Diskuse nad článkem |
|
Re: Spojení, Střelec, 11/7/2018 6:51:40 PMDá se leccos, ale když je to "one man show" limitovaná možnostma ČD, tak se musí výkony přizpůsobit realitě. Reply
|
Re: Strouhy na packraftu, Libor, 11/7/2018 1:16:24 PMMy jsme si koupili packraft bez špricky, protože Triton dělá tu špricku pevně přidělanou k lodi, což se nám nelíbilo. Pro jízdu na divočejší vodu si chceme udělat vlastní špricku plně oddělatelnou od lodi (asi na sucháče). Reply
|
Re: Strouhy na packraftu, Václav, 11/7/2018 12:46:46 PMDíky za vyčerpávající odpověď. Koukal jsem, že mají i varianty na divokou vodu - cenově též velmi příznivé. V tomto směru jsem ochoten vzít Rusáky na milost... Reply
|
Re: Strouhy na packraftu, Libor, 11/7/2018 10:59:21 AMSamozřejmě je to pomalejší než lodě stavěné na olej. Ale úplná tragédie to není. Měřil jsem si úsek na Berounce z Berouna na jez v Karlštejně - 10 km za hodinu a 40 minut při malé vodě. Dolní Střelu z Plas do Liblína (17 km) jsem sjel za dvě hodiny a 45 minut s přenášením jezů a focením. Ten materiál je mnohem lehčí než u našich lodí z Gumotexu. Těžko se to porovnává. Neznám české packrafty Robfin - takže také nemohu srovnat. Alpacka i Triton mají dno z velmi silného materiálu, to se jen tak neprorazí, boky a vršek jsou mnohem slabší. Podezřelé jezy na tom nejezdím. Packrafty jsou velmi dobře ovladatelné a až překvapivě stabilní. Pokud nějaké srovnání - jsou určitě stabilnější než Heliosy z Gumotexu. Největší výhodou packraftu je samozřejmě jeho váha. Dají se dělat kombinované vodácko pěší výlety. Asi nejtypičtější takouvou akci jsem absolvoval na Želivce : z Humpolce k vodě 8,5 km, po vodě 15 km, zpět do Humpolce 10 km pěšky. Mají poměrně velkou nosnost (jak jsem psal - asi 150 kg), vzhledem k velikosti je možné převést přes řeku nebo jinou vodní plochu druhého člověka. Měli jsme ho na treku v Tasmánii. Stačil nám jeden packraft pro celou skupinu, abychom se byli schopni dostat v divočině přes řeku bez mostu. Reply
|
Re: Strouhy na packraftu, Václav, 11/7/2018 9:39:48 AMDíky. Ještě - jak to jelo na takovém oleji? A je s něčím naším srovnatelný materiál? Reply
|
Re: Strouhy na packraftu, Libor, 11/7/2018 9:27:26 AMPopis packraftu je na stránkách výrobce : triton-ltd.ru/pakrafti/pakraft...Nosnost 150 kg, váha 2,7 kg ( asi o 350 g více než moje Alpacka Mule). Bohužel ho zatím nikdo nedováží do ČR. Nám ho přivezla z Ruska známá mého kamaráda. To je asi nejlevnější způsob, jak ho získat. Některé ruské e-shopy nabízejí jeho zaslání do ČR. Požadují ale poměrně vysoké poštovné, i tak by packraft vyšel asi na 9000 Kč. Výrobce ho nabízí též se šprickou a nafukovacím dnem. My jsme preferovali nejlehčí a nejjednodušší variantu. Reply
|
Re: Spojení, Václav, 11/6/2018 10:45:52 PMO tom počinu traperů jsem někde četl, ale oni to brali na šíř, já to mám promyšlené zeshora dolů - už jsem tady o tom někdy psal. Nějaká říčka od hranic s Polskem, pak Metuje až do Labe, Labe, Loučná proti proudu, portáž asi 40 kiláků, dál Svitava, Svratka a Dyje až na jih... Úplně se mi třesou kolena touhou se na tuhle cestu vydat - jen musí být aspoň trochu vody a času, to bude na měsíc minimálně... Reply
