Diskuse nad článkem |
Odpověď je jednoduchá, Jirka Myslivec, vgb~volny.cz, 5/19/2004 1:30 PMJitko. Mnohokrát pokládáš otázku: "jak to?". Odpověď je přeci tak jednoduchá. Podívej se na to jaký panuje mezi obecnou veřejností názor na rafty. Názor je, že na raftu se přeci nemůže nic stát. Navíc je to podporované všelijakými cestovkami beroucími své klienty na raft na Vltavu a pod. Pak se nediv, že absolventi takových akcí vlezou i na vodu WWIV, bez sebemenší obavy. Kolik z těch 3 si myslíš, že kdy plavalo ve WWIV? Typuju, že asi žádný, pak se nediv že své plaváčky nechali plavat, "vždyť oni už taky plavali, třebas na Berounce a nic se nestalo". Prostě tihle lidé nevědí o co jde, a pokud jim to někdo začne vysvětlovat, tak nad tím mávnou rukou a myslí si, že se jen přehání. Jenže vykládej něco volovi o neděli, když jde v pátek na porážku. Reply
|
|_Re: Odpověď je jednoduchá, koumák, 5/19/2004 1:44 PM1) labe není WW 4
2) "typuju..." je komickej překlep, protožes to opravdu na klávesnici natypoval, byť jsi zřejmě chtěl tipovat ;o)
3) bonmot "vykládej něco volovi..." je tu trochu divně naroubovanej. vždyť s tím vůbec nesouvisí, nebo ano? Reply
|
|_Re: Odpověď je jednoduchá, Jirka Myslivec, vgb~volny.cz, 5/19/2004 3:16 PMad1) A je tak důležité, jaká přesně WW to je?
ad3) Bonmot souvisí. Reply
|
|_Re: Odpověď je jednoduchá, Franta Peřina, info~accorroni-cz.cz, 6/2/2004 11:47 AMKoumákovi: přechytřelé řečičky a žvanění o obtížnostním označení nějaké vody ještě žádného cvakoše z vody nevytáhly. S Jirkovým názorem souhlasím. Reply
|
Taky jsem plaval, michal, bicik~centrum.cz, 5/19/2004 1:48 PMAhooj všem :)
Taky jsem se zúčastnil popisované tradiční akcičky. Musím jen potvrdit, že ta větev byla hodně nepříjemná. Také jsme končili nad tímto mostem a stále jsem ji sledoval co sní bude, ale držela fest a jestli se nezlomila drží do teď.
Bohužel, zřejmě způsobeno únavou z Litického oblouku z předchozího dne, jsme čtvrtou jízdu, od konce slalomu do Herlíkovic, sjeli stylem plovajícího polene. A př vyhýbacím manévru před dvěma kajakáři, v malé rychlosti, jsme najeli do dvou malých válečků pěkně bokem, při vyvažování náklonů jsem najednou vystřelil z lodě a plaval jsem vstříc mostu.
Odhaduji tak, že mi to trvalo cca 100m než jsem se dostal ke břehu. Musím říci, že pomyšlení na most s tou větví nebylo nic příjemného.
Řekl bych, že na tomto úseku pomocí sebezáchrany nebyl problém se dostat ke břehu. Plaval jsem jednou na Vltavě od Kobyly přes Železňák až do té zatáčky před mostem a to bylo opravdu nepříjemný tam nešlo nic (držel jsem raft a ženu)
Jinak doufám, že se nikomu nic nestalo a když počasí zase vyšlo, tak musím hodnotit uplynulý víkend jen jen pozitivně.
Ahooj Michal Reply
|
Dříve jsem se také divil, Mirek, prochazkamirek~uick.cz, 5/19/2004 2:20 PMJezdím na vodu už víc než 20let. Na Labi, Lipně i Kamenici jsem byl osobně při topení podobných lidí (snažil se pomoci). Mám strach aby tihle nezodpovědní jedinci jednou nezapříčinily stav jaký je v raftingu např. v USA, Rakousku atd..-Guid s licencí, povolení na řeku, certifikované plavidlo atd.
