Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Krajem-Oty-Pavla-na-zpusob-prvnich-narodu.aspx?ID_clanku=2549 edit=3

Krajem Oty Pavla na způsob prvních národů

Diskuse nad článkem
..., HH, 6/10/2024 11:35 AM
Dolů s kopce to umí každý, do kopce je to frajeřina. Kdysi před půlstoletím jsme s mým tatínkem potkali rychlostního singlíře pod Sedmi špicemi, co plul z Budějek do Krumlova. Vzpomněl jsem si na něj loni v létě, když nic neteklo a mě až příliš svrběly prsty. Žena byla s vnoučaty v Rožnově a já měl odpoledne pré, tak jsem si třikrát vyrazil smočit pádlo aspoň na Odru. Vypádloval jsem pokaždé z Krzyźanowic do Zabełkowa a zpátky. Pravda, Odra tam teče o fous víc než Berounka, ale bylo to o dost kratší, já jsem neměl za sebou maraton a jel jsem v kajaku nalehko. Takže dovedu tohle ocenit, dávám nahoru všechny čtyři palce i na nohou.

Reply

fantastické! nádherné! skvělé!, Dan, 6/10/2024 11:54 AM
Kdybych měl klobouk, řeknu klobouk dolů, tohle je prostě nepřekonatelný! Blahopřeju, Honzo, ke krásnýmu výkonu dokonale podtrženýmu nádherným článkem. Fantazie! Hluboká poklona!

K tomu není co dodat ... ale nebyl bys to Ty, kdybys neposunul laťku o další šprucli nahoru. Co o šprucli, o pořádnej kus. Jenom abych to nepropálil, chystáš se o výpravě 25. května napsat Ty anebo mám ten majstrštyk poslat já?

S neskonalou úctou Dan

Reply

|_Re: fantastické! nádherné! skv, Chobotnice, 6/10/2024 12:22 PM
Nech na hlavě, ty jeden splouvači dlouhejch řek. A myslíš tuhle výpravu, vo který vyšel canc shodou vokolností na sousedním kolegiálnim webu? www.padler.cz/jel-jsem-berounk...

Reply

|_Teď tu byl!, Dan, 6/10/2024 12:28 PM
nějakej Edison :-(

Reply

|_nepřekonatelné double!!, Dan, 6/10/2024 7:09 PM
tohle není jenom nepřekonatelný, tohle je rovnou double! A navíc dva články v jeden den, tomu říkám načasování!
Kdo umí, umí.

Honzo, v největším obdivu!

Dan

P.S. A protože jsem dost bojáclivej, tak kdybys tu rukavičku nehodil, tak bych jel Úhlavu. Ještě do vlaku jsem si vzal kilometráže Mže, Úslavy i Úhlavy, ale když jsem viděl ráno to modrý nebe, tak jsem vyskočil už v Plzni, že to risknu. Až když jsem potkával ty davy, ptal jsem se sám sebe, proč takový kmíny ... teda malinký děti bych si do lodě nevzal, některý ani neměly vesty ... to nepochopíš :-( Průtok byl oproti tvý rundě sotva poloviční.

Ápropós, ta poslední věta mi trochu neladí s fotkou: "na soutok s Vltavou jsem přijel už reálně potmě." Teda jako do toho nechci Ti kecat, páč nepoužívám diopriku se stmívačem, jenom čirý sklo, ale nemáš Ty náhodou díky tomu vynálezu o hodinu kratší den? To, co Tys měl u toho crane* cca 21:30 v přístavu, tak já viděl pod srbskou lávkou a pořád to beru, že jsem dorazil za světla :-O

* www.meteogram.cz 25/5/2024 Praha: ZÁPAD SLUNCE 20:55; Občanský soumrak 20:55 - 21:37; Nautický soumrak 21:37 - 22:34; Astronomický soumrak 22:34 - 00:10

Reply

|_Re: nepřekonatelné double!!, HH, 6/10/2024 7:25 PM
Já myslím, že i ten foťák už musel mít mžitky před objektivem. Nic divného.

Reply

|_Re: nepřekonatelné double!!, Chobotnice, 6/10/2024 8:15 PM
No von ten soumrak sem měl dříf, žejo... A teda v mý závodní lodi jsem chtěl bejt za reálnýho světla za vobávanou radotínskou péřejí, i za těma nad ní. Akorát byly zalitý. Podle mně ta síla proudu pak neroste až tak, a zas roste vopruz vokolo jezů. Čimš nechci nijak shazovat tvou zvedlou rukavičku. A fkoliks dávals na vodu? No Berounka je krásná. Největší rychlost jsem měl bezkonkurenčně v tom vopomíjenym úseku pod Plzní, pod Bílou Horou. A i krásný to tam je. Celý to je krásný. Srdcovka.
A k tomu načasování - to člověk pošle v různý dny různý články a bez jakýkolif domluvy to vyjde v jeden den. To tak někdy chodí. Jako když semsi nad Valentovým mlýnem řek, že mám žízeň a za chvíli mi protijedoucí Hynek podával plechofku píva.

Reply

|_Re: nepřekonatelné double!!, Dan, 6/10/2024 9:30 PM
abych Tě nesvedl na zcestí, tak podtrhuju, že jsem dorazil za SVĚTLA, nepíšu že za SLUNKA :-)

No, páč sem závislej na mašinfírovi a ten startuje na první koleji až 5:45, líp to nejde, a tedy na vodě jsem se uvelebil v 7:15 i s vykropením (ten jazykový korektor!). Ale o 150 m vějš než Ty, heč. A taky to mám na vlak o 800 metrů dálejc. Takže jsi mi sice, hohó, natrh pérka o zanedbatelný 3 hoďky, ale já jsem zasejc ujel o 950 m delší kus :-)))))

Ale co musím vopravdu se vší vážností podtrhnout, je fakticky ten úsek do Dolan. Ústí Úslavy, sv. Jiří a Malochova skalka, Kozí bouda, hrad Věžka ... a jak to krásně vonělo, zejména ty koně na pastvě PB před Bukovcem, až se mi chtělo plakat, dyť já si připadal jak v Jiříkově vidění, ehm čichání :-)

No, a taky mě ten vršek pořádně namlsal až jsem si začal pyšně myslet, že to stihnu do večera, ale po dvou hodinách jsem pochopil, že dosavadní průměr 10 km/h už dál neudržím.

