Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Splouvani-Pekla-skoncilo-vyslechem-na-policii.aspx?ID_clanku=2570 edit=3

Splouvání Pekla skončilo výslechem na policii

Diskuse nad článkem
Buzerovat a..., Chobotnice, 9/25/2024 9:32 AM
Když tolik příslušníků pilně jezdí kontrolovat vodáky, který se nedopustili žádnýho protiprávního jednání, by mně zajímalo, jestli by taky jeli zprudit na udání řidiče, kterej jede po okresce 89km/h. Což je jednoznačně počínání se značným smrtelným potenciálem...

Reply

|_Re: Buzerovat a..., Vladimír, 9/25/2024 9:38 AM
To mi připadlo taky. Už dřív, když jsem četl diskuze pod vyjádřením Lukáše Polerta.

Reply

Takový malý vzorek, Vladimír, 9/25/2024 9:35 AM
toho, co zažíváme v jiných oblastech současnosti. Kdyby stál roku 1492 na břehu v Cádizu hrázný, nevěděli bychom o Americe. Smajlík

Reply

Lynč 2024, Bartex, 9/25/2024 10:11 AM
Ten zfanatizovaný "diskutující" dav, který byl posilněný mediálním lynčem
a k nenávisti přiživován senzachtivými nadpisy a specifickým výběrem slov, byl naprosto nekontrolovatelný a ve svých komentářích přál zúčastněným v tom lepším rovnou smrt, ti zlomyslnější pokutu v takových výších, aby si na ni bylo potřeba vzít hypotéku a zadlužit několik generací. Fascinující. Že se k takovým prohlášením ale odhodlala i PČR na svých účtech, je dechberoucí.

Reply

Media, Tazzman, jantraznik~seznam.cz, 9/25/2024 10:12 AM
Ten článek by bylo třeba podsunout široké veřejnosti, ať mají nějakou protiváhu a budou se moci kriticky zamyslet.

Reply

Dík, Poustva, 9/25/2024 10:47 AM
za sdílení zkušenosti. Když to půjde, dej pak pls vědět, k čemu došla CHKO.
Jinak moc nechápu ponechání lodí na místě a výlet v hydru do Chrudimi kvůli podání vysvětlení - měli vaše nacionále, nehrozilo nějaké prodlení, zkoušeli jste navrhnout, že se zastavíte až po převlečení a čtení pohádky? Lodě na místě vám někdo hlídal, nebo jste byli tlačení, ať je tam prostě necháte?

Reply

|_Re: Dík, Pavel M., 9/25/2024 11:42 AM
Taky by mne zajímalo pokračování. Jestli PČR s něčím vyrukuje, nebo jestli nee měli by poslat omluvu + pisálci by se měli chytnout za nos...

Reply

|_Re: Dík, TenCoNejezdiNaKajaku, 9/25/2024 12:25 PM
Policie využila toho, že nás pod hráz přišli podpořit kamarádi (ti co nám dali předběžné echo), kteří bydlí ve Svídnici. Lodě jsme si nechali u nich na zahrádce.
Zkoušeli jsme navrhovat různé varianty, jak bychom se dostavili k výslechu v suchém. Neúspěšně.

Reply

Snadno se to kecá, ale, TenCoNechceBýtZnám, 9/25/2024 1:54 PM
ale asi bych to příště viděl na odepření podání vysvětlení (právo na to je zakotveno v Listině základních práv a svobod, a tedy též v ústavě) a trvání na přítomnosti TohoJenžRozumíPrávuPáčSeTímŽiví. Praktické návody na to (byť z jiné oblasti života) lze najít mj. na www.30kmh.cz/ nebo na dfens-cz.com/ (ta druhá stránka je trochu džungle).

Že policie zneužije, co jí kdo v dobré víře řekne, se bohužel stává opakovaně. Práce "tisku" to pak korunuje sdělováním emocí namísto informace. Jak si mohl někdo dovolit bezohledně sjíždět bezproblémovou vodu, když o desítky kilometrů vedle měl jiný trápení. Propagandistické oddělení totalitární strany by se nemuselo stydět.

Reply

|_Re: Snadno se to kecá, ale, Chobotnice, 9/25/2024 10:54 PM
Ptal semse bratra TohoJenžRozumíPrávuPáčSeTímŽiví a ten jen něco zamrmlal, že jsou to teorie, prej "Stejně tě zadržej a udělaj ti z toho pakárku do rána" Pak ještě cosi o protiprávnim tahání z auta za pomoci drsnejch prostředků. Tomu se řiká arogance moci. Ale zas tady indiáni nedostali nabančino pendrekem, takže už ani ta arogance moci neni co bejvala. Nebo měli chrániči slabší den.

Reply

Předpisy, policie, média, Vašek, 9/25/2024 4:26 PM
Někdo si zřejmě plete první zonu CHKO s první zonou NP.
V údolí je ale několik PR, kde je zakázáno vjíždět a vstupovat mimo cesty, ale splouvání toků zde na rozdíl od jiných sportů není výslovně omezeno.
Viz
portal.gov.cz/sluzby-vs/povole...