|
Re: Spojení, Robert, 11/6/2018 10:30:45 PMAhoj, slušná vzducholoď s odhodlanou posádkou zvládne ještě kapánek víc: Vyššák - Budějovice za den, Źlutice - Liblín za den, celá Berounka za dva, ... Reply
|
Re: Strouhy na packraftu, Střelec, 11/6/2018 8:14:24 PMCo se týká stupně na konci kanálu - vlna a množství vody obecně je dáno manipulacemi na jezu Veletov. Vlevo pod stupněm je mělčina ze šutrů různých velikostí, často tam vosí naplavené klacky či nějaký ten strom. Reply
|
Re: Spojení, Střelec, 11/6/2018 8:06:49 PMTo už je nějakej pátek, co si to střihli trapeři proti proudu Moravy , pak to portážovali asi 30 nebo 40 kiláků přes rozvodí a pro žaludeční potíže ze stylový stravy to zapíchli někde u Kolína. Bylo to na stylovku, takže nějaká snad žebrovka, deky, kožešiny, flinty... Co se týká rychlosti vzducholodi, je to relativní. Vyššák - Dívčák, komplet Bílina ve sjízdný části, nebo Sušice - soutok u Putimi se dá udělat za den a nemusí to ani moc téct. Jednou se mi podařilo dát Lužnici z Tábora do Bechyně jako jednodenní vejlet. Ráno vlakem z Plzně do Tábora (v Písku přibrat háčka) a ten samej den večer vlakem z Bechyně zpátky. Bohužel se od tý doby tak podělaly jízdní řády, že už to nejde. Speciálně pro Chobotničáka: pokud chceš dát na lehko starokolínský strouhy bez rizika znárodnění majetku, tak si poznamenej předběžně 18. května. Kolem toho data tam bejvaj křesadlový střelby a táboření (stylovej a nestylovej kemp) se spoustou lidí jen na pokec, nehledě na to, že Baštu v Republice Bašteckej rádi uviděj. Reply
|
Re: Strouhy na packraftu, Václav, 11/6/2018 5:58:08 PMLibore, to zní velmi zajímavě. Nechceš přidat nějaké bližší info o to pekraftu - nosnost třeba, kde se to dá sehnat atd. atd. Dík. Reply
|
Re: Spojení, Chobotnice, 11/6/2018 3:28:43 PMČechomoravu z jednoho konce na druhej už nějak přepluli relativně nedávno nějaký trapéři, nebo indijáni. Víc by věděl kolega Střelec, jestli to nááááhodou nebude číst. Ale to asi na packraft nebude. Proháněj se ti v revíru, viz koment dole, třeba by šel nějakej ulovit... Jináč mně by se třeba líbil takovej okruh Ostružná-Otava-Vltava-Berounka-Úhlava. Nebo Doubrava-Labe-Vltava-Sázava tak do Ledče a na kolejda a zpátky k autu. Ale ty okruhy by byly náročný na vychytání průtoku. Reply
|
Re: Solar DS, Tibor, 11/6/2018 12:13:57 PMDomnívám se že odolnost a výdrž materiálu bude nižší, protože u klasického nitrilonu je nános i zevnitř, tedy stále jde jezdit i na matraci zvenku ohoblované až na tkaninu. To není případ DS, kde jsou zevnitř vlákna. Po ohoblování vnějšího nánosu tedy bude utíkat vzduch. Reply
|
