Re: Úvaha, Chobotnice, 6/12/2024 2:28 PMTak tyhle dlouhý počiny do móře, krz ty tu byl zmiňovanej Zdeněk Lyčka a jeho knížky. Nebo tohle.
www.padlovani.cz/z-ostravy-do-... Taky varianta, jak se nestarat o transport lodě zpátky. A teda punk až na dřeň. A od vodáckýho novice nepřekvapivě. Protože zkušenej vodák ví, že něco takovýho podniknout je blbost.
Ad hereze a plavidla. Já poslední dobou zkoušim nafffukovací paddleboard, po pokusu se superlacinym jsem opatřil high-endovej model. A chystám s nim nějaký počiny, po dosavadnim brouzdání na Berounce a Vltavě. A neni to žádnej odklon, ale jen změna posazu. Dá se klečet, sedět, stát. S jednolistým pádlem. To poslední je varianta Kanoista vzpřímený - Kanoam Erektus. Výhody splašenejch měchů pro logistiku jsou nesporný. Akorát nevim, co teda máš, ale na singlu od Kutlíků , nebo na tech konceptech z minulýho století od Gumohadru bych tyhle štreky nejezdil, nýbrž šel do něčeho z Dropstitche, s případnou úpravou sezení/klečení.
Nebo levnýho maňáska z halabala materiálu a na pobřeží si z něj udělat vohníček.
A jak tu někdo zmiňovat toho týpka se žlutejma trabantama, tak ten řikal, že na takovejch výpravách neni důležitá vysoká okamžitá rychlost nějakej okamžik, ale jet dlouho. Pokud to člověk usedí, tak mnohem míň námahy je jet deset hodin 8km/h, včetně rychlosti proudu, než jet osm hodin 10km/h. To je výhoda řek tekoucích, dáš si oběd v lodi a vono to furt jede.