Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Cervencova-Bilina.aspx?ID_clanku=2023 edit=2

Červencová Bílina

Diskuse nad článkem
Bílina, Lékorka, 8/31/2018 11:52:57 AM
Jéé, na Bílinu si brousíme zuby už snad 8 let, od té doby, co pronikla informace, že už to zdaleka není taková žumpa jako dřív ;) Fotky vypadají vskutku lákavě, příští rok si snad počkám na lepší stav vody a vyrazím Smajlík

Reply

Re: Labe na Pálavě a nafukovač, Střelec, 8/27/2018 6:58:11 AM
Podobný, ale elegantnější a delší (390). Bohužel placatější. Chystam o tom článek.

Reply

Re: Labe na Pálavě, Chobotnice, 8/26/2018 11:12:41 PM
NJN, já musel z Riesy vlakem pro auto a pak zas zpátky pro loď. Ale než 150 km na vzducholodi, to bych za současný konstelace dal přednost jinýmu plánu.

Reply

Re: Labe na Pálavě, Pepura, 8/26/2018 10:54:30 PM
Jela jsem v puli cervence, z Decina do Bad Schandau, na nafukovacce, nebylo to plavidlo idealni, ale slo to svizne. A nesmrdelo nic. A vyhod nafukovacky jsem uzila dost, cele jsem to zvladla vlakem

Reply

Re: Labe na Pálavě a nafukovač, Kouďa, 8/26/2018 8:57:26 PM
Tím drop-stitch myslíš totok? www.kajaky-shop.cz/-z4333CZ
Jak to jede?

Reply

Re: Labe na Pálavě a nafukovač, Chobotnice, 8/26/2018 7:16:43 PM
Naja, ta pokora... Jináč asi důležitý je nepřijít k úrazu a neztratit tréning na klečení. No a kdyby mi připadalo že něco nejde zvládnout, stačí si vzpomenout na Juru od vás...

Reply

Re: Labe na Pálavě a nafukovač, Střelec, 8/26/2018 7:10:18 PM
Nafukovačku použil pro svý výpravy už generál Frémont někdy ve 40. letech 19. století, protože se vešla složená na mezka. Šlo tehdy o šestimístnýho pradědečka Pulsaru, tedy spíš všech armádních nafukovadel, od kterých se odvozuje další vývoj. Pevný lodě jsou sice fajn, ale nevejdou se do almary v paneláku a k jejich přepravě je potřeba auto. Kdysi se daly poslat dráhou, ale to už léta neplatí. Naštěstí technologie pokročily a na trh přichází pevné nafukovačky, které se nelámou, nekroutí, ani nevlní. Bohužel se dají trhnout poněkud snáz, než plast a zatím jsou k mání jen typy na voleje. Ale vývoj teprve začíná...

Reply

Re: Labe na Pálavě a nafukovač, Vladimír, 8/26/2018 4:23:35 PM
Pevná loď je pevná loď, ale nebýt nafukovaček bych nepoznal pořádný kus světa a nezažil spoustu pěkných chvilek. Prostě proto, že s pevnou lodí bych se tam nedostal. To je jako s potravou: Nejvíc mi chutná dobře vychlazené šampáňo, šnicl jak kolo od vozu a třeba bramboračka z čerstvě nasbíraných hříbků. Ale vždycky to néni, z všelijakých těch objektivních důvodů, anebo na to néni. A jíst se chce, vlastně musí, žejo.

A pak, jednou přijde doba, kdy do singla neohnete kolena. To pak budete až do smrti jen stát na břehu?? Smajlík

Reply

Re: Labe na Pálavě a nafukovač, Chobotnice, 8/25/2018 9:07:28 PM
Právě jsem se vrátil... z 6km kondičního rybníkopádlení. Ale popravdě moje uplně první loď byl (tehdy prasecky drahej) člun-raft pro rybáře. Už jsem skoro tu vzpomínku vytěsnil z hlavy od dob kdy jsem konečně přičuchnul k tomu pravému kanoistickému evangeliu. Od té doby jsem do nafukovačky nesed, leda na zkoušku na kanále, abych se ujistil že to jen nevýhody. Teď jsem teda zkoušel střelcovo nafukovacího drop-stitch maňáska a to je o mnoho námořních mil proti těm běžnejm slepenejm nefukovacim matracim co se jim řiká lodě. Nicméně vzduchoplavcum jejich víru neberu, zejména bezautovcům. A potom speciálně expedičníkum, jako Mirčus v Mongolsku, nebo Kazik a spol, který jdou několik dní pustinou s loděma na zádech. Varianta je v Americe nechat si dovézt půjčenou loď na plovákách hydroplánu, ale to je enormně drahý. No a prostě když musíš, tak musíš... www.youtube.com/watch?v=_eYo6-...