Strouhy na packraftu, Libor, 11/6/2018 11:23:22 AMDíky za tip. Celou popisovanou trasu jsme tuto neděli sjeli na packraftech. Začínali jsme na Doubravě v Záboří, prozkoumali romantické rameno naproti ústí, potom jsme sjeli Veletovský kanál. Měl docela proud, stupeň před ústím nás překvapil solidní vlnou, která házela doprava na břeh. Poté jsme přejeli spojovacím ramenem na Černou strouhu. Přenášení jezu ve Starém Kolíně bylo cocela komplikované, jez nebyl sjízdný, ale tekla přes něj voda. Oproti vaší plavbě přibyl ještě jeden padlý strom na spojené strouze před ústím do Klejnárky. Výlez z lodi na strmý břeh s liánami byl docela hustý. Ještě, že jsme měli lehounké packrafty. Končili jsme za ústím Klejnárky do Labe, protože se už docela dost setmělo. Přenesení packraftů na nádraží v Kolíně však byla hračka. Při plavbě jsme testovali nový ruský packraft Triton. Je to téměř dokonalá kopie americké Alpacky - ovšem za třetinovou cenu. V současné době se v Rusku prodává za 19500 rublů - necelých 7000 Kč. Za tuto cenu je packraft dostupný každému. Je opravdu paráda jet na vodu s malinkým, lehounkým batůžkem. Reply
|
Re: Solar DS, Snížák, 11/6/2018 8:21:24 AMKoukám, že jsem dlužný ještě několik odpovědí: Odolnost materiálu by měla být stejná jako u současných lodí, je to v v podstatě stejný materiál, "pouze" přibylo pár vrstev kvůli DS technologii. Víc už brzy v reportu z letošního Paddle Expo, který chystám... Co se tyká eokologie, tak tady moc nevím co říct, furt je to guma a další přísady... Jako jednomístné to postavit jde. Reply
|
Re: Spojení, Václav, 11/5/2018 10:37:13 PMZdar Zdendo, měchuřiny se mhohly otáčet jen s posádkami, o kterých Vojta Jančar píše:" „…Mě spíš překvapuje, že na Doubravách a Vavřincích i Botičích jsou každý rok lidé převážně stejní, kteří s radostí plavou do nebezpečí, o němž nevědí. Že prostě nemají touhu se to aspoň trochu naučit (…). Chápu, že poprvé podlehnou reklamě, že je to bezva sjet si Vavřinec, když už mám za sebou Ohři, Vltavu a Lužnici. Ale když na něm 5x odplavu, tak bych si řekl, pro příště to napravím ... ale oni né.“ Nějak si neumím představit, že se na letošní Grébovce mohl někdo na gumě cvaknout, byla laskavá (i tenkrát za 4 kubíků jsem ji splul na pohodu). Když jsme tam někomu lovili pádlo z válce, vzducholodě to dávali v pohodě. Pak jsem koukal na video, že se Petr musel otáčet, docela mě to překvapilo, kolik lidí si chtělo dobrovolně zaplavat. Takže - moje teorie platí, jen výjimka potvrzuje pravidlo! Cesta z Ronova do Peček po vodě - kdyby nebyla Výrovice dost suchá - by zabrala aspoň dva dny. To Chobotnatec: Co teprve můj projekt: "Českem a Moravou ze Severu na Jih na lodi". Mám ho v hlavě vymyšlený. Jestli ještě poteče nějaká voda, až budu v duchodu, a Pán Bůh dá, budu mít co dělat na stará kolena! Reply
|
Re: Spojení, Chobotnice, 11/5/2018 10:36:46 PMZkouška spojení - tady Orel, tady Orel, jak mne slyšíte... Na přídi je lebka z mufloně. Je vědecky prokázáno že pomáhá tahnout loď kupředu zhruba o kilák za hodinu rychlejc než pádlování samotný. Jinak loni - to jsem měl zprvu zlatokopecky laděnej rok a pak jsem ani neměl lodě, páč mi shořely. Letos nerejžuju a mám dálkařskou loď a žádný divokovodní. Ale změna je život a furt mne to baví. Reply
|
Re: Spojení, Večerníček, 11/5/2018 8:48:32 PMNevím přesně, čím jsem si zdravici zasloužil, nicméně klobouček s potkanem Vasilem či krysou Vasilisou je slušivý. Na přídi se Ti válí kus muflona? Jsem dlouhodobě bez auta, ale zkusím letos ještě něco zapádlovat. Určitě nechceš letos skončit s nikým za sebou v dohledu na čtvrté příčce. Obzvlášť, když ses vloni dohrabal tak akorát ke dvěma sněhulákům. Reply
