Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/serial.aspx?ID_serialu=11

Seriál Expedice

Mocná Zambezi - II. díl

Rapid No. 12 Three sisters (Tři sestry) WW3-4 jsou vlastně tři peřeje těsně za sebou. Vypečená je obzvláště druhá sestra, kde se za třetí vlnou skrývá válec jako hrom ...
3/22/2010 Anička

Mocná Zambezi - I. díl

Na naší cestě napříč Afrikou jsme dorazili do městečka Livingstone na jihu Zambie. Město je pojmenované po anglickém badateli, který objevil Viktoriiny vodopády. O pár let později oblast zkoumal i náš Emil Holub a mimo jiné vytvořil ...
3/17/2010 Anička [reakce: 3]

Řeka Tana – Keňa

Naše expediční vozidla jsou již skoro měsíc na cestě Afrikou, projela východ Evropy, blízký východ, Egypt, Súdán, Etiopii, vyjela téměř do poloviny kopce Mt. Kenya. A teď nás konečně dovezou k naší první africké řece ...
2/1/2010 Anna Moravová [reakce: 9]

South Nahanni River XII.

Venku jsem v půl osmé a pozoruji vycházející slunce. Můj stín je třicet metrů dlouhý a Blue Fish Mountain, tentokrát už na západě za námi, svítí růžově. Uvařil jsem hrachovou polévku a na chvíli zalezl do stanu. Zbyšek se vyhrabal v deset a už zase pospí ...
3/5/2007 Honza [reakce: 3]

South Nahanni River XI.

Dnes máme v plánu dojet do vesnice Nahanni Butte. Tím vlastně skončíme na řece a necháme se dovézt do Fort Simpsonu pro auto. Dopadne to ale jinak ...
2/26/2007 Honza

South Nahanni River X.

Po obědě opouštíme hezké tábořiště s vyvěračkou a po chvíli vyjíždíme z Prvního kaňonu. Asi po 6 km má být Klaus Hot Springs, malá jezírka, spíš hluboké louže s vývěrem teplé, 35 stupňové vody. Bujně se bavíme představou, že tam najdeme Babičku ...
2/19/2007 Honza

South Nahanni River IX.

Dopoledne trávíme na tábořišti a opouštíme ho až před druhou hodinou odpoledne. V této části nám řeka vynahrazuje svou lenivost před vodopád. Je velmi rychlá a peřejnatá, sevřená skalami. Vždy na jedné straně jdou skály až do vody. Podle GPS jedeme až osm ...
2/12/2007 Honza

South Nahanni River VIII.

Tak dnes tedy přenášení - portáž. Je slunečno a poměrně teplo. Vyspinkaní, začínáme tahat bagáž až v jednu odpoledne. Máme loď, dva pytle a dva kýble. Od tábořiště vede lesem dřevěný chodníček, což využívá Zbyšek a loď po něm táhne. To mi nijak neladí s ...
2/4/2007 Honza

South Nahanni River VII.

Dnes zůstáváme na místě. Tábořiště je dobré a tak dělám velký oheň, sušíme a vaříme čočku s lanšmítem. Následují kotle čajů (vzpomínka na Vaškovo prohlášení na Šumavě na tábořišti u ještě mrňavé Malše) a budujeme přístřešek i nad ohněm, protože opět zača ...
1/29/2007 Honza

South Nahanni River VI.

Vlevo se skály oddálily, údolí se rozestoupilo a kamenitým prahem, přes metr vysokým dostáváme zleva Broken Skull River – řeku rozbité lebky. Tady by Lešek poznamenal: „Tohle nás živí.“ Tedy ten přítok. Hned za přítokem stavíme, je tu místo na stan. ...
1/15/2007 Honza [reakce: 2]

South Nahanni River V.

Po snídani ještě zkouším rybařit, zatímco Zbyšek balí. Nechce se mi do neoprénu, vypadá studeně, nelákavě. Dáváme loď na vodu, nakládáme a přejíždíme přes celé jezero k potoku, který nás dovede do řeky. Je asi 400 metrů dlouhý, hluboký na necelý list pádl ...
1/8/2007 Honza

South Nahanni River IV.

Jezírka Island Lakes (Island, Honeymoon a Haywire) se objevila nalevo a pilot mi sdělil, že nepřistaneme na Honeymoon L. ale na Haywire L., ze kterého vyjedeme potokem přímo do řeky (jezera Haywire a Honeymoon jsou vedle sebe, v kilometráži je „naše“ oz ...
1/2/2007 Honza [reakce: 1]

South Nahanni River III.