Jinak ať se ti nezodpovědní potomci klidně dál topí, ale mimo organizované akce. Jinak s tím má pořadatel vždy nepříjemnosti. Doporučoval bych některé jezy na spodní Vtavě a Labi na kterých stojí plavební komory. Tam je to téměř 100% úspěch a je to mimo vodácké trasy. Pokud utopence nenajdou vůbec tam to řece neublíží. Reply
|
|_Re: Dříve jsem se také divil, Joe, 5/19/2004 9:38 PMProč strach? Vůdce plavidla s licencí (a hlavně právní odpovědností) je cesta jak zbytečným průserům předcházet. Na silnici je řidičák taky samozřejmost! Reply
|
|_Re: Dříve jsem se také divil, Mirek, 5/20/2004 7:52 AMProtože tyto restrikce na vodě jsou většinou zaměřeny spíš na ochranu různých raft center a o bezpečnost jde až na druhém místě. Proč nemůže sjíždět řeku např. v Rakousku český raft s 1. výkonnostní třídou v českém poháru ? Tato loď je minimálně o dvě třídy jinde než komerční raft s licencovaným guidem. Pobyt na vodě by měl zůstat naprosto svobodnou činností na osobní zodpovědnost každého jedince. Na kajaky a kanoe nebo horské kolo,lyže, vysokohorskou turistiku by jsi chtěl také licenci ? Je tam mnoho úrazů a některé i smrtelné.Také tam může nějaký tupan přivést skupinu do pěkných průserů. Reply
|
|_Re: Dříve jsem se také divil, Joe, joenaseznamu, 5/20/2004 9:34 AMAd český raft: Naprosto souhlasím. Taky by pro kteréhokoliv člena posádky neměl být problém licenci získat a každý normální raft by měl certifikát též snadno získat. (Nevím, jak to funguje dnes, jsem jen malý hloupý kajakář, popisuji optimální stav).
Při dalších tebou zmíněných aktivitách také vznikají nebezpečné situace, ale na vodě to jde obzvláště snadno a rychle. Trouba v horách se zpravidla daleko nedostane, když, umře často rychle a sám a neohrozí další lidi. Na bajku a lyžích si zas na drsnější track každý netroufne. Ale i pro naprostého začátečníka není problém nasednout na Lipně, skočit Okno a doplavat až ke Škvíře.
Jeden plavající kajakář není takový průser, na břehu se zpravidla najde někdo s házečkou. Není to učebnicový stav, ale dva plaváčci a další tři přimáčknutí pod převráceným raftem jsou lepší chuťovka, ne?
Ostatně i v horách jsem zastáncem licencování průvodců, sám jsem kdysi vodil pro cestovku, už ne, někteří klienti jsou fakt zážitek, někteří průvodci taky:-/
Nejde mi o to omezovat počty, ať si jezdí komu se to líbí. Jde mi o to, aby každý, kdo začíná se dověděl, co má dělat, aby se neutopil a měl co největší naději na záchranu. Prostě vymyslet nějaký mechanismus odpovědnosti, aby nenastávaly takové situace jako třeba v tomto článku...
Můj návrh v kostce: na taxativně vyjmenovaných úsecích toků (zhruba od WW 3 výš) musí plavidlo nad dvě osoby vést osoba s licencí a plavidlo musí být schváleného typu. Licence pro guida by byla cca na 5 let, pak by se teoretickým a praktickým testem obnovovala (aby si obnovil znalosti a načerpal nové poznatky o záchraně). Bylo by to nesmyslné omezení?
