Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Bezpecne-na-vode.aspx?ID_clanku=966 edit=3

Bezpečně na vodě?

Diskuse nad článkem
Tak doufejme..., Jícha, kajakar~kajakar.cz, 1/26/2009 4:29 PM
Tak doufejme, že to letos zabere.

Reply

Marná snaha, Honza, 1/26/2009 4:55 PM
Sice pěkný a pravdivý článek, ale bohužel se mi zdá čím dál tím víc zbytečný :(
Právě jsem skouknul první 3 díly pořadu putování po řekách ( http://www.ceskatelevize.cz/pr... )
Komentář u jezu v Podhradí na Moravici by mě spolu s uvedenými záběry spíše ke sjetí navedl, než co jiného... Absolutní absence helmy v celém dosavadním pořadu (dokonce i u malého prcka).

Reply

|_Re: Marná snaha, heheh, 1/26/2009 7:03 PM
Vítkov Podhradí
Radim: "Tento je řekl bych smrťák."
Lukáš Polert: "Tady ten jez je opravdu nebezpečnej. Dokonce tam je i taková bojka, která signalizuje, že by se neměla jezdit. Tam se může každej vodák utopit. Tam je takovej válec, taková hluboká voda. Jako třeba tamhlety na tom ráftu, jak to jedou, tak snad to sjedou no... ale kdyby tam zůstali, tak se fakt můžou utopit... " :-))

Super, už vím, co je válec. :-))

Reply

|_Re: Marná snaha, kavol, 1/27/2009 11:20 AM
"Tam je takovej válec, taková hluboká voda."

- MUHEHE, že prej hluboká :-) ... není to tak dávno, co se tu rozebíralo, že v Podhradí, když to teče, je dole tak asi metr vody

btw, není to jez ale přehrada

Reply

|_Re: Marná snaha, kavol, 1/27/2009 11:15 AM
> Absolutní absence helmy v celém
> dosavadním pořadu (dokonce i
> u malého prcka).

no nevím, viděl jsem skoro celý jeden díl, a neviděl jsem tam situaci, kdy bych považoval helmu za nutnou ...

a co láhev s kyslíkem, kdyby se náhodou někdo zachytil pod vodou, tu si s sebou vozíš?

Reply

|_Re: Marná snaha, ., 1/27/2009 12:45 PM
tu helmu na WW I by to decko mit mohlo. Rikal, ze to je WW I. A vestu taky! By me zajimalo, kolik to dite uplave na rybniku a kolik pod jezem (bez vesty).

Reply

|_Re: Marná snaha, kavol, 1/27/2009 2:38 PM
no tož ono není WW I jako WW I ... nevím, jestli konkrétně na Moravici bych prckovi kokos na kokos nutil

nicméně já kolegu pochopil tak, že mu chybí ve všech těch dílech, co viděl (míněno jako v každém z nich), což mi přijde poněkud přehnané - naopak správně připomínáš plavačku, na její nepoužití bych si stěžoval dřív než na absenci helmy, aspoň v tom, co jsem viděl já

Reply

500 - obtížnost dále klesá, pedo, pdoubrav~o2active.cz, 1/26/2009 10:49 PM
"500 – široce rozlitá řeka, obtížnost dále klesá, ale průtok se blíží 500m3/ sec. " Obtížnost rozhodně neklesá, pokud, tak jen zdánlivě, určitě platí pokračování - "voda se chová jinak, než obvykle, pulzace...". Při průtoku 500 kubíků jsem sledoval z krhanickýho mostu po proudu, jak se tvoří zcela nepravidelně šikmé, téměř podélné vlny s proudem a nepravidelně se zabalují, jejich výška se mohla blížit 2m. Nepravidelný podélný válec o výšce 2m - o tom bych fakt neříkal, že je to nižší obtížnost než WWIII+... Jinak se vším souhlas.

