Diskuse nad článkem |
Re: Průtoky a chování válce, Aleš N., 7/16/2016 7:48:19 AMKlobouček dolů. Precizní podrobný popis Reply
|
Průtoky a chování válce, meny, 7/15/2016 3:55:49 PMPřečetl jsem si odborné názory diskutérů, o tom jak je malý průtok, a jak se tu nedá jezdit (některým bych se s chutí vysmál) a přidávám tedy hodnocení lokála. Popis. Jedná se o typ jezu Jamborův práh. Spádová deska je parabolická, podjezí je rovné vybetonované,bez kamenů cca 4 metry dlouhé ukončené larsenem přesahujícím betonovou desku o cca 2 cm, dále kamenité dno. Jedná se o amatérské shrnutí na základě pravidelného ježdění v tomto válci. Nenahrazuje prohlédnutí jezu. I při pouhém sjetí nutná vesta, helma a pod jezem týpek s házečkou. Před sjetím doporučuji projít se v podjezí navázán na házečku. Nedisponujete li potřebným vybavením, přeneste. Pokud teče na LG Olomouc přes 12 kubíků, přeneste. Nerozumíte li pojmům zde uvedeným, přeneste. Zajezdit se dá na krátké lodi (kajak singl). Doporučuji rukavice a rozcvičit ramena. Nasedat do válce se dá lépe vlevo z pohledu po proudu. O tom, že je lepší si jít zajezdit se sehranou partou se asi nemá smysl moc rozepisovat, že ne ? :) Stavy průtoku brány dle LG Olomouc( měřící stanice pod soutokem Mlýnského náhonu a Moravy),ergo nelze brát doslova, byť se rozložení průtoků (Morava x Mlýnský náhon) chová celkem konstantně. Průtok pod 8 kubíků. Válec prakticky není, vody po kotníky až do půli lýtek. Pustí loď i plaváčka. Průtok 8 - 12 kubíků. Válec plaváčka pustí, loď už drží, je možné se postavit, voda po kolena, chůze v jezu bez obtíží. Vhodné pro nácvik vytažení se v lodi z válce na házečce. Průtok 12 - 18 kubíků. Válec plaváčka pustí,loď už drží fest je možné se postavit, voda do půl stehen, chůze v jezu obtížná. (Odhaduji, že fotka v článku s názvem "Nový stupeň v Olomouci", byla pořízena za podobného průtoku) Průtok 18 - 24 kubíků Válec drží i plaváčka. Voda sice stále do půl stehen, ale válec nabere na síle a i pro zdatného obratného sportovce velký problém se v jezu postavit. projížďku doporučuji znalým od WW IV nahoru. Průtok 24 - 40 kubíků neprozkoumáno. Pokládám za nejnebezpečnější situaci a pro zaježdění nezajímavé. Zespodu stoupá Morava a Mlýnský náhon se "zasouvá" pod ní. Průtok nad 40 kubíků Morava dostoupá náhon, válec zmizí, hladiny se srovnají. Více pěkné vody a méně diskutérů. Reply
|
Re: Ešusi, Petře,..., Ranger, 7/5/2014 1:16:22 PMMyslel jsem to tak, že VUV by měl umět takové věci namodelovat, aby nikdo nebyl překvapen. A celkově mi přijde absurdní, že zatímco při stavbě svého vlastního domu musíš dodržovat asi milión bezpečnostních norem, tak u veřejné vodohospodářské stavby není otázka její bezpečnosti zjevně vůbec kritériem pro kolaudaci. Přitom obecně jsou na stavby, které jsou užívány veřejně výrazně vyšší nároky z hlediska bezpečnosti.... Reply
|
Re: Ešusi, Petře,..., Kmochacek, 7/5/2014 12:57:35 AMVUV TGM rozhodne neresi veci kolem vody z vodackeho pohledu. To jednotliva Povodi leckdy zastoupi neexistujici zastresujici "vodacky svaz" v pripadech predelavek jezu tak, ze prosadi slajsny a podobne. Ale mnohdy to nedopadne nijak slavne, bohuzel... Reply
|
|
|
|
Re: bejvávalo, ivva, 10/10/2013 1:47:21 PMTakovou legraci jako na Hloucele clovek hned tak nezazije - zvlaste na otevrence s hackem, kterej je uplne zelnej a v hruze se chyta bortu:) S holkama to byvalo v pohode, ale jednou jsem vzal na haka kamarada, ktery vodu znal jen z doslechu, nechapal princip zapreni se koleny o lod a klatil se na te sedacce a chytal ceho se dalo:-D Pri te jizde jsme asi trhli rekord, protoze jsme plavali 5x nebo 7x fakt nevim. I kdyz na Hloucele to zadne plavani neni, clovek se postavi, voda max do pasu, vyleje a jede dal. Hloucela je skvela tim, ze zatracene rychle tece v uzkem korytu a v tech kerich clovek vidi jen par metru pred sebe,pritom sama zatacka, takze adrenalin, ale prakticky bez rizika, protoze je tam opravdu jen po pas:-) Reply