Reply

Re: Labe na Pálavě, Chobotnice, 8/25/2018 6:57:36 PM
Jak jsem tam jel tak byl docela smrad, prve jsem myslel že to je z města, ale mizelo to postupně až v Německu. Takže asi z vody, smrad jak nějaká nemocniční dezinfekce, kreosol, karbolka či co.

Reply

Re: Labe na Pálavě, Josef, 8/24/2018 9:15:58 PM
Od tý doby co jsem dal poprvé Bílinu jí jezdím pravidelně, třeba usek Ohníč - Koštov je to tak na kratší den. Za stavu 120 cm a výše v Trmicích je to pohoda. Neboj se toho. Výhoda Bíliny je poměrně stabilní stav vody. Třeba těch bobrů je tam hafo, naposledy jsme viděli 3 najednou. Logistika pomocí vlaku, . ..

Reply

Re: Labe na Pálavě, Josef, 8/24/2018 9:09:59 PM
Labe pod Ustím do Dc teče tak 4 - 6 km hod, místama je problém to na seakajaku upádlovat proti proudu. Před Děčínem tak 2 km je to pomalejší. Pod Děčínem do Bad Schandau to pak teče o něco méně. Furt je to asi víc než na Sázavě mezi jezy. Momentálně je v Labi i docela čistá voda, překvapivě. Pod Ustím.

Reply

Re: Labe na Pálavě a nafukovač, Večerníček, 8/24/2018 7:50:13 PM
Vyznávám pestrost. Jezdím na vodu celoročně, neomezuji se počasím, nemám požadavky, nekladu si podmínky, zajímá mě každé koryto, v kterém teče voda, v celé jeho délce od nejhořejších partií, kam už kilometráž nesahá či vůbec neexistuje, až po ústí. Jezdím na kánoích z různých materiálů, tvarů, rozměrů. S kýmkoli, kamkoli, klidně bez vesty a sám, překážky překonávám trpělivě jednu za druhou, nevyhýbám se jim. Neberou mě limity a pod limity. Pěší turistiku dělám, ale nikoli suchými koryty, i když i to se mi stává. Nafukovačky jsou choulostivé, robustní, pomalé, netočivé, mění tvar. Nikoliv vždy jsou vhodné, častěji jsou zcela nevhodné. Jsou dekadentní.Smajlík
A je mi jedno, jestli jsem za vodáka a jakého. Modrobílé pruhované tričko na sebe nenavlíknu, neabstinuji, u břehu zastavuji a ostatní lidi zdravím jak chci, třeba čau a dobrý den.
Tak kyble, pazouři. Diskuse jsou k prdu.

Reply

Re: Labe na Pálavě a nafukovač, Lasička, 8/24/2018 5:30:44 PM
Jasně, přísnost musí bejt... Představuju si, že výroky typu "(nafukovačky) zůstanou v kategorii náhražek a šidítek" pronášeli před 40 lety staří zasloužilí vodáci, když se nafukovačky objevily. Smajlík

Reply

Re: auta, jozka, 8/24/2018 7:20:11 AM
Protoze mobily... driv se lidi museli dohodnout predem a tomu pak podridit zbytek. Dneska si operativne zavolaj...

Reply

Re: auta, Chobotnice, 8/23/2018 6:25:02 PM
Jo, jako mnohdy má má svá opodstatnění v našich složitých životech. Slovo do vlastních řad - taky si občas všímám že slabší time management nebo lenost dorovnávám vyšší spotřebou nafty. Nebo to lze brát jako přáznak blahobytu, kterého máme tendenci si nevšímat, nebo ho podceňovat a můžeme zvolat hosana, halleyuah, to je supr že se mám tak dobře že si jezdim kam chci...

