Na vodu roku 1944 - I. díl: ze Staňkova na Rozvodí
Diskuse nad článkem |
Re: Historie, Lasička, 8/28/2019 12:03 AMPokud se týče pracovní povinnosti a totálního nasazení, tak to jsou dvě věci a neměly by se zaměňovat, byť jsou provázané. právě jsem si vygooglil, že plošně odváděné byly na totální nasazení ročníky 1918-1928, tedy mladší než zde popisovaní vodáci. Pokud navíc měli práci v takové klíčové oblasti jako výroba vojenské výzbroje, tak je nutně nemuseli posílat do reichu. I když třeba můj děda byl vyučený soustružník v továrně na letecké motory (bývalá jinonická Waltrovka) a stejnak ho poslali do saského podkrušnohoří na totální nasazení do nějaké fabriky. Co se týče zásobování autem, tak je mi taky s podivem, že nejeli natěžko. Ale automobil nemusel nutně spotřebovávat benzín či naftu, neboť tehdy byla méně důležitá auta pro nedostatek klasických pohonných hmot přestavována na tzv. dřevoplyn (jak to přesně fungovalo se mě neptejte). Stran dovolených - nacisti zavedli systém pseudoodborů ve stylu ROH, tedy nehájící kolektivní zájmy dělníků vůči zaměstnavateli, ale hájící zájmy zaměstnavatele zpříjemňováním pracovního úvazku rekreací atp. Tak se mnohdy čeští dělníci poprvé dostali na organizovaný zájezd do bavorských Alp atp. Když Heydrich mluvil o cukru a biči, tak právě tohle byl ten cukr. nedávno vyšla kniha o dělnících v protektorátní Škodovce, kde to všechno autor rozebírá - nečetl jsem to, ale byly na to celkem kladné ohlasy: www.kosmas.cz/knihy/243053/pra...
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.