|
Re: Je to smutné (naschaval), HH, 9/27/2013 5:50:10 PMTak to promiň, ale něco jsem se tam najezdil a průtok v Mlýnském potoce je na rodeový válec dostatečný leda tak za jarního tání nebo po deštích, párkrát do roka a pro závody zcela nepředvídatelně. Tohle je reálné asi jako to snění vodáka nad kanálovou mříží, popsané ve Vodáckém průvodci pro Ofélii. Reply
|
Re: Je to smutné (naschaval), Ondra, 9/27/2013 2:52:04 PMNo z meho pohledu mam pocit zda se nejedna o naschval, aby se pojistli, ze santovakou nebudou projizdet lodicky (nebo maximalne kazda jednou nez skonci ve smrtici pasti} Z hlediska vyuziti vlnky je nejblizsi vhodne misto Hynkov, a to je mnohem dale od lodenice nez Santovka. Prece jen ony takove zavody v rodeu jsou docela zajimava akce, a prutok na valec je tez dostatecny. Reply
|
Re: bejvávalo, Sláma, 9/24/2013 5:58:30 PMAhoj. Hloučela je pěkný potok-sem tam tam zajedu-ale musí dost zapršet, aby se odpouštěla přehrada Plumlov.Pokud dost prší je ještě pěknější usek nad přehradou (Okluka) ale je to spíše jen pro kajaky a opravdové nadšence.Je tam dost napadaných stromu a větví-nicméně na jaře jsem to splouval až ze Stínavy, ale byl to fakt mazec. Jinak na Hloučelu-pokud poteče bych se rád s někým vydal. Reply
|
Ovládání , Monte, 9/24/2013 9:03:27 AMNa fotce to vypadá jako zdymadlo . Ve Francii nakanále Canal du Midi si po krátkém školení můžete půjčit loď ( motorovou ) a zdymadla si při plavbě otvíráte a zavíráte sami . Možná nám taky Povodí jednou rozdá dálkové ovládání ke sklápění jezů ( IZS to už takhle např. někde využívá k přepínání semaforů , apod. ) Reply
|
Re: Je to smutné, HH, 9/24/2013 8:05:39 AMJako tréninkové místo je to pro olomoučáky naprd, loděnice příliš daleko a potenciál toho místa na kanál je slabý. Proto se tímhle jízkem určitě vůbec nezabývali, prostě oni tudy prakticky vůbec nejezdí a je mimo obzor jejich zájmu. Využití Mlýnského náhonu nejen pro komerční projížďky ale i pro vodní turistiku je navíc proti jejich zájmu, protože proplouvající lodě by nutně zásadním způsobem narušovaly tréninky na brankovišti u loděnice UP. Takže proč by se angažovali, když by tím sami sobě jen zadělali na nepříjemnosti? Jo kdyby PMO nebylo proti kvůli ochraně dna a břehů, tak pár zábran by brankoviště přímo u loděnice povýšilo na trať, kde by se daly i pořádat závody. Kdyby byly... S tímhle nepodarkem už se asi nedá dělat nic víc, než ho označit, případně umístit záchranné prostředky, informovat o něm, a když by na PMO byli ochotní naslouchat, tak zbudovat výstupní místo na přenesení. Toť maximum možného. A mám malinko pochybnosti o tom, jestli nejsou jiná místa, která si pozornost zaslouží přednostně. Přece jen na Mlýnském náhonu není taková frekvence a nebezpečných jezů jsou mraky kam vodák plivne. Reply
|
Re: Beton, Kmochacek, 9/24/2013 1:36:28 AMprávě... ve výsledku to proto vidím na 2m jízek s derivační MVE Reply
|
|
Je to smutné, Bubák, 9/23/2013 11:02:49 PMŽe je tam víc betonu než vody by mi zase tolik nevadilo, kdyby se tam dalo jezdit! Asi nejsmutnější na celé věci je fakt, že nikdo nemyslel na možné sportovní využití celého ramene nebo jeho části. Myslím tím udělat kanál pro slalom nebo aspoň jednu dvě vlny či válečky na trénování. Spádové poměry i průtok by na to určitě byly. Reply
|
Re: bejvávalo, HH, 9/23/2013 9:00:15 PMP.S. Ani ten Mlýnský náhon nevypadá úplně přesně stejně jako tenkrát. A před chvilkou jsem se koukal, ani já ne. Reply
|