|
Re: Spojení, Večerníček, 11/5/2018 8:12:17 PMAch Václave, vzducholodě se letos na Grébovce otáčely dnem vzhůru v početnějším množství než plastové debl otevřenky. Měchuřiny na Botiči tradičně převažovaly. S ohledem na tuto skutečnost se Ti srozumitelnější ladění nezdařilo. Urazit za den na nafukovačce trasu Pařížov - Kolín, neřknu-li přes Černou struhu a Klejnárku, bude počin (k němuž není žádný důvod), kterého se více než spíše nedočkáme. I na pevné dlouhé lodi to je drsná výzva. Třeba jednou na Doubravě nastane příhodný vodní stav, umožňující brzký start. Reply
|
Re: Spojení, Chobotnice, 11/4/2018 10:51:05 PMS tím comebackem jsem neměl na mysli zrovínka laminát. Ikdyž v západní cizině nerozbitný laminát mají, viz moje komentáře výše. Ale chtějí za něj hodně bobřích kůží, jak tam mají ve zvyku. Nu a jak jsme sem dostali? Inu diskuzí ve vší slušnosti a myšlenkovými pochody. Občas se holt zdejší diskuze stává takovou vodáckou virtuální hospodou a myslím že to není úplně špatně. BTW dnes jsem si na tebe vzpomněl když jsem autem (pochopitelně s lodí na střeše) přejížděl Černovický potok. Ale do tý bejkárny že dojet lodí z Ronova k rodný hroudě mýho tatíka, do toho se hlásim. Reply
|
Re: Spojení, Václav, 11/4/2018 10:27:40 PMNu, někdy se text vzpírá - to dilema samozřejmě zní, jestli volit pohodlnou jistotu na gumě s mnoha záběry (jak to dělají sralbotkové, jako já) a nebo plout na bezvadně rychlém a obratném plastu či laminátu, jako borec Zdenda, byť za cenu koupáníčka na Grébovce. Klasické existencionální dilema. Chobotnice - léta jsem lepil a lepil a brousil laminátky, aj Botič jsem na jedné takové vymazlené splul: www.raft.cz/Clanek-Rio-Botico-... Fuj! Ještě teď mě svědí tělo. Až bude laminát nerozbitnej, rád po něm zase sáhnu. Ale jak jsme se sem dostali z Černé struhy, fakt nevím.... Reply
|
Re: Spojení, Chobotnice, 11/4/2018 8:32:36 PMFurt plast, plast... To zní jako bys v životě neseděl v lodi z pořádnýho materiálu, kterej teď notabene zažívá masovej comeback... Reply
|
Re: Spojení, Václav, 11/4/2018 8:26:22 PMNo, přátelé, jazyk je věcí vylaďování. Básník tím chtěl říci, že vzducholodice je nejen na Botiči záruka spokojené jistoty, protože je stabilnější, voda z ní vyteče, nejde ke dnu na blbých metrových stupních. Ale - když pak člověk po létech (náhodou na Doubravě) zase přesedne na plastovku, kouká, jak tato umí rychle reagovat, jak oproti deseti záběrům na gumě tady stačí jeden přesný. Tedy - všechno má své pro a proti. Na Doubravě i na Botiči. A nastává dilema - ušetřit si námahu mnoha záběrů pádlem nebo se nechat zachraňovat na Grébovce? Jsem srozumitelnější? Reply
|
Re: Spojení, Chobotnice, 11/4/2018 1:58:25 PMPlast, nafukovačka, taky z toho nic nechápu... Reply
|
Re: Spojení, Windy, 11/4/2018 9:16:29 AMJá to chápu takto: léta jezdil na vzducholodi (možná Doubravu, možná obecně) a pak splouval Doubravu na plastové otevřence. Mohlo by to být tak? Reply