Odstartovali jsme proti větru, i proti proudu řeky a zamířili na západ k hradbě hor. V kabině bylo tak málo místa, že jsme se s pilotem navzájem dotýkali lokty. Zdvojený knipl se pohyboval těsně přede mnou a nohy jsem musel dát pod sedačku ...
12/18/2006 Honza

South Nahanni River II.

Fort Simpson je zde od roku 1800, což už je pro Kanadu historie. Bylo to první bělošské sídlo v této oblasti N. W. T., označované jako West Arctic. Stan jsme postavili v místním campgroundu. Byli jsme tam sami ...
12/11/2006 Honza

South Nahanni River I.

Představa dovolené na kánoi bývá spojována s bezstarostnou pohodou teplého léta, většinou na některé z našich řek, s koupáním kdykoli se nám zachce, s veselou partou na vodě, u ohýnku nebo i v hospodě hned od řeky. V případě velmi zhoršeného počasí nebo ...
12/6/2006 Honza

Mongolsko-český slovníček

Na závěr celého seriálu ještě krátký slovníček mongolských pojmů ...
4/24/2002 Gogo

Mongolsko - DOMA

A jsem doma. Dva nevšedně strávené měsíce utekly jako voda pod mým gumovým člunem v Orchoně a já se pozvolna nořím, ať chci, nebo ne, do chaosu evropského standardu. Jen chvílemi se vzdaluji, a to když usedám nad stránky této knihy ...
4/17/2002 Gogo

Mongolsko - shledání v Moskvě

Operace zajíc! Co to obnášelo, zaznělo-li zajíc? Střelhbitě jsme vybalili velkou brašnu, do které v mžiku tento mladík vklouzl, přikryli jsme ho dekou a zazipli. Ano, černý pasažér na palubě ...
4/11/2002 Gogo

Mongolsko - vlakem do Ruska

Pomalu minul čas odjezdu mého expresu, stále ještě nepřipojeného k lokomotivě. Zašli jsme tedy do mého kupé a kluci mne mým spolucestujícím dvěma Mongolům a jednomu Japonci představili jako jejich přítele. Ťukli jsme si vodkou ...
4/8/2002 Gogo

Mongolsko - loučení

Zorek na nás v bytě svého bratra opravdu čekal a nezahálel. Na stole se prostírala slušná hostina, kterou připravil, a není mi jasný, kde na ní sebral. Baštíme národní jídla, až se nám boule za ušima dělají a řešíme, jak to vymyslet ...
3/20/2002 Gogo

Mongolsko -poslední den v Ulan

Ve vestibulu postávala stejně jako já dívka, kterou jsem zde v sousední slovenské ambasádě již zahlédl. Dali jsme se do řeči a pozvolna opouštěli ambasádu. Náš rozhovor zabředl do slastí a strastí života této země ...
3/14/2002 Gogo

Mongolsko - poslední tři dny

Vydali jsme se za Zorygbatem. Nebyl doma, tak jsme zasunuli lístek se vzkazem a cestou zpět si vylepšili finanční situaci prodejem prázdných lahví, které Bóďa posbíral v nevelké suterénní místnosti ...
3/6/2002 Gogo

Mongolsko - prohlídka města

Usadil nás v obývacím pokoji, pustil nám televizi, a jeho rodina nám začala snášet jídlo. Asi jsme museli slušně čpět a být špinaví, protože druhá místnost tohoto čtyřpokojového bytu, kam nás uvedl, byla koupelna. Bóďa se v ní usídlil ...
2/28/2002 Gogo

Mongolsko - konečně v Bulganu

Cestou jsme si s Bóďou na větru, který naše auto rozhánělo, sušili své veskrz promoklé pelechy. A už zas známé škum, škum, škum, došlo uhlí, došla pára, auťák si zas bumbat žádá ...
2/21/2002 Gogo

Mongolsko - pohoda bez benzínu

Jako první jel Kamas. Auto to sice bylo, ale dýzlák. Druhé jely dvě cisterny, samozřejmě prázdné, ale po butili jsme z nádrže dostali. Jednu jsme si donesli k našemu autu, a když jsme dojeli k silnici, dolili nám druhou ...
2/13/2002 Gogo

Předcházející [ 1 2 3 z 3 ] Další
nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