Jo a na některé toky (Hamerák, Vavřiňák) bych rafty zakázal a narušitele bez soudu střílel:-/ Reply
|
|_Re: Dříve jsem se také divil, Mirek, 5/21/2004 9:06 AMV podstatě s Tebou ve všem souhlasím. Nevím jaký by byl ideální stav legislativních podmínek pro sjíždění na raftech. Praxe je ovšem taková, že získání licence IRF není zrovna za "darmo" ( a týden času zabere kurz . Navíc pokud nejezdíš u nějaké cestovky, nebo raft centra jako guid je Ti na nic protože státy, které v současnosti striktně vyžadují licenci požadují také certifikovaný raft. Kolorédo například certifikaci nemá a získar nemůže. I když máš certifikaci IRF a schválený typ lodi ( u nás např. Pulzar) potřebuješ od místní samosprávy povolení řeku sjíždět. Tak tohohle bych se jako vyznavač raftingu v ČR dočkat nechtěl.
Jinak na rafty na Hameráku a podobných řekách mám stejný názor, a protože jezdím i na C1 zažil jsem několik nepříjemných "kontaktů" s chaoticky řízenýmy rafty včetně Čerťáků ( moc jsem je "chválil").
Reply
|
|_Re: Dříve jsem se také divil, Jaromír Loskot, loskot.mwsport~seznam.cz, 5/24/2004 7:56 AMPokud si "nalovíme" v archivu starších článků ročník 2003, najdeme důležitý příspěvek z dílny Petra Ptáčka nazvaný "Pravidla chování na řekách". V článku se autor odkazuje na existující Řád plavební bezpečnosti (zákon 344/1991 Sb.). Na tento se odkazuje i před několika lety schválený nový zákon o vodách (dříve také zvaný vodní zákon), který se zmiňuje o využívání vodních toků k dopravě a sportu.
Problém s neukázněnými a hazardujícími lidmi, navíc ohrožujícími své okolí především tkví v tom, že dosud žádná státní instituce nenaplnila svoji povinnost vyplývající z výše uvedených zákonů. Nehoda na vodě (navíc se smrtelnými následky) má být totiž vyšetřována stejně jako nehoda dopravní, po které je učiněno vyšetřování příslušnými orgány státní správy (zde Policie ČR a následně i příslušného odboru dopravy orgánu státní správy). V případě srážky dvou lodí na
plavební dráze samozřejmě bude Státní plavební správa s Policií ČR patřičně reagovat. Udělá toto ale Policie ČR a případně Státní plavební správa i v případě smrtelné nehody při vodáckých aktivitách ? Nikoliv. Každoročně se stane několik dramatických nehod, v jejichž závěru asistují profesionální záchranné složky, ale již není řádně provedeno vyšetřování, případ časem "vyšumí" a je "uložen k ledu". Jsem z Plzně a dobře si pamatuji na první předpovodňovou velkou vodu v létě 2002. Tehdy se vydala po Berounce čtyřčlenná skupina na raftu, která skončila svoji cestu ve vývaru pod jedním z jezů.
Paradoxem je, že účastnící plavby neměli plovací vesty a to je nakonec ve třech případech zachránilo. (Pěkně blbý paradox, že?) Když vypadli ze člunu, právě díky neexistenci vest byli protaženi proudem při dně. Jen ta dívka se asi pod vodou udeřila, ztratila vědomí a utonula. (Kdyby měli plovací vesty, zůstali by ve vývaru jako špunt a dříve nebo později se postupně utopili všichni.) Jediná reakce na celou akci byly mediální komentáře (s výkřikem: ...neměli helmy a vesty.") Ale již nevíme, zda vůbec proběhlo nějaké vyšetřování, aby byl určen nebo pojmenován viník a případně veden k odpovědnosti před soudem. Koneckonců ani nehody raftových výdělečných firem neskončily u soudu. Tam může skončit pouze v zahraničí třeba český otec "s vymaštěným mozkem", který svojí nezodpovědností a "uvažovací demencí" stojí za smrtí svého synka (stalo se v Rakousku).
Protože státní orgány se v tomto směru nečiní, nezbyde nám asi nic jiného než abychom sami takové případy při odjezdu pohřebního vozu dokumentovali (zajištění adres svědků, fotodokumentace) a podávali na Policii ČR podněty k vyšetření a podněty ke trestnímu stíhání. A to se již dostáváme do sfér politiky, protože pokud máme suplovat činnost Policie ČR, Státní plavební správy a dalších orgánů, nevidím důvod proč platíme daně na bandu flákačů.