|
Re: Spojení, Petr, 11/4/2018 12:36:01 AMVáclave, asi desetkrát jsem si přečetl poslední větu tvého příspěvku a stále to nechápu. Petr Reply
|
Re: Spojení, Václav, 11/3/2018 10:06:49 PMVida, já si říkal, že tam Petr exibuje, ale až na pár cestovkářů se bude dost nudit, a ona tam padala i známá esa.... Botič mám projetej - v prádávných dobách - na otevřené laminátce ve dvou, byla to sranda, ale koupali jsme se na každém menším stupni s vývarem. Grébovku jsem v pohodě skákal na otevřence v singlu, ve dvou bychom nabrali a šli nejspíš ke dnu. Nafukovačka je na Botiči lepší volba. Nebo zavřená lodice. Nicméně když jsem jednou po létech na vzducholodi splouval na plastové otevřence Doubravu nad Pařížovem, byl jsem velmi překvapen, jak rychle a bystře reaguje v peřejích ... Reply
|
Re: Spojení, Večerníček, 11/3/2018 11:50:42 AMNa háčku ano. V singlu na kotrči občas. Ve dvou na kormidle spíš ne. Hrabu napravo. Reply
|
Re: Spojení, Večerníček, 11/3/2018 11:39:12 AMDej tomu čas a bude se o mně povídat, že jsem zvrhlej. Všechno to je fáma a bludy. Známe, "… tak jsem slyšel, že si tomu Pražákovi naboural sloupek." Gröbovka byla domluvená. Jednalo se o ukázku sebezáchrany bez plovací vesty (páč v tom kekelu by byla samej bacil) a vzorové držení pádla, aby se nenamočilo viz vsz.rajce.idnes.cz/Grebovka201...Reply
|
Re: Spojení, Aleš N., 11/3/2018 7:48:04 AMJá byl u toho taky , teda spíš v tom , teda v Máně - pevná, těžká jak s...., skoro nezničitelná, plastová a hlavně nenafukovací . Nad Gröbovkou jsme dělali kraviny, točili jsme se tam, "spadli" jsme tam dost šejdrem, řádně nabrali, a je to hned.. . Dovolí-li mi to stav věcí (logistika, moje schopnosti atd), tak volím pevnou, nicméně pokud mi to rozumně nevychází, tak je náfuka lepší, než sedět doma . Proto vzducholodě rozhodně nehaním, nebýt jich, tak si na spoustě toků asi nikdy nezajezdím . Reply
|
Re: Spojení, Chobotnice, 11/2/2018 9:32:30 PMTo je ale vývoj tématu... Zvědavě čekám na další... Reply
|
|
Re: Spojení, Robert, 11/2/2018 9:02:32 PMAhoj Zdendo, povídá se o Tobě, že ses letos zvrhnul na Gr"obovce. Je to pravda? Reply
|
Re: Spojení, Večerníček, 11/2/2018 8:46:14 PMStřelec: Ty víš skoro všechno. I co jsem zachrápal. Když něco nafoukneš, tak z toho můžeš mít třeba i dočasně plovoucí předmět. Nové technologie zůstávají ucházející. Reply
|
Solar DS, Střelec, 11/2/2018 9:21:57 AMNo - pořád je to jen vylepšenej Solar. Kdyby se to jmenovalo Solar DS (drop stitch), asi by to bylo lepší. Možná by nebylo od věci mít k tomu sadu ploutví podle toho, co se na tom pojede - velkou na stojatou hlubokou vodu, malou na víceméně tekoucí a mělkou - aby tojakž takž drželo směr, ale šlo s tím manévrovat. Jaká je odolnost toho údajně superekologického materiálu? Zajímavá bude taky váha a rozměry srolovaný lodě. A co sedačky? Jde to sestavit jako jednomístné? Jinak si myslím, že kdyby předělali na DS Scouta, bylo by to daleko zajímavější. Reply
|