Re: bejvávalo, HH, 9/23/2013 8:13:01 PMTo, jak Hloučela vypadá dnes, je dáno do značné míry tím, že už ji ani jednou do roka kvůli splutí nikdo neprojde s pilou a sekyrou, aby uvolnil průjezd. A kde je v toku překážka, tam se holt na ni začne chytat nepořádek a lidská špína. Kdo zářijovou Hloučelu jezdíval, ví, že to nebýval žádný eklhaft, ale pěkná technická voda. Kdyby se na pár let přestal jezdit třeba Vavřinečák, za chvíli by se Ti z něj taky ježily chlupy. Reply
|
hnusák, Aleš N., 9/23/2013 6:29:18 PMHm, podle fotek to za větší vody bude asi pěkný hnusák, tam zas někdo přemýšlel . Moravu bych napřesrok konečně rád zkusil, tak díky za info... Reply
|
Re: bejvávalo, Shark660, 9/23/2013 3:17:39 PMPanečku Hloučela... Vzpomenu na ní a ježí se mi chlupy na rukou... Loni jsem učinil pokus o sjetí na Pálavě a skončilo to fiaskem - převrácením o padlý strom v prudké zatáčce bez možnosti zastavení a navíc v hromadě nejrůznějšího odpadu, co držel ten strom... Hloučelu nee Ale zato doporučuji Okluku (horní tok Hloučely nad PN Plumlov). Reply
|
Re: bejvávalo, Vladimír, 9/23/2013 3:09:25 PMKamaráde milený, jak milo u srdce při poznání, že Hloučela i jiným schází. Alespoň jako nesoutěžní splutí (i když některé branky = třeba vyjížděčka od levého břehu nad pilířem prvního silničního mostu = bývaly opravdu vypečené. Pravda, na Hloučelu dost lidí nejezdilo - pro jedny byla těžká málo, pro druhé moc. Dávali jsme to zpravidla na deblu a Hloučela dovedla prověřit rychlost rozhodování, znalost náklonů a vůbec techniku jízdy. Koupat se na Hloučele nebyla žádná ostuda. Nenajde se v okolí nadšenec, který by zkusil v nějakém podzimním nekolidujícím! termínu Hloučelu oživit? Reply
|
Nemilé překvapení..., Draaca, 9/23/2013 2:21:52 PMAno, přesně o tomhle jsem psal v komentářích k řece Moravě... překvapil nás tam opravdu nepříjemně, přeci jen po tom svahu tahat nahoru a pak přenášet tři plně naložené lodě nebyl žádný zázrak. Ještě k tomu se už pomalu šeřilo, tak jsme celkem pospíchali a mě nějak ani nenapadlo udělat pár fotek, což jsem si dodatečně docela vyčítal. Takže díky za tento článek Nebýt tohohle jezu, je průjezd přes Olomouc po Mlýnském náhonu opravdu pěkný. I ten rozpadlý jez byl (i když za malé vody, za větší nevím) bez problémů průjezdný, ale tohle asi odradí většinu lidí od pokračování za Olomouc. Přitom je to škoda, sice už to dál moc neteče, ale stále se jede pěknou krajinou. Reply
|
Honza, smrťáček, 9/23/2013 1:14:24 PMPodle fotek to vypadá na pěkný smrťáček: zdi, blbé přenášení. Za velké vody to tam asi dost poteče a nebude lehké přistát. Navíc jde o stupeň s malou výškou, takže zastrašovací efekt pro neznalé je malý. To snad někdo dělá schválně, ne? Reply
|
bejvávalo, HH, 9/23/2013 11:50:03 AMPřed 30 lety během studií na UP býval Mlýnský náhon moje domovská voda. Občas jsme si ježdění zpestřili výjezdem od loděnice proti proudu k jezu na Poděbradech, kde před časem došlo ke dvěma neštěstím (viz starší články na raft.cz), někdy jsme naopak projeli po proudu skrz Hejčín a Lazce do Výpadu a zpravidla jsme to u sokolovny otáčeli a makali zase zpátky. Ale dvakrát jsme se s kamarádem za dobrého stavu hecli, na Poděbradech přenesli nad nízkou lávku kousek nad jezem, vypádlovali ještě dál k odbočce do Moravy, po ní jsme to sestrouhali dolů a po Moravě kolem Černovíru a Hradiska dojeli na Envelopu, tam jsme přenesli asi 500 m lodě k sokolovně na Mlýnský náhon (jinak bychom kvůli dotažení okruhu přes soutok stejně museli složitě přenášet dva jezy a nic bychom neušetřili) a vybojovali za zvýšeného průtoku poslední kilometry proti vodě k loděnici. Kamarád už mi pěkných pár let mává shůry. A já netrpělivě sleduju, jestli se ještě někdy dočkáme podzimního splouvání Hloučely, které bývalo pořádáno jako jeho memoriál. Reply
|
Morava, Kouďa, 9/23/2013 11:12:24 AMFešné betonové monstrum... V článku to není nikde uvedeno, ale jedná se nejspíš o řeku Moravu, dle uvedení Olomouce soudě. Reply
|
Beton, Vladimír, 9/23/2013 11:05:00 AMBetonu víc než vody, to se mi líbí. Reply
|