Případů, kdy se za těchto povodní policie zabývala případy, kde nemusela, nebo dokonce ani neměla asi mnoho není.
Mnohem horší je chování médií, kde se dost vyskytuje hledání senzací za každou cenu i v situaci, kdy se toho děje více než je zdrávo (nynější povodně) a často i ostudná neznalost, nezodpovědnost a případně i hloupost. Pár příkladů: výroky moderátorek v televizi "Hasiči odčerpávají vodu ze zaplavené silnice" - jednalo se o sklepy. "Povodňová vlna se řítí na ..." (povodí Lužnice, tuším to bylo Veselí nad Lužnicí) - na rozdíl od horských toků (Jeseníky, Krkonoše..) se vlna řítila zhruba rychlostí pěší chůze. Teplota vzduchu už jen málokdy klesá - většinou padá.

Reply

|_Re: Předpisy, policie, média, Eki, 9/25/2024 5:38 PM
Samozřejmě držím palce Smajlík .
Shodou okolností jsem k těm zákazům napsal článek (zatím tu nevyšel), kde jsem je srovnával se starými kilometrážemi.
Alespoň se to vyjasní, zákaz viz www.raft.cz/chko.aspx jsem úplně nechápal, jestli platí. Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: Předpisy, policie, média, Poustva, 9/25/2024 7:03 PM
jsou tam PR, kde muzes mimo vyznacene cesty. Mimo cesty nesmis v NPR. viz tebou odkazovany dokument Smajlík

Reply

Protiakce, padoc, 9/25/2024 6:59 PM
Zvážil bych podání správní žaloby proti neoprávněnému zásahu PČR. Je to procesně jednoduché. Pokud vás na místě ztotožnili, není důvod vás mokré převážet na služebnu a nutit zanechat lode na místě.

Reply

fakta, ach jo., Dan, 9/25/2024 8:25 PM
Ač TomuCoJezdíNaKajaku, TomuCoTakyJezdíNaKajaku a TomuCoNejezdíNaKajaku závidím tu čisťounkou vodu z hypolimnia a krásné vlny v údolí mého dětství = ta jízda musela být jako procházka v ráji (!)

tak se ztrácím ve faktech:
1) pondělí = 16.IX 2024?
2) LG Padrty Hmin pro 16/IX = 158 cm?
3) 2.SPA = 150 cm? "Platné pro VD Seč - VD Práčov?" viz
hydro.chmi.cz/hppsevlist/downl...

Potom platí "158 > 150" => "Navíc je plavba dle vyhlášky MD č. 39/2006 Sb. po dobu ..." viz
www.raft.cz/Clanek-Jizda-behem...

If yes (3x), tak vo čem se tady, hošani, bavíme?


Prostě jste si sjeli parádní úsek s fantastickou vodou, ale nechali jste se jak malí jardové načapat, protože jste byli líní a vydali se po silnici a ještě v barvách "papoušků". Musel by být slepý, aby si Vás nevšiml. Tož hrdě stůjte! A až opadnou emoce, kupte věnec buřtů a stavte se na hrázi. Jsme přece lidi.

Pravda, tahat do toho ochranu přírody je zbytečné od hrázného i od diskutujících (vkládat takovou chytlavost do článku a zároveň nenapsat citaci o 2.SPA nesvědčí o hrdosti ... za mě bod dolů, protože jsem musel dlouho klikat).

Posuzovat mentalitu masových médií/doufat v racionalitu=uváženost se zkušenostmi po kovidové hysterii ... "je to marný, je to marný, je to marný".*

A chudáci policajti, že nemají inteligentního velitele, protože jedno auto a dva na registraci OP by měli stačit ažaž (jeden umí psát a jeden číst, baže) škoda, že ta chuť buzerovat na služebně z toho tryská. Ale fakta a zákon byly na jejich straně. Dali Vám aspoň kafe :-)

Tož se mějte
Dan

*pozn.: Sám mám v životě jednu zásadu a té se pevně držím: hlavně se nedostat do novin.

Reply

|_Re: fakta, ach jo., Poustva, 9/25/2024 8:42 PM
A Dane neuměl bys dohledat jestli na splouvaném úseku byl 2. SPA i vyhlášen? Mně se to nedaří a v článku píšou, že dle hrázného nebyl...

Reply

|_Re: fakta, ach jo., Chobotnice, 9/25/2024 9:19 PM
I vyhlášen je důležité, viz neprávem vopomíjenej kmocháčkovo rozbor: www.raft.cz/Clanek-%E2%80%9EPo...