Reply

dobře napsané, ešus, psalek~jagacz.com, 1/27/2009 10:48 AM
Ahoj Kuře. Je to dobře napsané. i kdyby to jednoho člověka přinutilo přemýšlet, než se zřítí z nepohlédnutého jezu do ..... , tak je to fajn.
Bohužel ale tihle málokdy tyto stránky čtou.
Ešus

Reply

velké průtoky na našich řekách, žralok, 1/27/2009 5:48 PM
V roce 2002 jsem o víkendu mezi malou a velkou povodní sjeli Vltavu z Vyššáku do Boršova a považuji to za jednu z nejlepších vod . Řeka krásně tekla a vlny byly dlouhé a nádherné což jsme si patřičně užívali . Bohužel nevím kolik vody teklo , hlásné stanice nefungovali .O pár let později jsem se nechal zlákat narůstajícím stavem na Vltavě a v domění , že zažiju něco podobného jsem se vydal na úsek Zlatá Koruna - Boršov . Teklo 180 kubíků ale řeka byla jiná .Samej karfiol , kterej vyzvedával lod a posouval ji o několik metrů dle libosti .Mnohdy nebylo možno lod uvést do pohybu ač jsem pádloval sebevíc , stále ji jen unášel proud a nešla řídit . Hnalo to do roští a jen otočení proti proudu zabralo .Vlny byli krátké , rozbité a zjevovaly i strácely se zcela libovolně před lodí .Kanoe mě neposlouchala podle mých představ a vůbec to nebyla ta rychlá jízda kterou jsem čekal spíš namáhavé se trápení a pomalá jízda .Za zmínku ještě stojí jeden úkaz , v zatáčce zřejmě narážela masa vody do břehu pod hladinou a vracela se odražená v podobě vln směřujících kolmo na proudnici .Prostě naopak moje nejhorší voda .

Reply

|_jaký byl průtok?, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 1/28/2009 9:31 AM
To se musíš Žraloku zeptat strýčka Gůgla... anebo mě :-)
http://www.pvl.cz/files/zprava...
příloha č. 4, první obrázek

Reply

|_Re: jaký byl průtok?, žralok, 1/28/2009 11:05 AM
Tenle graf mám samozřejmě dávno doma uložený , ale vypovídá jen o odtoku z lipna a tehdy tekla voda z každé stráně a bylo jí o hodně víc než 60-23 kubíků .Čím níž jsme jeli , tím jí bylo více .Pro zajímavost ten druhý případ z úseku Zlatka - Boršov 29. března 2006. Odtok z lipna po několik dní před i po jízdě mezi 11 a 12 kubíky . Nejvyšší průtok v Březí kde jsme končili pár hodin před naší jízdou je 200 kubíků .Tenkrát jsem Gůglil jak o život , ale žádný údaj z vodočtů níže nesehnal .

Reply

|_Re: jaký byl průtok?, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 1/28/2009 12:55 PM
OK, na CHMU určitě mají grafy průtoků z tý doby, ale publikovali jen průběh na Malši a okolí.

Jinak: stav na Vltevě v Březí (=Boršov):
Čt 8.8.2002 v 22h:konec III.SPA=238kub
Pá 9.8.2002 v 22h:konec II.SPA=160kub
Takže v sobotu ve Vltavě teklo 60(Vyšák)- 150 (Březí)
Ufff!!!

Reply

|_Re: jaký byl průtok?, žralok, 1/28/2009 1:27 PM
Pěkná dedukce leč hodně přibližná .Navíc v Sobotu jsme kempovali na pískárně a do Boršova pokračovali v neděli .Jediný co odhadnu je , že bylo víc než 80 kubíků , protože tento stav již znám a zřejmě podle tvé dedukce míň než 150 kubíků . V neděli už pěkně pršelo ale nárůst oproti sobotě ještě neočekávám .Taky je třeba vzít v úvahu , že řečiště se mení hlavně při takových průplachových povodních a řeka se třeba za stejného průtoku může chovat jinak . Což mi připomíná jízdy po povodních , kdy v řečišti se postupně hromadily různé zrnitosti štěrku a kamení . Dno pokryté kamínky schodné velikosti a nic jiného mělo své kouzlo . Na písek v řečišti jsme nenarazily , jediné místo kde ho bylo hodně byl kemp PÍSKÁRNA , který tímto dostál svého názvu .