P.S. A přiznám bez mučení, že jsem si vezl celou výbavičku, protože jsem fakt nevěděl, jestli to zvládnu. Takže jak píše HH, měl jsem mžitky před vočima, ale v tom spustilo z prodloužený míchy "paddle faster, I hear banjo!" a už jsem to mydlil dál ... což bez epický licence znamená, že jsem si musel pod Roztokama dát šlofíka. To vedro bylo úmorný, a jak jsem na špinavou vodu cimprlich, tak jsem se koupnul jedinkrát pod Nezabudickým a jenom po ramena.

Takže co tím chci říci ... měl jsem před vočima vobrázek svatý Chobotnice a ta mi dala víru, že to dokážu!!!

Díky!
Dan

Reply

|_a hrome!, Dan, 6/13/2024 2:08 PM
my si tady na zapadlém webu potichoučku šeptáme, jak se kocháme a už je to v éteru:
www.idnes.cz/cestovani/po-cesk...

No, kdo jste jel poslední dobou Ohři pod KV a viděl tam tu mnoha kilometrovou brázdu na levém břehu (servané stromy, vylámaná skála, sutiny valící se až do vody) anebo Berounku pod Berounem v Krasu na pravém břehu dtto, tak vono i takový "zpřístupnění" pro pitomou cyklostezku podle norem EU na dálnice budou pořádné rychlodráhy a konec klidu a ticha na pěšinkách.

Ať žije masový turizzzzmuzzzz

Já mám se psaním článků jeden, ale velikej, ba největší problém: jak napsat o krásách řeky, aby se to nikdo nedozvěděl?

Reply

|_Re: a hrome!, Poustva, 6/13/2024 10:23 PM
A ta samá devastace se plánuje pod Krumlovem
ceskokrumlovsky.denik.cz/zprav...
respektive pod Zlatkou
tenderarena.cz/dodavatel/sezna...
Smajlík

Reply

|_Re: a hrome!, Chobotnice, 6/13/2024 10:59 PM
Bych se toho nebál. Tady píšu vo krásách řeky, teda né kousku řeky a krom jednotlivců tam masy followerů nečekám. nZatim se to nestalo ani třeba na Labi z Ústí, jehož krásy čas vod času vopěvuju.

Reply

|_Re: nepřekonatelné double!!, Windy, 6/10/2024 8:21 PM
... a to jsem ještě dnes četla na Havlíčkobrodským deníku, nebo prostě na Deníku, článek o Chobotnicově zlata rýžování... no, co k tomu dodat.

Reply

|_Re: nepřekonatelné double!!, Chobotnice, 6/10/2024 8:31 PM
Tohle? prazsky.denik.cz/hobby/jan-bas...
Jináč hledal jsem při tý plavbě proti proudu pana malíře na jeho fleku, co znáš, měl tam podle informací od společnejch kamarádů bejt, ale nebyl. No holt byl příděl štěstí vyčerpanej.

Reply

|_Re: nepřekonatelné double!!, Windy, 6/10/2024 8:55 PM
Ano, to je ono. Vyšlo to nejspíš ve všech regionálních mutacích. A Pan malíř? Třeba si byl právě odskočit. Nebo tam bude příště... Děkuji za připomínku toho milého setkání.

Reply

|_ad malíř, Dan, 6/10/2024 9:43 PM
a to je ta fotka s lodičkou, že jo?

Reply

|_Re: ad malíř, Chobotnice, 6/11/2024 8:01 AM
Ne. Lodička je náhodná nad jezem Lejskův mlýn. K malířovu zákoutí jsem záměrně nedal žádný indicie. Jinak ohniště tam bylo dávno vyhaslé a tráva nepošlapaná. Mistra jsem potkal až během vystupování naší kapely na lokálním festivalu. Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

|_tak do třetice!, Dan, 6/10/2024 9:41 PM
No, tak to je, Windy, už naprosto jasný: Chobotnice na hrad!

... však von už si na tý krásný řece nějakej vkusnej podle gusta vybere :-) a že jich tam je jak maku ... to taky asi nemá žádná jiná řeka. A kdyby se za ten Křivoklát tak nestyděli a šoupli ho víc dopředu, tak by to bylo srovnatelný s Loirou a tam na to udělali UNESCO Val de Loire.

Takže Vivat Chobotnice a třikrát hiphip, hurááá, hiphip, hurááá, hiphip, hurááááááááááá!!!!!!!

pssst: jenže von vo žádnej nóbl bejvák nestojí, protože je plně soustředěnej na ten kanadsko-americkej brutální masakr. Tak držme pěsti, ať to klapne!


Reply

|_Re: tak do třetice!, Windy, 6/11/2024 5:25 PM
Tuším, že držet pěsti máme asi tak od 26. 6., nebo se pletu?

Reply

|_Yukon fandění, Chobotnice, 6/11/2024 5:46 PM
Fandit můžete vonline. Start je 26. června yukonskýho času, což tady bude pět vodpoledne tušim. Celej postup včetně fšech detailů bude vidět v reálnym čase na webu pořadatele. Tak né že se tu budete flákat a nebudete fandit! yukonriverquest.ca/yrq/app/ent...

Reply

|_Re: Yukon fandění, Guma, guma.plovouci~seznam.cz, 6/11/2024 7:51 PM
Ok, jen doufám, že report bude dřív, než z toho loňského.