Reply

|_drsné zkušenosti, Dan, 9/25/2024 8:49 PM
a než začnete na moji adresu nasazovat jako na bulvárech ...
1) mám za sebou "setkání" s policajtem na US jezerech na kanadské hranici a držel ruku u pasu (povalala eFBíaj). Sept. eleven. Žiju!
2) mám za sebou "setkání" s francouzskou policií (povolala EDF, že mě zastraší) a vykázán proti předpisům z řeky. Žiju!
3) byl jsem násilně odvlečen polskou říční policií z řeky (konali samozřejmě pro moje blaho v rozporu s plavebními znaky). Žiju!

Tak mi nepište, plís, ani jak plačky na rameno ... prostě si ten zážitek nenechte pokazit ex post debatou.

Dan

P.S. A jestli se chcete zasmám na můj účet s Peklem: kdysi 90´ v létě z Hlinska jsem to v Pekle vzdal definitivně a protože znám každou pěšinu, tak jsem laminátku vzal na záda (nemá yoke, takže dnem na triko a hezky obejmout rukama z boků). Po několika kilometrech ztrhanej jak krá.a jsem pod brankou obory u hřbitova složil loď na zem a s překvapením zjistil, že většina vlasových vláken mi zůstala "pod trikem" ... dva týdny jsem spal na břiše :-)

Zážitky nemusí být pozitivní, hlavně že jsou intenzivní. Proto Vám Krkanku a Peklo tak závidím. Tím víc, že vím, že se tam nikdy nepodívám (s pádlem).

Reply

|_Re: drsné zkušenosti, Chobotnice, 9/25/2024 9:22 PM
Kam se na to hrabu s kontrolou od rangera v Kanadě. :-) Ale mám eště fportfoliu pronásledování policí na mothorovym člunu v Maďarsku. Byla s nima domluva jak s Maďarama, světovej jazyk maďarský příslušníci neovládali ani slovo. Ale i tak semsi prosadil a proved svou. Smajlík

Reply

|_Re: drsné zkušenosti, Dan, 9/25/2024 10:08 PM
večerní kontrolu od bulharských a noční kontrolu a zastavení jízdy od rumunských říčáků beru jako žádoucí kontakt s lidmi, díky kterému jsem za ten měsíc nezapomněl mluvit. Jedno jakým hatmatilka jazykem :-)
Ani dvě hoďky se srbským polišem mi nebyly proti srsti, i když jsem blbě zatměl a dadal trošku na blátě, páč už nebylo vidět pod nohy :-)

Ale co se "vyhlášení" týče byl bych opatrnější neb "s čím kdo zachází ..." nechtěl bych dotlačit orgán průdou, abych(om) pak musil(i) obíhat obecní nástěnky, protože to bude uznáno jedině platné. Za mně limigraf na webu = žlutá a je jasno. No já teda nemám ani tu "chytrou" placatou destičku, takže kdybych jel vícedenní, tak by mi těžko haněli.

Dobrou Dan

Reply

|_Re: drsné zkušenosti, Chobotnice, 9/25/2024 10:50 PM
Jo, hele taky za žlutý nejezdim. (myslim) Ale že bychom zas někoho timto někam dotlačili, to taky né. V Kanadě jsme teoretizovali, že při dvou týdnech offline fakt netušíme, jakej je vyhlášenej stupeň požárního nebezpečí a tedy možnost/nemožnost rozdělávání vohňů. Každopádně jsme stejně dycky dělali voheň jen co by se vešel pod pánev, nebo konvici a jen na potřebnou dobu.
Jináč pro zajímavost tady jeden chlapec byl chycenej náčelníkem požárníků a pak na tech internetech mocně sekal patky, že ho chytli nevoprávněně, páč nebylo 2. SPA. www.youtube.com/watch?v=99pWDS... Akurát se zapomněl poučit v zákoně vo vnitrozemský plavbě, gde je definovaný, že konkrétně v Praze podle úseků se zákaz plavby nevyhlašuje, ale nastává při určitym průtoku v Chuchli. Zas ty Pražáci musej mít něco spešl. Smajlík

Reply

|_Re: fakta, ach jo., TenCoNejezdiNaKajaku, 9/25/2024 11:32 PM
Ahoj Dane. Je mi líto, že se ti nepodařilo dokončit plavbu Peklem. Nikdy není pozdě. Kdyžtak dej vědět, jak jsi dopadl z věncem buřtů u TenCoPouštíVoduDoTrubky.
Teď k tématu SPA. Než vyrazím na vodu, zjišťuji si vodní stavy na portálu Povodí Labe (samozřejmě pokud jedu řeku v povodí Labe). Nad námi splouvaným úsekem je nejbližší vodočet v Mezisvětí. Na konci úseku je vodočet ve Svídnici, který zmiňuji v článku. Ani na jednom z těchto vodočtů nebyl žádný SPA. S tím jsme vyráželi na vodu.
Až při psaní článku jsem hlouběji pronikl do problematiky vyhlašování SPA. Snažil jsem se získat co nejvíc informací, abych do článku nepsal zavádějící fakta. Také proto jsem psal článek (po večerech) tak dlouho. Že existuje nějaký Evidenční list hlásného profilu na stránkách CHMI, ve kterém je definován úsek platnosti, jsem netušil. A po pravdě. Docela mě vylekal. Pak jsem ale hledal dál a narazil na Průvodce informacemi Hlásné a předpovědní povodňové služby ČHMÚ (www.chmi.cz/files/portal/docs/... Tam jsem se dočetl, že "Úroveň pro 2. a 3. SPA je pouze orientační hodnotou. Tyto stupně povodňové aktivity jsou vyhlašovány a odvolávány příslušnými povodňovými orgány (povodňovými komisemi), které mohou vzít v úvahu i další faktory povodně než jen vodní stav v hlásném profilu." Dál jsem zjišťoval informace o povodňových orgánech a přitom narazil na skvělý článek od Kmocháčka zde na Raft.cz (www.raft.cz/Clanek-Vyznal-se-n... Z něj jsem si vzal ponaučení, že prakticky nikdy si nemůžeš být 100% jistí, že nepádluješ na 2. nebo 3. SPA, protože povodňové komise fungují na úrovni (územní působnosti) obcí, obcí s rozšířenou působností, kraje, republiky. Stačí, aby na jedné z vyjmenovaných komisí vyhlásili 2./3. SPA a máš problém. Pokud jedeš Peklo, nacházíš se na území čtyřech obcí. Pokud pojedeš celou dobu v pravé/levé polovině, zredukuješ to na 2 Smajlík
Celá tato problematika mně přišla nad rámec našeho článku, proto jsem v něm uvedl pouze průtoky směrodatné pro splutí. Jeli jsme za nízké vody (6 m3/s nad minimem). Podle selského rozumu v Pekle nebyl žádný SPA. To nám i policii ostatně potvrdil sám TenCoPouštíVoduDoTrubky.
Dobrou noc. Smajlík

Reply

|_Re: fakta, ach jo., Lasička, 9/26/2024 11:09 AM
Ahoj a moc děkuju za pěkně a věčně sepsaný článek. Souhlasím s tebou úplně ve všem - až na ten II. SPA, na který správně upozorňuje Dan. Všichni víme či alespoň tušíme, že při vyhlášení II. SPA je plavba zakázaná. Pokud se před plavbou podívám na internet, kolik teče vody, což je dnes samozřejmé a vyřízené za 2 minuty, a tam se dočtu, že množství vody odpovídá II. SPA, tak už bych měl zpozornět. A je teď asi vedlejší, jestli koukám na hlásný profil řeky na CHMI nebo na mapu sjizdnosti na Raft.cz nebo někam jinam. V tu chvíli už je to jen moje svobodné rozhodnutí, jestli

1) vyrazím na vodu s rizikem, že mě udá nějaký blbec a způsobí mi problémy, nějaká obec mezitím skutečně vyhlásí 2. SPA apod.

nebo

2) nevyrazím na vodu, protože hrozí, že mě udá nějaký blbec a způsobí mi problémy, nějaká obec mezitím skutečně vyhlásí 2. SPA apod. - a mně se to nechce riskovat.

Samozřejmě uznávám, že systém je nepřehledný a bylo by báječné, kdyby byl jednoznačný (viz výborný Kmocháčkův článek, na který odkazuješ). Ale realita je taková, jaká je, a my vodáci její spletitost a nejednoznačnost přece dobře známe. Šel jsi do rizika, o kterém jsi věděl nebo měl vědět, a nevyšlo ti to.

Kazdopádně je dobře, že se o tom bavíme. Smajlík

Reply

|_Re: fakta, ach jo., Dan, 9/26/2024 1:20 PM
TyCoNejezdíšNaKajaku,
pro ten první odstaveček " ... S tím jsme vyráželi na vodu."
mám absolutní pochopení a veškeré sympatie pro ten terén. Druhá/další/odlišná rovina je diskuse ex post. Výhrady jsem napsal. Férově jsi mi to vše vysvětlil.

Snad jen malou doušku/zkušenost kdovíkčemu: v tom Polsku to bylo brutální protože mi to likvidovalo hlavu ještě několik dní nádherné řeky. Prostě to nešlo vypudit. A likvidovalo mě i pomyšlení, že stačilo jít na 35´´ na záchod a minuli by mne.

Žádné plačtivosti (že nemám sjetou Krkanku). Ustát to. A se ctí. To přeju.
Dan

Reply

|_Re: fakta, ach jo., TenCoNejezdíNaKajaku, 9/26/2024 10:17 PM
Můj poslední příspěvek k SPA: Vždy jsme pro posouzení sjízdnosti a SPA používali dle selského rozumu Svídnický vodočet (kolik pouští VD Křížanovice, tolik naměří vodočet ve Svídnici + něco málo navíc z potůčků). Tím jsme také argumentovali policii a TenCoPouštíVoduDoTrubek. Žádné výhrady k tomu neměli.
Jak už jsem psal v předchozím komentáři, o existenci evidenčního listu hlásného profilu jsem se dozvěděl až při psaní článku. Pojďme se na něj podívat podrobněji. Kromě úseku, pro který platí, je v něm uvedeno také kritické místo. V našem případě (vodočet Padrty) je to obec Bojanov. Tzn., že limity SPA byly stanoveny zejména pro toto místo a jinde nedávají moc smysl (např. v Pekle). Dále je v evidenčním listu uvedeno, kdo a jak často bude informován o povodňové situaci. V našem případě je to MěÚ Chrudim, OÚ Bojanov a (RPP ČHMÚ Hradec Králové). Proč? Protože až tyto orgány vyhlašují 2./3. SPA, jak je uvedeno v § 70 odst. 3 zákona č. 254/2001 Sb. vodní zákon (www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-2... Pokud tedy 2./3. SPA vyhlásí OÚ Bojanov, Pekla se to netýká. Až ve chvíli, kdy ho vyhlásí MěÚ Chrudim (jako obec s rozšířenou působností), nebo nadřazené povodňové orgány (kraj, stát), platí v Pekle zákaz splutí.
Jo a na Raft.cz svítila toho dne pro náš úsek zelená Smajlík

Reply

Kontrolní mechanismy , Václav , 9/25/2024 10:06 PM
v demokraci potřebuje každá instituce, které je delegována společenská moc. Ať už policie nebo hrázný Květák (nevím, jestli to je přezdívka toho iniciativního blba nebo se tak skutečně jmenuje).Jinak je zde riziko, že se moc přehoupne v nemoc, zvlčí. Tuším, že už v okamžiku zadržení jste měli oporu v jistotě právní pomoci že strany AVTS. Což je dobře. Stalo by za to dotáhnout s nimi stížnost na postup PČR i BlbaKvětáka. Příště budou možná poučenejší a dají si pozor na podobné přešlapy. Nenechte to plavat.

Reply

Pár dat, Herčus, 9/26/2024 12:23 AM
Je fajn, že se na to TenKdoNejezdíNaKajaku podíval i z vodáckýho pohledu, aby byl protipól oproti bulváru. V mnohém souhlasim s tím, jak je to napsaný. Diskuze jsem jen prolítnul, takže jsem jenom letmo zahlídl, že se už někdo vyslovil s tím, že platnost SPA se vztahuje pro nějaký konkrétní úsek definovaný sledovaným vodočtem a bohužel pro splouvaný úsek pod Křížanovickou VN do "Práčovský" VN, alias VN Křižanovice II se SPA definuje vodočtem Padrty (tato informace je k dohledání v Evidenčním listu u profilu) který se nachází ještě nad Křižanovickou přehradou a průtok na vodočtu nemá souvislost s tím, kolik upustí Křižanov, přesto i pro tento úsek je berná mince na vodočtu v Padrtech, takže když se podívám na data z pondělí 16týho, tak tam fakt teklo něco mezi 158-160cm, což je už 8-10 cm ve žlutym, hranice je 150cm... Takže to je první i když si myslim, že s ohledem na argumenty okolo toho, že Křižanovická ovlivňuje je to snad ukecatelný. Zadruhý jsem lehce pátral po tom, nakolik je legál pohybovat se po ploše Práčovský přehrady, ale i když jsem na komentářích v bulváru něco zahlídl o tom, že se tam nesmí, tak nevidim důvod v čem by měl bejt problém - Křižanovická přehrada je ve vodárenskym pásmu 1. stupně, tam by to problém byl, ale tam jste se nepohybovali. Zatřetí se tu rozebíral pohyb v 1. zóně CHKO... K tomu bych rád dodal, že tohle slovní spojení se v mém okolí nepoužívá, ale nazval bych to spíš oblastí, která je označená zde: zeleznehory.nature.cz/zonace-c... Pokud vím, tak omezen pohyb je ze zákona v místech, která jsou označená buď jako dnes už zrušené 1.zóny národních parků (NP), které celkem nedávno převedli na klidová území NP - tam je skutečně vjezd a vstup mimo značené cesty zakázán, stejně jako ve všech národních přírodních rezervacích (NPR) a všech přírodních rezervacích (PR) nehledě na to, zda takové PR a NPR leží v CHKO či nikoliv. Problém je, že nikde jsem doposud nenašel jak je to definované - turistické a naučné stezky jsou logicky mimo zákaz, ale scházet z nich už ofiko nelze. Pohyb po silnici v rámci takové oblasti je z logiky v pohodě (v mapě obvykle značených dvojitou čarou), ale u lesních cest (v mapě značených plnou čarou u zpevněných, čárkovanou u nezpevněných) nebo pěšin (v mapě například tečkovanou nebo čárkovanou ale řidší než u cest), když na takových cestách a pěšinách není turistická si tím pohybem nejsem jistej. V případě úseku řeky pod Křížanovickou VN řeka teče skrz 2 PRka, což byl argument hráznýho... Jelikož jde o téměř vodácky nenavštěvovanou oblast kvůli nedostatku vody, pak se nikdo nepídil po tom, že by mohl být v PR i takový zájem / střet zájmů. Třeba v rámci NPR Stará a Nová řeka, kde protejká Lužnice pod Majdalenou je vyloženě v plánu péče u této NPR psáno, že vodáci i rybáři mají výjimku z pohybu, nebo třeba když se organizuje ČPV Střela, tak je v daný den umožněno splutí jen těm s čísly, protože řeka teče skrz PR Střela, to aby se zabránilo masovějšímu pohybu v danej den (ale kdykoliv jindy v pár lodích by s tím asi ochranářsky nikdo problém neměl. Já nejsem dobrej ve vykládání zákonů, ale jenom jak mám koníčků víc, nejen vodu, tak protože se po takovejch lokalitách pohybuju už léta, pak jsem s těmahle informacema relativně obeznámenej. Z mýho pohledu je to dělání z komára velblouda z jejich strany a mrzí mě, že v dnešní době se pomalu nemůžeš "svobodně" šťourat ani v nose, když řídíš auto, protože svoboda má za mě vypadat jinak. Mě se podařilo dát si Peklo bez potíží pár let zpátky, tak aspoň vim, že pro příště to bude chtít vozit s sebou na Peklo tesu a kdokoliv by měl ze břehu připomínky, prostě ho přilepit po dobu splutí ke stromu, klidně i se psem a odlepit je až po dojezdu :) Jen pro zajímavost, kdyby přijela k Práčovský přehradě pod těleso hráze (na kterym by stál udavač s pomahačem a chráničem) další banda vodáků a chtěli si splout Chrudimku pod tímhle tělesem hráze, pak by exempláře na hrázi nemohli říct ani popel, protože na tenhle úsek už se vztahuje Svídnickej vodočet, kde nebylo ani 1.SPA, neni tu ani žádná CHKO, PR, NPR prostě žádnej zákaz a plout směr SlatiŇany - a to mam zprávy od kamaráda TenCoToJelPárDníPředVáma, že to bylo vodácky náročnější než Peklo.