Reply

|_Re: jaký byl průtok?, kmochacek71, xkrej01~seynam.cy, 1/28/2009 4:27 PM
A s tímhle už jsi spokojen?
http://www.ckrumlov.cz/obrgal/... (graf+komentář kolem)
Až do ČK celý víkend stabilních 70 kubíků, níž něco přidá Polečnice a spol., takže v neděli v Boršově +/- 100.

Reply

|_Re: jaký byl průtok?, žralok, 1/28/2009 5:42 PM
Možná by mohl do našeho sporu vnést světlo někdo , kdo by věděl kolik kubíků teče Krumlovem když na jezu pod zámkem teče přes obvyklé přenášecí místo ( tím myslím směrem nahoru na další pokus ) 20 cm vody .

Reply

|_Re: jaký byl průtok?, kmochacek71, xkrej01~seynam.cy, 1/28/2009 7:27 PM
tahle a ostatní fotky jsou při cca 150k v ČK:
http://www.ckrumlov.cz/obrgal/...

Reply

|_Re: jaký byl průtok?, Jenda - PVD, 2/2/2009 3:58 PM
Ahoj, když teče přes levou kozu Jelení lávky, tak bejvá nad 70 kubíků...

Reply

faktory topení na Sázavě, Klasik, 1/31/2009 7:26 PM
Ahoj Kuře, pěkný článek i když dost zoufalý ... nevím jestli ještě někdy bude líp.

Mezi faktory k topení na Sázavě bych přidal blízkost Prahy. Prážáci mě opět budou kamenovat, ale zamyslete se nad chováním některých svých sousedů nejen na vodě, ale i v horách na silnicích a jinde. Naprosto v tomto souhlasím s Ešusem, že ti, co se jich to týká to asi číst nikdy nebudou a s naprostou sebejistotou zase udělají nějakou totální hloupost. Možná máte pražáci smůlu, že vás je v ČR nejvíc, ale moje zkušenost s "mistrama světa" a "řediteli zěměkoule" je jasná, valná většina z Prahy a ještě se tím většinou chlubí.

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 1/31/2009 8:17 PM
Půl Prahy je náplava. Kterou polovinu tedy myslíš? :-)))))

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, Klasik, 1/31/2009 8:59 PM
Ano :-))))) přesně.

Ještě jsem nepotkal "ředitele zěměkoule", kterej by řekl "já jsem naplava do Phy", takže tvoje otázka je spíš na tebe. Kdo se ve Vás má vyznat? :-)))

PS: Doufám, že jsi pražák a ne "jen" náplava ;).

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 1/31/2009 10:13 PM
jasně že Pražák... už uzavírám druhou pětiletku :-))))

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, klasik, 1/31/2009 10:32 PM
To jsi mě teď dostal. Tak přemýšlím, co jsem vlastně já, když jsem tam taky kdysi jednu pětiletku uzavřel? Až mě z toho polil studený pot :-)))).

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, Honza Pok., 2/1/2009 3:33 PM
Klasiku, sorry, ale to je slušnej blábol... Za volantem jsou nejhorší šoféři z Mělnicka a Zlínska,o ostravskem razovitem regionu vim z mnoha jednani sve a takto by šlo blábolit donekonečna. Každý má jinak nastavenou hranici výstražných kontrolek v palici a není to regionem, kde zrovna bydlí.
Jako stále napůlpražák ti upřímně řeknu, že zrovna za volantem získáš v Praze takové reflexy a musíš mít holt ostré lokty, že vidláci zíraj, když jedeš pro vajíčka a slaninu. Také za sebe mohu říci, že když jedu po Evropě, zklidním se za volantem nejdřív ve Francii, blíž to prostě nejde. A není to jen radary a nekompromisními zpomalováky na každém rohu...
Na vodě je to stejné jako všude jinde v životě. Vodáctví není záležitost elit, je to masovka jako mnohé jiné, proto tam platí statistika o většinové společnosti. Gaussova křivka...
A co si také vzpomínám, tak se tragické události v posledních let stávaly na vodách celé ČR a většinou šlo o místní borce. A neštěstí je to vždy stejně při jakékoliv další aktivitě v našich životech. Howgh a peace :-)


Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, Klasik, 2/1/2009 10:18 PM
Ahoj Honzo, dík za reakci. Už jsem měl strach, že nepřijde, když to Kmocháček tak krásně odlehčil. To co jsi napsal je totiž přesně ten důvod. Když zůstanu u těch volantů ... projet Prahou nebo po přilehlých dálnicích v pátek až neděli je stejné jako projet Domažlice nebo Klatovy. Rozdíl je pouze v tom, že ti vidláci jedou pro vajíčka od kurníku v Praze, ale protože je kurník v Praze, tak to přeci není vidlákov oni mají ostré lokty. Také jezdím hodně a projet Prahou v době, kdy ti Kmocháčkovi "praví" pražáci mají auta v garážích proto, že jezdí metrem a jezdí tam jen "vidláci" za prací, kteří toho najezdí opravdu hodně je to, co mi dává ten klid co popisuješ.

To je totiž ten zřejmě ten důvod, co dává tolika lidem to sebevědomí a oni potom jezdí všechno s heslem "my jezdíme všechno" (osobní zkušenost z letních řek) a nebo jedou do Červinkovo muldy bez peepsu (jen tak mimochodem té holky je mi moc líto, ta absence peepsu je totiž to, co ji nejspíš stálo život ... to ostatní je velká souhra vlivů, které bohužel všechny byly proti ní, velká smůla). Hloupost občas udělá každý, ale to sebevědomí, to se snad Praze neznalým rozdává na příděl.

Nechci útočit jen na pražáky, chci útočit hlavně na přehnané a nesmyslné sebevědomí. Trochu pokory neuškodí. Proto z toho neobviňuji ani tebe, jen jsi mi naběhl. Stále si myslím, že pravdu má hlavně Ešus v tom, že ti o kterých píšu to nikdy bohužel číst nebudou.

Takže taky mír. Klasik

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, Honza Pok., 2/1/2009 10:53 PM
Klasiku milý, já jsem nenaběhl, jen jsem se přidal :-)
Vidím to trochu jinak. Podle mne se nejedná o přehnané sebevědomí. Je za tím nedostatek sebevědomí obecného lidského, který se projevuje právě přehnanými reakcemi. Můžeme mlít pantem ke všem, lámat si nehty u klávesnic o 106, ale kdo se má utopit nebo se rozmlátit jakkoliv, tak se mu prostě tak stane. K Petrovi do kurzů nechodí lidé za trest (doufám :-)), na Raftu si surfují ti, co je voda prostě baví a vo tom to je.
Ten pípák při skialpech bych nechal plavat. Modelová situace Osudových okamžiků. Co my víme o našich svíčkách?
A Pražáky nech. Vono žít v té smogové pakárně, jezdit vcelku zaprděnou a narvanou HMD, mít v uších nonstop 70 decibelů a samé houkačky, vono z toho totiž hrábne docela logicky. Jak začali jezdit do Prahy za prací i odjinud, nedá se tam vydržet :-)

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, kavol, 2/3/2009 11:33 AM
> jedou do Červinkovo muldy bez peepsu

a pro nás nepoznamenané ... netuším, o jaké holce zas mluvíš atd., ani mě to nezajímá, ale - co je to peeps?

http://en.wikipedia.org/wiki/P... ... hm, potíže s kloubama v důsledku nedostatku želatiny pojídané formou cukroví asi nikomu život neohrožují

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, kmochacek, 2/3/2009 7:49 PM
http://zpravy.idnes.cz/zachran...