Reply

|_Re: Yukon fandění, Had, Had~Kajaky.cz, 6/11/2024 9:28 PM
Tož Chobotnice že ses pako v dobrý slova smyslu se ví už dlouho Smajlík ale dát si maraton vobráceně to už je fakt magorina Smajlík po maratonu když jdeš večer do hospody tak si rad dáš pivo a nevíš kterou rukou ho zvedneš když bolej obě Smajlík

Na Yukon se držej pěsti teda když se zrovna nebude pádlovat .
A ještě se pochlub kolik kolik už máš letos nahoblovano? Myslí že pro mistnaky budeš tvrdé oříšek Smajlík
Had

Reply

|_Re: Yukon fandění, Chobotnice, 6/11/2024 11:25 PM
Hele když dbáš na formu, tak se nemůžeš, prostě nemůžeš zrušit ze šest hodin na šedesáti kilometrech vožení po vodě.
Nahoblováno - To bys moh vědět, gdese to hledá. www.raft.cz/top-zebricky.aspx Se svejma po dnešnim večeru 1348km sem rád za třetí šprušli. To si občas vzpomenu, jaks vokolo vánoc dohánel tisícátej kilák do zápisu a jaký vokolo toho bylo haló. Dnes neni ani polovina roku a nějaká tisícofka nikoho nezvedá ze židle. No do konce měsíce tam přibude tak 800 včetně tréningů na Yukonu, když se nic nepodělá.
Oříšek na Yukonu: To by mi zajímalo a je to neznámá, jaká je tam motivovanost, nebo trénovanost posádek. Asi to bude hodně různorodý. Původně to byl závod místňáků, kterejch je tam furt dost, ve smyslu tam z města, z teritoria, z okolních států Kanady... Ale jezděj tam i nabušený posádky z celýho světa.

Reply

|_Re: Yukon fandění, Windy, 6/26/2024 8:14 PM
Tak co, fandíte, fandíte? Už jedou!

Reply

|_Re: Yukon fandění, Standa, 6/27/2024 8:58 PM
Já fandím, Honza už je na cestě 24 hodin. Je s C1 na krásným třetím místě, celkově na 35 místě. Klobouk dolů. Na záda mu dejchá nějaká baba z kanady. Taky neskutečný obdiv. Nedovedu si to vůbec představit, tohle upádlovat... Držím pěsti. Myslíte, že má puštěného do sluchátek Neila Younga? Já bych volil down by the river... Smajlík

Reply

|_Re: Yukon fandění, Jirka Kubelka, jikubelka~centrum.cz, 6/28/2024 8:43 AM
Závod byl předčasně ukončen v Carmacks kvůli požárům. Viz www.cbc.ca/news/canada/north/y...

Reply

|_Re: nepřekonatelné double!!, Guma, 6/10/2024 9:28 PM
Hele Dane,
to nemůžeš jen tak hala bala napsat nebo spíš naznačit, žes to absolvoval taky.
Nejsem takový Velký Vezír, abych to všechno dovodil, pobral a pochopil.
Hezky sem napiš, v kolik jsi vyjel a dojel a kolik čistého času Ti to zabralo.
Předpokládám, že tím je stanoven český rekord v pokonání Berunky v nafukovacím člunu.
Ikdyž je dost možné, že v minulosti by se určití borci našli, co to dali taky, ale není internet, není záznam.
Dík
G

Reply

|_Re: nepřekonatelné double!!, Chobotnice, 6/10/2024 9:38 PM
Možná to teď bude takovej hec. Gdo Berounku rychlejc. Myslel sem, že mi Klasik coby místní znalec řekne, že kajakáři si tohle dávali běžně v rámci Hold my beer, ale to prej dávali jen do Berouna.

Reply

|_ad rychlost, Dan, 6/11/2024 1:15 AM
tak tady já dost brzdím (teda já vlastně pořád strašně brzdím :-), protože verze unlimited by mohla dost špatně skončit, protože přesně jak píšeš, jezzzzzy a u některých lidí touha po prvenství vede ke zkratu.

Rozumně o tom napsal Aleš.
www.raft.cz/Clanek-Berounka-za...

Aby to byla ještě sranda a hec, tak bych nechal pouze to jedno jediné "pravidlo", prostě kdo to ujede za den a bašta :-) Jinak bychom taky mohli dopálit Petra a to by byla neodpustitelná chyba. Nemluvě o čemkoli horším.

Jinak já jsem si před třemi lety, položil otázku, zda je možné dojet za víkend z Roztok do Prahy (Beroun 18 m³/s). Pamatuju si přesně to sobotní ráno a než jsem se vypytlíkoval, bylo poledne (v Roztokách). Pak jsem si v neděli večer, překvapen snadností, položil otázku, zda je možné celou Berounku vidět za víkend a za rok jsem si ji ujel na minimální průtoku (B.H. 18 m³/s a Beroun 25 m³/s), a tak jsem si položil tu jednodenní otázku.

A jinak Ti i s tou rychlostí - peřejema - proudem musím dát za pravdu. Třeba ty radotínské byly fakt pořád slehnuté a jenom to teklo. Dokonce ani pod lávkou nic moc nešumělo.
No a jezy? Teda já jich napočítal 27 (ještě jsem to zkontroloval) a musel jsem přenášel Roztoky, Nižbor a Beroun. No, to je zase jedna z velmi málo výhod duší a matrací, že se proláknou :-)

Takže ať je sranda a ať nás to baví, protože řeky jsou krásný ... no některý i smutný (myslím tím, jak jsme je zřídili).

A když se k tomu přidá třeba Ota Pavel nebo Marko Čermák, tak to má hloubku a to jsem celej blaženej.

Dan

Reply

|_Re: ad rychlost, Chobotnice, 6/11/2024 8:06 AM
Počital jsem je jen z hlavy. Už jsem to psal vícekráte, jak jezdim sám a i v zimě, mám ve zvyku možnost krysení eliminovat na minimum. Některý jezy by se daly, bejt tam ve skupině. Např. Valentův i Valentovský mlýn, Řevnice, Černošice. Nicméně pokud tam vidim možnost krasy v nějakejch procentech, přenáším. A to při tý druhý trachtaci jsem byl skontrolovanej šéfem Vodácký školy záchrany. Ten by mi určitě vycinkal, kdybych sjížděl jez v Roztokách...

