Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Zavery-pracovni-skupiny-NP-Sumava.aspx?ID_clanku=863 edit=2

Závěry pracovní skupiny NP Šumava

Diskuse nad článkem
Re: ponor, Meloun, 3/3/2008 9:16:14 AM
Nemyslím si, že Teplá Vltava se dá tak úplně srovnávat s Vyšákem, nebo Sázavou, ačkoli ten trend je nastartovanej a pokud se to trochu nezarazí, tak to tak dopadne. Osobně bych zrušil vysedací místo v Pěkné (oficiálně tam dříve nebývalo) Přece jen 26 km už každé jelito nepojede. Trochu nesouhlasím s tím, že lidi nikdo neučil, jak se chovat v přírodě, základní školou totiž prošel každý. A komu toto nestačí, ať zkrátka pyká. Když vyhodím pytel s odpadkama u silnice a někdo mě chytí, tak to taky odskáču. Čili represe ne toho kdo jede, ale jak jede. Stejně tak můžu mít svou loď a chovat se jak ..., jako můžu přijet z druhé strany republiky za nedotčenou přírodou a půjčit si loď na místě, abych Šumavu nešpinil vlastním autem :). Ačkoliv připouštím, že množství lidí a množství blbců bude mít přímou úměru, ale i ten blbec si spíš uvědomí, šlápnu na kytku zaplatím, než šlápnu na kytku snižuju šance ohroženého druhu na jeho přežití! Dneškem nehýbe láska a romantika, ale peníze. Možná tak park vydělá i dost peněz na modernější těžařské vybavení k šetrnějšímu vyhlazování lesů :(

Reply

Re: ponor, Jirka, 3/3/2008 8:28:49 AM
No mrkni se někdy na Vltavě nebo na Sázavě jak tam půjčovny valej lodě. Pikovice, to už je jedno velké překladiště lodí. Množství blbců je potom logicky dané statisticky :-)). Přičemž to blbci neber tak vážně, jsou to lidi, kteří na vodě neumí ani jezdit ani se chovat, protože je to nikdy nikdo neučil. A každým rokem půjčovny dokupujou další lodě.

Reply

Re: ponor, Meloun, 3/2/2008 8:54:09 PM
Pardon, věta měla správně znít: Ale nikdy jsem se na řece nesetkal s žádným strážcem parku, který by hlídal dodržování pravidla pro splouvání daného úseku

Reply

Re: ponor, Meloun, 3/2/2008 8:45:07 PM
Osobně si myslím, že problém není půjčovna jako taková, ale spíše klient této půjčovny, který se chová velmi nešetrně ke svému okolí. Když se podíváte na koryto Teplé Vltavy dnes a před takovými 10-lety, tak ten nárůst je znát. Ale nikdy jsem se na řece nesetkal s žádným strážcem parku, který by dodržoval pravidla pro splouvání daného úseku ( nástupní, výstupní místa, vstupování do koryta). Kdyby se každý den objevil někdo ze strážců na řece, nebo na břehu na nejexponovanějších místech, tak situace nemusela být taková, jaká dnes je. Však ono by se mezi lidmi rozkřiklo, že když se budu chovat jako ixiot, tak za to taky zaplatím. Teď jak se tu rozepisuji a dostávám do varu, tak mně napadá, že by se mohli dávat i doživotní vyhoštění těchto výtečníků. A pro lepší přehlednost by to mohlo být i formou vypalování cejchů na čelo. Asi je to dost radikální, ale pokud budu vědět, že platím právě toho strážce, který hlídá, zda se lidi chovají jako lidi, tak rád za sjezd i zaplatím. Ze strany parku ale samozřejmě je jednodušší pár let plakat a pak vydat plošný zákaz. Držím Jirkovi palce v boji proti tomuto molochu.
Meloun

Reply

ponor, Honza, 3/2/2008 7:31:47 PM
Skoro bych si vsadil, že těch, co jezdí klasicky z Lenory s plně naloženou lodí, bude dnes menšina, a že podstatná část vodáků i "vodáků" bude mít zajištěn převoz bagáže nějakým doprovodným vozidlem - u cestovek je to sichr. Takže ty výpočty o ponoru a možném poškozování dna a břehů budou pak nejspíš vypadat poněkud odlišně, než se tady kdosi pokoušel načrtnout.

