V letošním roce bude nutné počítat se zásadními komplikacemi na dvou velmi oblíbených řekách – na Berounce i na Ohři. V Lokti bude realizována oprava jezu a na Berounce na jezu Řevnice bude taktéž probíhat rekonstrukce s vytvořením jak rybího přechodu tak i sportovní propustě. Oba jezy bude zakázáno splouvat a jejich přenášení bude velmi komplikované až nemožné.
Reklama
Stavba rybího přechodu a propustě na jezu Řevnice ř. km 19,5
Od 11.4. do 30.9.2019 budou probíhat na jezu Řevnice stavební práce. Po tuto dobu bude jez celý nesjízdný a na staveništi hrozí nebezpečí úrazu. Nebude možné ani přenášení lodí po levém či pravém břehu, protože i břehy budou součástí staveniště, na které bude nepovolaným osobám vstup zakázán. V zájmu vlastní bezpečnosti doporučuje stavitel ukončit plavbu nejdéle v kempu Ostrov v Zadní Třebáni na ř.km 21,3. Od ř. km 19,75 až do 19,25 bude zákaz proplutí. Na březích budou vyznačeny zákazy signálním znakem Zákaz proplutí, další informační cedule budou umístěny na lávce ř.km 22 a v kempu. Jedinou možností na přenášení bude zastavit u levého břehu 300 m nad jezem, přenést po ulici Karlštejnská, následně přes lávku na druhou stranu a vrátit se zpět na řeku 300 m pod jezem. Pozor ale na soukromé pozemky. V žádném případě nebude možné jez sjíždět!
Schéma jezu Řevnice
Rekonstrukce jezu v Lokti
Povodí Ohře realizuje záměr opravy jezu na ř.km 191,7 v městě Loket. Tato rekonstrukce byla započata začátkem měsíce dubna 2019 a bude ukončena přibližně v říjnu 2019. Navrhované přenášení pro vodáky je po levém břehu na úrovni železničního mostu, kde bude vytvořena cesta pro bezpečné přenášení lodí. Bohužel, tato trasa je dlouhá 300 metrů a vede po cyklostezce a vozovce ( Červená varianta).Vodácká Ohře z.s., Město Loket, Karlovarský kraj a Povodí Ohře s.p. přistoupily k hledání dalších možností, jak tento jez bezproblémově, bezpečně a pohodlně zvládnout.
Řešení číslo 1: (Modrá varianta) Vodáci zastaví na pravém břehu cca 200 m nad železničním mostem, kde bude organizována přeprava lodí vozidly po silnici k silničnímu mostu, kde bude možno nasednout a pokračovat dál. Přeprava lodí a bagáže je předpokládána za úplatu 20 Kč za loď.
Mapa variant
Řešení číslo 2: (Zelená varianta) Vodáci připlují až k vodácké propusti a tu splují nebo vedle ní vlevo přetáhnou. Dál pokračují k hrázce, která slouží jako manipulační cesta pro stavební vozidla a zde přetáhnou zhruba úsek 20 m a odtud pokračují dál. Toto řešení vyžaduje spolupráci s vodáckými organizacemi, protože je nutné, aby si vyznačený koridor pro vodáky vzala organizace na starost a zajistila zde organizátora přenášení a splouvání jezu, který bude součástí staveniště.
Jez Loket
V tuto chvíli ještě není jasné, která ze dvou variant bude odsouhlasena. Plánované řešení pro vodáky by mělo být funkční od 1.5.2019.
Nyní je již vodákům zakázáno vjíždět do prostoru staveniště a sjíždět jez. V současné době platí možnost přenesení lodi po levém břehu tj. Červená varianta.
Na základě podkladů od zhotovitele staveb a Vodácké Ohře z.s. zpracoval
Petr