Re: Thaya, Snížák, 11/2/2018 7:36:29 AMAhoj, ke zrychlení pravděpodobně nedojde, párkrát už jsem se na tom svezl a příď je udělaná tak, že to dost hrne vodu, takže slušná brzda. Na letošním Paddle expo už ale měli inovovaný Swing, kde je díky částečnému použití dropstitich technologie špice udělaná velmi pěkně a to by mohlo znamenat výrazné zlepšení, potrvá ale než to dokážou dát na všechny další modely lodí. Další věc je, že dno je totál deska a díky tomu se loď velice snadno točí -> na klidné vodě bez namontované ploutvičky se to prostě dost přetáčí i zkušené posádce. Budu na to nejspíš časem dělat recenzi, tam to bude vše dopodrobna, zatím na tom najíždím kilometry a uvidím, co ještě uvidím Reply
|
Thaya, Robert, 11/2/2018 7:25:44 AMAhoj, jaký máš z té lodě dojem? Já si ji chtěl koupit s očekáváním, že když na ní přesednu ze Solaru, pořádmě mě to zrychlí. Teď jsem na internetu zjistil, že je o 9 cm širší než Solar, což ovlivní techniku pádlování a tedy, obávám se, i rychlost jízdy. Navíc mě moc neláká vidina, že až budu přenášet jezy, tak se budu tahat s takovou almarou. Ono už přenášení Solaru přes hráz ve Vraném za větru je docela lahůdka. Reply
|
Re: Spojení, Střelec, 11/2/2018 6:55:39 AMVečerníček: Zachrápals nový technologie. Dobře udělanou dropstičovou nafukovačku z pár metrů nepoznáš od pevný lodě ani podle vzhledu, ani podle jízdních vlastností. A pokud si nějakej výrobce dá záležet na povrchovce, tak budou některé kusy zaměnitelné s Chobotnicovým maňasem nebo staršíma typama laminátek i zblízka. Ostatně jednu pěknou nafukovací otevřenku (trojmístnou) Possum nafotil na posledním veletrhu - a na fotkách vůbec nevypadá jako nafukovačka. Reply
|
Re: Spojení, Chobotnice, 11/2/2018 12:09:04 AMJá jak mám většinu zápisů jednodenních, tak někdy opomenu zapsat datum konce. Jináč Jizera i kdyby dost tekla tak neni vhodnej plac na překonání osobního rekordu v km za den. Na to mám jiný oblíbený místa. Letos jsem ten osobák 3X šoupnul a tak asi i zustane minimálně pro letos. BTW - pádluješ na obou stranách? Reply
|
Re: Spojení, Večerníček, 11/2/2018 12:00:56 AMUdělal jsem narážku na zápis tvého posledního počinu. 91 km za den Ti nebaštím, ale do deníčku sis naprášil jen sobotu. O cedrofce jsem nepochyboval. Absence kolonky dřevěné kánoe je znevažující nedostatek na straně PP. Obecně vše, co se nafukuje, patří leda tak do kategorie vory a jiné ucházející předměty, páč to s lodí nemá nic společného. To zase budou mít gumáci kecy. Reply
|
Re: Spojení, Chobotnice, 11/1/2018 9:54:22 PMTy víš skoro všechno. Byly to dva dny, jel jsem jen za světla. Možná o tom jednou vyjde nějakej text. Loď byla moje Cedrofka, píšu ji do milého deníčku jako laminát, bo tomu má nejblíž. Na cedrovy lodě tam nejni kolonka. Teda zatím, plastu zvoní hrana, vím minimálně o dvou cedrovkach aktuálně ve stavbě a spousta dalších v plánu. Reply
|
Re: Spojení, Večerníček, 11/1/2018 9:46:19 PMKdyž´s dal v říjnu 91 km po Jizeře/den, nemusíš více nic řešit. Co to bylo za laminát? Reply
|
Re: Spojení, Chobotnice, 11/1/2018 9:44:17 AMNe že bych něco jako to, ale čistě v rychlosti bych na ten deblkajak proti Cedrofce nesázel... Tak zajímavej projekt až jednou. Ještě mi napadla punková varianta na Maňásku, ten by byl i na vršek v pohodě, ale jet v něm dlouho je tokový pachtění. Jináč na Cedrofce bych měl největší vítr z kameniště pod Mladoticema. Martina stačí slušně najet. Reply
