Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/rakousko/enns.aspx?ID_reky=134
Home Austria Enns Mapa

River Enns

82% Oblíbenost řeky


  • Source of:
  • Lenght of river in km: 250
  • Difficulty:
      Part river km Difficulty
    upper][s highway - Reitdorf248 - 237WW II-III
    Reitdorf - Mandling237 - 220WW I-II
    middleMandling - Schladming220 - 212WW III-II
    Schladming - Gesausee212 - 132WW I
    Gesausee133 - 132WW VI
    Gesausee - Kummerbrucke132 - 123WW II-III
    Kummerbrucke - Hieflau123 - 116WW IV-VI
    bottomHieflau - mouth into Dunaje116 - 0WW I



Řeku už jeli: (67)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Herčus
6 Kummerbrücke (Damenstrecke) 1,35km pod hrází – Hieflau (vlak. st.) WW II, WW III 10.9.23 nafukovací singl Hodnoceni
Vodočet: dle brány u přehrady 7,8 cbm Popis: Ještě jedna nedělní jízda za stejnýho stavu jako včera. Šchlitz se mi nevěřícně daří najet tak čistě, že se ani s tou svou metr širokou a 340 dlouhou nafukovací singlovkou nijak nedotknu šutrů. Cestou domu bereme ve Steyru stopujícího vodáka... řikal jsem si "ty woe, kam toho týpka asi tak můžem hodit, když jsme v tramtárii bez dálniční známky" a on to byl Polák a chtěl na Troju :).

Herčus
8 Gesäuseeingang (100m nad žel.m.) – Gsatterboden (ústí Weißenbachgraben ZW, WW I, WW II, WW III, WW IV 9.9.23 nafukovací singl Hodnoceni
Vodočet: Admont, 158 cm, 42,3 m3/s Popis: Premiéra na standartním úseku Enže za nižší vody, nebo aspoň tak je to prezentováno na Rivermap.ch. Dolní auto chceme nechat na parkovišti pod Gsatterbodenskou peřejí u levostranýho přítoku, ale jsou tu značky se zákazem stání, pokud nemáš oprávnění, tak auto necháváme v Gsatterboden na placenym parkovišti, ale možná by to tam šlo u nádraží levnějc. Začínáme pod Gesäuseeingang, ale na parkoviště u železničního mostu je opět daná značka se zákazem, tak po vyložení odvážím auto nad železniční přejezd, kam se pár aut vejde a žádná značka tu není. Lodě si vyneseme 100 metrů nad most a užíváme si parádní rychlou trojkovou peřej s velkými vlnami a následně to u ostrova posíláme vlevo, kde bych za tohohle stavu spíš mluvil o krátký ale čtyřkový peřeji. Rozhodně nemám pocit, že by bylo málo vody - má to slušnej tah a k tomu už koukaj nějaký balvany na který je potřeba reagovat s předstihem. Pod peřejí se to uklidní ve velice kochací ZW/WW1 když k tomu máme jasno a teplo. Stavíme na prohlídku soutěsky a i když to zpočátku vypadá na procházku roklí, po chvíli se dostanem do moc hezký soutěsky a zážitek stojí za to. Pokračujeme v plavbě, postupně se začnou objevovat hezčí peřeje až se dostaneme do pasáže, kde to krásně houpe v takový WW2-3 bez záludností. Gsatterbodenskou peřej před cílem jako takovou třešničku na dortu jdeme obhlídnout a nakonec volím začít zprava a pak přesun doleva, akorát jsem trochu nesvůj, jedu první a nechci se dostat do pravý spodní půlky, kde se mi to nelíbí, nicméně zajedu to čistě, tak mám radost a jdu klukům postavit házečku. Kluci to nakonec šmelí chickenlajnama celý vlevo. Po výstupu dojdeme pro auto, sjedeme pro horní a přesun pod přehradu.

Herčus
6 Kummerbrücke (Damenstrecke) 1,35km pod hrází – Hieflau (vlak. st.) WW II, WW III 9.9.23 nafukovací singl Hodnoceni
Vodočet: dle brány u přehrady 7,7 cbm Popis: Po roce repete. Vodní stav je jen nepatrně nižší než loni a pocit z jízdy je obdobně skvělej. Letos tu tekla v létě nějaká větší voda a zapláchla to tu spoustou štěrkem, takže byl charakter pozměněn, ale už se štěrk zase postupně vyplachuje, tudíž zatím odlišně vypadal úsek, co je mezi mosty, kde je silnice na levym břehu a byl prostě lehkej. V dojezdu mi přišlo, že tam je pár vlnek taky trochu výživnějších než loni, takže i to mě potěšilo. Po dojezdu pendl a přesun do kempu v Mooslandl.