Reply

Re: 73 Chlum ?!, Kač, 2/29/2008 5:22:00 PM
Co jsem to tak počítala v roce 2006, tak mi vyšlo víceméně to samé. Asi 12 dní v povolených měsících. A to byla výborná zima (2005/2006). Loni by při plánovaném limitu šlo jet jen pár dní na podzim (ale zase to mohlo být dobré svezení - teklo víc než dost ;-)).
Docela jsem to sledovala, moje partička totiž tenhle doporučený limit dodržuje tak nějak dobrovolně. Ne že bychom byli fanatičtí ochránci, ale těch 55-60 v Lenoře je pro slušnější svezení fakt minimum. Voda bez vody není ono... ;-)

Reply

73 Chlum ?!, , 2/29/2008 2:31:00 PM
Pokud se schválí následující :"Splouvání V.-X. kanoe+ kajaky při hladině 73 cm (Chlum),od 15.6.-15.8.", stane se úsek S.Most-Nová
Pec prakticky nesjídným , protože těch 73 na vočtu Chlum je s bídou už teď ( ÚNOR !!! ).Chtělo by to statistiku od 15.6 do 15.8. na vodočtu Chlum v uplynulých 3,5, 10,20 letech.Dle mého úsudku to odpovídá tak 3 dnům v měsíci ?!Jestli se mýlím tak mne někdo,prosím, opravte.Předešlé studie uvádějí doporučené minimum pro kanoe ze Soumaráku 45cm.Tak nějak nechápu převodní vztah S.Most 45 cm = Chlum 73 cm?!Podle měření průtolu na serveru Povodí Vltavy odpovídá 73 cm na Chlumu 58 cm v Lenoře.Tak kolik bude minimum na vodočtu S.Most?!


Reply

další řešení, Bléža, 2/28/2008 10:12:51 PM
Další řešení. Omezit počet lodí na auto.
Max. šest (třeba)lodí na vůz(vlek). Dokážete si představit náklady půjčovny co vozí lodě po šesti?
Dlouho jsem na Vltavě nebyl, ale na Sázavě jsou vleky půčoven i pro takových šedesát lodí. Auto s vlekem. Těm by se to prodražilo.

Reply

daně, Bléža, 2/28/2008 10:00:56 PM
Obrovský počet lodí v půjčovnách je problém. Ta loď jede řeku mockrát za rok. Odhaduji zhruba každý víkend v sezóně. Moje? Jednou za pět let. Nejezdím pořád Vltavu.
Výte co mne na půjčovnách štve? To že pro řeku nedělají vůbec nic. Žádné prořezávání, zpevňování břehu, výstupy na břeh a tak. Sázava - bez možnosti bezpečně přenést loď u nesjízdného jezu = stržený břeh. Jen rejžujou.
Jak omezit půjčovny? Problém s počtem cestovek a jejich lodí by mněl vyřešit poplatek. Za každé zapůjčení lodě. No co? Dopravci platí za auto, hoteliéři za ubytovaného! Zvedne se cena, sníží počet půjčení. Představuji si to takhle. Cestovka musí mít povolení pro provoz v parku. K jeho udělení musí být podmínkou označení lodí. Tak oddělím plný valník lodí od mé laminátky na autě. Dále vede evidenci komu loď půjčila. A platí poplatek za zapůjčení. Mám jednu podmínku. Ty peníze investovat v parku, nejlépe do řeky.
Kontrola? Dalo by se snad náhodně jeden den (to nevíde tak draho), spočítat lodě jedné cestovky na řece a zkontrolovat to se záznamem cestovky. Nesouhlasí? zrušit povolení.
Ještě mně napadá rozdílná výše poplatku na různá období. To by mohlo některé lidi (ti co je nezajímá řeka ale hospoda rádi za vodu ušetří)donutit jezdit mimo sezónu a rozprostřít tak zátěž na řeku.
My co máme vlastní laminát, protože nás zajímá voda, jedeme dál bez poplatků.
Vždyť potřeba je právě omezit tu snadnost masové zábavy.

Reply

Re: Rafty, Jirka, 2/28/2008 11:34:32 AM
No asi tuto debatu raději sám zruším - jak dojde na povolenky, dostávám husí kůži - protože je za prvé nemám rád.
A za druhé, cestovky a půjčovny na tyhle blbiny mají placené lidi, takže si to zařídí s menšími nepříjemnostmi než já - soukromník.
Někde v zahraničí to mají a pro mne je to důvod si tam zajistit gajda - který to zná a vyřídí a většinou tam už má i známé. Pro mne by to naopak bylo dost komplikované.
Že bych si zrovna tohle chtěl spískat na našich řekách, to opravdu ne.

Reply

Re: Rafty, Klasik, 2/28/2008 8:22:42 AM
Povolenka na jméno kormidelníka a třeba max. 10 splutí za rok.

Pokud tam je opravdu nejaký guide, tak by šel řešil konkrétně, ale moc tomu nevěřím.

Klasik

Reply

Re: Jirko, drž se, Střelec, 2/27/2008 2:54:21 PM
Nebude od věci kontaktovat zástupce Euroregionu Šumava, potažmo jihočeské krajské zastupitele a sjednotit s nimi postup pro další jednání. Podařilo se je naklonit na naší stranu.