|
Re: Spojení, Snížák, 11/1/2018 9:35:54 AMjsou to jen Žleby, Český Žleby jsou na Šumavě. Detail, vim, ale mám to za barákem, tak na to musim upozornit Reply
|
Re: Spojení, Snížák, 11/1/2018 9:34:40 AMOd Ronova v pohodě i na cedrofce, pokud tedy bude nadlepšený stav, z Pařížova to zkušený taky prokličkuje bez výraznějších kontaktů s kamením. Spaní někde pod Žehušicema by mělo skutečně zaručit, že už to pak dojedeš na vzduté vodě jezů Habrkovice a Lanžov, jen pdo Lanžovem bude pár kousků na přetažení. Letos jsme Pařížov -> Záboří jeli taky a před setměním jsme byli na místě i se zastávkou na klobásku v Ronově a na uvaření jídla na mamutu. Z Pařížova jsem vyjížděli až odjely největší davy, takže před polednem. V podstatě čím dýl vyjedeš, tím dýl dojedeš vodu a tím dál se vežezš s proudem Reply
|
Re: Spojení, Václav, 11/1/2018 9:26:22 AMJeden z mých virtuálních projektů má název: "Od babičky ze Železných hor do Peček po vodě." Z Ronova k ústí Doubravy, kus po Labi, přes Černou struhu a proti proudu Výrovice do Peček. (projekt na starý kolena). Nicméně při pouštění Doubravy jsme se dostali z Ronova, kde je voda až kolem jedné, jenom k jezu Mamut před žehušickou oborou. Druhý den tam vyšší voda dotekla až pozdě odpoledne, my jsme pluli na přírodní, jakž takž to šlo, před Habrkovicema, kde jsme končili, už bylo vody dost díky jezům. Pak už bude vzdutí. Resumé - na tvé cedrovici bych se toho určitě nebál z Ronova, když trochu mákneš, jseš do soumraku v Záboří. A nebo na pohodu přenocuješ za oborou v Žehušicích a dál už bude vody dost i bez pouštění. V Týnci druhý den vypátráš zloděje pádel a povalíš dál na Kolín, Mělník, Hamburg... Snížák to jednou dál v tahu na dvojkajaku z Pařížova až do ústí za den, ale evidentně měl trénovanou háčici na zajištění pohonu, což v tvém sólo případě na cedrovici asi nehrozí. Jeden malý háček - Doubrava je aktuálně tvořena pouze soustavou tůněk, Pařížov prázdný, lidi tak choděj korzovat po dně. nevím, jestli se ta řeka vzpamatuje, pokud nepříjdou mokré roky. Takže zbejvá zase jen to Labe. Reply
|
Re: Spojení, Chobotnice, 11/1/2018 7:50:39 AMPadesát kiláků, hm.... No dalo by se to, blbý je samozřejmě ta kombinace že rychlá loď na ten vršek zas tak neni. Cedrofku nevim jestli by se mi chtělo tam drbat. Reply
|
Re: Spojení, Kuba Turek, 11/1/2018 1:29:20 AMAsi to jde, ale my jsme letos na jaře nasedali v Českých Žlebech asi hodinu poté, co přitekla voda, moc jsme se neflákali a k posledním dvěma jezům jsme už připluli za tmy. Splouvání s čelovkami k železničnímu mostu bylo o nervy nadranc. Asi kdybychom to lépe znali, tak budeme rychlejší. Taky kdybychom místo krátkých kajáčků pádlovali na nějakém deblu, tak to zrychlíme. Ale za 1 1/2 dne z Pařížova do Kolína je docela drsná akcička. Reply
|