Reply

|_harmonogram, Dan, 6/11/2024 2:04 AM
Ahoj Gumo,
Tobě splním všechna přání!

4:45 hajany jako když ho praští paličkou
5:06 MHD
5:45 ČD
7:14 Tyršův most (Radbuza)
7:19 stečení (138,8)
7:30 B.H. 44,2 m³/s
11:53 Liblín 60,1 m³/s
17:56 Zbečno 56,5 m³/s
20:41 Beroun 61,8 m³/s
0:30 Radotím 72,3 m³/s
1:17 ústí nad Vltavou (0,0)
1:29 ČD (Vltava)
1:52 MHD
2:32 hajany jako když ho do vody hodí

Ale nevím, co máš přesně na mysli čistým časem. Měl jsem oběd před 12. (tak 10-20´) protože snídani jsem nějak neměl chuť, pak jsem si zdřímnul tak 20-30´ v lodi (ale za jízdy) a pod Černošicemi jsem využil světla a udělal si k večeři obložené chleby se zeleninou (10-20´). Všechno v lodi. A taky vylévat vodu (tu metabolickou). Tohle teda striktně mimo loď.

Takže by se to dalo zkrátit tak o hodinu, kdybys třeba spěchal na vlak nebo za povinnostmi. A oproti všem jiným cestám jsem se krotil ve focení, protože to bych tam byl ještě teďkonc.
Ale zase jsem se nezastavoval na rockovejch koncertech, ani na diskotéce, to by cestu zasejc prodloužilo :-)
A aby nebylo pochyb, tak drtivou většinu jezů vystoupit a prohlédnout, pak teprve se vrátit a rozhodnout.

Dan

P.S. A zaznamenal jsi, že si jeden džentlmen už brousí pádlo na mořské pobřeží u Gdaňsku? Tak by se společnost milců slané vody a širokých výhledů mohla radovat z dalšího úsměvu!

Reply

|_Re: harmonogram, Guma, 6/11/2024 11:18 AM
Ahoj Dane,
díky za podrobný popis.
18 hod hrubého času, když odečtu 40 min na pobyt mimo loď (oběd + bio pauzy), tak mi vychází čistý čas 17 hod, 20 min.
Hrubá průměrná rychlost: 7,77 km/hod (čistá 8,09 km/hod).
Na nafukovačku a Berounku mi to připadá neskutečné.

Ad Gdaňsk. Přeju pěknou plavbu, já už jsem se před pár lety přemístil k německému pobřeží, které mi připadá členitější a zajímavější než to polské.

Měj se
G


Reply

|_Re: harmonogram, Chobotnice, 6/12/2024 2:37 PM
A to to mohlo tady vypadat jak Labe u Kolína, kdyby došlo na to plánovaný "zesplavnění", jak je ten eufemismus pro zničení řeky s vidinou že tam někdy popluje nějakej náklad. To by ty časy vypadaly úplně jinak. No a hlavně to údolí. Například je furt živá myšlenka "zesplavnění" Labe mezi Opaťákem a Pardubicama (obec u Hradce Králové). Kdo tam jel tak ví, že to tam má kakra spád a že né jez ale v podstatě hráze jak druhý Gabčíkovo by tam musely bejt, aby ta zdrž nešahala až pod Kuňku. Teď je na Berounce reálný, že až se rozpadnou nadobro ty biodegradabilní jezy, (Dolany k tomu maj asi nejblíž), tak to pojede eště líp.

Reply

|_Ad "zesplavnění", Dan, 6/12/2024 7:47 PM
jo, to je ta ze smutných řek, o kterých jsem vůbec nechtěl... jo, strašně rychle zapomínáme. Ten radotínský rigol, kupříkladu, byl vydlabán až 1986. A použitelnost? Teď třeba potřebují udělat a na vodu do Prahy poslat obrovitánský svařenec, desítky metrů dlouhého giganta z metrových traverz, jako podpěru pod betonáž Dvoreckého mostu. Ale montují to AŽ POD modřanským zdymadlem, normálně na břehu. Čili ani v momentě, když je tady faktická potřeba, nejsou tyhle gigantomachie vůbec nic platný.

Takže si, Jane, pro změnu teď představ, jak by to frčelo, kdyby nestálo modřanské zdymadlo, které nemá jinou funkci než držet vodu v radotínské díře... to by proud končil někde pod Vyšehradem. To by se to panečku jezdilo

A v mým rodným městě žije spousta dobrých duší, které by přísahaly na využitelnost "zesplavnění". A správně jsi to napsal do uvozovek, protože je to verbální lež, stejně jako 123 pohlaví.

A tak rychle končím, protože bych ztratil tu vzácnou radost, kterou pořád z protiproudného "do nedělního večera zpátky v Dolanech" i jednodenního počinu mám. A ten článek je super, oba jsou super ... ale to bych se už opakoval = ředil.

DÍKY! Dan

Reply

Co na to Dlouhé bidlo?, Jabberwocky, 6/10/2024 4:05 PM
Hlubokosklon. K tomu se nedá nic moc dodat. Vlivem okolností mám těch svých pár km ročně napůl proti proudu a napůl po (hlavně v Praze mezi Modřanským a Šítkovským jezem; něco taky mezi Berounem a Hýskovem nebo Nižborem a Žloukovicemi apod.) Ne že bych chtěl cokoli porovnávat, ale souhlasím, že proti proudu to má svůj půvab.

Nicméně bych se chtěl na něco zeptat. Zkoušel jsi někdy v mělkých úsecích bidlovat? Mě to láká, ale na pražské Vltavě to nemá smysl a jinam většinou tahám swinga. A taky si nejsem jistý, zda by to na dvanáctistopovém singlu vůbec fungovalo.