Reply

Re: Lodě a posádky na mělčině , Střelec, 2/27/2008 2:24:05 PM
Jak na to tak koukám, v plné sezóně by víc než poplatky za splutí a stav na vodočtu zregulovala provoz pojízdná záchytka!

Reply

Re: Lodě a posádky na mělčině , Klasik, 2/27/2008 1:36:08 PM
Chybí ti tam podstatná věc... ten kdo si koupí raft, tak na něm většinou jezdí jinam než na Vltavu (nahoru i dolů). Ty rafty, co se tam objevují jsou půjčené a to je potom verze: Was is das? ("Přece nebudu vstávat a tahat ten stupid heavy big boat ... projedu to jako tank. Moje stpička je jen trochu širší než C2 a nebo K1, perlorodku a šutry přes měkký polštář (pumpovat netřeba) ani necítím")

Před časem jsem jel v červenci přes Herbertov autem, zastavil a šel se podívat k jezu. V zavřené propusti viselo za poslední oko na válci colorado hned vedle šupny ... seděla v něm 4 nalitá hovádka a děsně se tomu chechtali a to tak dlouho až se celé naplnilo vodou ... potom jsem raději šel pryč. Bohužel s výjimkou úseku po Lipnem jsou na vltavě většinou rafťáci tohoto typu a ty mě tam opravdu chybět nebudou. Pokud přijde zákaz pro tento typ lidí a způsob podnikání, co s nima sviní jakoukoliv řeku, já budu jen jásat.

Reply

Lodě a posádky na mělčině , , 2/27/2008 12:52:30 PM
1. kanoe laminátová ( vlastní )- vystoupím a poponesu ( "přeci neudělělám díru do lodě nebo nezlomím kýl, abych to celý večer lepil" )
2.kanoe plastová ( půjčená )- was is das ? ( "přece nebudu vstávat a tahat ten boat - radši to odpíchnu pádlem - řasy neřasy ,perlorodko sorry" )
3.kanoe nebo raft nafukovací ( vlastní )
- vystoupím a poponesu ( "vysedejte volové nebo to trhnem a zas pojedu do Břeclavi a budem cálovat za opravu "
4. pramice vlastní vystoupím a poponesu ( "přeci neudělělám díru do lodě nebo nezlomím kýl, abych to celý večer lepil" )
5. kajak plastový (vlastní i půjčený )- ( "přeci nebudu vstávat nebo dokonce sundavat šprajdu - radši to odpíchnu pádlem - řasy neřasy ,perlorodko sorry" )

....tak tohle je moje studie , nic za ní nechci !:-)

Reply

Re: Rafty, psisko, 2/27/2008 10:13:03 AM
Jak by se resil spolujezdec(spolujezdci?) A kdyz jsme u toho, co zavazadla? Porad tvrdim, ze nalozena pevna lod (napr. kanoe, 2 dospeli, 1 dite, + nezbytna bagaz) muze napachat vice skody "na prirode" nez raft obsazeny 2 osobami a bez bagaze. Ach jo. Kolem toho bude jeste hoodne veselo. A nejhorsi na tom asi je, ze me zadne rozumne reseni taky nenapada.
psisko

Reply

Re: Rafty, Petr, 2/27/2008 9:34:54 AM
Jednoduse: O povolenku na spluti by zadal kormidelnik lodi nejakou spravu a byla by vystavena na jmeno, za nejaky nevysoky regulacni poplatek. Na zaklade teto povolenky by si pak mohl sjet na vlastni lodi nebo si vybrat libovolnou pujcovnu nebo sjet se svoji lodi. Kontroly by kontrolovaly i jmeno na povolence. Znami troublemakeri by priste povolenku nedostali.

Cestovky a pujcovny by svoje klienty posilaly, at si povolenku zaridi.

Kdyz vas cestovka bere do Ameriky, taky vam vysvetli, ze vizum je vase starost. Poradi, pomuze, posle, ale tu bumazku si cestovatel vyridi sam.

Reply

Re: Nykles, Klasik, 2/27/2008 9:28:26 AM
Z reakce svého syna, jsem pochopil, že jsem to asi nenapsal srozumitelně. "Vzteklej František" byla hláška pro jeho energický projev a neznamená to nic záporného. Za něj byla vždycky ta lokotka plná lidí o čemž se jí dnes asi může jen zdát. Koneckonců takoví lidé jako Vlašák by řekli určitě kladného víc. Je to vodní člověk každým coulem.

Reply

škeble, Honza Hrubeš, 2/26/2008 6:56:16 PM
Každý správný zadák si svoji škebli veze na háčku, ale kdyby ochranáři nějaké postrádali, můžeme je vysypat do řeky.