Taky jsem..., Střelec, 10/31/2018 7:37:14 PMTaky jsem to jel - před pár lety v rámci křesadlových střeleb ve Starém Kolíně. Strouha přes MVE vpravo se v rámci akce využívá k "traperskému víceboji" (družstvo vrhne nože a sekery, ve stylovce a s železem vystartuje od loděnice proti vodě, přenese jez a pak pokračuje náhonem zpátky, vykřeše vezeným vercajkem oheň a pak odstřílí). Černou struhu jsem si střihnul jen jednou, jez byl suchý jako v článku a tahání lodě skrz polosuchou džungli a padlý stromy tehdy šlo skoro až po soutok s přítokem zprava (asi z elektrárny). Tehdy ještě původní loděnice stála... Reply
|
Spojení, Tibor, 10/31/2018 5:24:49 PMČerné Struhy se sjezdem Doubravy vřele doporučuji. Bez problému do Kolína za 1 a 1/2 dne. Reply
|
Re: Klidné vody, Chobotnice, 10/31/2018 12:44:38 PMKde jsou ty časy kdy se vodáci předháněli kdo má kratší... Reply
|
Re: Klidné vody, Václav, 10/31/2018 12:10:12 PM.... aj Raft s Pádlerem se bratrsky a klidně obejmou .... Taky se tam budu muset zase někdy vypravit. Reply
|
Klidné vody, Vladimír, 10/31/2018 11:16:31 AMTak se koukám, jak letošní sucho ovlivňuje tématiku většiny článků. Za na vodu bohatých let je to samá peřej a adrenalin, poslední dobou dochází ke znovuobjevení krásy tichých řek a dlouhých lodí. Je fajn vědět, že to není jen z nouze ctnost a že poznat všechny tváře řeky je krásné . Reply
|
Re: Černá struha, Snížák, 10/31/2018 10:30:51 AMAle zas tam nejsou schůdky do vody A jinak díky za doplnění toho historického významu struhy. Reply
|
Re: Černá struha, Kuba Turek, 10/31/2018 10:00:41 AMA ještě jedna drobnost: Pokud jedeš Labe, je nejlepší přistát kousek před jezem Veletovským jezem na levém břehu před zmíněnou lávkou, přenést loď po levém břehu okolo chatařsko-bezdomovecké kolonie k bývalé betonové čerpačce, a pod zmíněnou klapkou dát lodě na Černou struhu. Přes lávku netřeba lodě nosit, protože je úzká, má schody a ještě ke všemu je na ní napsaný zákaz vstupu (i když přes ní vede turistická a cykloturistická značka ) Reply
|
Černá struha, Kuba Turek, 10/31/2018 9:52:13 AMTak zrovna já s mojí manželkou jsme si to v rámci Labe sjeli, i když jsme nikdy do žádného vodáckého oddílu nechodili, natožpak ve Starém Kolíně. Ale bylo to na jaře a teklo víc vody, takže se jez dal sešoupnout. Viz zamračené videíčko: youtu.be/ItvM2tHXAWU P.S.: Černou Struhou se nevozil různý materiál, ale za pár desítek let tudy proplul v podstatě celý Krkonošský prales, který pokáceli tyrolští dřevorubci, splavili čeští voraři, v kutnohorských dolech využili němečtí horníci a polští Jagellonci stříbrem z dolů zaplatili dobytí Evropy. (Nakonec měli smůlu a celý prales jim byl na nic, protože vymřeli po meči a veškerou moc předali Habsburkům.) Reply
|
:-) , Chobotnice, 10/31/2018 9:44:02 AMChobotnice pádlující inspirující... To jsem rád. Osobně až s manželkou pojedem z Týnce dál, tak možná využijem tu třetí možnost, která je při cestování natěžko taková nejlehčí, a to proplutí plavební komorou. Ale ty boční cesty bych taky rád někdy prohlídnul. Na ostrovy mezi náhonama Starýho Kolína mne občas zavedou pracovní povinnosti a je to zajímavý místo. Mimochodem teď jsem viděl parádní fotky kluků na žebrovce z ramen u Přelouče. Reply
|