4/2/2024 9:16 AM Akce na Labi, plánovaná na 27-28.4., musí být zrušena kvůli 3 stavebním činnostem v rámci úseku závodů. Pouštění vody tak bude zrušeno.
3/27/2024 4:05 PM Doubrava v nedělním termínu 7.4. nebude. Rybáři ze Žlebů se odvolali proti mimořádné manipulaci a její vyřízení se již do termínu akce nestihne. Sobota 6.4. je povolená, ale neděle neproběhne.
3/26/2024 3:23 PM Ministerstvo životního prostředí chystá omezení podpory pro malé vodní elektrárny při jejich stavbách. Postupná argumentace AVTS na nesmyslnost těchto staveb a negativních dopadů na život v řece se začíná projevovat. Více v reportáži ct24.cz.
3/25/2024 10:02 AM Pouštění vody na Chrudimce z VD Seč dne 30.3. od 11 do 14h potvrzeno. Akce se bude konat.
2/15/2024 1:19 PM CHKO Blanský les vydalo příkaz dle §66, kterým se zakazuje činnost na pozemcích spojených s případnou stavbou MVE Dívčí kámen. Investor nezajistil stanovisko k zásahu do VKP, výjimku dle §43 ani stanovisko dle §45i, přesto kácel ve velkém rozsahu také na cizích pozemcích Povodí Vltavy.
1/29/2024 9:03 AM Pojďte zavzpomínat na Svatojánské proudy. Na idnes.cz je pěkný článek mapující osud těchto obávaných proudů.
1/15/2024 11:31 AM Na Bosenské Neretvě plánují stavět další přehrady. Zajímavý článek o zisku, dotacích a dopadech je na seznamzprávy.
18.04. Bazar prodám: Prodám 1ks sedačky do kanoe PÁLAVA či BARAKA od GUMOTEXu. Materiál: odolná a voděvzdorná překližka

18.04. Bazar prodám: Vodácká vesta výrobce HIKO, model: JOKER HARNESS (tento model je dnes nahrazen modelem CINCH HARNESS

18.04. Bazar prodám: Slalomka Galasport Caipi, karbon, r.v. 2018, cena za loď, obal za 2000,-

16.04. Bazar prodám: Kajakarske padlo Carbon Aker, dvoudílné, 210-220 cm, možnost nastavení délky a libovolného uhlu, kar

16.04. Bazar prodám: kanoisticke klasické 150 cm

14.04. Bazar prodám: Pyranha Machno Stout2 L 2021

12.04. Bazar prodám: Remix69

04.04. Bazar prodám: Prodám laminátovou kánoi, drobné oděrky, nalepená (5000 Kč), barel cca 50 l (300 Kč), 2 pádla (400 k

03.04. Bazar prodám: Prodám nafukovací raft ONTARIO 420 (s uzavřenou zádí) v dobrém stavu, pouze s poškozením na dně, kte

03.04. Bazar prodám: Kajak Islander Jive Skvělý turistický kajak na klidnou a mírně tekoucí vodu, velký úložný prostor,

Vtip Karla Macase
14.03. Soča: Nové podmínky a ceny permitů pro 2024: https://www.soca-valley.com/en/in-search-of-adventure/activit
19.02. Divoká Orlice: Pozor v horní části ze Záhoří je několik padlých stromů - největší zátaras je v lese (https://mapy.c
24.01. Ipeľ: Úsek Holiša - Kalonda je splavný bez zátarasov, udržiavaný po celý rok. Úsek od Kalondy smer Peťov j
03.01. Zlatý potok: 30.12.2023 jsem na kajaku sjížděl úsek Masty-Dobruška. V krátkém úseku Masty-Podbřezí bylo třeba min
28.12. Střela: 28.12.2023 Stav 75cm = 8,2m3 v Čichořicích. Bobři se rozjeli, ale naštěstí se všechny stromy dají za
22.10. Opatovický kanál: O víkendu 14.-15.10.2023 jsme spluli s Rolfem z Hradce k počátku Opatovického kanálu (tady nutno pře
17.10. Vltava: Letošní tryznu za utonulé by měl Spolek Vltavan konat dne 29. října: https://www.vltavan-praha.cz/wp
05.09. Dunajec: Ahoj, v úterý 29.8.2023 jsme jeli vlastní lodí z louky zvané Nokle do přístavu pltí na SK/PL hranici
10.08. Sázava: Ve Žďáře nad Sázavou se u Penny rekonstruuje most a zřejmě v rámci rekonstrukce byl osazen stupínek
08.08. Hornád: Splouvání Hornádu v úseku od Hrabušic je limitováno na vodočet 70 - 110 cm. Jsme tu pěšky a tok v so