Závěr: Jedině případ se smrtelným závěrem dotažený k policejnímu vyšetřování a projednávání před soudem může být varujícím vztyčeným prstem pro blbce na vodě.
Ahoj a hezké léto všem
Jaromír Loskot Reply
|
|_Re: Dříve jsem se také divil, Joe, joenaseznamu, 5/24/2004 9:12 AMV ŘPV je taxativně vymezena jeho účinnost (Vltava, Labe a asi dva km Berounky). Na žádném jiném toku nelze tedy jeho dodržování požadovat ani vynucovat a samozřejmě ani na jeho základě odvozovat odpovědnost. Něco o tom padlo i v komentářích k tomuto článku.
Onen nezodpovědný otec (ale i desítky jiných turistů a horolezců v německy mluvících zemích) skončil před soudem na základě institutu "odpovědné osoby", kterýžto např. v právu rakouském a německém existuje. Zhruba znamená, že osoba výrazně zdatnější a zkušenější v přiměřené míře odpovídá za jednání ostatních - i cizích. Má tedy povinnost např. upozornit na nedostatky ve výstroji, dohlížet a předcházet chybám. Odpovědnost je jak hmotná tak i trestní.
U nás ani v horách ani na vodě takováto právní odpovědnost neexistuje, proto za cizí smrt nelze nikoho postihnout, leda na základě úmyslu nebo hrubé nedbalosti a některého trestného činu (vražda, zabití, ublížení na zdraví s následkem smrti), což není příliš reálné.
Osobně bych proti uzákonění takovéto odpovědnosti nebyl, podle mne by však mnoho nevyřešila. Pokud v Tebou zmiňovaném případě osedlají raft čtyři borci bez helmy a vesty, těžko hledat, kdo z nich byl zkušenější, že. Proto o nějaký příspěvek dříve obhajuji myšlenku povinnosti certifikovaného vůdce plavidla.
Já mám třeba pro zahraniční akce pojištění hmotné odpovědnosti a právní pomoci: Mohl bych být např. považován za zkušenějšího než můj spolulezec, pokud by mi přiklepli vinu, mohl bych třeba záchrannou akci hradit nakonec já:-( O tom, že bychom třeba strhli lavinu nebo od našeho vařiče vyhořela chata raději ani nepřemýšlet... Reply
|
|_Re: Dříve jsem se také divil, Petr, 5/24/2004 10:39 AMJen doplním, že ŘPB platí kdekoliv, na rybníku, na potoce, na řece i třeba v zatopeném lomu. Jen je rozdíl mezi vodními cestami kategorie I a II. Na kategorii I. platí zpřísněné povinnosti. Např. i to, že jezy nesmíš jezdit, zatímco u kategorie II. ano, ale jen se souhlasem správce příslušné vodní cesty.
Takže až pojedete nějaký jez, tak na to myslete :-) Reply
|
|_Re: Dříve jsem se také divil, Jirka Myslivec, vgb~volny.cz, 5/25/2004 7:56 AMK tomu co napsal Míra Loskot není co dodat, naprosto to sedí.
Policii platíme od toho, aby si vynucovala dodržování legislativních pravidel. Neplatíme je od toho, aby se proháněli po ulicích ve fárech a seděli na služebnách, ale platíme. Podle mě není třeba rozšiřovat trestní zákoník (nebo jak se to jmenuje, nejsem právník), vždyť existují činy jako neúmyslné zabití, ochrana svěřené osoby (opravdu si nejsem jist přesnými termíny),... a další by se našli. Reply
|
proč, Střelec, Strelec.M.P~seznam.cz, 5/20/2004 6:44 AMProč jezdí různí frajírci bez vest a dalšího nutného vybavení? Příčin je celá řada a hodilo by to na celý článek, hlavní ověřené důvody jsou a) frajeřina; b) jistý (velmi rozšířený) druh pověr; c) jak by řekl Jirka Myslivec "přízemně" cena vest a ostatního vybavení. V zásadě se tedy jedná o různé formy lidské blbosti. Reply
|
|
akce Potok, Wrbby, wrbby~cbox.cz, 5/20/2004 8:13 AMO víkendu jsme raftovali na Labi (tzv. akce Potok - dej kolik máš, my tě svezem a penízky pošlem Potokovi) a dokonce s lidmi, kteří na vodě nikdy neseděli, ale vždy byl na raftu jeden zkušený guid a vždy měli všichni helmy, vesty a neopreny.