Reply

Re: Rafty, Jirka, 2/26/2008 12:45:49 PM
Docela by mne zajímal nějaký racionální nápad jak technicky případně omezit počet lodí půjčovaných cestovkami. Když se omezí počet lodí, které může jedna vlastnit-půjčit, úměrně tomu naroste počet cestovek protože se začnou štěpit jak améby. Pokud by se začal omezovat dešnní počet splutí, nelze zase oddělit "soukromníky" od klientů cestovek atd.
Já osobně jsem na žádné řešení nepřišel a přiznám se, že bych k takovému postupu měl i osobní nechuť - i když jsou to právě cestovky, které dnes problémy z největší části působí, a když se dívám třeba na Biolka v Týnci, jak se jim z roku na rok násobí počet lodí, tak je to strašidelné. Na druhé straně na jejich obchodu nic špatného není - jen ty důsledky začínají být trochu o hubu pro všechny vodáky.
Případné omezení jejich činnosti proto beru spíš jako intelektuální hru - nicméně jestli má někdo nějaký praktický nápad jak by to třeba šlo, svěřte se :-)).

Reply

Re: Nykles, Klasik, 2/26/2008 8:11:25 AM
:) nevím jestli to je dobře nebo špatně ... pamatuju si ho jako kluk (už víc než 25 let), vždy byl slyšet do loděnice už od borského břehu lávky :). Ale určitě to tenkrát myslel dobře a tak předpokládám, že snad používá rozum dodnes a nemusel by být zcela proti nám.

Doufám, že se nepletu a že to lze považovat za dobrou zprávu. Pro půjčovny asi ne.

Jirko držím palce a samozřejmě taky děkuju a přeji silné nervy.


Reply

Re: Jirko, drž se, Jirka, 2/26/2008 7:29:15 AM
Díky,pokud bude potřeba,rád ti zavolám.
Měj se.

Reply

Re: kajaky, Jirka, 2/26/2008 7:28:53 AM
:-).......seš "sebekritickej" to se mi líbí :-D. Jako kajakář ale vím, že většina kanoistů je opravdu šikovná-tedy věřím,že si s tím rychle poradíš.
Pozn.Nic od nich nepotřebuju ani to není žádný "rektální alpinismus"

Reply

Re: Díky, Jirka, 2/26/2008 7:25:27 AM
Díky......

Reply

Re: Nykles, Jirka, 2/26/2008 7:23:08 AM
Je to Franta,kterého pamatuji, když jezdil singla za Loko Plzeň.

Reply

Re: pevna x nafukovaci lod, uv, Střelec, 2/26/2008 6:31:55 AM
Loď z půjčovny má pro různé nezodpovědné jedince ještě jeden efekt, který už tu byl uváděn. Není posádky, takže co by se o plavidlo starala. Jednou jsem se nešťastnou náhodou účastnil "opilecké" výpravy na dolní tok Jizery. Z cca 30 lidí jsme zůstali střízliví asi 4, všeobecná filozofie byla, že na vodu se jezdí ožrat a zhulit. Z chování k vypůjčenému majetku mi utkvělo v paměti jedno - když posádka rvala na břeh u posledního jezu naloženou loď po betonových schodech zapuštěných do terénu. Plastové špony lítaly na všechny strany, ale co by se starali - loď přeci nebyla jejich....

Reply

Re: Rafty, psisko, 2/25/2008 7:48:01 PM
Ano, to jsi napsal moc hezky. Plne souhlasim. Jenom to potvrzuje to, co si myslim. Spise se hleda zaminka, a casto doprovazena nesmyslnym (a pseudovedeckym) zduvodnenim. Co se tyce typu lodi, vse by asi vyresil zakaz vsech lodi, krome tzv. "drevenych" nebo lepe "dyhovanych" ci platenych kanoi. Pametnici budou vedet.
Pozn. Mrzi mne, kam az situace dosla. Ale dalo se s tim pocitat. Uz nekolik let deti ucim, at si to uzivaji, muze to byt naposled. Jinak i v lete se na hornim toku necha sjizdet v klidu. Mozna mi to nikdo neuveri, ale za posledni 3 roky jsme pri sjizdeni horniho toku vzdy potkali jenom 3-4 lode.... Na soutoku jsme byli treba hodinu sami.
psisko

Reply

Rafty, , 2/25/2008 4:14:55 PM
Rafty s "nevodáky" jsou k vidění především pod Vyšším Brodem.
Konkrétně na trasu Soumarský most -Pěkná ( Nová Pec ) se tenhle druh lidí na raftu nevydá, protože se tam musí pádlovat a nejsou tam během plavby hospody .
Celá ta studie je postavená na hlavu , protože nelimituje půjčovny a cestovky.( Ať mi to někteří dlouholetí přátelé a kamarádi, které mám mezi půjčovníky a cestovkáři odpustí!:-)
Souhlasím s tím , že nějaké omezení je na této trase třeba , ale tohle není v daném případě ta správná cesta .