Reply

auta, Monte, 8/23/2018 5:45:57 PM
Na některejch akcích si taky občas připadám , že pět lidí snad přijelo šesti autama...?!:-(

( Někdy to má ale i opodstatněný důvod - např. někdo přijede později rovnou z práce, ¨jiný musí odjet dřív,něčí manželka si půjčila na víkend větší auto,nebo "byl jsem tady pracovně kousek odtud"apod...!:-)

Reply

Re: Labe na Pálavě, Chobotnice, 8/23/2018 1:28:44 PM
V současnosti považuju stran motivace za inspirativního tohodle kluka: www.kayakaroundeurope.com. Když na samym jihu Itálie usoudil že už nechce dál obeplouvat Evropu, ale zkrátit to do Hamburku, zbastlil přívěs za kolo a celej cirkus dotáh ty sta kilometrů. V tomhle musim uznat že jsem jen žabař: bit.ly/2o1zEA7 V současnosti se tima autama skoro plejtvá kdy na jednu akci přijede z jednoho města vícero kamarádů každej jednim autem. Na toto mi přijde líto že tu neni myslim moc využívaná raftí aplikace na spolujízdu. Trochu jsem to zkusil voživit nabídkou spolujízdy na VVM. Smajlík

Reply

Re: Labe na Pálavě, Vladimír, 8/23/2018 7:15:58 AM
Pálava na břehu = Pálava před vyplutím. Nastartovaná touha, svalový tonus a možná i fous adrenalinu. Takže žádný smutek.
No a domácí poměry - z pohledu na to, v jakých podmínkách probíhal rozvoj a zlatý věk českého vodáctví je jedno auto v rodině (navíc ochotné vyrazit za vodou, když to jde) poměrný luxus. Akorát jsme se museli víc snažit a uplatnit při dopravě lodí k vodě silnou motivaci, organizační schopnosti a vlastní hřbety. Takže opakuji, žádný smutek, spíš normál, ve kterém jsem na vodě vyrostl. Akorát že se doba posunula, kamarádi zestárli a i té vody je jaksi míň.

Jinak na Bílinu se roky chystám, budu s tím muset konečně něco udělat. Možná na podzim, Pálavku hodím na záda a vlakem za nové důchodcovské jízdné alou na západ! Smajlík

Reply

Re: Labe na Pálavě, Večerníček, 8/23/2018 12:19:13 AM
No, zjevně to své vodáctví a domácí poměry máme nastavené jinak. Své i půjčené lodě proháním po vodě. Mít je na břehu nebo na podvěsech v garáži mi je k stejnému prdu jako Cynthia v Playboji. Jedno auto, líní a zaneprázdnění kamarádi to je smutný příběh.

Reply

Re: Labe na Pálavě, Vladimír, 8/22/2018 11:48:08 PM
Souhlas.
Nicméně se mi vybavuje kreslený vtip od Renčína, kdy Dlabáček ukazuje kamarádovi na obyčejnou ženskou v pozadí a říká:
"To je moje Marie. Lepší Marie v náruči než Cynthia v Playboji."

Lepší Pálava na břehu než kajak na podvěsech v garáži, když manželka musí autem pracovně ven a žádný z kamarádů nemá chuť anebo čas.

(Já tu Pálavku mám taky.) Smajlík

Reply

Labe na Pálavě a nafukovačky, Večerníček, 8/22/2018 7:27:19 PM
Vladimíre, brilantně zacházíš se slovy. Nicméně, i přes dvě vynikající přednosti a právě proto, zastupují měchuřiny svůj vlastní vodní gumový svět a zůstanou v kategorii náhražek a šidítek.
Kdybych měl pevný kajak a uměl jezdit na kajaku, necpu se na WW do měchuřiny.

Reply

Re: Labe na Pálavě, Střelec, 8/22/2018 12:35:23 PM
Ty nové vysokotlaké se blbě skládají, ale jsou hodně rychlé. Vypadají a chovají se skoro jako pevné lodě, momentálně dostupné kusy jsou dělané na voleje. S opravitelností to bude poněkud horší jak díky konstrukci stěn, tak díky vyššímu tlaku plnění.

Reply

Re: Labe na Pálavě, Vladimír, 8/22/2018 8:19:08 AM
Nafukovačky mají dvě vynikající přednosti:
1. Jsou pro každého
2. Jsou logisticky přívětivé.

Reply

Re: K těm Trmicím, Kimbo, 8/21/2018 8:43:56 PM
Díky Kubovi za rehabilitaci Bíliny. Protože tak jak jsem jí před léty viděl špinavou, nenamočil bych do ní pádlo. Takže se to asi zlepšilo.
Pro polygloty: Čavale džem demang evn a gadže. (děti, běžte žebrat, přicházejí lidé).