Jsem z Vrchlabí - Harty (loděnice v Podhůří u jezu), takže na Labi znám skoro každý kámen jak na úseku pod Špindlem tak pod Vrchlabím a myslím, že ten kdo jezdí jeden z těchto úseků bez vesty a helmy je prostě hňup. Bohužel jsem takové viděl. Ale zase na druhou stranu jsem o víkendu byl celkem mile překvapen tím, že na mě, jakožto nerozpoznatelného kajakáře v roli raftaře nikdo nepokřikoval, a i kajakáři byli v celku dobře naladěni a občas něco prohodili, možná je to tím, že jsme se nikde neřízeně nemotali a nikdo nám z raftu nevypadl. Všem dobře naladěným vodákům... Ahoj... Reply
|
Rafty, Mýval, spruce~email.cz, 5/24/2004 12:37 PMNasedali jsme do kajaků pod Labskou u jezu. Naloďovalo se tu i 5 raftů (čtvrtek). Na každým raftu byl jeden člověk, který vysvětloval ostatním, co to znamená "přitáhni, kontra, zaber". Nasedli a jeli. Nevěřil jsem. To chce pořádnej kus odvahy vzít si do lodi 4 "analfabety" a nebát se průšvihu... :-/ MV. Reply
|
|_Re: Rafty, Wrbby, wrbby~cbox.cz, 5/24/2004 1:52 PMPokud to tam neznáš, tak jsi opravdu ve velké nevýhodě. Jezdíme to s 6 lidmi, kteří to moc neovládají, ale na velkém Pulsaru a s první "ošahávací" jízdou, kterou jedeme pouze úsek od hájovny se druhá jízda z pod soutězky vč. esíčka zdá rel. bezpečná. http://sokolharta.vrchlabi.cz . Reply
|
|_Re: Rafty, meny, 5/27/2004 6:43 PMZkoušel si to někdy ?? Na takovýhle vodě to jde, i když konkretně na Labi ne kvůli zákonu ale to je jiná kategorie. Reply
|
vodní vybavení, Pavel, 5/24/2004 4:32 PMPoznámka k vybavení:
Ten den jsme nejeli Labe, ale Divokou Orlici, protože jsme na ni ještě nebyli, ale jedna věc je podobná: I když Divoká Orlice, zdaleka není tak divoká, a už vůbec ne tak jako horní tok Labe, je tam pár hezkých úseků, kam bych bez základního vybavení ( vesta, přilba pro kajak )nevlezl.
Nepočítal jsem připomínky ostatních vodáků ( bez vest, přileb, neoprenů, jeden borec dokonce jen v pyžamu, doufám že to byla jen recese ) k kompletní vybavenosti naší party, ale bylo jich dost.
Ale fakt jsem tam neměl přilbu a vestu abych machroval...
Reply
|
Licence, Jirka J., 5/26/2004 6:56 AMÚvahy o licencování vůdců všech raftů a plavidel mi připadají naprosto zvrhlé. Chápu snahu na udržení kšeftů na komerčních úsecích řek a s tím spojené administrativní překážky (ostatně se to děje i v jiných oborech), ale představa, že mi někdo zákonem zakáže například svézt kamarády na starém raftu a bez licence mi připadá naprosto zrůdná. Navíc nechápu, jaký je rozdíl mezi čtyřmi mamlasy na jednom raftu nebo dvou pálavách nebo čtyřech kajacích - proč by jedni měli mít licenci a druzí ne. Chápu požadavek na licencování vůdců komerčních raftů stejně jako požadavek na kvalifikaci vůdců v jiných sportech, ale snažit se zavést povinné licencování pro skupinu kamarádů mi příliš připomíná doby nedávno minulé. Za samozřejmé však považuji řádné vyšetření průšvihů a související trestní odpovědnost.
