Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/morava/jihlava.aspx

bottomMohelno - Letkovice59.2 - 41.7 WW I
    Letkovice - mouth into Dyje41.7 - 0.0ZWC

Řeku už jeli: (118)
zapsat do zápisníku jel jsem ji taky (zapsat do zápisníku) Chystám se na ni
Kdo Km Trasa Obtížnost Datum Loď Hodnocení

Radek J.
11 Mohleno - Biskoupky most WW I 14.11.20 paddleboard Hodnoceni
Vodočet: vodočet Mohelno, stav: 106 cm, 10.6 m3/s Popis: Už jen 10 kubíků, ale pořád pěkný. Pár záseků o kámen. Jinak ok

18 Mohelno - Ivančice WW I 5.11.20 paddleboard Hodnoceni
Vodočet: vodočet Mohelno, stav: 130 cm, 20.5 m3/s Popis: Parádní podzimní splutí při 20 m3/s

Maňas
2 Soutok s Jihlávkou - k čističce WW I 5.11.20 kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis:

Ivis
1 přítok Oslava 39,7 - Ivančice, most, Krumlovská ul. 39,3 WW I 23.10.20 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: 91 cm, 6,4 m3/s Mohelno Popis: při splutí Oslavy, dojezd k autu.

Miloš H.
18 Mohelno - Ivančice WW I, WW II 23.10.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: vodočet Mohelno, stav: 92 cm, 6.6 m3/s Popis: Moc pěkné splutí řeky Jihlavy v tomto úseku.

41 Jihlava - Třebíč 26.9.20- 28.9.20 nafukovací kánoe Hodnoceni
Vodočet: Popis: V podzimním deštivém čase jsme se vypravili na volné tři dny na řeku Jihlavu. Počasí náš neodradilo, přestože teplota vzduchu kolísala kolem 8 stupňů a občas popršelo, naopak! Na Jihlavě, která je za normálního stavu vody nesjízdná, stoupla hladina natolik, že nám vodákům umožnila skvělý průjezd. Splouvali jsme ji z Jihlavy do Třebíče. Bylo nás 13 v šesti lodích. V noci jsme přespávali na farách. Jihlava je nádherná řeka, pro mě patří mezi tři nejkrásnější spolu s Ploučnicí a Orlicí. V sobotu ráno pršelo hustě, to jsme se schovávali v jihlavském podzemí a v cukrárně. V poledne ještě za deště jsme se přesunuli pěšky skrz Jihlavu a nafukovali lodě, vařili čaj a ohřívali polívku na bombě u řeky. Vypluli jsme ve dvě odpoledne, to už pršet přestalo. Teplota stoupla z 5,5 stupňů na 6 stupňů a už to šlo. Řeka nás překvapila svou krásou, silným proudem, poletujícími ledňáčky, příjemně sjízdnými jezy. Pluli jsme v zimních bundách, zahřívali jsme se pádlováním, podél řeky občas projel vlak, někdy jsme najeli na kámen, někdy zase měli co dělat s větvemi. První den jsme zakončili v Lukách nad Jihlavou. Lodě jsme přenesli na farní zahradu a večer strávili na faře u kamen, s kytarami a vyprávěním. Fara je umístěna skoro hned u řeky a pan farář velmi milý, večer poseděl s námi. Zpívali jsme mu kánon Gaudeamus hodie a zpěvy z Taizé - Bless the lord. Spali jsme na zemi jeden vedle druhého, akorát jsme se poskládali do přidělené místnosti. Poutníci po řece Jihlavě. Neděle slibovala počasí bez deště a tak se i stalo. Dokonce na několika místech i vykouklo sluníčko. Bylo o několik stupňů tepleji a řeka ještě krásnější. Za 1 den jsme na 20 kilometrech překonali 11 jezů, naprosto všechny sjízdné! Překonávání jezů nás bavilo, nic se nepřenášelo, vždy jen větší či měnší šplouch pro příď lodi. V poledne jsme rozdělali u řeky oheň v Dolním Smrčném, ohřívali polívku, opékali špekáčky. Odpoledne pokračovalo stejně tak, užívali jsme si krásný den na vodě ve svatováclavském čase na konci září. Bransouze, Číchov, několik popadaných stromů nám dalo zabrat, několik lodí se v těch místech i převrhlo. Záterasy toku padlými stromy nashromáždily haldu odpadků, jinak byla řeka čistá, na březích rybáři, v termoskách čaje, nadšení veliké. Plavbu jsme ten den zakončili v Přibyslavicích. Lodě jsme schovali k hodnému pánovi do dřevníku a odjeli na přespání na faru do Brtnice. Brtnická fara má skvělého faráře, se kterým se známe, a taky spoustu místností s postelemi, kuchyňku a velký stůl, ke kterému jsme se všichni vešli. Hrál se stolní fotbálek, zpívalo se, a byli jsme v suchu. Málokdy jsme na vodě spali na postelích. Pondělí, svátek sv. Václava mělo pršet, a bylo to tak. Dopoledne jsme podnikli výpravu do obou brtnických kostelů, zazpívali si z kůru, vylezli na věže, rozhlédli se do kraje. Brzký oběd jsme si uvařili ještě na faře a pak nás několik kamarádů opustilo návratem domů. My zbylí, co jsme vydrželi, jsme se vrátli k lodím a někteří pokračovali po proudu dál přes Okříšky až do Třebíče. Pršet přestalo, vyplouvali jsme kolem půl jedné. Opět nás čekalo několik, až na jeden, sjízdných jezů, proud, padlé kmeny, ke konci i další déšť. I tak jsme si užívali tuto úžasnou řeku na Vysočině. Řeku Jihlavu pozoruju z vlaku už 21 let, co bydlím v Brně a jezdím vlakem tam a zpátky do Jindřichova Hradce. Nejdřív jsem nevěděla nic o vodáckém sportu. Když jsme začali splouvat mnoho různých řek v Česku a na Slovensku, tak jsem ji pozorovala a zdálo se mi, že má málo vody, že se jet nedá. Pak jsem se dočetla, že se jet dá jen po silných deštích. A teď na to došlo. Vsadili jsme na to podle předpovědi počasí. Že by nám to mohlo vyjít, když vyrazíme v sobotu po hlášeném pátečním dešti. Vyšlo to dokonale. Díky dešti, který Jihlavu mírně rozvodnil, že jsme ji mohli zažít na lodích a pozorovat naopak vlaky jezdící kolem. A až příště pojedu vlakem podél řeky Jihlavy, budu hledat, kde byly ty peřeje a proudy. Mávám všem, kteří chtěli jet s námi, ale kvůli počasí to vzdali.

