Kdo |
Km |
Trasa |
Obtížnost |
Datum |
Loď |
Hodnocení |
Kuba Ryppel
|
8 |
nad Ostrovem - Gstatterboden pod nádražím |
WW I, WW II, WW III |
1.9.24 |
kajak |
|
Vodočet: Admont, stav: 35.31 m3/s |
Popis: za malé vody je tento úsek nejlepší. Začátek a konec výživný, ale hodný, uprostřed je krásná vlnová pasáž a i na klidných meziúsecích řeka pěkně odsýpá. Škoda, že nás čekala cesta domů - 2. jízda se úplně nabízela... A na rakouské poměry má Enns teplou vodu. |
Eki
|
18 |
Oeblarn silniční most - Woerschach most |
ZW, WW I |
20.8.24 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: Trautenfels, stav: 18.78 m3/s |
Popis: Velmi hezká stále tekoucí řeka bez jezu. Mínusem bylo zakalení vody po deštích. Vodní ptáci jako volavky, kachny a skorci. Nepotkali jsme žádnou loď. Spluto na barace ve skupině 4 nafukovacích kánoí. |
Eki
|
22 |
pod Schladmingem most - Stein a.E. most |
ZW, WW I |
19.8.24 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: Schladming, stav: 19.46 m3/s |
Popis: Velmi hezká stále tekoucí voda bez jezu. Mínusem bylo zakalení vody po deštích. Začínáme nad prvním silničním mostem u fotbalových hřišť a ČOV pod Schladmingem. Vodní ptáci jako volavky, kachny a skorci. Nad nimi létaly dravci. Nepotkali jsme žádnou plující loď. Spluto na barace ve skupině 4 nafukovacích kánoí. |
Krtek
|
8 |
|
WW II |
11.8.24 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: |
Popis: |
Ferry
|
11 |
|
WW II |
7.7.24 |
kajak |
|
Vodočet: Schladming, stav: 23.35 m3/s |
Popis: |
Jarek
|
11 |
Madling - Schladming |
WW II |
7.7.24 |
kajak |
|
Vodočet: Schladming, stav: 21.35 m3/s |
Popis: Za daného stavu moc pěkná voda, prakticky celá hezký tekla. |
Herčus
|
6 |
Kummerbrücke (Damenstrecke) 1,35km pod hrází – Hieflau (vlak. st.) |
WW II, WW III |
10.9.23 |
nafukovací singl |
|
Vodočet: dle brány u přehrady 7,8 cbm |
Popis: Ještě jedna nedělní jízda za stejnýho stavu jako včera. Šchlitz se mi nevěřícně daří najet tak čistě, že se ani s tou svou metr širokou a 340 dlouhou nafukovací singlovkou nijak nedotknu šutrů. Cestou domu bereme ve Steyru stopujícího vodáka... řikal jsem si "ty woe, kam toho týpka asi tak můžem hodit, když jsme v tramtárii bez dálniční známky" a on to byl Polák a chtěl na Troju :). |
Herčus
|
8 |
Gesäuseeingang (100m nad žel.m.) – Gsatterboden (ústí Weißenbachgraben |
ZW, WW I, WW II, WW III, WW IV |
9.9.23 |
nafukovací singl |
|
Vodočet: Admont, 158 cm, 42,3 m3/s |
Popis: Premiéra na standartním úseku Enže za nižší vody, nebo aspoň tak je to prezentováno na Rivermap.ch. Dolní auto chceme nechat na parkovišti pod Gsatterbodenskou peřejí u levostranýho přítoku, ale jsou tu značky se zákazem stání, pokud nemáš oprávnění, tak auto necháváme v Gsatterboden na placenym parkovišti, ale možná by to tam šlo u nádraží levnějc. Začínáme pod Gesäuseeingang, ale na parkoviště u železničního mostu je opět daná značka se zákazem, tak po vyložení odvážím auto nad železniční přejezd, kam se pár aut vejde a žádná značka tu není. Lodě si vyneseme 100 metrů nad most a užíváme si parádní rychlou trojkovou peřej s velkými vlnami a následně to u ostrova posíláme vlevo, kde bych za tohohle stavu spíš mluvil o krátký ale čtyřkový peřeji. Rozhodně nemám pocit, že by bylo málo vody - má to slušnej tah a k tomu už koukaj nějaký balvany na který je potřeba reagovat s předstihem. Pod peřejí se to uklidní ve velice kochací ZW/WW1 když k tomu máme jasno a teplo. Stavíme na prohlídku soutěsky a i když to zpočátku vypadá na procházku roklí, po chvíli se dostanem do moc hezký soutěsky a zážitek stojí za to. Pokračujeme v plavbě, postupně se začnou objevovat hezčí peřeje až se dostaneme do pasáže, kde to krásně houpe v takový WW2-3 bez záludností. Gsatterbodenskou peřej před cílem jako takovou třešničku na dortu jdeme obhlídnout a nakonec volím začít zprava a pak přesun doleva, akorát jsem trochu nesvůj, jedu první a nechci se dostat do pravý spodní půlky, kde se mi to nelíbí, nicméně zajedu to čistě, tak mám radost a jdu klukům postavit házečku. Kluci to nakonec šmelí chickenlajnama celý vlevo. Po výstupu dojdeme pro auto, sjedeme pro horní a přesun pod přehradu. |