Kdo |
Km |
Trasa |
Obtížnost |
Datum |
Loď |
Hodnocení |
Lubos
|
15 |
Kemp Šobec - Podnart |
WW I, WW II |
17.7.23 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: Blejski most, stav: 78 cm, 25.31 m3/s |
Popis: S Marekom |
Ivis
|
9 |
Zasip, most 8,0 - soutok se Savou Bohinkou ( vzniká Sava) |
WW I, WW II |
6.7.22 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: 60 cm Blejski most |
Popis: Tak je to už 2. “Jugoslávská” reka co mě poprvé nadchla a podruhé zklamala. Což je i tím, ze poprvé člověk nic neočekává a podruhé čeká super. No a to nebylo zde stejně jako predtim na Zrmanji, kterou bych už ale nejel. Tato má velké plus v tom, ze po ceste k moři do Chorvatska si člověk vůbec nezajede. Tedy pokud jede pres Villach. Pokud pres Klagenfurt tak cca 20 km a pres Graz ( Ljubljana) cca 50 km. Trosku minus u mě u této řeky ze to neteče plynule, ale ze se střídají perejnata místa včetně i těžších ( za této vody relativně pohodové) s vyloženě klidnými. I když průměr 9 km/h není nejhorší . Cca 1,5 Km před soutokem 3 x menší stupně. První těsně před mostem. Kilometraz je překvapivě velmi přesná , začal jsem těsně před mostem a najel přesně 8,1 km a pak s blbnutim na soutoku najeto 8,5 km. |
Dan F.
|
21 |
Zasip (Sáva Dolinka, km 8) -> Podnart (Sáva) |
WW II |
20.8.21 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: Vodočet Blejski most: 63 cm, 16.20 m3/s, úsek: od Zasipu; vodočet Radovlica: 58 cm |
Popis: Během jednodenní plavby jsme spluli spodní úsek Sávy Dolinky na soutok se Sávou Bohinjkou a pokračovali dalších 13 km po řece Sávě. Celá plavba trvala přibližně 6 – 7 hodin. Sáva Dolinka je více peřejnatá a svižnější (WWII). Sáva se na soutoku značně rozšiřuje a dál pokračuje WWI s několika pomalejšími úseky, ale bez jezů až do Podnártu. Celou řeku obklopuje pěkná příroda, nejhezčí úsek byl na Sávě s obrovskými balvany poházenými v řece. |
Dan F.
|
5 |
most a jez v Logu (km 39,2) -> starý železniční (nyní cyklistický) most (km 34,1) |
WW I |
15.8.21 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: vodočet Jesenice, stav: 75 cm |
Popis: Plavba krásnou krajinou, většinou neregulovaným korytem s popadanými stromy. Voda se rozlévá do šířky a částečně mizí v oblázkovém podloží. Při stavu 76 cm tento úsek silně nedoporučuji, neboť se jedná spíše o pěší turistiku po dně řeky. Brodili jsme cca 50% vzdálenosti. |
Dan F.
|
8 |
Silniční most Mojstrana (km 27,7) -> Silniční most Jesenice (km 19,5) |
WW II |
15.8.21 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: vodočet Jesenice, stav 77 cm |
Popis: Svižná plavba úzkým korytem. Stav vody byl pro tento úsek dostačující.
!POZOR!
600 m za silničním mostem a jezem u Hrušice, tedy na 20,4 km probíhá zásadní úprava koryta řeky. Původní tok je zasypán štěrkovým valem a voda je odkloněna přes nesjízdný cca 4 m vysoký jez. Nad jezem lze zastavit na pravé straně. Řeka dále pokračuje úzkým obtokovým kanálem se značným spádem. Kanál je 400 m dlouhý, v celé šířce přes 1 m hluboký a má strmé kamenité břehy bez vegetace. Je zde velmi obtížné přistát a udržet loď u břehu. Na konci kanálu je ostrá levá zatáčka a hned za ní cca 1 m vysoký sjízdný jez. Zde se kanál napojuje na původní koryto na 20 km, pod nesjízdným jezem pod nádrží vodní elektrárny.
Předpokládám, že tato úprava toku souvisí s opravou vodní elektrárny a bude pouze dočasná. Doporučuji v tomto úseku dbát zvýšené opatrnosti a celou situaci si nejdříve prohlédnout z břehu, protože lze během stavby očekávat další úpravy koryta řeky.
Aktuální situace není zapsaná v kilometráži řeky a není ani na ortofoto mapách na Googlu či seznamu. |
Koks
|
8 |
Mojstrana-Hrušica |
WW II |
16.7.21 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: Jesenice 79 cm, 12 cbm |
Popis: Rychlý splachovadlo, že ty nádherný hory kolem sebe ani nevidíš. Ale bez nástrah a záludností. |
Fík
|
1 |
kolem kempu |
WW I |
11.7.21 |
debl kajak |
|
Vodočet: |
Popis: |
Mišel
|
7 |
Piškovca, most - pod Šobec Campground |
WW II |
23.6.19 |
nafukovací kánoe |
|
Vodočet: Blejski most, stav: 95 cm, 38.0 m3/s |
Popis: Na Riu. |