Ahoj Jirka Reply
|
|_Re: Licence, Joe, zasejoe, 5/26/2004 8:47 AMÚvahy o licencování vůdců všech vozidel mi připadají naprosto zvrhlé. Chápu snahu na udržení kšeftů na komerčních úsecích komunikací a s tím spojené administrativní překážky (ostatně se to děje i v jiných oborech), ale představa, že mi někdo zákonem zakáže například svézt kamarády ve starém autě a bez řidičáku mi připadá naprosto zrůdná. Navíc nechápu, jaký je rozdíl mezi čtyřmi mamlasy v jednom autě nebo dvou motorkách nebo čtyřech jízdních kolech - proč by jedni měli mít licenci a druzí ne. Chápu požadavek na licencování vůdců autobusů stejně jako požadavek na kvalifikaci vůdců v jiných druzích dopravy, ale snažit se zavést povinné licencování pro skupinu kamarádů mi příliš připomíná doby nedávno minulé. Za samozřejmé však považuji řádné vyšetření průšvihů a související trestní odpovědnost.
Ahoj Joe;-)))
Reply
|
|_Re: Licence, Honza Hrubeš, jan.hrubes~vsb.cz, 5/27/2004 3:12 PMMůže Ti to připadat zvrhlé, ale o tom, jestli to tak opravdu dopadne nebo ne, nebudeme nakonec rozhodovat my. Když se bude příliš mnoho vodáků (či spíš "rádobyvodáků") topit, a to zejména v době organizovaných akcí, pak ohlas veřejnosti a správců povodí si podobná opatření může vynutit. Takže to málo co proti tomu můžeme udělat, je: 1)Jít osobním příkladem. 2)Propagovat podobné vodácké stránky, kde se postupně zásady bezpečnosti daří šířit. 3)Využívat častěji i ostatní média PŘED konáním významnějších akcí k šíření těchto zásad. 4)Nesmiřovat se s nedodržením pokynů o povinném vybavení účastníků akcí. 5)Zařazovat ukázky záchrany, první pomoci a potřebného vybavení jako pravidlenou součást organizovaných akcí a udělat z toho trochu show - diváci už se chytí sami. Reply
|
|_Re: Licence, Jirka J., 5/28/2004 7:18 AMHonzo, naprosto souhlasím s tvými názory na to, co dělat pro omezení průšvihů a snažím se podle toho i chovat (třeba i tak, že před skupinou "takyvodáků" přenesu něco, co bych jinak jel). Niceméně představa, že by nějaká komise zkoumala, zda smím s raftem a kamarády na vodu ve mě vzbuzuje hrůzu. Přirovnání, které napsal Joe je sice možná vtipné, ale zcela mimo. Řidč raftu není totéž, jako řidič autobusu. Podle tohoto tvrzení by jeden licencovaný vůdce a pět nováčků, kteří nikdy nebyli na vodě byl lepší a "zákonnější" stav než skupina vodáků bez licencí. A na jakou vodu by musel být raft certifikovaný ? Na Labe s obtížností IV, kde je ke břehu 5 metrů ? A kdo se tím bude živit a nechá si za všeliké "certifikáty" platit ? A kdo to bude platit ? Nesnažme se na všechno vymyslet zákon. Reply
|
|_Re: Licence, Joe, 5/28/2004 12:59 PM>>...Podle tohoto tvrzení by jeden licencovaný vůdce a pět nováčků, kteří nikdy nebyli na vodě byl lepší a "zákonnější" stav než skupina vodáků bez licencí...<<
Takový je život... třeba čerstvý absolvent autoškoly, zakomplexovaný melírovaný drn s těžce vytuněnou ochcávkou nebo poloslepý senilní kloboučkář může být považován za lepšího a zákonnějšího řidiče než automobilový závodník nebo profík, který 20 let neboural, jen párkrát nasbíral nějaké ty body za rychlost:-(
Cílem certifikace je zajistit, aby byl na palubě člověk, který donutí ostatní používat bezpečnostní vybavení a dokáže zorganizovat záchranu. Už se opakuji, ty sis to jistě pozorně přečetl v příspěvku |_Re: Dříve jsem se také divil, Joe, joenaseznamu, 20.5.2004 9:34, že.