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, kavol, 2/5/2009 11:43 AM
dík ... takže česky asi radiomaják

tož když už jsem si teda přečet ten článek - to já bych si dovolil nesouhlasit, že zrovna tohle bylo co ji stálo život a ostatní jen souhra náhod ... co kdyby ho měla, akorát by třeba došly baterky (doma kontrolované, ale v mrazu najednou hin), to by potom bylo součástí té souhry náhod nebo bys zase viděl hlavní příčinu v tom, že nána pitomá neví, že při nízkých teplotách probíhají chemické reakce jinak?

prostě mi přijde poněkud krátkozraké najít si jednu věc a říkat "tím to bylo" - že někdo nemá plavačku, helmu, nůž aby se odříznul, injekci s adrenalinem, kyslíkovou lahev pro přežití desítek minut zachycení pod vodou než se k němu dostane těžká technika ... pokud už mermomocí nechceme zvažovat všechno, ale chceme to svést na jednu jedinou hlavní příčinu, pak snad jedině lidská blbost ... jenže oni napotvoru umírají i zkušení profíci ... odsoudit, že se to stalo kvůli tomu a tomu je moc jednoduché, ale dává to akorát falešný pocit bezpečí, že když si to člověk vezme, tak se mu nemůže nic stát, a zapomíná nějak reálně hodnotit všechna nebezpečí :-/

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, Klasik, 2/5/2009 1:23 PM
Víš to je přesně to, co jsem nechtěl aby to k tomu sklouzlo. Pokusím se vysvětlit.

Oni neseděli doma u TV, ale něco zajímavého dělali. Pro tuto činnost je jednou ze základních bezpečnostních pomůcek pípák. Podmínka nutná, ne však postačující. Ten je na dost vysoké technické úrovni a při správném provozování problémy s baterkami atd. u něj snad ani nejsou (Test atd.). Bohužel oni ho neměli. Předpověď byla přijatelná. Po nájezdu do svahu vyhodnotili situaci jako nebezpečnou a začali prchat vzhůru a přitom se to utrhlo. Až doposud je jediná vážná chyba to, že vlezli do tak těžkého terénu bez pípáku, jinak je vše je OK. Tuhle hloupost někdy udělal snad každý, kdo jezdí na lyžích mimo, ale většina měla štěstí, že se prostě nic nestalo. (Ježdění kolem sjezdovek v hlubočáku je něco jiného.)

Tady je ale ta série smůly pro tu dívčinu, která se stala a za kterou ona opravdu nemohla :
1. utrhlo se to
2. vyhrabávání začalo u jejího kolegy, který se zřejmě ukázal sám, ale nemohl se vyhrabat.
3. Hledali ji níž, než byla a pro recco tam pískalo zřejmě kde co
4. Našli ji těsně po poslední možnosti naložit ji do vrtulníku (smůla jako kráva), takže ji vezli na saních (stálá resuscitace za jízdy na saních ... to mi zní jako scifi, to mohu jen obdivovat)

Nic z toho snad není ničí chyba, všechno je to jen smůla, která šla proti ní.

Objektivní nebezpečí je na svahu veliké vždy a čas po pádu laviny jede podobně rychle jako ve vodě. Čas přežití je prvních pár minut (pokud jsi tedy úspěšně přežil pád) a Peeps nezasypaní obratem přepínají do režimu vyhledávání a jdou hledat. To hledání se cvičí, není to zase až tak jednoduché a právě to nebezpečí si obvykle všichni uvědomují ještě než vlezou na svah. Než přijde záchranný tým odjinud, tak pravděpodobnost přežití je již velmi nízká (20-40%?).

Okamžiky váhání nad svahem proto bývají dlouhé a stejně jako na vodě se často raději otočíš. Takto jsem třeba dlouze koukal do Velké Ramžiné v Turecké dolině na V. Fatře a potom zbaběle sjel po hřebeni na sjezdovku. To byl 1. stupeň nebezpečí, žlab jak dálnice, sjel bych to jako po másle, ale byl jsem sám a neměl jsem žádné jištění. To je to o čem byl můj původní příspěvek. Nepodlehnout nezdravému sebevědomí, uvědomovat si o čem to je a použít hlavu.

Snad to jako vysvětlení stačí. Chtěl jsem jen vysvětlit, že falešné bezpečí z peepsu pro znalé nehrozí.

