrou noc. S tímto pitným režimem se dá na vodě přežít i chrápání kamarádů ve stanu, trapné připomínky k velikosti mého břicha a bezduchá konverzace všech přes den :-)

ahoj, cousek, cousekmirek~seznam.cz, 11/20/2005 5:52 PM
ahoj jel jsem Ploučnici v roce 1987 celou kromě území obývaného sovětskou armádou.Po té v roce 1995 jako svatební cestu doporučuji každému. Je to veliká zkouška manželství.
pozn.žena se mnou přestala mluvit v Benešově nad Pl. a až do Děčína. Fakt perfektní řeka

Ploučnice, Emilie, emilly.h~seznam.cz, 6/20/2009 8:02 PM
Byla jsem v květnu na Ploučnici s kamarády z celé republiky. A všem se nám zdála řeka nádherná. Nic nám nevadilo, že nebyly kolem hospůdky a spousty stanů a lidí. Právě toto jsme velmi ocenili.Vodu a vše potřebné jsme měli s sebou. A řeka? Za ten nepořádek a pach kolem ní,nemůže řeka,ale my - lidé. Já a moji kamárádi tam pojedeme znovu!!!!Emilly.

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)