Díky průserům českých raftařů to začíná fungovat v čím dál více zemích.
Howgh Reply
|
Marné to volání, Martin Skála, skala~onyxsd.cz, 5/26/2004 7:30 PMAhoj, ač to obvykle nedělám, tentokrát se musím i já připojit. My jsme tam zase zachraňovali uprostřed řeky pod esem uvízlého na kameni rádobyraftaře okolo kterého jeho kolegové zmateně poklusávali a na dotaz kde mají házečku nechápavě odpověděli : " na co ? ".O chvíli později na 2. jezu, na kterém se už pár lidí v minulosti přitopilo, osádka raftu s tak 10-ti letým dítětem ve válci.Samozřejmě neprojeli, vytáhli jsme je, naštěstí se raft nepřevrátil. Ale chtěl jsem spíše podotknout dle titulku : tito lidé toto nečtou a za rok to bude stejný. Ahoj Martin. Reply
|
|_Re: Marné to volání, meny, 5/27/2004 6:47 PMPod tím jezem je 60cm vody a jestli to chces dokazát tak já si tam příští rok v klidu vypiju pivo. Byl sem u toho když tam spadli. Reply
|
|_Re: Marné to volání, Tonda, 5/31/2004 12:01 AMTak jsem si to precet. A urcite se polepsim Reply
|
aaa, meny, meny~centrum.cz, 5/27/2004 6:37 PMChapu že bezpečnost na vodě především ale někteří radoby zkušení vodáci si neuvědomují, že jsou lidé, kteří si dají víc než oni, a ti " Zkušení" potom běhají po břehu a hystericky křičí " Nejezděte to!!! " Na problem že na vodě jezdí dvouhlavej (to správný slovo mne neprošlo) i profici, nikdo prostě nenalezne řešení. Taky mě nakrkne když mě na kajaku sejme raft ale co se da dělat. Zastávám názor, že jsou potřeba zkušenosti takže když se někdo proplave tak pozná o čem to je, a ona je to kolikrát fakt dost sranda. Bojíte se vody natolik, že se nedokážete vymotat z větví a třeba dvacet vteřin pobejt??? Někteří ne. A proto já mám ten správnej názor a ty ostatní ne??? Reply
|
Taky jsem se divival, jozka, 5/28/2004 7:05 AMale uz se nedivim vubec nicemu. Jde o ciste prirodni vyber, kdy i*d*i*o*t*i (Petre, to je diagnoza, nikoli nadavka!) vyhynou. Hloupe je, ze svoboda jezdeni po rekach bude brzo diky timhle lachtanum tatam... Jenze vysvetlujte neco takovym, je vseobecne znamo, ze do prazdne hlavy se toho vejde nejmin a prazdny sud nejvic duni.
Posledni zbytky iluzi jsem ztratil pri diskusi k Chrudosovu clanku o Lipne cca tri roky nazpatek. Reply
|
Zjisti si to předem, Wrbby, wrbby~cbox.cz, 5/28/2004 1:12 PMMyslím, že při dnešních možnostech není problém alespoň se na danou naši řeku někoho zeptat. U každé rádoby divoké řeky bydlí nějaký vodák a rád podá informace o jezech, obtížnosti a podobných vykutáleninách... nebo se pletu?? http://sokolharta.vrchlabi.czReply
|