Reply

Re: pevna x nafukovaci lod, uv, Ešus , 2/25/2008 3:57:19 PM
Když ony ty spory o loď ani tak nejsou dány tím, jak daná loď poškozuje , nebo nepoškozuje svým projetím přírodu,ale tím, kdo na těch daných typech lodí sedí.
Když máte laminátovou loď( vlastní), a víte , že každý náraz může znamenat lepení a problémy, tak podle toho jedete. S plastem to proste někam navalíte a předrncáte. A to je právě to co je pak strašně znát. Měl jsem jak laminátového singla, tak teď mám plasťáka. Při srovnání mého chování vůči laminátu a plastu jednoznačně jsem se lépe choval k laminátu. Zrovna tak je to s nafukovačkama. Jejich stejnou "manévrovatelnost" můžeme každý rok na ČPV vidět. Ale znovu se spíš jedná o lidi na nich , nežli o typ a tvar lodě. Vícemístný raft rozhodně není stejně obratný, jako deblovka či sing s kajakem. Jenže tohle všechno by nemuselo být, kdybychom se všichni uměli na vodě chovat- teď se nechci dotknout nikoho z Vás diskutujících, ale podívejte se v létě třeba na tu Vltavu- to není turistika, aĺe módní průmysl ( na Sázavě taky ). Nahoru kmitají auta půjčoven a vykládají jednu hromadu lodí za druhou. Pokud omezit něco, tak tohle davové šílenství.
Pokud si někde za pár švestek půjčím loď, zhobluju koryto bez znalosti ovládání dolů ( třeba kolikrát se tohle děje na Vavřinci, na Střele, na Teplé), tak je to prostě znát. Ne všechny půjčovny a cestovky jsou stejné , třeba Dronte je v tomhle dost výjimka ( zaplať pánbu), ale největší problémy nastaly po jejich nástupu na trh.
Přeci jen i ten plasťák není nezničitelný a nejlevnější.
Už to tady někde napsal Vojta o materiálu. Podle mne čím odolnější materiál lodi je, tím víc člověk využívá jeho vlastností a tím víc jezdí jako č.u.n.ě.
Ešus

Reply

Jirko, drž se, Ešus , 2/25/2008 3:18:52 PM
Ahoj Jirko
díky za info a drž se. Není to jednoduché vyjednávání. kdo to nikdy nezažil, tak neví o čem je řeč.
Držím palce a pokud budeš s něčím potřebovat pomoct, dej mi vědět
Ešus

Reply

kšeft je kšeft, Martin Š., 2/25/2008 2:45:49 PM
Je to celý nesmysl ...
NPŠ
- potřebuje sponzorovat autory studií
- potřebuje zakázat plavbu po řece, aby tam mohli sami provozovat placené exkurze

Jako na Ammeru:
Tam nad omezením plavby hlídkují "Přátelé přírody", a světe div se "Přátelé přírody" tam půjčují lodě, které jsou natur-friendly.

Reply

Re: pevna x nafukovaci lod, uv, Střelec, 2/25/2008 1:40:12 PM
Důvod? Místní půjčovny neprovozují nafukovačky, je to pro ně konkurence.

Reply

Re: Souhrn studií stojí za to, Střelec, 2/25/2008 1:28:28 PM
O tom se ví dávno, že Správa NPŠ je zralá na audit ohněm a mečem, případně ještě dovedený k dokonalosti katem Mydlářem. V dosavadní praxi většina zákazů sloužila hlavně k tomu, aby veřejnost nekoukala správě do karet a neviděla lumpárny, co se tam dějou.

Reply

Souhrn studií stojí za to, Honza Pokorný, 2/25/2008 1:24:51 PM
Opravdu doporučuji si přečíst souhrn všech studií. Dozvíte se tam mimo jiné, jak udělat z prdu kuličku. Hloubavější potom zjistí, kdo chodí na pstruhy raději dopoledne než odpoledne, možná vás i překvapí, že vodáci urvou pádly až 12 km vodních rostlin denně (!) a sami se budete ptát, jak je možné, že koryto je vodních rostlin stále plné...
Také je zajímavé, že "významně negativní vliv" není doložen jedinou srovnávací tabulkou, ze které by vyplývalo např. jen to, že Správa NP vůbec ví (říká se tomu úvodní monitoring a bývá to ve slušné společnosti zvykem), jakou početní křivku mají ve Vltavě jednotlivá žvížátka a kytí...
Čím dál víc se mi jeví, že regulaci by potřebovala v první řadě Správa NP minimálně v auditu, zaměřeném na smysluplnost využití veřejných prostředků....