Miloš H.
12 Kemp Wilsona - hráz přehrady a zpět ZW 16.9.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis: Krásná projížďka s koupáním. Místo k moři jsem zajel na moravské přehrady. Dalešice měla super čistou vodu.

13 Kemp Wilsona - Koněšín a zpět ZW 15.9.20 nafukovací kajak Hodnoceni
Vodočet: Popis: Projížďka po v.d.Dalešice. Super počasí, koupání a prohlídka zříceniny hradu Kozlov.

Zobrazit další podrobnosti o této řece ze zápisníku
River guide:

Tisk kilometráže:

Od říčního km:     do říčního km:

Detailní výpis:

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

08.08.20 Jihlava: Kousek pod jezem Mohelenský mlýn (to je ten první pod přehradou) jsou dva padlé stromy přes celou ře ... více
23.09.13 Jihlava: Povzbuzeni optimistickým komentářem Petra jsme sjeli úsek Bítovčice - Vladislav za 2 dny za stavu 80 ... více
19.07.13 Jihlava: Sjízdnost Jihlavy za nižšího stavu; jsem z Jihlavy a proč jezdit daleko, když se dá nastoupit za hum ... více
27.04.13 Jihlava: Splutí 27.4.2013, Pohořelice - Pasohlávky. Krásné meandry vymleté v písku v krásné přírodě. Plavba z ... více
13.07.11 Jihlava: Ahoj. V minulých dnech jsme si v reálu ověřovali letní využitelnost spodní Jihlavy z Ivančic k obci ... více
13.06.11 Jihlava: 11.6.2011, ř.km 41,5 JEZ LETKOVICE - POZOR NA NĚJ!!!! Tento poslední jez před Ivančicemi se vždy be ... více
07.09.10 Jihlava: 5.9.2010, Jihlava - střední část - Mohelno > Ivančice při odpouštění přehrady Mohelno. Jeli jsme již ... více
06.04.10 Jihlava: Jihlavu jsme sjížděli 2.-5.4.2010, horní úsek po Jihlavu (město) naprosto úžasný. Od Dolní Cerekve c ... více
03.07.09 Jihlava: Horní úsek (Dolní Cerekev - Jihlava) pokud je dost vody řeka na které je vše, co vodák může chtít - ... více
27.12.07 Jihlava: Opravuji svůj starší komentář. Dostal jsem se po létech na stejná místa a koryto je zarostlé, často ... více