Reply

pokračovaní..., Ivis, 9/26/2024 12:38 AM
také uvítám a budu rad, když se podělíte o informaci, jaký bude výsledek šetření na CHKO.
V každém případě je to neskutečna buzerace a šikana policie. A taky schválnost (nutit Vás v mokrém obleku na služebnu a ještě navíc pak patrně už k večeru, když se asi ochladilo muset zpět pěšky v tom studeném oblečení..). Smajlík Bylo by super, kdyby někdo dokázal, jak tu už padlo, správně právně podloženou protiakci, aby měla výsledek. I takové následné podložené marodění by se hodilo. A třeba by pak aspoň někdy si policie rozmyslela takové schválnosti.
Na druhou stranu se tomu v dnešní době, po dávno zapomenuté euforii z 89, kdy plno hesel z té doby jsou už jen prázdná slova, ani nedivím. Bohužel se už nějakou dobu jedna totalita mění za druhou. Akorát s nebezpečnou image, že je to cool... A nejvíc smutné a zároveň děsivé je, že dnes už opět je pravda pouze to, za co dostane někdo zaplaceno. Smajlík

Reply

Povodňový a povodňový , NeUplneZnalyVodak, 9/26/2024 10:19 AM
Jen tak dotaz, neliší se druhý povodňový a vyhlášený druhý povodňový?

Reply

|_vyhlášen nevyhlášen, Dan, 9/26/2024 1:07 PM
vždyť o tom je už 1/2 debaty.
Včetně domýšlení důsledků (kde je hranice mezi obezřetností s pochopením širších souvislostí x staženými katěmi x touhou po krásném splutí). Jednomu stačí žlutá např. na raftu, jiný by to chtěl orazítkovat (ofiko vyhlásit), třetí půjde na barikády. Kluci (i ten krásně copatej :-))) do toho šli* i s touto mírou nejistoty. Mají krásnou řeku a teď je třeba minimalizovat collateral damages (od pokut po autority a masakrová média). Jsem rád že "u ohňů" někdo může vyprávět, jaké to tam je. Internet je v tomto ošajstlich, protože ctrlC+V dokáže i ten dement co v životě nebyl na vodě a přitom ví všechno nejlíp.

Jo a vybavení naprosto vzorové!!! Za to hvězdička 5x. (Ojoj, to by byly palcové titulky: 3 vzorně vybavení a zkušení vodáci dostali vynadáno od hrázného, PČR zná jejich nacionále, ale nebude identitu zveřejňovat - a žádné videjko pro lůzu, která neví, kde se drží pádlo :-)

* pozn.: Sám bych se mj. rád u ohňů optal jestli to vůbec byla WWII, protože WWIII bych nehádal ani omylem, natož podle fotek. Ale na hodnocení obtížnosti jsou zde povolanější autority ... a není (třeba Vojto nebo Kavole?) mj. každé hodnocení založeno TAKÉ na praktických zkušenostech v daném místě? Nebo stačí zkušené oko ze břehu? Zde díky eliminaci zákazem + zcela zřídkavému okénku do 149 cm praxi skoro nelze (legálně) nabýt ...

Ad důsledky: já bych hodně sázel na věnec buřtů. A to dřív než bude další příležitost krásné H2O (TyCoNejezdíšNaKajaku: jsou tam dvě bytosti na té hrázi! viz Ruda Krautschneider a jeho cesta s jachtou z Orliček viz 44:20)
www.youtube.com/watch?v=tsHU2g...

Proč? Páč za současného stavu civilizace v ČR vidím jako mnohem pravděpodobnější vývoj ten, že se sejdou k poradě delegovaní povoďáci a šajby od hasičů a vznikne btw poslanecká iniciativa "k zjednoznačnění 'vyhlášeno x dosaženo'" a bude utrum generelně, popř. nutná zbytečná (?) energie AVTS na ponechání příležitosti. A teďka po povodni bude takových porad pěkná řádka a kolik se najde hlav co se nemají čím kloudným blýsknout?! A jak je tohle vděčné téma (ten voličský dav v zádech!)
Dan

P.S. Teda buřty maj smysl jen tehdy, pokud to nebyla poslední plavba, jako onehdá Alan Pollock s Hawker Hunterem pod Tower Bridge :-)
en.wikipedia.org/wiki/Hawker_H...

Reply

|_Re: vyhlášen nevyhlášen, NeUplneZnalyVodak, 9/26/2024 1:23 PM
Asi si úplně nerozumíme, měl jsem pocit, proto se ptám, že je rozdíl když vidím, že je na nějaké řece 2. povodňový stav (na netu na vodoctu) a když je vyhlášený. Z hlediska trestního postihu. Ale třeba se mýlím.

Reply

|_Re: vyhlášen nevyhlášen, Chobotnice, 9/26/2024 1:40 PM
Nevyhlášený znamená, že nemůže být žádný postih. Teoreticky. Kdyby neexistovala u orgánů obecně presumpce viny a úporná snaha dělat si vše co nejjednodušší na úkor občana a ideálně i u toho trochu pochonit ego. Viz donedávna vynucovaný "zákazy" lehnout si v CHKO jen tak na zem a vyspat se. Vyhlášený, plus asi nějaký ty stavy ohrožení atd vyhlášený znamenají postih dle právního řádu.
Sám s tím mám fatálně smutný zkušenosti z oborů mimo vodu. Kdybych nechal vše na pohodlnisti a smyslu pro jednoduchost fízlů, nebo úřadů, měl bych dnes zničenej život.

Reply

|_Re: vyhlášen nevyhlášen, kavol, 9/26/2024 6:16 PM
> a není (třeba Vojto nebo Kavole?) mj. každé hodnocení
> založeno TAKÉ na praktických zkušenostech v daném místě?
> Nebo stačí zkušené oko ze břehu?

proč se ptáš zrovna (i) mě?

odpověď je myslím triviální - jestliže obtížnější úseky se před splutím prohlíží ze břehu, tak to implikuje, že hodnocení ze břehu stačit musí; koneckonců ty stupně máme hezky popsané a je celkem jednoduché rozhodnout, zda se daný jev vyskytuje nebo ne

fotky klamou, a občas v hodnocení dosti chybí ta informace, za jakého stavu bylo hodnoceno - někde se s přibývající vodou mění jedničky na trojky, jak se z kličkování kolem kamenů téměř po voleji stává padání přes ně do žump nebo boj s odraženými proudy, někde se z trojek stávají jedničky, jak kameny mizí pod táhlými vlnami ...

---

jinak abych vám trošku vrátil víru v lidstvo, resp. tedy náhodné spoluobčany, že není každej tím bulvárem zblblej - o víkendu s jednou převážně nevodáckou bandou nějak přišla řeč i na to splouvání, a někdo komentoval jakousi říčku, co má za barákem, že je to celej rok suchý a že kdyby jí někdo chtěl jet, tak kdy jindy než když konečně teče, v čemž mu bylo dáno za pravdu, že příležitost je třeba využít, když to někoho baví ...

Reply

|_Re: vyhlášen nevyhlášen, TenCoNejezdíNaKajaku, 9/27/2024 7:42 AM
Dane, děkujeme za tip s buřtama pro hrázného pejska TenCoŠtěkáNaVodáky Smajlík
Pro příště je zařadíme do "bezpečnostní" výbavy (hned vedle házečky).