Koks
14 Gessause-Hieflau WW I, WW II, WW III 9.9.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: k přehradě 42 cbm, pod ní 7,7 cbm Popis: Nástup u žel mostu pod extrémním usekem začíná peřejí WW III+, následuje klidný usek cca 4 km WW I, pak se objeví několik míst WW II-III na závěr před vzdutím přehrady krátká III+ peřejka. Krásná vodnatka bez záludností. Pauza na prohlídku soutěsky Bruckgraben = cca 1km procházka neuvěřitelně krásným, úzkým, hlubokým kaňonem je super zpestření vodáckého výletu. Po dojezdu na km 124,7 před vzdutí jsme lodě převezli pod přehradu na "dammenstrecke", tedy cca 500 m pod silniční most, kde končí krátky extrémní usek WW IV-VI. Přehrada žere většinu vody a vypouštěla 7,7 cbm, což prý je minimum, který teče vždycky a na splutí dolního useku postačuje. Ten se od horní části výrazně liší, je to nádherné balvanité koryto, kde skoky a průskoky střídají klidné laguny, nejasné a nečitelné průjezdy s obtížností do WW III. Ale nad 12 cbm už by to bylo podstatně vostřejší. Zhruba v polovině useku nebezpečný sifon, přeneseno s obtížemi vlevo.

VláďaW
7 Pod ostrovem pod Gesause - Weissenbach WW I, WW II 13.8.23 kajak Hodnoceni
Vodočet: Admont, stav: 116.50 m3/s Popis: Úplně se mi nepotkala řeka s náladou. Za tohoto stavu teče opravdu rychle. Občas "rozbité" vlny. Soutěska Bruckgraben opravdu pěkná.

Sirka
16 Radstadt Kreuzsaal - Schladming kemp WW I, WW II, WW III 8.7.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis:

Ondřej K.
7 Gesauseeingang - Gstatboden WW I, WW II, WW III 10.6.23 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Admont, stav: 90.59 m3/s Popis: Poprvé na Ennsu. Zaparkovali jsme na vlakové stanici v Gstatbodenu a pak se řidič vrátil na start. Rozhodli jsme se začít až pod ostrovem, v řece bylo na naše baraky až moc vody. Velmi rychle to utíkalo a hned přišla soutěska Bruckgraben, není to úplně nejblíž a už jsme to chtěli vzdát ale pak to stálo za to. Došli jsme až pod vodopád. Pak nás trochu chytnul déšť ale užili jsme si super WW3-4 pře silničním mostem. Za silničním mostem jsme vystupovali, na katarakt za vlakovým nádražím jsme se jeli podívat a příští rok ho asi zkusíme. Jinak super vody lehčí úseky alá Vltava střídali zajímavé pasaže.

Večerníček
8 Gesäuse - ústí Weißenbachgraben WW I, WW II, WW III 25.9.22 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Admont, stav: 67.30 m3/s Popis: V deseti členné skupině ve dvou na Barace. Nástup na vodu něco metrů pod železničním mostem. Středem levého ramena kol ostrova. Návštěva vodopádu v Bruckgrabenklause.


Zobrazit podrobnosti vodáků o této řece z jejich zápisků
River guide:

Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:


nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

13.09.21 Enns: Pro úsek Gstatterboden od železničního mostu není již možné parkování podél řeky. Lze jen naložit a ... více
08.08.11 Enns: V několika kamenech závalu - peřeje IV+ před vysedáním Weissenbacht, jsou kovová oka. Je to v té spo ... více
30.09.09 Enns: Přehrada Kummerbrucke se v současné době opravuje a je vypuštěná a otevřená na což upozorňují velké ... více
02.09.08 Enns: Enns od soutoku ramen pod Gesäuseeingang, tzv. Nohavic, do Gstatterbodenu, resp. k ústí Weissenbachu ... více
07.08.05 Enns: Těsně před výstupním místem Weissenbacht došlo k mohutnému sesuvu skalních bloků, které zatarasily ř ... více
07.06.04 Enns: Mám smutnou zprávu pro ty rafťáky, kteří mají rádi úsek Gesausee-Gstatterboden. Ochránci přírody z N ... více

Add Hotline
Spolujízda (pendl aut)

Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama