Diskuse nad článkem |
ha ha, taky vodák, 6/11/2007 10:17 AMdobrá šílenost.... :-) Reply
|
start v Lenoře?, Honza Hrubeš, 6/11/2007 10:38 AMJe to krásná šílenost, ale z mého pohledu s jedním zásadním organizačním nedostatkem - a tím je úsek Lenora Vyšší Brod. Z Lenory po Lipno budete odkázáni na to, jestli bude dostatek vody pro splutí. V případě, že nebude a přesto se rozhodnete jej sjet, pokusí se vám v tom nejspíš Správa NP Šumava případně i dobrovolní ekologičtí aktivisté zabránit. A připusťme i tu variantu, že se vám (za nízkého stavu, který se na začátku srpna musí předpokládat) podaří vyplout i přes jejich odpor - pak to zase v příštích letech odnesou všichni vodáci vyšší mírou represe z jejich strany (tudíž by se ani tento závod se startem v Lenoře příště opakovat nemohl). Přejezd Lipna je další problém, protože pokud by se zvedl vítr (obzvláště v kombinaci s bouřkou nebo přejezdem za tmy), tak to může být na otevřené lodi dost velký hazard. No a od hráze do Vyšáku je třeba buď mít připravený odvoz (což by zřejmě devalvovalo hodnotu zamýšleného sportovního výkonu non-stop), nebo loď přenést - převézt na kolejdách. V dnešní době zdivočelých motoristů (na úzké klikaté silnici uprostřed letní sezóny) by pak na ně největší riziko nečekalo v nějakých divokých proudech, ale právě tady. Budu vám držet palce, ale považoval bych za rozumné oželet start v Lenoře a posunout ho do Vyššího Brodu. Komplikací budete mít i tak dost při prodírání mezi davy, nepřidělával bych si zbytečně další. Reply
|
|_Re: start v Lenoře?, Mrož, alvp~seznam.cz, 6/11/2007 1:53 PMno on to nebude (ta sjízdnost) letos problém jen vrcholného léta. teď se pohybuje stav n Lenoře na 40 - 45cm, přičemž doporučrno pro sjezd je 60. Předpokládám ale, že závod musí být ohlášený, takže k případnému zákazu plavby dojde před jeho startem nebo bude udělena vyjímka. Doufám, že pořadatelé jsou natolik soudní, aby si dopřávali adrenalin honiček s ochranářema... Reply
|
přenášky, střelec, Strelec.M.P~seznam.cz, 6/11/2007 2:01 PMZ Vyšáku po Prahu se přenáší (minimálně) jez v papírně - pokud bude suchá retardérka, jez ve Spolí (ten s lávkou), Boršov, oba dva retardéry v Budějovicích, České Vrbné, přehrada Hněvkovice, jez Hněvkovice (2 kn pod hrází přehrady), Kořensko (ale tam by přes den mohlo fungovat zdymadlo), Orlík (pozemní lanovka je rozebraná a ještě rok bude) - tam je nutno použít obslužnou komunikaci na pravém břehu). Na Kamýku přes den funguje zdymadlo, na Slapech od pátku do neděle (snad i v pondělí) na požádání převáží traktor z povodí (velkej barák na pravým břehu nad hrází), dál to jde zdymadlama až do Modřan. V Modřanech je sice sjízdná retardačka, ale jak ve vjezdu, tak ve výjezdu je přerybářováno. Zdymadla fungujou přes den (cca do 18.00) převážení na Slapech taky přes den, ale jen v uvedené dny. Objízdná komunikace, potažmo schodiště jsou nechutně dlouhé. Na převážení si pořiďte fortelný kolejda, ty s palstovejma ráfkama nic nevydržej. Popsanej stav zjištěn v termínu 28.4.-5.5.07 Reply
|
|_Re: přenášky, mowla, mowla~centrum.cz, 6/11/2007 6:10 PMMezi 'Vyšákem' a Boršovem - lze jet vše až na Boršovský jez (u 'Bří Zátků'), retardér ve Větřní je OK, jízek pod Rechlemi (krytá lávka) lze po prohlídce jet s rizikem proražení laminátky o kameny pod schodkem - lépe přetáhnout úplně nalevo... Stav z 9. a 10. 6. 2007 :-))) Reply
|
|_Re: přenášky, Střelec, 6/12/2007 7:14 AMPoslední dubnovou neděli byla retardačka v papírně skoro suchá a na začátku byl dvojitej hup. Rechle prohazujem šlajsnou, většinou v ní nejni žádná voda. Pokud nezaprší, bude veselej i ten horní konec - jednak tam nebude voda a druhak - ochranáři v rezervaci závody nepovolujou (jak je uvedeno níže - je třeba výjimka ze zákona). Tož se týmy proběhnou s lodí na zádech až k železničnímu mostu na Lipně. Reply
|
|_Re: přenášky, Aesculap, 6/12/2007 3:26 PMKlobrc dolů, před tolika informacema a přehledem!!!! Reply
|