Reply

|_omezení splutí, Eki, 9/27/2024 9:34 AM
Ahoj, na daném úseku mezi přehradami tedy zjevně existuje nějaký zákaz plavby v 1. zóně CHKO (alespoň ten hrázný si to myslí). Moje otázka (která by měla být mířená na Petra a asociaci) zní, zda se nepokusit jednáním tento zákaz nějak zmírnit na omezení obdobná například v NP Krkonoše (viz sukces Bílé Labe a pod.) - tedy stanovit podmínky možného splutí - například nasedací a vysedací místa, velikost průtoku či stavu, malé skupiny, za denního světla ap.?? Smajlík

Reply

|_Re: omezení splutí, Petr, 9/27/2024 9:58 AM
O podobné jsem se snažil. Správa CHKO chce však tento úsek ponechat pro jeho jedinečnost zcela mimo jakékoli aktivity. Argumentace, že je zde voda jen ojediněle jednou za několik let a to na krátkou dobu, moc nepomohla. Jelikož dle mého i jiných názorů je zákaz plavby nezákonný, tak jsem to dále neřešil.
I já jsem se stal před asi 2 lety lety obětí osoby TenCoPouštíVoduDoTrubky, následného focení mě na vodě ze zeleného auta, které jelo po lesní cestě v 1. zóně CHKO, údajně následovalo ztotožňování přes P ČR, ale více již nic.

Reply

Zásada D-fens, Střelec, 9/26/2024 4:26 PM
I tady platí D-fensova zásada:
S policajty se nebavíme, od toho je právník!
Ona ta zásada není jen D-fensova, platí obecně a propaguje ji i advokát Gawron.
Akorát by to chtělo někoho, kdo by pořizoval nezávislý záznam a kromě advokáta i "vlastní" svědky.

Před pár lety mě v budějovickým rychlíku mezi Strakonicema a Protivínem pravidelně lustroval jeden a ten samej policajt. Vypadal, že pamatuje Kubáta a když mu i jeho kolegové museli zklidnit hormon, patrně byl vycpán pro depozitář policejního muzea...

Reply

..., HH, 9/27/2024 12:35 PM
Taky mám na svědomí nějaká splutí za 2.SPA a splutí ve VVP nebo skrz PR. Takže nebudu moralizovat. A nelituju toho, nikomu a ničemu jsem neublížil. Pravda, nebylo to za povodní takového rozsahu, že by byl kdekoli jinde v republice v té době vyhlášen 3.SPA a i ten 2.SPA byl jen na některých tocích. Věděl jsem, že můžu mít problém a vyhodnotil jsem to tak, že mi to za to riziko stálo.
Bohužel se od té doby situace dost změnila. Dnes už bych si třeba nelajsnul splutí nejhořejšího úseku Odry, protože na Barnově by mě na 99,9 % odchytili. A kdyby mě k sepsání protokolu odvezli do Libavé, měl bych problém s návratem řádově větší než v článku popsaný. Vím, že některé další z mých nejhezčích vzpomínek z dalších říček a potoků už zůstanou navždy jen v hlubinách paměti. A že mým vnukům (pokud se zvrtnou po dědkovi) zůstanou navždy odepřeny. Ale taky vím, že se do smrti nezbavím jednoho velkého otazníku, který mi straší v hlavě:
Před čtyřmi lety jsem za povodní vyrazil na Morávku od Žermanického přivaděče do Fridexu-Místexu. Kupodivu jsem v sobotu nesehnal parťáky, všichni pádlovali někde daleko. Pod přivaděčem teklo něco přes 40 kubánců a bylo to naprosto skvělé svezení. Jeden zátaras, ale jinak krásné peřeje s velkými vlnami, spousta míst na hraní a trénování. Pod Dobrou to nabralo grády a už před Profilem to mělo parametry alpské řeky. Až pod ním se řeka uklidnila a rychle, ale hladce tekla poslední kilometr k soutoku. Na vysedacím místě u sokolovny mě několik lidí začalo zpovídat, jaké to bylo. Nechtěl jsem to rozebírat - nechtěl jsem ani machrovat, ale ani někoho dalšího nalákat. Ale možná se stalo a já z toho dodnes nemám dobré spaní. O den později tam nějaký tatík vyrazil na Pálavě či Barace se dvěma dcerami a tu mladší utopil. Neumím si říct, že to byl jeho boj, že věděl, že v neděli teklo ještě o dalších 20 kubíků víc. Že to byla jeho (ne)zodpovědnost vzít na takovou vodu děti a hned dvě (kterou bude zachraňovat a kterou nechá jejímu osudu?). Že každý zodpovídá sám za sebe. Neumím to, pořád se sám sebe ptám, jestli se nenechal zblbnout tím, že mě viděl, nebo že mu někdo řekl, že jsem to splul sólo.
Určitě nebudu psát, ať za SPA nejezdíte, to bychom divokou vodu navždy omezili v naší malé republice jen do několika málo kanálů. Ale budeme to asi muset dělat konspiračně, protože i naše internetové diskuse se za pár let mohou stát pastí, kdy na nás někdo bude číhat ještě dřív než lodě nabalíme a vyjedeme. Nálada ve společnosti z nás dělá nezodpovědné vyvrhele a třídní nepřátele.
Nevíte, kdo vás sleduje s touhou v oku a vyrazí sice bez potřebných zkušeností, ale zato s dětmi, a kdo vás z neznalosti a z hysterie napráská.
Protřepat, nemíchat...

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.