Reply

Re: pevna x nafukovaci lod, uv, psisko, 2/25/2008 11:41:17 AM
To souhlasi. O tom vim. A ted jeste prepocitat na merny tlak. Nafukovaci lode vyjdou jednoznacne nejlepe. Proto je treba je zakazat. Ach jo. Hlavne, aby to vedeli "povolani". Porad mi nedochazi, proc spousta lidi souhlasi se zakazem nafukovacek (resp. rad bych znal duvod, fundovany, zduvodneny). Napada mne jen jeden.. Omezit (jakkoliv) pocet lidi na rece.... psisko

Reply

Re: Zákaz nafukovačel, Jarda, 2/25/2008 11:32:15 AM
No a co kdyby se na území parku zakázalo čepovat pivo a prodávat akohol, že aby ti zlí lidé jako museli v nafukovačkách jezdit střízliví? éééééééééééé, nebijte mně, to byl jen fór :-)) asi tak povedenej, jako že opilci jezdí na nafukovačkách a ti hodní na pevnejch :-))

Reply

Re: pevna x nafukovaci lod, uv, Střelec, 2/25/2008 10:59:26 AM
Studie na to není, stačí prostá fyzika. Když vyjdeš z hmotnosti prázdné lodě, odvodíš z toho vše ostatní. Vychází to pro kánoe zhruba následovně. Dřevěnky - 50 kg; plastové banány - 40 kg; laminátky - 30 kg; vzducholodě - 25 kg (průměr hmotnosti prázdné lodě). Připočítej bagáž, posádku, nějakou rychlost (u sezónních jezdců rychlost proudu), započítej styčný povrch plavidla (většinou povrch přídě) a vyjde ti nějaká výsledná energie dopadu. Vzorec bude nejspíš někde v balistice.

Ožralové a kartáč piva? Z čeho si místní myslí, že ty perlorodky žijou? Z čistý vody těžko. I ty škeble vědí, že pivo je výživný...

Reply

pevna x nafukovaci lod, uvaha, psisko, 2/25/2008 10:30:03 AM
Prijde mi to (zakaz nafukovacek) divne. Proc rozlisovat typy plavidel? Odpovim si sam. Je to jednoduche. Pritom je ale spise dulezity ponor (proto asi logicky ten limit, aby se nedrelo o dno, vidte) a ovladatelnost lode. Ta ovladatelnost je samozrejme dana typem lode a (take) schopnostmi lod ovladat.... Jenze, nejak mne vychazi, ze naraz mechuriny do brehu v pripade nezvladnuti ma pro breh mensi nasledky nez naraz pevne lodi (jde o plochu pusobici na prekazku, u nafukovacky podstatne vetsi vlivem "prizpusobeni se", z toho plyne mensi merny tlak a tim i mensi "poskozeni" brehu). A oder (mysleno uvolnovani materialu z plavidla)? Opet plati, ze oder z nafukovacek bude asi vzdy mensi nez z pevne lodi (opet mensi merny tlak pri pripadnem dotyku dna lodi a reky). A oder dna reky? Obavam se, ze opet mensi skodu zpusobi nafukovacka ze stejneho duvodu. Ale treba se mylim. Existuje nejaka studie/analyza/ rozbor techto fyzikalnich pusobeni?
psisko

Reply

Těžká kanoe, , 2/25/2008 10:17:37 AM
Kánoe obtěžkaná 2 stokilovými ožraly, "podsklepená" kartonem piv zabije 10x více perlorodek než pálava s matkou a dítětem na prázdninách!:-)

Reply

Zákaz nafukovačel, Střelec, 2/25/2008 9:50:54 AM
Podle posledních informací hodlají místní plošně zakázat nafukovačky proto, že na nich jezdí opilci, kteří nedodržují žádná pravidla a působí nedozírné škody. Jinak se obligátně argumentuje perlorodkou.

Reply

Re: Miluji perlorodku a NPŠ, Jirka, 2/25/2008 8:54:15 AM
On to zase není tak blbej nápad. Postupovat podle hesla, když mi chcípla koza, tak ať chcípne sousedovi taky, vytváří v konečném důsledku jednotu všech majitelů koz - což by v tomto případě mohla být výhoda :-)). Přece jen místní velkochovatelé budou mít větší vliv než my - jdeme chránit perlorodky:-))

Reply

Re: Závěr ...., Klasik, 2/24/2008 10:54:30 PM
Tak nevím, jestli jsi půjčovna "zločinec" co škodí a nebo ti "kladní", co pomáhají jako Mirek Dušín, ale na Votusu (WWW) jsem se nedozvědel nic, jen reklama na půjčovnu. Házet si do této diskuze příspěvkem skrytou reklamu na půjčovnu, která je v každém případě jeden z důvodů současného stavu považuji za docela slušné svinstvo. :(((

Reply

Re: Závěr ...., kiki, 2/24/2008 9:00:59 PM
Hoši,konec srandy!!Nejde o to něco chránit,nejde ani o kánoe nebo kajaky,ale o totální uzavření řeky!!Už se nesmí nikam na šumavský řeky!! Nebude jezdit ani turista s lodí z půjčovny,ale ani zkušenej singlíř!! O Vltavě si necháš jenom zdát.Detaily se dozvíš ve Votusu.