Lenora-Praha, Vojta, jancar.vojta~volny.cz, 6/12/2007 6:34 AMLéta se jezdila Lenora-Praha - nonstop (333km), pravda, tehdy ochranáři tolik neblbli. Vozí se sebou kolejda a normálně se převáží včetně Lipna a kluci to znaj (předpokládám). V zásadě se jezdilo "vlastní silou", tedy co nešlo po vodě, tak na kolejdách, tedy i třeba úsek Lenora-Soumarák .... ale je to vopruz. V. Reply
|
|_Re: Lenora-Praha, Franta, 6/12/2007 2:36 PMVojto, díky, že jsi vzpomněl (zdá se, že zapomenuté) prehistorické jízdy Lenora-Praha. Tehdy se úsek od hráze Lipno do Vyšáku převážely lodě na kolejdách. Bohužel je pravda jednak, že tehdy ochranáři byli v klídku a taky ta silnice od hráze přehrady do Vyšáku byla sakramentsky méně frekventovaná. Zpravidla se to jelo na podzim, v údolí Vltavy se hustily mlhy... Každá tříčlenná osádka byla - hlavně v noci - odkázána pouze sama na sebe. Vzpomínám, jak jistí nejmenovaní jezdci z Kotvy ve tmě a mlze omylem najeli za Zvíkovem do ústí Otavy a vzpamatovali se až dopíchali málem do Písku... nojo, ony tehdy nebyly mobily :-)) Klobouk dolů před jezdci, co tohle dojedou až do Hamburku. Reply
|
Co úsek Lipno I. - Lipno II., Gappa, 6/12/2007 8:41 AMZdravím, chci se zeptat jak bude řešen úsek mezi Lipnem I. a Lipnem II. Nepředpokládám, že by někdo chtěl, aby se obtížnost WWII - WWIV jela na otevřené Sázavě ;):)) Reply
|
|_Re: Co úsek Lipno I. - Lipno I, Vojta, jancar~hgsport.cz, 6/12/2007 8:45 AMno to se právě převážá na těch kolejdách, pěkně pěšky a za běhu..., dá se to udělat za 30 minut, ale je to dřina. AhojVJ Reply
|
organizace, viki, 6/12/2007 8:56 AMAhoj jako jeden z organizátorů závodů vím že na Lenoře by mohl být problém, proto se snažíme s ochranáři jednat za jakých podmínek nás na vodu pustí, taktéž i s povodím kuli puštěním tretarderu v CB atd. Ale jde to zatímk velice pomalu. Do konce měsíce by mělo být vše jasný. Reply
|
|_Re: organizace, Mrož, 6/12/2007 11:35 AMhele a bude možný si v termínu sjet budějckou papírenskou a jiráskáč i když nepojedu závod, nebo to bude čistě pouštěný jen pro očíslovaný? Reply
|
smekám, Charlie, 6/12/2007 12:41 PMSmekám před každým kdo tento závod dokončí v termínu, protože při představě, že bych musel každý den ujet přes 150km jdou na mě mdloby :) takže všem zúčastněným přeju hodně sil :) Reply
|
56 let, Honza Hrubeš, 6/12/2007 2:43 PMTi co to dojedou asi delší vodu nebudou chtít vodu, loď a pádlo ani vidět. Tak aby to nedopadlo jako v té písni o strýčkovi Jackovi - "... v Hamburku hned za nádražím v první ulici, Jackovi se začlo stejskat po slivovici, zapad do první putyky - už z ní nevyšel, šestapadesát let vo něm nikdo neslyšel". Reply
|
organizace, Viki, 6/12/2007 11:52 PMAhoj píši na další reakce, Mrož: čísla mít nebudeme, myslím že tech lidí nebude tolik aby jsme čisla mit museli tak se přidej až pojedeme a klidně si to s náme sjedeš ty jezy nech mi třeba kontak. A na titulek 56. vodu jezdim zavodně už 10 let a padlo mi chybet bude:) Reply
|
|_Re: organizace, Mrož, alvp~seznam.cz, 6/13/2007 7:53 AMmail je u příspěvku. počítám že pokud budete vyrážet 2.8. poránu, tak v budějcích budete někteří v noci jiní časně z rána 3.8. to je pátek - to by i šlo... dík. Reply
|
Lenora-Mělník, RoM, r_mach~1cernopolni.cz, 6/13/2007 4:37 PMKdyz jsme jeli naposled z Lenory do Melnika pred tremi roky, start byl ve ctvrtek 17.00, za tmy prijezd na Lipno, prejezd v noci, v patek brzy rano na kolejdach do Vysaku, do tmy v Budejovicich,- bylo dobre ze na pereje u divciho kamene a na melciny pod Borsovem bylo videt - v sobotu rano na Orliku, kolem trerti na hrazi, vecer noci Slapy, Stechovice, Vranne brzy rano Praha, odpoledne Melnik. No a to jeste neni tretina cesty do Hamburku. Stastnou plavbu! :-)Spolehlivy kolejda - zaklad uspechu! Reply
|
jel by někdo?, ondra, ondra.danek~quick.cz, 6/20/2007 7:46 PMahoj ten nápad se mi hrozne líbí ale nemam s kym bych jel tak kdyby nekomu chybel jeden do posadky tak se urcite ozvete. omlouvam za zaplacavani diskuze ale na strankach zavodu zadna neni tak nevim kam jinam bych to mel napsat. Reply
|
|_Re: jel by někdo?, Pomi, 6/23/2007 5:01 PMAhoj Ondro! Máme hodně účasníků jednotlivců, tak kontaktuj Viktora. Kontakt na něj najdeš na stránkách závodu a domluv se s ním. Že jsi sám není vůbec žádná překážka! měj se :-) Reply
|