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, kavol, 2/6/2009 3:00 PM
v závěru správně píšeš "pro znalé" ... to je přesně to, co je za tímto článkem a za touto diskusí, jak tu někteří poukázali

znalí vědí, ti tohle nepotřebují, a ti, kteří by potřebovali, ti si to nepřečtou, dbát na to nebudou

- ti mají tak akorát co někde náhodně útržkovitě pochytí, zbožňují rychlá a jasná (a neúčinná) řešení

v tomto případě bys nachytal mě, hory nejsou moje parketa, jenže já jsem aplikoval zkušenosti odjinud, a nebyl ochoten věřit, že je něco černobílé - ale zdaleka ne všichni (spíš mi přijde, že skoro nikdo) takto uvažují, a zdaleka ne všude máš prostor něco dovysvětlovat ... takže bych preferoval obecně se zdržet takovýchto soudů - tady jsem se asi nasomroval do diskuse mezi "znalými", jenže když vidím podobné hlášky na každém rohu, jsem na ně holt poněkud přecitlivělý ...

p.s. "Předpověď byla přijatelná. Po nájezdu do svahu vyhodnotili situaci jako nebezpečnou a začali prchat vzhůru a přitom se to utrhlo. Až doposud je jediná vážná chyba to, že vlezli do tak těžkého terénu bez pípáku, jinak je vše je OK." - jak říkám, já nevím, jak na horách, tvrdili mi, že kdo tam vyrůstal, ten to pozná, já to zas celkem slušně poznám na vodě, a necpu se do toho, co se mi nelíbí, i kdyby na vodočtu byl ideální stav podle předchozích poznatků, jak se to místo jezdí, natožpak když je stav takový, že to označíš slovem "přijatelná", nikoli alespoň "dobrá" ... takže z toho, cos' o tom napsal, mám spíš *dojem*, že "jinak vše OK" nebylo, že chyba (jedna z vážných chyb) byla vůbec tam lézt - zvlášť když píšeš, že sám jsi vycouval ze situace, která byla mnohem méně problematická ... ono obecně je vhodnější problému předcházet než se starat o to, jak někomu pomoct, aby mě z něj dostal, a to především když jde o problém, který nemusím přežít (ve zdraví) ani s ideální záchranou

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, Klasik, 2/6/2009 3:44 PM
Až na to PS mohu pouze souhlasit, koneckoncům proto sem taky asi všichni píšeme. Nejlepší poučení je z chyby někoho jiného.

Nemyslím si ale, že vjet do toho (s pípákem) by byla zas taková chyba. Nebyl jsem tam a svezu se jen občas. Ale vím, že znalí jezdí i za horších podmínek. Místní znalci možná mají jiný názor (vítr, vývoj počasí ...), ale tvrdit, že to je nějaká zona mimo cestu a proto tam neměli co dělat opravdu nebudu. Já vidím zásadní chybu pouze v tom zabezpečení a to je stejné jako na vodě. Je to jako jet těžkou vodu v partě bez jediné házečky a v rozepnutých vestách. Taky to jde, ale ...

Ten sníh je ještě hůř čitelný než voda, nehýbe se, není do něj moc vidět a proto není moc na první pohled viditelných varování a neznalé to k nájezdu o to víc svádí a často to vyjde. I znalí to občas utrhnou. Tady prostě měli smůlu, že jim to neprošlo.

Jinak je to taky jen voda i když ve jiném skupenství a hodně toho je podobné.

Reply

|_Re: faktory topení na Sázavě, pusinka, 2/4/2009 2:52 PM
No tohle je takové hloupé a provokativní zjednodušování, na to ani nemá cenu reagovat. To snad myslíš jen jako dost zoufalý pokus o rozfoukání vášní.. Zkus to příště líp.