Reply

|_Re: Co na to Dlouhé bidlo?, Chobotnice, 6/10/2024 8:29 PM
Za Berouna do Hýskova to taky dávám někdy, když mám cestu vokolo. Teď ve čtvrtek mně to možná čeká, navíc v premiéře nový funglový dřevěný deblofky.
Bidlování: Zkusilsem to párkrát, vždy s improvizovanym nářadim. Poprvý na Berounce, kdyžsem plul "jen" z Roztok k tábořišti U mloka a zpátky. někde mi tam nešel vypádlovet jeden z těch štěrkovejch prahů. Neměl jsem ani nůž, taxem usáp lískovou tyč na břehu bez nože tzv. "Na Brňáka" teda otřejšim šutrem, co tam byl po ruce. A s tim jsem pak bidloval i v mělčinách pod Valentovym mlýnem, a jinde. Ale v mý závodní 17´6" kanoi to nešlo kdovíjak. Příště jsem to zkusil silným kusem stromu zrovna v místech, kde by končilo vzdutí jezu nejezu na Dívčáku, pokud ba se to zvěrstvo uskutečnilo. A v kanoi Mad River Explorer to šlo docela dobře v tý příhodný peřejce, to tam je. U Prahe by to třeba šlo těsně na Radotínem na tom prahu hezky. Jináč ve světě na to je literatůra, fejsbukový skupiony a podobně. Kamarád si koupil Bidlovací bidlo (Překlad z Poling pole) od TNP a prej byl první v Čechách. Ale von si ho koupil hlavně jako konstrukci na plachtění. Já tu mám někde vodloženej šikovnej kus jasanu na výrobu bidlovacího bidla, ale neni čas, nejsou lidi.

Reply

|_Re: Co na to Dlouhé bidlo?, Chobotnice, 6/11/2024 7:58 AM
Bidlování nad Dívčákem: scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v...
Tady je bidlování na prahu nad kostelem Petra a Pavla na Berounce. youtu.be/9TGd6EEtbQM
Tehdejší text k tomu před přesně dvěma lety:
Bidlovací bidlo level 2...
V rámci pořizování materiálu pro jaksi mojí literární činnost jsem potřeboval překonat protiproudu řadu štěrkových prahů na jedné nejmenované řece, která prý údajně neteče. Minule bylo padlo moc těžké, teď je zase trochu krátké a příliš pružné, ale je to lepší. Je to líska. Akorát v ten okamžik, kdy jsem zjistil, že ho potřebuju, také jsem sebou neměl žádný nástroj, ani nůž. Tak jsem tu lístku upytlačil takzvaně "na brňáka ". Tedy kombinací ostrého kamene a hrubé síly. Akorát ta loď si jede kam chce a moc se to nedá ovládat. Zejména zatáčí na stranu k bidlu, na rozdíl od pádla, kde loď zatáčí od pádla, pokud se to nekoriguje. No vůbec to bylo zpočátku spíš k vzteku. Potom jsem zkoušel co nejvíce odlehčit příď, aby ji nebral proud a to taky moc nešlo. Nakonec jsem zjistil, že jak mám asymetrický tvar lodi, tak nejednodušší je jsi jenom stoupnout a jet zádí napřed. A ta dlouhá úzká příď potom trochu vzádu stabilizuje směr. Ale je to zajímavá činnost, asi se už odhodlám vyrobit si nějaké bidlo na dílně.
K případným radám co a jak mám dělat lépe očekávám k tomu praktickou ukázku na mé lodi. Ale radši né s mym loďákem.

Reply

|_Re: Co na to Dlouhé bidlo?, Jabberwocky, 6/11/2024 2:22 PM
Super, díky, že jsi to sem hodil. Že loď zatáčí obráceně, tedy směrem k bidlu, už jsem načetl od Billa Masona nebo Ricka Sparkmana (mám ve čtečce Woodlands Canoeing). A taky to dá při troše přemýšlení rozum. Jen jsem to zatím prakticky nezkoušel.

Co bidla od TNP? Vyrábějí duralová a sklolaminátová. Dural váží o fous méně, laminát pravděpodobně pruží, ale může prasknout…?

Reply

Počin, Guma, 6/10/2024 5:49 PM
Putování Prvních národů proti toku Berounky jsem zaznamenal již loni a jím inspirován se vydal do Děčína putovat směrem ku Ústí nad Labem.
Svuj nezdar nebudu rozebírat, světlým okamžikem byl až Kocour zpátky v kempu v Děčíně.
Jinak bych rád vyzdvihnul používání starých dobrých foťáků ze strany Prvních národů. Ty mobily a podobné výstřelky takovou fotku prostě nevyrobí.
Jinak doporučuju dát si s nějakým hrozivým svalovcem páku. Asi bude čumět :)

Reply

|_Re: Počin, Chobotnice, 6/10/2024 8:35 PM
No, neni to jen tak. A zrovna Labe je eště věčí splachovadlo bez vracáků jak Berounka. Jináč teď jsem po experimentech s digitálníma kompaktama i zrcadlofkama investoval do supermoderní věcičky, co vypadá jak hračka z hračkářství a valím oči v pozitivnim úžasu, co to dovede. Co se týče kvality vobrazu, snímání za světla, stabilizace, zkrátka věcí, co se šiknou za ztíženejch podmínek.

Reply

|_Re: Počin, Jirka Kubelka, jikubelka~centrum.cz, 6/11/2024 6:20 AM
Jen tak mimochodem. Na jaké lodi jsi Děčín - Ústí zkoušel? Na Palavě by to nedal asi nikdo.

Reply

|_Re: Počin, Guma, guma.plovouci~seznam.cz, 6/11/2024 9:36 AM
Na Safari, nafukovaci kajak.

Reply

|_Re: Počin, Chobotnice, 6/11/2024 11:27 PM
Ad páka - na tom bych pohořel, to vim. Ty opravdu dlouhý tratě jsou o jinejch parametrech.

Reply

Ty už nevíš roupama, co bys..., Václav , 6/10/2024 7:52 PM
Ale četlo se to jedním dechem. Jseš v mém chabém obdivném zraku takovej mix hipího stopaře Svobody,toho šoumena z Trabantů, Otakara Štěrby a Štetiny... Žádný " To nejde!" Co takhle přejezd České kotliny nějakou tou Západovychodni nebo Severojižní vodní stezkou? Na tu druhou jsem vymyslel kdysi plán, ale chce to nadšence tvého typu...Smajlík Smajlík

Reply

evoluční konvergence, Dan, 6/11/2024 2:23 AM
to jsem se tedy rozkepsal... když já mám takovou radost z toho článku, z toho stylu a z těch detailů, který najednou začne člověk vnímat! A to si to 'jenom' čtu! Ale je to jako když se poprvé potopil J-Y Costeau, resp. když o tom poprvé napsal.