Reply

Re: Labe na Pálavě, Střelec, 8/21/2018 6:52:21 AM
Neni nafukovačka jako nafukovačka. Ty nový drop-stitch můžou jízdníma vlastnostma směle konkurovat laminátu, i když jsou zatím k mání jen modely na volej.

Reply

Re: Labe na Pálavě, Večerníček, 8/20/2018 11:40:23 PM
Nejsem příznivce nafukovaček na ZW. Nechť si každý jezdí na čem chce, může, umí. Vloni v září ve čtyřech na dvou Pálavách z Ústí/L. do Riesy za čtyři dni s prohlídkou Míšně a zpátky vlakem byl celkem fajn výlet viz článek. I bych si to zopakoval nebo plul dál, ale raději na pevné především lodi. Hladový kámen v Děčíně koukal z vody. Neupádluješ se. Zkus to nebo si o Labi nech zdát.

Reply

Re: Labe na Pálavě, Chobotnice, 8/20/2018 5:05:44 PM
To jo, na Konigstein jsem jen zíral z řeky. Ale zas tam bylo v tom velkym meandru jediný místo kde foukalo zezadu, tak jsem si to užíval.

Reply

Re: Labe na Pálavě, Bahník, 8/20/2018 3:48:51 PM
Jelikož jsem měl spoustu času, tak jsem si mohl prohlédnout Festung Konigstein. Vstupné je tedy 10 EUR, takže jsem u pokladny chvíli lomil rukama a tloukl hlavou do zdi, ale pak jsem si to koupil a nelituji toho. Bylo to zajímavé. Jak ta muzea (zejména ta studna o hloubce 152 m, ze které se čerpalo pomocí různých strojů více než 6000 litrů denně), tak i ta cesta po obvodě s úžasnými výhledy.
Když si to chceš trochu důkladně prohlédnout, tak to zabere půl dne.

Reply

Re: Labe na Pálavě, Chobotnice, 8/20/2018 2:12:31 PM
Začátkem června jsem dal proti větříku 106km ze Střekova někam za Drážďany, ale pravda moje loďka je o něco rychlejší než Pálava... Ale vejlet to je náramnej, krajina a tak...

Reply

Re: Labe na Pálavě, Lasička, 8/20/2018 12:58:46 PM
Diky za zprávu! Brzo tam vyrazím na průzkum.
Smajlík

Reply

Re: Labe na Pálavě, Bahník, 8/20/2018 10:58:52 AM
Ahoj,
Jel jsem letos Labe dvakrát. Tedy úsek z Děčína do Pirny, ale tam to teče podobně jako pod Ústím. Jednou jsem jel v singlu na Palavě a jednou v singlu na laminátce Tuňák. Podmínky jsem měl dost podobné. První den foukalo něco, co podle Norů měla být severozápadní lehká bríza asi 4m/s, druhý den bylo bezvětří. Když nefouká vítr, tak ono to pěkně odsejpá. To by se dalo i na té Palavě ujet tak 50 km za den. V tom větru jsem ujel 30.
Laminátka byla o něco rychlejší, ale žádný propastný rozdíl. Opět se potvrdilo, že palavka umí všechno.

Reply

Labe na Pálavě, Lasička, 8/20/2018 10:07:43 AM
Ahoj, Labe pod Ústím mě v téhle roční době láká, ale opravdu tak teče, že se na gumě člověk neupadluje? Mně se to nechce zdát... Smajlík

Reply

K těm Trmicím, Kuba Turek, 8/20/2018 9:30:35 AM
Před pár lety jsme dojeli z Hostomic do Trmic na kajacích za den, nebo spíš dlouhé odpoledne, se dvěma školáky věku prvního stupně. Udělal jsem několik časových omylů - místo dvou dnů jsme to stihli za jeden den, při cestě nazpátek pro auto jsem nestihl vlak ani autobus, stopem jsem jel po špatné silnici, neměli jsme mobily. Takže jsem se vrátil pro lodě a dítka až po desáté večer. Mezi tím se o ně postarala parta malých Cikáňat, která je objevila na "svém" teritoriu, po setmění si je k sobě vzala cikánská rodinka do domu na psím cvičáku. Asi tak k tomu černu: Nic se neztratilo, nikdo se nepral, nebyly žádné problémy a já velmi děkoval Trmickým, že se několik hodin starali o mé synky. Tady je fotka někde pod Rtyní: www.horydoly.cz/vodaci/bilina-...

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.