Reply

Štymuje to, Vojta, v.harok~centrum.cz, 2/17/2009 11:43 PM
Jo, Kuře zdravím! Pěkný článek, super. Pamatuji si, jak jsme jeli před mnoha lety z Krhanic do Pikovic za stavu 200 (po letních lijácích) na vypůjčené otevřené laminátce Vertex (na výběr tehdy by Vertex nebo Vydra). Mezi Lesním jezem a Kamenným Přívozem a pak ještě v jednom místě jsme měli strašné štěstí, protože se v peřejích voda valila přes boky z obou stran a zalívalo jak pes. Samozřejmě žádné vesty nebo helmy to jsme neměli, tehdá :-)a jeli jsme sami (ze břehů na nás křičeli místní). Toto bylo první svezení po Sázavě, hrdě jsem měl nastudovanou čerstvě koupenou kilometráž. Potom jsem jel z Krhanic snad desetkrát (za normální letní vody), ale nikdy se mi nepodařilo identifikovat to druhé místo. Byly to několik set metrů dlouhé peřeje po celé šířce, řeka široká, ke břehu daleko.

Reply

|_Re: Štymuje to, Kuře, 2/19/2009 3:20 PM
Ahoj Vojto,
už jsem myslel, že "neschopnost myšlenku udržet" funguje univerzálně a téma bylo definitivně opuštěno.
Chápu, že se řeší - či spíše komentují -atraktivnější věci, jako seriály a lidská neštěstí...
Ty zřejmě ctíš také 2. zásadu J.C. "neschopnost myšlenku opustit".

Doufám, že svůj zážitek považuješ s odstupem let za blbost se šťastným koncem a uvádíš ho jen pro poučení.
Já jsem se - v době,kdy jsem už jezdil Lipno - přitopil mezi mostem a Pěnkavou.

P.S.
Voda je živel, za 200 zalévá kdeco. To druhé bude Štráchovec.

Ahoj na vodě
Kuře

Reply

|_kde to bylo?, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 2/23/2009 8:13 AM
Jel jsem to na otevřence 2x při cca 150 (cm). A největší "dlouhé" peřeje s vlnama do metru si pamatuju u Krhanic kolem mostu, Prosečnice (vpravo vysoký svah a nakonec skála), ve zúžení pod Lesním jezem a ještě mezi jezem v Kameňáku a Žampachem. A pak ještě něco bylo dole v pravý zatáčce, co to vynáší na tu skálu vlevo. Ale kde je Štráchovec ... tak to netuším

Reply

|_Re: kde to bylo?, Kuře, 2/27/2009 7:53 AM
Ahoj,
ta skála vlevo je zřejmě Ajax.
Ten "vysoký svah a skála" kde vpravo začínají další chaty a domy, je už Kamenný újezdec. "Prosečnice" začíná vpravo čističkou /pod Krhanickou střelnicí /, potom 3 chaty a cesta nahoru... a končí potůčkem u bývalé lávky z posádky Lešany, "Na špici".

Štráchovec je sjezd od Kamenného újezdce k tzv. "lesní" = Jiříkův jez.
Štráchovec je název ještě z dob vorařů, vory tu asi dost štrachaly.
V dolní části vlevo se tu dá za VV hezky cvičit, stejmě tak u chat nad Přívozem.
Ale už se zase vzdalujeme od tématu
BOZP / bezpečnost a ochrana zdraví při pádlování/.
Prostě půjčovna otevřenek při 150 zavírá a ví proč. Začnou jezdit ti, co umí eskymovat a vymetají vracáky...

Kuře

Reply

|_Re: kde to bylo?, Chobotnice, 3/6/2009 12:49 AM
Jel jsem to párkrát při vyšší vodě na wydře, dá se to do stavu 180 celkem v pohodě, ale s velkou opatrností a pokorou. A samože ověšenej vší bezpečnostní výbavou.

Jinak se dá utopit i v louži, nebo v Sázavě s 14m3, když tam valej na banánech radostně ožralý a zhulený.

To, že v Týnci pučej loď každýmu, kdo má občanku, s tím se asi nic dělat nedá.

Ale není plavba něco jako řízení motovozidla? Dnes už je známo, že ani na kole se nesmí jet pod vlivem - Jak je to na lodi? To by měla upravovat vyhláška vo lodní dopravě a myslim, že tam bude nějaká větička vo tom, že kapitán nemá bejt vožralej.

Ožralí takyvodáci pak vrhají stín na ostatní, když se utopí v metru voleje...

Myslim, že alkohol (nebo i THC) hraje hodně velkou roli na počtech "letních" utopenců.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.