Proto by neměla zapadnout ta Honzova protiproudná událost, protože ať je před dobou digitální cokoliv, tohle je opravdu počin hodný široké pozornosti. A když o tom chvilku přemýšlím, jakou radost mi to opakované čtení dělá, tak mě napadá pojem konvergentní evoluce. I když se velmi rozmanité druhy dostanou pod jeden selekční tlak, dospějí k podobným třeba tvarům nebo metabolickým procesům, životním strategiím atd.

Konkrétně jsem si při četbě uvědomoval, kolik zarážejících podobností má jeho text s tajným spisem cca 357 stran, na který jsem napsal po měsíci čtení recenzi. Ale jsem pod slibem mlčení, je to tajemství, tak to nesmím vykecat.

Prostě když se dva dostanou na podobnou vlnu, dovede je ta vlna k podobnému nahlížení na celý svět.

No, tak to je hluboká myšlenka, ale snad až vyhrajou Olejáři NHL, tak se uvidí.

Honzo, ještě jednou blahopřeju, je to senzace! A fakt překrásný text.

1000x díky.
Dan

Reply

|_Re: evoluční konvergence, Chobotnice, 6/11/2024 8:08 AM
Cestování s kanoí proti proudu rozhodně neni novinka ani u nás. V prvních zlatejch časech kanoistiky u nás, začátkem minulého století to byla běžná věc. No protože vlastně musela, ale bylo to tehdy přirozený. Smajlík

Reply

|_Re: evoluční konvergence, Eki, 6/11/2024 10:41 AM
Ahoj Chobotnice a dík za fajn článek.
Ne, že by se začátkem minulýho století nejezdilo proti proudu, ale spíš se koníčkovalo (třeba: www.raft.cz/Clanek-Plavba-a-ko... byly na to lepší podmínky.
Což mi taky připomíná, že ne každá loď je na tohle protipádlení vhodná, kdo si umí postavit speciál, je určitě ve výhodě Smajlík

Reply

|_Re: evoluční konvergence, Chobotnice, 6/11/2024 11:30 AM
Jo, já s tim nechci votravovat furt, ale vlastně vztah mas k pádlování se točí furt v kruhu, kde se pod mantrou "točivost" používaj zcela nevhodný, nebo nepohodlný lodě, vlastně původně pomalý slalomky. A pak z toho vznikaj ty legendy o hrůzách pádlování po pomalejší vodě. S mojí maratonkou jsem nikdy neměl nedostatek točivosti na tůristickejch řekách. Koníčkování: vim, asi to byla vždycky kombinace, ale tehdy kdysi ve vopačnym poměru, páč Vltava byla asi hlubší, trochu znavigovaná kulivá plavbě a byly funkční Královky. Já lez z lodě kde se to nedalo přepádlovat, nebo by to stálo moc sil a času a rizika poškození pádla vo šutry. Ale koníčkoval jsem bez rozmejšlení hned jak to bylo potřeba. Což si myslim byla jedna z point oproti loňsku, zvládnout to do Dolan do nedělního večera.

Reply

kdysi, Střelec, 6/11/2024 2:01 PM
Kdysi jsem jel Lužnici a pod Tejnem na soutoku jsem zatoužil po budějický cukrárně. Tak jsem otočil Pálavu proti proudu Vltavy a jel. Nad Tejnem jsem to musel kousek táhnout (teklo to moc), přespal jsem na Hněvkovický přehradě, pak jsem se den zdržel dováděním na kanále ve Vrbným a třetí den ráno dojel do Budějic akorát na snídani. Vyžral jsem v cukrárně pult zleva do prava a šel na vlak. Ale to bylo v době, kdy jsem měl ještě vlasy a do kin právě šla Hvězdná pěchota...

Reply

|_Re: kdysi, Chobotnice, 6/11/2024 5:52 PM
Hvězdná pěchodta, tu máme almanášek, HHH, HVHVHV, HVě, Hvězdná pěchota - jo, to už byla Vltavská kaskáda v dnešní podobě. No pod jezem v Hněvkovicích to dokáže táhnout, donedávna se jezdil minimaraton jako vokruh mezi ústím Lužnice a hněvkovickym jezem. Dnes je to tam docela probagrovaný a udělaný nějaký výhony, asi jako vracáky pro rybyčky. Každopádně do Budějc je to kus cesty. Někdy v nedávnejch letech startovali Budějce - Praha za prvního povodňovýho a na Hlubokou to prej bylo z Vrbnýho mezi regulací jak střela.
Taky tě pamatuju kdysi na Krumlováku tahnout ty nafouklý střeva po kojot ve vodě proti proudu do cíle u tehdejšího vostrova v Krumlově.

Reply

|_Re: kdysi, Guma, 6/12/2024 8:30 AM
Nooooo, 35 km proti proudu, a nedá se zrovna říct, že by to byl volej.
Přesně tyhle příběhy je potřeba zachovat pro další generace tady na raftu. Za pár let si to bude někdo googlit a zjistí, že už to/něco jiného před ním někdo absolvoval.
Měj se
G