Reply

Miluji perlorodku a NPŠ, Monte, 2/24/2008 1:00:20 AM
Právě jsem se zamiloval do perlorodky .
Budu se intenzivně zasasovat za zákaz půjčování lodí v úseku Lenora-Nová Pec .
Hned od Pondělí na tom začnu pracovat ?!
"Kdo seje vítr, sklízí bouři".

Reply

techničák na loď, Bléža, 2/22/2008 7:44:01 PM
Souhlasím s názorem, že nejhorší jsou půjčovny a já ještě dodávám plast. Zvěř na jejich plastových lodích se podle mne nejvíce podílí na devastaci řeky, zvýšeným počtem utonutí a celkovou zmněnou klimatu a chování v okolí řek. Já jezdím řeku tak, abych se na ní mohl vrátit, nezničil si loď (nejedu když je málo vody)a tak chráním i řeku. Příkladně - dneska se již lodě nepřenášejí. Teď se tahají, hážou šoupají nebo se všechno jede (vono se to nějak sklouzne). Plast umožnil velké půjčování. Bohužel technologický pokrok nevrátíme.
Zákaz všeho nafukovacího mne netěší ale chápu. Klasická kánoe se musí na řeku nějak dostat. A auta na nástupních místech s přístupovou silnicí se lépe kontrolují. S nafukovadlem hlídce asi lépe proklouznu a hodím to na vodu kdekoliv.
Bohužel řešení neznám. Snad jen ten techničák na loď plus řidičák pro majitele a říční známku. Byla by to buzerace. Jenže jen tak se na nasilnících neprohání každej a jak chce. Fuj, to je ale hnusná představa. Pak by jsme mohli mít papíry i na boty a národně parkovou známku!

Reply

Re: Závěr ...., Soptík, 2/22/2008 5:18:02 PM
Předpokládám, že pojmem "kajak" asi myslí všechny jednomístná plavidla... jinak je to diskriminační a není se co divit, že vymíráme... :(

Reply

perlorodky - a co ty další?, Hobo, 2/22/2008 4:21:24 PM
No, v pětaosmdesátém ve Štěpánovce nad Jaroměřicemi jsem mohl počítat škebli na desítky a "semtamraka". Dnes tam není nic. Ale rád bych se, páč su jen občasný čtenář, dověděl taky něco o naší milované Dyji. I ta by stála za jízdu. Ahoj Hobo

Reply

Re: Hmmmm, Hasák, 2/22/2008 1:12:47 PM
No... Řekl bych, že to Jirka docela vystihnul. Taky se obávám, že jakmile nastane regulace v podobě omezeného počtu vodáků za den(měsíc, apod.), tak ostrouháme jenom my, obyčejní vodáci, s vlastní lodí a schopností uspořádat si výlet na vodu sami. Nicméně je mi jasné, že komerční turismus přináší místním domorodcům pracovní příležitosti, takže se není co divit, když budou cestovky hájit.

Reply

Re: diky za info, Honza, 2/22/2008 12:25:02 PM
Kačenko, s tím si nelam hlavu. Ty se jako soukromá osoba k takové povolence nedostanš ani na deset kilometrů :.-)). To si rozdělej místní půjčovny - takový malý kšeftík v téhle velké dohodě.

Reply

Hmmmm, Jirka, 2/22/2008 12:19:02 PM
Tak jsem si to přečetl a je to zajímavé. V létě je to jednoznačně úplný zákaz až na takový malý kšeftík pro někoho, kdo bude čtyřikrát denně vozit turisty. Neznám sexuální zvyky perlorodek, takže netuším jak moc je vodáci ruší, ale jak je vidět - okukovat jejich dovádění bude možné jen pod odborným dohledem. Něco podobného jako pípšou :-)). Zákaz raftů a pramic bych asi podpořil, ta řeka na ně není moc stavěná. Zakazovat ostatní nafukovačky je kravina, ale ty už tam myslím nejsou. Pokud se zakáže splutí v letních měsících, odpadne tím asi značná část masové turistiky. Lufťáci se na vodě - když nesvítí sluníčko - až tak moc nepromenujou. Neumím odhadnout, zda se tím stává více méně zbytečný i limit na vodní stav, asi docela jo. Navíc už v květnu a v září pelrorodky jak vyrozumívám s prominutím "nešukaj", takže je vodák v počtu omezením přirozeným výběrem, tepy počasím, ani při nižším stavu neohrožuje možná neohrožuje. Druhá část pravdu může být to, že když se zakáže po tři měsíce splutí, nakupí se chtiví vodáci v měsících ostatních. Celkově to asi nějaký kompromis je. Nakolik je výhodný pro přírodu posoudit neumím, z hlediska vodáka je to spíše zase o kousek utažený šroub s cílem vcelkju jasným - nakonec tady zakázat splouvání úplně.
Nic to nemění na mém základním názoru, že nejlepší regulací je, když si člověk, který chce jezdit po vodě, musí koupit vlastní loď. Problémy s masovostí vodní turistiky vyvolaly až půjčovny a komercionalizace a logická regulace by proto měla vést také přes kontrolu - omezení tohoto lukrativního kšeftu. Nicméně životní zkušenost mne učí, že nakonec z řek vyletíme my jako sóloví vodáci a vyhraje komerce. Pokud mi někdo můj pesimismus vyvrátí, budu potěšen :-))

Reply

Re: diky za info, Vojta, 2/22/2008 11:43:19 AM
... to jako vodáci nejsou ta správná veřejnost......
Klasiku, neboj klidně si vemu na singla pádlo s dvouma lopatkama a voni to stejně "bursíci a žakové" nepoznaj...
VJ

Reply

Re: Závěr ...., Klasik, 2/22/2008 10:55:33 AM
... že ty máš strach, že budeš muset ze singlu do kajaku ;). Preventivně tě vítám v našich řadách. :)

Reply

diky za info, Katie, 2/22/2008 10:12:55 AM
Dekuji za tyto ucelene informace. Rada je tu uvidim po kazde schuzce pracovni skupiny. Souhlasim s Honzou Hrubesem - rafty, pramice a dalsi vicemistne(vic nez 2) lode ne. Ale ty nafukovacky (jedno a dvoumistne)ano. A zaroven se ptam,zda se promysli do hloubky moznosti realizace danych omezeni - kolik lodi a s kym v souladu s limity. Kdyz si pozadam o povolenku na spluti pro 4 lode, jak se to zrealizuje...bude to na nejaky konkretni den?Co kdyz nebude dost vody?Nebudeli to na konkretni den, pak se tam stejne sejde vice lidi/lodi v den, kdy potece voda... Je dobre, ze se to resi a ze se do toho zapojuje verejnost (i kdyz vodacka)...

Reply

Nykles, Klasik, 2/22/2008 9:10:33 AM
Ing.Fr.Nykles za obce asi nebude "vzteklej" František z Lokotky. Nebo to jen on ?

Reply

Závěr ...., Vojta, 2/22/2008 8:17:11 AM
Asi by ta definice měla znít trochu jinak. Nikoliv kajaky, kanoe, nafukovací plavidla... ale počet msít v lodi - to je reálné,. jinak si vezmu prkno, sednu na něj a poplavu...
Docela by mne zajímalo, kdo budou ti "průvodci" případně - pokud Stráž přírody, která pádlovat asi moc neumí, tak se hlásím jako jejich školitel abych je to naučil (a nechal si to dobře zaplatit, minimálně v ceně těch studií!)
Ostatní "noukoment".
Vojta

Reply

odstavec 1, Honza Hrubeš, 2/22/2008 7:10:56 AM
14.2. první odstavec - zůstala tam VŠECHNA NAFUKOVACÍ PLAVIDLA. To považuju za chybu, lodě typu pálava se staly jedním z nejrozšířenějších a nejoblíbenějších dvoumístných plavidel. Že by v rukou letních rekreantů byly méně obratné a páchaly více ekologických škod než laminátové nebo plastové kanoe, to se snad nedá myslet vážně. O omezení průtokem (minimální hladinou), počtem lodí, denní dobou, roční dobou (vzhledem k době rozmnožování některého z druhů) atd. lze najít nějaký kompromis. O vyloučení raftů a pramic se asi taky nebudeme přít. Ale vyloučit pálavy, baraky, skipy, travellery a další jedno- a dvojmístné nafukovačky je naprostá hloupost bez jakéhokoli opodstatnění.

Reply

kajaky, Márty, 2/21/2008 11:21:44 PM
aby to nedopadlo tak, že povolí jenom kajaky. Protože půjčovny je začnou půjčovat i laikům a Ti pak nadělají více škody než na stabilních kanoích. Sám teď začínám se učit na kajaku a je to úplně jiné než na kánoi.

Reply

Díky, Honza Pokorný, 2/21/2008 11:12:54 PM
Jirko, díky za zveřejnění informace. Jsem vodák neorganizovaný a vodáctví je jedním z více sportů, které mne těší.
Držím Ti palce, ať se Ti podaří přispět ke kompromisu v přetěžké roli zástupce vodáckého národa.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.