Reply

Úvaha, MichMar, michmar~email.cz, 6/12/2024 12:59 PM
Ahojte všichni. Blbé, leč nevím komu odpovědět, tak zakládám nové vlákno. Na téma protiproudého superpočinu tu bylo napsáno snad vše. Neeebó, možná ... Chobotnice. Ty mají 8 ramen. V každé dvojici jedno pádlo. Když tím zatočíš, máš koleso parníku. To pak vysvětluje ty výsledky. Čím jsem starší, tím vic mě to táhne k expedicím typu sedni a vylez v moři (Labe, Dunaj, ...). Taky mám vymyšlený okruh z Ostródy, do Ostródy v PL. Potíž, že jsem gumenný singlíř. Gumenný z podstaty a singlíř, pač má víra je pevná a neotřesitelná. Můj milovaný Singlík je na takové výpravy poněkud pomalý a nóó otevřený. Ano, obrovská úcta k Vám všem, páchajíc podobná zvěrstva v otevřenkách napospas větru dešti. Ona víra Vás, vlastně nás, chrání. Ale, takhle dobře zaprděný, zašprajdovaný kajak? Mluvím tu možné zradě víry, rouhání. Sakra, že na tom něco je. Dnes jsou k mání gumenné lodičky parametrů dříve neslýchaných. Zas ta zrada. Copak loď má být z gumy? Ale této materiálové zrady, jsem se dopustil už hned v úvodu a ustoupit nehodlám. Podtrženo, sečteno. Obrovský obdiv Vaším nádherným lodím, Vaši víře, vytvářející přívětivé mikroklima na palubě za jakýchkoliv podmínek a Vašemu štěstí i síle realizovat tyto nádherné sny. Co je to vlastně sen? Pokud nejsem magor, tak nerealizovaná skutečnost, která pak chodí strašit. Děkuji. MichMar. P.S.: Sakra, ze jo! A teď si to přebere. Výjimečně i se smaily. Ano, umím i je, ale běžně nepoužívám Smajlík. Smajlík,Smajlík,Smajlík,Smajlík,Smajlík.

Reply

|_Re: Úvaha, Chobotnice, 6/12/2024 2:28 PM
Tak tyhle dlouhý počiny do móře, krz ty tu byl zmiňovanej Zdeněk Lyčka a jeho knížky. Nebo tohle. www.padlovani.cz/z-ostravy-do-... Taky varianta, jak se nestarat o transport lodě zpátky. A teda punk až na dřeň. A od vodáckýho novice nepřekvapivě. Protože zkušenej vodák ví, že něco takovýho podniknout je blbost.
Ad hereze a plavidla. Já poslední dobou zkoušim nafffukovací paddleboard, po pokusu se superlacinym jsem opatřil high-endovej model. A chystám s nim nějaký počiny, po dosavadnim brouzdání na Berounce a Vltavě. A neni to žádnej odklon, ale jen změna posazu. Dá se klečet, sedět, stát. S jednolistým pádlem. To poslední je varianta Kanoista vzpřímený - Kanoam Erektus. Výhody splašenejch měchů pro logistiku jsou nesporný. Akorát nevim, co teda máš, ale na singlu od Kutlíků , nebo na tech konceptech z minulýho století od Gumohadru bych tyhle štreky nejezdil, nýbrž šel do něčeho z Dropstitche, s případnou úpravou sezení/klečení.
Nebo levnýho maňáska z halabala materiálu a na pobřeží si z něj udělat vohníček. Smajlík
A jak tu někdo zmiňovat toho týpka se žlutejma trabantama, tak ten řikal, že na takovejch výpravách neni důležitá vysoká okamžitá rychlost nějakej okamžik, ale jet dlouho. Pokud to člověk usedí, tak mnohem míň námahy je jet deset hodin 8km/h, včetně rychlosti proudu, než jet osm hodin 10km/h. To je výhoda řek tekoucích, dáš si oběd v lodi a vono to furt jede.

Reply

|_Re: Úvaha, MichMar, michmar~email.cz, 6/12/2024 3:44 PM
Safra, já se snad budu muset registrovat, pač mě nebaví, se furt vypisovat. Hele, na vodu jezdím tak od svých 8mi a je mi 46. Neřeš, na Tebe a Vás obecně zdaleka nemám. Ani nechcu. Padelboard, jistě. Mazákovi stačí jen pár věcí, my lufťáci sebou taháme 1/2 bytu. Proto potřebujeme něco, co to uveze. Taky nejsme zvyklí odolávat nepřízni počasí víc, než je nezbytně nutné. Ano, mám Singlíka od Kutlíků a je to moc dobrá pohodová lodička. Na boardech se dnes jezdí i WW3. Machři, na které taky nikdy mit nebudu, opět nechci. Když jsi nakous dropstitche tak tam přesně mířím. Co takhle kombinace? Reklamu dělat nechci. A doprava? Vlak, kámoš, ... . Dobrý kolajdo, sedačko, rudlík pomůže. Samozřejmě, drtivou většinou rychlosti dává proud, tudíž je si třeba zvyknout na to, že v lodi se dá sedět i víc než 5 hodin. Sak přesně o tom mluvím. Z adrenalinu ve zvíře, v součást krajiny. Loď, jako součást vlastního těla. Jsem snílek a ty moje sny mě ženou vpřed. Ale moc dobře vím, o čem mluvím. Řečeno bylo vše pardále. Snad jen jediné. Jednou bych s Tebou rád vypil pár piv. Treba na oslavách výročí Raft.cz? Ideální příležitost. Nejen Ty ber k srdci ... Ale aby jsme se tam všichni vlezli. Já vím, zní to poněkud narciticky. Věz, že to je nutné pro vyznění sdělení. Nebo, opět, že by na tom neco bylo? Hele, koňovi ... M. P.S.: Na tu Tvoji pražštinu aby si mnohdy člověk pořídil překladatele, ale fest dobrý kolorit.

Reply

|_Re: Úvaha, Chobotnice, 6/12/2024 10:39 PM
Nebo mi napadlo postavit Maňáska halabala, to je max dva dny práce a v cíli ho spálit. scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v...
V Roztokách žejdlík dáme, poveselíme se...

Reply

|_Re: Úvaha, MichMar, michmar~email.cz, 6/12/2024 11:14 PM
Nechcu, ale musím odpovědět. Pravdou je, že hudebním nástrojem jsem taky nezatápěl, ač je to zdokumentovaná historie. Stavět loď, už s myšlenkou na táborák, tomu říkám buď totální zvrhlost, nebo chladnokrevný plán. Vždyť to má duši! Ano, někdy menší zlo velí páchat zvěrstva v rámci zachování života. Ideální je potom spřežení nesníst celé, aby byl zbytek schopen tahu ... Hele, těmi necky bych suchý nedojel nikam a byla by to strastiplná cesta. Navíc, kam bych strčil baráž? Musel bych mít dvoje a vytvořit soupravu. Ale jednou jsem kohosi v nich potkal na Moravici. Obdiv. Jednak postavit, druhak se v tom plavit. Znám max. laminát. To si tak opravuješ. Po chvíli si utřeš ruce do riflí. Za další chvíli si projedeš rukou vlasy a nakonec i vousy. Když jdeš domu, neviš, co ti dalo víc přes pysk. Jestli rum, nebo aceton. M. P.S.: Ten popis lepení není až tak úplně z mé hlavy, ale vím, kdo to prohlásil a já to teď malinko vylepšil.

Reply

|_Re: Úvaha, Chobotnice, 6/12/2024 11:22 PM
Asisem votrlej. Jednou mi shořelo deset lodí naráz, fčetně Cedrofky I. a dílny. Kdyby to bylo stavěný s timhle plánem, tak bych to skous. Místa na bagáž je tam dost a na totok bych ten střih trochu natáh.
Na tý Moravici to byl tutově kamarád na mým Maňásku pučeným.

Reply

|_Re: Úvaha, MichMar, michmar~email.cz, 6/13/2024 10:10 AM
Už jsem to tu jednou někde četl. Smutné, upřímnou soustrast. Je to jak smrt vlastních dětí. Hele, dá-li Bůh, tak u toho piva. M.

Reply

Raftí sraz, Chobotnice, 6/12/2024 10:52 PM
Když to tu bylo nakousnutý, že co sraz, po dvacetiletym www.raft.cz/Clanek-Oslava-10-l... člověk párkrát smočí pádlo a je tu voslava 25 let. A že prej esi bude reportáž z letošního Yukonu rychlejc, jak z loňskýho. (Z loňskýho eště nevyšla, ale jsou už upravený fotky a nahraný na server, což je slibnej začátek.) Eště jednou - tady bude od 26. června vodpoledne k vidění přenos pozic lodí v reálnym čase, jak to budou vokazovat satelitní oný udělátka. yukonriverquest.ca/yrq/app/ent... Ale esisi dobře pamatuju, tak posledně byl program jen na sobotu. Moh bych nabídnout na pátek večer v loděnici u kanálu, nebo spíš v některym z roztockejch podniků udělat promítání z Yukonu pro vosazenstvo srazu. Čimš bych si ušetřil spoustu vyprávění fšeho mockrát. Smajlík

Reply

|_Re: Raftí sraz, Slávka, 6/28/2024 8:50 PM
Se budeme těšit :-)

Reply

dropstič keňa, Střelec, 6/13/2024 7:41 PM
Na Pádleru testovali plnohodnotnou nafukovací dropstičovou keňu:
www.padler.cz/turisticka-drop-... Takovej hybrid starý Malše a maňasu.

Dost zajímavá věc a na místní poměry relativně skladná a zatím cenově přijatelná.

Reply

|_Re: dropstič keňa, MichMar, michmar~email.cz, 6/13/2024 8:26 PM
Ahoj. Jo, cosi takového jsem už i viděl. Jednak to je autobus, druhak bych byl opatrný v použití nad WWI. Pro rodinu na klidnou vodu asi dobrá varianta. Jako obrovskou výhodu vidím tenké boční stěny - pádlování. Na druhou stranu tvar lodi - necky. Můj Kuklík je mi sympatičtější. Ač do teď vařečkář, táhne mě to k motýlkaření Gumotex Rush1 s palubou, kormidlem a šprajdou je pádný argument. Jak už jsem psal, táhne mě to k dlouhým výpravám a možnost mít vetší část těla uvnitř těsné lodi v kombinaci s rychlostí a brutální univerzálností mě nutí k rouhání. Dívaje se na očima stále ještě singlíře. M.

Reply

|_Re: dropstič keňa, Střelec, 6/13/2024 10:01 PM
Mam několik různých lodí a střídam je podle potřeby. Singla mam od jistýho Bernatíka, údajně jde oi jeho garážovou výrobu a jmenuje se to Tramp. Ale na domado je to hodně profesionálně udělaný. Jinak mi tu pobíhá ještě dropstičovej Flair (ryze hladkovodní), Framura (asi ji hodim do placu) a Twist 2/1 v singlový konfiguraci, kterým jsem nahradil doslouživšího Solara 410. A teď čekam, až se Kutlíci vytasej se slibovaným prototypem něčeho, co by mělo bejt lepší, než Rio a umožnilo by to konfiguraci 2/1.

Reply

|_Re: dropstič keňa, MichMar, michmar~email.cz, 6/13/2024 11:00 PM
Hm, taky člověk s kterým bych rád prohodil pár slov naživo. Mi v zásadě jedna loď stačí, ale tak trošku se mi mění preference ve prospěch větších výprav po nížinných řekách a veletocích. Divočinu ano, ale rád bych k tomu přidal další rozměr. Můj WW limit je tak 3 a výš ani nemám v plánu jít. První vec, co udělám, že si to půjčím a ve Vyšáku sednu na vodu a budu to prát na Prágl, co dá čas. Pak budu řešit. Test jak lodi, tak mě. Zatím jsem jezdil buď divočinu nalehko, nebo řeky typu Vltava mezi Vyšákem a Boršovem, či třeba Ploučka s baráži. Žádné dlouhé oleje, a veletoky už vubec ne ... Jestli dám vltavskou kaskádu, tak asi vše. Každopádně svého Singlíka se, případně, budu vzdávat velice těžce. Vše má svoje a srdci neporučíš. Tohle je výsledek celého mého dosavadního vodáckého života a hodin úvah. Pochopitelně mozek se jen snaží vyjít srdci vstříc. Zbytek jsou kompromisy a srovnání. Obecná pravda ... M.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.